Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 15:44
Hallo Tweakers!

Hieronder volgt mijn verhaal waardoor ik compleet met de handen in het haar zit en mij totaal geen raad meer weet wat te doen. Ik ben al geruime tijd zoekende naar werk, maar na 250 sollicitaties zit ik nog steeds zonder. Dit terwijl het tot een 3 jaar geleden allemaal zonder problemen lukte om ergens aan de slag te gaan, maar goed.

Jongeman van 32 jaar, woonachtig te Zuid-West Brabant met VEEL ervaring binnen de retail. Ouders/grootouders altijd zaken gehad en ik zelf heb voor een aantal grote toko's mogen werken als eerste verkoopmedewerker, assistent-bedrijfsleider, stage-begeleider enzovoorts. Daarnaast tot 2017 zelfstandig ondernemer geweest en tot aan 2018 eigenlijk het eigen vermogen opgegeten terwijl ik aan het rondkijken was (zaak met succes verkocht). In mijn tijd als zelfstandig ondernemer beheerde ik een 50tal websites (WordPress) waar ik alle content zelf schreef, beheerde enzovoorts. Tevens een webwinkel met livechat, complete administratie erachter etc. Alles deed en bedacht ik zelf. Ook op het gebied van administratief werk dus behoorlijk veel ervaring.

Nu zou je denken; Een baan moet geen probleem zijn. Het tegendeel is waar. In de regio waar ik woon (Roosendaal en dergelijke) is het aantal vacatures (logisch) kleiner als in een grote stad. Nu heb ik geen rijbewijs en moet ik mij richten op een straal van 20 kilometer i.v.m. OV. Opzich nog steeds geen probleem. Het is overigens ook nooit een probleem geweest, maar toch afwijzing na afwijzing.

Ik heb heel sterk het idee dat ik - vanwege mijn leeftijd - slachtoffer ben van leeftijdsdiscriminatie, maar ik kan het niet bewijzen. Voor de retail (winkels) ben ik gewoon te oud, maar uiteraard krijg ik dat nooit als reden. Toch viel mij op dat er een aantal hele jonge mensen waren aangenomen bij zaken waar ik o.a. had gesolliciteerd. Ik was er namelijk eens wezen kijken nadat ik was afgewezen.

Op administratieve banen gaat men vaak voor iemand met een gericht administratief diploma of een vrouw en dergelijke. De gemeente heb ik al om raad gevraagd, maar daar krijg ik het antwoord; Meneer u heeft geen uitkering dus wij kunnen niets voor u doen. Bijzonder, aangezien je zou denken dat ze willen dat mensen aan de slag gaan, maar een uitkering heb ik niet en tevens geen recht op want partner. Ik zit werkelijk met mijn handen in het haar. WAT moet ik nu doen? Uitzendbureau's sta ik overal ingeschreven, veel spookvacatures of vacatures die teruggetrokken worden of niet geschikt enzovoorts. Er moet toch wel een bedrijf zijn wat mij de kans wil geven. Zeker gezien ik weet dat ik behoorlijk veel competenties bezit.

Zo zou ik bijvoorbeeld voor de gemeente willen werken (hebben vaak vacatures) maar die vragen ALTIJD 2-5 jaar ervaring binnen een gemeente. Dat terwijl de functie helemaal niets voorstelt, maar hoe kom ik hier uberhaupt binnen? En zo zijn er nog wel meer branches waarin ik mijzelf best zie werken, maar ik continu tegen deze harde eisen aanloop. Je zou denken dat ze starters die omgeschoold zijn toch een keer een kans moeten geven, maar op je 32ste nog ergens binnen geraken lijkt mij verdomd lastig.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 19:49

3DDude

I void warranty's

Nu al slachtoffer van leeftijdsdiscriminatie? Moet je nagaan als je straks 50 bent ..

To Do:
- Laat een bekende je CV doornemen
- Wat kan jij nou echt ? Wat is jouw toegevoegde waarde ? Want als je zegt eigen bedrijf gestart maar eigen vermogen opgegeten .. klinkt mij nou niet gelijk die moet ik hebben .. dan ga je zelf failliet :P

- Nadenken over eigen employabiliteit: Waar solliciteer je op? Kan je daar een Diploma / certificering in halen?
- Waarom geen Rijbewijs ? Haal dat is gauw.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
3DDude schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 23:26:
Nu al slachtoffer van leeftijdsdiscriminatie? Moet je nagaan als je straks 50 bent ..

To Do:
- Laat een bekende je CV doornemen
- Wat kan jij nou echt ? Wat is jouw toegevoegde waarde ? Want als je zegt eigen bedrijf gestart maar eigen vermogen opgegeten .. klinkt mij nou niet gelijk die moet ik hebben .. dan ga je zelf failliet :P

- Nadenken over eigen employabiliteit: Waar solliciteer je op? Kan je daar een Diploma / certificering in halen?
Thanks voor je tips!

CV heb ik al laten doornemen. Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik in 2017 dus eerst even een kleine sabbatical heb genomen (geld opgemaakt etc). Ik had nooit verwacht dat ik nu dus in deze situatie zou geraken.

Waar ik op solliciteer zijn banen die ik aan kan. Geen hoge wiskunde ofzo. Rijbewijs gaat nu niet daar zal ik eerst werk voor moeten hebben. Kosten huis gaan gewoon door immers.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Anders salariswens naar beneden bijstellen? Ervaring bij gemeente: starten in lagere functie?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
F_J_K schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 23:30:
Anders salariswens naar beneden bijstellen? Ervaring bij gemeente: starten in lagere functie?
Ik heb niet eens een salariswens. Dat bij de gemeente zou ik willen, maar ze vragen voor alle functies ervaring binnen een gemeente, tja zo kom je nooit binnen natuurlijk.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

https://www.werkenvoornederland.nl/
Heb je hier al in je vakgebied gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Nee ga ik direct doen. Kende heel die site niet, thanks!

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:42

orf

Kun je niet iets bij een wordpress club? Er is een gigantisch tekort aan developers en jij kan misschien vrij breed worden ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
orf schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 23:38:
Kun je niet iets bij een wordpress club? Er is een gigantisch tekort aan developers en jij kan misschien vrij breed worden ingezet.
Ik ben geen developer. Enkel content schrijven. WordPress site bouwen is werkelijk 5 minuten werk en dan blogs erop en dergelijke (micro niche Adsense sites).

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 20:25
mijn eerste gedachten:
  • Rijbewijs, als er geen beperkingen zijn, lessen nemen en halen. Het bevordert je mobiliteit enorm. 20 km lijkt me echt te weinig zoekradius.
  • Verhuizen, of doordeweeks van huis. Is er een beperking om elders in het land aan de slag te gaan?
    Of zelfs wellicht in een buitenland, (ik ken mensen die zeer geregeld met de goedkope operators vliegen)
  • Uit interesse, waarom heb je een goedlopende onderneming van de hand gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
The_Vice schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 23:40:
mijn eerste gedachten:
  • Rijbewijs, als er geen beperkingen zijn, lessen nemen en halen. Het bevordert je mobiliteit enorm. 20 km lijkt me echt te weinig zoekradius.
  • Verhuizen, of doordeweeks van huis. Is er een beperking om elders in het land aan de slag te gaan?
    Of zelfs wellicht in een buitenland, (ik ken mensen die zeer geregeld met de goedkope operators vliegen)
  • Uit interesse, waarom heb je een goedlopende onderneming van de hand gedaan?
- Rijbewijs kan nu niet. Ik moet prioriteiten stellen en dat is wel dat ik in mijn huis kan blijven wonen. Verhuizen gaat niet omdat partner hier een belangrijke baan heeft waarbij er een noodzaak is dat ze ook 's nachts daar snel ter plaatse kan zijn.

- Nee hoor. Ik wil best x-weken intern om een training te volgen, geen probleem.

- Bod was te goed om te weigeren. Ging hier echt om een behoorlijk bedrag zeg maar.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik ga het ook maar een keer zeggen: Rijbewijs halen! Dit vergroot zowel de poel waaruit je kan kiezen als jouw waarde op de arbeidsmarkt. Als een functie als account manager jou wellicht trekt, zal je écht een rijbewijs moeten hebben.
Is je LinkedIn up-to-date?
Zoek je fysiek werk of kantoorwerk? 9 tot 5, of mag dat ook anders zijn?
Zet je vaardigheden eens kort en bondig op een rijtje, wellicht dat hier iemand dan zegt "dát moet je gaan doen!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
TommyboyNL schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 23:50:
Ik ga het ook maar een keer zeggen: Rijbewijs halen! Dit vergroot zowel de poel waaruit je kan kiezen als jouw waarde op de arbeidsmarkt. Als een functie als account manager jou wellicht trekt, zal je écht een rijbewijs moeten hebben.
Is je LinkedIn up-to-date?
Zoek je fysiek werk of kantoorwerk? 9 tot 5, of mag dat ook anders zijn?
Zet je vaardigheden eens kort en bondig op een rijtje, wellicht dat hier iemand dan zegt "dát moet je gaan doen!".
Ja Linkedin is up-to-date (vorige week nog zelfs geupdate :D )

Nouja het is niet zo dat ik een specifieke baan zoek ofzo. Het is meer dat ik in deze regio moeite heb iets te vinden waar ik uberhaupt een kans krijg. Misschien dat er forumleden zijn uit deze regio en mij op weg kunnen helpen ofzo. Retail gaat hem in ieder geval niet meer worden gok ik zo.

Fysiek werk zeer zeker niet. Kantoor zou kunnen, thuiswerk, winkels, kan allemaal.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 16:42
Orderpicking of op het land werken en met dat geld rijlessen volgen? Je kan me niet vertellen dat dat soort banen er niet zijn. Niet iedereen vind het even leuk werk, maar met even een paar maandjes doorbijten is je zoekradius ineens rotterdam, breda of antwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
MBvB schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 23:55:
Orderpicking of op het land werken en met dat geld rijlessen volgen? Je kan me niet vertellen dat dat soort banen er niet zijn. Niet iedereen vind het even leuk werk, maar met even een paar maandjes doorbijten is je zoekradius ineens rotterdam, breda of antwerpen
Ik was bezig met een schoonmaakbaantje maar daar koos men voor een vrouw uit Polen. Ik begrijp het allemaal wel, maar echt tof is het niet. Zeker in deze regio werken er veel Polen in die branches. Groenvoorziening heb ik ook voor gebeld, maar ik mankeer niks (is hier alleen voor WVSers). Ik denk dat ik vandeweek WEER naar het gemeentehuis ga. Ik bedoel ze willen dat we allemaal iets bijdragen, help de mensen dan ook op weg weet je wel.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45

Barrycade

Through the...

Hoe eerlijk ben je in het verhaal naar je toekomstige werkgevers?

Want ik vind het een vaag verhaal dat je binnen een jaar aan de grond zit nadat je een goedlopend bedrijf hebt verkocht.

Zelfs geen geld voor een rijbewijs.

En nu op zoek naar een baan bij een gemeente (klinkt ook niet als een wilde carrière planning)

Dat klinkt niet echt als een succes verhaal (sorry voor het in your face commentaar).

Dus tip; sabbatical prima. Maar niet vermelden dat je echt moet moet werken anders moet je je huis uit verhaal.

En vraag je partner voor geld voor een rijbewijs. Dan kan je tenminste je zoek naar buiten je locatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:14

g0tanks

Moderator CSA
CryptoNL schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 23:06:
Nu heb ik geen rijbewijs en moet ik mij richten op een straal van 20 kilometer i.v.m. OV.
Een trein rijdt doorgaans toch wel meer dan 20 km?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Barrycade schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:00:
Hoe eerlijk ben je in het verhaal naar je toekomstige werkgevers?

Want ik vind het een vaag verhaal dat je binnen een jaar aan de grond zit nadat je een goedlopend bedrijf hebt verkocht.

Zelfs geen geld voor een rijbewijs.

En nu op zoek naar een baan bij een gemeente (klinkt ook niet als een wilde carrière planning)

Dat klinkt niet echt als een succes verhaal (sorry voor het in your face commentaar).

Dus tip; sabbatical prima. Maar niet vermelden dat je echt moet moet werken anders moet je je huis uit verhaal.

En vraag je partner voor geld voor een rijbewijs. Dan kan je tenminste je zoek naar buiten je locatie.
Nee je reply is prima hoor. Juist goed dit soort reacties.

Aan de grond is een groot verhaal, maar partner salaris is niet je-van-het zeg maar dus er moet gewoon 800,- minimaal bij. Ik ben ook niet iemand van wilde carriere plannen. Gezondheid/geluk > werk.

Uiteraard vermeld ik dat niet. Wel zeg ik gewoon dat ik een jaar rustig aan heb gedaan. Iets wat vaak gewoon begrepen word door potentiele werkgevers.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
g0tanks schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:02:
[...]

Een trein rijdt doorgaans toch wel meer dan 20 km?
Uiteraard! Heb niet voor niets al eens in Breda gewerkt, alleen kan ik dan niet om 07.00 beginnen (bij wijze van) want bus rijd dan nog niet etc. Dus ook daarin word ik iets of wat beperkt.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

CryptoNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:03:
[...]

Nee je reply is prima hoor. Juist goed dit soort reacties.

Aan de grond is een groot verhaal, maar partner salaris is niet je-van-het zeg maar dus er moet gewoon 800,- minimaal bij. Ik ben ook niet iemand van wilde carriere plannen. Gezondheid/geluk > werk.

Uiteraard vermeld ik dat niet. Wel zeg ik gewoon dat ik een jaar rustig aan heb gedaan. Iets wat vaak gewoon begrepen word door potentiele werkgevers.
Dit is natuurlijk kolder.
Als jij je bedrijf voor een mooi bedrag verkocht hebt, kan jij echt wel een rijbewijs / rijlessen betalen.
Als dat niet lukt zet ik inderdaad net als bovenstaande vraagtekens bij je volledige verhaal.. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 20:25
CryptoNL schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 23:42:
[...]
- Rijbewijs kan nu niet. Ik moet prioriteiten stellen en dat is wel dat ik in mijn huis kan blijven wonen. Verhuizen gaat niet omdat partner hier een belangrijke baan heeft waarbij er een noodzaak is dat ze ook 's nachts daar snel ter plaatse kan zijn.
- Nee hoor. Ik wil best x-weken intern om een training te volgen, geen probleem.
- Bod was te goed om te weigeren. Ging hier echt om een behoorlijk bedrag zeg maar.
Eigen ervaring, bij meerdere uitzend bureaus binnen stappen en vertellen dat je beschikbaar bent voor direct werk, maar ook de mogelijkheid wilt hebben om te solliciteren naar iets vast. Antwoord, dat wordt vast niets. Resultaat binnen 2 weken iets in part time waar men "omhoog" zat.

Daarnaast, laat je niet te veel afleiden door je eigen CV die niet matched met een markt qua opleidingen. Ik ken genoeg gevallen van mensen die met gaten, en/of niet conventionele CV's aan het werk gekomen zijn.
Wat mij betreft was hun kracht dat ze de problemen voor een ondernemer uit handen konden nemen, doordat ze zelfstandig het probleem uit handen konden nemen. Hetzij door één of meerdere talen te spreken, of anderzijds door een opleiding of denk niveau te hebben wat het vertrouwen gaf.

even buiten je comfortzone:Lijkt me allemaal hetzelfde bedrijf dat erg op zoek is naar mensen. Probeer eens uit te vinden wie dat is, en of je er een voet tussen de deur kan krijgen?

Als je een beetje handig bent met MS Office pakketten, of gewoon handig en inzetbaar bent moet je daar toch wel op gesprek kunnen komen. Mentaliteit is alles, wat ze bieden, op voor staan en van daaruit verder kijken/groeien.
Een beetje baas herkent talent op de werkvloer daarna ook wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
The_Vice schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:08:
[...]

