Je kan geen hypotheek aanvragen op een salaris boven de 40 uur. Van alle salarissen/inkomens die je meetelt, moeten 40 of minder uur zijn in totaal. Alles daarboven mag je niet meetellen.CheapTweak schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:04:
Heb je een leaseauto?
Je zou misschien ook de leaseauto kunnen opgeven voor hogere bruto salaris met kilometervergoeding voor een korte periode.
Of een werkweek van 44 uur draaien voor een hogere salaris?
Zodra je bij de bank je hypotheek hebt kun je het weer terugdraaien.,
Mijn advies: Zoek een andere baan
Mijn 2e advies: 182.000 is een forse hypotheek voor een starter. Dat is echt flink aftikken, ook als het een maandje slechter gaat. Maar goed, altijd goedkoper nog dan huren***
Mijn 3e advies: Vaste lasten en onderhoud zijn niet niets! Reken zeker 10% van je bruto hypotheek per maand aan onderhoud van je huis. Ook heb je belastingen over je huis (ook 10% ofzo) en moet je een huis vullen met meubels, lampen, gordijnen, servies, blablablabla: Allemaal 1000en euros, zeker in het begin, zelfs als je het low-budget en goedkoop doet.
Een eigen huis kost gigantisch veel geld, en als je daar geen ervaring mee hebt, loop je hard tegen de lamp aan. Oh nee niet, want die lampen moet je ook aanschaffen.
[ Voor 40% gewijzigd door Gamebuster op 15-05-2018 16:33 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden