Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldo.biertje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-08 10:24
Heb je al eens gekeken op loonwijzer (o.i.d. https://loonwijzer.nl/home/salaris/salarischeck#/) of je huidige salaris (enigszins) marktconform is? Ik heb zelf ook bij een detacheerder gezeten, maar was bij de loonsonderhandeling zo dom om mijn huidige salaris te vertellen, dat helpt natuurlijk niet :) Hoe heb je je huidige loon bedongen? Meteen akkoord met het eerste voorstel, of uitgebreid onderhandeld?

Ik weet niet of het bij jouw partij zo is, maar ik kreeg per ingezet uur 1 euro bruto per uur er bij, dat kwam neer op gemiddeld 160 per maand wat ze wel op de intentieverklaring wilden zetten destijds.

Er zijn denk ik weinig detacheerders die je meer zullen geven omdat je een duurder huis wilt kopen, waar trekken ze dan de grens? Jij wilt nu 300 meer (15%), maar als Frits met een salaris van 4500 10% meer wil, mag hij dat dan niet omdat hij meer verdiend maar verhoudingsgewijs wel minder wil?

Maximaal lenen is (mijns inziens) niet heel verstandig, want ik zou ook rekening houden met eventuele werkloosheid, en wat hierboven ook wordt aangegeven; houd rekening met alle overige extra kosten die een eigen huis met zich mee brengen! Je zult niet de eerste zijn die zich hier op verkijkt, en niet meer jaarlijks kan genieten van een welverdiende vakantie omdat een (eerste) eigen huis toch duurder is dan verwacht.

Als laatste; zorg dat je je werk goed doet, klanten tevreden zijn en je wat toevoegt voor het bedrijf. Job-hoppen kan interessant zijn, maar niet binnen een jaar omdat je om priveredenen meer geld wilt zonder goede onderbouwing. Stap ook niet op bij het eerste beste aanbod van een concurrent 200 bruto lijkt mooi, maar levert je netto ongeveer 100 euro per maand op. Goede referenties zijn in je carriere ontzettend belangrijk, en leveren je op termijn meer op is mijn ervaring!

[ Voor 4% gewijzigd door ronaldo.biertje op 15-05-2018 13:03 . Reden: Toevoeging wel/niet jobhoppen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:33
Alle argumenten die ik lees (huis kopen, Kareltje verdient meer) zijn voor mij geen redenen voor een loonsverhoging.

Ik kom ze ook wel eens tegen, "Help mijn vrouw is zwanger, ik MOET loonsverhoging hebben" :+

Er moet een reden zijn voor de werkgever om het loon te verhogen, dus je moet meer toegevoegde waarde kunnen bieden, sneller werken / harder werken / efficiënter werken / meer verantwoordelijkheden gekregen hebben. Dat zijn punten waar een werkgever wellicht extra geld voor over heeft.

Persoonlijk vind ik het vragen om loonsverhoging na een half jaar wel heel erg snel. Je hebt amper de tijd gehad om jezelf te bewijzen. Of je moet natuurlijk bijzonder goed in je werk zijn, dan kan ik niet beoordelen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Topicstarter
Grolsch schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:02:
Alle argumenten die ik lees (huis kopen, Kareltje verdient meer) zijn voor mij geen redenen voor een loonsverhoging.

Ik kom ze ook wel eens tegen, "Help mijn vrouw is zwanger, ik MOET loonsverhoging hebben" :+

Er moet een reden zijn voor de werkgever om het loon te verhogen, dus je moet meer toegevoegde waarde kunnen bieden, sneller werken / harder werken / efficiënter werken / meer verantwoordelijkheden gekregen hebben. Dat zijn punten waar een werkgever wellicht extra geld voor over heeft.

Persoonlijk vind ik het vragen om loonsverhoging na een half jaar wel heel erg snel. Je hebt amper de tijd gehad om jezelf te bewijzen. Of je moet natuurlijk bijzonder goed in je werk zijn, dan kan ik niet beoordelen.
MOETEN is niet het juiste woord haha. Het zou alles alleen een stuk makkelijker maken.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:09:
[...]

MOETEN is niet het juiste woord haha. Het zou alles alleen een stuk makkelijker maken.
Als ik je werkgever was zou ik zeggen dat het een stuk makkelijker is om het budget voor je nieuwe woning aan te passen naar 160K, dat is pas makkelijk voor je werkgever :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Grolsch schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:11:
[...]

Als ik je werkgever was zou ik zeggen dat het een stuk makkelijker is om het budget voor je nieuwe woning aan te passen naar 160K, dat is pas makkelijk voor je werkgever :P
Haha touche! Kan m'n werkgever ook zeggen " ga maar in een flat van 100.000 wonen" . Maar je bent zelf werkgever? Of speelde je je even in als..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik ben zelf werkgever, en neem van mij aan dat bij "normale" werkgevers het loon niet wordt aangepast omdat iemand "iets" wil wat helemaal niets met loon te maken heeft.

Dus zaken als ik wil een huis kopen, ik wil een hond, mijn vrouw is zwanger, mijn buurman verdient X, hellup ik ben zielig zijn voor mij geen argument om iemand loonsverhoging te geven.

Zoals eerder aangegeven (door meerdere mensen in dit topic) moet je toch echt met andere argumenten komen om een werkgever over te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:50

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Is het voor de werkgever ook interessant dat je gaat verhuizen?
Denk bijvoorbeeld aan beter inzetbaar zijn omdat je midden in regio gaat wonen waar veel klanten zitten en je nu in een uithoek van het land woont waardoor je elke dag meerdere uren reistijd hebt.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

@luukmans7, even voor je beeldvorming: zojuist een loonsverhoging van 23% gerealiseerd als HBO starter, 8 maanden on the job.

Mijn aanpak: onderbouwen dat ik de verhoging in waardering waard bent door behaalde resultaten te tonen. Daarnaast bleek het waardevol om de ervaringen van mijn directe collega's over mijn functioneren delen met mijn leidinggevenden. Ik benaderde het in feite als de verdediging van mijn scriptie: als ik overtuigd ben van mijn competenties en skills (de scriptie) moet ik dit ook kunnen onderbouwen en verkopen (verdedigen) aan mijn leidinggevenden.

Het rechtvaardigen van de gewenste loonsverhoging is een mooie uitdaging, maar draag zorg dat je niet te ver gaat en een beschadigde relatie met je leidinggevenden eraan overhoudt. Dit zul je zelf moeten aanvoelen en kunnen wij je niet bij helpen. Ongeacht welk resultaat je poging gaat geven: het zijn leermomenten welke je de rest van je loopbaan in je achterhoofd mee zult nemen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Coach4All schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:19:
Is het voor de werkgever ook interessant dat je gaat verhuizen?
Denk bijvoorbeeld aan beter inzetbaar zijn omdat je midden in regio gaat wonen waar veel klanten zitten en je nu in een uithoek van het land woont waardoor je elke dag meerdere uren reistijd hebt.
Het zou tot op heden schelen qua reistijd inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
6 certifcaten. Prima te doen toch? Kwestie van prioriteiten. 50 eu per certificaat is een prima stimulans toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
gysman11 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:38:
6 certifcaten. Prima te doen toch? Kwestie van prioriteiten. 50 eu per certificaat is een prima stimulans toch?
Ikzelf vind 50,- per certificaat best karig. Daarintegen moet ik naast m'n werk ook leren, dat ik niet erg vind, maar niet altijd tijd vanwege vriendin, sport en hobby ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:28
Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:39:
[...]

Ikzelf vind 50,- per certificaat best karig. Daarintegen moet ik naast m'n werk ook leren, dat ik niet erg vind, maar niet altijd tijd vanwege vriendin, sport en hobby ook.
Sjah, als je na 3 jaar 25 certificaten verder bent dan telt het best op he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:26

Releases

Ja maar!

Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:39:
[...]

Als je dat allemaal zo karig vind dan zou je eens kunnen gaan kijken of het gras elders groener is.
6 certificaten halen in 1 jaar is prima te doen en dan heb je 300 euro p/m erbij.

Ik vind het al met al aardig veeleisend overkomen terwijl je pas net om de hoek komt kijken. *no offense*

[ Voor 10% gewijzigd door Releases op 15-05-2018 13:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 13:39

Jumpiefox

Hoi ?

Ik vind 2000e bruto voor 3,5jaar werk ervaring inclusief een aantal certificaten sowieso al karig..ik zou lekker rond gaan kijken naar wat anders.

