Acties:
  • 0Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:01

Beschrijving van de Huawei P20 Lite Black
Huawei komt dit jaar met een trouwe opvolger van de P10 Lite, namelijk de Huawei P20 Lite Black. Deze zwarte telefoon is één van de drie uit de P20-familie, en is daarbij de meest betaalbare. Met dit toestel haal je voor een schappelijke prijs, erg veel smartphone in huis!

Zo komt deze mid-rangetelefoon met een vergelijkbaar design als de duurdere varianten van de P20-familie. Denk hierbij aan een mooi groot scherm, een vingerafdrukscanner voor het razendsnel ontgrendelen van je toestel en een dubbele camera achterop!

Groot display met levensechte kleuren
De P20 Lite is uitgerust met een groot Full HD-display van 5.84 inch met levensechte kleuren. Dit scherm heeft een 19:9 beeldverhouding en een resolutie van 2280 bij 1080 pixels. Dit betekent dat elk detail haarscherp wordt weergeven. Zo geniet je nog meer van je series en games!

Dunne schermranden en notch
Ondanks het lage prijskaartje komt dit toestel met een premium design. Zo zitten er rondom het grote display erg dunne schermranden en zit er bovenaan het scherm een kleine notch. Dit is een inkeping voor de speaker en frontcam die we al eerder terugzagen bij de Apple iPhone X.

Dubbele camera voor het bokeh-effect
Aan de voorzijde van dit toestel zit een frontcamera waarmee je goede selfies maakt en direct met je vrienden deelt. Achterop de P20 Lite vind je een dubbele camera waarmee je het bokeh-effect creëert. Hierbij is de achtergrond wazig, waardoor personen of objecten op de voorgrond erg levendig ogen!

Razendsnel ontgrendelen met de vingerafdrukscanner
Achterop het toestel vind je de naast de dubbele camera ook de vingerafdrukscanner. Met de vingerafdrukscanner ontgrendel je je telefoon in een fractie van een seconde! Je bestanden en berichten zijn op deze manier erg goed beveiligd!

Prima prestaties
Onder de motorkap van dit zwarte toestel ligt een octacore-processor en 4GB aan werkgeheugen. De combinatie van deze twee zorgt voor prima prestaties en is krachtig genoeg om dagelijkse apps zoals Snapchat, Netflix en Spotify te draaien.

Uitbreidbaar geheugen
Standaard komt dit toestel met 64GB aan opslaggeheugen. Dit is genoeg om al je apps, foto’s en muziek te bewaren. Mocht je toch ruimte te kort komen, dan breid je het geheugen eenvoudig uit met een microSD-kaart. Je hoeft je dus geen zorgen te maken om een volle telefoon!

Huawei Quick Charge
De P20 Lite Black komt met een accu van 3000mAh waarmee je gemakkelijk de dag door komt. Daarnaast laadt je je Huawei-toestel erg snel op door middel van Huawei Quick Charge in combinatie met de USB-C-aansluiting. Zo is je toestel na 30 minuten al 60% opgeladen!

Reviews:

product: Huawei P20 Lite
https://androidworld.nl/review/huawei-p20-lite/
https://www.gsmarena.com/...for_review-news-31012.php

Specificaties:

Schermdiagonaal 5.84 inch

Techniek IPS LCD

Resolutie 2280 x 1080

Snelheid en geheugen

Processor HiSilicon Kirin 659

Kloksnelheid 1.7GHz - 2.36GHz

Werkgeheugen 4GB

Opslaggeheugen 64GB

Geheugenkaart lezer Ja

Connectiviteit

Wifi Ja
3G Ja
4G Ja
Bluetooth Ja - 4.2
NFC Ja
GSM Ja
GPS Ja
USB Ja
HDMI Nee

Camera's

Voorzijde 16.0 Megapixel
Achterzijde 2.0 Megapixel16.0 Megapixel
Batterij

Batterij 3000 mAh Lithium Polymer

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:58
Sinds 2 weken in het bezit, over het algemeen een fijne telefoon. Batterij gaat gemiddeld makkelijk een dag mee. Haal een SOT van +/- 5 uur. Face unlock en vingerscanner werken fantastisch. Had hiervoor een S8, de gezichtsscanner van de P20 Lite is veel sneller en unlockt vanuit alle hoeken. Had ook kort een Nokia 7 plus, ook een goede telefoon. Echter 2 x geretourneerd, 1x omdat ik een waas onder het beeldscherm constateerde, bij mediamarkt wisten ze ook niet wat het was. Dus kreeg een 2e mee, gelijk het beeldscherm gecontroleerd. Dit was goed, echter dezelfde avond constateerde ik dat het volume up knop was ingedeukt. Dus vanaf dat moment ingeruild voor de P20 Lite en hier verder geen problemen mee gehad.

Gisteren avond een systeemupdate gehad, waarmee alles net iets sneller lijkt te reageren. Algeheel tevreden met het toestel.

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-03 19:28
hele fijne telefoon. heb m sinds kort en heel tevreden over.

heb alleen 1 vraag. ik heb met bepaalde meldingen dat ze niet aankomen. bijvoorbeeld marktplaats app. bij mijn P8 lite 2017 kwamen meldingen altijd gewoon binnen. maar nu krijg ik soms wel meldingen binnen, maar vaak niet. Dan krijg ik wel melding via email dat ik bericht heb, maar geeft de Marktplaats app niets aan. Dit heb ik ook gemerkt met facebook Messenger app.

iemand een tip om dit op te lossen? heb alle mogelijke opties bij de meldingen service toegepast, maar lijkt niet uit te maken.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AlexanderCP
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-03 10:53
Hoi,
Ik ben van Samsung overgestapt naar deze telefoon. Vraagje:

Ik zie niet hoeveel WhatsApp of mail ik heb in m'n icoontje. Maar alleen een stip. Bij iPhone en Samsung zie je een cijfer wat het Antal a geeft. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@huntedjohan zoiets had mijn vrouw met whatsapp berichtjes op haar P8 Lite; volgens mij is Huawei nogal aggressief in het snoozen van apps. Ik zou naast de meldings-instellingen dus ook kijken naar de batterij-spaar-opties. Ik verwacht dat je daar moet aangeven dat de MP app ook in de achtergrond uitgevoerd mag worden. We hebben nu beide Samsungs, maar mijn vrouw wil een nieuw toestel en deze lijkt me ook wel interessant voor haar.....

@AlexanderCP ik weet niet of dit bij de Huawei launcher standaard kan, maar anders kan je Nova Launcher in combinatie met TeslaUnread proberen.

Helaas nog weinig ervaringen hier; ik ga dit topic toch volgen, en hoor graag ervaringen of vergelijkingen met o.a. de Nokia 6.1, 7+, Motorola G6 etc.....
Weet iemand bijvoorbeeld het grote verschil met de Honor 9 Lite en Huawei P Smart? Beide hebben dezelfde SoC als de P20 Lite, maar beide zijn een stuk goedkoper dan de P20 Lite

[Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 01-06-2018 20:24]

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 00:00
Door een mooie aanbieding heb ik dit toestel voor een zacht prijsje aan kunnen schaffen en ik moet zeggen, valt me niet tegen. EMUI is allang niet meer zo erg als dat het ooit was, toestel ligt prima in de hand en werkt voor mijn eisen (beetje bellen, whatsapp, fotootje, browsen, navigeren) meer dan prima. Weet alleen nog niet of ik m hou - heb mn zinnen op een dual sim Nokia 8 gezet ;-)
Maar meer dan dit toestel heb ik eerlijk gezegd niet nodig.

Grote verschil met Honor 9 lite en P smart is volgens mij dat de P20 lite wel 5Ghz heeft en grotere opslag.
Camera durf ik niets over te zeggen maar is bij de P20 lite (nogmaals) voor mijn gebruik prima.

G6 heb ik ook even kort gehad, maar vond dat toestel wat fragieler dan deze.
De 6.1 is qua software (ondersteuning) ongetwijfeld beter, maar ik vond m niet prettig in de hand liggen - toestel is voor mij iets te breed met wat scherpe randen. Maar nog erger; de fingerprintscanner zit veel te laag.

