Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:46
Wat heb je het hele jaar gedaan terwijl je aan het 'rondkijken' was?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:17
KaiseRRuby schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:14:
Vol gas in de Crypto als ik zijn user name zo bekijk :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De eerste trein naar Rotterdam vanuit Roosendaal vertrekt om 05:30
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-K7afqdb0VEA/WwU1Am6v9nI/AAAAAAAABPE/ObK2LFZ1NdgaHtnp2yUwAwEh7gcJ9n-tgCHMYCw/s0/chrome_2018-05-23_11-31-45.png

Dat vergroot je radius al met 40KM
Vanaf CS Rotterdam vertrekken elke 5minuten lokale bestemmingen door de hele stad ( al dan niet met overstap )

Tot nu toe zie ik alleen maar "kan niet" ipv "ik wil"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
@CryptoNL Ik heb niet alle pagina's gelezen, maar dit viel me op uit je TS:
In mijn tijd als zelfstandig ondernemer beheerde ik een 50tal websites (WordPress) waar ik alle content zelf schreef, beheerde enzovoorts. Tevens een webwinkel met livechat, complete administratie erachter etc. Alles deed en bedacht ik zelf. Ook op het gebied van administratief werk dus behoorlijk veel ervaring.
In ons bedrijf hebben we altijd wat jongens rondlopen die omgeschoold willen worden naar (PHP) ontwikkelaar, die krijgen een jaar minimum loon om daarna te kijken of ze het wat vinden en of ze zich ontwikkelen. Één uit twee gaat met success door in deze branche.

Nu zitten wij op 2uur afstand van jouw, dus ik kan helaas niets voor je doen, maar mischien is het wel een idee om met deze ervaaring naar webbouwers te bellen en je intentie uit te leggen.
Echt iedereen die iets met web doet heeft een schreewend tekort aan mensen, dus wellicht zijn er ook in de buurt van jouw woonplaats enkele bedrijven die een gokje durven te wagen.

En zelfs als je geen ontwikkelaar wil worden, de meeste ontwikkelaars vinden klantcontact poep-iritant, dus iemand met retail ervaaring als jij is bij veel bedrijven super welkom om afstand te creëren tussen de (dure) ontwikkerlaar en de praatgrage klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
3DDude schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 23:26:
Nu al slachtoffer van leeftijdsdiscriminatie? Moet je nagaan als je straks 50 bent ..

To Do:
- Laat een bekende je CV doornemen
- Wat kan jij nou echt ? Wat is jouw toegevoegde waarde ? Want als je zegt eigen bedrijf gestart maar eigen vermogen opgegeten .. klinkt mij nou niet gelijk die moet ik hebben .. dan ga je zelf failliet :P

- Nadenken over eigen employabiliteit: Waar solliciteer je op? Kan je daar een Diploma / certificering in halen?
- Waarom geen Rijbewijs ? Haal dat is gauw.
Is wel degelijk zo, begint vanaf 30 al. Eigenlijk 29. Vanaf 30 klink je gewoon te oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Dus je doet schoonmaken en daarvoor had je een succesvol bedrijf? Waarom verkoop je zoiets dan. Als je verkoopt doe je dat om er beter van te worden maar zo te horen niet echt. Of is dit een click bait topic, net als met diegene die een auto zocht en na 300 pagina's en 650 automodellen verder had die nog steeds niks wat hem beviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
descon schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:18:
[...]

Vol gas in de Crypto als ik zijn user name zo bekijk :*)
Mogelijk heeft hij toen hij zijn bedrijf verkocht een deel van het vermogen in crypto gestopt en loopt dat allemaal niet zo lekker.

Vindt het zelf nog niet helemaal duidelijk, er lijken gaten te vallen. Geen probleem als je een half jaar niks gedaan hebt, maar dit kan je gewoon melden, nu gaan mensen vragen stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 06:23
KaiseRRuby schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:14:
Misschien een idee om iets meer dan de eerste 10 regels van de OP te lezen voordat je een reply neerplempt?

Het staat namelijk wel beschreven in het topic, maar goed, dan moet je natuurlijk wel even de moeite nemen om alles door te lezen. Deze reactie heeft ongeveer net zoveel waarde als de gemiddelde 'en wat zei de winkel toen je ze belde?' reactie bij garantiekwesties en lijkt weer een duidelijke indicator van het sociaal niveau van bepaalde users op deze website.

Niet erg constructief dus en voordat je met een excuus komt als 'ik heb wel betere dingen te doen' of 'ik heb het zo druk op m'n werk', reageer dan gewoon niet. Vrij simpel toch?

Heb verder zelf niet veel toe te voegen aan het topic, denk dat er een aantal andere users zijn die wel goed advies hebben gegeven, dus succes OP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:33:
De eerste trein naar Rotterdam vanuit Roosendaal vertrekt om 05:30
[afbeelding]

Dat vergroot je radius al met 40KM
Vanaf CS Rotterdam vertrekken elke 5minuten lokale bestemmingen door de hele stad ( al dan niet met overstap )

Tot nu toe zie ik alleen maar "kan niet" ipv "ik wil"
En vanaf Rotterdam centraal 500 retailbedrijven op loopafstand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 10:45
Calvin klein zit in Roosendaal, altijd op zoek naar mensen om orders te picken. Regelen het via Tempo Team. Ik weet 100% zeker dat je volgende week kan starten als je vandaag even belt of langs gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:46
Snowdog schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:46:
[...]

Misschien een idee om iets meer dan de eerste 10 regels van de OP te lezen voordat je een reply neerplempt?

Het staat namelijk wel beschreven in het topic, maar goed, dan moet je natuurlijk wel even de moeite nemen om alles door te lezen. Deze reactie heeft ongeveer net zoveel waarde als de gemiddelde 'en wat zei de winkel toen je ze belde?' reactie bij garantiekwesties en lijkt weer een duidelijke indicator van het sociaal niveau van bepaalde users op deze website.

Niet erg constructief dus en voordat je met een excuus komt als 'ik heb wel betere dingen te doen' of 'ik heb het zo druk op m'n werk', reageer dan gewoon niet. Vrij simpel toch?

Heb verder zelf niet veel toe te voegen aan het topic, denk dat er een aantal andere users zijn die wel goed advies hebben gegeven, dus succes OP!
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Natuurlijk heb ik het topic doorgelezen, maar mogelijk heb ik het belangrijke antwoord gemist. Ik had deze twee reacties van OP gezien, maar die gaven nog niet echt het antwoord op mijn vraag:
Wel zeg ik gewoon dat ik een jaar rustig aan heb gedaan.
en
dat ik de afgelopen periode behoorlijk lang in het ziekenhuis heb gelegen
En terwijl jij dat lange antwoord schreef, had jij dan niet gewoon even het antwoord kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:55
Roosendaal heeft een aantal grote logistieke bedrijven. Kijk daar eens naar, volgens mij zoeken ze altijd wel orderpickers/magazijnmedewerkers. En zoals gezegd met de trein ben je zo in Rotterdam/Breda/Bergen op Zoom dus gewoon kwestie van minder kritisch zijn en verder durven te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:51
Volgens mij eis je nogal veel vergeleken met wat je kunt bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
KaiseRRuby schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:57:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Natuurlijk heb ik het topic doorgelezen, maar mogelijk heb ik het belangrijke antwoord gemist. Ik had deze twee reacties van OP gezien, maar die gaven nog niet echt het antwoord op mijn vraag:

[...]

en

[...]

En terwijl jij dat lange antwoord schreef, had jij dan niet gewoon even het antwoord kunnen geven?
Nou volgens mij staat er ook vrij duidelijk dat hij een kleine sabbatical heeft genomen. Doorgaans gebeurt er in die periode niet al te veel en als hij wel iets noemenswaardigs had gedaan (behalve solliciteren), dan was dat vast in een van de posts aan bod gekomen.

Modbreak:*knip flame*

Sowieso mag er in dit topic wel wat constructiever en minder aanvallen naar de topicstarter en elkaar gereageerd worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 23-05-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:57
CryptoNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:34:
[...]

Waarom zou dat in dit geval niet zo kunnen zijn? Ik weet dat ik in een lastige regio woon qua werk. Hier is veel fysiek werk en weinig geschoold werk.
Grappig dat je werk in de retail dan wel ziet als geschoold werk. Dat er een opleiding voor bestaat betekent niet dat het werk zelf ook geschoold is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:38
Widow schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:12:
Hey @CryptoNL misschien helpt het om zaken wat beter te structureren. Als ik je topic zo lees heb je voldoende commercieel/bedrijfskundig inzicht, dus denk ik dat het je zou moeten lukken om een business model canvas voor jezelf in te vullen. Dat is een soort bedrijfsmodel, maar dan voor jou als persoon. Het idee is dat je alle vlakken invult, en zo vanzelf kan zien waar "gaten" zitten, waar je vervolgens aan kan werken. De template staat op onderstaande link :)

https://www.tolobranca.nl...s-model-you-3/bmy-canvas/

[afbeelding]
Pfoeh, ik betwijfel of de vele competenties die @CryptoNL zichzelf toedicht wel in dat kleine tekstvakje passen :P
NaliXL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:17:
@CryptoNL Als je daadwerkelijk zo succesvol was als ondernemer, waarom dan niet iets nieuws beginnen? Mogelijkheden genoeg lijkt me?
En dit raakt precies de kern. Als je blijkbaar niet in de smaak valt bij werkgevers en het in je hebt om eigen baas te zijn is 1+1=2. Maar dit geeft maar weer aan dat het verhaal rammelt

[ Voor 19% gewijzigd door nino_070 op 23-05-2018 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 13:37

SeatRider

Hips don't lie

Maar goed, zolang de OP zich hier niet meer meldt, kunnen we blijven speculeren :-).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
SeatRider schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:30:
Maar goed, zolang de OP zich hier niet meer meldt, kunnen we blijven speculeren :-).
Dr is toch niks mooier als speculeren ? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• descon
HallonRubus schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:21:
[...]

