Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:30
Beste forumleden,

Als werkzoekende is het in mijn omgeving niet erg makkelijk op dit moment en wil ik mijn horizon verbreden om toch aan de bak te geraken. Met mijn 31 lentes jong en behoorlijk wat ervaring zoek ik eigenlijk bijvoorbeeld thuiswerk voor een (web)winkel of instelling en dergelijke. Het probleem is: Waar vind ik deze vacatures?

Denk hierbij aan emailafhandeling, social media management, webcare etcetera. Ik vind deze vacatures bijna nooit op Indeed.nl en dergelijke, maar misschien weten jullie enkele ingangen waar ik het eens zou kunnen proberen.

Alvast vriendelijk bedankt!

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom thuiswerk?

Over het algemeen, maar dat is mijn impressie, bouw je daar geen pensioen of andere zaken mee op. Vaak is het "afrekenen" per verrichte handeling zoals 5000 folders vouwen of iets dergelijks.

Daarbij zijn een aantal van jouw voorbeelden uit de 2e paragraaf, toch echt niet "alleen" thuis te doen. Tenzij je de toekomstige werkgever van binnen & buiten kent, is het bijna onmogelijk om zonder kantoor/collega's 100% goede webcare te kunnen plegen of in te spelen op social management (en zeker als er klachten komen #werkgever).

Maaruh, had het lokale uitzendbureau niets voor je? Het CWI? De Gouden Gids? De krant?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
MAX3400 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:58:
Waarom thuiswerk?

Over het algemeen, maar dat is mijn impressie, bouw je daar geen pensioen of andere zaken mee op. Vaak is het "afrekenen" per verrichte handeling zoals 5000 folders vouwen of iets dergelijks.

Daarbij zijn een aantal van jouw voorbeelden uit de 2e paragraaf, toch echt niet "alleen" thuis te doen. Tenzij je de toekomstige werkgever van binnen & buiten kent, is het bijna onmogelijk om zonder kantoor/collega's 100% goede webcare te kunnen plegen of in te spelen op social management (en zeker als er klachten komen #werkgever).

Maaruh, had het lokale uitzendbureau niets voor je? Het CWI? De Gouden Gids? De krant?
Dankjewel voor je reply! Waarom thuis? Heel simpel. Ik heb hier de beschikking over een kantoor, meerdere beeldschermen en ben bekend met CRM-systemen etcetera dus waarom de deur uit?

Heel soms zie ik weleens 1 vacature voorbij komen van bijvoorbeeld AirBNB die mensen zoekt voor hun klantenservice en dergelijke, maar die vacatures worden vaak vergeven aan 18-jarige etc. Met thuiswerk bedoel ik niet folders vouwen, maar gewoon functies die je online kunt uitoefenen zoals social media management, webcare, klantenservice etc.

Nee helaas niet. Vandaag opnieuw 9 sollicitaties gedaan (allen uniek geschreven) maar in mijn vakgebied (retail) kiest men vaak de goedkopere oplossing en op het gebied van webcare/klantenservice is er op dit moment niet veel in mijn omgeving.

[ Voor 8% gewijzigd door CryptoNL op 08-01-2018 22:01 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:43

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Meeste is toch in team verband, dit omdat er ook continuïteit geborgd moet zijn. Uiteraard kan een groot deel hiervan ook thuis werk zijn maar 100% lijkt mij niet haalbaar.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
DukeBox schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:06:
Meeste is toch in team verband, dit omdat er ook continuïteit geborgd moet zijn. Uiteraard kan een groot deel hiervan ook thuis werk zijn maar 100% lijkt mij niet haalbaar.
Ik ken toch genoeg (web)winkels die veel mensen thuis hebben zitten, alleen zie de vacatures ervan maar eens te vinden. Dat is het hem juist. Je logt online in en alles is gewoon 24/7 inzichtbaar. Continuiteit mwa het is meer de controledrang van de meeste werkgevers denk ik. Ze moeten je in de gaten houden ;)

Heel veel functies zoals hierboven beschreven kunnen prima vanuit huis, mits je toegang hebt tot de backend van bijvoorbeeld de winkel uiteraard. Scheelt files ook ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1020671

Helaas is óók onze industrie vergeven van de managers, dus zet thuiswerken maar uit je hoofd. Je krijgt een zooi drogredenaties en onzin om je oren als verdediging waarom dat niet zou kunnen. De waarheid is; als iedere uitvoerende in de ICT thuis zou gaan werken (wat gewoon prima kan), dan zal blijken hoeveel van die managers en HR medewerkers eigenlijk overbodig zijn. Gaat dus niet gebeuren.