Eigen ervaring, bij meerdere uitzend bureaus binnen stappen en vertellen dat je beschikbaar bent voor direct werk, maar ook de mogelijkheid wilt hebben om te solliciteren naar iets vast. Antwoord, dat wordt vast niets. Resultaat binnen 2 weken iets in part time waar men "omhoog" zat.
Wat bedoel je hiermee? Rest eens hoor. Ik ben ook altijd enorm enthousiast en zeer communicatief vaardig in gesprekken mede dankzij mijn commerciële achtergrond.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
3DDude schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:08:
[...]

Als jij je bedrijf voor een mooi bedrag verkocht hebt, kan jij echt wel een rijbewijs / rijlessen betalen.
Als dat niet lukt zet ik inderdaad net als bovenstaande vraagtekens bij je volledige verhaal.. :X
Nee dat kon toen niet. Niet dat ik schulden had of iets dergelijks, maar ik had gewoon niet verwacht dat ik zoveel moeite zou hebben iets te vinden. Dit was nooit een probleem (ik woon hier al langer) en nu ineens wel. Kwam lichtelijk onverwacht.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:17
CryptoNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:12:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Rest eens hoor. Ik ben ook altijd enorm enthousiast en zeer communicatief vaardig in gesprekken mede dankzij mijn commerciële achtergrond.
Als dat zo was had je al lang een commercieele functie gehad...

Hoeveel gesprekken heb je gehad op basis van 250 sollicitaties? Je zou niet de eerste zijn die denkt dat ie alles is maar tijdens zijn gesprek gigantische steken laat vallen waardoor bij een potentieele werkgever alle alarmbellen afgaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 10:34
Zeker gezien ik weet dat ik behoorlijk veel competenties bezit.
Welke dan? Staan die op je CV en LinkedIn?
Zo zou ik bijvoorbeeld voor de gemeente willen werken (hebben vaak vacatures) maar die vragen ALTIJD 2-5 jaar ervaring binnen een gemeente. Dat terwijl de functie helemaal niets voorstelt, maar hoe kom ik hier uberhaupt binnen? En zo zijn er nog wel meer branches waarin ik mijzelf best zie werken, maar ik continu tegen deze harde eisen aanloop.
Laat je niet te hard afschrikken door deze eisen, met een goed verhaal valt daar meestal wel over te praten. "Ik heb geen 2 jaar werkervaring binnen een gemeente, maar ik heb wel X, Y en Z gedaan".
Voor de retail (winkels) ben ik gewoon te oud, maar uiteraard krijg ik dat nooit als reden.
Wat kreeg je wél als reden?
En laat jezelf niet inspreken dat het leeftijdsdiscriminatie is. Zelfs al mocht het zo zijn, als je zelf al zo denkt en er (al dan niet onbewust) naar handelt, dan zit je vooral jezelf in de weg ermee.

Als ik het goed begrijp heb je een jaar zonder werk gezeten en je spaargeld opgegeten, en nu kan je je rijbewijs niet halen omdat je geen spaargeld hebt? En een gat in je werkervaring van meer dan een jaar? Hoe lang is het geleden dat je voor een baas hebt gewerkt? Ik denk eigenlijk dat werkgevers daar meer van op hun achterhoofd gaan krabben, dan je leeftijd (afhankelijk van de functie natuurlijk, ik neem aan dat je niet voor vakkenvuller hebt gesolliciteerd :P)
Ik ben ook niet iemand van wilde carriere plannen. Gezondheid/geluk > werk.
Werk kan ook onderdeel zijn van je geluk (en gezondheid). Wat wíl je nu eigenlijk doen, waar wil je heen? Ambitie is ook iets wat werkgevers graag zien, of beter: gebrek aan ambitie kan ook heel erg afschrikken.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
3DDude schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:08:
[...]

Mooi bedrag is relatief....ik vind 1000 eu ook een mooi bedrag. Kun je een avondje stevig van stappen met vrienden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
descon schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:15:
[...]

Als dat zo was had je al lang een commercieele functie gehad...

Hoeveel gesprekken heb je gehad op basis van 250 sollicitaties? Je zou niet de eerste zijn die denkt dat ie alles is maar tijdens zijn gesprek gigantische steken laat vallen waardoor bij een potentieele werkgever alle alarmbellen afgaan
Gok een 10-20% waar ik daadwerkelijk op gesprek ben geweest zo ongeveer. En bij afwijzingen vraag ik altijd specifiek naar redenen en wat ze van het gesprek vonden en dergelijke.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus altijd voor familie gewerkt waar een hand boven je hoofd gehouden werd, een iets te groot ego opgebouwd en nu niks kunnen vinden. Althans, dat is wat ik uit je posts op maak.

Zet eens op papier wat je echt kan, onderbouw dit met concrete voorbeelden en ga daaruit verder werken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:47
Tsurany schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:20:
Dus altijd voor familie gewerkt waar een hand boven je hoofd gehouden werd, een iets te groot ego opgebouwd en nu niks kunnen vinden. Althans, dat is wat ik uit je posts op maak.

Zet eens op papier wat je echt kan, onderbouw dit met concrete voorbeelden en ga daaruit verder werken.
Sterke aannames...
OT: Kan je niet kijken of je gemeente een traineeship aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Richh schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:17:
[...]

Welke dan? Staan die op je CV en LinkedIn?

[...]

Laat je niet te hard afschrikken door deze eisen, met een goed verhaal valt daar meestal wel over te praten. "Ik heb geen 2 jaar werkervaring binnen een gemeente, maar ik heb wel X, Y en Z gedaan".

[...]

Wat kreeg je wél als reden?
En laat jezelf niet inspreken dat het leeftijdsdiscriminatie is. Zelfs al mocht het zo zijn, als je zelf al zo denkt en er (al dan niet onbewust) naar handelt, dan zit je vooral jezelf in de weg ermee.

Als ik het goed begrijp heb je een jaar zonder werk gezeten en je spaargeld opgegeten, en nu kan je je rijbewijs niet halen omdat je geen spaargeld hebt? En een gat in je werkervaring van meer dan een jaar? Hoe lang is het geleden dat je voor een baas hebt gewerkt? Ik denk eigenlijk dat werkgevers daar meer van op hun achterhoofd gaan krabben, dan je leeftijd (afhankelijk van de functie natuurlijk, ik neem aan dat je niet voor vakkenvuller hebt gesolliciteerd :P)

[...]

Werk kan ook onderdeel zijn van je geluk (en gezondheid). Wat wíl je nu eigenlijk doen, waar wil je heen? Ambitie is ook iets wat werkgevers graag zien, of beter: gebrek aan ambitie kan ook heel erg afschrikken.
- Uiteraard staan die op mijn CV en Linkedin.

- Eens. Daar zat ik laatst met een detacheerder over te babbelen die veel qua gemeentebanen doet en dergelijke.

- Als reden? Toevallig vandaag nog een afwijzing op een functie (retail) waar ik de meeste ervaring had van alle kandidaten (ouders hadden zelf zo'n zaak). Ja veel ervaring en zeer zelfverzekerd merk ik, maar wij hebben de voorkeur gegeven aan iemand anders. Ik uiteraard proberen door te vragen, maar er kwam niet echt wat zinnigs uit. Zeker in de retail is het vaak goedkope kracht > ervaring.

- Spaargeld heb ik vooral gewoon gebruikt om alles te kunnen betalen. Geen gekke uitgaves gedaan of iets dergelijks. Wel tussendoor nog behoorlijk lang in het ziekenhuis geweest, maar goed dat had ik toen niet kunnen voorzien natuurlijk.

- Wat ik wil? Een baan waar ik op mijn gemak zit en zolang ik geen financiële stress heb is het wat mij betreft allemaal prima. Ik stel geen hoge of extreme eisen qua werk betreft. Geld interesseert mij werkelijk helemaal niets, maar dat kan komen omdat ik behoorlijk veel mensen op een jonge leeftijd heb af moeten geven uit directe familiekring en vrienden. Dan ga je toch anders naar het leven kijken ofzo. Inmiddels staat de teller op 15 mensen en vorige week is bekend geworden dat een direct familielied van 28 nummer 16 gaat worden dusja.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
CryptoNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:19:
[...]