Grappig dat je werk in de retail dan wel ziet als geschoold werk. Dat er een opleiding voor bestaat betekent niet dat het werk zelf ook geschoold is.
Ho Ho....Praktisch opgeleid noemen we dat tegenwoordig :9

Nog steeds in de war hoe ik mezelf moet noemen...via de LTS naar een Bachelor gegaan. Is dat een praktisch hoger opgeleide ?

[ Voor 16% gewijzigd door descon op 23-05-2018 12:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Snowdog schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:08:
[...]

Nou volgens mij staat er ook vrij duidelijk dat hij een kleine sabbatical heeft genomen. Doorgaans gebeurt er in die periode niet al te veel en als hij wel iets noemenswaardigs had gedaan (behalve solliciteren), dan was dat vast in een van de posts aan bod gekomen.
Ik had het eerst links willen laten liggen, maar 32j en een sabbatical ?
Ik kan dat niet rijmen met zijn verhaal ( zaak verkocht, á 12K )

Toevallig 2 werkgevers / kennissen die dat ook deden, maar de ene was 45, en had vanaf zijn 15e gewerkt, van de grond tot de top, 2 bedrijven verkocht, zonder ooit 'echt' een vakantie.
Die heeft 2 jaar rondgezworven ( goed te doen met een dekkende creditcard ) en na die tijd weer aan het werk gegaan.
Had binnen 3 maanden "succes" en is nu weer te druk om vakantie te nemen.

Nr2 ging op sabbatical na 10 jaar lesgeven op een begeleid traject ( moeilijk opvoedbare kinderen ) en was hélemaal kapot .... sindsdien geloof ik een "burnout" echt wel.

32j en nu al over leeftijdsdiscriminatie spreken is een schreeuw om aandacht, nou .... je hebt hem !
Negatieve aandacht is ook aandacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45

Barrycade

Through the...

HallonRubus schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:21:
[...]

CryptoNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:23:
[...]

- Wat ik wil? Een baan waar ik op mijn gemak zit en zolang ik geen financiële stress heb is het wat mij betreft allemaal prima. Ik stel geen hoge of extreme eisen qua werk betreft. Geld interesseert mij werkelijk helemaal niets, maar dat kan komen omdat ik behoorlijk veel mensen op een jonge leeftijd heb af moeten geven uit directe familiekring en vrienden. Dan ga je toch anders naar het leven kijken ofzo. Inmiddels staat de teller op 15 mensen en vorige week is bekend geworden dat een direct familielied van 28 nummer 16 gaat worden dusja.
Dus ik denk dat het hier voornamelijk over het op zijn gemak zitten gaat.

TS weet het volgens mij niet meer zo goed.
Wel 800 per maand te kort komen maar daar niet voor van zijn stoel moeten komen.
(Bron: Vraag m.b.t. Werk/Thuiswerk)

Of het moet niet kunnen (door de periode in het ziekenhuis wellicht) maar dan is het wel zo handig om daar hier in het topic open kaart over te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Barrycade schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:37:
[...]

[...]

Dus ik denk dat het hier voornamelijk over het op zijn gemak zitten gaat.

TS weet het volgens mij niet meer zo goed.
Wel 800 per maand te kort komen maar daar niet voor van zijn stoel moeten komen.
(Bron: Vraag m.b.t. Werk/Thuiswerk)

Of het moet niet kunnen (door de periode in het ziekenhuis wellicht) maar dan is het wel zo handig om daar hier in het topic open kaart over te spelen.
Net ff dat andere topic gelezen....TS moet hulp zoeken...hier gaat ie zelf nooit alleen uit komen.

Of dat nu UWV / GGZ / Jobcoach of een pyscholoog is weet ik niet.

Maar met de mindset zoals in dit topic en het vorige topic zal het wel ff duren voordat ie aan de bak is. ;(

of als het lukt om werk te vinden om dit te houden.....

[ Voor 3% gewijzigd door descon op 23-05-2018 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik vind sommige reacties richting TS onnodig hard, er zal geen kwade opzet zijn dat hij de edit-knop niet heeft gebruikt.

On topic: het is ook kunst om naar een vacature toe te schrijven, zelfs al beschik je niet in eerste instantie over gevraagde ervaring of vooropleiding. Je moet aannemelijk maken in je motivatie waarom je iets denkt te kunnen. Ik denk dat je wel over veel competenties beschikt, maar dat je nog wat moeite hebt om relevante competenties inzichtelijk te maken voor een toekomstige werkgever.

Jij moet zo duidelijk mogelijk maken waarom je denkt dat je geschikt bent voor een bepaalde vacature. Dat is in sommige wat puzzelwerk vooraf, maar dit is iets dat een 'hiring manager' niet gaat doen. Die krijgen tientallen CV's en hebben geen tijd voor dat gepuzzel.

Als je vragen hebt hoe je zoiets zou moeten doen mag je mij altijd een PM sturen.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrimScythe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 14:58

GrimScythe

Game Addict

CryptoNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:23:
[...]

Wat ik wil? Een baan waar ik op mijn gemak zit en zolang ik geen financiële stress heb is het wat mij betreft allemaal prima. Ik stel geen hoge of extreme eisen qua werk betreft. Geld interesseert mij werkelijk helemaal niets
Even mijn 2 cent:
Bovenstaande is voor mij echt een no go.
Als een werkgever het idee krijgt dat het je niets uitmaakt wat je doet zolang je maar je geld krijgt wekt dat erg de indruk dat je naar alle waarschijnlijkheid ook niet veel zal doen voor je baas.

Nu geloof ik best dat je een harde werker bent maar als ook maar iets van dat doorschemert in een gesprek kun je het vergeten want dat zuigt alle enthousiasme die je toont uit je verhaal.
Het komt namelijk heel erg over alsof je alleen maar komt om je centen te vangen en de rest boeit totaal niet.
En ja dan zal een werkgever je heel graag passeren voor iemand die willicht minder kennis en ervaring heeft maar voor zijn gevoel wel een hart voor de zaak/plezier in zijn baan heeft en dus het enthousiasme in het gesprek behoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:04
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:19:
[...]

En over een paar jaar zit je met een burnout thuis....
Jij moet nog veel leren... in ieder geval over burn-out.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:21
[ tekst
Sympatiek dat je dit wil doen.

@ TS ik wil ook best naar je CV kijken als je daar behoefte aan hebt. Menig CV hier intern doorgenomen en gesprekken gevoerd met kandidaten. Dan kan ik je objectieve feedback geven.

Als reactie op bovenstaande reageerder, het is inderdaad wat hard en direct. De hardere reacties komen met name voort uit halve info en het niet reageren op vragen die gesteld worden. Als men dan wat graaft en oudere topics vindt, dan lijkt het net of er maanden niets gedaan is (ja brieven gestuurd) maar in de aanvliegroute naar een baan geen veranderingen of andere zienswijze vanuit TS.

Het komt nu over als: Ik heb mijn bedrijf verkocht en even niks gedaan, sinds jan ben ik bezig, ik stuur brieven maar ze kiezen mij niet.. en niemand wil mij helpen om aangenomen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Laatst online: 00:40

macnerd

No Apples please :-)

Misschien dat een baan als SEO-deskundige wel aansluit bij de competenties. Genoeg vraag naar lijkt mij.

Een baan wat verder weg dan 20 km moet je in deze situatie niet afslaan, recente relevante werkervaring is nodig. En dan eventueel over een paar jaar een overstap maken naar een werkgever dichterbij.

Wat ik trouwens raar vind, vrouwlief heeft een superbelangrijke baan, maar blijkbaar levert die baan niet navenant op. Op dit moment het enige inkomen dat snap ik, maar als jij weer voltijds aan de bak kan, hoe belangrijk is die baan dan echt?

MacNerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
gr8slayer schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:04:
Als je een bromfiets aanschaft vergroot je ook je flexibiliteit met een stuk.
Leo1010 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:41:
[...]

Zeker, dit is ook maar voor 3 maanden. Maar 20KM is het andere uiterste.

@CryptoNL kijk anders eens naar een niet auto vervoersmiddel zoals een electrische fiets of scooter of zo. Ik gebruik zelf een electrische step en dat maakt het zoveel makkelijker om met het OV ergens heen te gaan.
Voor alles boven een fiets heb je een rijbewijs nodig. :) Weliswaar simpeler, maar nog steeds moet je een papiertje halen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
FreshMaker schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:37:
[...]

Ik had het eerst links willen laten liggen, maar 32j en een sabbatical ?
Ik kan dat niet rijmen met zijn verhaal ( zaak verkocht, á 12K )

Toevallig 2 werkgevers / kennissen die dat ook deden, maar de ene was 45, en had vanaf zijn 15e gewerkt, van de grond tot de top, 2 bedrijven verkocht, zonder ooit 'echt' een vakantie.
Die heeft 2 jaar rondgezworven ( goed te doen met een dekkende creditcard ) en na die tijd weer aan het werk gegaan.
Had binnen 3 maanden "succes" en is nu weer te druk om vakantie te nemen.

Nr2 ging op sabbatical na 10 jaar lesgeven op een begeleid traject ( moeilijk opvoedbare kinderen ) en was hélemaal kapot .... sindsdien geloof ik een "burnout" echt wel.

32j en nu al over leeftijdsdiscriminatie spreken is een schreeuw om aandacht, nou .... je hebt hem !
Negatieve aandacht is ook aandacht :+
Hoewel ik het met je eens ben dat de post van TS niet volledig accuraat lijkt te zijn, hoeft een sabbatical op jongere leeftijd natuurlijk niet per definitie iets slechts te zijn. Dat het dan wat lastiger kan zijn om terug te stromen in de arbeidsmarkt, tsjah, dat blijkt wel denk ik :)

Hij lijkt iig weer aan de bak te willen en het lijkt me dan weinig zinvol om met weinig constructieve en harde posts de TS de grond in te praten (zo komen sommige posts op mij over iig). Natuurlijk mag er best kritisch gereageerd worden, maar het moet wel enige bijdrage leveren aan het topic (imo).