[Voor 19% gewijzigd door Flitz76 op 25-06-2018 15:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F0nn3kke
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik kan er niet veel anders van maken, ik heb het toestel in 3 maanden ofzo in gebruik. Wat een klote ding.. sorry. Het kan niets hebben, word gloeiend heet als er een keer wat langer op gespeeld word of video's op gekeken worden. Achterkant is geknapt na 2 minuten in de zon, ik zou dit ding echt NOOIT aanraden.

Als ik dit had geweten was ik mooi voor een alternatief van Nokia ofzo gegaan.

Wa ja!?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:53
Flitz76 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:03:
Door een mooie aanbieding heb ik dit toestel voor een zacht prijsje aan kunnen schaffen en ik moet zeggen, valt me niet tegen.
En zat bij die mooie aanbieding ook nog een tablet? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-03 09:30

MsG

Forumzwerver

Haha, ik vond het hier al verdacht stil, Tweakers-kennende hebben wel meer die Mediamarkt-aanbieding gebruikt. Ik heb hem hier ook, wel uit de seal, wilde hem even testen, maar had eerder al de Moto G5S gekocht. Loop nu nog rond met een oude Galaxy S5 die soms kuren geeft, maar zit een beetje te twijfelen over de G5S of de P20. De P20 lite heeft meer opslag en is nieuwer en sneller, maar is wel weer enorm delicaat en heeft USB-C waardoor ik allemaal nieuwe kabels moet halen. Ook zag ik best veel troep die er niet af kan. Vingerafdrukscanner zit aan de achterkant, voor de 1 logisch, voor de ander onhandig.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• slommer
ik had al een huawei en overzetten ging vlekkeloos. Had wel hoop gedoe met mediamarkt om die tablet te krijgen. maar order is er door sinds gisteren en nu 6-8 weken levertijd.
maar goed voor €96 (combi met tele2 abbo die ik toch al moest verlengen) incl tablet is dat het wachten wel waard.
Kom van de p8 zonder vingerprint dus dit is al stukken makkelijk. misschien zet ik wel facescan aan voor de voorkant als ik tijd/zin heb.
Heb micro-usb -> usb-c adapters besteld voor €0,25 per stuk. kunnen die op de bestaande kabels.
Alleen nog zoekende naar autolader usb-c die ook me dell laptop kan doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 00:00
Ik heb precies dezelfde aanbieding ;-)

Inmiddels is het toestel alweer bij een volgende eigenaar.
Nogmaals, moet zeggen dat ik er prima over te spreken was. Maar heb het toestel niet lang gebruikt dus voor wat het waard is...Dat unlocken (zowel fingerprint als face unlock) heeft Huawei echt wel onder de knie zeg, hoei wat snel.

• Nopefiend
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2019
Eergisteren aangeschaft voor 214 bij Hollands Nieuwe met een 2.5GB bundel.

Voelt allemaal erg lekker aan, behoorlijk premium.
Kom vanaf de S6 en ben het type gebruiker die pas na 2 jaar weet hoe hij een screenshot moet maken [want gewoon nooit nodig geweest]. De P20 Lite voelt in alle opzichten moderner.

Alleen 1 dingetje:

Ongeveer 9 van de 10 keer dat ik een app afsluit krijg ik een melding op het homescreen "Uw systeem telefoon werkt nu optimaal".

Nogal irri eigenlijk. Lijkt me ook niet normaal. Iemand enig idee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sinds zondag ook een P20 lite bezitter. Overgestapt van iOS ( na al vanaf de iPhone 3G op iOS te zitten).
Had er een beetje een hard hoofd in , maar moet zeggen dat het me ontzettend meevalt. Voor 320 euro heb ik ineens een toestel met zowat dezelfde functionaliteit als een iPhone X.
En zelfs een NFC waarmee ik kan betalen ( Kan bij iOS nog niet nl.). Vind ik wel een groot voordeel.
Ik sta trouwens ook te kijken van de snelheid van de Face Unlock. Dat gaat echt snel en vanuit verschillende hoeken. USB-C vind ik ook een groot voordeel.
De gehele look&feel van het toestel vind ik ook gewoon erg prettig. Voelt snel aan. Apps gaan lekker snel. Alleen moet ik nog even aan notificaties wennen met het ledje. Maar dat voelt nu eigenlijk ook al weer fijner dan op IOS.

Ik had het toestel eigenlijk gekocht als tussenstap , om later weer naar iOS te gaan ( pak altijd de telefoon van mijn vrouw als zij weer een nieuwe gaat halen ). Maar twijfel nu toch om uberhaupt weer terug naar iOS te gaan.

[Voor 12% gewijzigd door degroot op 17-07-2018 13:48]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joel_87
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-07-2018
Nu ongeveer 2 maanden in het bezit van de P20 lite, en het valt me nog niet mee.

Ik had een Nexus 5x, het gevoel wat ik bij die telefoon had heb ik bij de P20 lite nog geen moment gehad.
De Nexus was vanaf het begin een ontzettend fijne telefoon, daar was ik echt heel erg blij mee. Vergeleken met de Nexus die inmiddels ruim 2 jaar oud is vind ik de Huawei niet overtuigend.

Wat me het meest tegenvalt is de camera. De HDR functie levert belachelijk slechte foto's op.
Ook zonder HDR functie heb ik nog geen mooie scherpe foto gemaakt. Zijn er meer die dit probleem hebben?

• Patrickje77
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-03 22:06
Beste mensen,
Sinds korte tijd heb ik een vreemde witte bol in mijn scherm. Je kunt hem verplaatsen en de middelste witte bol is een 4-optie bij vasthouden en naar een kant trekken.

Ik krijg hem echter niet weg en soms zit ie hopeloos in de weg. Ik kan niks vinden in de instellingen. Iemand een idee?

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:39
Beetje een wazige omschrijving, maar is die witte bol misschien het floating dock? Kun je uitzetten door je settings van bovenaf te swipen en de optie 'zwevend dok' uit te zetten.

Of onder Settings -> Slimme assistentie -> Zwevende toets uitzetten.

Als het een ander iets is, moet je misschien even een screenshot posten, want het gaat eerst over 1 bol en vervolgens is er een 'middelste bol', wat impliceert dat het er minstens 3 zijn.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:43
Sinds dit weekend ook in het bezit van de Huawei P20 lite nadat ik mijn Huawei nova had laten stuiteren.

De keuze was simpel, budget tot max € 350, 5ghz wifi, dual sim, 4GB werkgeheugen en minimaal 64GB opslag. Dan word de keuze wel erg beperkt ineens.

Fijn toestel, de notch is niet hinderlijk, out of de box Android 8.0. Direct het toestel voorzien van een panzer glass en een siliconen hoesje. De EMUI skin van huawei was ik al gewend van mijn vorige telefoon en voor mij persoonlijk werkt deze erg prettig. Enige minpunt van het toestel is de afleesbaarheid van het scherm in zonlicht, en de extra reflectie van het pazer glas maakt het er niet beter op.

Desondanks tot dusver tevreden met het toestel, gewoon wat je kan verwachten in deze prijsklasse.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:47

Gynnad

* * *

Ik heb momenteel een Huawei P9 Lite en zit te denken om over te stappen naar de P20 Lite, echter twijfel ik ontzettend erg door de glazen achterkant. Lees her en der verhalen dat deze ontzettend vlug stuk zou gaan, wat is jullie ervaring hier mee?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-03 18:05
AlexanderCP schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 19:10:
Vraagje:

Ik zie niet hoeveel WhatsApp of mail ik heb in m'n icoontje. Maar alleen een stip. Bij iPhone en Samsung zie je een cijfer wat het Antal a geeft. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg?
Je hebt niet perse een custom launcher nodig.

Ga naar: Instellingen -> Apps & meldingen -> Meldingenbeheer -> Drie stipjes rechtsboven -> Badges -> Badge-weergavemodus -> zet deze op "Ongelezen bericht"

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gynnad schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:13:
Ik heb momenteel een Huawei P9 Lite en zit te denken om over te stappen naar de P20 Lite, echter twijfel ik ontzettend erg door de glazen achterkant. Lees her en der verhalen dat deze ontzettend vlug stuk zou gaan, wat is jullie ervaring hier mee?
Hoesje eromheen? Met de iPhone ook nooit last van gehad.

www.degroot-it.nl

• Gynnad

Gynnad

* * *

Precies @degroot .