Gok een 10-20% waar ik daadwerkelijk op gesprek ben geweest zo ongeveer. En bij afwijzingen vraag ik altijd specifiek naar redenen en wat ze van het gesprek vonden en dergelijke.
Das dus minimaal 25 gesprekken....dan is je CV waarschijnlijk niet zo dramatisch (anders was je nooit uitgenodigd)

Wat waren de reden dat ze je afwezen? Concrete redenen of allemaal in de trant van “past niet bij de organisatie” etc. Dat laatste is politiek correct voor allerlei zaken waardoor er alarmbellen afgaan bij werkgevers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Nu zou je denken; Een baan moet geen probleem zijn. Het tegendeel is waar. In de regio waar ik woon (Roosendaal en dergelijke) is het aantal vacatures (logisch) kleiner als in een grote stad. Nu heb ik geen rijbewijs en moet ik mij richten op een straal van 20 kilometer i.v.m. OV. Opzich nog steeds geen probleem. Het is overigens ook nooit een probleem geweest, maar toch afwijzing na afwijzing.
Waarom 20 kilometer? Met de trein kun je in een uur of anderhalf alle Brabantse steden en de halve Randstad bereiken.
Ik heb heel sterk het idee dat ik - vanwege mijn leeftijd - slachtoffer ben van leeftijdsdiscriminatie, maar ik kan het niet bewijzen. Voor de retail (winkels) ben ik gewoon te oud, maar uiteraard krijg ik dat nooit als reden. Toch viel mij op dat er een aantal hele jonge mensen waren aangenomen bij zaken waar ik o.a. had gesolliciteerd. Ik was er namelijk eens wezen kijken nadat ik was afgewezen.
Leeftijdsdiscriminatie bestaat natuurlijk maar 250 sollicitaties zonder resultaat terwijl je pas 32 bent? Dat ligt echt niet alleen aan jouw leeftijd. Dan doe je iets structureel fout. De kunst is om erachter te komen wat dat is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryptoNL
Tsurany schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:20:

Aannames en een totaal verkeerde inschatting ook ;) Nee ik vond dat altijd leuk om vaders mee te helpen en ik kreeg daar werkelijk niets voor. Mijn vader is een type > bewijs jezelf en niet lullen maar poetsen dus totaal het tegenovergestelde van wat jij schetst. Overigens heb ik tot aan mijn 18de bij mijn ouders gewerkt en tot aan mijn 29ste voor andere werkgevers.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

CryptoNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:04:
[...]

Uiteraard! Heb niet voor niets al eens in Breda gewerkt, alleen kan ik dan niet om 07.00 beginnen (bij wijze van) want bus rijd dan nog niet etc. Dus ook daarin word ik iets of wat beperkt.
Sorry wat een BS.

Als het water echt zo hoog aan je lippen staat als je laat voorkomen zou ik op de fiets springen en naar Bergen op Zoom of Breda gaan fietsen.

In Breda zijn voldoende banen te vinden die >800 euro per maand opbrengen als ik Indeed moet geloven.

En de trein is er in minder dan 20 minuten.

Als je het niet zitten om even op de fiets naar het station in Roosendaal te fietsen (zo groot is het niet) en in Breda een stationsfiets te stallen heb ik steeds meer het idee dat je hier niet helemaal het echte verhaal deelt.

En de werkgevers hebben dit zo te lezen ook door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
descon schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:25:
[...]

Das dus minimaal 25 gesprekken....dan is je CV waarschijnlijk niet zo dramatisch (anders was je nooit uitgenodigd)

Wat waren de reden dat ze je afwezen? Concrete redenen of allemaal in de trant van “past niet bij de organisatie” etc. Dat laatste is politiek correct voor allerlei zaken waardoor er alarmbellen afgaan bij werkgevers.
Heb ooit 1 x een echte reden gehad en dat was dat ze niet goed wist of ik bij dat specifieke bedrijf zou passen. Rest allemaal politiek correct gelul inderdaad, ook al vraag ik vaak door.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Barrycade schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:25:
[...]

Sorry wat een BS.

Als het water echt zo hoog aan je lippen staat als je laat voorkomen zou ik op de fiets springen en naar Bergen op Zoom of Breda gaan fietsen.

In Breda zijn voldoende banen te vinden die >800 euro per maand opbrengen als ik Indeed moet geloven.

En de trein is er in minder dan 20 minuten.

Als je het niet zitten om even op de fiets naar het station in Roosendaal te fietsen (zo groot is het niet) en in Breda een stationsfiets te stallen heb ik steeds meer het idee dat je hier niet helemaal het echte verhaal deelt.

En de werkgevers hebben dit zo te lezen ook door.
Dat is wat ik zeg. Ik heb al in Breda gewerkt he, maar als jij wat vacatures hebt, stuur ze maar door hoor _/-\o_

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Maar niet ongegrond...was het eerste waar ik ook aan dacht. Als jezelf bij het sollicitatie goed verkoopt maakt het niks uit...loopt het gesprek niet lekker dan gaat het tegen je werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

0xygen500 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:22:
[...]

Sterke aannames...
OT: Kan je niet kijken of je gemeente een traineeship aanbied.
Volgens zijn eigen post heeft hii kennelijk ontzettend veel ervaring maar in de praktijk blijkt hij zichzelf niet te kunnen verkopen en geeft hij anderen de schuld (leeftijdsdiscriminatie, geslachtsdiscriminatie,...). Dan lijkt het mij verstandig nog eens goed naar je eigen profiel te kijken.
CryptoNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:25:
[...]

Aannames en een totaal verkeerde inschatting ook ;) Nee ik vond dat altijd leuk om vaders mee te helpen en ik kreeg daar werkelijk niets voor. Mijn vader is een type > bewijs jezelf en niet lullen maar poetsen dus totaal het tegenovergestelde van wat jij schetst. Overigens heb ik tot aan mijn 18de bij mijn ouders gewerkt en tot aan mijn 29ste voor andere werkgevers.
En toch kan je jezelf totaal niet verkopen naar anderen toe. Dan vraag ik me toch af of die ervaring wel kwalitatief is in plaatd van kwantitatief.
Zelfde mbt al die websites, probeer je dat niet veel groter te maken dan het werkelijk is?

Wees eerlijk over wat je echte kwaliteiten zijn, pak dat als basis. En geef niet anderen de schuld als jij faalt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Tsurany schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:27:
[...]

Volgens zijn eigen post heeft hii kennelijk ontzettend veel ervaring maar in de praktijk blijkt hij zichzelf niet te kunnen verkopen en geeft hij anderen de schuld (leeftijdsdiscriminatie, geslachtsdiscriminatie,...). Dan lijkt het mij verstandig nog eens goed naar je eigen profiel te kijken.

[...]

En toch kan je jezelf totaal niet verkopen naar anderen toe. Dan vraag ik me toch af of die ervaring wel kwalitatief is in plaatd van kwantitatief.
Zelfde mbt al die websites, probeer je dat niet veel groter te maken dan het werkelijk is?

Wees eerlijk over wat je echte kwaliteiten zijn, pak dat als basis. En geef niet anderen de schuld als jij faalt.
Ik zal je een voorbeeld geven;

In December ging ik in de pool voor een hele grote keukenboer. Die zochten een verkoper voor hun showroom. Ik werd uitgenodigd in Rotterdam. Ik rijd daar helemaal naartoe en dat werd erg tof ontvangen. Nog een gesprek > weer door. Nog een gesprek en er waren nog 2 kandidaten (van de 350). Gesprke gehad met 2 districtsmanagers en een bedrijfsleider. Ging werkelijk erg goed en ze vonden mij erg geschikt.

Week later telefoon; Ja we hebben die andere aangenomen, want die had een tijd geleden voor een keukenboer gewerkt dus vandaar, maar we willen je wel in het dossier houden blablabla. Tja... Dan denk ik het zal allemaal wel.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
[...]

[...]