Als er iets is wat ik heb geleerd is dat je aan jezelf moet denken. De meeste werkgevers zouden je aan het werk willen houden voor een habbekrats. En vele mensen vinden vaak een salaris al "normaal/goed"en moet je niet zeuren..Als jij meer geld nodig hebt, dan moet je meer geld regelen! En als dat niet via je baas kan dan maar elders. Die vragen zoals "Waarom zou je meer moeten krijgen? Waarom ben jij het waard?"etc etc..vind ik sowieso ruk vragen. Weet je waarom? Omdat ik het wil, mijn werk goed doe en gemotiveerd ben en er altijd ruimte is voor meer salaris op de markt ( tot een zekere hoogte dan..maar bij 2k bruto ben je nog lang niet aan de max).

Dus als jij je werk goed doet en van jezelf weet dat je betrokken bent/gemotiveerd dan moet je vooral niet genoegen nemen met nee en lekker om je heen kijken, wie weet wat je tegenkomt.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bredanaar076
  • Laatst online: 11-09 13:35
Jumpiefox schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:47:
Ik vind 2000e bruto voor 3,5jaar werk ervaring inclusief een aantal certificaten sowieso al karig..ik zou lekker rond gaan kijken naar wat anders.

Als er iets is wat ik heb geleerd is dat je aan jezelf moet denken. De meeste werkgevers zouden je aan het werk willen houden voor een habbekrats. En vele mensen vinden vaak een salaris al "normaal/goed"en moet je niet zeuren..Als jij meer geld nodig hebt, dan moet je meer geld regelen! En als dat niet via je baas kan dan maar elders. Die vragen zoals "Waarom zou je meer moeten krijgen? Waarom ben jij het waard?"etc etc..vind ik sowieso ruk vragen. Weet je waarom? Omdat ik het wil, mijn werk goed doe en gemotiveerd ben en er altijd ruimte is voor meer salaris op de markt ( tot een zekere hoogte dan..maar bij 2k bruto ben je nog lang niet aan de max).

Dus als jij je werk goed doet en van jezelf weet dat je betrokken bent/gemotiveerd dan moet je vooral niet genoegen nemen met nee en lekker om je heen kijken, wie weet wat je tegenkomt.
Mee eens, je moet altijd aan jezelf denken. Markt is goed dus gewoon pushen, en anders bij de buren koekeloeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter

Grotendeels mee eens! Het is inderdaad omdat IK een huis wil van dat kaliber nu, als ik VWO had gedaan dan had ik een huis van 400k gewild maar dat is niet zo en ik weet dat dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Ik ga trouwens nu niet dreigen met " En anders stap ik op" maar ik bedank die persoon wel voor de tijd, kan wel laten zien dat ik teleurgesteld ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 13:39

Jumpiefox

Hoi ?

Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:55:
Ik ga trouwens nu niet dreigen met " En anders stap ik op" maar ik bedank die persoon wel voor de tijd, kan wel laten zien dat ik teleurgesteld ben.
Sowieso nooit "dreigen" met opstappen. Bluffen is nergens voor nodig. Lekker netjes bedanken voor de tijd en dan zelf wel rondkijken. Je moet het zo zien: Dreigen is een spelletje..en sommige mensen vinden dat leuk om te spelen maar als je bluf geroepen wordt en je blijft zitten waar je zit kom je als een clown over en vind het persoonlijk niet netjes.

Gewoon rustig om je heen kijken en mocht je wat vinden dan kan je altijd nog een gesprek aangaan met je huidige werkgever en kijken of ze je tegemoet kunnen komen anders moet je helaas dat bod accepteren maar ga je in ieder geval op goede voet uit mekaar.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tealiciouss
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:07
Die vragen zoals "Waarom zou je meer moeten krijgen? Waarom ben jij het waard?"etc etc..vind ik sowieso ruk vragen. Weet je waarom? Omdat ik het wil, mijn werk goed doe en gemotiveerd ben en er altijd ruimte is voor meer salaris op de markt ( tot een zekere hoogte dan..maar bij 2k bruto ben je nog lang niet aan de max).

En daar zit hem de crux, hij kan nu nog niet aangeven waarom hij zijn werk goed doet. En wil zijn hobby/sport niet laten vallen voor die certificaten. Wat aangeeft dat de motivatie, op privé na, er niet is.

Laat zien wat je waard bent, haal die certificaten. Offer een 3 maanden er voor op om ze binnen te halen! Dan kan je gelijk aangeven waarom je meer waard bent voor je baas. Ze kunnen je dan voor een hoger tarief wegzetten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Tealiciouss schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:10:
[...]

En daar zit hem de crux, hij kan nu nog niet aangeven waarom hij zijn werk goed doet. En wil zijn hobby/sport niet laten vallen voor die certificaten. Wat aangeeft dat de motivatie, op privé na, er niet is.

Laat zien wat je waard bent, haal die certificaten. Offer een 3 maanden er voor op om ze binnen te halen! Dan kan je gelijk aangeven waarom je meer waard bent voor je baas. Ze kunnen je dan voor een hoger tarief wegzetten!
Je verhaal klopt grotendeels. Nee ik ga de tijd met m'n vriendin niet opgeven en nee ik kan niet zomaar alles opzeggen. Het is inderdaad ook tijdsindeling maar na een werkdag van 8 uur en 2 uur rijden heb ik geen zin om elke avond ook nog eens 1,5 uur te leren. Ik ben nu eenmaal ook een persoon die 7,5 uur slaap nodig heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:13:
[...]

Je verhaal klopt grotendeels. Nee ik ga de tijd met m'n vriendin niet opgeven en nee ik kan niet zomaar alles opzeggen. Het is inderdaad ook tijdsindeling maar na een werkdag van 8 uur en 2 uur rijden heb ik geen zin om elke avond ook nog eens 1,5 uur te leren. Ik ben nu eenmaal ook een persoon die 7,5 uur slaap nodig heeft.
Dus even samengevat:
Je werkt een half jaar waarin je je meerwaarde nog niet hebt bewezen.
Je hebt eigenlijk nog geen goede argumenten waarom jij van meerwaarde bent en die salarisverhoging waard bent.
Je hebt een manier om alsnog aan die verhoging te komen, dmv halen van certificaten.
Maar daar heb je geen zin in.

Wat wil je nu precies bereiken? Dat je zonder moeite zomaar even 300 euro erbij krijgt? Dat gaat echt niet gebeuren...

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:26
Tenzij je echt veel te weinig krijgt ben ik van 't idee om nooit opslag te vragen.
Als een werkgever een beetje eergevoel heeft kijkt hij/zij regelmatig naar de inkomens en stuurt bij waar nodig.
Ik heb in mijn 18 jaar loopbaan nooit opslag gevraagd, maar verschillende keren gekregen. Dat zet je in een veel sterkere positie bij eventuele conflicten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
SmurfLink schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:22:
[...]

Dus even samengevat:
Je werkt een half jaar waarin je je meerwaarde nog niet hebt bewezen.
Je hebt eigenlijk nog geen goede argumenten waarom jij van meerwaarde bent en die salarisverhoging waard bent.
Je hebt een manier om alsnog aan die verhoging te komen, dmv halen van certificaten.
Maar daar heb je geen zin in.

Wat wil je nu precies bereiken? Dat je zonder moeite zomaar even 300 euro erbij krijgt? Dat gaat echt niet gebeuren...
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt.

Ik ben al aan het leren, ik doe het alleen niet elke avond 3 uur achter elkaar.
Ik ben flexibel, maakt niet uit of ik om 07:00 begin, of om 08:30. Ik rij 100 km enkele reis, dus 200 km per dag.
Ik ben dus al aan het leren , dus al bezig om mijzelf meer waard te maken en om meer kennis op te doen.
Ik ben altijd oprijd, kan zowel in teamverband als zelfstandig werken. Overwerken is ook geen probleem tot op zekere hoogte natuurlijk.
Dus " niet zin" ben ik niet met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Je werkt bij een detacheerder, dus als het goed is er een jaarlijkse beoordeling en meestal ook wel een functiehuis.
Zorg er voor dat je minimaal een goede beoordeling heb en probeer ook zo snel mogelijk stappen te maken binnen het functiehuis.
Hier werken we met niveau 1 t/m 5 en je doel moet echt zijn zo snel mogelijk in 4 te komen, dan wordt het salaris interessant + wat secundaire arbeidvoorwaarde

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
brid schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:27:
Je werkt bij een detacheerder, dus als het goed is er een jaarlijkse beoordeling en meestal ook wel een functiehuis.
Zorg er voor dat je minimaal een goede beoordeling heb en probeer ook zo snel mogelijk stappen te maken binnen het functiehuis.
Hier werken we met niveau 1 t/m 5 en je doel moet echt zijn zo snel mogelijk in 4 te komen, dan wordt het salaris interessant + wat secundaire arbeidvoorwaarde
Oh interessant! Heb je nog (meer) tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:12
Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:13:
[...]