Ben inmiddels bezitten van de P20 lite, iemand ervaring met goede hoesjes voor de P20 Lite?

• GiFre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09-12-2018
Zou wel een P20 Lite willen kopen maar er zijn 2 dingen die zeker moet kunnen.

Ben al wat ouder en slechthorend.

Nu heb ik als beltoon bij een oproep een MP3, dit moet ook kunnen op de Huawei.

Zelfde een MP3 als er een sms binnenkomt.

Die djinskes dinges zijn te kort en te stil, die hoor ik niet.

bv Een Samsung ondersteund wel MP3 bij een oproep maar niet bij een sms.

mvg,

• Galaxis
Gynnad schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:13:
Precies @degroot .

Ben inmiddels bezitten van de P20 lite, iemand ervaring met goede hoesjes voor de P20 Lite?
Toen ik de p20 lite kocht heb ik er snel een silicone bumper omheen gedaan. Na wat shop werk heb ik er nu een Spigen bumper omheen zitten in combinatie met panzer glass op het scherm. Heel erg fijne combinatie.

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10-2022

Alexo

groots met een zachte o

GiFre schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:19:
Zou wel een P20 Lite willen kopen maar er zijn 2 dingen die zeker moet kunnen.

Ben al wat ouder en slechthorend.

Nu heb ik als beltoon bij een oproep een MP3, dit moet ook kunnen op de Huawei.

Zelfde een MP3 als er een sms binnenkomt.

Die djinskes dinges zijn te kort en te stil, die hoor ik niet.

bv Een Samsung ondersteund wel MP3 bij een oproep maar niet bij een sms.

mvg,
Net even de P20 Lite van mijn vriendin erbij gepakt; je kan muziek/mp3's uit eigen opslag gebruiken voor zowel oproepen als andere meldingen (oa. SMS).

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

• GiFre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09-12-2018
Alexo schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:07:
[...]
Net even de P20 Lite van mijn vriendin erbij gepakt; je kan muziek/mp3's uit eigen opslag gebruiken voor zowel oproepen als andere meldingen (oa. SMS).
Perfect dan gaat het een Huawei worden.

Bedankt,

Mvg,

• Shevronix
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-11-2022
Patrickje77 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:23:
Beste mensen,
Sinds korte tijd heb ik een vreemde witte bol in mijn scherm. Je kunt hem verplaatsen en de middelste witte bol is een 4-optie bij vasthouden en naar een kant trekken.

Ik krijg hem echter niet weg en soms zit ie hopeloos in de weg. Ik kan niks vinden in de instellingen. Iemand een idee?
Check de navigatie instelling😉

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-03 12:00
Iemand ervaring met de dual functie van de P20 lite?
Klopt het dat de 4G functie niet werkt voor de 2e SIM?

When the pink is snookered, Go for the brown

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:08

SomerenV

It's something!

Cruzer schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:03:
Iemand ervaring met de dual functie van de P20 lite?
Klopt het dat de 4G functie niet werkt voor de 2e SIM?
Ik kan het niet echt ergens terugvinden. Heb zelf de single-sim variant dus kan het ook niet testen voor je. Valt me overigens op dat het echt heel stil is hier. Ik heb de telefoon nu een halve week en het is in mijn ogen echt een fijne telefoon voor een prima prijs. Ziet er ook goed uit. Reviews zijn ook prima. Je zou dus verwachten dat het hier wel wat drukker zou zijn.

EMUI vind ik overigens niks, maar gelukkig genoeg launchers om dat euvel grotendeels te verhelpen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Cruzer
Ja het is een van de meest verkochte telefoons maar misschien zo perfect dat je niemand hier over hoort 😉. Thanks ik ben bnwd krijg de mijne vandaag van mijn werk. Dan heb ik een zakelijke sim en een privé sim. Heb nu een Huawei Nova uit 2016 ken emui wel goed en werkt voor mij prima. Volgens mij krijg je ook een Huawei weegschaal cadeau als je jouw p20lite deze week nog registreert.

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:28
Ook ik ben serieus aan het overwegen om deze telefoon aan te schaffen.

Nu heb ik wel een paar vragen waar jullie misschien antwoord op hebben:
- Ik lees diverse verhalen over dat er (bij bijvoorbeeld whatsapp of facebook) alleen bolletjes worden weergegeven bij nieuwe berichten en geen aantal meer (bij mijn p9 lite zie je een getal). Kan dat ook zo ingesteld worden?

- Ik heb een hekel aan de notificatie led, deze kun je bij de p9 lite uitschakelen. Kan dit ook bij de p20 lite?

- Door de inkeping van de camera twijfel ik nog een beetje of je de notificatiebalk niet erg snel vol hebt. Hoeveel notificaties passen daar en wat gebeurt er als die vol is?

- De achterkant is van glas. Is dat erg gevoelig voor barsten of is jullie ervaring daar positief over? Ik las een bericht van iemand die hem alleen in de zon had liggen en dat toen het glas gebarsten is. Wij doen er wel een siliconen hoesje om.

- Is de p20 lite een waardige opvolger van de p9 lite, en ga je er kwa camera nog wat op vooruit (ik heb al veel reviews gelezen maar ik vind de meningen nogal wisselvallig. Ik wil er in ieder geval niet op achteruit gaan?

[Voor 12% gewijzigd door knorde op 22-10-2018 10:30]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• Galaxis
knorde schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:17[/message]:[/b]

- Ik lees diverse verhalen over dat er (bij bijvoorbeeld whatsapp of facebook) alleen bolletjes worden weergegeven bij nieuwe berichten en geen aantal meer (bij mijn p9 lite zie je een getal). Kan dat ook zo ingesteld worden?

Ja, dat kan je instellen.

- Ik heb een hekel aan de notificatie led, deze kun je bij de p9 lite uitschakelen. Kan dit ook bij de p20 lite?

Ja, de knipperfunctie van het lampje als er een melding komt kan je uitzetten.

- Door de inkeping van de camera twijfel ik nog een beetje of je de notificatiebalk niet erg snel vol hebt. Hoeveel notificaties passen daar en wat gebeurt er als die vol is?

Er passen er stiekem nog best veel op, geen idee als hij vol is wat er dan gebeurd, is mij nog nooit overkomen.

- De achterkant is van glas. Is dat erg gevoelig voor barsten of is jullie ervaring daar positief over? Ik las een bericht van iemand die hem alleen in de zon had liggen en dat toen het glas gebarsten is. Wij doen er wel een siliconen hoesje om.

Hier zit er ook een silliconen hoesje omheen en dat gaat prima, het is en blijft glas dus enige voorzichtigheid is geboden, maar dit geld voor ieder toestel wat glas heeft.

- Is de p20 lite een waardige opvolger van de p9 lite, en ga je er kwa camera nog wat op vooruit (ik heb al veel reviews gelezen maar ik vind de meningen nogal wisselvallig. Ik wil er in ieder geval niet op achteruit gaan?

De camera is meer dan prima, ik had hiervoor een Huawei nova en P20 lite is qua camera een hele verbetering, alleen helaas geen 4K film optie.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

@knorde Ik heb geen hoesje (nooit gehad ook) maar een glazen achterkant is hoe dan ook kwetsbaar. Die van de iPhone X schijnt best sterk te zijn maar dan heb je het ook over een toestel van 1000 euro.

De camera vind ik best prima eigenlijk. Ik ben de camera van de Lumia 950XL gewend en die kan 3 jaar na dato nog prima mee. In vergelijking is de camera van de P20 Lite wel iets minder maar foto's zien er gewoon prima uit. Hier wat voorbeelden:

Ze zijn wel nabewerkt met Lightroom voor Android trouwens. Je hebt ook best wat opties in de camera-app. Selfies zien er trouwens ook prima uit, al maak ik die niet zoveel. Heb ook hier wel een voorbeeldje van:

• knorde
Galaxis schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:48:
knorde schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:17~~~[/message]:~~~[/b]

Ja, dat kan je instellen.

Ja, de knipperfunctie van het lampje als er een melding komt kan je uitzetten.

