Eu priority line werkt als volgt, ze sturen het pakje eerst naar England en vanaf daar met de DPD naar NL. Op die manier geen invoertax. Duurt hierdoor wel wat langer, laatste x 5 weken met deze methode (voor een laptop)
Ze zeggen zelf dat het vrij van taksen is. Ik heb niet gezien dat ze eventueel terugbetalen.Wamy schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 12:10:
Ik zou de mi 8 128gb willen bestellen bij geekbuying
Als ik eu priority line neem als verzendmethode is deze dan tax vrij of wordt deze dan terugbetaald?
https://forum.gizmochina....tax-problem-on-geekbuying
Op dit moment heb ik een Mi Max Prime, een super phone waar ik nog iedere dag van geniet. De Max 2 heb ik overgeslagen vanwege de mindere processor. Denk dat ik nu voor de blauwe Mi8 128 GB ga die qua scherm even groot is al is het ook wel verleidelijk om te wachten op de max 3 met een scherm van 6,9"
Ik heb even wat prijsgrafieken bekeken maar daaruit is niet af te leiden dat de prijs per definitie na een paar weken flink afneemt. Het kan veel langer kunnen duren of het prijsverschil is miniem dus wat is wijsheid?
Geduld wordt niet altijd beloond.
Ik heb even wat prijsgrafieken bekeken maar daaruit is niet af te leiden dat de prijs per definitie na een paar weken flink afneemt. Het kan veel langer kunnen duren of het prijsverschil is miniem dus wat is wijsheid?
Geduld wordt niet altijd beloond.
@idylle
Zo dacht ik ook, ik kon niet meer wachten en heb hem gewoon besteld.
Zo dacht ik ook, ik kon niet meer wachten en heb hem gewoon besteld.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
https://www.eglobalcentra...erm=172347#/product/23689
Heeft iemand ervaring met deze site? Want de mi 8 64GB staat er voor een mooi prijsje op.
Heeft iemand ervaring met deze site? Want de mi 8 64GB staat er voor een mooi prijsje op.
Geen ervaring hier, je linkje gaat alleen naar de Mi Mix 2S en niet de Mi8pizzaislekker schreef op maandag 25 juni 2018 @ 06:38:
https://www.eglobalcentra...erm=172347#/product/23689
https://www.eglobalcentra...erm=172347#/product/24137
Toch niet gek, de prijs op eglobalcentral. Kost nu 465 euro daaro voor de 64gb versie: https://www.eglobalcentra...-alleen-in-engels-nl.html
Heb daar wel eens eerder wat besteld en dat beviel prima. Was ook snel binnen.
Valt me ook een beetje tegen, toestel is ook nog niet verkrijgbaar op Marktplaats of Tweakers bij de Xiaomi handelaren. Zou het dan toch de angst zijn voor de notch? De mi mix 2 was binnen een maand overal wel verkrijgbaar.
[ Voor 31% gewijzigd door Bassbounce op 25-06-2018 11:30 ]
Gewoon een weetje;MitchellHearth schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:27:
Toch niet gek, de prijs op eglobalcentral. Kost nu 465 euro daaro voor de 64gb versie: https://www.eglobalcentra...-alleen-in-engels-nl.html
Op de UK site van eglobalcenter zijn de toestellen gemiddeld 10 euro goedkoper
klein detail, je kan alleen verschepen naar Jersey of Great Britainbeyazz06 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:10:
[...]
Gewoon een weetje;
Op de UK site van eglobalcenter zijn de toestellen gemiddeld 10 euro goedkoper

Is dat zo, heb er nooit wat besteld 😂Jacques112 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:59:
[...]
klein detail, je kan alleen verschepen naar Jersey of Great Britain
Nou ja, ik had als voorbeeld een mi8 in het mandje gedaan..
en bij afrekenen kon ik dat alleen kiezen
https://www.geekbuying.co...artphone-Blue-398317.htmlMitchellHearth schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:27:
De 128 GB versie voor EUR 470.
En als je dan de witte variant pakt zelfs nog maar 463! Het gaat echt de goede kant op met de prijzen.
Kreeg zojuist een bericht dat mijn pakket donderdag geleverd wordt!
.
Ik heb bij tradingshenzen besteld met global priority maar kreeg wel een bericht van DHL EXPRESS.. Dat verbaasd mij wel enigszins.. hoop niet dat er nu toch extra kosten om de hoek komen. Heb een SMS van DHL gehad met de verwachting van levering maar geen SMS van eventuele kosten. Iemand enig idee of ik dit vooraf makkelijk kan controleren?
Ik heb bij tradingshenzen besteld met global priority maar kreeg wel een bericht van DHL EXPRESS.. Dat verbaasd mij wel enigszins.. hoop niet dat er nu toch extra kosten om de hoek komen. Heb een SMS van DHL gehad met de verwachting van levering maar geen SMS van eventuele kosten. Iemand enig idee of ik dit vooraf makkelijk kan controleren?