Ik catalogeer dit als "a career limiting expression".

Jij wil vanalles vragen, maar je bent totaal niet flexibel.
Je moet eerst tonen dat je iets waard bent voor je het krijgt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Laatst online: 11-09 13:40

Greyfox

MSX rulez

Hou er ook rekening mee dat je als je een overstap maakt, je wellicht (of vrij zeker) geen vast contract krijgt.
Dat heeft ook invloed op je maximale hypotheek.

Het komt op mij over alsof je haast hebt, maar onder druk maak je niet altijd de juiste keuzes.
Nu gehaast overstappen heeft wellicht een averechts effect.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Tommie12 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:28:
[...]

Ik catalogeer dit als "a career limiting expression".

Jij wil vanalles vragen, maar je bent totaal niet flexibel.
Je moet eerst tonen dat je iets waard bent voor je het krijgt.
Niet flexibel? Mensen denken volgens mij dat er naast werk geen ander leven is als studie voor je werk.
Je laatste zin kan ik best snappen maar die eerste gaat nergens meer over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:58
Je zegt dat je 8 uur per dag werkt. 2 uur reist. 7,5 uur slaapt. Tijd voor jezelf/je vriendin wilt, en daarom "geen zin" hebt om 1,5 uur voor leren uit te trekken. 24-8-2-7,5=6,5. 6,5-1,5=5. Je zou alsnog 5 uur per dag overhouden voor jezelf/je vriendin. Trek er voor de ochtend een halfuurtje af en je houd 4,5 uur over om te kunnen sporten, gezellig samen te koken en eten (indien v toepassing door thuissituatie), te hobbyen, te netflixen, whatever.

Ik denk dat je met kan-niet-wil-niet niet heel snel wat erbij krijgt, vooral niet als de werkgever je al mogelijkheden biedt via certificaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:30:
[...]

Niet flexibel? Mensen denken volgens mij dat er naast werk geen ander leven is als studie voor je werk.
Maar wat jij naast je werk doet is totaal niet interessant voor je werkgever. Absoluut geen argument voor een verhoging. Dat snap je toch wel?

Het enige wat jij nu concreet kunt doen is die 6 certificaten halen of je moet een andere baan zoeken. Eventueel een geheime ambitie van je toonbaar maken waarmee je direct een verhoging waard zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:32:
[...]

Maar wat jij naast je werk doet is totaal niet interessant voor je werkgever. Absoluut geen argument voor een verhoging. Dat snap je toch wel?

Het enige wat jij nu concreet kunt doen is die 6 certificaten halen of je moet een andere baan zoeken. Eventueel een geheime ambitie van je toonbaar maken waarmee je direct een verhoging waard zou kunnen zijn.
Mee eens, gaat ze ook niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:28:
[...]

Oh interessant! Heb je nog (meer) tips ?
Werk aan je zichtbaarheid, zorg dat ze je bij HR en eventuele andere mensen ook weten wat voor toffe gozer je bent. Dus ga na borrels enzo

En zoals hier al genoemd, certificaten tikken dan kun je stappen maken

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:30:
[...]

Tja, sinds wanneer is je uren doen flexibel zijn...
Als ik een overvolle agenda heb, en er moet nog iets gebeuren, dan plannen we de meeting van 18-19h.
En dan ben ik er.
Als mensen hier voor een training naar Duitsland gestuurd worden, en die start maandag om 13h, dan verwacht ik dat ze die dag om 6h in de auto zitten, en het kan best zijn dat ze bv donderdag pas om 22h thuis komen. No way dat je daar bij ons een extra verlofdag voor kan claimen...
Maar ik ga ook niemand tegen houden om een dag te beginnen om 10h omdat die 's ochtends naar de tandarts moet.

Maar vooor dioe extra certificaatjes kan je wel eens iets extra doen dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
En dat doe ik want ik ben al aan het leren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:06
Tommie12 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:38:
[...]
Als mensen hier voor een training naar Duitsland gestuurd worden, en die start maandag om 13h, dan verwacht ik dat ze die dag om 6h in de auto zitten, en het kan best zijn dat ze bv donderdag pas om 22h thuis komen. No way dat je daar bij ons een extra verlofdag voor kan claimen...
Een verplichte cursus? En dan bijna 4 volledige etmalen van huis? Neem aan dat er dan niet verwacht wordt dat er vrijdag nog gewerkt wordt als het full timers zijn.
En 6 a 7 uur reistijd met de auto? Dan zit je zo ver in Duitsland dat ik zou verwachten dat er een vliegtuig wordt geboekt. Je gaat toch geen mensen een cursus laten volgen als ze al bijna een hele werkdag in de auto hebben gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:40:
En dat doe ik want ik ben al aan het leren :)
Wat is verplicht???

Dat is toch niet wat je hierboven schrijft.
Daar zeg je heel duidelijk dat je van je kostbare vrije tijd niet nog eens 1.5h gaat spenderen aan leren.

Weet je het zelf nog, of probeer je gewoon ons een beetje naar de mond te praten.
Je moet ons niet overtuigen van die opslag, wel je baas.

Laat me er nog een paar tips tegen aan gooien (niks speciaal, die vind je overal).

- doe wat je belooft - lever op de deadlines
- als je de deadline niet haalt, werk harder, maar informeer je baas VOOR de deadline verstrijkt wat er mis gegaan is
- durf hulp vragen voor het mis gaat!
- zorg dat de prioriteiten van je baas jouw prioriteiten worden
- wees flexibel. Kijk niet op een uur werk, en ga niet zeuren over pietluttigheden.
- leer bij, en blijf bijleren, denk niet te rap dat je het wel al gezien hebt
- zorg dat je baas minder zorgen krijgt over het werk dat jij doet

(baas is hier zowel de detacheerder als de plaats waar je gedetacheerd wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
celshof schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:42:
[...]
Een verplichte cursus? En dan bijna 4 volledige etmalen van huis? Neem aan dat er dan niet verwacht wordt dat er vrijdag nog gewerkt wordt als het full timers zijn.
En 6 a 7 uur reistijd met de auto? Dan zit je zo ver in Duitsland dat ik zou verwachten dat er een vliegtuig wordt geboekt. Je gaat toch geen mensen een cursus laten volgen als ze al bijna een hele werkdag in de auto hebben gezeten?
Toch wel, en ja vrijdag wordt er dan gewerkt!
Dat gebeurt niet zo dikwijls, dus dat wordt hier gewoon gedaan hoor.

Als ik zelf in het buitenland zit (500km), dan werk ik daar door tot ca 17h-18h, en dan rij ik nog naar huis. En de volgende dag is gewoon een werkdag.
Ik verdien wel ietsje meer dan 2000€, maar ik deed dat ook wel toen ik de helft verdiende van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tommie12 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:49:
Maar echt normaal is dat niet, of vind je zelf van wel?
Na zes uur autorijden kun je gewoon niet meer optimaal leren.
Ik verdien wel ietsje meer dan 2000€, maar ik deed dat ook wel toen ik de helft verdiende van nu.
De helft is zeker nog steeds 'ietsje' meer dan 2000?

[ Voor 37% gewijzigd door Olaf van der Spek op 15-05-2018 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
Alles hangt af van de frequentie.
Als dat eens om het jaar of minder gebeurt maakt me dat niet uit.

Al vind ik niet dat een werkgever zomaar beslag mag leggen op de uren buiten de contractuele. Dat moet gewoon in overleg. Ik heb een vrouw en kinderen. Ik kan niet zomaar beslissen enkele dagen te verdwijnen zonder dat dat voor hen gevolgen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
cadsite schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:58:
Alles hangt af van de frequentie.
Als dat eens om het jaar of minder gebeurt maakt me dat niet uit.

Al vind ik niet dat een werkgever zomaar beslag mag leggen op de uren buiten de contractuele. Dat moet gewoon in overleg. Ik heb een vrouw en kinderen. Ik kan niet zomaar beslissen enkele dagen te verdwijnen zonder dat dat voor hen gevolgen heeft.
Als je promotie wil, dan moet je die flexibiliteit tonen, en niet zeuren over eens een paar dagen in het buitenland zitten.
Toen ik 25 was, dan waren dat circa 10 nachten per jaar.
Nu is dat 4-6 nachten per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:25:
[...]

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt.