Uiteraard kan ik mijzelf prima verkopen, anders heb ik uberhaupt geen jaren ervaring in bepaalde branches. Dan zou ik al 20 jaar werkloos moeten zijn, bij wijze van.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon

Dit dus...en als TS het zelf niet kan zien. Vraag iemand die eerlijk en direct hier over kan zijn. Desnoods via het UWV een jobcoach die de waarheid verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
descon schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:32:
[...]

Dit dus...en als TS het zelf niet kan zien. Vraag iemand die eerlijk en direct hier over kan zijn. Desnoods via het UWV een jobcoach die de waarheid verteld.
UWV helpt niet, want geen uitkering. Uitstekend VVD/PVDA beleid _/-\o_

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• descon
CryptoNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:31:
[...]

Uiteraard kan ik mijzelf prima verkopen, anders heb ik uberhaupt geen jaren ervaring in bepaalde branches. Dan zou ik al 20 jaar werkloos moeten zijn, bij wijze van.
Waarom ligt het altijd aan een ander ? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

CryptoNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:33:
[...]

Weer het vingertje naar een ander.

Gebruik ook de edit knop, je kan namelijk je posts bewerken ipv te dubbelposten.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
descon schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:33:
[...]

Waarom ligt het altijd aan een ander ? ;)
Waarom zou dat in dit geval niet zo kunnen zijn? Ik weet dat ik in een lastige regio woon qua werk. Hier is veel fysiek werk en weinig geschoold werk. Overigens weet iemand een jobcoach waar ik eventueel terecht kan? Er zijn er volgens Google duizenden, maar kan dit helpen en zoja waar te beginnen?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• descon
CryptoNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:33:
[...]

Doe je het weer... ik geef een aantal opties en pakt alleen de optie waar je makkelijk op kan zeiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CryptoNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:30:
[...]

Ik zal je een voorbeeld geven;

In December ging ik in de pool voor een hele grote keukenboer. Die zochten een verkoper voor hun showroom. Ik werd uitgenodigd in Rotterdam. Ik rijd daar helemaal naartoe en dat werd erg tof ontvangen. Nog een gesprek > weer door. Nog een gesprek en er waren nog 2 kandidaten (van de 350). Gesprke gehad met 2 districtsmanagers en een bedrijfsleider. Ging werkelijk erg goed en ze vonden mij erg geschikt.

Week later telefoon; Ja we hebben die andere aangenomen, want die had een tijd geleden voor een keukenboer gewerkt dus vandaar, maar we willen je wel in het dossier houden blablabla. Tja... Dan denk ik het zal allemaal wel.
Dus iemand anders had meer ervaring en is op basis daarvan aangenomen. Wat wil je met dit voorbeeld zeggen?
CryptoNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:31:
[...]

Waarom heb je dan nog geen baan? Dan moet het dus aan je kwalificaties liggen, richt je daar eens op.
CryptoNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:34:
[...]

Waarom zou dat in dit geval niet zo kunnen zijn? Ik weet dat ik in een lastige regio woon qua werk. Hier is veel fysiek werk en weinig geschoold werk. Overigens weet iemand een jobcoach waar ik eventueel terecht kan? Er zijn er volgens Google duizenden, maar kan dit helpen en zoja waar te beginnen?
Waarom ga je dan niet voor fysiek werk? Je bent namelijk niet geschoold.

[ Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 23-05-2018 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Fietsbel schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:34:
[...]

Weer het vingertje naar een ander.

Gebruik ook de edit knop, je kan namelijk je posts bewerken ipv te dubbelposten.
Het is helaas toch echt zo. Neem de proef maar eens op de som en bel het UWV of je gemeente. Geen uitkering dan doen ze niks. Waanzin eigenlijk.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Tsurany schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:35:
[...]

Dus iemand anders had meer ervaring en is op basis daarvan aangenomen. Wat wil je met dit voorbeeld zeggen?
[...]

Waarom heb je dan nog geen baan? Dan moet het dus aan je kwalificaties liggen, richt je daar eens op.
Dat ze dat bij het eerste gesprek al kenbaar konden maken. Scheelt mij weer geld en tijd. Weer voor niks 3 x op en neer gereden snap je. Soms lijkt het wel alsof ze - op zijn Vlaams gezegd - met uw kloten aan het spelen zijn.

Waarom zou het aan mijn kwalificaties moeten liggen? Kan het niet gewoon aan het feit liggen dat er in bepaalde sectoren helemaal niet zoveel banen zijn als de media ons doet geloven? En nee ik bedoel niet de Randstad.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Logistiek al gekeken?
Roosendaal en omgeving is het logistiek gebied, warehousen schieten uit de grond (DHL, Lidl etc) 400-1200 nieuwe banen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Tsurany schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:35:
[...]

[...]

[...]

Waarom ga je dan niet voor fysiek werk? Je bent namelijk niet geschoold.
Hoe kom je erbij dat ik niet geschoold ben? Dat ben ik wel, maar i.v.m zichtbaarheid wil ik dat een beetje onder de gordel houden.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CryptoNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:35:
[...]

Het is helaas toch echt zo. Neem de proef maar eens op de som en bel het UWV of je gemeente. Geen uitkering dan doen ze niks. Waanzin eigenlijk.
Wat moeten zij dan doen voor je? Waarom kan je dat zelf niet?
CryptoNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:37:
[...]

Hoe kom je erbij dat ik niet geschoold ben? Dat ben ik wel, maar i.v.m zichtbaarheid wil ik dat een beetje onder de gordel houden.
Je noemt zelf niks qua opleiding, enkel werkervaring. Dan ga ik er vanuit dat je dus geen opleiding hebt. Prima als je dat niet wilt melden maar dat maakt hulp dus lastig.

[ Voor 39% gewijzigd door Tsurany op 23-05-2018 00:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

CryptoNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:35:
[...]

Dat kan allemaal zo zijn, maar je mist (wederom) het punt.
Ook in het voorbeeld naar Tsurany geef je een voorbeeld van een normaal verloop van een sollicitatiegesprek, maar niet waar het omging: het stukje discriminatie. Zo is het met meer punten in dit topic.
Ik denk dat het echt tijd voor jezelf is om een spiegel voor te houden, de manier waarop je op het forum overkomt zou ik als werkgever ook snel terughoudend zijn.

en gebruik de EDIT knop nou eens.... het is echt niet zo moeilijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Fietsbel op 23-05-2018 00:40 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Martinusz schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:37:
Logistiek al gekeken?
Roosendaal en omgeving is het logistiek gebied, warehousen schieten uit de grond (DHL, Lidl etc) 400-1200 nieuwe banen.
LIDL heb ik op gesolliciteerd. Nog niets vernomen verder. Goede tip wel thanks!

Meestal wacht ik 2-3 dagen en dan bel ik of ze mijn sollicitatie in goede orde hebben ontvangen en dergelijke, maar LIDL zal ik eens bellen weer. Thanks voor de herinnering.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Tsurany schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:38:
[...]

Misschien hebben zij ingangen die ik niet heb. Zo weet ik van een bevriende kennis die WAJONGER is (jobcoach) dat hij nu ergens werkt dankzij die coach, anders was hij daar nooit aangenomen, want geen ervaring. Zo'n coach zou mij bijvoorbeeld wel aan een baan bij de gemeente kunnen helpen om maar een voorbeeld te noemen denk ik.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Tsurany schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:38:
[...]

[...]

Je noemt zelf niks qua opleiding, enkel werkervaring. Dan ga ik er vanuit dat je dus geen opleiding hebt. Prima als je dat niet wilt melden maar dat maakt hulp dus lastig.
Ik stuur je even PM met wat achtergrond. Je hebt gelijk dat maakt het wat lastiger. Overigens als mensen ingangen hebben graag.

* Ik zit ook te denken; Wat nou als mij laat omscholen? Jeugdwerker bijvoorbeeld? Ik ben namelijk een verkoper, maar wel iemand die juist het sociale contact erg prettig vind. Met mensen praten, helpen en dergelijke lijkt mij wel wat. Misschien dat daar een studie icm baan voor te vinden is?

[ Voor 23% gewijzigd door CryptoNL op 23-05-2018 00:42 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
CryptoNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:38:
[...]

LIDL heb ik op gesolliciteerd. Nog niets vernomen verder. Goede tip wel thanks!

Meestal wacht ik 2-3 dagen en dan bel ik of ze mijn sollicitatie in goede orde hebben ontvangen en dergelijke, maar LIDL zal ik eens bellen weer. Thanks voor de herinnering.
Ik heb misschien nog wel iets voor je, maar dan moet je even dm’en voor meer details.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:38

Fiber

Beaches are for storming.

Je bent nog relatief jong, doe deze zomer een vooropleiding, meldt je aan bij een hogeschool en ga vanaf september weer studeren en je HBO halen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Fiber schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:42:
Je bent nog relatief jong, doe deze zomer een vooropleiding, meldt je aan bij een hogeschool en ga vanaf september weer studeren en je HBO halen...
* Ik zit ook te denken; Wat nou als mij laat omscholen? Jeugdwerker bijvoorbeeld? Ik ben namelijk een verkoper, maar wel iemand die juist het sociale contact erg prettig vind. Met mensen praten, helpen en dergelijke lijkt mij wel wat. Misschien dat daar een studie icm baan voor te vinden is?

Daar zit ik aan te denken inderdaad, maar vrees dan weer voor dat er geen banen zijn op het moment dat je klaar bent. Is daar een bepaald onderzoek naar te doen? Of zijn er bijvoorbeeld detacheerders die dit aanbieden?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Martinusz schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:42:
[...]

Ik heb misschien nog wel iets voor je, maar dan moet je even dm’en voor meer details.
DM verzonden :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

CryptoNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:27:
[...]

Dat is wat ik zeg. Ik heb al in Breda gewerkt he, maar als jij wat vacatures hebt, stuur ze maar door hoor _/-\o_
Ja laat ik voor jou een baan uitzoeken. Je geeft ook lekker veel info over je opleiding en CV en alleen dat je blijkbaar een bedrijfje hebt gehad dat je voor 12k (800 p/m plus wat speelgeld)?) Verkocht hebt 8)7

Kom op, je zoekt allerlei uitvluchten om maar niet je huis uit te komen (kom ik achter na wat posthistorisch onderzoek)

Als je aan wit werk kan komen voor minimaal 30 uur ben je er al (wegens minimumloon). Kan me niet voorstellen dat er nergens een baantje t vinden is voor een 32 jarige man (zonder papieren?)

Waarom niet delen, alsof het iets zegt over je als je MBO MKB ofo hebt gedaan. Nu komt het voor mij over alsof je iets te verbergen hebt.

Of is het precies anders om: WO ofzo gedaan maar door ADD ofzo iets lastig in de f2f communicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
CryptoNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:44:
[...]

Daar zit ik aan te denken inderdaad, maar vrees dan weer voor dat er geen banen zijn op het moment dat je klaar bent. Is daar een bepaald onderzoek naar te doen? Of zijn er bijvoorbeeld detacheerders die dit aanbieden?
Pak de spiegel eens...kijk daar eens goed in.

Wat kan ik, wat wil ik en wat is realistisch. Wat zijn mijn sterke en zwakke punten. Vraag feedback aan iemand die eerlijk hier over kan zijn en dit kan reviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008

Fiber

Beaches are for storming.

CryptoNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:44:
[...]

Jeugdwerker en zo is weinig werk in. Liever logistiek management, ict of een andere branche waar echt vraag naar is.

De hype van dit moment is Gegevens Bescherming...: https://nos.nl/artikel/22...-gegevensbescherming.html :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Barrycade schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:50:
[...]

Ja laat ik voor jou een baan uitzoeken. Je geeft ook lekker veel info over je opleiding en CV en alleen dat je blijkbaar een bedrijfje hebt gehad dat je voor 12k (800 p/m plus wat speelgeld)?) Verkocht hebt 8)7

Kom op, je zoekt allerlei uitvluchten om maar niet je huis uit te komen (kom ik achter na wat posthistorisch onderzoek)

Als je aan wit werk kan komen voor minimaal 30 uur ben je er al (wegens minimumloon). Kan me niet voorstellen dat er nergens een baantje t vinden is voor een 32 jarige man (zonder papieren?)

Waarom niet delen, alsof het iets zegt over je als je MBO MKB ofo hebt gedaan. Nu komt het voor mij over alsof je iets te verbergen hebt.

Of is het precies anders om: WO ofzo gedaan maar door ADD ofzo iets lastig in de f2f communicatie?
Aha jij vult het allemaal prima in zie ik. Bedankt voor je bijdrage _/-\o_

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Fiber schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:52:
[...]

Jeugdwerker en zo is weinig werk in. Liever logistiek management, ict of een andere branche waar echt vraag naar is.

De hype van dit moment is Gegevens bescherming...: https://nos.nl/artikel/22...-gegevensbescherming.html :z
Thanks.

Dit is de laatste dubbelpost van TS. Verzoek is ook om niet op evt 2e en 3e posts te reageren, anders loop je kans dat jouw bericht ook weggegooid wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door Krisp op 23-05-2018 06:58 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• descon
CryptoNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:53:
[...]

Aha jij vult het allemaal prima in zie ik. Bedankt voor je bijdrage _/-\o_
Dat wil je toch? Iemand die alles voor je regelt?

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
Tsjongejonge je bent wel hardleers. Er is al drie keer gevraagd of je de “edit” knop wil gebruiken, omdat je voor iedere quote een nieuw bericht begint.

Maak je in je sollicitaties ook telkens dezelfde fout? Het kan beeldvorming zijn, maar bij mij gaan alle alarmbellen af. Als ik je topic zo lees, is het eerste woord wat in me opkomt een luchtfietser.
  • CryptoNL, je gebruikersnaam komt al over als een opportunistische gelukszoeker. Ik hoop dat je geen “crypto” shit op je cv hebt gezet
  • Je trekt je niks aan van de opmerkingen over een simpele edit knop van anderen. Trek je je wel iets ervan aan als iemand kritiek geeft op je cv? Of registreer je dat ook niet?
  • Je negeert de fundamentele kritiek op je persoonlijkheid: je legt van alles de schuld compleet buiten jezelf, tenzij het iets positiefs is (dat je eerder wel werk had, dát ligt natuurlijk wel aan je competenties)
  • Je verhaal rammelt gewoon aan alle kanten en hangt samen van onlogica:
    - waarom is je radius 20km? Er zijn treinen? En dan kom je met het argument “de bus rijdt niet zo vroeg”, terwijl je eerder aangaf dat de bus juist je enige vervoer was.
    - je hebt geen rijbewijs, terwijl je net een grote smak geld hebt ontvangen voor een bedrijf? Niet aannemelijk als je niet eens 1500€ in je mobiliteit en autonomie wilt investeren.
    - je hebt tientallen goedlopende websites gedraaid? Oke, maar als die content werkelijk zo waardevol was, dan had je daar nu nog wel profijt van gehad. Tenzij je het zwaar onder de prijs hebt verkocht, maar dat lijkt me ook onlogisch - en tevens jezelf aan te rekenen
Kortom, ik kan geen enkel scenario bedenken wat me overtuigt van je competenties en kwaliteiten en ik mag hopen dat je “praatje” naar werkgevers een stuk geloofwaardiger is dan wat je hier vertelt. Maar ik vrees dat je niet doorhebt dat je jezelf flink in de voet schiet met dit verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:42
Tsja, als je een jaar uit de running bent geweest zou ik als werkgever ook twijfelen over de motivatie. Als ik jou was zou ik een part time baan erbij zoeken, bijvoorbeeld in de horeca, en dan een opleiding afmaken. Misschien kan je je skills op gebied van website content schrijven nog benutten door als Social media manager te werken?
Vraag ook alle vrienden en familie voor tips, zowel op professioneel gebied als emotioneel. Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht, je hebt voor 12k je vaste inkomen weggegeven?

Dat is echt kul van de bovenste plank. Waarom zou je dat in hemelsnaam doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18-09 11:03
Waarom vooraf al je zoekgebied beperken tot 20km van je huis? A. Als je gezond bent, kun je ook fietsen/lopen (ja, ook als het even duurt) naar het station. B. Jij vindt het niet leuk als mensen voor jou invullen, maar jij vult voor werkgevers in dat ze - als ze verder weg zitten dan 20km - je vast al voor 7 uur aanwezig willen hebben, dus je wilt daarom zo dicht bij huis.

Ik begrijp het niet zo goed. Als je zo hoog zit om een baan, dan lijkt het gebied meer vergroten dan 20km t.o.v. je huis één van de eerste stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Waarom niet zelfstandig werken, als ZZP-er bijv? Als solliciteren niet lukt.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:36
Kan het UWV je niet helpen?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In mijn tijd als zelfstandig ondernemer beheerde ik een 50tal websites (WordPress) waar ik alle content zelf schreef, beheerde enzovoorts. Tevens een webwinkel met livechat, complete administratie erachter etc.
Als dit trucje je een jaarsalaris heeft opgeleverd waarom zou je het dan niet herhalen? Je weet hoe het moet, je hebt er ervaring in en kennelijk kun je dit.

Wat je goed kunt moet je meer van doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:39
Wat ik zelf (ik werk/woon vooral in west-Nederland) steeds vaker zie, is dat er mensen worden aangenomen júist om de social-media kant van het bedrijf in orde te houden. Dus schrijven op de website, en Facebook, Twitter en/of Linkedin up-to-date houden. Daarnaast krijgen deze mensen dan wel eens wat administratieve en/of projectmanagement-gerelateerde klussen om de gaatjes op te vullen.

Misschien dat je in die hoek eens kan kijken? Dit gebeurt namelijk bij allerlei bedrijven, van de Sligro's, Hema's en Bijenkorf's, tot en met ontwerpstudio's en developer-studio's. Maar zelfs Supermarkten zoals Jumbo en Albert Heijn hebben dit soort afdelingen waar "social media experts" worden aangenomen voor content-generatie en dergelijke.

En afhankelijk van waar je precies woont, 't hoofdkantoor van zowel Jumbo als Sligro zit in Veghel, met vást nog veel meer bedrijven die dichterbij Breda zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:35
Lekker gaan vliegen bij de KLM? Je zult service gericht zijn, interne training. Met de trein naar Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 16:59

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Ik ben het er mee eens dat een actieradius van 20 km nergens op slaat. Ik werk 50 km verder, begin meestal rond 9 uur dus mijn wekker gaat om zeven uur en ik maak ook gebruik van het openbaar vervoer.

Lopen -> Trein -> Metro -> Lopen.

Hoeveel zin heb je om te werken als je dat er al niet voor over hebt. Natuurlijk wil iedereen graag binnen 10 minuten op zijn werk maar he, welkom in de realiteit.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Roosendaal ... Leeftijdsdiscriminatie ?
Ga naar Olympia, Randstad en TempoTeam

Wij hebben hier in de vestiging afgelopen half jaar aangenomen :
52jarige ( beveiliging)
24 jarige ( beveiliging )
41 jarige ( beveiliging )
20 / 38 - 4x Admin
30 / 59 - tel. verkoop warme call-lijsten

Het afgelopen jaar zo'n 15 nieuwe collega's gezien ( niet allemaal gebleven )
Verschil in leeftijd tussen 18 tot 60j, kleur, smaak of (etnische) achtergrond totaal onbelangrijk.

Het enige wat er gevraagd werd "wil je werken ....kan je werken "
Risico altijd aanwezig, onze werkgever gebruikt de proeftijd ECHT als zodanig, voldoe je niet, is het einde verhaal.
Eenmaal wel binnen, zijn er genoeg doorgroei-mogelijkheden.
( maar de instelling Ik heb een eigen bedrijf gehad, ik weet het allemaal gaat nergens goed )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:53

Clush

Do as I say...

Telemarketing of klantenservice geprobeerd?

Is geen vetpot, maar 800/maand moet wel te doen zijn. In mijn ervaring gaat solliciteren altijd beter op het moment dat je al werk hebt.

... not as I do.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Funkymonk3y
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-09 08:42
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 6% gewijzigd door Funkymonk3y op 23-05-2018 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

3DDude schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 23:26:
Dat lijkt mij de beste tip: vergroot de kans op werk gewoon enorm! Zelf ben ik net begonnen met een proefperiode bij een supermarkt, en de auto en rijbewijs kwamen toch erg van pas.

De vacatures liggen namelijk niet ( altijd ) voor het oprapen: dus je komt al gauw een stukje te reizen. Ik zou dus ook zeker kijken naar werk onder je niveau, iets wat het uitzendbureau je zeker zal kunnen bieden.
CryptoNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:40:
[...]

Misschien hebben zij ingangen die ik niet heb. Zo weet ik van een bevriende kennis die WAJONGER is (jobcoach) dat hij nu ergens werkt dankzij die coach, anders was hij daar nooit aangenomen, want geen ervaring. Zo'n coach zou mij bijvoorbeeld wel aan een baan bij de gemeente kunnen helpen om maar een voorbeeld te noemen denk ik.
Zo'n jobcoach is ook niet alles hoor: ik werk nu twee maanden proef als vakkenvuller, en daarna mag ik lekker onder minimumloon gaan werken. Dat heeft kabinet Rutte mogelijk gemaakt :(

Betwijfel trouwens of zo'n jobcoach jou aan een baan bij de gemeente zou kunnen helpen :X

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2018 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gr8slayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-08 22:45
Als je een bromfiets aanschaft vergroot je ook je flexibiliteit met een stuk.

Play every day

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

Ik zag de logistiek al voorbij komen en het rijbewijs is intussen een ouwe koe, maar als geld voor een rijbewijs een probleem is dan zijn er volgens mij genoeg logistieke bedrijven (transportsector) die niet aan mensen kan komen en ze daardoor intern opleiden.

Ik denk dat het daarom verstandig is buiten je eigen 'kennis' te zoeken en op zoek te gaan naar een werkgever die mensen intern opleid. Zo krijg je gratis scholing en een nieuwe baan tegelijk. Althans zo is het ideaalbeeld natuurlijk.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic is eigenlijk een prima illustratie van wat er waarschijnlijk misgaat in het echte leven.
Veel mensen vertrouwen TS niet, vinden hem vaag en onduidelijk.
Bepaalde tips en vragen worden bewust (zo lijkt het) genegeerd door TS.

Als je een goede recruiter of manager tegenover je hebt wordt daar makkelijk doorheen geprikt tijdens sollicitaties. En dan krijg je inderdaad vage afwijzingen, want je roept een vaag gevoel op.

Alle goede bedoelingen in dit topic zijn imo vergeefse moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 11:34
ik denk dat je de actieradius moet gaan verbreden, 20km is niks... Dus "met de handen in het haar zitten" en na 250 sollicitaties nog daar niks aan veranderen is een beetje raar.

Maargoed ieder zijn eigen ding natuurlijk een trein rijdt ver zat tegenwoordig! Ik zou zelf kiezen voor de leukste baan ongeacht afstand :) ( en rijbewijs is een must tegenwoordig, leuke kans voor een lease auto ^^ )

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Hey @CryptoNL misschien helpt het om zaken wat beter te structureren. Als ik je topic zo lees heb je voldoende commercieel/bedrijfskundig inzicht, dus denk ik dat het je zou moeten lukken om een business model canvas voor jezelf in te vullen. Dat is een soort bedrijfsmodel, maar dan voor jou als persoon. Het idee is dat je alle vlakken invult, en zo vanzelf kan zien waar "gaten" zitten, waar je vervolgens aan kan werken. De template staat op onderstaande link :)

https://www.tolobranca.nl...s-model-you-3/bmy-canvas/

Afbeeldingslocatie: https://www.tolobranca.nl/wp-content/uploads/Business-Model-You-NL-Editable-canvas-1024x713.png

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
20KM radius is onzin, ik kom momenteel m'n bed uit in regio Roosendaal om 6 uur om om 3 over 8 in Rotterdam binnen te stappen.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Leo1010 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:16:
20KM radius is onzin, ik kom momenteel m'n bed uit in regio Roosendaal om 6 uur om om 3 over 8 in Rotterdam binnen te stappen.
En over een paar jaar zit je met een burnout thuis....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46
@CryptoNL : combineer opeenvolgende reacties en quotes ajb in een enkel bericht

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 23-05-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:21
Bij welke uitzendbureaus staat TS ingeschreven? Of heb ik daar overheen gelezen in dit hele topic?

https://www.google.nl/sea...lf_ui:2&spf=1527060267407

Er zal toch wel iets zijn waar ze je kunnen plaatsen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 13:37

SeatRider

Hips don't lie

Ik ben ook niet iemand van wilde carriere plannen. Gezondheid/geluk > werk.