Het best haalbare is ongeveer 2 dagen p/w thuis werken, bij een fulltime contract.

Dat, of je moet richting de freelance opdrachten gaan.

@Dukebox: thuiswerken heeft niets te maken met een team of niet. Je kunt prima thuis in een team werken. Sure, facetime kan soms prettiger/sneller werken, maar het is echt volstrekt absurd en belachelijk te noemen dat er in de ICT zo weinig thuisgewerkt wordt. Zeker met al dat gepraat over 'het nieuwe werken'.

Ik baal ook enorm van die domme reclame van 'ik werk lekker thuis' en dat ie een zwembad staat uit te graven. Helaas denken veel mensen nog zo stupide.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 1020671 op 08-01-2018 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

CryptoNL schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:08:
Ik ken toch genoeg (web)winkels die veel mensen thuis hebben zitten,
Customer service of content delivery achtige dingen wel ja maar development niet.

@Anoniem: 1020671 (alleen @ ervoor zetten werkt niet ;)) Ik zeg niet dat het niet kan maar in mijn ervaring is het altijd én. Teams waar de members volledig onafhankelijk van elkaar devven zijn lang niet zo productief als welke ook regelmatig bij elkaar komen.

[ Voor 32% gewijzigd door DukeBox op 08-01-2018 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Anoniem: 1020671 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:10:
Helaas is óók onze industrie vergeven van de managers, dus zet thuiswerken maar uit je hoofd. Je krijgt een zooi drogredenaties en onzin om je oren als verdedigen waarom dat niet zou kunnen. De waarheid is; als iedere uitvoerende in de ICT thuis zou gaan werken (wat gewoon prima kan), dan zal blijken hoeveel van die managers en HR medewerkers eigenlijk overbodig zijn. Gaat dus niet gebeuren.

Het best haalbare is ongeveer 2 dagen p/w thuis werken, bij een fulltime contract.

Dat, of je moet richting de freelance opdrachten gaan.

@Dukebox: thuiswerken heeft niets te maken met een team of niet. Je kunt prima thuis in een team werken.
Ik begrijp je, alleen heb ik het hier over functies die niet echt ICT zijn als in programmeur of systeembeheer of wat dan ook. Dit zijn relatief simpele functies. Ik zag er overigens 1 van een grote Telecomprovider, alleen moest je dan 4 weken op training ergens 2,5 uur hier vandaan :S Dan denk ik; Maak die training digitaal!

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
DukeBox schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:11:
[...]

Customer service of content delivery achtige dingen wel ja maar development niet.
Ik heb het ook niet over development. Enkel over service.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja dan toch op de bekende vacaturesites. Of open sollicitaties bij winkels/bedrijven die een 24/7 service hebben.

In mijn ervaring zijn dat soort zaken vaak uitbesteed aan callcenters. Vaak zelfs in goedkope landen als India.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Un93m59
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-05 15:26
CryptoNL schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:11:
[...]

Ik begrijp je, alleen heb ik het hier over functies die niet echt ICT zijn als in programmeur of systeembeheer of wat dan ook. Dit zijn relatief simpele functies. Ik zag er overigens 1 van een grote Telecomprovider, alleen moest je dan 4 weken op training ergens 2,5 uur hier vandaan :S Dan denk ik; Maak die training digitaal!
maar dan is de vraag waarom zouden ze jou aannemen ? genoeg jonkies van 20-25 die goedkoper zijn en de klus ook kunnen klaren. Meestal word er gewerkt met bepaalde scriptjes/procedures dus voorkennis is niet heel belangrijk denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

CryptoNL schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:12:
Ik heb het ook niet over development. Enkel over service.
Ah, ok dat had ik niet begrepen. Als een gekeken bij netflix e.d. ? Die doen ook dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Un93m59 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:14:
[...]