Ik ben al aan het leren, ik doe het alleen niet elke avond 3 uur achter elkaar.
Ik ben flexibel, maakt niet uit of ik om 07:00 begin, of om 08:30. Ik rij 100 km enkele reis, dus 200 km per dag.
Ik ben dus al aan het leren , dus al bezig om mijzelf meer waard te maken en om meer kennis op te doen.
Ik ben altijd oprijd, kan zowel in teamverband als zelfstandig werken. Overwerken is ook geen probleem tot op zekere hoogte natuurlijk.
Dus " niet zin" ben ik niet met je eens.
Dat je al aan het leren bent is goed. Dat gaat je op den duur meerwaarde leveren, waardoor je in aanmerking zou komen voor meer salaris. Het leren op zich is geen reden voor verhoging. Pas als je die certificaten hebt bewijs je dat je de kennis hebt, waardoor jouw baas jou voor hogere tarieven weg kan zetten, en er dus ruimte komt voor verhoging (die 50 euro erbij).

Flexibele werktijden en reistijden, op tijd zijn, in team verband en zelfstandig.. dit klinkt als het standaardlijstje wat je van een detacheringsmedewerker mag verwachten. Niet iets waarvoor je iemand extra zou belonen.

Ik haal hier nog steeds niks uit waarom JIJ meerwaarde hebt voor je baas, waarom jij meer zou moeten verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 18:34

FreakNL

Well do ya punk?

Ik wou dat ik 50 bruto erbij kreeg per certificaat. Elk jaar een examen of 4 binnenkoppen en je zit gebakken. Wat dat betreft is de TS ook wel een beetje een zeikerd. Je hebt geen kinderen (denk ik?), dan heb je tijd zat voor wat zelfstudie.

Het verhaal van Tommie12 slaat trouwens ook nergens op. Zo'n baas krijgt van mij ook de middelvinger. En ja, ik reis voor mijn werk. Volgende maand naar Brazilie voor een week. Maar niet met dat soort voorwaarden. Gelukkig zit ik bij een werkgever waar ze wel snappen dat een thuissituatie ook belangrijk is. Ben toevallig ook in Duitsland geweest in februari, van donderdag t/m woensdag (woensdagochtend teruggereden). Maar mijn teamleider had me eigenhandig naar huis geschopt als ik donderdag (of vrijdag of zelfs maandag!) mijn gezicht op kantoor had laten zien....

[ Voor 27% gewijzigd door FreakNL op 15-05-2018 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheapTweak
  • Laatst online: 31-08 10:28
Heb je een leaseauto?
Je zou misschien ook de leaseauto kunnen opgeven voor hogere bruto salaris met kilometervergoeding voor een korte periode.

Of een werkweek van 44 uur draaien voor een hogere salaris?

Zodra je bij de bank je hypotheek hebt kun je het weer terugdraaien.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
CheapTweak schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:04:
Heb je een leaseauto?
Je zou misschien ook de leaseauto kunnen opgeven voor hogere bruto salaris met kilometervergoeding voor een korte periode.

Dit is allicht wel een goede!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:06:
[...]

Dit is allicht wel een goede!
euh nee... dat is juist een verkeerd beeld scheppen van de werkelijkheid. Vraag mij ook af als een beetje hypotheek verstrekker daar ook niet doorheen prikt.

Begin gewoon eens bij het begin. Ga aan het werk, zorg dat je ervaring en certificaten opbouwt. Kijk over een paar jaar waar je staat met je relatie en je werk/salaris. En ga dan keuzes maken. Je bent nu gefocust op een bepaald huis/bedrag en dat moet er zal er komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheapTweak
Probeer wat creatief mee te denken?
Ik ga ervan uit dat de topicstarter beetje wanhopig is en dringend het ouderlijk huis uit wil en samenwonen met zijn vriendin prio nr1 is op dit moment?

Beste zou zijn als hij kan wachten tot volgend jaar en bij zijn eindejaarsbeoordeling heeft laten zien dat hij die loonsverhoging verdiend heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:32

LankHoar

Langharig tuig

Als ik het zo allemaal lees is TS op de goede weg: leren, certificaten halen, doelmatig plannen. Verder sluit ik me helemaal hier bij aan:

BastaRhymez in "Loonsverhoging vragen bij Detachering"

Je moet niet maximaal willen lenen, dat gaat je leven niet simpeler en makkelijker maken. Mijn advies? Blijf nog even lekker thuis wonen, leef zuinig en spaar zoveel mogelijk, en blijf in jezelf investeren. Dan komt dat huis over 1-5 jaar wel.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite

Gedroomd recept!
spoiler: alert
(als je in de miserie wil belanden tenminste)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Heb je een leaseauto?

Je kan geen hypotheek aanvragen op een salaris boven de 40 uur. Van alle salarissen/inkomens die je meetelt, moeten 40 of minder uur zijn in totaal. Alles daarboven mag je niet meetellen.

Mijn advies: Zoek een andere baan :) Dan vind je je salaris-verhoging wel.

Mijn 2e advies: 182.000 is een forse hypotheek voor een starter. Dat is echt flink aftikken, ook als het een maandje slechter gaat. Maar goed, altijd goedkoper nog dan huren***

Mijn 3e advies: Vaste lasten en onderhoud zijn niet niets! Reken zeker 10% van je bruto hypotheek per maand aan onderhoud van je huis. Ook heb je belastingen over je huis (ook 10% ofzo) en moet je een huis vullen met meubels, lampen, gordijnen, servies, blablablabla: Allemaal 1000en euros, zeker in het begin, zelfs als je het low-budget en goedkoop doet.

Een eigen huis kost gigantisch veel geld, en als je daar geen ervaring mee hebt, loop je hard tegen de lamp aan. Oh nee niet, want die lampen moet je ook aanschaffen.

[ Voor 40% gewijzigd door Gamebuster op 15-05-2018 16:33 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
CheapTweak schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:18:
Probeer wat creatief mee te denken?
Ik ga ervan uit dat de topicstarter beetje wanhopig is en dringend het ouderlijk huis uit wil en samenwonen met zijn vriendin prio nr1 is op dit moment?

Beste zou zijn als hij kan wachten tot volgend jaar en bij zijn eindejaarsbeoordeling heeft laten zien dat hij die loonsverhoging verdiend heeft.
ja creatieve fraude. Hoezo haal je uit het verhaal van TS dat hij wanhopig is? Wat ik lees, is dat iemand die net aan komt kijken in de arbeidsmarkt om een behoorlijke salarisverhoging vraagt. En waarvoor, om een huis boven zijn max te kunnen kopen...

Vervang woning eens door tv, mobiel of playstation en stel de vraag dan nog eens.

TS is 21 en woont nog thuis, hij heeft alle tijd om een goeie basis voor zijn financiën en carrière op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheapTweak
Meer als 40 uur werkweek is afwijkend van de norm, maar kan bij sommige banken wel.

Even gegoogled:
https://www.hypotheken-fo...11&t=13323&hilit=werkweek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
CheapTweak schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:27:
Meer als 40 uur werkweek is afwijkend van de norm, maar kan bij sommige banken wel.

Even gegoogled:
https://www.hypotheken-fo...11&t=13323&hilit=werkweek
Nja ik zou het er niet op gokken... maar proberen kan altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheapTweak
Defector schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:25:
[...]

ja creatieve fraude. Hoezo haal je uit het verhaal van TS dat hij wanhopig is? Wat ik lees, is dat iemand die net aan komt kijken in de arbeidsmarkt om een behoorlijke salarisverhoging vraagt. En waarvoor, om een huis boven zijn max te kunnen kopen...

Vervang woning eens door tv, mobiel of playstation en stel de vraag dan nog eens.

TS is 21 en woont nog thuis, hij heeft alle tijd om een goeie basis voor zijn financiën en carrière op te bouwen.
Ok, misschien beetje te creatief gelezen. Moest denken hoe graag ik vroeger het huis uit wou omdat ik het niet meer uithield. 21 het huis uit lijkt me verder wel een gezonde leeftijd om zelfstandig te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gamebuster
CheapTweak schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:29:
[...]

Ok, misschien beetje te creatief gelezen. Moest denken hoe graag ik vroeger het huis uit wou omdat ik het niet meer uithield. 21 het huis uit lijkt me verder wel een gezonde leeftijd om zelfstandig te worden.
Tja ik zou eerder gewoon een starters-woning aanraden, de goedkoopste die je kan vinden. Daar 2-3 jaar blijven hangen (+samenwonen met vriendin). Daarna eventueel een duurder huisje (samen of alleen) halen, dan weet je veel beter wat je wil en wat voor kosten je hebt. En je hebt dan ook geld kunnen opsparen met de lagere maandlasten.

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 15-05-2018 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Laatst online: 12-09 18:50
[...]

