knorde schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:06:
Deze telefoon zou perfect binnen ons budget passen (mijn vrouw en ik willen beide een nieuwe) en kwa specificaties vinden we hem ook meer dan prima. De enige 2 dingen waar we nog over twijfelen zijn toch wel:
- Achterkant glas.
Er komt een siliconen hoesje omheen maar mijn vrouw is toch wel erg bang dat het glas aan de achterkant een zwak punt is. Ik laat hem nooit vallen (afkloppen) maar vrouwlief laat hem soms per ongeluk van de bank vallen (ze snapt nog steeds niet dat ze daar beter op moet letten).
Ja, een glazen achterkant is kwetsbaar, maar als je er een beetje zuinig mee om gaat zou dat geen issue moeten zijn. Ik ben er zelf ook niet perse een fan van (heb liever fatsoenlijk kunststof) maar ik maak me d'r niet zo druk om. Heb er overigens geen hoesje omheen zitten. Als een toestel net verkeerd valt dan is je scherm meestal ook kapot, ongeacht het materiaal aan de achterkant. Gewoon niet laten vallen
Het grappige is dat wat hij doet in die video iets is wat ik al jaren doe met m'n eigen telefoon. Tot dusver nog nooit laten vallen.
- Accu duur
Ik zie toch wel in veel (officiële) reviews dat ze minder te spreken zijn over de accu. Het is een beetje tegenstrijdig met de ervaringen die jullie hier delen. Daardoor ga je toch twijfelen.
Ik heb hem nét aan de lader gehangen. De vorige keer was 35 uur geleden. In die tijd het volgende gedaan:
- 3D Mark benchmark gedraaid
- Uurtje Here WeGo gebruikt voor navigatie
- ~3 uur Spotify in de auto
- Constant verbonden met m'n smartwatch
- Foto's gemaakt en bewerkt
- Spelletje gespeeld
- Youtube-filmpjes gekeken
- Browser gebruikt
- Telegram en Whatsapp gebruikt
- Paar keer gebeld
- Met de instellingen gespeeld
Als je geen zware gebruiker bent dan kom je makkelijk een hele dag door.
Het is zo lastig vergelijken. We hebben op dit moment allebei een p9 lite waar we meer dan tevreden over
de accuduur zijn. Echter zit er in beide telefoons een 3.000mAh accu maar het lijkt ons logisch dat de p20 lite meer stroom zal verbruiken (groter scherm, zwaardere hardware). Daardoor is het erg lastig vergelijken.
Verder is het gewoon een perfect toestel en voldoet hij aan alle eisen die wij hebben.
Ik heb de smart resolutie aan staan. Dan verlaagd de resolutie automatisch op momenten dat een hoge resolutie niet nodig is. Nadelen heb ik nog niet ondervonden (lees: het valt me niet op). Vergeet ook niet dat nieuwere hardware vaak efficiënter is dus met een zelfde accu kan een telefoon langer mee gaan. M'n Lumia 950XL bijvoorbeeld heeft een grotere accu (3340mAh) maar die gaat een stuk minder lang mee.
[
Voor 6% gewijzigd door
SomerenV op 23-10-2018 21:26
]