Nee, dat wordt het niet. Anders had je daar nu wel gewerkt. Als ik jou zat te interviewen zou ik wellicht ook heel begrijpend knikken en daarna het gesprek afronden. Next.

Stiekem willen de meeste werkgevers (behalve misschien in overheidsland) namelijk wel gewoon iemand die er 100% voor wil gaan en waarbij werk niet op het 3e plan staat.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:19:
[...]

Zeker, dit is ook maar voor 3 maanden. Maar 20KM is het andere uiterste.

@CryptoNL kijk anders eens naar een niet auto vervoersmiddel zoals een electrische fiets of scooter of zo. Ik gebruik zelf een electrische step en dat maakt het zoveel makkelijker om met het OV ergens heen te gaan.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:32
Het is inmiddels een aantal keren geschreven en ik bespeur toch een soort van kritieke vereiste. Probeer een manier te vinden om toch aan geld te komen voor je rijbewijs. Misschien bezit je een verborgen talent en ben je er zo mee klaar. In ieder geval zsm met rijlessen beginnen!

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan toch ook in Breda of Tilburg werken? (treinverbinding, Breda is een rechtstreekse verbinding dacht ik).

[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 23-05-2018 10:02 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Al eens bij Faber geprobeerd ? Zit lekker om de hoek:
https://faber-av.com/nl/vacatures/#vacatures

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sven240
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09 21:03
Zelf in zowel de detachering-/uitzendbranche gewerkt en de arbeidsmarkt is het afgelopen jaar gigantisch aangetrokken! Nu kan je ik je van alles gaan vertellen over welke banen er wel en niet zijn, maar dat is in deze situatie niet aan de orde.

Al lezende door je 'draadje' valt het mij op dat je voornamelijk verwacht dat mensen jouw situatie wel begrijpen en daar naar buigen. Ik wil je dan ook gelijk adviseren om dit los te laten en in de spiegel te gaan kijken! Het is verstandig om je te verplaatsen in de werkgever en/of uitzendbureau en jezelf af te vragen 'wat zou ik in een kandidaat/sollicitant zoeken?'

Hierbij een aantal tips:
- zorg ervoor dat je netjes gekleed bent en er verzorgd uit ziet;
- neem pen en papier mee als je op gesprek gaat, handig voor aantekeningen, maar vooral voor de uitstraling;
- lees je in over het bedrijf of de vacatures die een uitzendbureau open heeft staan (ga beslagen ten ijs);
- zorg voor een net CV, werkervaring etc in chronologische volgorde van heden -> verleden, zet er een nette foto van jezelf op = persoonlijker en blijft langer hangen bij mensen;

in het gesprek:
- vertel over je ambities en laat merken dat je graag aan de slag wilt;
- stel vragen, toon oprechte interesse;
- denk in mogelijkheden en niet in problemen;
- ga rechtop zitten, heb een open houding (niet je armen over elkaar) en kijk je gesprekspartner in de ogen;
- geef aan dat je flexibel inzetbaar bent, je kunt bijv. benadrukken dat je het geen probleem vindt om in ploegen te werken. Hierdoor is het voor een uitzendbureau ook makkelijker om je te plaatsen;

Na het gesprek:
- neem regelmatig contact op met het bedrijf/uitzendbureau m.b.t. stand van zaken: Pro actieve houding!
- vergroot je zoekgebied;
- zet je netwerk in en breidt deze uit (Linkedin, etc.);
- blijf de vacaturebanken doorspitten en zet nieuwsbrieven aan voor het ontvangen van de meest recente vacatures;

Heel veel succes! 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben 27 en heb niet veel ervaring. Maar ik heb de banen om te kiezen. Als ik ontslagen word lach ik mijn leidinggevende uit en heb ik over 2 dagen een ander baan.

Mja ik woon in Rotterdam en sta open voor vele dingen. Er is genoeg werk op de markt. En ik heb maar een mbo'tje met magere werkervaring.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:02
(heel stuk tekst geschreven... klapt mijn browser er uit... hier de iets verkorte versie)

32 jaar en leeftijdsdiscriminatie :?

Ik denk niet dat je leeftijd het probleem is, maar eerder je gespecialiseerde kennis, of eigenlijk het gebrek hieraan. Je hebt veel diverse ervaring; retail, assistent bedrijfsleider, stagebegeleider, website beheerder, wordpress content schrijver etc.

Je geeft over veel competenties te beschikken, maar kies juist er een paar waar je echt goed in bent en wat je leuk vindt. Nu ben je meer een manusje van alles en daar zit niet iedereen op te wachten.
Kortom; "Jack of all trades, master of none"

Profileer je alleen met de competenties die er toe doen. Laat de overige BS lekker achterwege. Kan je altijd nog in een gesprek benoemen, maar maak jezelf specialist in 1 ding als je je profileert.

Je 20km eis moet je echt loslaten. De afgelopen 20 jaar heb ik 2 jaar in een straal van 20km gewerkt, de rest was altijd tussen de 80 en 40km. Overigens is dit laatste prima te doen en had ik de beschikking over auto en dus rijbewijs. Dit laatste gaat je echt helpen met het vinden van een leuke werkgever. Je bent immers veel flexibeler en minder gebonden aan het OV. Natuurlijk is een reistijd van 30 minuten met het OV erg fijn, maar een reistijd van een uur is ook prima te doen.

Sinds 2017 ben je, zover ik het lees, zonder werk. Wat heb je in die tussentijd gedaan aan je ontwikkeling?
(denk aan cursus, training, studie). Als je inderdaad 1,5 jaar niks hebt gedaan om jezelf te ontwikkelen, bij te scholen of om te scholen, dan sta je inderdaad 2-0 achter bij een sollicitatie. Dat wordt toch gezien als gebrek aan inzet, leergierigheid en straalt een passieve houding uit. Kortom; ga je ontwikkelen.

Overweeg een carriereswitch. Er is veel tekort in de bouw, ICT en zorg. Misschien kan je ergens een traineeship starten? Misschien niet tegen het gewenste inkomen, maar je leert weer wat en je maakt jezelf een specialist.

Kortom;
Schouders eronder en blijf positief.
Ga leren en jezelf ontwikkelen
Kies een specialisatie
Laat de 20km eis los
Probeer een rijbewijs te halen of accepteer in ieder geval langere reistijd
Overweeg een carriereswitch, je bent immers nog maar 32!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 19:22
@CryptoNL Als je daadwerkelijk zo succesvol was als ondernemer, waarom dan niet iets nieuws beginnen? Mogelijkheden genoeg lijkt me?

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:50
Ik weet niet of de vraag al gesteld is, maar waarom werd je 250x afgewezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 10:47
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:19:
[...]

Ik sta zelf 6:30 op en ben om 8:30 op kantoor (op 5 kwartier reisafstand). Het reizen doe ik met de trein en dat gaat prima. Tijd genoeg om een serie te kijken/boek te lezen/te dutten oid. Die burnout moet dan echt wel ergens anders vandaan komen, alsof een beetje reistijd gelijk tot een burnout leidt.

Tuurlijk als ik mij dagelijks loop op te vreten in de file en perse tot 2 uur 's nachts op wil blijven (maar wel weer om 6 uur op moet) dan gaat het wel fout.

Star Citizen Referral Code

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.