Als ik zelf in het buitenland zit (500km), dan werk ik daar door tot ca 17h-18h, en dan rij ik nog naar huis. En de volgende dag is gewoon een werkdag.
Iedere normale werkgever biedt je dan in ieder geval een optie om in een hotel te blijven overnachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karschoo
  • Laatst online: 12-09 22:20
Ik ben het eens met Game buster, het best is om een andere baan te zoeken als je perce een hogerere vergoeding wil. Het is ongebruikelijk om zomaar meer geld te vragen.

Imo heb je net de boot gemist, het beeindigen van de detacheringsovereenkomst was een goed moment geweest hiervoor. Een ander gebruikelijk moment is het jaarlijkse evaluatiegesprek, maar ik weet niet of je daarop kan wachten.

Mocht je het nu perce willen doen, dan adviseer ik het volgende. Ik denk dat je beste zet is dat je motivatie een marktconform salaris is. Dus door inzichten van oud studiegenoten bijv. ben je erachter gekomen, dat je salaris niet marktconform is en dat het je dwars zit (eigen werkelijke reden invullen). Dan kun je altijd nog de reactie afwachten van je leidinggevende. Blijkbaar zijn ze blij met je, en ze zullen bereid zijn om mee te denken als jou mentaal iets dwars zit. Elke werkgever heeft immers graag contente werknemers. Zorg wel dat je een dergelijk gesprek tot in de puntjes hebt voorbereid en dat je aan alle waarschijnlijke uitkomsten gedacht hebt. Blijf altijd rustig en respectvol zelfs als het gesprek niet je kant op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:31

3DDude

I void warranty's

Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:10:
[...]

Ja ook mee eens, hier ben ik ook mee bezig. Ik vind alleen voor de hoeveelheid tijd die je er in stopt, 50,- bruto wel weinig, maar dat is persoonlijk. Dan zou ik 6 certificaten per jaar moeten halen.
Bij mijn werkgever krijg je niks erbij als je certificeringen haalt, dus gewoon halen die hap.

Je beweert dat je studeert naast je werk, maar wanneer ga je die certificeringen halen dan?
Als je ze allebei al gehad had, hoefde je niet 300 maar 200 erbij te vragen.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
_vision schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:44:
[...]

Iedere normale werkgever biedt je dan in ieder geval een optie om in een hotel te blijven overnachten.
Tuurlijk, dat kan ik zelf regelen, maar als ik om 22h thuis kan zijn, dan doe ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
FreakNL schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 15:54:
Ik wou dat ik 50 bruto erbij kreeg per certificaat. Elk jaar een examen of 4 binnenkoppen en je zit gebakken. Wat dat betreft is de TS ook wel een beetje een zeikerd. Je hebt geen kinderen (denk ik?), dan heb je tijd zat voor wat zelfstudie.

Het verhaal van Tommie12 slaat trouwens ook nergens op. Zo'n baas krijgt van mij ook de middelvinger. En ja, ik reis voor mijn werk. Volgende maand naar Brazilie voor een week. Maar niet met dat soort voorwaarden. Gelukkig zit ik bij een werkgever waar ze wel snappen dat een thuissituatie ook belangrijk is. Ben toevallig ook in Duitsland geweest in februari, van donderdag t/m woensdag (woensdagochtend teruggereden). Maar mijn teamleider had me eigenhandig naar huis geschopt als ik donderdag (of vrijdag of zelfs maandag!) mijn gezicht op kantoor had laten zien....
Dan zit je nog in de fase waar je uurtjes telt.
Daar ben ik gelukkig voorbij.

Ik heb wel nog nooit om loonsopslag moeten vragen, en de bonussen vallen hier ook dik mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Die uurtjes tellen zeker, das mijn privéleven namelijk.

Jij bent je privéleven voorbij?

Ik heb het nergens over geld.

[ Voor 15% gewijzigd door FreakNL op 15-05-2018 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Tommie12 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:38:
[...]

Tja, sinds wanneer is je uren doen flexibel zijn...
Als ik een overvolle agenda heb, en er moet nog iets gebeuren, dan plannen we de meeting van 18-19h.
En dan ben ik er.
Maar ik ga ook niemand tegen houden om een dag te beginnen om 10h omdat die 's ochtends naar de tandarts moet.

Maar vooor dioe extra certificaatjes kan je wel eens iets extra doen dacht ik zo.
U klinkt als mijn oude werkgever, die ik lachend mijn ontslagbrief heb ingeleverd, nadat hij mij een jaar met gemiddeld 10 onbetaalde overuren per week door half europa stuurde (reistijd in weekenden en buiten kantoor uren niet meegerekend) en mij met een fooi als loonsverhoging probeerde af te schepen, omdat de zaken toch niet zo goed gingen.

Een manager die bij mij een meeting van 18 tot 19 inplant, neem ik niet serieus en zit alleen maar te micromanagen en kan zijn eigen werk niet plannen (vaak zijn dat soort meetings ook lekker ad hoc).

In mijn vorige baan stuurde ik mensen vrijdag lekker naar huis op die vrijdag of konden ze thuiswerken. Je hoeft niet gelijk met een verlofdag te zwaaien, maar als je je 40 uur al gemaakt hebt en het geld is verdiend, dan kun je ze beter naar huis sturen, levert je ook een stuk meer goodwill op als werkgever/ manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
DeveloperNL schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 18:04:
[...]

U klinkt als mijn oude werkgever, die ik lachend mijn ontslagbrief heb ingeleverd, nadat hij mij een jaar met gemiddeld 10 onbetaalde overuren per week door half europa stuurde (reistijd in weekenden en buiten kantoor uren niet meegerekend) en mij met een fooi als loonsverhoging probeerde af te schepen, omdat de zaken toch niet zo goed gingen.

Een manager die bij mij een meeting van 18 tot 19 inplant, neem ik niet serieus en zit alleen maar te micromanagen en kan zijn eigen werk niet plannen (vaak zijn dat soort meetings ook lekker ad hoc).

In mijn vorige baan stuurde ik mensen vrijdag lekker naar huis op die vrijdag of konden ze thuiswerken. Je hoeft niet gelijk met een verlofdag te zwaaien, maar als je je 40 uur al gemaakt hebt en het geld is verdiend, dan kun je ze beter naar huis sturen, levert je ook een stuk meer goodwill op als werkgever/ manager.
Alles in verhouding...
De mensen aan wie ik dat vraag hebben meestal ook een loon aan de noorderkant van 5000€ Bruto, en een contract als "leidinggevende", met bonus en dikwijls nog een firmawagen.
Dan ga ik echt geen overuren meer betalen, dat zit in het loon en de bonus.

Als je uren blijft tellen, dan geraak je niet in die positie.
En tuurlijk, ik plan niet alle dagen meetings om 18h, maar als dat gebeurt tja, dan ben je er.
Ik heb ook begrip als iemand die dag een oudervergadering heeft, maar sommigen schijnen dat elke dag te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:11
Tommie12 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 18:10:
[...]

Alles in verhouding...
De mensen aan wie ik dat vraag hebben meestal ook een loon aan de noorderkant van 5000€ Bruto, en een contract als "leidinggevende", met bonus en dikwijls nog een firmawagen.
Dan ga ik echt geen overuren meer betalen, dat zit in het loon en de bonus.

Als je uren blijft tellen, dan geraak je niet in die positie.
En tuurlijk, ik plan niet alle dagen meetings om 18h, maar als dat gebeurt tja, dan ben je er.
Ik heb ook begrip als iemand die dag een oudervergadering heeft, maar sommigen schijnen dat elke dag te hebben.
Tja, ik heb een leidinggevende en die plant alle gemeenschappelijke bedrijfsmeetings ook maar op dat tijdstip. Is ook niet iedere dag, maar gemiddeld heb ik iedere maand wel zo een avond met een groot deel van het bedrijf. En waarom? Omdat het dan niet ten koste gaat van tijd bij klanten en het bedrijf dus zo min mogelijk kost, en die tijd mogen we ook niet schrijven... En wij zitten echt niet allemaal aan de noorderkant van die 5000 euro, ik schat dat 90% aan de ruim aan zuidkant zal zitten daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zit er zelf niet, maar ik ken genoeg mensen binnen ons bedrijf die ook die kant (6000 bruto) opgaan qua salaris. Heck, ik heb een teamgenoot die op de top vd (voor mij) volgende schaal zit (eindfunctie), hij krijgt dezelfde compensatiedagen als ik. Nogmaals, ik heb het nergens over geld als compensatie. Bij ons zitten de overuren ook in het salaris. Maar dat wil niet zeggen dat je dan na een week van 80 uur ook nog es op kantoor gaat zitten bikkelen, daarmee jaag je mensen over de kling. Of ze nou 2500 of 6000 euro verdienen. Enige kanttekening, bij ons is het reizen structureler van aard (40 tot 80 dagen per jaar weg).

