Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:21

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

slommer schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:10:
Vind de scanner achterop juist wel fijn. zo heb ik mijn phone vast met wijsvinger op die plek om te unlocken met 1 hand. Voorop (nooit gehad) lijkt me juist weer lastiger om alleen ff te unlocken en te kijken.
Het went inderdaad snel.

Het was even wat gedoe om alles over te krijgen, op de één of andere manier kreeg de clone een stuk of wat apps niet mee.

Fijn telefoontje hoor, ligt lekker in de hand, en voelt een stuk sneller dan de Moto.

Alleen las ik hier dat er voor deze telefoon Android 9 beschikbaar was - ik heb alle updates gedaan en blijf op Android 8 steken. Op zich geen probleem, dat werkt ook goed, maar wel jammer. [edit] Ah wacht, nog een keer update checken en daar is versie 9. :)

Hoe nodig is het trouwens om een Huawei ID aan te maken? Ik heb het nog niet gedaan (Google weet al zoveel van me, moet ik dan ook nog allerlei gegevens bij Huawei achterlaten?) maar mis ik dan veel?

Ik ben eens door alle settings heen aan het gaan (never trust the defaults) en toch wel vreemd dat Spotify zich niet registreert om als standaard muziekspeler geselecteerd te worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Mx. Alba op 09-08-2019 15:37 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:31
Ik heb geen huawei ID. Ook waar mogelijk hun zooi uitgezet,
Ook launcher verandert naar Linux CLI Launcher (Beta).
ff wat handmatig werk maar zoveel fijner als de default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hmmm nog een vraagje... Ik heb er een MicroSD kaart in gedaan (A1 klasse) maar ik zie niet echt een mogelijkheid om tegen de telefoon te zegge dat hij media daarop opslaat... Iemand een idee? Ik heb ook al wat lopen googelen maar zie alleen manieren om handmatig bestanden naar de SD kaart te kopiëren maar niet dat de telefoon automatisch dat kaartje een beetje nuttig gebruikt...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51
Mx. Alba schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:54:
Hmmm nog een vraagje... Ik heb er een MicroSD kaart in gedaan (A1 klasse) maar ik zie niet echt een mogelijkheid om tegen de telefoon te zegge dat hij media daarop opslaat... Iemand een idee? Ik heb ook al wat lopen googelen maar zie alleen manieren om handmatig bestanden naar de SD kaart te kopiëren maar niet dat de telefoon automatisch dat kaartje een beetje nuttig gebruikt...
Geheugen => standaard locatie.

Ik heb van mijn P20 lite alle huawei bloat uitgezet, door met adb shell de install voor user0 te verwijderen. App is dan wel niet helemaal weg, maar wel uitgezet.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mistraller schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 01:57:
[...]

Geheugen => standaard locatie.

Ik heb van mijn P20 lite alle huawei bloat uitgezet, door met adb shell de install voor user0 te verwijderen. App is dan wel niet helemaal weg, maar wel uitgezet.
Dan zegt hij "overschakelen niet mogelijk, gebruikers eerst verwijderen"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Mx. Alba schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 10:46:
[...]

Dan zegt hij "overschakelen niet mogelijk, gebruikers eerst verwijderen"...
Heb je meerdere gebruikers dan? T'is wel de feature die je zoekt, bij mij pakte hij de lokale whatsapp backup pas van de SD card toen ik de locatie had aangepast. Anders schreef whatsapp dus alles in local storage ipv sd.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mistraller schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 23:55:
[...]

Heb je meerdere gebruikers dan? T'is wel de feature die je zoekt, bij mij pakte hij de lokale whatsapp backup pas van de SD card toen ik de locatie had aangepast. Anders schreef whatsapp dus alles in local storage ipv sd.
Alleen mijzelf en een zakelijk profiel via Microsoft Intune, misschien dat het daaraan ligt?

Maar ik heb de camera ingesteld om op de SD-kaart op te slaan en na herinstallatie van Spotify slaat die de gedownloade nummers ook op op de SD-kaart. En dat zijn de grootste storage hogs dus wat mij betreft is het goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik ben wel vaker op Tweakers geweest en dacht nu maar eens een paar vragen stellen over de Huawei P20 lite...
Ik heb sinds november 2018 de Huawei P20 lite. Voorheen een Huawei P9.
Kreeg problemen met de telefoon nadat ik een App genaamd X-plorer had gedownload. Je kunt er veel mee (o.a informatie over het complete overzicht van de telefoon, geheime apps bekijken en nog veel meer) maar zodra ik er genoeg van had, de app verwijderd en daarna begonnen de problemen. Ik weet zelf niet zeker of het door die App is gekomen maar het lijkt er wel op.
-Zodra ik de telefoon oppak wordt het bereik minder.
-Foto's verdwenen uit zichzelf.
-Apps verdwenen uit zichzelf.
-De telefoon deed niet meer updaten (telefoon opgestuurd, daarna wel een update gekregen)
Na die laatste update is me opgevallen dat het beeld (van de camera) een stuk kleiner is geworden.
De Huawei opnieuw opgestart en was ineens weer gekoppeld met de vorige Huawei terwijl ik dit niet zelf heb gedaan.
Mijn e-mailadres is meerdere keren aangevallen, meerdere keren een mail ontvangen om mijn wachtwoord te veranderen. Daar ben ik achteraan gegaan.
Aan Google laten weten dat ik dit niet zelf heb aangevraagd. Het loopt helaas allemaal nog....
Mijn Huawei account doet vreemd. Staan nu 2 telefoons bij vermeld met een nieuw wachtwoord waar ik niet bij kan.
Met andere woorden: help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:02:
Hoi, ik ben wel vaker op Tweakers geweest en dacht nu maar eens een paar vragen stellen over de Huawei P20 lite...
Ik heb sinds november 2018 de Huawei P20 lite. Voorheen een Huawei P9.
Kreeg problemen met de telefoon nadat ik een App genaamd X-plorer had gedownload. Je kunt er veel mee (o.a informatie over het complete overzicht van de telefoon, geheime apps bekijken en nog veel meer) maar zodra ik er genoeg van had, de app verwijderd en daarna begonnen de problemen. Ik weet zelf niet zeker of het door die App is gekomen maar het lijkt er wel op.
-Zodra ik de telefoon oppak wordt het bereik minder.
-Foto's verdwenen uit zichzelf.
-Apps verdwenen uit zichzelf.
-De telefoon deed niet meer updaten (telefoon opgestuurd, daarna wel een update gekregen)
Na die laatste update is me opgevallen dat het beeld (van de camera) een stuk kleiner is geworden.
De Huawei opnieuw opgestart en was ineens weer gekoppeld met de vorige Huawei terwijl ik dit niet zelf heb gedaan.
Mijn e-mailadres is meerdere keren aangevallen, meerdere keren een mail ontvangen om mijn wachtwoord te veranderen. Daar ben ik achteraan gegaan.
Aan Google laten weten dat ik dit niet zelf heb aangevraagd. Het loopt helaas allemaal nog....
Mijn Huawei account doet vreemd. Staan nu 2 telefoons bij vermeld met een nieuw wachtwoord waar ik niet bij kan.
Met andere woorden: help.
Heel verhaal, maar heeft natuurlijk helemaal niets te maken met het type toestel. Hier moet je gewoon fabrieksinstellingen terugzetten; kortom, uithuilen en opnieuw beginnen. Ik zou voor de zekerheid dus ook een ander google account aanmaken, want je geeft zelf al aan dat je account gehacked is.

NB: Je laatste zinnetje valt hier op tweakers meestal erg verkeerd. Er wordt verwacht dat je aangeeft wat je zelf hebt gedaan om het probleem te verhelpen, en beseft dat we hier geen helpdesk zijn.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik47
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16-03-2022
hallo vraagje ik heb de huawei p20 lite maar tijdens het bellen gaat het scherm steeds aan .hoe kan ik dit bij instellingen uitzetten? want dan heb ik hem tegen m'n gezicht en blijft dan steeds dingen typen zwaar irrie alvast mijn dank mvg erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 23:22
Ik heb sinds kort een raar fenomeen, alle instellingen nagelopen maar kan het echt nergens vinden.

Als ik de "niet storen"functie aanzet is het lekker stil als men mij belt, alleen zodra men ophangt krijg ik het jengeltje van een bericht door de speaker, ook als ik een bericht krijg hoor ik hem.

Nu kan ik dat in de berichten uitzetten, is het ook weg, maar als dan de niet storen functie weer uitstaat krijg ik geen melding meer bij berichten die binnenkomen.

Word dit een gevalletje, uithuilen en terug naar de fabrieks-instellingen en opnieuw beginnen, of mis ik een instelling ergens die ik over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 22:44
Op de p20 lite staan sinds kort een aantal apps 2 keer in de instellingen onder apps. Dit doet vermoeden dat apps 2x geïnstalleerd zijn, maar is niet het geval. In het icoon van de app, staat een blauw slotje.
Heeft iemand een idee waarom die apps dubbel onder instellingen zichtbaar zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om het automatisch opstarten uit te zetten, als je de aan/uit knop meer dan 10 seconde vast houd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik ben op zoek naar een logische opvolger van dit heerlijke toestel.

p40 valt af, aangezien ik de play store te veel zou missen.
En een Samsung Galaxy S10 is voorlopig plan B.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
avotar schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:34:

Waarom als ik het vragen mag? Ik vind de mijne nog heel goed mee kunnen eigenlijk.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
avotar schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:34:

Via mijn werk heb ik nu een S10E gekregen, zijn goedkoper dan een gewone S10 in formaat ongeveer hetzelfde als de Huawei. Tevens kan deze ook dual sim aan. Enige min punt is de batterij die is minder groot dan in een gewone S10. Voor de rest zeer tevreden als opvolger voor de Huawei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Mistraller schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:43:
[...]

Waarom als ik het vragen mag? Ik vind de mijne nog heel goed mee kunnen eigenlijk.
Omdat ik binnenkort mag verlengen en mijn dochter voor het eerst een telefoon gaan krijgen (de mijne dus).
En ik er uiteraard wel op vooruit wil gaan.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 23:22
Was al even aan het kijken naar een opvolger, na het tweede update debacle bij een toestel uit de Huawei stal die eerst wel een versie hoger zou gaan en daarna toch maar weer niet, Honor 6 die helemaal niets kreeg en nu de p20lite die eerst wel naar 10 zou gaan en nu weer niet, besloten om eens voor de Oppo te gaan, gezien mijn gebruik de A72.
Komt morgen binnen, kijken of de keuze goed is geweest, in ieder geval een goede accu, wens nr 1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Voorlopig heb ik het nu staan op de Samsung S20 Plus FanEdition 5g.
Een tikkie duurder, maar hij lijkt alles te hebben wat ik wil, ondanks dat het Samsung is.

Pagina: 1 2 Laatste