Anyway, geloof dat ik eerder zelf ook wat te gepikeerd heb gereageerd, dus ik laat het hier maar bij, want heb zelf verder weinig toe te voegen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat komt deels omdat men ook in de postgeschiedenis kijkt en TS al maanden bezig is. Als iemand van begin 30 met zijn ervaring en geen 'gebreken' zou hij al makkelijk een baan moeten kunnen hebben. Beperktere mobiliteit blokkeren wel veel sales en representatiefuncties onderweg, imo een makkelijke overstap vanuit retail. Overigens lijkt het wel alsof TS veel baantjes heeft gehad, maar ze niet vast kon houden? Is het nog een optie om weer in het familiebedrijf te stappen?
Ouders/grootouders altijd zaken gehad en ik zelf heb voor een aantal grote toko's mogen werken als eerste verkoopmedewerker, assistent-bedrijfsleider, stage-begeleider enzovoorts.
Overigens is de 12k hier genoemd, niet door TS.

Wat ik frappanter vind:
CryptoNL schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 23:42:
[...]

- Rijbewijs kan nu niet. Ik moet prioriteiten stellen en dat is wel dat ik in mijn huis kan blijven wonen. Verhuizen gaat niet omdat partner hier een belangrijke baan heeft waarbij er een noodzaak is dat ze ook 's nachts daar snel ter plaatse kan zijn.

- Nee hoor. Ik wil best x-weken intern om een training te volgen, geen probleem.

- Bod was te goed om te weigeren. Ging hier echt om een behoorlijk bedrag zeg maar.
CryptoNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:03:
[...]

Nee je reply is prima hoor. Juist goed dit soort reacties.

Aan de grond is een groot verhaal, maar partner salaris is niet je-van-het zeg maar dus er moet gewoon 800,- minimaal bij. Ik ben ook niet iemand van wilde carriere plannen. Gezondheid/geluk > werk.

Uiteraard vermeld ik dat niet. Wel zeg ik gewoon dat ik een jaar rustig aan heb gedaan. Iets wat vaak gewoon begrepen word door potentiele werkgevers.
Als je partner ook niet teveel verdient, wat houdt een verhuziing naar 'greener pastures' dan tegen? Hoe belangrijk is de baan als de vergoeding niet navenant is (denk bijna aan verloskundige of iets in die geest?).

[ Voor 45% gewijzigd door Señor Sjon op 23-05-2018 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Dat valt toch nog wel mee? Ik denk dat heel veel mensen twee uur voor hun werk begint moeten opstaan.

Als je dat niet wilt kun je ook verhuizen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Snowdog schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:30:
[...]
Hoewel ik het met je eens ben dat de post van TS niet volledig accuraat lijkt te zijn, hoeft een sabbatical op jongere leeftijd natuurlijk niet per definitie iets slechts te zijn. Dat het dan wat lastiger kan zijn om terug te stromen in de arbeidsmarkt, tsjah, dat blijkt wel denk ik :)
Waar een wil is, is een weg ...
Mijn oudste zoon heeft zijn brommer-RBW overgeslagen omdat hij zeker zijn Auto-RBW wil halen, hier spaart hij dan ook als een gek voor.
Hij lijkt iig weer aan de bak te willen en het lijkt me dan weinig zinvol om met weinig constructieve en harde posts de TS de grond in te praten (zo komen sommige posts op mij over iig). Natuurlijk mag er best kritisch gereageerd worden, maar het moet wel enige bijdrage leveren aan het topic (imo).
Het komt mij dan ook echt over als LIJKT maar de schuld nog steeds bij anderen legt, en de verantwoording om het op te lossen ook.
Te makkelijk, maar TS lijkt me het liefste manager te worden ergens - werk verzinnen voor anderen
Anyway, geloof dat ik eerder zelf ook wat te gepikeerd heb gereageerd, dus ik laat het hier maar bij, want heb zelf verder weinig toe te voegen.
Misschien, maar zodra iemand met modder gaat gooien dat het aan zijn leeftijd/afkomst/kleurtje zou liggen, gaat die vlieger niet op, zie mijn korte samenvatting van het bedrijf waar ik werk.

TS geeft doodleuk aan, werkgevers hebben begrip voor de uiting dat hij het "een jaartje kalm aan gedaan heeft"
Ik zit wel eens bij, bij een sollicitatie, en kan je vertellen ... ALLE begrip voor elke uitspraak.
Maar in de nabespreking komt zoiets wil degelijk naar voren, en wordt dat geanalyseerd.
Je gaat in zo'n eerste of tweede gesprek geen kruisverhoor afleggen, en de houding van een sollicitant zegt ook wel aardig wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:58
Ik proef ook wel een beetje een situatie waarin heel veel redenen bedacht worden om iets niet te doen. Maar ook veel (misschien teveel) parameters waaraan de nieuwe baan moet voldoen.

De reisafstand is de allergrootste belemmerende factor. Toen ik zelf op stage ging was dat al vaak 3x verder weg en ook dat was allemaal met het openbaar vervoer. Het lijkt erop dat TS vooral problemen ziet maar geen kansen (lekker cliche klinkt dat maar zo voelt het). Het kan zijn dat het je zo tegenstaat omdat je in de veronderstelling was dat je daadwerkelijk snel werk zou hebben dat je nu enorm gefrustreerd raakt. Het voelt zelfs meer alsof je zo gefrustreerd bent dat je het hier eigenlijk vooral van je af wil schrijven. Maar ik denk dat juist dat hetgene is wat je nu het meeste tegenwerkt.

Als iets niet werkt met je huidige aanpak, zelfs na meerdere mislukte pogingen. Misschien is het dan eens tijd om het over een andere boeg te gooien. De meest simpele manier om je kanssen direct enorm te vergroten is de afstand waarin je zoekt te vergroten. Maar dit is al heel vaak aangehaald eerder in dit topic. Verder je CV, laat hem eens zien aan iemand die er met frisse ogen tegenaan kijkt. Zo ook je correspondentie met potentiele werkgevers. En schrijf anders eens open sollicitaties, daar kan ook altijd wat uitkomen. Maar vooral: haal je handen uit je haar. Probeer ondanks je frustratie, stress en zorgen niet zo over te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

.

[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 23-05-2018 14:59 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
[...]

Beter 2 uur in de trein, wat dient als vrije tijd als je je activiteiten erop instelt, dan 1 uur in de file. 2 uur rust tegenover 1 uur constant opletten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
CryptoNL schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 23:06:
Ik heb heel sterk het idee dat ik - vanwege mijn leeftijd - slachtoffer ben van leeftijdsdiscriminatie, maar ik kan het niet bewijzen. Voor de retail (winkels) ben ik gewoon te oud, maar uiteraard krijg ik dat nooit als reden. Toch viel mij op dat er een aantal hele jonge mensen waren aangenomen bij zaken waar ik o.a. had gesolliciteerd. Ik was er namelijk eens wezen kijken nadat ik was afgewezen.

Op administratieve banen gaat men vaak voor iemand met een gericht administratief diploma of een vrouw en dergelijke.
Dit is echt super grappig om te lezen. Maar als dit ook maar voor een paar procent doorschijnt in je gesprek is dat een hele dikke streep door je CV.

De vooringenomenheid is enorm PLUS (en dit maakt het eigenlijk nog schrijnender) je zegt in de Retail te hebben gewerkt en snapt blijkbaar niet HOE JE JEZELF DAAR MOET VERKOPEN.
De gemeente heb ik al om raad gevraagd, maar daar krijg ik het antwoord; Meneer u heeft geen uitkering dus wij kunnen niets voor u doen. Bijzonder...
[...]
En hier toon je een groot gebrek aan inlevingsvermogen. En waar draait retail om: 'beleving'. Als jij niet snapt wat er aan de andere kant gebeurd, dan maak je al heel snel beginnersfouten.

Maar als je aan de bak wilt, volgens mij zijn er een stel beroepen waar ze altijd op zoek zijn naar nieuwe aanwas.
Even een paar voorbeeldjes:
Contact center medewerkerGratis buschauffeur worden
(Die 2de is wat lastig ivm rijbewijs, maar als je dat hebt...)

Maar misschien is een sollicitatiecursus een beter begin, want na 250 pogingen zou ik de schuld niet meer buiten jezelf leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Stoelpoot schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:31:
[...]

Beter 2 uur in de trein, wat dient als vrije tijd als je je activiteiten erop instelt, dan 1 uur in de file. 2 uur rust tegenover 1 uur constant opletten.
dan moet de trein niet te vol zijn anders is het gedaan met je vrije tijd...

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 14:44
Wat mij opvalt is de tegenstelling tussen "ik moet het wel leuk werk vinden" en "handen in het haar want vaste lasten".

OF je zoekt leuk werk en snapt dat je met een gat in je CV eerder wordt afgewezen dan een gelijk geschikte kandidaat zonder zo'n gat.
Dan wordt die dreamjob dus erg moeilijk om te vinden.

OF je hebt vaste lasten die echt betaald moeten worden en je neemt dus ieder baantje aan ongeacht het uurloon dat het betaalt.. Schrijf je in bij IEDER uitzendbureau in de buurt, geef aan dat je alles accepteert en binnen een week heb je een baan waarmee je je vaste lasten kan betalen.

Dan los je het gat in je CV meteen op, misschien geen relevante werkervaring maar je toont inzet, motivatie en doorzettingsvermogen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeFoX
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-08-2024
De TS kan waarschijnlijk nog een hoop leren van de film 'The Pursuit of Happyness'. ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:57

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Hoewel ik nog een dertiger ben voel ik mijzelf af en toe echt een oude lul.

