Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 12:10

Agent47

I always close my contracts.

Topicstarter
Goedemorgen Tweakers!

Ik ben nu een half jaar in dienst bij een detacheerder. Heb 2 maanden proef gelopen en daarna meteen een vast contract gekregen! Los van het feit dat ik hier erg dankbaar en blij mee ben, wil ik omdat ik het huis uit wil en samen wil wonen, loonsverhoging vragen.

Ik heb een afgeronde MBO niveau 4 ICT opleiding en (al) 3,5 jaar werkervaring. Ben zelf 21. Ben vanuit mijn opleiding dus meteen full-time gaan werken.

Nu heb ik met de hypotheekadviseur gesproken en ik kan wel een huis kopen samen maar dan minimaal (160.000). Ik wil naar de 182.500, maar dan zou ik 300,- bruto in de maand meer moeten krijgen.

Ik ben tevens bezig met studie Windows 10 (698 en 697) hiervoor krijg ik 50,- per certificaat bruto op mijn loon op als ik deze haal.

Hoe vraag je subtiel om deze loonsverhoging? Heeft iemand tips? Dit is mijn prio 1 en wil deze loonsverhoging echt, aangezien ik eigenlijk vind dat ik te weinig verdien in vergelijking met andere collega's.

Ik wil het wel subtiel brengen , maar wel duidelijk en met goede punten aankomen zodat ik ze kan overtuigen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:58
Heel subtiel dit verhaal voorleggen aan je werkgever?

Niet elke werkgever is het zelfde, maar als ze zien dat een jonger iemand aan zijn toekomst werkt, willen ze hier vaak in mee gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Gelijk werk = gelijke beloning. Je zou daar eens.over kunnem beginnen maar dan moet je wel zeker weten dat je gelijk werk doet.

Verder kan het ook averechts werken. Je werkt er nog geen jaar en wil nu al meer salaris. Sommige managers willen hier niks van weten. Het is heel belangrijk omnte weten hoe jouw directe leiding gevende is in de omgang. Of hij/zij open is om.mee te praten of heel.stug en nors is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
mathy_ schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:00:
Heel subtiel dit verhaal voorleggen aan je werkgever?

Niet elke werkgever is het zelfde, maar als ze zien dat een jonger iemand aan zijn toekomst werkt, willen ze hier vaak in mee gaan.
Ik heb er toevallig over gebeld en uitgelegd dat ik het huis uit wil en ik daar mijn/onze prio heb gelegd. Ik kreeg een beetje het antwoord van " Ja, maar dat is privé " . Het is niet dat ik 3000 bruto verdien en dan naar 3500 wil, nee het beste is als ik van 2000 naar 2600 ga maar ik ga al akkoord van 2000 naar 2300.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je baas je meer gaan betalen omdat jij graag een huis wil kopen? Ga je ook om loonsverhoging vragen als je een dure auto of verre reis wil?
Als je loonsverhoging wil vragen, draag dan argumenten aan waar je baas iets aan heeft: namelijk dat je je werk goed doet, 100% declarabel, breed inzetbaar, etc.

Daarnaast gewoon keihard sparen nu je lasten laag zijn, zodat je straks minder hoeft te lenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:02:
Waarom zou je baas je meer gaan betalen omdat jij graag een huis wil kopen? Ga je ook om loonsverhoging vragen als je een dure auto of verre reis wil?
Als je loonsverhoging wil vragen, draag dan argumenten aan waar je baas iets aan heeft: namelijk dat je je werk goed doet, 100% declarabel, breed inzetbaar, etc.

Daarnaast gewoon keihard sparen nu je lasten laag zijn, zodat je straks minder hoeft te lenen :)
Ook hier mee eens natuurlijk. Het is alleen niet dat ik meteen 1000 er boven op vraag..
Je raad dus aan om met goede argumenten aan te komen. Een officiele brief misschien een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:02
Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:56:
aangezien ik eigenlijk vind dat ik te weinig verdien in vergelijking met andere collega's.
Dan gaat het je niet lukken. Waarom ben JIJ meer waard?

2-300 euro vragen na een half jaar...naja...das toch wel meer dan een subtiele vraag.

Je kan altijd jouw situatie uitleggen, maar dan nog moet je wel kunnen verklaren waarom je dat waard bent toch? Dat lijk je nu niet te kunnen (buiten de twee certificaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
eric.1 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:04:
[...]

Dan gaat het je niet lukken. Waarom ben JIJ meer waard?

2-300 euro vragen na een half jaar...naja...das toch wel meer dan een subtiele vraag.

Je kan altijd jouw situatie uitleggen, maar dan nog moet je wel kunnen verklaren waarom je dat waard bent toch? Dat lijk je nu niet te kunnen (buiten de twee certificaten).
Ik kan aangeven dat ik leergierig ben ( studeer naast mijn full time baan) , vrijwel altijd op tijd kom, werktijden mij niet zoveel uitmaken, ik een afstand van 100 km ook geen probleem vind, jong ben en flexibel ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik denk niet dat je dit ooit gaat krijgen. Een werkgever is geen liefdadigheids instelling die gratis geld geven als mensen een huis willen kopen

Van 2000 -> 2300 is een verhoging van zo'n 15%. Naar mijn mening onrealistisch om te verwachten dat je werkgever je dat geeft, hoe goed je ook bent. Zeker niet na een half jaar en zeker niet bij een detacheerder

Als je 5% erbij zou krijgen zou al veel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
EJPostema schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:07:
Ik denk niet dat je dit ooit gaat krijgen. Een werkgever is geen liefdadigheids instelling die gratis geld geven als mensen een huis willen kopen

Van 2000 -> 2300 is een verhoging van zo'n 15%. Naar mijn mening onrealistisch om te verwachten dat je werkgever je dat geeft, hoe goed je ook bent. Zeker niet na een half jaar en zeker niet bij een detacheerder

Ben ik ook deels met je eens hoor. Maar daarintegen, ik weet niet tot in hoeverre leeftijd een rol speelt. Heb natuurlijk al best veel werkervaring vanaf het moment dat het kon. Ik word met 3 maand 22. Mensen waar ik gedetacheerd ben zijn tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:04:
[...]

Ook hier mee eens natuurlijk. Het is alleen niet dat ik meteen 1000 er boven op vraag..
Je raad dus aan om met goede argumenten aan te komen. Een officiele brief misschien een idee?
Officiële brief lijkt me echt een zeer slecht idee.

Als je meer geld wil zou ik proberen meer van die certificaten te halen, of met je leidinggevende afspraken maken over persoonlijke ontwikkeling, doelen stellen en daar een beloningen aan vast hangen. Rondkijken bij andere werkgevers kan ook.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:06:
[...]

Ik kan aangeven dat ik leergierig ben ( studeer naast mijn full time baan) , vrijwel altijd op tijd kom, werktijden mij niet zoveel uitmaken, ik een afstand van 100 km ook geen probleem vind, jong ben en flexibel ?
Als je dat niet deed of niet was dan zat je niet bij een detacheerder.

Heb je een cursus gedaan waardoor.....?
Door jouw uitmuntende werk een extra job gescoord bij een huidige of nieuwt klant?
Nog meer certificaten uit je mouw te schudden?
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Johnny schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:09:
[...]

Officiële brief lijkt me echt een zeer slecht idee.

Als je meer geld wil zou ik proberen meer van die certificaten te halen, of met je leidinggevende afspraken maken over persoonlijke ontwikkeling, doelen stellen en daar een beloningen aan vast hangen. Rondkijken bij andere werkgevers kan ook.
Ja ook mee eens, hier ben ik ook mee bezig. Ik vind alleen voor de hoeveelheid tijd die je er in stopt, 50,- bruto wel weinig, maar dat is persoonlijk. Dan zou ik 6 certificaten per jaar moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:04:
[...]