Er passen er stiekem nog best veel op, geen idee als hij vol is wat er dan gebeurd, is mij nog nooit overkomen.

Hier zit er ook een silliconen hoesje omheen en dat gaat prima, het is en blijft glas dus enige voorzichtigheid is geboden, maar dit geld voor ieder toestel wat glas heeft.

De camera is meer dan prima, ik had hiervoor een Huawei nova en P20 lite is qua camera een hele verbetering, alleen helaas geen 4K film optie.
Top!

Nog 1 andere vraag, ik lees in diverse reviews dat je "notch" niet uit kan zetten op de p20 lite (wel bij de pro etc). Klopt dit? Ik zou dit graag uit willen hebben staan (zodat het een zwarte rand wordt waar je notificaties komen).

@SomerenV Fijn dat je wat foto's gedeeld hebt zodat ik een beetje een indruk krijg van de camera!

Overigens lees ik diverse uiteenlopende meningen over de accu, hoe is jullie ervaring hiermee?

[Voor 4% gewijzigd door knorde op 22-10-2018 13:44]

• SomerenV

SomerenV

It's something!

knorde schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:42:
[...]

Top!

Nog 1 andere vraag, ik lees in diverse reviews dat je "notch" niet uit kan zetten op de p20 lite (wel bij de pro etc). Klopt dit? Ik zou dit graag uit willen hebben staan (zodat het een zwarte rand wordt waar je notificaties komen).

@SomerenV Fijn dat je wat foto's gedeeld hebt zodat ik een beetje een indruk krijg van de camera!

Overigens lees ik diverse uiteenlopende meningen over de accu, hoe is jullie ervaring hiermee?
Notch kun je gewoon uitschakelen :) Accu gaat wat mij betreft voldoende lang mee. Een volle dag haal ik met gemak. Zaterdagavond om 8 uur 's avonds van de lader gehaald, om 3 uur naar bed gegaan, rond 11 uur opgestaan en rond 10 uur 's avonds op zondag was er nog ongeveer 30% over. Niet slecht dus. En dat is terwijl hij continue verbonden is met m'n smartwatch. Ik ben trouwens geen hele zware gebruiker. Af en toe een foto maken en bewerken, beetje internetten en wat berichtjes sturen.

• Galaxis
@knorde

De accu is wel oke, maar meer dan dat ook niet. In de ochtend rond half 6 trek ik hem van de lader, aan het einde van de dag als ik naar bed ga is er nog een procent of 30 over. Ik gebruik de telefoon ook zakelijk, dus ik bel veel, internet, doe eens een spelletje en app nog wat.

Het enige echte minpunt aan het toestel vind ik het scherm, die is matig afleesbaar met zonnig weer.

Edit;

Inmiddels is het update beleid van Huawei wel flink verbeterd, eens in de 4 weken komt er een security patch binnen voor android, en inmiddels bevestigen sommige websites dat android P ook naar de p20 lite komt.

[Voor 21% gewijzigd door Galaxis op 22-10-2018 13:59]

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Ik heb even een Photoshopje gemaakt van de P20 Lite met en zonder notch:

@Galaxis Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen last heb gehad van het scherm in de zon. Vaak helpt het verhogen van de helderheid overigens aanzienlijk, mocht hij slecht afleesbaar zijn.

• Galaxis
@SomerenV

De helderheid staat eigenlijk altijd volle bak.

Wat ik wel heb is een panzerglas op mijn scherm ter bescherming, dat zal wellicht ook eraan meehelpen dat hij in feller omgevingslicht minder afleesbaar is.

• knorde
SomerenV schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:04:
Ik heb even een Photoshopje gemaakt van de P20 Lite met en zonder notch:
[Afbeelding]

@Galaxis Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen last heb gehad van het scherm in de zon. Vaak helpt het verhogen van de helderheid overigens aanzienlijk, mocht hij slecht afleesbaar zijn.
Blijft als je notch uitschakeld (dus dat het een zwarte balk wordt) de balk zwart (ook bij het openen van chrome en andere apps)?

En hoe gaat dat met de knoppen aan de onderkant (navigatieknoppen), blijft dat zwart (zelfde vraag als hierboven) al vind ik het daarbij minder erg?

Er schiet me trouwens nog een vraag te binnen, zit er ook bij de p20 lite in de instellingen dat je de navigatieknoppen kan omdraaien (onderaan) zodat je bijvoorbeeld de terug knop rechts kan krijgen ipv links?

[Voor 8% gewijzigd door knorde op 22-10-2018 14:33]

• SomerenV

SomerenV

It's something!

knorde schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:31:
[...]

Blijft als je notch uitschakeld (dus dat het een zwarte balk wordt) de balk zwart (ook bij het openen van chrome en andere apps)?
De zwarte balk blijft zwart :) De telefoon behandeld dat stukje scherm dan niet als onderdeel van het scherm zeg maar.
En hoe gaat dat met de knoppen aan de onderkant (navigatieknoppen), blijft dat zwart (zelfde vraag als hierboven) al vind ik het daarbij minder erg?
Die onderste balk is meestal zwart (niet echt op gelet) maar je kunt hem verbergen als je dat wilt. Dan zit er een knopje om hem naar beneden te schuiven. Een swipe-up haalt hem dan weer tevoorschijn.
Er schiet me trouwens nog een vraag te binnen, zit er ook bij de p20 lite in de instellingen dat je de navigatieknoppen kan omdraaien (onderaan) zodat je bijvoorbeeld de terug knop rechts kan krijgen ipv links?
Die kun je helemaal customizen:

• knorde
Deze telefoon zou perfect binnen ons budget passen (mijn vrouw en ik willen beide een nieuwe) en kwa specificaties vinden we hem ook meer dan prima. De enige 2 dingen waar we nog over twijfelen zijn toch wel:

- Achterkant glas.
Er komt een siliconen hoesje omheen maar mijn vrouw is toch wel erg bang dat het glas aan de achterkant een zwak punt is. Ik laat hem nooit vallen (afkloppen) maar vrouwlief laat hem soms per ongeluk van de bank vallen (ze snapt nog steeds niet dat ze daar beter op moet letten).

- Accu duur
Ik zie toch wel in veel (officiële) reviews dat ze minder te spreken zijn over de accu. Het is een beetje tegenstrijdig met de ervaringen die jullie hier delen. Daardoor ga je toch twijfelen.

Wij zijn geen hele zware gebruikers, we gebruiken hem het meeste voor whatsapp / internet / facebook / mail / af en toe een filmpje kijken of een enkele foto maken.

Het is zo lastig vergelijken. We hebben op dit moment allebei een p9 lite waar we meer dan tevreden over
de accuduur zijn. Echter zit er in beide telefoons een 3.000mAh accu maar het lijkt ons logisch dat de p20 lite meer stroom zal verbruiken (groter scherm, zwaardere hardware). Daardoor is het erg lastig vergelijken.

Verder is het gewoon een perfect toestel en voldoet hij aan alle eisen die wij hebben.

[Voor 22% gewijzigd door knorde op 23-10-2018 09:23]

• Galaxis
@knorde

Wat betreft de achterkant en glas, als hij verkeerd valt is hij stuk, dat geld voor iedere telefoon waarvan de achterkant van glas is. Gewoon zorgvuldig mee omgaan dan is er niets aan de hand. Het kan ook echt wel wat hebben, het is niet van porselein hé.

Accu duur, het gebruik wat jij omschrijft voor wat van toepassing is op jullie hou je het echt wel makkelijk een dag uit, wellicht nog wel 2 ook.

Als je vanaf een P9 lite komt is het een mooie upgrade voor weinig centen :)

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-03 15:23
knorde schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:06:
Deze telefoon zou perfect binnen ons budget passen (mijn vrouw en ik willen beide een nieuwe) en kwa specificaties vinden we hem ook meer dan prima. De enige 2 dingen waar we nog over twijfelen zijn toch wel:

- Achterkant glas.
Er komt een siliconen hoesje omheen maar mijn vrouw is toch wel erg bang dat het glas aan de achterkant een zwak punt is. Ik laat hem nooit vallen (afkloppen) maar vrouwlief laat hem soms per ongeluk van de bank vallen (ze snapt nog steeds niet dat ze daar beter op moet letten).