Grote kans dat zoals bij de meeste webshops die de verzendmethode bieden het pakketje eerst naar een ander Europees land is gegaan via een traditionele route, waarna dan DHL is ingeschakeld om hem vanaf Europees land A naar Europees land B (Nederland) te sturen. Op die manier zijn er dus geen kosten.Tiwazz schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 07:29:
Kreeg zojuist een bericht dat mijn pakket donderdag geleverd wordt!.
DHL is er overigens altijd als de kippen bij om je die kosten door te rekenen, dus neem maar van mij aan dat je het al wel zou hebben gehoord. Ik heb meermaals (met achteraf teruggaaf van de kosten door de webshop, dat wel) gehad dat ik toen het pakketje nog in China lag al een SMS kreeg met een betaallink.
Bij mij zat er twee uur tussen de berichten van DHL. De eerste verzendbevestiging, tweede betaling.Tiwazz schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 07:29:
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Ik heb de sms ook ontvangen, maar geen 'betaal sms' erachteraan. Mocht het toch wel zo zijn dat er betaald moet worden dan kan je dat via de webshop weer teruggestort krijgen
Dat is fijn om te horen, begon me al lichtelijk zorgen te maken
. Nog steeds geen betaal SMS gehad dus komt vast goed.
Nu nog zorgen dat ik donderdag thuis ben en het pakket niet mis.....
.
Nu nog zorgen dat ik donderdag thuis ben en het pakket niet mis.....
Mag ik vragen wanneer je besteld hebt?Tiwazz schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 07:29:
Ik heb de 18e besteld en mijne heeft nog niet eens als status shipped?
Werd dit bij jou wel goed bijgewerkt of , nu spontaan ineens dat hij er bijna is?
ik heb extra webshops toegevoegd voor de 6GB + 64GB variant. voor de overige varianten.
Is er qua webshop niet echt veel keuze meer. De meest bekende zijn toch wel getoond op de eerste pagina.
Is er qua webshop niet echt veel keuze meer. De meest bekende zijn toch wel getoond op de eerste pagina.
@Jacques112
Uiteraard, ik heb ook de 18de besteld 's avonds rond 22:00. Bij iedere status die er staat heb ik netjes een mail gehad. Net nog een minuut geleden een mail gehad met tracking informatie en vanochtend dus een SMS van DHL zelf.
Uiteraard, ik heb ook de 18de besteld 's avonds rond 22:00. Bij iedere status die er staat heb ik netjes een mail gehad. Net nog een minuut geleden een mail gehad met tracking informatie en vanochtend dus een SMS van DHL zelf.

ok, dank je. Dus best vervelend. Ik had ook op vrijdag een email gestuurd met de vraag waarom de status niet wijzigt... ik moest geduld hebben want ze hadden 5 dagen, ook was er wel degelijk stock... dan snap ik er dus niks vanTiwazz schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:03:
@Jacques112
[afbeelding]
Ik kan alleen maar tot de conclusie komen dat, ondanks dat ze zeggen van wel, er dus geen voorraad is en dat ze gewoon niet geleverd krijgen om bestelling daadwerkelijk te kunnen versturen.
Ondanks dat ik bij bestellen heb gevraagd of ze dit willen vertellen, als de max 5 dagen niet gehaald kan worden.
Zodat ik weet wanneer het langer gaat duren
[ Voor 19% gewijzigd door Jacques112 op 26-06-2018 11:36 ]
Ik heb de 17e besteld en ook geen status verandering gezien totdat ik vandaag een sms kreeg.
Het is een kwestie van geduld, overigens leveren ze alsnog snel, binnen 2 weken zelfs!
Het is een kwestie van geduld, overigens leveren ze alsnog snel, binnen 2 weken zelfs!
Welk toestel had je besteld dan, de mi8 of de SE, zoals ik?avaessen schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:55:
Ik heb de 17e besteld en ook geen status verandering gezien totdat ik vandaag een sms kreeg.
@Jacques112
Ik heb overigens de Mi8 64GB Zwart besteld.
Ja, dat had ik al even opgezocht... maar dat zou niet uit moeten maken, aangezien ze me persoonlijk hebben bevestigd dat ze de SE wel degelijk in voorraad hebben, maar bedankt voor re reactie.. Je moet nu nog 2 dagen wachten op je "beest"Tiwazz schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:04:
@Jacques112
Ik heb ook de mi8 64GB Zwart besteldJacques112 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:57:
[...]
Welk toestel had je besteld dan, de mi8 of de SE, zoals ik?
Bij Spemall zijn de prijzen gezakt!
Ik ga er nu een bestellen!
Ik ga er nu een bestellen!
[ Voor 3% gewijzigd door idylle op 26-06-2018 13:27 ]
Ik twijfel nog enorm tussende mi 8 en de mi 8 EE.
Ik wil de MI8 EE maar de prijs spreekt me absoluut niet aan op het moment.
De vraag is (hoeveel) heb je er voor overMirr0r schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:36:
Ik twijfel nog enorm tussende mi 8 en de mi 8 EE.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Nouja als de Explorer 550 ongeveer kost heb ik dat er nog wel voor over.