@Transportman
Typisch detacherings gelul. Het gaat niet ten koste van tijd bij de klant, het gaat ten koste van facturabele uurtjes. En die zijn heilig. Blij dat ik weg ben uit die uurtje-factuurtje cultuur. De reden dat je die uren niet mag schrijven is natuurlijk omdat dat uiteindelijk ook weer ten koste gaat van je facturabiliteit...

[ Voor 26% gewijzigd door FreakNL op 15-05-2018 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 00:24

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Waarom wordt hier zo gehamerd op certificaten, is praktijkervaring niks meer waard? Niet iedereen heeft zin om na zijn werk nog te gaan leren.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
BroWohsEdis schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 20:03:
Waarom wordt hier zo gehamerd op certificaten, is praktijkervaring niks meer waard? Niet iedereen heeft zin om na zijn werk nog te gaan leren.
Dus omdat "niet iedereen" "zin" heeft om certificaten te halen, moet een werkgever maar tussendoor extra salarisverhogingen gaan geven? (In dit topic gaat het voor zover ik zie over verhoging bij certificaten (dus vrij SMART te maken, lekker straight forward), over de jaarlijkse verhoging (nog meer dan een halfjaar weg) en over tussentijds vragen (maar dan wel goede argumenten nodig, die nog lijken te ontbreken). Van deze drie lijkt een tactiek om zsm 6 certificaten af te ronden de beste kans om zsm 300 bruto meer te krijgen. Gezien de vraag lijkt die focus me dan ook niet vreemd. Praktijkervaring is namelijk grinden en duurt wat langer dan een paar maandjes, dus niet helemaal waar de TS wat aan heeft nu.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Laatst online: 17:28
Detachering; daar word je nu eenmaal gemeten en vergeleken (hoofdzakelijk) op basis van behaalde papiertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Als mensen nog geen ervaring hebben dan kan je kennis aantonen met certificaten. Dus dit geldt vooral voor jongere medewerkers met niet zo veel ervaring. Dus als je dan graag snel een salarisverhoging wilt dan mag je daar best wat tijd in investeren, gezien je met ervaring een stuk trager die verhoging zou krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

@luukmans7

Als ik je verhaal lees kom ik mezelf een beetje tegen. Echter was ik iets ouder, iets meer werkervaring en iets meer inkomen.

Één tip, ga niet maximaal lenen aan het begin van je relatie. Wij hadden de luxe om 4 jaar in ouderlijk huis door te sparen, resultaat, een dikke vetpot aan geld. Wat ook meehielp is dat mijn vrouw universitair opgeleid is, ouder is en stukken beter verdient. We konden bijna 350 k lenen. Allemaal mooi, meteen een eengezinswoning in. Neen, we hebben voor de eerste stap een appartement genomen van 210k.

Man wat een rust en vrede. We kunnen doorsparen ondanks alle lasten.

Daarnaast nog een saillant detail. Ondertussen een baby erbij gekregen, en ook die kunnen we prima ondervangen.

Draai dat verhaal nu om en stel je voor dat we de eengezinswoning van 350k hadden gekocht. Dikke maandelijkse lasten en een baby. De spaarpot zou snel leeg raken en ik denk dat we beiden snel zouden omvallen.

Focus je eerst op je basis, werk van ruw naar fijn. We zijn jong, wees gretig in je carriere, die kan niet terug bijten. Wees echter niet gretig in financiele risicos.. Die kunnen keihard terug bijten met alle gevolgen van dien. Relatiebreuk noem het maar op. Zou zonde zijn want als ik je posts zo lees kom je over als een sympathieke gast die het gewoon voor elkaar wilt krijgen. Je komt er wel, maar zorg eerst voor een goede fundatie!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry2014
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-03 22:55
Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:10:
[...]

Ja ook mee eens, hier ben ik ook mee bezig. Ik vind alleen voor de hoeveelheid tijd die je er in stopt, 50,- bruto wel weinig, maar dat is persoonlijk. Dan zou ik 6 certificaten per jaar moeten halen.
Denk dat je dit iets anders moet bekijken. 50 euro per maand is incl. vakantie geld bijna 650 euro extra per jaar. Bij twee 1.300 euro.

Even aannemende dat je ongeveer 2K verdiend, betekend dat een salarisverhoging van 2,5% per certificaat. Lijkt mij niet onaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 22:42:
@luukmans7

Als ik je verhaal lees kom ik mezelf een beetje tegen. Echter was ik iets ouder, iets meer werkervaring en iets meer inkomen.

Één tip, ga niet maximaal lenen aan het begin van je relatie. Wij hadden de luxe om 4 jaar in ouderlijk huis door te sparen, resultaat, een dikke vetpot aan geld. Wat ook meehielp is dat mijn vrouw universitair opgeleid is, ouder is en stukken beter verdient. We konden bijna 350 k lenen. Allemaal mooi, meteen een eengezinswoning in. Neen, we hebben voor de eerste stap een appartement genomen van 210k.

Man wat een rust en vrede. We kunnen doorsparen ondanks alle lasten.

Daarnaast nog een saillant detail. Ondertussen een baby erbij gekregen, en ook die kunnen we prima ondervangen.

Draai dat verhaal nu om en stel je voor dat we de eengezinswoning van 350k hadden gekocht. Dikke maandelijkse lasten en een baby. De spaarpot zou snel leeg raken en ik denk dat we beiden snel zouden omvallen.

Focus je eerst op je basis, werk van ruw naar fijn. We zijn jong, wees gretig in je carriere, die kan niet terug bijten. Wees echter niet gretig in financiele risicos.. Die kunnen keihard terug bijten met alle gevolgen van dien. Relatiebreuk noem het maar op. Zou zonde zijn want als ik je posts zo lees kom je over als een sympathieke gast die het gewoon voor elkaar wilt krijgen. Je komt er wel, maar zorg eerst voor een goede fundatie!

Succes!
Het komt er op neer dat ik alles gewoon voor elkaar wil hebben. Wil het liefst zo snel mogelijk huisje boompje beestje inderdaad. Puur om wat meer stress te vermijden inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Agent47 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:15:
[...]

Het komt er op neer dat ik alles gewoon voor elkaar wil hebben. Wil het liefst zo snel mogelijk huisje boompje beestje inderdaad. Puur om wat meer stress te vermijden inderdaad.
Doe dat, geen verkeerde leeftijd om zelfstandig te worden met je meid. Ga dan huren of koop onder de maximale grens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:28:
[...]

Doe dat, geen verkeerde leeftijd om zelfstandig te worden met je meid. Ga dan huren of koop onder de maximale grens!
We staan ook ingeschreven bij de woningbouw samen! Alleen dat is uitgeloot worden, ongeacht hoe lang je ingeschreven staat. Particulier huren is bijna niet te doen zo duur voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:52

P_Tingen

omdat het KAN

Agent47 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:15:
[...]
Als je stress wil vermijden kan ik je aanraden om jezelf niet tot aan je nek in de schulden te steken. Probeer te leven met het motto dat "meer niet gelukkiger maakt dan genoeg"

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
P_Tingen schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:39:
[...]

Als je stress wil vermijden kan ik je aanraden om jezelf niet tot aan je nek in de schulden te steken. Probeer te leven met het motto dat "meer niet gelukkiger maakt dan genoeg"
Ook mee eens maar het is voor mij tijd om het huis uit te gaan. Ik ga niet verder m'n prive leven op een forum gooien maar het is gewoon tijd. Het is nu alleen overleggen met mijn vriendin en dan hopen op een huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
In de detachering zijn certificaten enorm belangrijk. Praktijkervaring is leuk maar daarmee kunnen ze je niet kwijt aan klanten, die willen alleen maar een mooie lijst met certificaten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:13

Polycom

Poes van goud

Misschien is tijdelijk huren (eventueel anti-kraak) een betere optie als je graag uit huis wilt. Vergeet niet dat als je een huis koopt je een flinke smak eigen geld moet meenemen. Denk maar eens aan een bedrag van +10K. Als je er een beetje goed bij wilt zitten dan moet je misschien wel het dubbele meenemen. :)