Een brief voegt niets toe. Je baas is alleen bereid meer te betalen als hij meer aan je kan verdienen. En hij moet iets in je zien voor de toekomst Kan je dat niet duidelijk maken? Dan gaat hij dat echt niet doen.
De volgende salarisronde afwachten, en dat goed voorbereiden met echte argumenten. Valt dat tegen? Dan wellicht gaan rondkijken. Maar dan nog: verhogingen van >10% zijn zeker niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 10:25
EJPostema schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:07:

Vergis je niet. Ik was van 1900 naar 2100 gegaan bij een functiewisseling binnen het bedrijf. Daarna na 3 maanden heb ik om opslag gevraagd en heb uiteindelijk 2530 gekregen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Tevens had ik wel verschillende andere aanbiedingen gekregen en was er in dit bedrijf leegloop. Heb hier een beetje gebruik van gemaakt en wil zelf ook een huis kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
pvink schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:12:
[...]

Vergis je niet. Ik was van 1900 naar 2050 gegaan bij een functiewisseling binnen het bedrijf. Daarna na 3 maanden heb ik om opslag gevraagd en heb uiteindelijk 2530 gekregen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Tevens had ik wel verschillende andere aanbiedingen gekregen en was er in dit bedrijf leegloop. Heb hier een beetje gebruik van gemaakt en wil zelf ook een huis kopen.
Ah kijk aan ja! Kijk ik krijg ook wel eens aanbiedingen via LinkedIn maar om hier mee te vergelijken of te " dreigen"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:53
Zeker geen brieven schrijven, dit moet je mondeling op tafel leggen.

Maar na 6 maanden is gewoon te vroeg. Ik sta zelf aan de andere kant, en als ik iemand aan werf, en er een contract mee teken, dan gaat daar de eerste 6 maand niks aan veranderen. Wat ik wel soms gedaan heb met een starter is:
Ik wil 2400 betalen, en hij wil 2600. OK, je start aan 2400, en na 6 maand krijg je 2600.

Wij bekijken de lonen ééns per jaar in Januari, en de veranderingen gaan in op 1 Juli. Maar na 6 maand... bij mij zou je kansloos zijn.
Je kan het op tafel leggen, maar het gaat pas veranderen bij de volgende loonronde.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:13:
[...]

Ah kijk aan ja! Kijk ik krijg ook wel eens aanbiedingen via LinkedIn maar om hier mee te vergelijken of te " dreigen"
.

[ Voor 6% gewijzigd door pvink op 15-05-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Tommie12 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:13:
Zeker geen brieven schrijven, dit moet je mondeling op tafel leggen.

Maar na 6 maanden is gewoon te vroeg. Ik sta zelf aan de andere kant, en als ik iemand aan werf, en er een contract mee teken, dan gaat daar de eerste 6 maand niks aan veranderen. Wat ik wel soms gedaan het met een starter is:
Ik wil 2400 betalen, en hij wil 2600. OK, je start aan 2400, en na 6 maand krijg je 2600.

Wij bekijken de lonen ééns per jaar in Januari, en de veranderingen gaan in op 1 Juli. Maar na 6 maand... bij mij zou je kansloos zijn.
Je kan het op tafel leggen, maar het gaat pas veranderen bij de volgende loonronde.
Ja, 8e maand ga ik nu in. Ik kan natuurlijk ook naar de financiële situatie kijken van m'n vriendin , maar kijk altijd eerst naar mezelf. Bedankt voor je eerlijke antwoord in ieder geval. Heb je nog wel tip(s) verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:13:
[...]

Dat is een gevaarlijk spel. Kan zijn dat het nu werkt, maar je zou bij mij een uitzonderlijk talent moeten zijn om daar op in te gaan, en al zeker omdat er in ons bedrijf echt boven de mediaan betaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Tommie12 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:17:
[...]

Dat is een gevaarlijk spel. Kan zijn dat het nu werkt, maar je zou bij mij een uitzonderlijk talent moeten zijn om daar op in te gaan, en al zeker omdat er in ons bedrijf echt boven de mediaan betaald wordt.
Ja ik vind het een beetje spelen met vuur zegmaar..
Grote kans dat mijn werkgever dan zegt, dan ga je daar toch heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
Tommie12 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:17:
[...]

Ik zou er ook niet mee dreigen. Dat heb ik in ieder geval niet gedaan. Ik werd in mijn ogen onderbetaald en heb gewoonweg om opslag gevraagd en zonder problemen gekregen. Ik werk wel via een detachering, dat scheelt in mijn ogen ook al. Een detachering wilt liever iets verdienen dan helemaal niets verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
pvink schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:20:
[...]

Ik zou er ook niet mee dreigen. Dat heb ik in ieder geval niet gedaan. Ik werd in mijn ogen onderbetaald en heb gewoonweg om opslag gevraagd en zonder problemen gekregen. Ik werk wel via een detachering, dat scheelt in mijn ogen ook al. Een detachering wilt liever iets verdienen dan helemaal niets verdienen.
Ik werk ook bij een detacheerder maar je hebt er gewoon om gevraagd en gekregen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:19:
[...]

Ja ik vind het een beetje spelen met vuur zegmaar..
Grote kans dat mijn werkgever dan zegt, dan ga je daar toch heen?
Kort samengevat heb je
-Geen reden voor loonsverhoging (want het maakt je baas geen hol uit dat jij je privesituatie wilt veranderen)
-Geen pressiemiddel

= geen loonsverhoging.

Eerlijk gezegd zou ik alle tijd die je er in wilt steken, voor andere nuttige zaken gebruiken. Als dit bij mij was gebeurd had ik je hierna namelijk een stuk minder serieus genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mema
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-06 09:46
In soortgelijke gevallen heb ik als manager geantwoord dat je door het halen van certificaten je eigen loonsverhoging kan realiseren a € 50 per certificaat. En met certificaten is een hoger tarief bij een volgende klant mogelijk, waardoor een extra verhoging bespreekbaar wordt. Maar dan moet je wel bovengemiddeld presteren t.o.v. je andere collega's.

Mema

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
pvink schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:12:
[...]

Vergis je niet. Ik was van 1900 naar 2100 gegaan bij een functiewisseling binnen het bedrijf. Daarna na 3 maanden heb ik om opslag gevraagd en heb uiteindelijk 2530 gekregen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Tevens had ik wel verschillende andere aanbiedingen gekregen en was er in dit bedrijf leegloop. Heb hier een beetje gebruik van gemaakt en wil zelf ook een huis kopen.
Stappen maken kan zeker, maar jij hebt wel een functiewisseling gehad. Dat is wel iets anders dan een om meer geld vragen terwijl je hetzelfde werk blijft doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Denk echt nog maar eens twee keer na.
Als je vrij zeker bent dat je "onderbetaald" wordt, en ze heel tevreden zijn over jou kan je eens polsen op een heel subtiele manier.

Maar echt, na 6 maanden is gewoon veel te vroeg.
Jij hebt dat contract toch zelf getekend, en ik vermoed dat je toen niet dronken of gedrogeerd was.

Je kleeft gewoon een etiket van onprofessionaliteit op je eigen neus als je dat doet.
Je werkgever blijft zitten met het idee van: "als die kerel elders 20e meer krijgt, dan is die weg, dus als ik nog eens trainingsbudget heb, dan ga ik dat niet in die man steken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:21:
[...]

Ik werk ook bij een detacheerder maar je hebt er gewoon om gevraagd en gekregen?
Ja, een week later had ik het al toegewezen gekregen. Zelfs een collega, waarmee ik tegelijk in dienst ben gegaan en ook dezelfde functiewisseling heeft gekregen, heeft dezelfde verhoging zonder problemen gekregen. Die collega is dus ook van 1900->2100->2530 gegaan.

(Ik werk wel in een bedrijf dat vroeger van de overheid was en geen winst mag maken. Misschien dat dat hierdoor ook soepel ging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:22:
[...]

Kort samengevat heb je
-Geen reden voor loonsverhoging (want het maakt je baas geen hol uit dat jij je privesituatie wilt veranderen)
-Geen pressiemiddel

= geen loonsverhoging.

Eerlijk gezegd zou ik alle tijd die je er in wilt steken, voor andere nuttige zaken gebruiken. Als dit bij mij was gebeurd had ik je hierna namelijk een stuk minder serieus genomen.
Hoezo had je me een stuk minder serieus genomen? Ik wil mijn eigen prive leven (ver)beteren en ik kon hierdoor ook een stuk fijner in m'n fel waardoor het werkgerelateerd ook beter zal gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:49
Je onderhandelingsruimte wordt door twee dingen bepaald:

1. je uurtarief (zowel datgene dat je huidige klant voor je betaalt als de inschatting van je baas of dit ook bij andere klanten haalbaar is)
2. je bereidheid en mogelijkheid om op te stappen als je niet krijgt wat je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:27:
[...]

Hoezo had je me een stuk minder serieus genomen? Ik wil mijn eigen prive leven (ver)beteren en ik kon hierdoor ook een stuk fijner in m'n fel waardoor het werkgerelateerd ook beter zal gaan.
Dan kan ik alleen maar KPG quoten:
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:02:

Je werkgever en je prive zaken zijn compleet andere zaken. Ik zou er zelf als werkgever ook snel klaar mee zijn als iemand met argumenten uit zijn prive omgeving komt. Focus je op wat je toevoegt aan de business, een ontwikkelplan en eventueel op loonverschillen met andere gelijkwaardige collega's.

Ik ben wel benieuwd of je op deze korte termijn meer gaat krijgen, van 2000 > 2300 klinkt al niet verkeerd mits het conform is vergeleken met je andere collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
marshallq schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:31:
[...]

Dan kan ik alleen maar KPG quoten:

[...]

Je werkgever en je prive zaken zijn compleet andere zaken. Ik zou er zelf als werkgever ook snel klaar mee zijn als iemand met argumenten uit zijn prive omgeving komt. Focus je op wat je toevoegt aan de business, een ontwikkelplan en eventueel op loonverschillen met andere gelijkwaardige collega's.

Ik ben wel benieuwd of je op deze korte termijn meer gaat krijgen, van 2000 > 2300 klinkt al niet verkeerd mits het conform is vergeleken met je andere collega's.
Ja tuurlijk maar heb ook geen zin in het antwoord " Je moet niet naar anderen kijken"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:53

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:33:
[...]
Ja tuurlijk maar heb ook geen zin in het antwoord " Je moet niet naar anderen kijken"
Tuurlijk wel, als pietje hetzelfde doet als jou maar krijgt daar een hoger salaris voor dan is het wel handig om te weten wat hij voor meer toegevoegde waarde biedt t.o.v. jou.

Maar een privé situatie is nooit een reden om jou een loonsverhoging te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Lawwie schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:34:
[...]

Tuurlijk wel, als pietje hetzelfde doet als jou maar krijgt daar een hoger salaris voor dan is het wel handig om te weten wat hij voor meer toegevoegde waarde biedt t.o.v. jou.

Maar een privé situatie is nooit een reden om jou een loonsverhoging te geven.
Zover ik weet is hij alleen wat ouder als ik. De werkzaamheden zijn hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:36:
[...]

Zover ik weet is hij alleen wat ouder als ik. De werkzaamheden zijn hetzelfde.
Dan is die misschien iets meer matuur, en kost die minder tijd in opvolging etc.
Hij heeft misschien wat meer ervaring...

Anderzijds, n=1. Je moet er achter komen wat de mediaan is voor dergelijk werk met jouw ervaring in andere bedrijven.
Als starter is dat nog redelijk gemakkelijk, maar vergeet niet om de secundaire voordelen mee te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:20

Croga

The Unreasonable Man

t_captain schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:29:
Je onderhandelingsruimte wordt door twee dingen bepaald:

1. je uurtarief (zowel datgene dat je huidige klant voor je betaalt als de inschatting van je baas of dit ook bij andere klanten haalbaar is)
2. je bereidheid en mogelijkheid om op te stappen als je niet krijgt wat je wilt.
^^ Dit!!

Een detacheerder wil jouw loon minstens 2.5 keer terug krijgen van zijn klant. Red hij dat niet dan ben je niet lucratief. Ofwel: Welk uurtarief betaald de klant voor je? Hoe vaak en hoe lang ben je niet facturabel? Wat kost jij je baas? (Niet alleen salaris maar ook laptop, telefoon, auto, etc.?) En wat ga jij doen om te zorgen dat je baas een hoger uur tarief kan gaan vragen?

Maar zowieso; als je niet bereid bent op zoek te gaan naar een andere werkgever dan heeft je baas al helemaal geen reden om je opslag te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:27:
[...]

Omdat je akkoord bent gegaan met dit salaris bij tekenen contract.

Je hebt nog geen reden aangedragen waarom dit meer zou moeten zijn. En nee - dat je gelukkiger oid zou zijn op je nieuwe adres, is geen reden voor een werkgever.

Ga op zoek naar je meerwaarde, waar ben je beter in geworden, enz.
Waar presteer je exceptioneel, dit zijn dingen waar loonsverhoging op gebaseerd kunnen worden.

Het komt op mij erg onprofessioneel over. Daar komt het "minder serieus nemen" vandaan.

Maar je bent ook nog jong. Dan kan dat niet zo heel veel kwaad, maar constructief is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Tommie12 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:41:
[...]

Dan is die misschien iets meer matuur, en kost die minder tijd in opvolging etc.
Hij heeft misschien wat meer ervaring...

Anderzijds, n=1. Je moet er achter komen wat de mediaan is voor dergelijk werk met jouw ervaring in andere bedrijven.
Als starter is dat nog redelijk gemakkelijk, maar vergeet niet om de secundaire voordelen mee te tellen.
Ik heb bijvoorbeeld ITIL en ben al bezig met mijn Windows 10, hij is midden 20 en heeft geen enkel diploma, zelfs ITIL niet..

Vind dit wel een goed argument?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:49
Wat doen die certificaten voor je uurtarief? Als we dat uurtarief wisten, kon ik zo je loonruimte becijferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
t_captain schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:47:
Wat doen die certificaten voor je uurtarief? Als we dat uurtarief wisten, kon ik zo je loonruimte becijferen.
DM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:10:
[...]

Ja ook mee eens, hier ben ik ook mee bezig. Ik vind alleen voor de hoeveelheid tijd die je er in stopt, 50,- bruto wel weinig, maar dat is persoonlijk. Dan zou ik 6 certificaten per jaar moeten halen.
Het is 50 euro bruto per certificaat per maand voor de rest van je werkend leven. Da's 600 euro per jaar maal 45 jaar die je nog moet tot je pensioen... Dat is toch even 27.000 euro wat één certificaat opleverd...

Overigens heb ik wel jaren gehad dat ik een certificaat of 10 per jaar haalde. Het kost tijd, maar is te doen. als je in de detachering veel (lees: meer) wilt gaan verdienen dan valt of staat het met het uurtarief wat men kan vragen. En dat is enorm afhankelijk van je behaalde certificeringen in dit vakgebied.

Focus dan ook op het zo snel mogelijk behalen van die certificaten. Ik geef je heel erg weinig kans dat je er nu, na zes maanden even 300 euro bij gaat krijgen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Question Mark schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:53:
[...]

Het is 50 euro bruto per certificaat per maand voor de rest van je werkend leven. Da's 600 euro per jaar maal 45 jaar die je nog moet tot je pensioen... Dat is toch even 27.000 euro wat één certificaat opleverd...

Overigens heb ik wel jaren gehad dat ik een certificaat of 10 per jaar haalde. Het kost tijd, maar is te doen. als je in de detachering veel (lees: meer) wilt gaan verdienen dan valt of staat het met het uurtarief wat men kan vragen. En dat is enorm afhankelijk van je behaalde certificeringen in dit vakgebied.

Focus dan ook op het zo snel mogelijk behalen van die certificaten. Ik geef je heel erg weinig kans dat je er nu, na zes maanden even 300 euro bij gaat krijgen.
Dank voor je duidelijke antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Nog meer tips voor later of heden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 14:34
Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:43:
[...]

Ik heb bijvoorbeeld ITIL en ben al bezig met mijn Windows 10, hij is midden 20 en heeft geen enkel diploma, zelfs ITIL niet..

Vind dit wel een goed argument?
Nou nou, poe poe. Ik was op mijn 20e al (toen nog) MCITP en ITIL gecertificeerd. Dus je blaast wel ietwat hoog van de spreekwoordelijke toren over je eigen kunnen in die optiek. Denk dat weinig managers op deze manier overtuigd raken om je 300 euro per maand meer te betalen na 6 maanden in dienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou ook kunnen gaan polsen bij andere detacheerders. Misschien kunnen ze jou wel een beter aanbod doen, of niet. Zo kun je gelijk bepalen wat je marktwaarde is. Een vast contract en een intentieverklaring krijg je bij de meeste detacheerders vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Mandera schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:29:
[...]

Nou nou, poe poe. Ik was op mijn 20e al (toen nog) MCITP en ITIL gecertificeerd. Dus je blaast wel ietwat hoog van de spreekwoordelijke toren over je eigen kunnen in die optiek. Denk dat weinig managers op deze manier overtuigd raken om je 300 euro per maand meer te betalen na 6 maanden in dienst.
Nee dat doe ik niet, ik vind het alleen apart dat hij GEEN certificeringen heeft en wel meer krijgt. In de ICT kan het altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:22

FreakNL

Well do ya punk?

Sowieso, bij een jobhop kan er gemakkelijk 400-600 bij.

De TS verdient 2000 euro, da's natuurlijk peanuts.

(2000 x 12)*1.08= 25920

Leasautootje erbij, nog wat andere secundaire arbeidsvoorwaarden, laten we het op 35k houden..

Als hij dan voor 40,- weggezet wordt = 1650*40 = 66.000 (zowel tarief als declarabele uren schat ik hier conservatief in)

Dat gaat dus bijna 2 keer over de kop.

Andere detacheerder zoeken die het risico aandurft om het niet 2 keer over de kop te laten gaan maar 1.75 keer (lees: detacheerder met minder overhead) en er moet 5k op jaarbasis (bruto) bijkunnen...

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 15-05-2018 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FreakNL schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:43:

(2000 x 12)*1.08= 25920

Leasautootje erbij, nog wat andere secundaire arbeidsvoorwaarden, laten we het op 35k houden..

Als hij dan voor 40,- weggezet wordt = 1650*40 = 66.000

Dan gaat dus bijna 2 keer over de kop.

Andere detacheerder zoeken die het risico aandurft om het niet 2 keer over de kop te laten gaan maar 1.75 keer (lees: detacheerder met minder overhead) en er moet 5k op jaarbasis (bruto) bijkunnen...
Leuk advies, maar op je 21e direct gaan jobhoppen is geen carrieremaker. Laat staan dat het "makkelijk" 400-600 erbij wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Behalve dat je de loonsverhoging van 15% niet zal krijgen omdat jij graag uit huis wilt, zal je je ook het volgende moeten afvragen (los van je vraag om loonsverhoging).
* Je wilt eigenlijk meer lenen voor een hypotheek dan dat je nu kan dragen volgens de rekenregels (je wilt immers van 160k naar 182k)
* Heb je / hebben jullie eigen geld voor het kopen van een huis? Je mag immers nog maar 100% lenen en extra kosten dien je dus vaak zelf te betalen. Hebben jullie dat geld?
* Weet jij / weten jullie welke (extra) vaste lasten jullie krijgen als jullie een huis gaan kopen? Nu woon je nog thuis en wordt vermoedelijk de electra, gas, water, internet, tv, verzekeringen etc. betaald voor je.
* ALS je al die loonsverhoging krijgt, dan ga je waarschijnlijk ook nog eens maximaal lenen. Heb je al gekeken wat er dan onder aan de streep over blijft (na hypotheek, vaste lasten, sparen, leuke dingen)?

Heel bot om te zeggen: Maar is het wel verstandig om (nu al) wat te gaan kopen en dan waarschijnlijk ook nog eens tot de max dat je kan? Kan je niet beter eerst wat gaan huren (mogelijk met nog wat huurtoeslag). Je geeft immers zelf aan dat je nog jong en ambitieus bent. Wil je jezelf al op een plek settelen, terwijl je misschien voor je werk 100 km (jouw eigen voorbeeld) moet gaan reizen?
En hoe lang hebben jullie al een relatie? Als je pas net (<2 jaar) een relatie hebt, wil je dan wel meteen kopen? Zeker als jij / jullie nog thuis wonen, gaat er toch echt wat veranderen als je gaat samenwonen. Ineens zit je niet alleen 's avonds bij elkaar op de bank / in bed, maar sta je iedere ochtend met elkaar op, heb je je aan elkaar aan te passen, etc. Soms gaat het dan nog wel eens fout... Jammer als je dan net een koophuis hebt (op beide salarissen) en dat je uit elkaar gaat omdat het toch net even wat tegenvalt om 24/7 samen te zijn....

Dat voor de lasten van een hypotheek. Terug naar je vraag.

Wat je zou kunnen proberen, is allereerst het gesprek met je manager aan te gaan. Geef aan wat jouw toekomstplannen en ambitie zijn, maar probeer deze dan ook te linken aan het werk en niet alleen aan je privé situatie!
Daarnaast kan je misschien voorstellen om bepaalde cursussen / certificaten naar voren te halen en dat je mogelijk al eerder de verhoging krijgt dan dat je de cursus hebt afgerond, om zodoende bijv. jouw droomhuis te kunnen kopen.

En als dat niet lukt, leg je erbij neer! Je bent jong en er zullen nog genoeg kansen / momenten voorbij komen! Tuurlijk wil je graag op een gegeven moment het huis uit en wat voor jezelf / voor jullie samen beginnen, maar sommige dingen hebben tijd nodig. En wat in een vat zit, verzuurt niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:40:
[...]

Nee dat doe ik niet, ik vind het alleen apart dat hij GEEN certificeringen heeft en wel meer krijgt. In de ICT kan het altijd beter.
Focus nu eens niet op wat een ander krijgt, maar op je eigen capaciteiten. (en de reden waarom je een loonsverhoging zou moeten verdienen).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:44:
[...]

Leuk advies, maar op je 21e direct gaan jobhoppen is geen carrieremaker. Laat staan dat het "makkelijk" 400-600 erbij wordt.
Ben ook niet zo'n hopper, maar ben wel veel te lang bij mijn eerste detacheerder blijven hangen. Ik had een jongen die net zo skilled was als mij, maar die ging na 2 jaar weg, naar een soortgelijkte club. 4 jaar later kwam hij terug. Ik werkte toen dus al 5 jaar bij diezelfde detacheerder, maar hij kwam een schaal hoger en met een salaris van 1000+ bruto meer binnen. Ik was daarna ook snel weg.

Jobhoppen (mits je goed bent!) is juist wel aan te raden bij detacheerders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Laatst online: 11-09 13:40

Greyfox

MSX rulez

FreakNL schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:43:

(2000 x 12)*1.08= 25920

Als hij dan voor 40,- weggezet wordt = 1650*40 = 66.000 (zowel tarief als declarabele uren schat ik hier conservatief in)

Dat gaat dus bijna 2 keer over de kop.

Veel te magere rekensom, de kosten voor een werkgever zijn ongeveer het loon x2.
Vergis je niet in wat een werkgever naast het loon allemaal nog moet betalen.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldo.biertje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-08 10:24
Heb je al eens gekeken op loonwijzer (o.i.d. https://loonwijzer.nl/home/salaris/salarischeck#/) of je huidige salaris (enigszins) marktconform is? Ik heb zelf ook bij een detacheerder gezeten, maar was bij de loonsonderhandeling zo dom om mijn huidige salaris te vertellen, dat helpt natuurlijk niet :) Hoe heb je je huidige loon bedongen? Meteen akkoord met het eerste voorstel, of uitgebreid onderhandeld?

Ik weet niet of het bij jouw partij zo is, maar ik kreeg per ingezet uur 1 euro bruto per uur er bij, dat kwam neer op gemiddeld 160 per maand wat ze wel op de intentieverklaring wilden zetten destijds.

Er zijn denk ik weinig detacheerders die je meer zullen geven omdat je een duurder huis wilt kopen, waar trekken ze dan de grens? Jij wilt nu 300 meer (15%), maar als Frits met een salaris van 4500 10% meer wil, mag hij dat dan niet omdat hij meer verdiend maar verhoudingsgewijs wel minder wil?

Maximaal lenen is (mijns inziens) niet heel verstandig, want ik zou ook rekening houden met eventuele werkloosheid, en wat hierboven ook wordt aangegeven; houd rekening met alle overige extra kosten die een eigen huis met zich mee brengen! Je zult niet de eerste zijn die zich hier op verkijkt, en niet meer jaarlijks kan genieten van een welverdiende vakantie omdat een (eerste) eigen huis toch duurder is dan verwacht.

Als laatste; zorg dat je je werk goed doet, klanten tevreden zijn en je wat toevoegt voor het bedrijf. Job-hoppen kan interessant zijn, maar niet binnen een jaar omdat je om priveredenen meer geld wilt zonder goede onderbouwing. Stap ook niet op bij het eerste beste aanbod van een concurrent 200 bruto lijkt mooi, maar levert je netto ongeveer 100 euro per maand op. Goede referenties zijn in je carriere ontzettend belangrijk, en leveren je op termijn meer op is mijn ervaring!

[ Voor 4% gewijzigd door ronaldo.biertje op 15-05-2018 13:03 . Reden: Toevoeging wel/niet jobhoppen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:08
Alle argumenten die ik lees (huis kopen, Kareltje verdient meer) zijn voor mij geen redenen voor een loonsverhoging.

Ik kom ze ook wel eens tegen, "Help mijn vrouw is zwanger, ik MOET loonsverhoging hebben" :+

Er moet een reden zijn voor de werkgever om het loon te verhogen, dus je moet meer toegevoegde waarde kunnen bieden, sneller werken / harder werken / efficiënter werken / meer verantwoordelijkheden gekregen hebben. Dat zijn punten waar een werkgever wellicht extra geld voor over heeft.

Persoonlijk vind ik het vragen om loonsverhoging na een half jaar wel heel erg snel. Je hebt amper de tijd gehad om jezelf te bewijzen. Of je moet natuurlijk bijzonder goed in je werk zijn, dan kan ik niet beoordelen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Grolsch schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:02:
Alle argumenten die ik lees (huis kopen, Kareltje verdient meer) zijn voor mij geen redenen voor een loonsverhoging.

Ik kom ze ook wel eens tegen, "Help mijn vrouw is zwanger, ik MOET loonsverhoging hebben" :+

Er moet een reden zijn voor de werkgever om het loon te verhogen, dus je moet meer toegevoegde waarde kunnen bieden, sneller werken / harder werken / efficiënter werken / meer verantwoordelijkheden gekregen hebben. Dat zijn punten waar een werkgever wellicht extra geld voor over heeft.

Persoonlijk vind ik het vragen om loonsverhoging na een half jaar wel heel erg snel. Je hebt amper de tijd gehad om jezelf te bewijzen. Of je moet natuurlijk bijzonder goed in je werk zijn, dan kan ik niet beoordelen.
MOETEN is niet het juiste woord haha. Het zou alles alleen een stuk makkelijker maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:09:
[...]

MOETEN is niet het juiste woord haha. Het zou alles alleen een stuk makkelijker maken.
Als ik je werkgever was zou ik zeggen dat het een stuk makkelijker is om het budget voor je nieuwe woning aan te passen naar 160K, dat is pas makkelijk voor je werkgever :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Grolsch schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:11:
[...]

Als ik je werkgever was zou ik zeggen dat het een stuk makkelijker is om het budget voor je nieuwe woning aan te passen naar 160K, dat is pas makkelijk voor je werkgever :P
Haha touche! Kan m'n werkgever ook zeggen " ga maar in een flat van 100.000 wonen" . Maar je bent zelf werkgever? Of speelde je je even in als..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik ben zelf werkgever, en neem van mij aan dat bij "normale" werkgevers het loon niet wordt aangepast omdat iemand "iets" wil wat helemaal niets met loon te maken heeft.

Dus zaken als ik wil een huis kopen, ik wil een hond, mijn vrouw is zwanger, mijn buurman verdient X, hellup ik ben zielig zijn voor mij geen argument om iemand loonsverhoging te geven.

Zoals eerder aangegeven (door meerdere mensen in dit topic) moet je toch echt met andere argumenten komen om een werkgever over te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Is het voor de werkgever ook interessant dat je gaat verhuizen?
Denk bijvoorbeeld aan beter inzetbaar zijn omdat je midden in regio gaat wonen waar veel klanten zitten en je nu in een uithoek van het land woont waardoor je elke dag meerdere uren reistijd hebt.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

@luukmans7, even voor je beeldvorming: zojuist een loonsverhoging van 23% gerealiseerd als HBO starter, 8 maanden on the job.

Mijn aanpak: onderbouwen dat ik de verhoging in waardering waard bent door behaalde resultaten te tonen. Daarnaast bleek het waardevol om de ervaringen van mijn directe collega's over mijn functioneren delen met mijn leidinggevenden. Ik benaderde het in feite als de verdediging van mijn scriptie: als ik overtuigd ben van mijn competenties en skills (de scriptie) moet ik dit ook kunnen onderbouwen en verkopen (verdedigen) aan mijn leidinggevenden.

Het rechtvaardigen van de gewenste loonsverhoging is een mooie uitdaging, maar draag zorg dat je niet te ver gaat en een beschadigde relatie met je leidinggevenden eraan overhoudt. Dit zul je zelf moeten aanvoelen en kunnen wij je niet bij helpen. Ongeacht welk resultaat je poging gaat geven: het zijn leermomenten welke je de rest van je loopbaan in je achterhoofd mee zult nemen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Coach4All schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:19:
Is het voor de werkgever ook interessant dat je gaat verhuizen?
Denk bijvoorbeeld aan beter inzetbaar zijn omdat je midden in regio gaat wonen waar veel klanten zitten en je nu in een uithoek van het land woont waardoor je elke dag meerdere uren reistijd hebt.
Het zou tot op heden schelen qua reistijd inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
6 certifcaten. Prima te doen toch? Kwestie van prioriteiten. 50 eu per certificaat is een prima stimulans toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
gysman11 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:38:
6 certifcaten. Prima te doen toch? Kwestie van prioriteiten. 50 eu per certificaat is een prima stimulans toch?
Ikzelf vind 50,- per certificaat best karig. Daarintegen moet ik naast m'n werk ook leren, dat ik niet erg vind, maar niet altijd tijd vanwege vriendin, sport en hobby ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:39:
[...]

Ikzelf vind 50,- per certificaat best karig. Daarintegen moet ik naast m'n werk ook leren, dat ik niet erg vind, maar niet altijd tijd vanwege vriendin, sport en hobby ook.
Sjah, als je na 3 jaar 25 certificaten verder bent dan telt het best op he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 10:05

Releases

Ja maar!

Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:39:
[...]

Als je dat allemaal zo karig vind dan zou je eens kunnen gaan kijken of het gras elders groener is.
6 certificaten halen in 1 jaar is prima te doen en dan heb je 300 euro p/m erbij.

Ik vind het al met al aardig veeleisend overkomen terwijl je pas net om de hoek komt kijken. *no offense*

[ Voor 10% gewijzigd door Releases op 15-05-2018 13:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 16:23

Jumpiefox

Hoi ?

Ik vind 2000e bruto voor 3,5jaar werk ervaring inclusief een aantal certificaten sowieso al karig..ik zou lekker rond gaan kijken naar wat anders.

Als er iets is wat ik heb geleerd is dat je aan jezelf moet denken. De meeste werkgevers zouden je aan het werk willen houden voor een habbekrats. En vele mensen vinden vaak een salaris al "normaal/goed"en moet je niet zeuren..Als jij meer geld nodig hebt, dan moet je meer geld regelen! En als dat niet via je baas kan dan maar elders. Die vragen zoals "Waarom zou je meer moeten krijgen? Waarom ben jij het waard?"etc etc..vind ik sowieso ruk vragen. Weet je waarom? Omdat ik het wil, mijn werk goed doe en gemotiveerd ben en er altijd ruimte is voor meer salaris op de markt ( tot een zekere hoogte dan..maar bij 2k bruto ben je nog lang niet aan de max).

Dus als jij je werk goed doet en van jezelf weet dat je betrokken bent/gemotiveerd dan moet je vooral niet genoegen nemen met nee en lekker om je heen kijken, wie weet wat je tegenkomt.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bredanaar076
  • Laatst online: 11-09 13:35
Jumpiefox schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:47:
Ik vind 2000e bruto voor 3,5jaar werk ervaring inclusief een aantal certificaten sowieso al karig..ik zou lekker rond gaan kijken naar wat anders.

Als er iets is wat ik heb geleerd is dat je aan jezelf moet denken. De meeste werkgevers zouden je aan het werk willen houden voor een habbekrats. En vele mensen vinden vaak een salaris al "normaal/goed"en moet je niet zeuren..Als jij meer geld nodig hebt, dan moet je meer geld regelen! En als dat niet via je baas kan dan maar elders. Die vragen zoals "Waarom zou je meer moeten krijgen? Waarom ben jij het waard?"etc etc..vind ik sowieso ruk vragen. Weet je waarom? Omdat ik het wil, mijn werk goed doe en gemotiveerd ben en er altijd ruimte is voor meer salaris op de markt ( tot een zekere hoogte dan..maar bij 2k bruto ben je nog lang niet aan de max).

Dus als jij je werk goed doet en van jezelf weet dat je betrokken bent/gemotiveerd dan moet je vooral niet genoegen nemen met nee en lekker om je heen kijken, wie weet wat je tegenkomt.
Mee eens, je moet altijd aan jezelf denken. Markt is goed dus gewoon pushen, en anders bij de buren koekeloeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter

Grotendeels mee eens! Het is inderdaad omdat IK een huis wil van dat kaliber nu, als ik VWO had gedaan dan had ik een huis van 400k gewild maar dat is niet zo en ik weet dat dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Ik ga trouwens nu niet dreigen met " En anders stap ik op" maar ik bedank die persoon wel voor de tijd, kan wel laten zien dat ik teleurgesteld ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 16:23

Jumpiefox

Hoi ?

Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:55:
Ik ga trouwens nu niet dreigen met " En anders stap ik op" maar ik bedank die persoon wel voor de tijd, kan wel laten zien dat ik teleurgesteld ben.
Sowieso nooit "dreigen" met opstappen. Bluffen is nergens voor nodig. Lekker netjes bedanken voor de tijd en dan zelf wel rondkijken. Je moet het zo zien: Dreigen is een spelletje..en sommige mensen vinden dat leuk om te spelen maar als je bluf geroepen wordt en je blijft zitten waar je zit kom je als een clown over en vind het persoonlijk niet netjes.

Gewoon rustig om je heen kijken en mocht je wat vinden dan kan je altijd nog een gesprek aangaan met je huidige werkgever en kijken of ze je tegemoet kunnen komen anders moet je helaas dat bod accepteren maar ga je in ieder geval op goede voet uit mekaar.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tealiciouss
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:33
Die vragen zoals "Waarom zou je meer moeten krijgen? Waarom ben jij het waard?"etc etc..vind ik sowieso ruk vragen. Weet je waarom? Omdat ik het wil, mijn werk goed doe en gemotiveerd ben en er altijd ruimte is voor meer salaris op de markt ( tot een zekere hoogte dan..maar bij 2k bruto ben je nog lang niet aan de max).

En daar zit hem de crux, hij kan nu nog niet aangeven waarom hij zijn werk goed doet. En wil zijn hobby/sport niet laten vallen voor die certificaten. Wat aangeeft dat de motivatie, op privé na, er niet is.

Laat zien wat je waard bent, haal die certificaten. Offer een 3 maanden er voor op om ze binnen te halen! Dan kan je gelijk aangeven waarom je meer waard bent voor je baas. Ze kunnen je dan voor een hoger tarief wegzetten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Tealiciouss schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:10:
[...]

En daar zit hem de crux, hij kan nu nog niet aangeven waarom hij zijn werk goed doet. En wil zijn hobby/sport niet laten vallen voor die certificaten. Wat aangeeft dat de motivatie, op privé na, er niet is.

Laat zien wat je waard bent, haal die certificaten. Offer een 3 maanden er voor op om ze binnen te halen! Dan kan je gelijk aangeven waarom je meer waard bent voor je baas. Ze kunnen je dan voor een hoger tarief wegzetten!
Je verhaal klopt grotendeels. Nee ik ga de tijd met m'n vriendin niet opgeven en nee ik kan niet zomaar alles opzeggen. Het is inderdaad ook tijdsindeling maar na een werkdag van 8 uur en 2 uur rijden heb ik geen zin om elke avond ook nog eens 1,5 uur te leren. Ik ben nu eenmaal ook een persoon die 7,5 uur slaap nodig heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:13:
[...]

Je verhaal klopt grotendeels. Nee ik ga de tijd met m'n vriendin niet opgeven en nee ik kan niet zomaar alles opzeggen. Het is inderdaad ook tijdsindeling maar na een werkdag van 8 uur en 2 uur rijden heb ik geen zin om elke avond ook nog eens 1,5 uur te leren. Ik ben nu eenmaal ook een persoon die 7,5 uur slaap nodig heeft.
Dus even samengevat:
Je werkt een half jaar waarin je je meerwaarde nog niet hebt bewezen.
Je hebt eigenlijk nog geen goede argumenten waarom jij van meerwaarde bent en die salarisverhoging waard bent.
Je hebt een manier om alsnog aan die verhoging te komen, dmv halen van certificaten.
Maar daar heb je geen zin in.

Wat wil je nu precies bereiken? Dat je zonder moeite zomaar even 300 euro erbij krijgt? Dat gaat echt niet gebeuren...

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 16:15
Tenzij je echt veel te weinig krijgt ben ik van 't idee om nooit opslag te vragen.
Als een werkgever een beetje eergevoel heeft kijkt hij/zij regelmatig naar de inkomens en stuurt bij waar nodig.
Ik heb in mijn 18 jaar loopbaan nooit opslag gevraagd, maar verschillende keren gekregen. Dat zet je in een veel sterkere positie bij eventuele conflicten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
SmurfLink schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:22:
[...]

Dus even samengevat:
Je werkt een half jaar waarin je je meerwaarde nog niet hebt bewezen.
Je hebt eigenlijk nog geen goede argumenten waarom jij van meerwaarde bent en die salarisverhoging waard bent.
Je hebt een manier om alsnog aan die verhoging te komen, dmv halen van certificaten.
Maar daar heb je geen zin in.

Wat wil je nu precies bereiken? Dat je zonder moeite zomaar even 300 euro erbij krijgt? Dat gaat echt niet gebeuren...
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt.

Ik ben al aan het leren, ik doe het alleen niet elke avond 3 uur achter elkaar.
Ik ben flexibel, maakt niet uit of ik om 07:00 begin, of om 08:30. Ik rij 100 km enkele reis, dus 200 km per dag.
Ik ben dus al aan het leren , dus al bezig om mijzelf meer waard te maken en om meer kennis op te doen.
Ik ben altijd oprijd, kan zowel in teamverband als zelfstandig werken. Overwerken is ook geen probleem tot op zekere hoogte natuurlijk.
Dus " niet zin" ben ik niet met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Je werkt bij een detacheerder, dus als het goed is er een jaarlijkse beoordeling en meestal ook wel een functiehuis.
Zorg er voor dat je minimaal een goede beoordeling heb en probeer ook zo snel mogelijk stappen te maken binnen het functiehuis.
Hier werken we met niveau 1 t/m 5 en je doel moet echt zijn zo snel mogelijk in 4 te komen, dan wordt het salaris interessant + wat secundaire arbeidvoorwaarde

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
brid schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:27:
Je werkt bij een detacheerder, dus als het goed is er een jaarlijkse beoordeling en meestal ook wel een functiehuis.
Zorg er voor dat je minimaal een goede beoordeling heb en probeer ook zo snel mogelijk stappen te maken binnen het functiehuis.
Hier werken we met niveau 1 t/m 5 en je doel moet echt zijn zo snel mogelijk in 4 te komen, dan wordt het salaris interessant + wat secundaire arbeidvoorwaarde
Oh interessant! Heb je nog (meer) tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:13:
[...]

Ik catalogeer dit als "a career limiting expression".

Jij wil vanalles vragen, maar je bent totaal niet flexibel.
Je moet eerst tonen dat je iets waard bent voor je het krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Laatst online: 11-09 13:40

Greyfox

MSX rulez

Hou er ook rekening mee dat je als je een overstap maakt, je wellicht (of vrij zeker) geen vast contract krijgt.
Dat heeft ook invloed op je maximale hypotheek.

Het komt op mij over alsof je haast hebt, maar onder druk maak je niet altijd de juiste keuzes.
Nu gehaast overstappen heeft wellicht een averechts effect.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Tommie12 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:28:
[...]

Ik catalogeer dit als "a career limiting expression".

Jij wil vanalles vragen, maar je bent totaal niet flexibel.
Je moet eerst tonen dat je iets waard bent voor je het krijgt.
Niet flexibel? Mensen denken volgens mij dat er naast werk geen ander leven is als studie voor je werk.
Je laatste zin kan ik best snappen maar die eerste gaat nergens meer over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-09 14:26
Je zegt dat je 8 uur per dag werkt. 2 uur reist. 7,5 uur slaapt. Tijd voor jezelf/je vriendin wilt, en daarom "geen zin" hebt om 1,5 uur voor leren uit te trekken. 24-8-2-7,5=6,5. 6,5-1,5=5. Je zou alsnog 5 uur per dag overhouden voor jezelf/je vriendin. Trek er voor de ochtend een halfuurtje af en je houd 4,5 uur over om te kunnen sporten, gezellig samen te koken en eten (indien v toepassing door thuissituatie), te hobbyen, te netflixen, whatever.

Ik denk dat je met kan-niet-wil-niet niet heel snel wat erbij krijgt, vooral niet als de werkgever je al mogelijkheden biedt via certificaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:30:
[...]

Niet flexibel? Mensen denken volgens mij dat er naast werk geen ander leven is als studie voor je werk.
Maar wat jij naast je werk doet is totaal niet interessant voor je werkgever. Absoluut geen argument voor een verhoging. Dat snap je toch wel?

Het enige wat jij nu concreet kunt doen is die 6 certificaten halen of je moet een andere baan zoeken. Eventueel een geheime ambitie van je toonbaar maken waarmee je direct een verhoging waard zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:32:
[...]

Maar wat jij naast je werk doet is totaal niet interessant voor je werkgever. Absoluut geen argument voor een verhoging. Dat snap je toch wel?

Het enige wat jij nu concreet kunt doen is die 6 certificaten halen of je moet een andere baan zoeken. Eventueel een geheime ambitie van je toonbaar maken waarmee je direct een verhoging waard zou kunnen zijn.
Mee eens, gaat ze ook niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:28:
[...]

Oh interessant! Heb je nog (meer) tips ?
Werk aan je zichtbaarheid, zorg dat ze je bij HR en eventuele andere mensen ook weten wat voor toffe gozer je bent. Dus ga na borrels enzo

En zoals hier al genoemd, certificaten tikken dan kun je stappen maken

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:30:
[...]

Tja, sinds wanneer is je uren doen flexibel zijn...
Als ik een overvolle agenda heb, en er moet nog iets gebeuren, dan plannen we de meeting van 18-19h.
En dan ben ik er.
Als mensen hier voor een training naar Duitsland gestuurd worden, en die start maandag om 13h, dan verwacht ik dat ze die dag om 6h in de auto zitten, en het kan best zijn dat ze bv donderdag pas om 22h thuis komen. No way dat je daar bij ons een extra verlofdag voor kan claimen...
Maar ik ga ook niemand tegen houden om een dag te beginnen om 10h omdat die 's ochtends naar de tandarts moet.

Maar vooor dioe extra certificaatjes kan je wel eens iets extra doen dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
En dat doe ik want ik ben al aan het leren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:47
Tommie12 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:38:
[...]
Als mensen hier voor een training naar Duitsland gestuurd worden, en die start maandag om 13h, dan verwacht ik dat ze die dag om 6h in de auto zitten, en het kan best zijn dat ze bv donderdag pas om 22h thuis komen. No way dat je daar bij ons een extra verlofdag voor kan claimen...
Een verplichte cursus? En dan bijna 4 volledige etmalen van huis? Neem aan dat er dan niet verwacht wordt dat er vrijdag nog gewerkt wordt als het full timers zijn.
En 6 a 7 uur reistijd met de auto? Dan zit je zo ver in Duitsland dat ik zou verwachten dat er een vliegtuig wordt geboekt. Je gaat toch geen mensen een cursus laten volgen als ze al bijna een hele werkdag in de auto hebben gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:40:
En dat doe ik want ik ben al aan het leren :)
Wat is verplicht???

Dat is toch niet wat je hierboven schrijft.
Daar zeg je heel duidelijk dat je van je kostbare vrije tijd niet nog eens 1.5h gaat spenderen aan leren.

Weet je het zelf nog, of probeer je gewoon ons een beetje naar de mond te praten.
Je moet ons niet overtuigen van die opslag, wel je baas.

Laat me er nog een paar tips tegen aan gooien (niks speciaal, die vind je overal).