Kom steeds vaker mensen, vaak maar niet altijd jongere, die denk dat alles altijd maar leuk moet zijn.

"Life sucks and then you die." Is overdreven, maar het leven is nu eenmaal niet altijd rozengeur en maaneschijn.

@CryptoNL ik kan niet geloven dat je via een uitzendbureau niet aan de slag kan komen. Mijn eerste baan na de HTS was sjouwen met zakken ui van 25kg bij een boer. Via Tempoteam, met mensen die amper hun naam konden schrijven. Maar who cares. Ondertussen vrolijk verder gezocht, maar ik had wel inkomen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

m-vw schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:11:

Kom steeds vaker mensen, vaak maar niet altijd jongere, die denk dat alles altijd maar leuk moet zijn.

"Life sucks and then you die." Is overdreven, maar het leven is nu eenmaal niet altijd rozengeur en maaneschijn.
Hangt van het werk af. Als je werk doet in bijv. de zorg of met dieren dan is het imo wel degelijk noodzakelijk om het werk leuk te vinden of hart voor je werk te hebben. Ik ken mensen in de zorg die hun patienten/clienten af lopen te kraken. Ook bestaan er werkers die hun dieren mishandelen. Je moet dus wel een goede motivatie hebben voor het werk dat je doet want anders doe je je werk niet goed.

edit:
hoewel dat ook met competentie en voldoende opleiding te maken heeft. Dus een goede motivatie in combinatie met voldoende opleiding zijn imo noodzakelijk om het werk goed uit te voeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Salvatron op 23-05-2018 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
m-vw schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:11:

@CryptoNL ik kan niet geloven dat je via een uitzendbureau niet aan de slag kan komen. Mijn eerste baan na de HTS was sjouwen met zakken ui van 25kg bij een boer. Via Tempoteam, met mensen die amper hun naam konden schrijven. Maar who cares. Ondertussen vrolijk verder gezocht, maar ik had wel inkomen.
Het gaat te goed in dit land. Mijn moeder heeft me van jongs af aan ingewreven dat mijn opa in de toendertijd crisisjaren 20 km heen en 20 km terugfietste naar de plek waar wel werk voor hem was. Dat zijn we tegenwoordig niet meer gewend.
Het gaat goed in dit land. Heb je 800 euro per maand nodig voor je levensstijl? Geen probleem, ga naar een uitzendbureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:51
Volgens mij is er altijd wel werk te vinden zolang je maar bereid bent uit je comfort zone te stappen.

Om verkeersregelaars staan ze bijvoorbeeld te springen.

https://nos.nl/artikel/22...verkeersregelaar-m-v.html

Www.traffer.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 10:18

Jiffy

God, you're ugly!

zacht schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:40:
[...]
Mijn moeder heeft me van jongs af aan ingewreven dat mijn opa in de toendertijd crisisjaren 20 km heen en 20 km terugfietste naar de plek waar wel werk voor hem was. Dat zijn we tegenwoordig niet meer gewend.
Ehm. Ik fiets elke dag 20 km heen en 20 km terug van- en naar m'n werk. Al jaren, zowel zomer als winter. Ik zit de hele dag op kantoor en dit is een prima manier om zowel beweging als een fris hoofd te krijgen. Is het extreem slecht weer, werk ik lekker thuis.

Daarnaast, en zoals nu al diverse keren tegen TS gezegd: 20 km is idd niks qua afstand. Met de trein kun je zonder problemen tientallen kilometers verder reizen.

In deze tijd totaal niets kunnen vinden is onzin. Misschien geen leuke baan, dat kan. Maar er is meer dan genoeg (ook ongeschoold) werk. Pak die ene kutbaan aan, dan komt er iig weer geld binnen. En vervolgens kun je rustig blijven zoeken naar een aangenamere job. Dan nog: werk is ook wat je er van maakt. Ga je ergens heen met de instelling dat het kutwerk is, dan zal dat gevoel waarschijnlijk bewaarheid worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Jiffy op 23-05-2018 20:14 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Laatst online: 18-09 16:59

RoamingZombie

Watching the sheeple...

BLACKfm schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:06:
Ik zag de logistiek al voorbij komen en het rijbewijs is intussen een ouwe koe, maar als geld voor een rijbewijs een probleem is dan zijn er volgens mij genoeg logistieke bedrijven (transportsector) die niet aan mensen kan komen en ze daardoor intern opleiden.

Ik denk dat het daarom verstandig is buiten je eigen 'kennis' te zoeken en op zoek te gaan naar een werkgever die mensen intern opleid. Zo krijg je gratis scholing en een nieuwe baan tegelijk. Althans zo is het ideaalbeeld natuurlijk.
Valt nog wel tegen hoor. De simpele reden is dat ze liever geen onervaren bestuurders hun spullen laat transporteren. Vergeet niet dat er ook vaak grote voertuigen gebruikt worden wat de moeilijkheidsgraad verhoogt.
Valandil schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:07:

Je geeft over veel competenties te beschikken, maar kies juist er een paar waar je echt goed in bent en wat je leuk vindt. Nu ben je meer een manusje van alles en daar zit niet iedereen op te wachten.
Kortom; "Jack of all trades, master of none"
Ik vind de variant beter en die veranderd de complete betekenis.

Jack of all trades, master of none,
though oftentimes better than master of one.

[ Voor 24% gewijzigd door RoamingZombie op 23-05-2018 20:53 ]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008

Fiber

Beaches are for storming.

Nog een optie, laat je omscholen tot 'iets' in de bouw. Dat kan alles zijn, van stenen sjouwen tot tekenen, van bewaking tot planoloog. De bouw trekt weer aan dus banen in overvloed:

https://nos.nl/artikel/22...n-per-jaar-opleveren.html
https://www.nu.nl/carrier...zoek-48000-vakmensen.html

Dus leer een vak:
Het UWV verwacht dat het aantal vacatures in de bouw dit jaar zal stijgen naar 48.000. De stijging van 45 procent ontstaat vooral door het grote aantal werknemers dat nodig is voor het verduurzamen van de economie.
Over de hele breedte is er nu een personeelstekort in de bouw, meldt het UWV woensdag. De energietransitie zal vooral tot meer werk in de installatiebranche leiden.

Installateurs zijn nodig om bijvoorbeeld gebouwen energiezuinig te maken en laadpalen voor elektrische auto's te plaatsen.

"Gekwalificeerde elektriciens, installatiemonteurs, bouwkundig tekenaars en ingenieurs zullen moeilijker voorhanden zijn. Dit geldt ook voor vakmensen op de bouwplaats, zoals schilders, metselaars, stukadoors en dakdekkers"
Zie ook:

https://www.nu.nl/onderne...rste-rij-zat-voorbij.html

@CryptoNL En je mag nog best reageren hoor. Alleen geen twee of meer reacties onder elkaar...
RoamingZombie schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 20:43:
[...]

Valt nog wel tegen hoor. De simpele reden is dat ze liever geen onervaren bestuurders hun spullen laat transporteren. Vergeet niet dat er ook vaak grote voertuigen gebruikt worden wat de moeilijkheidsgraad verhoogt.
Logistiek is breed, daar valt ook orders picken bij Cool Blue onder of boodschappen bezorgen voor PicNic. Daar hoef je echt niet zo heel veel voor te kunnen. Met de juiste mentaliteit en de wil om te werken kom je al een heel eind. En als je hogerop wil ga je in je vrije tijd weer studeren...

[ Voor 17% gewijzigd door Fiber op 23-05-2018 20:55 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Laatst online: 18-09 16:59

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Fiber schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 20:51:

Logistiek is breed, daar valt ook orders picken bij Cool Blue onder of boodschappen bezorgen voor PicNic. Daar hoef je echt niet zo heel veel voor te kunnen. Met de juiste mentaliteit en de wil om te werken kom je al een heel eind. En als je hogerop wil ga je in je vrije tijd weer studeren...
Dat klopt zeker (ik ben recruiter) maar er werd specifiek gesproken over het halen van je rijbewijs bij de werkgever. Heftruck willen ze wel doen maar een regulier rijbewijs, dat ben ik nog niet tegen gekomen.
sugarlee89 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:39:
[...]

Is wel degelijk zo, begint vanaf 30 al. Eigenlijk 29. Vanaf 30 klink je gewoon te oud.
Er word zeker gediscrimineerd maar niet vanaf die leeftijd want dan vind je simpelweg geen werknemers meer aangezien ervaring ook vaak een eis is. Doorgaands is het vanaf 45 jaar dat het begint en bij 50+ kan je behoorlijk de Sjaak zijn als je op zoek moet.

Uitgezondering is vakkenvullers en al dat soort werk maar ik neem aan dat volwassen mensen andere ambities hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door RoamingZombie op 23-05-2018 21:03 ]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:00
Toevallig woon ik in dezelfde regio, waar naar mijn beleving volop werk is?!

De radius 20km is echter wel erg weinig? Een uur enkele reis met het OV vanaf het station gemeten lijkt mij je kansen wel aanzienlijk te vergroten?

In dat geval kun je immers van Goes tot Breda en alles ertussen aan de slag?

Retail is daarbij ook een bijzonder branche.
Zeer slechte cao’s, minimumloon en men kan kiezen uit goedkoop jong personeel!
Wil je dit wel echt??

Waarom laat je jezelf niet omscholen tot techneut? Er zitten een aantal grotere installateurs in deze regio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:57

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Salvatron schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:15:
[...]