Dus anti-kraak gaan wonen, verder leren (certificaten halen, hogerop komen), sparen en dan pas een huis kopen lijkt mij een betere route. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Niet bijleren naast je werk is een uitstekende manier om zo min mogelijk omhoog te gaan in functies/salarissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@luukmans7 Lang verhaal kort. Wat is je toegevoegde waarde voor jouw werkgever? Een marge van 25-40% is gangbaar in detachering, afhankelijk van senioriteit en inzetbaarheid. Een werknemer aannemen en detacheren leidt tot een negatieve cash flow gedurende 3 tot 4 maanden en verdient zich in een zonnig scenario pas terug na ruim een jaar. Als iemand na 8 maanden komt vragen om loonsverhoging, krijg ik het idee dat je nooit content gaat zijn met wat voor beloning dan ook. Voor juniors zoals jij gelden zeker wat snellere loonsverhogingsstappen, maar dan moet je denken aan 8-15% op jaarbasis. Tenzij de marge die ze op je maken een veel hoger salaris rechtvaardigt, maar dat lees ik nergens in je verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
@luukmans7 Op dit moment een huis kopen - ik zou het afraden. De huizenmarkt is echt op zijn hoogtepunt, mensen betalen meer dan de vraagprijs om maar een huis te kunnen kopen. Ik snap dat het fijn is om het huis uit te gaan maar je betaald de hoofdprijs op dit moment. Het zakt vanzelf weer een keer in. Als je een paar jaar kan wachten, kan je in de tussentijd werk maken van een hoger salaris (en dus kan je straks meer lenen) en als de huizenprijzen weer wat naar beneden gaan, ben jij spekkoper op de markt.

Om de salarisgesprekken makkelijk te maken, moet je meedenken hoe jij voordeel op kan brengen voor het bedrijf. Toegevoegde waarde, wat @desmond hierboven al roept. Als jij ziet dat je ergens intern kosten kan besparen, en je kan dat mooi pitchen aan je baas, is je baas blij. Zorg dat je makkelijk te plaatsen bent, dus behaal je certificeringen. Als je zelf een leuke opdracht ziet (voor jou of je collega's), zet het door. Op die manier laat je zien dat je meedenkt met het bedrijf, en niet alleen voor jezelf daar zit.

De snelste loonsverhoging is als je van baan veranderd, ik heb het een keer voor elkaar gekregen om ruim 600 euro omhoog te gaan door te wisselen van baan. Ik weet niet of dat iets is wat je nu als optie beschouwd? Wil je per sé blijven bij je werkgever, als een ander bedrijf je wél de loonsverhoging zou bieden die je zoekt?

[ Voor 3% gewijzigd door Widow op 16-05-2018 10:24 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Widow schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:23:
@luukmans7 Op dit moment een huis kopen - ik zou het afraden. De huizenmarkt is echt op zijn hoogtepunt, mensen betalen meer dan de vraagprijs om maar een huis te kunnen kopen. Ik snap dat het fijn is om het huis uit te gaan maar je betaald de hoofdprijs op dit moment. Het zakt vanzelf weer een keer in. Als je een paar jaar kan wachten, kan je in de tussentijd werk maken van een hoger salaris (en dus kan je straks meer lenen) en als de huizenprijzen weer wat naar beneden gaan, ben jij spekkoper op de markt.

Om de salarisgesprekken makkelijk te maken, moet je meedenken hoe jij voordeel op kan brengen voor het bedrijf. Toegevoegde waarde, wat @desmond hierboven al roept. Als jij ziet dat je ergens intern kosten kan besparen, en je kan dat mooi pitchen aan je baas, is je baas blij. Zorg dat je makkelijk te plaatsen bent, dus behaal je certificeringen. Als je zelf een leuke opdracht ziet (voor jou of je collega's), zet het door. Op die manier laat je zien dat je meedenkt met het bedrijf, en niet alleen voor jezelf daar zit.

De snelste loonsverhoging is als je van baan veranderd, ik heb het een keer voor elkaar gekregen om ruim 600 euro omhoog te gaan door te wisselen van baan. Ik weet niet of dat iets is wat je nu als optie beschouwd? Wil je per sé blijven bij je werkgever, als een ander bedrijf je wél de loonsverhoging zou bieden die je zoekt?
Wel met een vast contract ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker wel maar je zult toch met nieuwe technieken moeten bezig gaan om bij te blijven. Dan kun je net zo goed ook een diploma halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:14

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Switchen van werkgever is de enige kans om zo,n bedrag erbij te krijgen. Ga ervanuit dat je bij call2 werkt met het bonus systeem die gaat je geen cent extra geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 21:50
Agent47 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:41:
[...]

Ook mee eens maar het is voor mij tijd om het huis uit te gaan. Ik ga niet verder m'n prive leven op een forum gooien maar het is gewoon tijd. Het is nu alleen overleggen met mijn vriendin en dan hopen op een huis.
Je wilt het huis uit, staat vast niemand hier praat je ervan af.
Je moet het nog overleggen met je vriendin en dan alles uitzoeken ook de geschikte woning.
De vraag is hoelang duurt dat nog voordat het gebeurt? Dit gaat niet gebeuren in dagen maar weken, dan werk je er al weer langer, hoe dichter je bij het jaar werken daar hoe het beter is om te vragen kwa gevoel. (want na 6/8 maanden meer vragen voelt altijd wel raar )

Helaas wordt in de IT wel veel gemeten op je certificering, dat verschilt per bedrijf.
De ene geeft makkelijker verhoging zonder certificering dan de ander.
Via collega's kan je er een beetje achter komen hoe het bedrijf is met salaris verhoging.

Kortom, eerste met je vriendin erover hebben of het plan wel door gaat en dan gewoon meer salaris vragen bij je werkgever, lukt het niet dan maar leren of overstappen als je echt meer wilt verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 16-09 09:52
Widow schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:23:
@luukmans7 Op dit moment een huis kopen - ik zou het afraden. De huizenmarkt is echt op zijn hoogtepunt, mensen betalen meer dan de vraagprijs om maar een huis te kunnen kopen. Ik snap dat het fijn is om het huis uit te gaan maar je betaald de hoofdprijs op dit moment. Het zakt vanzelf weer een keer in.
Ten aanzien van koersen, marktprijzen e.d. en ook huizenprijzen is het heel belangrijk om te beseffen dat je nooit weet wanneer een piek of dal is gevormd (anders dan achteraf). Huizen zijn dit jaar duurder dan vorig jaar. De meeste glazenbollenkijkers verwachten de komende paar jaar een doorgaande prijsstijging, maar je kunt nooit voorstellingen doen wanneer dat stopt.

Historisch gezien is het patroon ongeveer: 25 jaar omhoog, 6 jaar omlaag.
-- piek in 1979; daling tot midden jaren '80;
-- stijging tot 2008; daling tot en met 2013;
-- inmiddels 4 a 5 jaar aan het stijgen.

-- het duurde tot ongeveer 1991 dat de prijsniveaus van de 1979 piek werden gepasseerd. Maar daarna zijn de huizenprijzen veel verder gestegen. De correctie van 2008-2013 heeft de prijzen doen dalen tot niveau 2003 ofzo; ook op het dal lagen ze dus ver boven het niveau van de voorlaatste piek.

Stel dat dat patroon zich herhaalt, dan is de volgende correctie over 20 jaar. Wil je TS aanraden op tot in de 40 thuis te blijven wonen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
t_captain schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:00:
[...]

Ten aanzien van koersen, marktprijzen e.d. en ook huizenprijzen is het heel belangrijk om te beseffen dat je nooit weet wanneer een piek of dal is gevormd (anders dan achteraf). [...] Wil je TS aanraden op tot in de 40 thuis te blijven wonen?
Je hebt helemaal gelijk dat je prijzen pas achteraf in context kan plaatsen. En wanneer het volgende dal is - als ik echt zo'n voorspellende gave had, stond ik nu op beursplein 5 :+ dus ik weet het ook niet. Ik adviseer niemand om thuis te blijven wonen als iemand zich daar niet prettig bij voelt, maar ergens voelt een stijging van 45% in 5 jaar tijd nogal vreemd. Mijn salaris stijgt minder hard - ik zou ergens verwachten dat iedereen dan een keer door z'n geld heen is, en er minder verkocht gaat worden.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Widow schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:09:
[...]

Je hebt helemaal gelijk dat je prijzen pas achteraf in context kan plaatsen. En wanneer het volgende dal is - als ik echt zo'n voorspellende gave had, stond ik nu op beursplein 5 :+ dus ik weet het ook niet. Ik adviseer niemand om thuis te blijven wonen als iemand zich daar niet prettig bij voelt, maar ergens voelt een stijging van 45% in 5 jaar tijd nogal vreemd. Mijn salaris stijgt minder hard - ik zou ergens verwachten dat iedereen dan een keer door z'n geld heen is, en er minder verkocht gaat worden.
Dan gaan mensen meer en meer "een voorschot op de erfenis" vragen aan mama en papa, en kunnen ze alsnog snel kopen zonder 100% te moeten lenen.

