[Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste
Acties:
  • 30.949 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• job115
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08 17:14
Nielless schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:02:
Wel achter gekomen dat ik dus ziekelijk zuinig op de banden ben na 15 rondes op 28% voor // 20% achter
en qua brandstof komt dat een beetje uit? Ben benieuwd wie de eerste race zonder pitstop gaat rijden.

Heeft onderstaande filmpje trouwens nog iets te maken met waarom @Stoksbrood stoksbrood heet?
Of is dit gewoon een of ander raar limburgse traditie?

YouTube: Stokbrood zagen.mp4

Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkelijk nog niet gekeken naar brandstof; was gister iets te gefocust om proberen bij te blijven. Aangezien sommige wagens (lees Viper) bij mij al 53% slijtage hebben op 16 ronden, zal het me niks verbazen als sommigen sowieso naar binnen moeten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-09 19:56
Brandstof red ik net niet denk ik

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
Denk niet dat ik er komende race bij ga zijn. Mijn hoofd staat er even niet naar, dus concentratie is nog een groter probleem dan normaal.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:04

Tijn96

In speed we trust

Na de mooie training van gister zelf nog even een paar rondjes gereden en letterlijk de eerste flying lap is een 1:52,423. Niet eerlijk :'(

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job115 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 07:27:
[...]

en qua brandstof komt dat een beetje uit? Ben benieuwd wie de eerste race zonder pitstop gaat rijden.

Heeft onderstaande filmpje trouwens nog iets te maken met waarom @Stoksbrood stoksbrood heet?
Of is dit gewoon een of ander raar limburgse traditie?

YouTube: Stokbrood zagen.mp4
Hierbij was ik niet aanwezig :+
Met de Corvette heb ik de meeste kans om te finishen zonder pitstop, vermoedelijk moet ik 4 a 5 ronden iets rustiger aan doen.

Kans is tevens groot dat ik gewoon de pits in duik zodat ik nergens rekening mee hoef te houden.

[ Voor 18% gewijzigd door Stoksbrood op 05-06-2018 09:03 ]

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
MAX3400 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:09:
[...]

Scripties heb je vaak tijdig af dus je kan zonder problemen racen volgende week! :+
We zullen zien. :+ Maandag krijg ik hopelijk al op tijd de correcties van het taalbureau. Als ik die s'ochtends al krijgt of het enorm meevalt met de taalfouten dan ben ik er uiteraard wel bij.

Moet nog wel even oefenen; zit nu steeds 4-5 seconden achter jullie. :X

[ Voor 8% gewijzigd door darkkingll op 05-06-2018 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 22:00
Ik moet ook nog oefenen, volgens mij is m'n beste tijd iets van 1:53,5 ofzo.. Moet dus nog veeeeel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo dan, het was even bikkelen maar er staat nu een 1:52,232 met de #55 BMW op de teller :D Gaat een lastige keuze worden wat auto's betreft. Dodge rijd net wat stabieler met minder effort, de BMW (#56 en de #92 ook) heeft vrij lang last van koude banden lijkt het en is over het algemeen meer onrustig..

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
Zal een dezer dagen eens 32 rondjes rijden zonder pitstop, kijken wat ik tekort kom/of ik het red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:23
Gisterenavond druk bezig geweest met de stuur settings aangezien ik erachter kwam dat de game op de PC heel andere settings gebruikte dan op de Xbox. Ik heb de settings overgezet naar de XBox en het gaat gelijk al een stuk beter met de rwd wagens.
Bij het uitacceleren van langzame bochten blijft de wagen veel stabieler en spin ik er niet meer iedere keer af. Uiteindelijk met de Audi R8 ruim een seconde sneller gereden dan met de Chevy...een 1:54:6 en dat was zeker geen foutloos rondje.
Wat wel irritant blijft is het feit dat ik totaal niet voel wanneer mijn wielen blokkeren bij het aanremmen, ik verlies daar nog steeds teveel tijd mee. Gelukkig zijn er nog een paar dagen om te oefenen.

Op naar de 1:53ers 8)

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Dat niets merken van het blokkeren heb ik ook, met een X360 controller.. Vaak merk je het pas te laat. :'(

[ Voor 19% gewijzigd door darkkingll op 06-06-2018 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 10:13
skreppiedoe schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:35:
Gisterenavond druk bezig geweest met de stuur settings aangezien ik erachter kwam dat de game op de PC heel andere settings gebruikte dan op de Xbox. Ik heb de settings overgezet naar de XBox en het gaat gelijk al een stuk beter met de rwd wagens.
Bij het uitacceleren van langzame bochten blijft de wagen veel stabieler en spin ik er niet meer iedere keer af. Uiteindelijk met de Audi R8 ruim een seconde sneller gereden dan met de Chevy...een 1:54:6 en dat was zeker geen foutloos rondje.
Wat wel irritant blijft is het feit dat ik totaal niet voel wanneer mijn wielen blokkeren bij het aanremmen, ik verlies daar nog steeds teveel tijd mee. Gelukkig zijn er nog een paar dagen om te oefenen.

Op naar de 1:53ers 8)
Zou je je settings willen delen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Turbo Timmeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-03-2023

Turbo Timmeh

XBL: Hypernova NL

Met de Viper een 1.51.870 gereden (zonder tcs) en een 1.51.866 (met tcs). Een race zonder pitstop in deze auto is vrijwel onmogelijk.

XBL: Hypernova NL | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
darkkingll schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:04:
Dat niets merken van het blokkeren heb ik ook, met een X360 controller.. Vaak merk je het pas te laat. :'(
Ik merk zelfs verschil tussen een gewone One controller en de Elite controller. De vibration is zoveel nauwkeuriger dat ik met de Elite sneller merk dat ik de limiet van een auto bereik.

Nadeel; goede controllers kosten een klein vermogen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Yup, zat al te kijken naar de Elite controller, mijn huidige heeft z'n beste tijd wel gehad..
Ik denk echter dat ik dan liever doorspaar of Marktplaats afspeur voor een Fanatec Porsche setje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Tot zojuist wist ik niet eens van het bestaan van een elite controller. Net even gekeken maar dat is inderdaad best een duur controllertje.
Turbo Timmeh schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:46:
Met de Viper een 1.51.870 gereden (zonder tcs) en een 1.51.866 (met tcs). Een race zonder pitstop in deze auto is vrijwel onmogelijk.

[video]
Netjes gereden! Mooie cleane ronde

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:23
Pandanl schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:23:
[...]

Zou je je settings willen delen?
Nee >:) .....geintje natuurlijk, ik zal straks wel ff DM sturen anders gaat het hier teveel off topic denk ik :)

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trainen over 15 minuten? Volgens mij @NLRev0lution en ik sowieso online

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mega-frustratie vandaag maar uiteindelijk toch nog ergens 0.4s in S3 weten te vinden voor een 1:52.256. Als ik S2 nou eens goed weet te rijden, hopelijk ook in het illustere gezelschap 1:51 op Mugello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

MAX3400 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:37:
Mega-frustratie vandaag maar uiteindelijk toch nog ergens 0.4s in S3 weten te vinden voor een 1:52.256. Als ik S2 nou eens goed weet te rijden, hopelijk ook in het illustere gezelschap 1:51 op Mugello.
Hier ook een hoop frustratie om dat perfecte rondje eruit te kunnen persen. In eerste instantie meerdere rondjes 1:52,0xx ongeveer en uiteindelijk lukte het 1:51,5xx. Die ronde erna gelijk op 4 plekken mn wielen geblokkeerd 😅. Dus nu nog was consistentie erin brengen!

[ Voor 22% gewijzigd door Tijn96 op 07-06-2018 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Ik ben vanavond van plan om wat rondjes te oefenen met andere auto's oa. Mocht iemand zin hebben om mee te rijden hoor ik het graag.
XBL: Dreadnaugh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tijn96 late reaktie maar nee; heb vanavond wat andere dingetjes te doen helaas :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielless
Net een testrace zonder pitstop geprobeerd. :)

Ik heb deze verdeeld in 4 delen en steeds aan het einde van het deel de beste ronden, totaaltijd op dat moment, bandenslijtage en brandstofverbruik genoteerd. Overigens heb ik het niet 32 rondes overleefd.

De getallen als volgt:
Einde van rondeBeste Tijd (m:s:ms)Totale Tijd (m:s)Bandenslijtage Voor (%)Bandenslijtage Achter (%)Fuel
(%)
Fuel (%) per ronde
81:53.11115:361712743.2375
161:52.78430:54352448.53.2
241:53.9xx46:26503523.73.1
32 (30)1:55.8xx58:5765480 in ronde 30n.v.t.

Snelste tijd gereden in rondje 10
Na 30 rondes was het dus afgelopen. Als ik de finish had willen halen had ik 2.9% fuel per lap moeten rijden, wat dus echt niet te doen was. Rondje 16-24 reed ik al "ultra-zuinig" en verloor ik al 1-2 seconde per ronde. Rondje 24-30 werd dit alleen maar meer.

Al met al zou ik het dus niemand aanraden om de race zonder pitstop te proberen, hoewel het qua bandenslijtage prima zou moeten kunnen :9 :9

[ Voor 1% gewijzigd door Nielless op 07-06-2018 19:53 . Reden: - ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Race-uitnodigingen weer verstuurd; mocht je nog niks hebben, meldt het even!