- Accu duur
Ik zie toch wel in veel (officiële) reviews dat ze minder te spreken zijn over de accu. Het is een beetje tegenstrijdig met de ervaringen die jullie hier delen. Daardoor ga je toch twijfelen.

Wij zijn geen hele zware gebruikers, we gebruiken hem het meeste voor whatsapp / internet / facebook / mail / af en toe een filmpje kijken of een enkele foto maken.

Het is zo lastig vergelijken. We hebben op dit moment allebei een p9 lite waar we meer dan tevreden over
de accuduur zijn. Echter zit er in beide telefoons een 3.000mAh accu maar het lijkt ons logisch dat de p20 lite meer stroom zal verbruiken (groter scherm, zwaardere hardware). Daardoor is het erg lastig vergelijken.

Verder is het gewoon een perfect toestel en voldoet hij aan alle eisen die wij hebben.
Mijn vrouw heeft hem nu ook een maandje of 2.

Achterkant is kwetsbaar. Voorkant ook, maar dat kun je voor een paar euro wel tegengaan.
Niet helemaal natuurlijk, maar bescherming is wel aan te raden :)
Accu is meer dan prima. Met een SOT van gemiddeld 4 uur heeft ze er echt plezier van.

Vlot toestel, camera prima, alles loopt soepel. Prima toestel hoor.
Zelf heb ik de mate 20 lite, en wat betreft de EMUI van Huawei, die is best te pruimen hoor.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

knorde schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:06:

- Achterkant glas.
Ja, een glazen achterkant is kwetsbaar, maar als je er een beetje zuinig mee om gaat zou dat geen issue moeten zijn. Ik ben er zelf ook niet perse een fan van (heb liever fatsoenlijk kunststof) maar ik maak me d'r niet zo druk om. Heb er overigens geen hoesje omheen zitten. Als een toestel net verkeerd valt dan is je scherm meestal ook kapot, ongeacht het materiaal aan de achterkant. Gewoon niet laten vallen :+

Het grappige is dat wat hij doet in die video iets is wat ik al jaren doe met m'n eigen telefoon. Tot dusver nog nooit laten vallen.
- Accu duur
Ik heb hem nét aan de lader gehangen. De vorige keer was 35 uur geleden. In die tijd het volgende gedaan:
- 3D Mark benchmark gedraaid
- Uurtje Here WeGo gebruikt voor navigatie
- ~3 uur Spotify in de auto
- Constant verbonden met m'n smartwatch
- Foto's gemaakt en bewerkt
- Spelletje gespeeld
- Youtube-filmpjes gekeken
- Browser gebruikt
- Telegram en Whatsapp gebruikt
- Paar keer gebeld
- Met de instellingen gespeeld

Als je geen zware gebruiker bent dan kom je makkelijk een hele dag door.

Ik heb de smart resolutie aan staan. Dan verlaagd de resolutie automatisch op momenten dat een hoge resolutie niet nodig is. Nadelen heb ik nog niet ondervonden (lees: het valt me niet op). Vergeet ook niet dat nieuwere hardware vaak efficiënter is dus met een zelfde accu kan een telefoon langer mee gaan. M'n Lumia 950XL bijvoorbeeld heeft een grotere accu (3340mAh) maar die gaat een stuk minder lang mee.

[Voor 6% gewijzigd door SomerenV op 23-10-2018 21:26]

• knorde
Ik ga hem gewoon bestellen, jullie uitgebreide informatie heeft de doorslag gegeven.

Nu twijfel ik alleen nog even waar ik hem zal bestellen. Belsimpel heeft de leukste actie (20 euro cashback en een gratis weegschaal). Echter heb ik ook een keer bij gsmweb telefoons besteld (2 stuks) en beide hadden ze een andere firmware omdat ze beide in een ander land waren gemaakt. Dat wil ik eigenlijk voorkomen (dat waren overigens samsung telefoons toen).

De telefoons die we nu hebben (2x een huawei p9 lite van mij en mijn vrouw) zijn gekocht bij de mediamarkt. Ik lees op internet dat je aan het imei nummer kan zien waar de telefoon gemaakt is. Onze beide imei nummers beginnen met 86 wat inhoudt dat ze in china gemaakt zijn. Zijn huawei telefoons allemaal in china gemaakt of lopen we het risico 2 verschillende te krijgen als we bij belsimpel bestellen?

Ik kan hem ook bij de plaatselijke phonehouse halen maar daar zijn we samen 60 euro meer kwijt en daar zit geen gratis weegschaal bij. Wat zou jullie advies zijn?

EDIT

Nog een vraagje, ik lees op diverse sites dat er (nog) geen screenprotector is die het scherm zelf volledig bedekt (en dat je ook nog een siliconen cover kan gebruiken).
Ik bedoel zeg maar dit effect: YouTube: P20 Lite Tempered Glass 2.5D 9H Screen Protector

Als het nou in ieder geval over het daadwerkelijke beeld valt maar ze zijn een klein stukje korter.
Hoe hebben jullie dat opgelost?

[Voor 18% gewijzigd door knorde op 25-10-2018 00:24]

• Makster
  • Laatst online: 19:39
knorde schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:58:

Nu twijfel ik alleen nog even waar ik hem zal bestellen. Belsimpel heeft de leukste actie (20 euro cashback en een gratis weegschaal). Echter heb ik ook een keer bij gsmweb telefoons besteld (2 stuks) en beide hadden ze een andere firmware omdat ze beide in een ander land waren gemaakt. Dat wil ik eigenlijk voorkomen (dat waren overigens samsung telefoons toen).

De telefoons die we nu hebben (2x een huawei p9 lite van mij en mijn vrouw) zijn gekocht bij de mediamarkt. Ik lees op internet dat je aan het imei nummer kan zien waar de telefoon gemaakt is. Onze beide imei nummers beginnen met 86 wat inhoudt dat ze in china gemaakt zijn. Zijn huawei telefoons allemaal in china gemaakt of lopen we het risico 2 verschillende te krijgen als we bij belsimpel bestellen?

Ik kan hem ook bij de plaatselijke phonehouse halen maar daar zijn we samen 60 euro meer kwijt en daar zit geen gratis weegschaal bij. Wat zou jullie advies zijn?
Aangezien de promotie bij Belsimpel voor de gratis weegschaal via Huawei zelf loopt, mag je er wel van uitgaan dat je een toestel krijgt dat voor de Nederlandse markt bestemd is (in de voorwaarden staat zelfs dat je een Nederlands woonadres moet hebben, dus dat impliceert een Nederlandse actie en dus toestel). Dus dat lijkt me geen probleem.
En anders bel of mail je even met Belsimpel. Verder nooit problemen gehad met leveringen van hen.

• knorde
Makster schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:05:
[...]

Aangezien de promotie bij Belsimpel voor de gratis weegschaal via Huawei zelf loopt, mag je er wel van uitgaan dat je een toestel krijgt dat voor de Nederlandse markt bestemd is (in de voorwaarden staat zelfs dat je een Nederlands woonadres moet hebben, dus dat impliceert een Nederlandse actie en dus toestel). Dus dat lijkt me geen probleem.
En anders bel of mail je even met Belsimpel. Verder nooit problemen gehad met leveringen van hen.
Ok, top!
Galaxis schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:27:
Direct het toestel voorzien van een panzer glass en een siliconen hoesje.
[Afbeelding: P20lite]
Ik vind zelf alleen maar protectors die of te klein zijn waardoor je de rand van de protector in het beeld krijgt of te groot zijn waardoor je rondom een stukje screenprotector hebt die zweeft omdat het scherm rond afloopt.
Voorbeeld te klein: YouTube: P20 Lite Tempered Glass 2.5D 9H Screen Protector (op 1.29)
Voorbeeld te groot: https://photos-eu.bazaarv...bc-5221-9ea7-61b221ab3559

Die van jou lijkt op de foto perfect te zitten.
Mag ik vragen waar jij die hebt gekocht en/of welk merk dat is?

[Voor 40% gewijzigd door knorde op 25-10-2018 10:12]

• Galaxis
@knorde

Mijn panzerglass zit er inderdaad perfect op, en sluit ook zeer goed aan.

https://panzerglass.com/s...ova-3-black-edge-to-edge/

Ik heb hem er bij de lokale Phone house op laten zetten en kostte mij twee tientjes.