- doe wat je belooft - lever op de deadlines
- als je de deadline niet haalt, werk harder, maar informeer je baas VOOR de deadline verstrijkt wat er mis gegaan is
- durf hulp vragen voor het mis gaat!
- zorg dat de prioriteiten van je baas jouw prioriteiten worden
- wees flexibel. Kijk niet op een uur werk, en ga niet zeuren over pietluttigheden.
- leer bij, en blijf bijleren, denk niet te rap dat je het wel al gezien hebt
- zorg dat je baas minder zorgen krijgt over het werk dat jij doet

(baas is hier zowel de detacheerder als de plaats waar je gedetacheerd wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
celshof schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:42:
[...]
Een verplichte cursus? En dan bijna 4 volledige etmalen van huis? Neem aan dat er dan niet verwacht wordt dat er vrijdag nog gewerkt wordt als het full timers zijn.
En 6 a 7 uur reistijd met de auto? Dan zit je zo ver in Duitsland dat ik zou verwachten dat er een vliegtuig wordt geboekt. Je gaat toch geen mensen een cursus laten volgen als ze al bijna een hele werkdag in de auto hebben gezeten?
Toch wel, en ja vrijdag wordt er dan gewerkt!
Dat gebeurt niet zo dikwijls, dus dat wordt hier gewoon gedaan hoor.

Als ik zelf in het buitenland zit (500km), dan werk ik daar door tot ca 17h-18h, en dan rij ik nog naar huis. En de volgende dag is gewoon een werkdag.
Ik verdien wel ietsje meer dan 2000€, maar ik deed dat ook wel toen ik de helft verdiende van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tommie12 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:49:
Toch wel, en ja vrijdag wordt er dan gewerkt!
Dat gebeurt niet zo dikwijls, dus dat wordt hier gewoon gedaan hoor.
Maar echt normaal is dat niet, of vind je zelf van wel?
Na zes uur autorijden kun je gewoon niet meer optimaal leren.
Tommie12 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:49:
Ik verdien wel ietsje meer dan 2000€, maar ik deed dat ook wel toen ik de helft verdiende van nu.
De helft is zeker nog steeds 'ietsje' meer dan 2000?

[ Voor 37% gewijzigd door Olaf van der Spek op 15-05-2018 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
Alles hangt af van de frequentie.
Als dat eens om het jaar of minder gebeurt maakt me dat niet uit.

Al vind ik niet dat een werkgever zomaar beslag mag leggen op de uren buiten de contractuele. Dat moet gewoon in overleg. Ik heb een vrouw en kinderen. Ik kan niet zomaar beslissen enkele dagen te verdwijnen zonder dat dat voor hen gevolgen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
cadsite schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:58:
Alles hangt af van de frequentie.
Als dat eens om het jaar of minder gebeurt maakt me dat niet uit.

Al vind ik niet dat een werkgever zomaar beslag mag leggen op de uren buiten de contractuele. Dat moet gewoon in overleg. Ik heb een vrouw en kinderen. Ik kan niet zomaar beslissen enkele dagen te verdwijnen zonder dat dat voor hen gevolgen heeft.
Als je promotie wil, dan moet je die flexibiliteit tonen, en niet zeuren over eens een paar dagen in het buitenland zitten.
Toen ik 25 was, dan waren dat circa 10 nachten per jaar.
Nu is dat 4-6 nachten per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:25:
[...]

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt.

Ik ben al aan het leren, ik doe het alleen niet elke avond 3 uur achter elkaar.
Ik ben flexibel, maakt niet uit of ik om 07:00 begin, of om 08:30. Ik rij 100 km enkele reis, dus 200 km per dag.
Ik ben dus al aan het leren , dus al bezig om mijzelf meer waard te maken en om meer kennis op te doen.
Ik ben altijd oprijd, kan zowel in teamverband als zelfstandig werken. Overwerken is ook geen probleem tot op zekere hoogte natuurlijk.
Dus " niet zin" ben ik niet met je eens.
Dat je al aan het leren bent is goed. Dat gaat je op den duur meerwaarde leveren, waardoor je in aanmerking zou komen voor meer salaris. Het leren op zich is geen reden voor verhoging. Pas als je die certificaten hebt bewijs je dat je de kennis hebt, waardoor jouw baas jou voor hogere tarieven weg kan zetten, en er dus ruimte komt voor verhoging (die 50 euro erbij).

Flexibele werktijden en reistijden, op tijd zijn, in team verband en zelfstandig.. dit klinkt als het standaardlijstje wat je van een detacheringsmedewerker mag verwachten. Niet iets waarvoor je iemand extra zou belonen.

Ik haal hier nog steeds niks uit waarom JIJ meerwaarde hebt voor je baas, waarom jij meer zou moeten verdienen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik wou dat ik 50 bruto erbij kreeg per certificaat. Elk jaar een examen of 4 binnenkoppen en je zit gebakken. Wat dat betreft is de TS ook wel een beetje een zeikerd. Je hebt geen kinderen (denk ik?), dan heb je tijd zat voor wat zelfstudie.

Het verhaal van Tommie12 slaat trouwens ook nergens op. Zo'n baas krijgt van mij ook de middelvinger. En ja, ik reis voor mijn werk. Volgende maand naar Brazilie voor een week. Maar niet met dat soort voorwaarden. Gelukkig zit ik bij een werkgever waar ze wel snappen dat een thuissituatie ook belangrijk is. Ben toevallig ook in Duitsland geweest in februari, van donderdag t/m woensdag (woensdagochtend teruggereden). Maar mijn teamleider had me eigenhandig naar huis geschopt als ik donderdag (of vrijdag of zelfs maandag!) mijn gezicht op kantoor had laten zien....

[ Voor 27% gewijzigd door FreakNL op 15-05-2018 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheapTweak
  • Laatst online: 31-08 10:28
Heb je een leaseauto?
Je zou misschien ook de leaseauto kunnen opgeven voor hogere bruto salaris met kilometervergoeding voor een korte periode.

Of een werkweek van 44 uur draaien voor een hogere salaris?

Zodra je bij de bank je hypotheek hebt kun je het weer terugdraaien.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
CheapTweak schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:04:
Heb je een leaseauto?
Je zou misschien ook de leaseauto kunnen opgeven voor hogere bruto salaris met kilometervergoeding voor een korte periode.

Dit is allicht wel een goede!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:06:
[...]

Dit is allicht wel een goede!
euh nee... dat is juist een verkeerd beeld scheppen van de werkelijkheid. Vraag mij ook af als een beetje hypotheek verstrekker daar ook niet doorheen prikt.

Begin gewoon eens bij het begin. Ga aan het werk, zorg dat je ervaring en certificaten opbouwt. Kijk over een paar jaar waar je staat met je relatie en je werk/salaris. En ga dan keuzes maken. Je bent nu gefocust op een bepaald huis/bedrag en dat moet er zal er komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheapTweak
  • Laatst online: 31-08 10:28
Probeer wat creatief mee te denken?
Ik ga ervan uit dat de topicstarter beetje wanhopig is en dringend het ouderlijk huis uit wil en samenwonen met zijn vriendin prio nr1 is op dit moment?

Beste zou zijn als hij kan wachten tot volgend jaar en bij zijn eindejaarsbeoordeling heeft laten zien dat hij die loonsverhoging verdiend heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 13:03

LankHoar

Langharig tuig

Als ik het zo allemaal lees is TS op de goede weg: leren, certificaten halen, doelmatig plannen. Verder sluit ik me helemaal hier bij aan:

BastaRhymez in "Loonsverhoging vragen bij Detachering"

Je moet niet maximaal willen lenen, dat gaat je leven niet simpeler en makkelijker maken. Mijn advies? Blijf nog even lekker thuis wonen, leef zuinig en spaar zoveel mogelijk, en blijf in jezelf investeren. Dan komt dat huis over 1-5 jaar wel.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
CheapTweak schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:04:

Gedroomd recept!
spoiler: alert
(als je in de miserie wil belanden tenminste)
Pagina: 1 2 Laatste