Ik dacht dat in België meer dan 20% van de 20ers die vastgoed kopen "hulp" krijgt van familie.
In behoorlijk wat families is dat een traditie die van generatie op generatie wordt doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 11:41
Je moet weg blijven uit de discussie "ik wil een huis kopen, maar kan het niet betalen dus beste werkgever ga dat eens voor mij oplossen."

Loonsverhoging moet liggen in de lijn met je ontwikkeling, prestaties, maar ook marktbeweging (vraag/aanbod/schaarste). Zodra je daar goede argumentatie voor hebt en jezelf hebt bewezen, dan heb je een goed vertrekpunt voor een gesprek.

Je wil namelijk graag beloond worden in lijn met prestatie, kennis en ontwikkeling. In deze discussie sta je namelijk veel sterker dan je uitgave patroon die niet in lijn ligt met je inkomsten.

Denk ook na over welke tegenprestatie jij wilt leveren voor een eventuele verhoging etc....
Kortom, leg niet je probleem bij je werkgever neer om op te lossen en kom zelf met een goed voorstel.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheapTweak
@luukmans7 Heb je bij het aannemen van je huidige baan nog wel onderhandeld over je salaris of meteen de eerste aanbod geaccepteerd?

[ Voor 3% gewijzigd door CheapTweak op 16-05-2018 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
CheapTweak schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:36:
@luukmans7 Heb je bij het aannemen van je huidige baan nog wel onderhandeld over je salaris of meteen de eerste aanbod geaccepteerd?
Onderhandelt, ze boden eerst rond de 1600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheapTweak
Dat is Minimum loon. Ik zou me beledigd voelen en dan richting de deur gaan lopen. Misschien moet je inderdaad wel rond gaan kijken wat andere detacheerders zouden willen geven voor je. Zodat je beter beeld hebt van je marktwaarde op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
CheapTweak schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:45:
Dat is Minimum loon. Ik zou me beledigd voelen en dan richting de deur gaan lopen. (...)
Voor 22+ inderdaad tegen de 1600 had. Voor een 21-jarige zoals TS ligt het lager. (Ben het verder overigens met je eens. 1600 was wel erg laag.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:12
Wat ik niet helemaal snap is je absolute voorwaarde van een vast contract. (althans zo lijkt het)
Als je nog geen koophuis hebt en ook geen kinderen heb je juist de luxe dat je makkelijker kan gaan shoppen. Je hebt namelijk nauwelijks vaste lasten.

Juist door je breder te oriënteren krijg je een beter idee wat nou eigenlijk ècht een marktconform salaris is.
Je zegt wel dat het nu te laag is (en dat zou heel goed kunnen), maar veel steekhoudende argumenten hoor ik nog niet.
Wat biedt de concurrent je?
Vragen staat vrij.

Persoonlijk heb ik er 500 euro bovenop gepraat door het aanbod van een andere organisatie te tonen.
Daar wilde ik niet werken, maar dat doet er niet zo toe. Het salaris werd na kort overleg gematcht.
Dat was overigens wel tijdens de salarisonderhandelingen, wat m.i. het juiste moment is om dat soort geintjes uit te halen.
Wil je zo iets nu nog doen dan zou je dus eigenlijk ook bereid moeten zijn ook echt over te stappen als de huidige werkgever niet hapt.

Los van bovenstaand ben ik het met voorgaande posters eens dat het verstandiger is om eerst samen te gaan wonen in een goedkopere woning, die je eventueel ook op 1 salaris kan betalen als het samenwonen toch tegen blijkt te vallen. (menig relatie loopt erop stuk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Eens met @daan! en @Widow

Recipe for disaster.

En waarom die enorme focus op een vast contract? Ik heb een huis gekocht van 180.000 op mijn salaris met een jaarcontract. Inmiddels wonen we daar met zijn drieeën :+ Pré-gekte overigens (2014),kan er nu 300k voor krijgen, markt is te ziek op dit moment... Zou ook niet gaan kopen nu.. Is antikraak niet iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 22:13
EJPostema schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:07:
Ik denk niet dat je dit ooit gaat krijgen. Een werkgever is geen liefdadigheids instelling die gratis geld geven als mensen een huis willen kopen

Van 2000 -> 2300 is een verhoging van zo'n 15%. Naar mijn mening onrealistisch om te verwachten dat je werkgever je dat geeft, hoe goed je ook bent. Zeker niet na een half jaar en zeker niet bij een detacheerder

Als je 5% erbij zou krijgen zou al veel zijn
Percentage zegt toch niks? Die 15% verhoging wat je noemt zou nog geen 5% verhoging zijn bij een werknemer die 6k verdient. En toch kost het de werkgever in allebei de gevallen evenveel geld.
300 euro erbij kan prima, en zeker als je nog maar 2k verdient. Heb weleens grotere sprongen gemaakt.
Al vind ik het willen kopen/lenen van een huis/auto/verbouwing etc geen goede reden voor een loonsverhoging.

[ Voor 6% gewijzigd door Het Fantoom op 20-05-2018 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:41

Yucon

*broem*

Ik zit niet zo in de certificatenbusiness, maar waar hebben we het eigenlijk over? Is er een vuistregel hoeveel uur voor een certificaat staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Kost de woning ook precies 182.500? Ondanks een loonsverhoging moet je altijd eigen geld inbrengen. Heb je daar ook rekening meegehouden? Sparen moet je dus sowieso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:11
Yucon schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:56:
Ik zit niet zo in de certificatenbusiness, maar waar hebben we het eigenlijk over? Is er een vuistregel hoeveel uur voor een certificaat staat?
Daar is niet echt een vuistregel voor, ik heb certificaten waar 100 uur in zit naast normaal gebruik van het betreffende pakket, ik heb certificaten waar minder dan 20 uur in zit, en van alles daar tussenin. En zijn ze nuttig? Het grootste deel niet, en komen al die consultancy-bedrijven er mee weg omdat klanten eigenlijk niet door hebben dat veel certificaten helemaal niets zeggen over wat iemand wel of niet kan.

Meest extreme voorbeeld: Het pakket dat ik nu gebruik, om daar de certificering voor te halen (een van die 100+ uren), moet je eigenlijk alles weten van de 75% van de opties die je nooit gebruikt en die je toch weer op zal moeten zoeken als je het onverwachts toch een keer tegen komt. Aantal van die opties zijn zelfs in de meest recente versie verwijderd, maar de certificering voor die versie is er nog niet...

Edit: Meeste leveranciers van pakketten hebben ook nog partner-programma's, waarbij geeist wordt dat X% van de medewerkers gecertificeerd is om een bepaald labeltje te mogen dragen (Certified Partner en dat soort zooi), en de enige die daarin interesse hebben, zijn de consultancy-bedrijven, omdat de klanten eigenlijk niet weten dat dat ook weinig zegt.

[ Voor 14% gewijzigd door Transportman op 22-05-2018 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
daan! schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:56:
Wat ik niet helemaal snap is je absolute voorwaarde van een vast contract. (althans zo lijkt het)
Als je nog geen koophuis hebt en ook geen kinderen heb je juist de luxe dat je makkelijker kan gaan shoppen. Je hebt namelijk nauwelijks vaste lasten.
Inderdaad, hoewel een vast contract in veel gevallen juist flexibeler is dan een jaarcontract. Sommige jaarcontracten bieden namelijk niet een eenzijdige opzegmogelijkheid voor de werknemer en bij een vast contract is dat sowieso wel het geval (1-3 maanden). Dan moet je maar het geluk hebben dat je werkgever je wil laten gaan in goed overleg.
Los van bovenstaand ben ik het met voorgaande posters eens dat het verstandiger is om eerst samen te gaan wonen in een goedkopere woning, die je eventueel ook op 1 salaris kan betalen als het samenwonen toch tegen blijkt te vallen. (menig relatie loopt erop stuk!)
Lijkt me zeker niet onverstandig. Hoewel financieel advies niet de vraag is van TS lijkt het me ook zaak om voor dat soort langdurige verplichtignen rustig de tijd te nemen. De markt is ook echt enorm opgeblazen op dit moment, ben benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen. Maar voor hetzelfde geld zit je straks met dikke onderwaarde en blijkt die vastigheid een strop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
On topic:

Ik heb mijn windows 10 certificeringen binnen (70-698 en 697)
Afgelopen week O365 (70-346) gehaald. Werkgever wilt naar 2250, heb een andere aanbieding van 2750 gekregen van een andere werkgever!

Pagina: 1 2 Laatste