maar dan is de vraag waarom zouden ze jou aannemen ? genoeg jonkies van de 20-25 die goedkoper zijn en de klus ook kunnen klaren. Meestal word er gewerkt met bepaalde scriptjes/procedures dus voorkennis is niet heel belangrijk denk ik zo
Omdat ik bijvoorbeeld veel ervaring heb met het multitasken (4 beeldschermen tegelijk voor een winkel met 1200 orders per dag etc). Scriptjes is meer voor in en outbound calls. Ik heb het meer over social media, emails, dat soort zaken.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DukeBox schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:11:
@Anoniem: 1020671 (alleen @ ervoor zetten werkt niet ;)) Ik zeg niet dat het niet kan maar in mijn ervaring is het altijd én. Teams waar de members volledig onafhankelijk van elkaar devven zijn lang niet zo productief als welke ook regelmatig bij elkaar komen.
Dit is gewoon niet waar. Dat zijn de drogredenaties waar ik op doel. Productiviteit heeft hier niets mee van doen. Het probleem is managers. Die snappen wel dat als iemand op kantoor niet op z'n stoeltje zit, dat ie niet werkt. Maar hebben inhoudelijk geen benul waar ze mee bezig zijn, en kunnen dus aan bv. een git push niet zien of iemand gewerkt heeft.

Er zijn meerdere onderzoeken waaruit blijkt dat thuiswerkers juist productiever zijn. Ook die geloof ik overgens niet. Thuiswerken of niet, is helemaal geen factor in productiviteit (voor ICT-ers, dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

CryptoNL schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:15:
[...]

Omdat ik bijvoorbeeld veel ervaring heb met het multitasken (4 beeldschermen tegelijk voor een winkel met 1200 orders per dag etc). Scriptjes is meer voor in en outbound calls. Ik heb het meer over social media, emails, dat soort zaken.
Het lukt je kennelijk toch niet om iets te vinden. Blijkbaar zit je niet zo diep in het wereldje. Wat je wil is erg lastig, en gaat eventueel lukken met de juiste ingangen. Maar eigenlijk zou je die al moeten hebben. Out of the blue roepen dat het wel moet kunnen zonder een idee hoe dan wel.. ach, ik vind het niet heel sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Anoniem: 1020671 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:15:
Er zijn meerdere onderzoeken waaruit blijkt dat thuiswerkers juist productiever zijn.
Heb je daar een bron van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Yucon schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:17:
[...]

Het lukt je kennelijk toch niet om iets te vinden. Blijkbaar zit je niet zo diep in het wereldje. Wat je wil is erg lastig, en gaat eventueel lukken met de juiste ingangen. Maar eigenlijk zou je die al moeten hebben. Out of the blue roepen dat het wel moet kunnen zonder een idee hoe dan wel.. ach, ik vind het niet heel sterk.
Nouja dat bedrijf bestaat niet meer goede vriend dusja vandaar mijn vraag ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

CryptoNL schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:18:
[...]

Nouja dat bedrijf bestaat niet meer goede vriend dusja vandaar mijn vraag ;)
Het hele digitale-nomadenidee bestaat ook voor een belangrijk deel uit netwerken. Als je dat netwerk niet hebt zou ik persoonlijk ook een beetje twijfelen aan de rest.

*advocaat van de duivel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DukeBox schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:17:
[...]

Heb je daar een bron van ?
Heb jij een bron van jouw bewering dan? jij begon! :+

http://www.duurzaamnieuwo...iet-uit-onderzoek-blijkt/
Onderzoek in 21 landen toont aan dat het hebben van invloed op je werktijd, de snelheid en de plaats van werken positieve effecten heeft. De dataset bevat meer dan 10.000 werknemers uit landen als Bulgarije, Canada, Denemarken, Japan, Nederland en Amerika, en geeft daardoor de mogelijkheid te controleren op effecten die verband houden met het type werk of de regelingen in het land. Zelfstandig je werk kunnen doen, waar en wanneer je wilt, zorgt ervoor dat werknemers meer tevreden zijn met hun werk, meer bereid zijn extra inzet te plegen en zich loyaler opstellen richting hun werkgever. In aanvulling hierop laat onderzoek uit Amerika onder ruim 20.000 werknemers in de periode 1997 tot 2008 zien dat mensen die thuiswerken meer uren maken dan mensen die op kantoor werken.
En dat is één link. Zo kan ik er nog tientallen aandragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Overigens nog niet genoemd, maar ook Internationale livechat functies voor bijvoorbeeld Amazon en dergelijke zoek ik ook! Zijn daar WEL vacaturesites van? Engelstalig dus zeg maar vanuit huis eventueel.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Un93m59
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-05 15:26
CryptoNL schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:20:
Overigens nog niet genoemd, maar ook Internationale livechat functies voor bijvoorbeeld Amazon en dergelijke zoek ik ook! Zijn daar WEL vacaturesites van? Engelstalig dus zeg maar vanuit huis eventueel.
Een heleboel van die livechats worden uitbesteed aan centers in India, althans dat merk je bij de grote namen als bvb EA.
Een ander groot gedeelte wordt uitbesteed aan fysieke locaties van het desbetreffende bedrijf.