Anders ga ik de MI8 128GB versie aanschaffen.
Maarja er is gewoon een enorme hype
Mooi om te zien dat de prijzen dagelijks beetje bij beetje zakken. Op deze manier lukt het me nog wel om even geduld te hebben. Het is ook niet zo dat de huidige telefoon niet goed meer is..
Ik krijg nu toch een bericht van DHL dat er extra kosten zijn
, €62,-
.
Ga nu maar direct tradingshenzhen mailen maar twijfel wat ik moet doen in de tussentijd met dat bedrag..

Ga nu maar direct tradingshenzhen mailen maar twijfel wat ik moet doen in de tussentijd met dat bedrag..
Betalen, anders krijg je helemaal geen telefoonTiwazz schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:36:
Ik krijg nu toch een bericht van DHL dat er extra kosten zijn, €62,-
.
En hopen dat je het terug krijgt via Trading Shenzhen.
O.R.C. Black Bulls Rugby
@psyy138
In eerdere communicatie die ik van ze heb ontvangen stond onderstaand, dus denk dat ik even wacht op reactie voor ik de kosten maak.
In eerdere communicatie die ik van ze heb ontvangen stond onderstaand, dus denk dat ik even wacht op reactie voor ik de kosten maak.
If your shipment is on hold or customs tries to reach out to you, please get in touch with us. We will do our best to assist you. If you have any questions left, feel free to contact us.
!! IMPORTANT !! Please don’t sent any forms, invoices or other information to customs or the logistics partner DHL Express without getting in touch with us. We strive to make your shopping experience the best and we try to keep costs low for you.
Oeps, je had toch gewoon global priority gekozen.... vreemd.Tiwazz schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 22:01:
@psyy138
[...]
Die DHL slurpt alle pakketten naar zich toe, vreselijk
Die passage die je van hun had gekregen, hoe kwam je daar aan?. Zat dat in de bevestitingsmail
Wel erg vaag dat er geen vergoeding komt van Trading kant, terwijl ze wel duidelijk insinueren dat je zeker geen invoerrechten hoeft te betalen met Global Priority
[ Voor 17% gewijzigd door Jacques112 op 26-06-2018 22:39 ]
@Jacques112
Ik heb inderdaad voor Global gekozen, de stuk tekst kreeg in inderdaad bij de verzendbevestiging. Dat tradingshenzen geen vergoeding geeft is nog niet duidelijk, moet nog reactie krijgen op mijn bericht.
Ben benieuwd wat gaat volgen, ik laat het hier weten.
Ik heb inderdaad voor Global gekozen, de stuk tekst kreeg in inderdaad bij de verzendbevestiging. Dat tradingshenzen geen vergoeding geeft is nog niet duidelijk, moet nog reactie krijgen op mijn bericht.
Top,Tiwazz schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 22:57:
@Jacques112
heel graag, ik heb namelijk via dezelfde global priority methode besteld
@Jacques112
Vanochtend om 07:00 onderstaand bericht gekregen van tradingshenzen
. Ik heb DHL betaald en nu hopen dat ik het tzt ook terug krijg maar hier wordt ik wel blij van.
Vanochtend om 07:00 onderstaand bericht gekregen van tradingshenzen
Hello,
please pay the taxes and send us a screenshot of getting the device and paying the price. We'll refund you right away! We're sorry for this situation and will fix that soon!
Nice, thanks voor de infoTiwazz schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 07:48:
@Jacques112
Vanochtend om 07:00 onderstaand bericht gekregen van tradingshenzen. Ik heb DHL betaald en nu hopen dat ik het tzt ook terug krijg maar hier wordt ik wel blij van.
[...]
Fijn dat ze het wel goed oplossen! Ik was ook altijd al bang voor deze invoerbelasting maar nu ben ik overgehaald om de mi8 te kopen
Verwijderd
Beste mensen,
Ik wil voor aanstaande vrijdag een Xiaomi Mi 8 bestellen 128 GB (6GB). Op welke website ben ik het beste uit betreft verzendkosten, invoerrechten en BTW door DHL? En van welke website kan ik uit gaan van een snelle verzending door DHL?
Tradingshenzhen.com
Eglobalcentral
Aliexpress
Spemall
Banggood
DealXtreme
Geekbuying
Tot nu toe spreken mij Spemall en Eglobalcentral aan, voornamelijk door de juiste afhandeling van DHL en er vanuit gaande dat de bovengenoemde factoren niet voor rekening zijn voor de betaler.
Ik wil voor aanstaande vrijdag een Xiaomi Mi 8 bestellen 128 GB (6GB). Op welke website ben ik het beste uit betreft verzendkosten, invoerrechten en BTW door DHL? En van welke website kan ik uit gaan van een snelle verzending door DHL?
Tradingshenzhen.com
Eglobalcentral
Aliexpress
Spemall
Banggood
DealXtreme
Geekbuying
Tot nu toe spreken mij Spemall en Eglobalcentral aan, voornamelijk door de juiste afhandeling van DHL en er vanuit gaande dat de bovengenoemde factoren niet voor rekening zijn voor de betaler.