Hangt van het werk af. Als je werk doet in bijv. de zorg of met dieren dan is het imo wel degelijk noodzakelijk om het werk leuk te vinden of hart voor je werk te hebben. Ik ken mensen in de zorg die hun patienten/clienten af lopen te kraken. Ook bestaan er werkers die hun dieren mishandelen. Je moet dus wel een goede motivatie hebben voor het werk dat je doet want anders doe je je werk niet goed.

edit:
hoewel dat ook met competentie en voldoende opleiding te maken heeft. Dus een goede motivatie in combinatie met voldoende opleiding zijn imo noodzakelijk om het werk goed uit te voeren.
Natuurlijk is het prettig om plezier te hebben in je werk, maar als je echt met je handen in het haar zit pak je volgens mij (bijna) alles aan.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:12
€800 is bijna niets, minimumloon is al bijna het dubbele. Leeftijd vind ik ook een zwak argument. Mijn moeder is met 50+ gewoon bij de AH aangenomen als kassamuts en heeft een vast contract. Afstand van 20km is in een uur te fietsen, met OV gaat dat wel sneller. Geen idee hoe ver je van het station af zit, maar vanuit Roosendaal is de trein zo in een aantal steden. Overigens is rijbewijs halen altijd een goede optie als je in een gemiddeld Brabants dorp woont, dat vergroot je vrijheid echt enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

TheBrut3 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:42:
Mijn moeder is met 50+ gewoon bij de AH aangenomen als kassamuts en heeft een vast contract.
Wat voor contract? Voor hoeveel uren?
Metaalhoofd schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:05:
[...]

Ik sta zelf 6:30 op en ben om 8:30 op kantoor (op 5 kwartier reisafstand). Het reizen doe ik met de trein en dat gaat prima. Tijd genoeg om een serie te kijken/boek te lezen/te dutten oid. Die burnout moet dan echt wel ergens anders vandaan komen, alsof een beetje reistijd gelijk tot een burnout leidt.
Ik heb 1,5 jaar ook 5 kwartier enkele reis gedaan bij een fantastische werkgever. Tussen Eindhoven en Den Bosch eerst de gratis krant lezen en daarna tot aan Utrecht tukkie doen :p
Tuurlijk als ik mij dagelijks loop op te vreten in de file en perse tot 2 uur 's nachts op wil blijven (maar wel weer om 6 uur op moet) dan gaat het wel fout.
Herkenbaar. Ik begin nu om 07:00 en soms 06:00. Brakheid. Maar goed: inkomen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• descon
Volgens mij is TS nu te druk met solliciteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008

Fiber

Beaches are for storming.

PcDealer schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 23:40:
[...]

Voor hoeveel uren?

[...]
Ik heb 1,5 jaar ook 5 kwartier enkele reis gedaan bij een fantastische werkgever. Tussen Eindhoven en Den Bosch eerst de gratis krant lezen en daarna tot aan Utrecht tukkie doen... :p
Kan ook prima. (Voor een tijdje...)

Maar dan wel voor een echte goedbetaalde baan. Niet om bij de AH een paar uur achter de kassa te gaan zitten of bij Bol.com orders te picken. Dat soort baantjes zijn prima om mee te starten, maar dan wel in de eigen regio.

Dus op zich snap ik die 20 km restrictie wel een beetje, maar wel afhankelijk van het type baan. Hoe beter de baan hoe verder het weg mag. Voor een echte wereldbaan kun je zelfs verhuizen of een flatje voor door de week regelen... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 18:13
Señor Sjon schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:40:

Als je partner ook niet teveel verdient, wat houdt een verhuziing naar 'greener pastures' dan tegen? Hoe belangrijk is de baan als de vergoeding niet navenant is (denk bijna aan verloskundige of iets in die geest?).
Kan mij zo voorstellen dat als het vinden van werk voor de TS zo tegen valt dat de partner ook niet staat te springen om de baan op te zeggen. Daarna heb je namelijk echt niets meer.

Verder valt mij op dat er af en toe wel erg hard en fel tegen/over de ts wordt gepost.

Los daarvan zie ik ook vreemde uitspraken rondom het vervoer. Mijn vriendin kon in de randstad direct voor 5 dagen werk vinden en moet daar voor om 8 uur aanwezig zijn en dus staat de wekker om half 6, gaat ze met het fietsje vanuit Breda naar centraal station en daarna in met trein en de metro. Vervolgens heb ik al een paar keer voorgesteld of ze niet lokaal liever 3 dagen werken, maar dat krijg ik er (nog) niet door. Ze kijkt in de trein 'the flash' en dat bevalt voorlopig allemaal prima.

Verste wat je in Roosendaal van het station kan wonen is 12 minuten fietsen, aldus google maps. Als jij vanaf die locatie om half 8 in Rotterdam CS moet zijn dan moet je thuis om 5:47 weg en is je totale reistijd 1 uur en 36 minuten. Niet ondoenbaar.

Een andere oplosing is simpelweg omscholen. Zijn aardig wat trajecten te vinden bijvoorbeeld in ICT of in het onderwijs. In Amsterdam betalen ze bij PABO nu zelfs tot 12.000 euro studiegeld voor wie in het laatste jaar meteen gaat werken én krijg je een betaalbare woning toegewezen...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Fiber schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 23:52:
[...]

Kan ook prima. (Voor een tijdje...)

Maar dan wel voor een echte goedbetaalde baan. Niet om bij de AH een paar uur achter de kassa te gaan zitten of bij Bol.com orders te picken. Dat soort baantjes zijn prima om mee te starten, maar dan wel in de eigen regio.
Toevallig was het bol.com in de backoffice :)
Dus op zich snap ik die 20 km restrictie wel een beetje, maar wel afhankelijk van het type baan. Hoe beter de baan hoe verder het weg mag. Voor een echte wereldbaan kun je zelfs verhuizen of een flatje voor door de week regelen... :)
Ik snap het niet. Ik heb pas sinds 2016 mijn rijbewijs. Daarvoor altijd afhankelijk van ov of fiets. Dus bij elke een interessante baan kijken of ik er tussen 08:30 en 09:00 redelijkerwijs kon komen. Vanuit Eindhoven e.e. prima zoeken in Utrecht, Den Bosch, Tilburg. Helaas zitten veel ict op bedrijvenlocaties die qua aansluiting vaak brak zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

@TS ik woon zelf ook in jouw regio (Roosendaal/Steenbergen) maar werk hier zelf totaal niet in de buurt (werk is 80KM enkele reis voor mij tegenwoordig). ik weet wel dat Borchwerf maar ook de nieuwe distributiecentra in de regio Oud-Gastel/Roosendaal werkgelegenheid gaat bieden. Is dat niets?

Verder: ik hou met regelmaat sollicitatiegesprekken en word ook echt niet warm van sabbaticals en gaten in CV's zonder duidelijke redenen. Dan geniet iemand vaker de voorkeur die zichtbaar moeite heeft gedaan om waar dan ook ergens aan de slag te zijn geweest. Een sabbatical op die leeftijd vind ik niet in je voordeel werken. Voor je levenservaring wel, niet voor je werkervaring. Zeker niet als je niet beter uit de "strijd" komt wb. de rest van je CV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 20:25
CryptoNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:12:
[...]Wat bedoel je hiermee? Rest eens hoor. Ik ben ook altijd enorm enthousiast en zeer communicatief vaardig in gesprekken mede dankzij mijn commerciële achtergrond.
Wat ik bedoelde was dat ik bij het uitzend bureau aangaf dat ik op dat moment voor veel klussen openstond, en het eigenlijk niet uitmaakte (of wellicht zelfs wel beter was) als het voor een korte periode was. En ook niet eens noodzakelijk op een fulltime basis.

Bleek dus een match te zijn voor een organisatie die even omhoog zat qua mankracht voor een 5-urige baan. Ze hadden even iemand nodig die snel kon inleren in de bediening. Uiteindelijk iedereen blij, ik kon de rekening blijven betalen en 's-middags rondkijken naar ander werk, zij weer even voorzien van mankracht.

Waar ik een beetje op doel is dat zat bedrijven korte klusje hebben liggen (even niemand beschikbaar, of oude opruim/administratie klussen waar eigenlijk niemand binnen de organisatie aan toekomt) die je aan de ene kant helpen om de inkomsten een beetje op peil te houden, maar die je ook de kans geven om jezelf te etaleren. Als de eerste klus naar tevredenheid is afgerond, dan weten ze er wellicht nog een ander te verzinnen omdat je er toch al bent.

Als het niet lukt om binnen te komen voor functies voor langere tijd, mik dan op korte klussen. En zet ook het(/de) uitzendbureau(s) aan het werk om dit voor je na te vragen, voor hen moet dat geen moeite zijn om een bedrijf daarover te polsen als ze ze toch aan de lijn hebben. Uiteindelijk verdienen zij ook aan elk uur dat je via hen komt te werken.

Er zijn zat mensen in mijn omgeving die voor een klusje kwamen, en maanden zijn gebleven. Eén persoon zelfs meer dan 20 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:46
Wellicht is het handig om ergens een vrijwilligersbaan te nemen. Dit om een oplopend gat in je CV niet te laten groeien en om te laten zien dat je daadwerkelijk aan de gang wilt ipv enkel voor de centen komt.