@Nielless mooi tabelletje; gisteren zat ik na 14 ronden met de GTR op nog maar 49% brandstof dus voor mij gaat het ook niet lukken om de race uit te rijden. De banden zaten bij 16 ronden op 67% en dat begon ik wel een klein beetje te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:13:
Race-uitnodigingen weer verstuurd; mocht je nog niks hebben, meldt het even!

@Nielless mooi tabelletje; gisteren zat ik na 14 ronden met de GTR op nog maar 49% brandstof dus voor mij gaat het ook niet lukken om de race uit te rijden. De banden zaten bij 16 ronden op 67% en dat begon ik wel een klein beetje te voelen.
Kan je al die gegevens die in de tabel staan ook uitlezen via de nieuwe feature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NLRev0lution schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:31:
[...]

Kan je al die gegevens die in de tabel staan ook uitlezen via de nieuwe feature?
Ja & nee; heb gister nog even met @job115 gepraat maar de data kan ik via Python wel uitlezen en in Excel krijgen maar moet nog even op zoek waarom ik meer headers heb dan gevulde data. Zag inderdaad wel waarden voorbij komen zoals current RPM, current speed en dergelijke.

Als ik mijn servertje iets verder kan tunen, misschien het weekend even kijken of ik een rondje kan rijden en de meest belangrijke data/metrics kan uitlezen en uittekenen zodat je een mooi grafiekje krijgt zoals
Afbeeldingslocatie: https://kerbeck.com/wp-content/uploads/2014/01/2015-CorvetteStingray-PDR-10.jpg
Aan de andere kant; het is ook vanuit T10 nog in ontwikkeling. Weinig trek om nu alles te (her)programmeren en na een maand erachter komen dat de hele UDP-stream wordt omgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:35:
[...]

Ja & nee; heb gister nog even met @job115 gepraat maar de data kan ik via Python wel uitlezen en in Excel krijgen maar moet nog even op zoek waarom ik meer headers heb dan gevulde data. Zag inderdaad wel waarden voorbij komen zoals current RPM, current speed en dergelijke.

Als ik mijn servertje iets verder kan tunen, misschien het weekend even kijken of ik een rondje kan rijden en de meest belangrijke data/metrics kan uitlezen en uittekenen zodat je een mooi grafiekje krijgt zoals
[afbeelding]
Aan de andere kant; het is ook vanuit T10 nog in ontwikkeling. Weinig trek om nu alles te (her)programmeren en na een maand erachter komen dat de hele UDP-stream wordt omgegooid.
True, moet wel leuk blijven natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLRev0lution schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:39:
[...]

True, moet wel leuk blijven natuurlijk!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KxSBTwqJ967x5I7OKUNww79y/full.jpg
1 rondje Mugello met staande start. Pas na het sorteren en maken kwam ik erachter dat ik de verkeerde sensor heb gebruikt voor snelheid; sommge rare pieken zijn dus de "actual RR speed" dus van 1 wiel en niet de auto als geheel. Rare piekjes zijn hier dus het oversturen / slippen / glijden van dat wiel.

Op zich, het is nuttige data maar zou nog nuttiger zijn als het realtime ergens gepubliceerd kan worden en\of achteraf vergeleken kan worden tussen rijders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:08:
[...]

[afbeelding]
1 rondje Mugello met staande start. Pas na het sorteren en maken kwam ik erachter dat ik de verkeerde sensor heb gebruikt voor snelheid; sommge rare pieken zijn dus de "actual RR speed" dus van 1 wiel en niet de auto als geheel. Rare piekjes zijn hier dus het oversturen / slippen / glijden van dat wiel.

Op zich, het is nuttige data maar zou nog nuttiger zijn als het realtime ergens gepubliceerd kan worden en\of achteraf vergeleken kan worden tussen rijders :)
Worden de gegevens per lobby verzameld? Lees: "moet" alleen jij de datastroom aan zetten voor alle rijders? Dan zou het nog iets toegankelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLRev0lution schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:36:
[...]

Worden de gegevens per lobby verzameld? Lees: "moet" alleen jij de datastroom aan zetten voor alle rijders? Dan zou het nog iets toegankelijker zijn.
Nope, per rijder, volgens mij.

Dus een race van 32 ronden met 15 rijders is 1.6GB aan plain data, doe ik uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
Die data analyses gaan echt te ver :x
Ik kan niet eens informatie halen uit een replay video van iemand die een snelle ronde zet.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ohja, met nog een goede week te gaan, denk nog even na of je meedoet met MAX3400 in "[Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 3"

Gezien het aantal aanmeldingen tot nu toe, wil ik toch het volgende voorstellen/veranderen:

- start om 20:00, eind om 22:24
- 1 lobby, Forza GT only
- Hologation, non-tuned (mijn setup dus)

Denk er nog even over na of je de post een duimpje geeft; ik heb er eigenlijk wel flink zin in!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:59

Vuvuzela

My spire is forming

Phusebox schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 22:06:
Die data analyses gaan echt te ver :x
Ik kan niet eens informatie halen uit een replay video van iemand die een snelle ronde zet.
Is ook een stuk lastiger dan 2 van dit soort grafiekjes op elkaar. Kan je in 1 oogopslag zien waar je te snel/langzaam de bocht in, door of uit gaat etc etc :9

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vuvuzela schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 23:32:
[...]

Is ook een stuk lastiger dan 2 van dit soort grafiekjes op elkaar. Kan je in 1 oogopslag zien waar je te snel/langzaam de bocht in, door of uit gaat etc etc :9
Het is inderdaad maar net hoe je grafieken / data kan lezen; ikzelf ben redelijk thuis in waarden vergelijken maar kan me voorstellen dat het niet voor alle situaties helemaal duidelijk is.

Voor zover ik nu kan zien, zit de GEAR nog niet in de data verwerkt en ik kan ook niet 1-2-3 de THROTTLE POSITION vinden. Dat zijn wel zaken die erg handig zijn, zeker als meerdere rijders hun data ter beschikking zouden stellen waardoor je een beter beeld kan geven waarom A sneller is dan B.

Al 15 bevestigde rijders voor maandag, 1 afzegging!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job115
MAX3400 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 06:38:
[...]

Het is inderdaad maar net hoe je grafieken / data kan lezen; ikzelf ben redelijk thuis in waarden vergelijken maar kan me voorstellen dat het niet voor alle situaties helemaal duidelijk is.

Voor zover ik nu kan zien, zit de GEAR nog niet in de data verwerkt en ik kan ook niet 1-2-3 de THROTTLE POSITION vinden. Dat zijn wel zaken die erg handig zijn, zeker als meerdere rijders hun data ter beschikking zouden stellen waardoor je een beter beeld kan geven waarom A sneller is dan B.

Al 15 bevestigde rijders voor maandag, 1 afzegging!!!
Je hebt motor toerental en band rotatie snelheid, uit tuning setup kan je gear ratios halen, dus versnelling zal redelijk makkelijk te bepalen zijn.

Ik wil van het weekend is gaan kijken of je aan de hand van X,Y,Z snelheid track positie kan bepalen. Zou niet zo moeilijk moeten zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job115 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 07:23:
[...]

Je hebt motor toerental en band rotatie snelheid, uit tuning setup kan je gear ratios halen, dus versnelling zal redelijk makkelijk te bepalen zijn.

Ik wil van het weekend is gaan kijken of je aan de hand van X,Y,Z snelheid track positie kan bepalen. Zou niet zo moeilijk moeten zijn lijkt me.
Kweenie of ik kan meehelpen het weekend maar zag dat de applicatie vrHive wel een plotter heeft. Of de API makkelijk om te bouwen is naar FM7 is ook een dingetje.

Eventueel zondag kan ik sowieso wel langer programmeren/analyseren maar zaterdag probably no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job115
MAX3400 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 07:26:
[...]

Kweenie of ik kan meehelpen het weekend maar zag dat de applicatie vrHive wel een plotter heeft. Of de API makkelijk om te bouwen is naar FM7 is ook een dingetje.

Eventueel zondag kan ik sowieso wel langer programmeren/analyseren maar zaterdag probably no-go.
Ik weet niet wat API's zijn, maar ik vermoedt dat het mij een beetje boven de pet gaat. Maar we zullen het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 22:30:
Ohja, met nog een goede week te gaan, denk nog even na of je meedoet met MAX3400 in "[Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 3"

Gezien het aantal aanmeldingen tot nu toe, wil ik toch het volgende voorstellen/veranderen:

----->>> - start om 20:00, eind om 22:24 <<<-----
- 1 lobby, Forza GT only
- Hologation, non-tuned (mijn setup dus)

Denk er nog even over na of je de post een duimpje geeft; ik heb er eigenlijk wel flink zin in!!!
Nice! Wil je een pre-enduro gaan doen :+ ?

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoksbrood schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:34:
[...]

Nice! Wil je een pre-enduro gaan doen :+ ?
Al gedaan... Als in; LeMans heb ik in de Career al iets van 7 uur gereden in totaal...

Vind het geen lastig circuit en toevallig is er een Rivals online waar je ook met de standaard Forza GT op LeMans moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Ik had ook wat geprobeerd en een pitstop is wel een must. Wellicht niet als je constant 54'ers rijdt maar dan verlies je meer denk ik als een pitstop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijn96 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:55:
Ik had ook wat geprobeerd en een pitstop is wel een must. Wellicht niet als je constant 54'ers rijdt maar dan verlies je meer denk ik als een pitstop
Als je constant 54.0 kan rijden zonder pitstop, moet je hopen dat je tegenstanders constant boven de 52.8 zitten; anders wordt het inderdaad krapjes.

De eerste ronden worden key voor positie; hoe langer je vooraan kan rijden, des te meer "slack" hou je over om geen pitstop in te plannen.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 08-06-2018 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

MAX3400 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:08:
[...]

Als je constant 54.0 kan rijden zonder pitstop, moet je hopen dat je tegenstanders constant boven de 52.8 zitten; anders wordt het inderdaad krapjes.

De eerste ronden worden key voor positie; hoe langer je vooraan kan rijden, des te meer "slack" hou je over om geen pitstop in te plannen.
Hoe heviger de gevechten en dus de synchronische drifts des te kritischer allemaal. Wordt vast leuk (eerste keer voor mij). Ben vooral benieuwd of het met de controller vol te houden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MAX3400 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:08:
[...]

Met de Corvette kan ik de fuel gemakkelijk managen als ik de 1e 8 ronden "spaar". Dus tegen de 6000 toeren aan schakelen. Hierna kan ik gewoon normaal racen en kan ik de race uitrijden.

Wel zal ik dan over de finish komen met 95% aan bandenslijtage 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• job115
Stoksbrood schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:13:
[...]

Met de Corvette kan ik de fuel gemakkelijk managen als ik de 1e 8 ronden "spaar". Dus tegen de 6000 toeren aan schakelen. Hierna kan ik gewoon normaal racen en kan ik de race uitrijden.

Wel zal ik dan over de finish komen met 95% aan bandenslijtage 8)7
Ik zeg doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als het lukt, krijg ik dan een sticker :D ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stoksbrood schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:12:
[...]

Er is een verschil tussen lukken en winnen. Als je wint, krijg je een eervolle vermelding, oke?

Het real life weerbericht voor maandag ziet er wel goed uit; niet te warm dus hopelijk geen smerige zweetspleet tijdens het racen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:45:
[...]

Er is een verschil tussen lukken en winnen. Als je wint, krijg je een eervolle vermelding, oke?

Het real life weerbericht voor maandag ziet er wel goed uit; niet te warm dus hopelijk geen smerige zweetspleet tijdens het racen!
Het gaat niet om winnen maar om meedoen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoksbrood schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:55:
[...]

Het gaat niet om winnen maar om meedoen toch?
Als je je pitstop skipt, doe je dat om te winnen... :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job115
Stoksbrood schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:12:
[...]

Jazeker! Kan wel zo zijn dat de sticker vast zit aan een bananenschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:57:
[...]

Technisch gezien skipt hij niets aangezien de pitstop niet verplicht is.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:57:
[...]
Vind het ook wel een "omdat het kan" factor hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Sowieso leuk om het vergelijk te zien tussen strategieën en zien wat wel of niet werkt aan het einde. Ik moedig het alleen maar aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasfrikandel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-07 00:47
Helaas, de race valt recht in mijn tentamenweek. Mis deze ronde dus :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dasfrikandel schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:28:
Helaas, de race valt recht in mijn tentamenweek. Mis deze ronde dus :(
Sterkte!

Het is weer vrijdag! Gratis geld!

Ow enne, hallo 1:51,883 :*) :*)

[ Voor 56% gewijzigd door NLRev0lution op 08-06-2018 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
22 bevestigd, 3 afzeggingen, 1 twijfelaar, 10 geen reaktie (voorlopig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:54
Gaan er mensen vanavond nog rijden na op zijn vroegst 20.00 als de kids slapen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo Timmeh

Turbo Timmeh

MAX3400 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 18:51:
22 bevestigd, 3 afzeggingen, 1 twijfelaar, 10 geen reaktie (voorlopig)
Ik ben erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

bifi_G60 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:02:
Gaan er mensen vanavond nog rijden na op zijn vroegst 20.00 als de kids slapen ?
Ik heb mijn stuur aan het werk gekregen dus ik zal nog de hele avond gaan oefenen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je gisteren niet om 20:00 precies een berichtje gekregen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
Ik heb sinds de update ineens een een beeeetje vreemd b eeld https://photos.app.goo.gl/k1GkJZC5qkQZIdEn2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bifi_G60 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:58:
Ik heb sinds de update ineens een een beeeetje vreemd b eeld https://photos.app.goo.gl/k1GkJZC5qkQZIdEn2
Speel je op Xbox of PC? Ik vraag me af of PC of je dit ook ziet als je een screenshot maakt (printscreen, zeg maar); op de Xbox heb ik er nog geen last van gehad maar die krijgt bij mij altijd een volledige cold boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
MAX3400 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:12:
[...]

Speel je op Xbox of PC? Ik vraag me af of PC of je dit ook ziet als je een screenshot maakt (printscreen, zeg maar); op de Xbox heb ik er nog geen last van gehad maar die krijgt bij mij altijd een volledige cold boot.
pc , en zodra ik in een race zit is het weg.

heb net aardig wat rondes kunnen rijden alleen met de audi tt kom ik onder de 2 minuten, en de #14 lambo moet dat misschien ook wel mee lukken maar het zijn echt kak tijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bifi_G60 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:28:
[...]

pc , en zodra ik in een race zit is het weg.

heb net aardig wat rondes kunnen rijden alleen met de audi tt kom ik onder de 2 minuten, en de #14 lambo moet dat misschien ook wel mee lukken maar het zijn echt kak tijden
Geen idee qua tijden maar misschien kan ik zaterdag nog wel ff racen. Of je moet even een videootje posten (camera achter de auto) zodat we wat commentaar/tips kunnen geven.

Zal proberen tijdig te posten als/wanneer ik zaterdag kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Het lijkt er in ieder geval op dat ik nog een auto mag verfen.. Gisteravond wat rondjes gedaan met de GT-R, gemiddeld 1 sec per ronde sneller dan de R8, alleen even wennen met die versnellingsbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
darkkingll schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 10:53:
Het lijkt er in ieder geval op dat ik nog een auto mag verfen.. Gisteravond wat rondjes gedaan met de GT-R, gemiddeld 1 sec per ronde sneller dan de R8, alleen even wennen met die versnellingsbak.
Probeer ook de SRT nog even als je de GTR lekker vindt rijden.

En ja, de gears zijn niet heel lekker; de GTR schakel ik ongeveer bij 7700rpm op en alleen op het rechte stuk, tot aan de begrenzer.

/edit: ik denk dat ik vanaaf van 7 tot 9 kan rijden...

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 09-06-2018 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickS29
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 08:15
Oef, dat gaat geen makkelijke race worden dinsdag, net 17 ronde geoefend met de GTR en kom gewoon niet verder als 1:55:5 Ook maak ik constant fouten.

Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theAlchemist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 19:47
Ook maar eens geprobeerd om te kijken of zonder pitstop mogelijk is en dat lijkt zowaar geen probleem te zijn zolang ik boven de 1,52 blijf. Dat maakt de keuze voor mij makkelijk want ik kan toch niet harder dan 1,52 hoog met een vrije baan. :P Ik kijk halverwege wel of ik er plaatsen mee kan winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
MAX3400 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 11:07:
[...]

Probeer ook de SRT nog even als je de GTR lekker vindt rijden.

En ja, de gears zijn niet heel lekker; de GTR schakel ik ongeveer bij 7700rpm op en alleen op het rechte stuk, tot aan de begrenzer.

/edit: ik denk dat ik vanaaf van 7 tot 9 kan rijden...
De 2013 SRT? Die ligt mij dus absoluut niet..
En pitten zal ik sowieso moeten, rijd veel te aggresief volgens mij >:)

[ Voor 7% gewijzigd door darkkingll op 09-06-2018 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 18:44
Voor maandagavond. Is die pitstop nu wel of niet verplicht? Meer voor de instellingen dat dat ik niet iemand snel de hele race zal zien rijden zonder pitstop :+ Zeker ikzelf red het niet zonder pitstop... Vorige race had ik een totale slijtage van bijna 170% met de pitstop....
Pak dit keer wel mooi de BMW ipv de lambo.....

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo Timmeh

Turbo Timmeh

Zweethandjes en een 1:51.477 gereden met de #93 Dodge Viper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
timmie271 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 19:52:
Voor maandagavond. Is die pitstop nu wel of niet verplicht?
Het is inderdaad niet verplicht. :)

De BMW is een redelijk veilige keuze en als je TCS aan houdt, is misschien de Ford ook een aardige wagen om mee te nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• job115
1:51.056 in de Viper. is belachelijk hoeveel tijd er nog in die ronde zit. Ik weet vrij zeker dat in een perfect rondje er een sub 50.5 in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
job115 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 10:00:
1:51.056 in de Viper. is belachelijk hoeveel tijd er nog in die ronde zit. Ik weet vrij zeker dat in een perfect rondje er een sub 50.5 in zit.
Enerzijds kan ik hier heel verdrietig van worden en anderzijds moet ik weer heel hard lachen 8)7

Lekkere tijd man _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Lobby indeling Mugello (voorlopig op basis van aanmeldingen)

Lobby-host: OctagonQontrol
  • Bevestigd: Badmanski420 / Baloutje07 / drdreey1976 / Hypernova NL / KillerR NL / M en B / Nielless / NLRev0lution / Plank268 / rhwerkman / Skreppiedoe NL / Stoksbrood
  • Mogelijk: -
Lobby-host: timmie271
  • Bevestigd: Alchemist V / Disarmed070 / Dreadnaugh / Dutch B0nes / Esines / Intrepid NL / Kleefei NL / Lappiehero / Pethor / superlucky luke / Unigo
  • Mogelijk: gamebifi
Even @timmie271 taggen

Lobby indeling LeMans (voorlopig op basis van aanmeldingen)

Lobby-host: OctagonQontrol
  • Bevestigd: Ample Energy, KillerR NL, mrpaaj, MusiQ2, Nielless, rhwerkman, Stoksbrood, timmie271
  • Mogelijk: -

Even opletten: morgen (maandag) rijden we om 20:15, vrijdag (15 juni) om 20:00!

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 10-06-2018 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
MAX3400 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:26:

Lobby indeling Mugello (voorlopig op basis van aanmeldingen)

....
Met alle respect; maar de vorige keer dat ik in lobby 2 zat, reed ik een minuut los van de rest. Zou ik in Lobby 1 mogen? Gezien de tijden lijkt me dit ook fair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nielless schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:41:
[...]

Met alle respect; maar de vorige keer dat ik in lobby 2 zat, reed ik een minuut los van de rest. Zou ik in Lobby 1 mogen? Gezien de tijden lijkt me dit ook fair.
Best hoor! :) Tis inderdaad soms beetje verdelen; vulling is gewoon de actuele puntenstand door 2 delen maar aangezien niet iedereen traint, is per track lastig te zien wie / waar / snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
MAX3400 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:49:
[...]

Best hoor! :) Tis inderdaad soms beetje verdelen; vulling is gewoon de actuele puntenstand door 2 delen maar aangezien niet iedereen traint, is per track lastig te zien wie / waar / snel is.
Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
MAX3400 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:06:
[...]

Het is inderdaad niet verplicht. :)

De BMW is een redelijk veilige keuze en als je TCS aan houdt, is misschien de Ford ook een aardige wagen om mee te nemen.
En vervolgens krijg in de lobby settings wel verplicht een pitstop :P

Misschien dat ik die Ford dan ook nog ga proberen. TCS staat altijd aan bij mij want anders sta ik achterstevoren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
timmie271 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:58:
[...]

En vervolgens krijg in de lobby settings wel verplicht een pitstop :P

Misschien dat ik die Ford dan ook nog ga proberen. TCS staat altijd aan bij mij want anders sta ik achterstevoren :+
Negeer de pitsettings dus maar... Iets met copy, paste, koffie enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielless
Net toch nog een 1:52.127 1:51.995 gereden met nog tijd te winnen in sector 1

[ Voor 14% gewijzigd door Nielless op 10-06-2018 13:44 . Reden: onder de :52 club ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 15:28
Kijk, voor t eerst onder de 1:53.
Leuk! Lobby 2! Ik ben benieuwd wat dat met mijn tijden gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kleefei schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:17:
Kijk, voor t eerst onder de 1:53.
Leuk! Lobby 2! Ik ben benieuwd wat dat met mijn tijden gaat doen.
Hopelijk niet teveel? Als iedereen de eerste rond overleeft, is het daarna vaak op elkaar jagen of wegrijden. Het is trouwens al vaker voorgekomen dat rijders uit 2 toch hoog in de algemene uitslag zijn geeindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 15:28
MAX3400 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:23:
[...]

Hopelijk niet teveel? Als iedereen de eerste rond overleeft, is het daarna vaak op elkaar jagen of wegrijden. Het is trouwens al vaker voorgekomen dat rijders uit 2 toch hoog in de algemene uitslag zijn geeindigd.
We gaan het zien. Over het algemeen trek ik mij aardig op aan de snelle racers. Statistisch gezien zou ik nu maandag eerste moeten worden. Ook wel eens leuk! ;-) druk is dus hoog haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
ik krijg hier met de BMW een 55.6 eruit. Lager lukt op het moment even niet, maar heb dan ook geen zin om meer dan 5 oefenrondjes te rijden :+

Heb nog even met de Ford en Mclaren gereden, maar die hebben toch wel erg snel wielspin als je op het verkeerde moment terugschakelt of gasgeeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kleefei schreef op zondag 10 juni 2018 @ 15:07:
[...]

We gaan het zien. Over het algemeen trek ik mij aardig op aan de snelle racers. Statistisch gezien zou ik nu maandag eerste moeten worden. Ook wel eens leuk! ;-) druk is dus hoog haha
:o Geen idee hoe snel je bent maar dat zou wel een hele prestatie zijn. We hebben allemaal nog een uurtje of 24 om te oefenen en de laatste verfjes op de auto's te plakken.

@timmie271 heb de lobby aangepast; 1 ander persoon in jouw lobby. Tip over het bochtenwerk; zorg dat je voorwiel op of net "buiten" naast de racelijn zit. Natuurlijk wel altijd het binnenste wiel voor de bocht die je neemt maar dat spreekt voor zich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
FH4 announcement op E3 _/-\o_ 6 oktober

[ Voor 22% gewijzigd door Nielless op 10-06-2018 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nielless schreef op zondag 10 juni 2018 @ 22:35:
FH4 announcement op E3 _/-\o_ 6 oktober
Dacht 2 oktober? Anyhow, weet niet of ik impressed ben maar had gister ook niet veel zin om E3 helemaal te volgen.

Rijders voor vanavond; zorg dat je de laatste update van FM7 van vorige week binnen hebt!!

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 11-06-2018 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 07:59:
[...]
Rijders voor vanavond; zorg dat je de laatste update van FM7 van vorige week binnen hebt!!
Ohja, vanavond is een race 8)7 .
Ben nu al helemaal kapot door maar 5 uur geslapen te hebben :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoksbrood schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:04:
[...]

Ohja, vanavond is een race 8)7 .
Ben nu al helemaal kapot door maar 5 uur geslapen te hebben :F
Jij slaapt tenminste; denk dat ik na werk ff een tukkie ga doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

MAX3400 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:33:
[...]

Jij slaapt tenminste; denk dat ik na werk ff een tukkie ga doen...
Same here. Weekend was te kort. Niet meer kunnen oefenen met mijn stuur dus denk dat ik toch met de controller ga rijden aangezien dat vrijdag ong 2,5 sec per ronde nog scheelde en beetje verschil is niet erg maar het moet niet te gek worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-07 18:20
Shit, ik kom er nu pas achter dat er zo iets bestaat op Tweakers. Ik neem aan dat het nu te laat is om mee te doen? Ookal is het voor de fun.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LMNii schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:04:
Shit, ik kom er nu pas achter dat er zo iets bestaat op Tweakers. Ik neem aan dat het nu te laat is om mee te doen? Ookal is het voor de fun.
Nee hoor, lees de startpost eens goed. Als je denkt dat je vanavond al kan/durft rijden, laat het even weten.

Stuur me dan ook extra even een DM enzo want iets met organisatie blaat en dergelijke.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkkingll
Ik zal nog even kijken of ik het ga redden.
Vanmiddag is de laatste bespreking van mijn scriptie, morgen moet alles in worden geleverd.. Maar ik ga mijn best doen er bij te zijn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:15
Ik ga het helaas niet redden vanavond om deel te nemen. De deadline van de scriptie is voor mij vandaag en er is nog meer te doen als ik had verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@darkkingll laat het tijdig weten, ook aan @timmie271 die nu ook lappiehero mag wegstrepen...

Als ik snel tel, zou het zelfs 1 lobby kunnen worden maar dan zit ik wel weer meteen met de factor stabiliteit enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
MAX3400 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:10:
@darkkingll laat het tijdig weten, ook aan @timmie271 die nu ook lappiehero mag wegstrepen...

Als ik snel tel, zou het zelfs 1 lobby kunnen worden maar dan zit ik wel weer meteen met de factor stabiliteit enzo...
Als we minder dan 18-20 man hebben is het opzich prima met 1 lobby te doen. moet men achteraan alleen wat eerder aan de kant voor de top :)

Heb dit keer in ieder geval geen glijdende lambo dus zal nu ook weer wat meer in het midden/vooraan rijden van de lobby 2 mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
MAX3400 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:10:

ik heb zo een gesprek, dus weet snel genoeg hoe en wat allemaal.. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 10:13
Kunnen mensen in lobby 2 er wel voor zorgen dat ze alles op tijd klaar hebben en kunnen joinen, het gebeurd te vaak dat mensen nog niet de correcte auto en tune hebben en veel te laat joinen. Vorige keer hebben we dik 30 minuten gewacht, en probleempjes kunnen er natuurlijk altijd zijn, maar zorg er in ieder geval voor dat je ruimschoots joined, timmie271 heeft meestal al vrij lang van te voren de lobby open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Pandanl @timmie271 sounds harsh maar om 20:15 deuren sluiten en starten die race. Het is ondertussen seizoen 3; neem ondertussen wel aan dat iedereen weet hoe het spel werkt. Vanzelfsprekend uitzonderingen (zoals blue screens) even daargelaten...

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.