Ik denk dat je met hele goede argumenten om zo'n baan te krijgen waarbij je thuis mag werken.

Ik vind je argument van multitasken niet al te sterk om eerlijk te zijn. Het zou voor weinig werkgevers een doorslag zijn om jou aan te nemen denk ik zo.

[ Voor 15% gewijzigd door Un93m59 op 08-01-2018 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Anoniem: 1020671 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:19:
Heb jij een bron van jouw bewering dan? jij begon! :+
Heb het niet beweerd maar schreef 'uit eigen ervaring'..

Jouw bron is vrij algemeen, meer de eind gebruikers waar hoe dan ook team verband minder speelt. Ik doel met name op development waar het kunnen sparren en brainstormen gewoon niet optimaal werkt (nogmaals, uit eigen ervaring).

Een concreter voorbeeld, ik heb altijd een paar contact gestoorden in mijn teams gehad, als die niet (met regelmaat) op kantoor kwamen raakten ze niet uit hun isolement en bleven het niet anders dan code kloppers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

DukeBox schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:25:
Jouw bron is vrij algemeen, meer de eind gebruikers waar hoe dan ook team verband minder speelt. Ik doel met name op development waar het kunnen sparren en brainstormen gewoon niet optimaal werkt (nogmaals, uit eigen ervaring).
Het geld voor ICT nog meer dan voor algemeen. Dat er grote kantoorpanden van grote automatiseerders zijn, slaat he-le-maal nergens op.
Een concreter voorbeeld, ik heb altijd een paar contact gestoorden in mijn teams gehad, als die niet (met regelmaat) op kantoor kwamen raakten ze niet uit hun isolement en bleven het niet anders dan code kloppers.
Wat is er mis met code kloppers? Nog zo'n waanidee; dat mensen moeten 'doorgroeien'. Codekloppers heb je ook nodig.

Wat minder ongezouten; de waarheid ligt in werkelijkheid in het midden natuurlijk, of thuiswerken een goede oplossing is of niet. Alleen slaat in de huidige ICT sector de balans altijd uit naar 'niet'. En dat is echt onmacht/onkunde van het management, of een niet werkend development proces.

Als je bv. dingen doet als 'ja we hebben jira, maar developers gebruiken dat niet, we printen issues uit, hangen ze aan de muur in 'lanes', en moeten ze dan handmatig verschuiven. Tsja. Mooie manier om je mensen op kantoor te houden :P

In mijn ervaring zijn het de managers en de mindere goden uit een team die willen dat iedereen op kantoor komt. Omdat de manager inhoudelijk niet weet hoe het te beoordelen en dat de 'slechten' erbij bij een daadwerkelijke beoordeling op output (vs beoordelen op aanwezigheid) er bekaaid afkomen.

Maar goed, excuus, offtopic hier. Let's agree to disagree en terug naar TS z'n vraag? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1020671 op 08-01-2018 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Anoniem: 1020671 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:32:
Wat minder ongezouten; de waarheid ligt in werkelijkheid in het midden natuurlijk, of thuiswerken een goede oplossing is of niet. Alleen slaat in de huidige ICT sector de balans altijd uit naar 'niet'. En dat is echt onmacht/onkunde van het management, of een niet werkend development proces.
Dan denk ik toch echt dat je me niet begrijpt. Dat is namelijk vrijwel letterlijk wat ik schrijf. Thuiswerken kan (naar mijn ervaring) niet voor 100%. Maar meerendeel dus wel.

Ben het verder ook eens met je laatste post. Ook het offtopic deel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Op freelance.nl komen regelmatig klusjes voorbij voor thuis.

https://www.freelance.nl/...171-klantmanager-webshops

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Waarom vraag je het niet gewoon aan de klantenservice van dergelijke bedrijven? "Hey, hoe word ik jouw collega?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Thanks handig!

SiberischeHusky Shepsky

Pagina: 1