• knorde
Galaxis schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:10:
@knorde

Mijn panzerglass zit er inderdaad perfect op, en sluit ook zeer goed aan.

https://panzerglass.com/s...ova-3-black-edge-to-edge/

Ik heb hem er bij de lokale Phone house op laten zetten en kostte mij twee tientjes.
Ah oke, de link die je gaf is voor de nova 3. Is dat puur een voorbeeld of heb je die erop zitten?

EDIT

Ik zie net dat het niet voor de nova 3 kan zijn omdat die een stuk groter scherm heeft :)

[Voor 8% gewijzigd door knorde op 25-10-2018 12:24]

• Galaxis
knorde schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:23:
[...]

Ah oke, de link die je gaf is voor de nova 3. Is dat puur een voorbeeld of heb je die erop zitten?

EDIT

Ik zie net dat het niet voor de nova 3 kan zijn omdat die een stuk groter scherm heeft :)
Ik was te snel denk ik met klikken op de website van panzerglas. Maar je moet inderdaad eentje hebben voor de P20 lite uiteraard :)

Deze heb ik er dus opzitten --> https://panzerglass.com/s...lite-black-case-friendly/

[Voor 14% gewijzigd door Galaxis op 25-10-2018 13:32]

• knorde
Galaxis schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:28:
[...]

Ik was te snel denk ik met klikken op de website van panzerglas. Maar je moet inderdaad eentje hebben voor de P20 lite uiteraard :)

Deze heb ik er dus opzitten --> https://panzerglass.com/s...lite-black-case-friendly/
Ok, valt het siliconen hoesje over de screenprotector of blijft deze nog ervoor?
Bij sommige van de "full" screenprotectors staat dat er waarschijnlijk geen siliconen hoesje bij omheen past omdat hij dat de screenprotector zou verdrukken. Bij jou te zien gaat het goed maar ik ben wel even benieuwd of dat nou eroverheen of ervoor valt.

Heeft er overigens ook iemand ervaring met "te korte" screenprotectors, is dat erg storend?

[Voor 9% gewijzigd door knorde op 25-10-2018 14:29]

• Galaxis
Screenprotector loopt mijn huawei P20 lite mooi tot het einde van het scherm, gaat prima met een silliconen hoesje, en ik als wat ruigers ga doen stop ik de P20 lite in een Spigen case, en dat werkt ook prima. Screen protector zit als een huis. Daar gebeurd niets mee.

• knorde
Galaxis schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:31:
Screenprotector loopt mijn huawei P20 lite mooi tot het einde van het scherm, gaat prima met een silliconen hoesje, en ik als wat ruigers ga doen stop ik de P20 lite in een Spigen case, en dat werkt ook prima. Screen protector zit als een huis. Daar gebeurd niets mee.
Ok top, heb ik nog 1 laatste vraag en dan ben ik klaar hoor (haha het lijkt wel een verkoopgesprek dit).

Kleeft de complete screenprotector of alleen de buitenranden rondom?
Want ook dit lees ik weer in sommige reviews bij sommige screenprotectors en dat schijnt weer minder goed te werken.

Super dat je trouwens zoveel tijd hierin steekt!

• Galaxis
@knorde

De screenprotector kleeft er in zijn geheel op uiteraard.

Ik heb nog even een foto gemaakt van mijn P20 lite.

In zijn sillicone case

Zonder hoesje erom heen

• knorde
Galaxis schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:59:
@knorde

De screenprotector kleeft er in zijn geheel op uiteraard.

Ik heb nog even een foto gemaakt van mijn P20 lite.

In zijn sillicone case

[Afbeelding]

Zonder hoesje erom heen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Duidelijke foto's, dat maakt een hoop duidelijk!

Zit er bij de huawei p20 lite eigenlijk vanaf fabriek een plastic screen protector op?
Dit was bij mijn p9 lite wel het geval en bij een kennis bij de mate 10 lite ook.

Er wordt nergens over gepraat in de reviews.

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-03 15:23
knorde schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 00:18:
[...]

Duidelijke foto's, dat maakt een hoop duidelijk!

Zit er bij de huawei p20 lite eigenlijk vanaf fabriek een plastic screen protector op?
Dit was bij mijn p9 lite wel het geval en bij een kennis bij de mate 10 lite ook.

Er wordt nergens over gepraat in de reviews.
Nee, zit er niet op

• knorde
Ik was vandaag bij de mediamarkt ivm red friday (was puur toeval want ik zag vandaag pas dat dat er was).
Helaas hadden ze geen voorraad meer, en online was de gouden niet op voorraad (we wouden een zwarte en een gouden).

Nu heb ik wel in de winkel de telefoon bekeken. Daarnaast stond de huawei p smart. Ik heb thuis diverse reviews gekeken en eigenlijk is dat ook helemaal niet zo'n slechte telefoon.

Deze is online wel op voorraad en hebben we inmiddels besteld. Ik weet dat ik inlever op een aantal dingen maar ik denk dat het voor ons goed genoeg is. Mocht ik nog vragen hebben zal ik in het betreffende p smart topic de vragen stellen omdat dit over de p20 lite gaat.

Wel heel erg top van jullie voor alle informatie die jullie hebben gegeven!

• knorde
Na de p smart te hebben ontvangen blijkt de camera een stuk slechter te zijn de de (oude) p9 lite (verder een heel leuk toestel). Vooral in de avond bij gewoon kamerlicht in de woonkamer is hij een heel stuk donkerder dan de p9 lite.

Nu komt toch weer de p20 lite om de hoek kijken (ik kan nog retourneren).
Hebben jullie wat ervaringen of voorbeelden van avond foto's bijvoorbeeld bij kamerlicht van de p20 lite?

EDIT

En misschien een hele rare vraag, kan dat wifi icon ook rechts staan ipv links (om links ruimte te besparen)?

[Voor 18% gewijzigd door knorde op 28-10-2018 11:03]

• slommer
Ben ook aan het kijken voor een p20 lite voor de vrouw (zelf al erg blij ermee).
Zag je opmerking over 20 euro retour bij belsimpel maar volgens mij is totale prijs lager bij mobiel.nl?
Snelle foto vanaf de bank:

• ICTboer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-03 11:45
Iemand enig idee wanneer de android 9 update komt voor de p20 lite?

• knorde
slommer schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:10:
Ben ook aan het kijken voor een p20 lite voor de vrouw (zelf al erg blij ermee).
Zag je opmerking over 20 euro retour bij belsimpel maar volgens mij is totale prijs lager bij mobiel.nl?
Snelle foto vanaf de bank:
[Afbeelding]
Sorry voor mijn late reactie, we zijn inmiddels voor de Samsung A8 2018 gegaan. Niks tegen Huawei overigens hoor :)

• tobe1966
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-03 20:21

tobe1966

Xperia X10 mini

Op zich bevalt de P20 lite heel goed.

Probleem wat enigzins vervelend is, van sommige apps komen er geen notificaties binnen, oa marktplaats, terwijl de notificaties wel aan staan in de instellingen van Marktplaats.

Wie heeft dit probleem ook gehad en weet eventueel een oplossing.

Toon.

• slommer
tobe1966 schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:35:

Probleem wat enigzins vervelend is, van sommige apps komen er geen notificaties binnen, oa marktplaats, terwijl de notificaties wel aan staan in de instellingen van Marktplaats.

heb markplaats meldingen uitstaan maar andere apps worden standaard gekilled.
Settings-Battery-marktplaats
autolaunch en run in background moeten aan
(kan er naast zitten hoor)

• tobe1966

tobe1966

Xperia X10 mini

slommer schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:45:
[...]

heb markplaats meldingen uitstaan maar andere apps worden standaard gekilled.
Settings-Battery-marktplaats
autolaunch en run in background moeten aan
(kan er naast zitten hoor)
Bedankt voor de reactie.

Bij deze telefoon kan ik in settings wel batterij kiezen, maar daarbinnen kan ik geen marktplaats kiezen, überhaupt geen Apps.

Toon.

• slommer
Net gechecked. Moet kunnen via Settings-Battery-Launch-marktplaats

• tobe1966

tobe1966

Xperia X10 mini

Staat ook goed ingesteld, heeft niemand verder last van het niet binnen komen van meldingen van sommige apps, waaronder dus marktplaats

Toon.

• knorde
Is het wifi logo trouwens ook naar rechts te verplaatsen (ik vind links een onlogische keuze)?

[Voor 91% gewijzigd door knorde op 09-11-2018 00:20]

• slommer
Geen idee. Staat prima daar links. gewoon ff gewenning. maa misschien zijn er apps voor om die balk in te stellen. Stap 1 hier is altijd direct buzz launcher erop zetten. Vind de standaar launcher maar niets.

• slommer
En weer mooie aanbeiding van de phone bij Ben vanwege black friday. Scheelde mij 24x4,5 euro.
heb hem bestelt voor me vriendin ter vervanging van haar P9 Lite.

• Gynnad

Gynnad

* * *

slommer schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:35:
En weer mooie aanbeiding van de phone bij Ben vanwege black friday. Scheelde mij 24x4,5 euro.
heb hem bestelt voor me vriendin ter vervanging van haar P9 Lite.
Poeh wat een lekkere aanbieding is dat, balen dat ik hem enkele maanden geleden al heb besteld (September).

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:06

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hoe gaat Huawei om met de dubbele SIM's?
Ben je altijd bereikbaar op beide SIM's, en kun je twee instances van WhatsApp draaien?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Aminata
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-01-2019
Omdat ik hier nergens een knop vind om een nieuw topic te starten, vraag ik het hier.

Gisteren kreeg ik een melding van WhatsApp om WhatsApp als standaard sms app te gebruiken. Ik kon niet anders dan op ‘ja’ drukken, want ik kon niet verder... heel vreemd

Ik dacht ‘ik zet het daarna wel weer op de systeemapp’

Het rare is dat ik niet vind waar ik dat kan doen

Ik heb al overal gezocht. WhatsApp al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd

Een nieuwe sms app geprobeerd.

Het vervelende is dat mijn meldingslampje ook niet wil branden bij een sms via WhatsApp als sms app.

Ik wil het gewoon zoals voorheen...

Iemand een idee?

• slommer
Zou moeten zijn: Settings - Apps & notifications - Default apps - Messaging
Heb whatsapp en staat daar op text messaging nog gewoon.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:06

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik denk dat ik vandaag mijn p9 lite gaan vervangen met een p20 lite.
Buiten dat deze wat breekbaarder lijkt te zijn, maar qua ruimte flink wat groter (eigenlijk het enige wat me bij de p9 echt tegenttaat).... zijn er nog meer opvallende verschillen buiten de logische "2 jaar nieuwer dus sneller"?

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• technorabilia
  • Laatst online: 20:21

technorabilia

(fka kraades)

@avotar
Ik heb nu een P9 Lite en denk aan hetzelfde. Hoe bevalt je P20 Lite als ik vragen mag?

👉🏻 Blog 👈🏻

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

kraades schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:35:
@avotar
Ik heb nu een P9 Lite en denk aan hetzelfde. Hoe bevalt je P20 Lite als ik vragen mag?
Hij is wat intuïtiever dan de P9 was.
Sowieso meer ruimte, dus meer apps.
Verder draait hij gewoon lekker soepel.

Scherm is opvallend hoger in resolutie, dat is denk ik nog wel de grootste wijziging. Het scherm lijkt ook feller te zijn. Verder heb ik nog niet veel verschil gemerkt eigenlijk, of het moet de batterij zijn.

Hij is gewoon lekker nieuw.

Overigens... er zit geen af-fabriek screenprotector op.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• ed125
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-02-2019
Sinds december 2018 in bezit. Prima toestel, lekker snel ook. Batterij gaat ook lang mee. Het enige wat ik echt een minpunt vind is de camera. ik krijg weinig scherp foto's ca 80% is bewogen (zowel binnen als buiten, met of zonder flits HDR stand of pro stand. Maakt allemaal niets uit.. Daar baal ik best wel van. Ik ben een windows lumia 950 gewend en daar was een keer 10% bewogen.

Als iemand een tip heeft hoe dit op te lossen ik hoor het graag.

Maar goed, als je niet veel om foto's geeft, een prima toestel voor weinig geld.

• RugerioStereo
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-01 22:32
Je zou Open Camera kunnen proberen, wellicht geeft dat betere resultaten.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
ed125 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:38:
Sinds december 2018 in bezit. Prima toestel, lekker snel ook. Batterij gaat ook lang mee. Het enige wat ik echt een minpunt vind is de camera. ik krijg weinig scherp foto's ca 80% is bewogen (zowel binnen als buiten, met of zonder flits HDR stand of pro stand. Maakt allemaal niets uit.. Daar baal ik best wel van. Ik ben een windows lumia 950 gewend en daar was een keer 10% bewogen.

Als iemand een tip heeft hoe dit op te lossen ik hoor het graag.

Maar goed, als je niet veel om foto's geeft, een prima toestel voor weinig geld.
Hoe gaat het als je je handen gewoon stil houdt tijdens een het nemen van een foto? Geeft dat verbetering?

• Mistraller
  • Laatst online: 23:22
Besteld bij Belsimpel! Ook hier van de P9 lite naar de P20 lite. Met 30 euro cashback dus lekker goedkoop.
Ik zag wel dat het toestel geen ANT+ ondersteunt, had gehoopt dat dit toch wel meegenomen was in de upgrade; niet dus.
Ook ik heb hem vooral vanwege het interne geheugen en 5Ghz ondersteuning gekocht. Anders kon de p9 nog wel ff mee.
Glazen protector (als het goed is met curved edges) en siliconen hoesje, alsmede WSKEN magnetische laadkabel (usb-c) zijn inmiddels ook besteld.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• beperkdataniet
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-01-2020
op zich een een fijn toestel, ik kom van ios en das ff wennen, veel meer mogeljk alleen werkt spraak gestuurde siri soms net beter zoals aanzetten van voiceover of systeeminstellingen, OKEgoogle stuurt me vaker naar gewone zoekopdrachten.

maar het scherm kan beter, volgens mij is de mijne verkeerd gekalibreerd, vooral onder in de hoeken als je de back button wil raak ik steeds de M letter bijvoorbeeld en punt zit ook niet fijn, te klein weggemoffeld naast een te lange spatiebalk , zijn er meer die dit ervaren ?

• artkri
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-05-2022
Hoe kan ik het luidsprekervolume tijdens een videochat via whatsapp of messenger video bellen regelen?
Met mijn vorige telefoon (MotorolaG4) ging dat gewoon via de volumeknop tijdens het gesprek.

P20 lite ANE-LX1 emui8.0 abdroid 8.0

Arthur

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Voor het eerst een screen protector op.... merk weet ik niet, maar ze hadden hem bij de t-mobile winkel.
Maar die sloot dus net niet helemaal aan op m'n hoesje...

Laat ik de telefoon vallen. Screen protector vol met barsten.

Ik lees hier dat van @slommer dat Panzerglass beter aansluit. Eerst maar eens uitvogelen hoe ik de huidige protector er weer af krijg.
tobe1966 schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:35:

buiten de gemelde oplossing al, moet ik wel zeggen dat ik het idee heb dat hij "leert".
Er waren bijvoorbeeld apps (zoals de Feyenoord app) waarvan ik tot een week of wat terug meldingen van kreeg, maar sinds een week ineens niet meer.

• Mistraller
Zo'n glazen screenprotector heeft een superdun kleeffolie, daardoor blijven de barsten een beetje plakken, en dat gaat er eigenlijk best ok af normaal. Nu heb ik wel altijd de goedkope van Ebay. Mijn p20 glazen protector is nog onderweg, die schijnt gebogen randjes te hebben dus zodra ik hem binnen krijg, met de siliconen hoes, dan post ik het hier. Als die protector bevalt, dan bestel ik er 3 spare bij, dan kan er altijd eentje sneuvelen. Glazen protectors in China zijn tegenwoordig ook zo goedkoop geworden, en zo goed eigenlijk... ik plak ze overal op. Ook op mijn smartwatch, fotocamera, etc etc.