@salahe,Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:09:
Beste mensen,
Tradingshenzhen.com
Eglobalcentral
Aliexpress
Spemall
Banggood
DealXtreme
Geekbuying
als je zsm via DHL wil laten bezorgen kun je er 100% zeker van zijn dat je invoerrechten aka BTW moet betalen.
Als je voor vrijdag een telefoon wil bestellen, bedoel je dan dat je hem vrijdag in huis wil hebben?
Dat kan alleen per express via DHL en dan: zie boven
Andere dingen , via trading is dus redelijk tot heel snel
Verwijderd
Hmm, van Eglobalcentral kreeg ik het volgende antwoord op mijn e-mail:Jacques112 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:19:
[...]
@salahe,
als je zsm via DHL wil laten bezorgen kun je er 100% zeker van zijn dat je invoerrechten aka BTW moet betalen.
Als je voor vrijdag een telefoon wil bestellen, bedoel je dan dat je hem vrijdag in huis wil hebben?
Dat kan alleen per express via DHL en dan: zie boven
Andere dingen , via trading is dus redelijk tot heel snel
''Beste Klant,
Bedankt voor je bericht.
Hierbij willen wij graag bevestigen wanneer bestellingen die zijn geplaatst op onze site, vanuit Hong Kong worden verzonden, aangezien wij een bedrijf zijn uit Hong Kong.
De factuur die wij versturen is alleen gebaseerd op de prijs van het item, belasting- of BTW-bedragen zullen niet op de factuur worden aangegeven.
Wij verzenden onze bestellingen met speciale logistiek regeling en de prijs die je op de website ziet is de uiteindelijke prijs dat je betaalt.
Geen BTW, import kosten noch verborgen kosten die betrokken zijn voor de klant op een willekeurige volgorde.
Gemaakte BTW of douane rechten zullen worden voldaan door eGlobaL.
Artikelen die op voorraad zijn, worden binnen 24-72 werkuren (tijdens onze werkdagen) verzonden.
Zodra het pakket ons magazijn heeft verlaten, duurt de verzending 6 tot 8 werkdagen.''
Mijn uiterste datum is om de Xiaomi Mi 8 mid juli binnen te hebben, dan doe ik er inderdaad goed aan om verzending via Express DHL te regelen.
Bij Eglobal kun je helemaal geen DHL express kiezen toch?Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:16:
[...]
H
Mijn uiterste datum is om de Xiaomi Mi 8 mid juli binnen te hebben, dan doe ik er inderdaad goed aan om verzending via Express DHL te regelen.
Ik zie alleen : Economy Express Levering en eentje met extra verzekering
Dus als je DHL wil zul je een andere moeten kiezen
Verwijderd
Dat klopt inderdaad, maar het betreft hier wel een express levering 6-8 werkdagen. Maar nu dit speelt vraag ik mij inderdaad wel af welke koeriersbedrijf te pas komt.Jacques112 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:30:
[...]
Bij Eglobal kun je helemaal geen DHL express kiezen toch?
Ik zie alleen : Economy Express Levering en eentje met extra verzekering
Dus als je DHL wil zul je een andere moeten kiezen
Kijk, bij normale levering komt er normaliter nooit btw bij, daarom kunnen sites dit ook makkelijk zeggen, alleen bij DHL is dit een "zekerheidje" , maar die bieden ze niet aan , dus kunnen ze dit ook zeggen.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:34:
[...]
Dat klopt inderdaad, maar het betreft hier wel een express levering 6-8 werkdagen. Maar nu dit speelt vraag ik mij inderdaad wel af welke koeriersbedrijf te pas komt.
Toch vraag ik me af, mocht dit pakketje bij DHL terecht komen, zoals eerder ook het geval was( onverwachts ) of ze dan nog steeds betalen. Maar goed, je hebt het zwart op wit, dus wat maakt het dan uit wie het brengt binnen 8 dagen ....
Verwijderd
Haha, daar heb je een punt of zeg maar gerust meerdere punten!Jacques112 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:38:
[...]
Kijk, bij normale levering komt er normaliter nooit btw bij, daarom kunnen sites dit ook makkelijk zeggen, alleen bij DHL is dit een "zekerheidje" , maar die bieden ze niet aan , dus kunnen ze dit ook zeggen.
Toch vraag ik me af, mocht dit pakketje bij DHL terecht komen, zoals eerder ook het geval was( onverwachts ) of ze dan nog steeds betalen. Maar goed, je hebt het zwart op wit, dus wat maakt het dan uit wie het brengt binnen 8 dagen ....
Wat een geluk
, mijn pakketje is nu al bezorgd!
Zo naar huis en dan is kijken of het allemaal goed is aangekomen.
Wel bizar hoe snel DHL is, gisteren ochtend lag het pakketje nog in Hong Kong, nu op mijn deurmat.
Wel bizar hoe snel DHL is, gisteren ochtend lag het pakketje nog in Hong Kong, nu op mijn deurmat.
[ Voor 30% gewijzigd door ndonkersloot op 27-06-2018 17:13 ]
Dat zeg je goed zeg... Allemachtig van Kong Kong naar nederland in 24 uur.Tiwazz schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 17:12:
Wat een geluk, mijn pakketje is nu al bezorgd!
Dus je had vandaag het boetebedrag overgemaakt of is het aan de deur betaald ?
Je geeft me steeds meer hoop , misschien die van mij nu er zelfs wel voor het weekend ( een mens mag hopen he
Maar goed, jij had dan de mazzel dat hij bij DHL in de lift zat
ik hoop voor je dat alles goed is aangekomen.Tiwazz schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 17:12:
Wat een geluk, mijn pakketje is nu al bezorgd!
Veel plezier met je nieuwe Xiaomi beest!
De 6/128GB versie nu voor €448 (blauw/zwart) bij Banggood met code 6BGM81283
https://www.banggood.com/...tayold=1&cur_warehouse=CN
Verwijderd
Tot wanneer is het geldig?ivo001 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 19:43:
@Jacques112
Ik had vanochtend rond 07:00 het bedrag betaald via IDEAL.
Ik hoop met je mee, altijd leuk nieuwe spullen
.
Toestel goed ontvangen, er zaten nog wat extra's bij zoals een extra glass screen protector, USB-C OTG kabel en een goedkope EU omvorm adapter. Ik heb altijd de onofficiele EU ROM gebruikt op mijn vorige toestel dus de chinese ROM is even wennen maar heb nu alles naar wens ingericht. Toestel ziet er goed uit en werkt perfect, ben er erg content mee
.
Meteen maar het bootloader unlock proces gestart, nog 360 uur wachten voor de unlock er doorheen kan en daarna lekker weer de EU rom erop
.
Ik hoop met je mee, altijd leuk nieuwe spullen
Toestel goed ontvangen, er zaten nog wat extra's bij zoals een extra glass screen protector, USB-C OTG kabel en een goedkope EU omvorm adapter. Ik heb altijd de onofficiele EU ROM gebruikt op mijn vorige toestel dus de chinese ROM is even wennen maar heb nu alles naar wens ingericht. Toestel ziet er goed uit en werkt perfect, ben er erg content mee
Meteen maar het bootloader unlock proces gestart, nog 360 uur wachten voor de unlock er doorheen kan en daarna lekker weer de EU rom erop
Waarom niet wachten tot de miui global rom? NL zit er tegenwoordig toch in.Tiwazz schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:13:
@Jacques112
Ik heb altijd de onofficiele EU ROM gebruikt op mijn vorige toestel dus de chinese ROM is even wennen maar heb nu alles naar wens ingericht.
Meteen maar het bootloader unlock proces gestart, nog 360 uur wachten voor de unlock er doorheen kan en daarna lekker weer de EU rom erop.
In mijn ogen biedt de xiaomi.eu rom niet veel meer overige zaken want de notificaties zijn tegenwoordig prima, of heb ik iets mis?
Ik deed het in ieder geval altijd voor de NL taal.
[ Voor 3% gewijzigd door psyy138 op 28-06-2018 08:54 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
De EU ROM is nu al uit voor de MI8 en SEpsyy138 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:53:
[...]
Waarom niet wachten tot de miui global rom? NL zit er tegenwoordig toch in.
In mijn ogen biedt de xiaomi.eu rom niet veel meer overige zaken want de notificaties zijn tegenwoordig prima, of heb ik iets mis?
Ik deed het in ieder geval altijd voor de NL taal.
Ik weet de verschillen niet precies maar volgens mij bevat de global nog steeds bloat en is de EU wat meer opgeruimd. Ik zal ze zo ie zo allebei proberen.
Edit:
Gisteren avond tradingshenzhen bewijs doorgestuurd van de DHL tax betaling en ontvangst van toestel met daarbij mijn rekeningnummer. Zojuist bericht gehad dat ze het geld gaan terug storten lijkt er dus op dat het allemaal goed komt
[ Voor 19% gewijzigd door ndonkersloot op 28-06-2018 09:06 ]
@Tiwazz Hoe is het scherm vergeleken met Samsung bijvoorbeeld?
@Bassbounce
Die vraag hoort meer thuis in de ervaringen topic, ik zal daar op je reageren evenals voor andere tweakers die vragen hebben.
Die vraag hoort meer thuis in de ervaringen topic, ik zal daar op je reageren evenals voor andere tweakers die vragen hebben.
Op zijn werk ophalen geen optie? (persoonlijk zou ik afhaken en een andere verkoper zoeken, want dit is op zijn minst opmerkelijk)Bassbounce schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:48:
Bedankt, ik ben van plan om dit toestel te kopen echter twijfel ik nog tussen de mi 8 en de oneplus 6.
Een verkoper in Zeeland heeft het toestel wel te koop, echter wilt hij alleen verzenden omdat hij de gehele dag werktVind het het een beetje riskant om het te laten versturen.
Betreft het always on display veranderd deze met helderheid als de licht omstandigheden wijzigen?
Nee geen mogelijkheid wel na zijn werk maar hij is pas klaar om half 11.
Merkwaardig allemaal, wel een gecontroleerde verkoper en id gecontroleerd maar dat zegt natuurlijk ook niks.
Eveneens met gelijk oversteken als hij je een lege doos stuurt dan ben je alsnog je geld kwijt.
Merkwaardig allemaal, wel een gecontroleerde verkoper en id gecontroleerd maar dat zegt natuurlijk ook niks.
Eveneens met gelijk oversteken als hij je een lege doos stuurt dan ben je alsnog je geld kwijt.
@bassbounce,Bassbounce schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:08:
Nee geen mogelijkheid wel na zijn werk maar hij is pas klaar om half 11.
als hij om half 11 klaar is begint hij dus ook niet om 7:30. Dan kun je misschien voor zijn werk hem ophalen?
Of werkt deze verkoper 7 dagen in de week?
Wat mijn ervaringen zijn met "verdachte verkopers" : ze wonen altijd in uithoeken van ons land.
Limburg, Zeeland, Waddeneilanden, etc..
Als je niet goed gevoel hebt, gewoon niet doen. Komt vast wel een andere..
Of die verkoper wil zelf ook meedenken, als hij tenminste wil verkopen?
Ok, dus wel gelijk betaald , dat dacht ik al, omdat je hem ook dezelfde dag had.Tiwazz schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:13:
@Jacques112
Ik hoop met je mee, altijd leuk nieuwe spullen.
Toestel goed ontvangen, er zaten nog wat extra's bij zoals een extra glass screen protector, USB-C OTG kabel en een goedkope EU omvorm adapter. Ik heb altijd de onofficiele EU ROM gebruikt op mijn vorige toestel dus de chinese ROM is even wennen maar heb nu alles naar wens ingericht. Toestel ziet er goed uit en werkt perfect, ben er erg content mee.
Meteen maar het bootloader unlock proces gestart, nog 360 uur wachten voor de unlock er doorheen kan en daarna lekker weer de EU rom erop.
Super tof natuurlijk dat je dit terug krijgt.
De reden voor rooten: ik mag graag allernieuwste rom hebben. Dit omdat ik graag alle nieuwe snufjes wil proberen, ook al zitten er nog kans op bugs.
De nederlandse taal is wel een reden, maar niet de enigste. EU rom is gebaseerd om de China Dev rom. Dus zonder alle shizzle maar wel meet nieuwste opties, met nl taal. Als je Global rom neemt, dan is het een versie eens in de 1 a 2 maand uitkomt.
Ook wil ik graag anti reclame apps laten lopen, hiervoor moet je je host file aan kunnen passen. Dit vereist root.
Dus zodra ik hem binnen heb eerst ook unlock tool gebruiken...
@Jacques112 in de ochtend kon het ook niet, heb vakantie dus ben toch vrij. Lijkt me sterk dat hij de hele dag werkt.
Op marktplaats is hij de enigste die een Mi 8 te koop heeft.
Hij woont in Bruinisse misschien kent iemand hem?
Je beantwoord zelf al je vraag:Bassbounce schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:52:
@Jacques112 in de ochtend kon het ook niet, heb vakantie dus ben toch vrij. Lijkt me sterk dat hij de hele dag werkt.
Hij wil alleen versturen, ondanks dat hij wel ophalen erbij heeft staan....
Hij hoopt dat als je hem maar graag genoeg wil, overstag gaat.
Ik zeg 100% nep
Kan ook gewoon een dropshipper zijn, gezien de prijs wil hij gewoon gemakkelijk verdienen op de hype volgens mij.Jacques112 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:54:
[...]
Je beantwoord zelf al je vraag:
Hij wil alleen versturen, ondanks dat hij wel ophalen erbij heeft staan....
Hij hoopt dat als je hem maar graag genoeg wil, overstag gaat.
Ik zeg 100% nep
Als je even had gegoogled is te zien dat deze foto niet van hem is, maar gewoon gejat van internet...springfield89 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:56:
[...]
Kan ook gewoon een dropshipper zijn, gezien de prijs wil hij gewoon gemakkelijk verdienen op de hype volgens mij.
Nou wil dat niet alles zeggen, maar wie gebruikt er nu een plaatje van iemand uit polen met zulke achtergrond?
Alle plaatjes komen overigens van deze advertentie uit polen
https://www.olx.pl/oferta...128-gb-CID99-IDwh4Ej.html
[ Voor 12% gewijzigd door Jacques112 op 28-06-2018 15:03 ]
@Jacques112
Ik heb sterk het vermoeden dat het over een Poolse arbeider gaat die in nl woont werkt.
In de advertentie staat in het Pools dat het vanuit Nederland verstuurd word.
Lijkt me stug dat Polen 15 uur per dag werken.
Ik heb sterk het vermoeden dat het over een Poolse arbeider gaat die in nl woont werkt.
@tiwazz potverdikke.... de 1e screenprotector is er al, maar de telefoon nog niet , LOL
https://imgur.com/a/rVCViQi
coupon expiredivo001 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 19:43:
En zijn telefoonnummer bestaat uit 12 (?) cijfers.Bassbounce schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:24:
@Jacques112
Waarom koop je het gewoon niet ergens in china, je betaalt minder maar het duurt wat langer.Bassbounce schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:24:
@Jacques112
Dan weet je tenminste dat je iets krijgt. Ik snap iedereens reden hier waarom je het niet zou vertrouwen dus waarom nog nadenken?
O.R.C. Black Bulls Rugby
https://nl.pepper.com/aan...-mi-8-6gb-64gb128gb-70810
Ik heb net kunnen bestellen de 128GB voor die prijs. Koopje 450 euro voor een iPhone X

Via banggood heb je toch "douane vrij" als je kiest voor priority Direct Mail als verzend optie?knakworst schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:14:
[...]
Ik heb net kunnen bestellen de 128GB voor die prijs. Koopje 450 euro voor een iPhone X![]()
Daarnaast kom ik met de couponcode (6BGM8644) en die verzend optie op +/- 420 uit
oh, je hebt het over de 128gb......

De mi 8 se (wel preorder) zit bij bangood op een kleine 300 euro met PDM verzending (als dat dus klopt) de code; BGMI8SE4
[ Voor 27% gewijzigd door psyy138 op 28-06-2018 22:42 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
Is er iemand die bij Tradingshenzhen.com heeft besteld en daarbij ook track en trace had ontvangen? Of alleen status shipped en Dan sms en boem?
Ook nog via cashbackxl EUR 21,03 bevestigd ondanks kortingscode.
Verwijderd
Shit man, lees de comment te laat en foetsie de promotie code werkt niet meer..knakworst schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:14:
[...]
Ik heb net kunnen bestellen de 128GB voor die prijs. Koopje 450 euro voor een iPhone X![]()

Bij banggood moet je vaker proberen, soms is het een maximum per dag.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:06:
[...]
Shit man, lees de comment te laat en foetsie de promotie code werkt niet meer..
Verwijderd
Inmiddels werkt het weer, het betreft wel een pre-order en verwachtte verzending is 10 juli.knakworst schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:11:
[...]
Bij banggood moet je vaker proberen, soms is het een maximum per dag.
Woei, dat is wel een mooie waar heb je die vandaan?Jacques112 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:36:
@tiwazz potverdikke.... de 1e screenprotector is er al, maar de telefoon nog niet , LOL
Die ik nu heb vind ik niet zo mooi wil eigenlijk een andere..
Status shipped, dan een paar dagen niks om vervolgens inderdaad een track en trace te krijgenJacques112 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 05:23:
Is er iemand die bij Tradingshenzhen.com heeft besteld en daarbij ook track en trace had ontvangen? Of alleen status shipped en Dan sms en boem?
Hahaha, maar deze is wel voor de Mi 8 SE he, komt van alie, maar mag hier geloof ik geen links van andere plaastenTiwazz schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:01:
[...]
Woei, dat is wel een mooie waar heb je die vandaan?
Die ik nu heb vind ik niet zo mooi wil eigenlijk een andere..
ok, nu is het 3 dagen op shipped... ben benieuwdavaessen schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:22:
[...]
Status shipped, dan een paar dagen niks om vervolgens inderdaad een track en trace te krijgen
Voor degenen die een Mi 8 (SE) in Nederland willen kopen, ik zie net dat ze al op de site van belsimpel staan, maar dan wel als 'binnenkort verwacht'. Ik ben benieuwd hoe lang we nog moeten wachten.
Dit stonden ze meer dan een maand geleden ook alHaphius schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:03:
Voor degenen die een Mi 8 (SE) in Nederland willen kopen, ik zie net dat ze al op de site van belsimpel staan, maar dan wel als 'binnenkort verwacht'. Ik ben benieuwd hoe lang we nog moeten wachten.
Heeft iemand een idee wanneer de mi 8 explorer edition beschikbaar is? Kan online nog steeds niks van een release date vinden. Anders ga ik toch voor de normale mi 8 als er een goede aanbieding is via banggood of zo.
Ik zie de MI 8 explorer wel bij banggood staan, of is die niet in voorraad?Chvos schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 11:25:
Heeft iemand een idee wanneer de mi 8 explorer edition beschikbaar is? Kan online nog steeds niks van een release date vinden. Anders ga ik toch voor de normale mi 8 als er een goede aanbieding is via banggood of zo.
B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW
Volgens Xiaomi's eigen chinese website wordt deze eind juli in de verkoop gedaan.aminam schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 12:10:
[...]
Ik zie de MI 8 explorer wel bij banggood staan, of is die niet in voorraad?
Dan is het nog afwachten wanneer de 3th party resellers hem daadwerkelijk hebben
ik denk dat ze bij trading per ongeluk jou pakket via DHL express hebben gedaan. Want waarom krijg je sms van DHL, is hij binnen 48 uur van hong kong in nl en betalen ze gewoon de tax?Tiwazz schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 07:29:
Is vast een foutje in jou voordeel
And now we wait... Net een blauwe 256GB versie besteld bij Trading Shenzhen voor 512 euro
(na 5 euro korting voor aanmelden mailing list)
(na 5 euro korting voor aanmelden mailing list)
Ik heb de mi8 64g via tradingshenzhen besteld, krijg ik vandaag van dhl bericht of ik 286 euro invoerrechten wil overmaken. Dat bedrag klopt toch niet? Hoop dat ze die wel refunden.
Wow, hoeveel procent invoerrechten is dat wel niet?MBvB schreef op zondag 1 juli 2018 @ 00:18:
Ik heb de mi8 64g via tradingshenzhen besteld, krijg ik vandaag van dhl bericht of ik 286 euro invoerrechten wil overmaken. Dat bedrag klopt toch niet? Hoop dat ze die wel refunden.
Hij is te koop voor 447, dus dat is dan 63% invoerrechten.. wow
Welke verzendmethode heb je trouwens gekozen?
Global priority of DHL Express
[ Voor 9% gewijzigd door Jacques112 op 01-07-2018 01:13 ]
Dat bedrag klopt sowieso niet. Invoerrechten hoef je volgens mij niet te betalen, dus dan blijven 21% BTW en handling kosten over. Max 25% van je factuurbedrag zouden dus je extra kosten moeten zijn. En dan ook nog alleen bij DHL express. Hoog tijd om even contact op te nemen met Trading Shenzhen.
geen invoerrechten??Pulp schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:03:
Dat bedrag klopt sowieso niet. Invoerrechten hoef je volgens mij niet te betalen, dus dan blijven 21% BTW en handling kosten over. Max 25% van je factuurbedrag zouden dus je extra kosten moeten zijn. En dan ook nog alleen bij DHL express. Hoog tijd om even contact op te nemen met Trading Shenzhen.
Lees dit anders even ter verificatie:
Welke invoerrechten moet je betalen?
Voor het betalen van invoerrechten geldt altijd het volgende:
1. Bij een bestelbedrag tot €22,- worden er geen invoerrechten en geen btw berekend
2. Vanaf €22,- tot €150,- is de bestelling vrij van invoerrechten, maar moet wel btw over het bestelbedrag afgedragen worden.
3. Vanaf € 150,- worden altijd zowel invoerrechten, als btw in rekening gebracht.
De invoerrechten verschillen per product en zijn afhankelijk van zaken als de douanewaarde, het soort product en het land waaruit het product getransporteerd wordt. De douanewaarde van een product is de waarde die door de douane aan een product gegeven wordt aan de hand het douanewetboek. Wanneer alle zaken in acht zijn genomen die invloed kunnen hebben op de invoerrechten, kunnen de invoerrechten worden berekend. Meestal wordt dit gedaan door een bepaald percentage van het bestelbedrag te berekenen.
edit:
Bij DHL moet je misschien BTW betalen, maar dat is inderdaad max 21% + 10 euro inklaringskosten voor DHL zelf
[ Voor 5% gewijzigd door Jacques112 op 01-07-2018 12:58 ]
Krijg je daar meteen een tweede telefoon bijPulp schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:03:

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Krijg je daar meteen een tweede telefoon bijMBvB schreef op zondag 1 juli 2018 @ 00:18:

Invoerrechten hangen van het product af en voor zover ik gelezen heb zit er op telefoons niets. Ik heb me daar overigens niet uitgebreid in verdiept.Jacques112 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:55:
[...]
geen invoerrechten??
Lees dit anders even ter verificatie:
Welke invoerrechten moet je betalen?
Voor het betalen van invoerrechten geldt altijd het volgende:
1. Bij een bestelbedrag tot €22,- worden er geen invoerrechten en geen btw berekend
2. Vanaf €22,- tot €150,- is de bestelling vrij van invoerrechten, maar moet wel btw over het bestelbedrag afgedragen worden.
3. Vanaf € 150,- worden altijd zowel invoerrechten, als btw in rekening gebracht.
De invoerrechten verschillen per product en zijn afhankelijk van zaken als de douanewaarde, het soort product en het land waaruit het product getransporteerd wordt. De douanewaarde van een product is de waarde die door de douane aan een product gegeven wordt aan de hand het douanewetboek. Wanneer alle zaken in acht zijn genomen die invloed kunnen hebben op de invoerrechten, kunnen de invoerrechten worden berekend. Meestal wordt dit gedaan door een bepaald percentage van het bestelbedrag te berekenen.
edit:
Bij DHL moet je misschien BTW betalen, maar dat is inderdaad max 21% + 10 euro inklaringskosten voor DHL zelf
BTW moet sowieso en inklaringskosten heb ik ook wel eens hoger dan een tientje gezien (dat was zakelijk, dus wellicht anders dan particulier). Vandaar m'n inschatting van max 25% bij te betalen.