Hoewel ik daar zelf ook weinig zin in zou hebben lijkt me dat geen slechte stap om de arbeidsmarkt terug te betreden?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
PcDealer schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 23:40:
Wat voor contract? Voor hoeveel uren?
Volgens mij 24 uren vast contract en dan werkt ze 28 om extra vakantie op te bouwen, mijn ouders gaan gaarne op vakantie. Geen idee wat het salaris precies is, ik meen dat het fulltime zo rond de 1800 uit zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

AcIDeR schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:13:

In dat geval kun je immers van Goes tot Breda en alles ertussen aan de slag?
Breda? Het is 37 minuten van Roosendaal naar het nog grotere Tilburg! Ruimte zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Ik zou ook zeggen: die regio is toch ideaal voor de logistiek? Je kunt best beginnen als orderpicker en als je laat zien dat je echt wat kunt, dan heb je best mogelijkheden tot groei. Ik heb in een logistiek bedrijf gewerkt als ICT-er en heb orderpickers zien opgroeien tot teamleiders, supervisors, maar ook tot customer service medewerkers, freightmedewerkers en zelfs logistiek engineers. En dan maakte het niet uit of je 50 was of 20, of je man of vrouw, of Pool of Nederlander. Als je liet zien dat je écht iets kon, dan kwam het wel goed.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
Metalfreak schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:40:
Ik zou ook zeggen: die regio is toch ideaal voor de logistiek? Je kunt best beginnen als orderpicker en als je laat zien dat je echt wat kunt, dan heb je best mogelijkheden tot groei. Ik heb in een logistiek bedrijf gewerkt als ICT-er en heb orderpickers zien opgroeien tot teamleiders, supervisors, maar ook tot customer service medewerkers, freightmedewerkers en zelfs logistiek engineers. En dan maakte het niet uit of je 50 was of 20, of je man of vrouw, of Pool of Nederlander. Als je liet zien dat je écht iets kon, dan kwam het wel goed.
Dat dus^

En met een beetje investering van geld+tijd haal je zelf je hef- en reachtruckcertificaat, je VCA en evt. BHV waardoor je weer wat streepjes voor hebt op collega-sollicitanten.
Magazijnwerk is er in alle soorten en maten, van tulpenbollen tot elektronica, van pakken melk tot vaten verf.
En eenmaal ergens binnen kun je altijd verder kijken.

Een collega van me die nieuw in de regio was, kwam aan z'n baan door bij alle bedrijven op het industrieterrein langs te gaan en zich voor te stellen/kaartje achter te laten :)

Wat leeftijdsdiscriminatie betreft: ja, sommige werkgevers én uitzendbureaus kunnen je daar stiekem op afwijzen (of zelfs openlijk :X ).
Of gewoon omdat ze genoeg andere kandidaten hebben natuurlijk.
Maar laat je sowieso niet zo maar afschepen en laat blijken dat je gemotiveerd bent en wat in je mars hebt!

Reageer op een afwijzing met de vraag wat je zou kunnen doen om wél in aanmerking te komen voor een soortgelijke functie.
Zelfmedelijden versterkt alleen je wanhoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
...Nu heb ik geen rijbewijs en moet ik mij richten op een straal van 20 kilometer i.v.m. OV. Opzich nog steeds geen probleem. ...
Waarom 20 kilometer? Waarom niet 30? Of 40? Er zijn ook meer vormen van vervoer dan alleen maar de auto. Of denk aan een combinatie van vervoer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:52
@TS: kijk je ook in Belgie?

In Nederland is de detailhandel het domein van jonge werknemers tegen jeugdloon. Over de grens zie ik meer volwassenen in winkels werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
Edmin schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:20:
Breda? Het is 37 minuten van Roosendaal naar het nog grotere Tilburg! Ruimte zat.
Sterker nog; In dezelfde tijd is de trein vanuit Roosendaal in het nog grotere Rotterdam (met stop in Dordrecht). Antwerpen centraal is ook 3 kwartier. Dus als je eenmaal in de trein zit, zit je ruim binnen het uur in 3 steden uit de top 10 van Nederland en de 2e stad van België.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Laat je niet wegjagen door sommige reacties hier. :)
Wat vind je van de tips die gegeven worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 15:44
Hoi allemaal,

Ik was druk met een baan alleen het volgende gebeurde. Vrijdag op gesprek geweest voor een baan in de productie (niet ideaal maar ach). Kleding meegekregen, sociale hygiëne getekend en ik zou morgen beginnen. Bellen ze gisteren af, want intern ingevuld. Dit is de 8e keer dat ik dit meemaak en alle 8 de leren ook via een uitzendbureau..... Zucht...

Ik zal vandeweek even wat meer reageren.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADRIGUZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 10:32
Hey CryptoNL,

Ik wil niet lullig doen, maar dit verhaal is erg vaag. Vooral de reactie's die je verwijderd hebt van diverse forums hier op Tweakers. Waaronder crypto topics.

Ik begrijp dat je geen werk kunt vinden, maar probeer je zelfreflectie op orde te krijgen. Zal waarschijnlijk echt een hoop helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Huh, wait! What? Mijn wekker gaat om 6 uur in de regio Rotterdam (Spijkenisse). Ik stap ook pas ergens tussen half 8 en 8 de deur in, in Rotterdam nota bene!. Met de auto, dat dan weer wel, waar ik tussen kwart voor 7 en 7 mee vertrek. Reistijd dus afhankelijk van verkeersdrukte tussen 30 en 60 minuten.Twee uur tussen wekker en beginnen met werken is niet zo spannend toch?!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
RADRIGUZ schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:52:
Hey CryptoNL,

Ik wil niet lullig doen, maar dit verhaal is erg vaag. Vooral de reactie's die je verwijderd hebt van diverse forums hier op Tweakers. Waaronder crypto topics.

Ik begrijp dat je geen werk kunt vinden, maar probeer je zelfreflectie op orde te krijgen. Zal waarschijnlijk echt een hoop helpen!
Ik heb niks verwijderd? Mods misschien ik niet.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 16:17
Ik geloof niet dat we het hele plaatje zien.
Je was eigenaar van een goeddraaiende winkel die je voor een "niet te weigeren bedrag verkocht hebt".
Dan heb je toch meer geld binnengehaald dan wat je op een jaar uitgeeft...

Ik vrees ook dat je in een sollicitatie de nadruk legt op het feit dat je alles kan inclusief het runnen van een winkel, maar dan solliciteert als vakkenvuller.
Je hoeft niet te liegen, maar je hoeft ook niet alles te vertellen. Als je solliciteert voor een job als kassier, laat dan weten dat je dat al gedaan hebt, dat je daar goed in was, maar ga niet zeggen dat je de winkel zelf helemaal gerund hebt, en dat je 3 kassiers, 2 vakkenvullers en een boekhouder aangestuurd hebt. Werkgevers hebben dan schrik dat je gewoon 2 weken die job doet, en blijft zoeken, en dan weer weg bent.

En nog een tip als je solliciteert: maak een CV op maat van de job, en zorg dat je die mee hebt bij het solliciteren, net als een notablok, en een 3-tal relevante vragen die je voorbereid hebt. Een afdrukje van de jobomschrijving meenemen lijkt me ook nuttig.

Ik heb een hekel aan sollicitanten die nog geen blad papier mee brengen. Ze komen aan "niks in de handen, niks in de zakken", en dan vraag je dat ze zichtzelf voorstellen, en ze weten amper wat er op hun CV staat.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectronLion
  • Laatst online: 27-02-2022
Van de crypto's kan je ook niet leven op het moment :X ;)

Ik weet dat bijvoorbeeld de Albert Heijn eigen opleidingen heeft voor teamleiders, assistent supermarkt manager en supermarktmanager. Misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tommie12 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:36:
Ik geloof niet dat we het hele plaatje zien.
Je was eigenaar van een goeddraaiende winkel die je voor een "niet te weigeren bedrag verkocht hebt".
Dan heb je toch meer geld binnengehaald dan wat je op een jaar uitgeeft...
Daar heb ik ook de grootste problemen mee. Hij had zogenaamd een goed lopend bedrijf maar hij verkoopt zijn broodwinning alweer terwijl ie nauwelijks 30 is. En in plaats dat ie van de opbrengst weer een nieuw bedrijf start, maakt ie het geld op, en gaat daarna op zoek naar een baan in loondienst :?

Dat geeft mij het gevoel dat dat bedrijf helemaal niet goed liep en dat TS blij was dat ie er zonder schulden uit kon stappen. Of dat het bedrijf zo klein was dat hij er sowieso niet van kon leven. Ik weet niet of dat gevoel klopt, de feiten doen er nauwelijks toe, maar ik kan me voorstellen dat de bedrijven waar TS solliciteert ook voelen dat er iets niet klopt aan zijn verhaal.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Toch de gok genomen, en TS onze interne vacature gestuurd ...

Roosendaal, dus fietsafstand.
PC / Telefonie werk, dus geen zware dingen tillen ( buiten het ego ;) )
Redelijk flexibele tijden ( overleg tussen 08:00 en 20:00u )

Nieuw ( half jaar ) team, prettige collega's - maar er wordt wél inzet verlangd !

* FreshMaker hoopt op het beste

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
FreshMaker schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:40:
Toch de gok genomen, en TS onze interne vacature gestuurd ...

Roosendaal, dus fietsafstand.
PC / Telefonie werk, dus geen zware dingen tillen ( buiten het ego ;) )
Redelijk flexibele tijden ( overleg tussen 08:00 en 20:00u )

Nieuw ( half jaar ) team, prettige collega's - maar er wordt wél inzet verlangd !

* FreshMaker hoopt op het beste
Had ook wat doorgestuurd naar hem, maar 0,0 reactie. (Bijna een week nu)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:16
Thumbs up voor beide tweakers :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 18:47
CryptoNL schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:42:
Hoi allemaal,

Ik was druk met een baan alleen het volgende gebeurde. Vrijdag op gesprek geweest voor een baan in de productie (niet ideaal maar ach). Kleding meegekregen, sociale hygiëne getekend en ik zou morgen beginnen. Bellen ze gisteren af, want intern ingevuld. Dit is de 8e keer dat ik dit meemaak en alle 8 de leren ook via een uitzendbureau..... Zucht...

Ik zal vandeweek even wat meer reageren.
8 keer is wel heel vaak...
Komt er toevallig iets raars/negatiefs tevoorschijn als je je echte naam intikt in Google?
Of een oud werkgever/zakenpartner die op je CV staat, die je misschien afbrandt als ze om een referentie bellen?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:28
Best vreemd dat na 250 sollicitaties nog steeds gen werk hebt gevonden... Zeker als je zoveel ervaring hebt.
Ik weet nog toen ik ontslag nam duurde het geen 2 dagen of ik had nieuw/beter werk. Nu telkens ik mijn LinkedIn update met iets nieuws krijg ik weer een hoop recrutment aanvragen.

Ofwel zoek je iets heel speciaal van werk, je persoonlijke eisen zijn veel te hoog, of de huidige markt waarin je zoekt is niet interessant.
Als je toch een beetje website gedaan hebt, waarom niet een volledige opleiding volgen in een IT sector naar keuze ? Met een beetje inzet gaan ze voor u in een rij staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 16:17
downtime schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:27:
[...]

Daar heb ik ook de grootste problemen mee. Hij had zogenaamd een goed lopend bedrijf maar hij verkoopt zijn broodwinning alweer terwijl ie nauwelijks 30 is. En in plaats dat ie van de opbrengst weer een nieuw bedrijf start, maakt ie het geld op, en gaat daarna op zoek naar een baan in loondienst :?

Dat geeft mij het gevoel dat dat bedrijf helemaal niet goed liep en dat TS blij was dat ie er zonder schulden uit kon stappen. Of dat het bedrijf zo klein was dat hij er sowieso niet van kon leven. Ik weet niet of dat gevoel klopt, de feiten doen er nauwelijks toe, maar ik kan me voorstellen dat de bedrijven waar TS solliciteert ook voelen dat er iets niet klopt aan zijn verhaal.
Dit is op een forum en van achter een toetsenbord niet goed te beoordelen, maar een recruiter met iet of wat ervaring voelt dat.
En als je dan 5 kandidaten hebt, en er is er één die je niet het beste gevoel geeft, of het verhaal rammelt, dan is een andere kandidaat snel beter.
Het is natuurlijk niet zo dat voor dergelijke jobs een héél uitgebreide screening gaat gebeuren.

Toch veel succes aan de TS!

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

RocketKoen schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:49:
[...]

8 keer is wel heel vaak...
Komt er toevallig iets raars/negatiefs tevoorschijn als je je echte naam intikt in Google?
Of een oud werkgever/zakenpartner die op je CV staat, die je misschien afbrandt als ze om een referentie bellen?
Dan is het voorwerk wel echt heel slecht geweest als dit inderdaad de reden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 18:47
PcDealer schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:20:
[...]

Dan is het voorwerk wel echt heel slecht geweest als dit inderdaad de reden is.
Als de werkgever zin had om voorwerk te doen, dan hadden ze geen uitzendbureau ingeschakeld.
En een uitzendbureau verdien niks als ze je niet aan een baan kunnen helpen.
Blijkbaar zijn het CV, de sociale skills en het uiterlijk van de TS geen belemmering als hij na het gesprek de baan krijgt toegezegd.
Goede kans dat er pas iemand gaat googlen of bellen als ze het personeelsdossier aanmaken.

[ Voor 7% gewijzigd door RocketKoen op 29-05-2018 21:55 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xesior
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-05 21:14
ElectronLion schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:07:
Van de crypto's kan je ook niet leven op het moment :X ;)

Ik weet dat bijvoorbeeld de Albert Heijn eigen opleidingen heeft voor teamleiders, assistent supermarkt manager en supermarktmanager. Misschien een idee?
Wij hebben een tekort aan ASM's, SM's en vrachtwagen chauffeurs. (Ze betalen zelfs je rijbewijs)

Oh, ik ben op mijn 30e teamleider geworden bij Albert Heijn, dus niets is onmogelijk.
En dit was na dat ik 9 jaar thuis heb gezeten.
Daarvoor werkte ik voor defensie in een leidend gevende positie.
Tevens ook de reden waarom ik 9 jaar niet aan het werk ben geweest.

Ik ben er binnen gekomen door middel van een re-integratie traject via het UWV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Reistijd mag bij serieuze kans op baan geen belemmering zijn.

Goed ik zit in de consultancy, dus mijn beeld is niet direct doorsnee.

Heb 2 jaar op en neer gereisd (totaal ca. 30 uur reistijd in de week).
Nu project op 10 minuten van huis (7 als de stoplichten goed staan).
Maar in die 2 jaar veel geleerd en nu vaste baan en project om de hoek.
(Beide niet gehad als ik de reistijd had geweigerd)

Project om de hoek was zelfs hun initiatief.

Voor een orderpicker is 30 uur/week reistijd teveel voor een echt goede carrière is dit een investering.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Xesior schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:21:
[...]

Wij hebben een tekort aan ASM's, SM's en vrachtwagen chauffeurs. (Ze betalen zelfs je rijbewijs)

Oh, ik ben op mijn 30e teamleider geworden bij Albert Heijn, dus niets is onmogelijk.
En dit was na dat ik 9 jaar thuis heb gezeten.
Daarvoor werkte ik voor defensie in een leidend gevende positie.
Tevens ook de reden waarom ik 9 jaar niet aan het werk ben geweest.

Ik ben er binnen gekomen door middel van een re-integratie traject via het UWV.
Uiteraard dan is alles mogelijk, maar niet als je geen recht hebt op WW of iets anders, dan willen ze niet helpen.

@RocketKoen Nee ik sta helemaal niet in Google. Pech denk ik, maar wel opvallend dat het steeds via uitzendbureau's is. Wel heb ik het bedrijf zelf nog even gebeld en een leuk gesprek gehad en die man vond het erg vervelend en gaat toch nog kijken of hij wat voor mij kan doen. Brutale mensen hebben de halve wereld zegt men ;)

@Opmerkingen over eigen bedrijf. Uiteraard kan ik weer iets beginnen, maar dan moet je wel weten wat. Destijds had ik een leuk idee wat uitgroeide tot een toffe webwinkel met aanhangende websites. Zodra er weer een leuk idee in mij op komt dan zal ik het ook zeker niet laten om weer iets te bouwen.

Overigens was ik nog op zoek naar antwoorden op deze vragen;

Ik zou eventueel het commerciële in mij kunnen inzetten in een baan bij een bank bijvoorbeeld als adviseur of iets dergelijks. Ook gezien het feit dat ik graag mensen adviseer/help en het erg fijn vind wanneer ik een fijne relatie met klanten kan opbouwen. WFT word vaak gevraagd en aanverwante diploma's. Nu is de basis (HBO)_wel aanwezig, maar meer niet. Zijn er geen mogelijkheden om zulke diploma's intern te behalen? Ik kom daar zelden wat van tegen of ik kijk verkeerd.

Hetzelfde geld voor werk bij de gemeente (iets wat mij erg zou passen). Kreeg toevallig een email van een detacheringsbureau; Veel ervaring. goede brief, maar de gemeente heeft als harde eis 2 jaar ervaring binnen een gemeente. Ja allemaal leuk en aardig, maar hoe kun je ervaring op doen als men overal deze eis stelt? 8)7 Als iemand daar het antwoord op weet dan hoor ik dat graag. Ik kom er in ieder geval niet aan uit. Denk hierbij aan medewerker aan de balie, beleidsmedewerker enzovoorts.

[ Voor 28% gewijzigd door CryptoNL op 30-05-2018 00:45 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:59:
[...]

Huh, wait! What? Mijn wekker gaat om 6 uur in de regio Rotterdam (Spijkenisse). Ik stap ook pas ergens tussen half 8 en 8 de deur in, in Rotterdam nota bene!. Met de auto, dat dan weer wel, waar ik tussen kwart voor 7 en 7 mee vertrek. Reistijd dus afhankelijk van verkeersdrukte tussen 30 en 60 minuten.Twee uur tussen wekker en beginnen met werken is niet zo spannend toch?!
[Small]de reactie waarop je reageert is wat over the top inderdaad maar onderschat het natuurlijk ritme van de mens niet.
Begrijp me goed, aan de arbeids ethos ontbreekt het mij niet maar tijdens zomers weken achter elkaar 7:00 beginnen en om 6 uur mijn nest uit ging ook niet veel langer dan de 2 maanden dat ik het per zomer deed.

Ook nu is voor mij, in een langdurige situatie voor 7 uur opstaan een No-Go mijn ritme krijg ik simpelweg niet om. Vanalles geprobeerd, dokters bezoeken, specialisten de één na de ander. Ja het is heel persoonlijk maar nee het is niet altijd simpel: mentaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
GoldenSample schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 00:45:
[...]

[Small]de reactie waarop je reageert is wat over the top inderdaad maar onderschat het natuurlijk ritme van de mens niet.
Begrijp me goed, aan de arbeids ethos ontbreekt het mij niet maar tijdens zomers weken achter elkaar 7:00 beginnen en om 6 uur mijn nest uit ging ook niet veel langer dan de 2 maanden dat ik het per zomer deed.

Ook nu is voor mij, in een langdurige situatie voor 7 uur opstaan een No-Go mijn ritme krijg ik simpelweg niet om. Vanalles geprobeerd, dokters bezoeken, specialisten de één na de ander. Ja het is heel persoonlijk maar nee het is niet altijd simpel: mentaliteit.
Begrijp wel wat je probeert te zeggen ja. Ik ben ook geen vroege vogel, maar toch baal ik van deze baan die op het laatste moment werd afgeblazen. Ook al moest ik er om 04.00 voor mijn bed uit. Zou ook voor het eerst zijn, maar wilde het gewoon doen maar goed.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09 16:29
@CryptoNL hoe zit het met twee prachtige vacatures die je doorgestuurd hebt gekregen van je medetweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
las3r schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 01:07:
@CryptoNL hoe zit het met twee prachtige vacatures die je doorgestuurd hebt gekregen van je medetweakers?
Lopende ;) Mocht daar iets uitkomen dan zal ik dat hier melden.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

CryptoNL schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 00:41:
[...]
Hetzelfde geld voor werk bij de gemeente (iets wat mij erg zou passen). Kreeg toevallig een email van een detacheringsbureau; Veel ervaring. goede brief, maar de gemeente heeft als harde eis 2 jaar ervaring binnen een gemeente. Ja allemaal leuk en aardig, maar hoe kun je ervaring op doen als men overal deze eis stelt? 8)7 Als iemand daar het antwoord op weet dan hoor ik dat graag. Ik kom er in ieder geval niet aan uit. Denk hierbij aan medewerker aan de balie, beleidsmedewerker enzovoorts.
Die eis word niet overal gesteld. Ik denk dat je daar gewoon pech hebt maar gemeentes lopen leeg en hebben redelijk behoefte aan nieuwe aanwas.

Wat je ook kunt proberen is te solliciteren bij een bedrijf dat *levert* aan gemeentes. Bijvoorbeeld een detacheringsclub die specifiek mensen detacheerd bij gemeentes. Ben je niet in dienst (je bent geen ambtenaar), maar je doet wel ervaring op binnen gemeenteland.

Overheid is wel een aparte tak van sport. Veel politiek. Daar moet je tegen kunnen zeg maar.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 12:55
Verhaal van T.S. doet mij erg aan een situatie denken waar ik zelf ook in heb gezeten. Ik ben eruit gekomen, maar dat heb IK ZELF moeten doen. De onderstaande punten kun je misschien zie als aanval, maar dat is absoluut niet mijn doel.
- Het is al vaak geroepen, maar die 20 min reistijd is echt belachelijk. Laat dat meteen varen!
Met 20 min OV kom ik niet eens mijn stad in Zuid-West Brabant uit. Je beperkt je daar veel te veel mee. Erger nog het laat overkomen als een gebrek aan eigen inzet(= afwijzing)! Een reistijd van 45 min is tegenwoordig algemeen geaccepteerd. Zit je echt met je handen in het haar, dan MOET je jezelf 1 uur tot 1,5 uur reistijd stellen. Vanuit Zuid-West Brabant zit je met 1,5 uur hartje A'dam. Je hoeft dat echt geen jaren te doen, maar na 6 mnd ziet je cv er een stuk anders uit. De reistijd is eigen tijd en kan je dus gebruiken voor GOT of andere leuke dingen.
- Krijg een normaal ritme. Als je al zo lang thuis zit, dan de kans heel groot dat je momenteel geen normaal werkritme hebt. We leven in een 24 uurs economie, maar een ritme van 8.00 tot 17.00 is nog steeds gangbaar. Zet je wekker om 7.00 stap direct uit je bed, ga douchen en kleed je aan. Zorg dat je ergens om 9.00 een afspraak buiten het huis hebt. Plan je dag en maak echt een lijstje en vink dat af. Het klinkt zo stom, maar het werkt echt!
Heb je hebt een vriendin, gebruik haar ritme om jezelf op gang te krijgen. Werkt je vriendin onregelmatige tijden, kijk dan of het mogelijk is om tijdelijk ergens anders, bijvoorbeeld bij familie, te wonen.
- Ga sporten. Sporten zorgt voor afleiding en het zorgt op den duur er voor dat meer zelfvertrouwen krijgt. Bovendien is sporten ook goed voor je sociale contacten. Bovendien doet sport het vaak ook goed bij een sollicitatie gesprek. Persoonlijk kan ik tijdens het sporten goed relativeren en krijg ik vaak nieuwe ideeën en energie. Liever een halve training dan helemaal geen training!
- Pak elke kans aan. Open deur, maar doe het echt! Ook als die baan niet je droombaan is, het zorgt er voor dat je werk / regelmaat en inkomen hebt. Bovendien staat het goed op je C.V.!
- laat je niet beïnvloeden door eisen als minimaal 2 jaar werkervaring/ of belachelijke opleidingseisen. Iedereen staat te springen om werknemers, die eisen stammen uit de economische crisis.
- Ga sparen voor je rijbewijs, of nog beter: Start er nu mee, je hebt toch de tijd! Je woont in Zuid-West Brabant. Dat is een krimp gebied. Hierdoor zijn er simpelweg minder goede banen in de regio te vinden en dat zal in de toekomst alleen maar minder worden.
- Zit je in de Crypto. Leg dat dan ff opzij, die 10 x of 100 x gaat nu echt niet gebeuren. Pak een longterm positie. Zeg nou zelf, wat heeft hebben die grafiekjes kijken de afgelopen 6 mnd nu echt opgeleverd en vertaal dat naar euro per uur.
Verder... tja het staat er allemaal. Uitzendbureaus, detachering etc etc etc.

Er is maar één iemand die controle over jouw leven heeft: dat ben jezelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
[...]
Uiteraard dan is alles mogelijk, maar niet als je geen recht hebt op WW of iets anders, dan willen ze niet helpen.
Een paar pagina's eerder plaatste ik een "personal business model canvas" - een invuloefening voor een bedrijfsmodel, maar dan op persoonlijk niveau. Op de vlakken waar je weinig/niks invult zitten dan je zwakke plekken. Een van de dingen die je daar invult zijn je "key partners", dat zijn de personen/instanties die jou helpen. Oftewel, je eigen netwerkje. Als je dus iets kan vinden via het UWV, zou het UWV bij "key partners" komen te staan. Bij het UWV zitten waarschijnlijk mensen die ontzettend veel netwerken en zo mensen kunnen plaatsen, jouw proxy-netwerkje dus. Tweakers in dit topic die jouw vacatures aanbieden komen daar ook bij te staan, het is vrij breed interpreteerbaar.

Als ik jouw reactie hierboven dan lees, krijg ik het idee dat je weinig "key partners" hebt, en dat je het UWV als een soort eiland ziet waar ze je daar wel aan kunnen helpen, maar dat is niet bereikbaar op dit moment. Dan denk ik - waarom ga je zelf niet met die key partners aan de slag? Wie heb jij als "key partners" - en als het er weinig zijn, wat ga je doen om er meer te krijgen? Je hebt zelf bedrijven gerund, commercieel inzicht verkregen, noem het maar op. Dat soort inzichten moet een ondernemer van nature bezitten, dat hoeft toch niet op pagina 8 van een internetforum verteld te worden?

[ Voor 3% gewijzigd door Widow op 30-05-2018 09:35 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
GoldenSample schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 00:45:
[...]

Dacht ik ook, maar met kinderen wordt je wel gedwongen in zo'n ritme. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
CryptoNL schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 01:09:
[...]

Lopende ;) Mocht daar iets uitkomen dan zal ik dat hier melden.
Vooralsnog heb je geen enkele reactie gegeven anders :?
Eerste indruk is bepalend zeggen ze weleens.....

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Chedara schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:04:
- Het is al vaak geroepen, maar die 20 min reistijd is echt belachelijk. Laat dat meteen varen!
Met 20 min OV kom ik niet eens mijn stad in Zuid-West Brabant uit. Je beperkt je daar veel te veel mee. Erger nog het laat overkomen als een gebrek aan eigen inzet(= afwijzing)! Een reistijd van 45 min is tegenwoordig algemeen geaccepteerd. Zit je echt met je handen in het haar, dan MOET je jezelf 1 uur tot 1,5 uur reistijd stellen. Vanuit Zuid-West Brabant zit je met 1,5 uur hartje A'dam. Je hoeft dat echt geen jaren te doen, maar na 6 mnd ziet je cv er een stuk anders uit. De reistijd is eigen tijd en kan je dus gebruiken voor GOT of andere leuke dingen.
ik lees nergens 20min, wel 20km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 11:34
Salvatron schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:37:
[...]

ik lees nergens 20min, wel 20km?
ik denk dat er wat vervuiling ontstaat in het topic omdat niemand de startpost leest ( of heeft gelezen ) maar:

Nu zou je denken; Een baan moet geen probleem zijn. Het tegendeel is waar. In de regio waar ik woon (Roosendaal en dergelijke) is het aantal vacatures (logisch) kleiner als in een grote stad. Nu heb ik geen rijbewijs en moet ik mij richten op een straal van 20 kilometer i.v.m. OV. Opzich nog steeds geen probleem. Het is overigens ook nooit een probleem geweest, maar toch afwijzing na afwijzing.

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Wat let je alsnog gewoon een brief te sturen? Je zegt net zelf, brutale mensen hebben de halve wereld. Dat soort eisen staan overal, maar ze schreeuwen om personeel dus gaan ze je dan afwijzen als je niet aan die eis voldoet maar verder wel prima profiel hebt? Gewoon in je brief aangeven dat je al X jaar in de gemeente woont en leeft en dus genoeg kennis en ervaring van het locale hebt en graaaaaag wil leren hoe dat bij de gemeente werkt.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@CryptoNL Volgens mij solliciteer je kilometers onder je kunnen. Je hebt een eigen bedrijf gehad met 50 websites, je weet wat online marketing is, je weet wat administratie is, je bent een harde werker en je hebt ongetwijfeld de nodige zakelijke connecties.

Waarom solliciteer je niet op functies als financieel of commercieel directeur bij het MKB? Of als 't hoofd van online marketing? Solliciteer op functies als SEO expert. Of ga bij website-bouwers langs als verkoper. Er zijn genoeg online webshops die maar al te graag iemand in dienst zouden nemen die het klappen van de zweep kent. Je kan vast ook prima mensen trainen om hun online aanwezigheid te verbeteren. Je hebt vast ook de nodige klantenservice ervaring: jij hoort aan het hoofd van zo'n afdeling thuis, niet in de schoonmaak van hun kantoren.

Je bent volgens mij écht overqualified voor de functies waar je op solliciteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

OK, nu is het wel goed geweest. TS vraagt hulp maar ik -en daarin ben ik niet de enige- krijgt geen enkele indicatie dat hij ook maar iets met de feedback en aangeboden hulp doet. Of TS heeft het al gedaan, of hij doet het niet - zie Martinusz in "Zonder werk handen in het haar!". Ter bescherming van de andere GoT-ters hier sluit ik dit topic totdat ik een indicatie heb dat TS wel adviezen en hulp opvolgt.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.