---------------

• Cruzer
Iemand al de nieuwe Android 9.0 op zijn/haar P20 lite?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RugerioStereo
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-01 22:32
Ik heb de update aangevraagd via de hiCare app, die werd automatisch goedgekeurd en EMUI 9 wordt nu gedownload. 3.34 GB :-)

edit: inmiddels de volledige update gedraaid. Volgens de eerste berichten moet EMUI 9 sneller zijn, maar eerlijk gezegd merk ik dat niet. Eerder wat vertraging, maar dat kan komen omdat ik Nova Launcher draai. Verder nieuwe lettertypes in de UI, de quickseetings-sheet is nu wit met blauwe icoontjes. Appswitcher is nu horizontaal, zoals op de Pixel.

Beetje een mixed-bag, zoals dat in goed nederlands heet.

[Voor 62% gewijzigd door RugerioStereo op 12-06-2019 20:43]

• Gynnad

Gynnad

* * *

Huawei heeft een update uitgebracht voor zijn P Smart uit 2018 en voor de P20 Lite, waardoor Android 9.0 Pie op de toestellen komt te staan. Daarmee worden de nieuwe kenmerken van deze Android-versie ook beschikbaar voor deze telefoons, zoals de 'digitaal welzijn'-functies.
Nee hier nog niets, heb een abbonement bij Ben, maar daar kan ik volgens mij de release niet eerder binnen halen. Net nog een software check gedaan, maar er staat niets klaar.

Nevermind zie dat ik de HiCare App ook heb, ga hem nu downloaden!

[Voor 6% gewijzigd door Gynnad op 12-06-2019 21:45]

• Cruzer
Heb ik nu ook gedaan via de Hi Care app. Ben bnwd of P20lite nog goed blijft werken met android zodra Google, playstore niet meer gaat aanbieden aan Huawei met o.a. Google Maps.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

RugerioStereo schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:08:
Ik heb de update aangevraagd via de hiCare app, die werd automatisch goedgekeurd en EMUI 9 wordt nu gedownload. 3.34 GB :-)

edit: inmiddels de volledige update gedraaid. Volgens de eerste berichten moet EMUI 9 sneller zijn, maar eerlijk gezegd merk ik dat niet. Eerder wat vertraging, maar dat kan komen omdat ik Nova Launcher draai. Verder nieuwe lettertypes in de UI, de quickseetings-sheet is nu wit met blauwe icoontjes. Appswitcher is nu horizontaal, zoals op de Pixel.

Wat voegt de upgrade toe in vergelijking met wat we nu hebben?

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
RugerioStereo schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:08:

Voelt bij mij ook hier en daar trager aan, misschien toch maar weer eens factory reset overwegen.. Verder wat problemen met google services na de update, mail in gmail die in de outbox blijft hangen etc. Beetje vreemd. Verder qua uiterlijk wel een vooruitgang imo.

• Mistraller
Cruzer schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:26:
Heb ik nu ook gedaan via de Hi Care app. Ben bnwd of P20lite nog goed blijft werken met android zodra Google, playstore niet meer gaat aanbieden aan Huawei met o.a. Google Maps.
Hier geen update, ook niet via hicare.

Dat gedoe met Google en Huawei geldt toch alleen voor nieuwe toestellen? Bestaande toestellen houden gewoon toegang. nieuws: Google trekt Android-licentie voor Huawei in - update

---------------

• Cruzer
Mistraller schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 00:05:
[...]

Hier geen update, ook niet via hicare.

Dat gedoe met Google en Huawei geldt toch alleen voor nieuwe toestellen? Bestaande toestellen houden gewoon toegang. nieuws: Google trekt Android-licentie voor Huawei in - update
Dat is nog onzeker of bestaande telefoons updates gaan krijgen en toegang tot de Playstore.. dan zou je oude versie van Google maps hebben of YouTube. Afwachten maar..

• Mistraller
Cruzer schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:55:
[...]

Dat is nog onzeker of bestaande telefoons updates gaan krijgen en toegang tot de Playstore.. dan zou je oude versie van Google maps hebben of YouTube. Afwachten maar..
Google garandeert dat bestaande Huawei-apparaten met Android toegang houden tot Google Play en de beveiliging van Google Play Protect.

https://twitter.com/Android/status/1130313848332988421

Wat is jouw bron?

---------------

• Mistraller
Cruzer schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:26:
Wat moet je nu precies doen met die HiCare app dan? Want mijn toestel zegt gewoon dat 8.0.0 de laatste versie is.

Via de normale updater heeft ie als laatste update de ANE-LX1 8.0.0.162, (met android patches tot okt 2018) maar vraag ik de laatste full op; dan zegt ie dat het de ANE-LX1 8.0.0.180 is met android patches tot april 2019.

Ik snap het dus niet helemaal. Wellicht eerst de full OTA draaien, dat ik daarna Pie krijg?

Ik heb nu nog tijd voor een factory reset, in de vakantieperiode komt het daar niet van...

---------------

• Cruzer
Via Hicare moet je de update aanvragen en niet via updater. Zo heb ik gedaan. Via updater kreeg ik ook niks binnen. Via Hicare kreeg ik wel android 9.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik heb hem nochtans eergisteren via het normale update proces binnen gehad.
Hij lijkt wel sneller te zijn, hoewel het unlocken van m'n scherm trager is en ik met geen mogelijkheid icoontjes van m'n homescherm verwijder krijg en ik in heel veel apps opnieuw moest inloggen.....

Heb nu build 9.1.0.132

• Mistraller
Cruzer schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 07:57:
Via Hicare moet je de update aanvragen en niet via updater. Zo heb ik gedaan. Via updater kreeg ik ook niks binnen. Via Hicare kreeg ik wel android 9.
Ook via Hicare Update verzoeken krijg ik te zien dat 8.0.0 de laatste versie is. Maar vermoed dat afwachten hier de enige optie is.

---------------

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mistraller
Mistraller schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:48:
[...]

Ook via Hicare Update verzoeken krijg ik te zien dat 8.0.0 de laatste versie is. Maar vermoed dat afwachten hier de enige optie is.
Toch maar even geprobeerd, opnieuw de hele full OTA eroverheen gezet. En toen kwam de Android Pie wél tevoorschijn. Als je hier dus ook tegenaan loopt: In het gewone update scherm kan je onder de puntjes kiezen voor de laatste volledige update. Dan haal je dus ipv een kleine update, de laatste volledige release binnen. Dus is 2.93Gb, en daarna kan je nog een keer ongeveer zoveel data binnenhengelen voor de de Android 9 versie :)

---------------

• zonnebloemtje12
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-07-2019
Hallo,

Ik heb sins vandaag de Huawei p20 lite.
Maar nu kan ik niet zien hoeveel mijn batterij is en of ik bekijk of wifi heb en heb geen tijd helmaal boven in dat balkje... weet iemand hoe dit kan. of dit zo hoort of hoe ik het terug kan krijgen????

• Mx. Alba
  • Laatst online: 15:12

Mx. Alba

die/hen/zij

De default telefoon bij ons bedrijf was een hele tijd de Motorola Moto G (begonnen bij de G3, daarna G4, G5 en uiteindelijk G6). Nu zijn er bij onze leverancier geen Moto's meer verkrijgbaar dus heb ik maar een stel Huawei P20 Lites besteld. Qua specs wat beter dan de G6 (2x zo veel opslag, 1,5x zoveel ram, snellere processor, betere camera's) en vergelijkbare prijs.

Aangezien ik altijd wel goed wil weten wat ik aan "mijn" users aflever, ben ik nu bezig met het overzetten van mijn hele hebben en houden van de Moto G6 die ik tot nu toe gebruikte naar een nieuwe P20 Lite.

De vormgeving van het toestel valt me positief op. Lekker strak en dun, lijkt een beetje op een iPhone eigenlijk. Alleen die vingerafdruksensor op de achterkant zal misschien even wennen zijn. Meer ervaringen coming soon als ik 'm daadwerkelijk eventjes gebruikt heb. :)

Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...

• slommer
Vind de scanner achterop juist wel fijn. zo heb ik mijn phone vast met wijsvinger op die plek om te unlocken met 1 hand. Voorop (nooit gehad) lijkt me juist weer lastiger om alleen ff te unlocken en te kijken.
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee