Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlietster
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-04 05:35
Er loopt op het moment ook weer een actie op ibood

https://www.ibood.com/ele...ink-20-smart-speaker.html

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:49
ok, ben dus ook geintereseerd in een wifi speaker met GA
ik heb eerst gekeken naar de sonos one / ikea symfonisk
maar blijkbaar hebben deze geen cast ingebouwd, maw, je kan deze niet als default speaker configureren in de google home app

uiteindelijk op deze uitgekomen... jbl link xx heeft wel cast ingebouwd

kan iemand me dus bevestigen, dat ik gewoon kan zeggen:
Hey google, speel radio x

en dus niet!
Hey google speel radio x op JBL ?

zenders van tunein bv

bedankt

• NoFate
alsook 2de vraag, waarom zou ik eigenlijk een JBL kopen ipv een officiele google home? welke meerwaarde heeft de JBL ? (buiten batterij)

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:13
Ja, dat werkt gewoon, je hoeft geen JBL te noemen, en de batterij was voor mij de reden om de JBL te kiezen. In de tuin of in de badkamer, ideaal!

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
merci
maar uiteindelijk toch gekozen voor de officiele google home, puur omwille van de cast updates/firmwares
heb een groot vermoeden, dat wanneer routines en continued conversation en anddere leuke functies er gaan aankomen (in het NL) dat we deze veel later gaan zien op andere merken , of zelfs misschien niet...

je merkt meestal dat andere merken al na korte tijd stoppen met updates

nuja, is puur een veronderstelling, we zien wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 14:37

The.Terminator

Un boer met bier

NoFate schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:30:
merci
maar uiteindelijk toch gekozen voor de officiele google home, puur omwille van de cast updates/firmwares
heb een groot vermoeden, dat wanneer routines en continued conversation en anddere leuke functies er gaan aankomen (in het NL) dat we deze veel later gaan zien op andere merken , of zelfs misschien niet...

je merkt meestal dat andere merken al na korte tijd stoppen met updates

nuja, is puur een veronderstelling, we zien wel
Hoe is het geluid van de Home met muziek afspelen, heb wel enkele reviews gelezen / gezien, maar kan nog niet echt zeggen welke nu beter is (ik vermoed de JBL aangezien dat echt voor muziek is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
The.Terminator schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:06:
[...]

Hoe is het geluid van de Home met muziek afspelen, heb wel enkele reviews gelezen / gezien, maar kan nog niet echt zeggen welke nu beter is (ik vermoed de JBL aangezien dat echt voor muziek is)
Wellicht wel, maar als je 2 homes zet zal kwaliteit ook beter zijn, voor beetje meer geld dan, maar wel altijd een up to date toestel, wat wel cruciaal is met een Google assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlietster
Ik heb een JBL Link 20 en een Link 300 en een Link 500 en een Google Home Mini, ik kan geen verschil merken door de updates, ze werken tot nu toe allemaal gelijk op spraakcommando's etc, degene die het dichtst bij staat geeft het antwoord.

• emmerx
  • Laatst online: 08-07 14:19
Ik wil 2 link300 of link20 speakers gaan gebruiken voor stereo weergave.
Liefst via bluetooth, heb op die lokatie wel een draadloos netwerk maar geen internetverbinding.
JBL klantenservice geeft aan dat het mogelijk is, maar zie nergens referenties.
Iemand hier gelukt?

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05 12:26
vlietster schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 13:53:
Weet iemand of er een opvolger komt voor de Link 20? Ik zie dat hij op diverse plaatsen uitverkocht wordt, en bij BCC is hij afgeprezen met als tekst uitlopend model.
Ik heb deze vraag via de JBL site gesteld. Link 20 is bij JBL uit het assortiment en er is niets bekend over een opvolger.

Weet iemand of er veel verschil is tussen de JBL link 10 en JBL Link 20? Heeft de 10 ook de brom/plop geluidjes waar over gesproken wordt? Ik overweeg een link 20 als slimme opvolger van mijn flip 3, maar misschien voldoet de 10 ook wel?

PSN: Marselaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:42
Marselaar schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:46:
[...]

Ik heb deze vraag via de JBL site gesteld. Link 20 is bij JBL uit het assortiment en er is niets bekend over een opvolger.

Weet iemand of er veel verschil is tussen de JBL link 10 en JBL Link 20? Heeft de 10 ook de brom/plop geluidjes waar over gesproken wordt? Ik overweeg een link 20 als slimme opvolger van mijn flip 3, maar misschien voldoet de 10 ook wel?
De 10 heeft minder speaker vermogen, de 20 klinkt dus voller. Volgens mij heeft de 20 ook een grotere accu en gaat iets langer mee op accu, maar dat durf ik niet met zekerheid uit m'n hoofd te zeggen. Daarentegen is de 10 natuurlijk kleiner en dus makkelijker mee te nemen. Bij mijn weten zijn dat alle verschillen. Ik heb de 20 en had ook de ervaringen met ploppen gelezen, maar in 6 maanden nog nooit gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlietster
Marselaar schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:46:
[...]

Ik heb ze beide, zoals gezegd is de 10 een stuk compacter, de 20 heeft betere bas en geluid, mogelijkheden zijn hetzelfde, ik heb mijn 2e 20, de eerste voor garantie vervangen (hield er helemaal mee op), het geplop is mij ook onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainsie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-04 12:38
Ik heb zojuist de Link 20 van iBood ontvangen en ben van plan deze in de woonkamer te gebruiken. Vooral omdat ik ook slimme verlichting heb en ik met de Assistent deze kan besturen.
Nu is mijn vraag of het slecht voor het apparaat is om deze aan te laten staan en aan de oplader te laten?
Ik wil natuurlijk niet eerst de aanknop van de JBL gaan zoeken om de lampen aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlietster
brainsie schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:52:
Ik heb zojuist de Link 20 van iBood ontvangen en ben van plan deze in de woonkamer te gebruiken. Vooral omdat ik ook slimme verlichting heb en ik met de Assistent deze kan besturen.
Nu is mijn vraag of het slecht voor het apparaat is om deze aan te laten staan en aan de oplader te laten?
Ik wil natuurlijk niet eerst de aanknop van de JBL gaan zoeken om de lampen aan te zetten.
Lijkt mij geen enkel probleem, staat hier vaak ook continu aan, ik weet zo niet wat het stroomverbruik in standby is, de Google mini trekt mijn powerbank toch vrij snel leeg, die dingen staan natuurlijk wel constant te luisteren en zitten in je wifi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02:44
Sinds 2 dagen de Link 500 , erg fraai geluid , enigste wat tegen valt is de Google Assistent , reageert er wisselend , soms totaal niet , soms na 10x proberen ,soms wel weer als ik in de keuken sta .

Is dit normaal of hoe dit te verbeteren ?

[ Voor 29% gewijzigd door ramrodwillem op 16-10-2019 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlietster
ramrodwillem schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:14:
Sinds 2 dagen de Link 500 , erg fraai geluid , enigste wat tegen valt is de Google Assistent , reageert er wisselend , soms totaal niet , soms na 10x proberen ,soms wel weer als ik in de keuken sta .

Is dit normaal of hoe dit te verbeteren ?
Ik heb er hier geen last van, heb de Link 10 en de Link 20 en de Link 300 en de Link 500 en de Google mini, degene waar ik het dichtst bij sta pakt het commando op, ik merk geen verschil tussen de Google en de JBLs, wel is het zo dat je bij vrij hoog volume echt erover heen moet schreeuwen, door het geluid hoort hij je niet meer, ook dat is bij alle apparaten gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02:44
Alles opnieuw ingesteld en met het commando Ok Google werkt het prima .

Wel wat andere dingetjes , net tijdens het afspelen van Spotify via mn mobiel naar de 500 valt de BT van de 500 weg , lamp brand niet meer .

Ook het verbinden van mn IMac met de 500 gaat vaak niet , muis en toetsenbord hebben hier geen last van .

Zou de BT van de 500 van beroerde kwaliteit kunnen zijn of gewoon defect ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlietster
ramrodwillem schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 08:33:
Alles opnieuw ingesteld en met het commando Ok Google werkt het prima .

Wel wat andere dingetjes , net tijdens het afspelen van Spotify via mn mobiel naar de 500 valt de BT van de 500 weg , lamp brand niet meer .

Ook het verbinden van mn IMac met de 500 gaat vaak niet , muis en toetsenbord hebben hier geen last van .

Zou de BT van de 500 van beroerde kwaliteit kunnen zijn of gewoon defect ?
Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat de 500 op bluetooth kon, ik zou hem eens een harde reset geven en opnieuw proberen, ik ga hem hier ook eens even testen op bluetooth, heb hier alleen geen Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Laatst online: 08-07 14:19
emmerx schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:25:
Ik wil 2 link300 of link20 speakers gaan gebruiken voor stereo weergave.
Liefst via bluetooth, heb op die lokatie wel een draadloos netwerk maar geen internetverbinding.
JBL klantenservice geeft aan dat het mogelijk is, maar zie nergens referenties.
Iemand hier gelukt?
Nog niemand hier -succesvol- een stereo setup gemaakt van 2 Links dmv Bluetooth?

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-07 15:37
Zocht de prijs zonet eens op van een JBL Link 300, "geen prijs bekend".

Zou dit betekenen dat de huidige line-up (10,20,300,500) vervangen wordt door de nieuwe JBL Link Music?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlietster
Matuna schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:42:
Zocht de prijs zonet eens op van een JBL Link 300, "geen prijs bekend".

Zou dit betekenen dat de huidige line-up (10,20,300,500) vervangen wordt door de nieuwe JBL Link Music?
Ik heb zo'n vermoeden dat dit inderdaad het geval is, en dat er uitverkocht wordt op dit moment, de Link 20 is al een tijdje niet meer leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 14:37

The.Terminator

Un boer met bier

vlietster schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:09:
[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat dit inderdaad het geval is, en dat er uitverkocht wordt op dit moment, de Link 20 is al een tijdje niet meer leverbaar.
De Link 20 is iig meer verkrijgbaar dan de Portable.

Deze is alleen bij JBL en Expert te verkrijgen (helaas heb ik bonnen van Bol.com).
Deze wisten niet of die in het assortiment komt.

Kan ook nergens een datum vinden waarop deze op meerdere plekken te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-06 21:29
Sinds enige tijd zijn wij in het bezit van een Link 20 en een Link 300. Beide werken perfect samen, ook met stem herkenning. Omtrent de Link 20 heb ik een vraag:

Bij het aanzetten van de 20 duurt het soms erg lang voordat deze wifi verbinding heeft. Het lijkt dat hij na pas na een tijdje begint met zoeken (wifi led knippert). Is er een sneltoets of een andere manier om dit sneller te laten verlopen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
chefspecial schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 00:50:
Sinds een paar dagen een issue met 1 van de 2 JBL's. Als je BV vanaf Spotify er naar toe cast werkt het vaak maar even en dan stopt die midden in het nummer ineens. De jbl verdwijnt uit de cast apparaten en is dan niet meer benaderbaar via Google home(kan niet communiceren). Enige oplossing opnieuw aanzetten. Het bovenste herhaalt zich dan weer. Heb de speaker al paar keer terug gezetnaar fabrieksinst, maar dit helpt niets.
Ik heb dit nu ook. Soms kan ik wel opnieuw verbinden via Spotify, maar dan valt hij daarna toch weer uit na een tijdje. Het is iets van de laatste maand. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-07 22:34
Marselaar schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:22:
[...]

Ik heb dit nu ook. Soms kan ik wel opnieuw verbinden via Spotify, maar dan valt hij daarna toch weer uit na een tijdje. Het is iets van de laatste maand. Iemand een idee?
Wij hebben de Link10 al een jaar of 2 en er beginnen zich nu ook problemen voor te doen. Bij ons uit dat zich in dat er geen geluid meer uit het apparaat komt en de accu leeg is. Dus Google / de speaker hoort ons wel en de ledjes geven ook reactie, maar de speakers doen niets meer en het vervelendste is dat als we de charger kabel verwijderen de speaker direct uit gaat. Is de accu dood? Heb al meerdere chargers geprobeerd inmiddels maar het lijkt erop dat de batterij er mee gekapt is met als gevolg dat de speaker er nu om de paar dagen de brui aan geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_tux
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-03-2022
Heeft iemand al een oplossing voor het gekraak en geplop gevonden?

Ik heb drie verschillende types van JBL Link speakers, de: 20, 300, en 500. En allemaal hebben ze hetzelfde probleem..

https://stackoverflow.com...-show-up-in-the-spotify-a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Heb het 1 keer had op de 300, toen was het opgelost na de stekker er even uit gehad te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlietster
Ik heb de 10 de 20 en de 300 en 500, heb het enkel bij de 20 een paar keer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hechteleir
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 08:37
Na een firmware update wil mijn link-20 niet meer spotify afspelen via stemcommando. Hij zegt dan dst ik meer info moet geven en het kan instellen via de google home app. Hij kan wel spotify afspelen als ik cast via mijn telefoon.

Iemand enig idee wat ik extra moet doen of moet configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 16:47

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Ik heb vanmorgen mijn 11 maanden oude link20 teruggebracht naar de Mediamarkt in verband met gekraak en geplop wat optreedt sinds gisteren.
Daarnaast wil het apparaat ook niet meer opladen en valt uit zodra de USBkabel losgenomen wordt.

Ik heb hem gereset door de muteknop ingedrukt te houden tot het lichtje rood kleurde. Nadien kreeg ik hem nauwelijks nog geregistreerd in de Home-app en kraakt en plopt die nog steeds.

Ben benieuwd, hij wordt opgestuurd voor reparatie.

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobod
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-05 18:59
Het is mij opgevallen dat mij jbl link 20 een wifi signaal afgeeft (als zich als accesspoint laat zien als netwerk "<speakernaam>.n002" ), Als hij niet kan verbinden aan een bekend netwerk.

Weet iemand wat het idee hier achter is?
Als ik eraan verbind gebeurt er niets (ik kan niet streamen, en de speaker staat ook als ofline in google home).

Ik hoopte stiekem op google assistent over het mobiele netwerk van de telefoon, maar voor zover ik weet is dat niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Michel5128 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:13:
Sinds enige tijd zijn wij in het bezit van een Link 20 en een Link 300. Beide werken perfect samen, ook met stem herkenning. Omtrent de Link 20 heb ik een vraag:

Bij het aanzetten van de 20 duurt het soms erg lang voordat deze wifi verbinding heeft. Het lijkt dat hij na pas na een tijdje begint met zoeken (wifi led knippert). Is er een sneltoets of een andere manier om dit sneller te laten verlopen? Alvast bedankt!
Kort geleden heeft de Link 20 zichzelf geupdate naar firmware versie 1660. Het verbinding maken met het Wifi netwerk gaat nu een stuk sneller en zonder de speaker te hoeven herstarten! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 16:47

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

sjunnie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:14:
Ik heb vanmorgen mijn 11 maanden oude link20 teruggebracht naar de Mediamarkt in verband met gekraak en geplop wat optreedt sinds gisteren.
Daarnaast wil het apparaat ook niet meer opladen en valt uit zodra de USBkabel losgenomen wordt.

Ik heb hem gereset door de muteknop ingedrukt te houden tot het lichtje rood kleurde. Nadien kreeg ik hem nauwelijks nog geregistreerd in de Home-app en kraakt en plopt die nog steeds.

Ben benieuwd, hij wordt opgestuurd voor reparatie.
7 Auguistus had ik al een mail in mijn inbox: Betreft: Overschrijden maximale reparatietermijn
Beetje vreemd, al binnen een week dat het apparaat niet meer retour komt vanwege overschrijden termijn, maar goed; Na alle issues gelezen te hebben heb ik ook niet meer zo gek veel vertrouwen in de link20 en heb ik er geen probleem mee om de koop te ontbinden (= geld terug)

Helaas zijn alle andere apparaten met ingebouwde Google Assistant welke op batterijspanning werken fors duurder, tenminste, ik heb geen vergelijkbaar alternatief gevonden.

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 10:37
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 21:27:
[...]

Wij hebben de Link10 al een jaar of 2 en er beginnen zich nu ook problemen voor te doen. Bij ons uit dat zich in dat er geen geluid meer uit het apparaat komt en de accu leeg is. Dus Google / de speaker hoort ons wel en de ledjes geven ook reactie, maar de speakers doen niets meer en het vervelendste is dat als we de charger kabel verwijderen de speaker direct uit gaat. Is de accu dood? Heb al meerdere chargers geprobeerd inmiddels maar het lijkt erop dat de batterij er mee gekapt is met als gevolg dat de speaker er nu om de paar dagen de brui aan geeft.
Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden een JBL Link 10 cadeau gekregen bij aankoop van een Galaxy S9, de laatste tijd heb ook last van deze problemen. De speaker reageert nog wel op commando's (zoals een lamp aanzetten) maar produceert geen geluid meer, totdat ik de stekker eruit haal.

Heb jij hier destijds een oplossing voor gevonden?

We are shaping the future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-07 22:34
Alex) schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:46:
[...]

Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden een JBL Link 10 cadeau gekregen bij aankoop van een Galaxy S9, de laatste tijd heb ook last van deze problemen. De speaker reageert nog wel op commando's (zoals een lamp aanzetten) maar produceert geen geluid meer, totdat ik de stekker eruit haal.

Heb jij hier destijds een oplossing voor gevonden?
Ik heb wat filmpjes gevonden online maar deze waren vooral een fix voor het probleem dat de laadport het begaf (losging), dit is op te lossen door de solderingen opnieuw vast te solderen op het printplaatje onderin de JBL speaker

Echter, bij mij lijkt dit niet het issue, ik heb het printplaatje losgemaakt en de belangrijke soldeerpunten gecontroleerd en waar nodig opnieuw verhit, maar alles zat al redelijk vast. Ik heb een volledige factory reset uitgevoerd en daarna begint de speaker weer te laden, alleen valt het op dat hij heel snel opgeladen is (5 lampjes), veel sneller dan toen hij net nieuw was.

Mijn conclusie is dat de accu/battery bijna op is, deze is relatief goedkoop en eenvoudig te vervangen, zoek hiervoor op part number GSP103465 (oa https://www.subtel.nl/Bat...vangende-Accu-929411.html en https://www.123accu.nl/Mo...L/GSP103465-p1155358.html). Ben er zelf nog niet aan toegekomen omdat we in elke ruimte al een home speaker hebben. Deze is vooral handig voor buiten erbij dus heeft niet zo'n haast.

In onderstaande filmpje zie je rond 2m20s hoe je de speaker rondom kan openen. De accu zit verstopt onder/achter het koelblokje (deze wordt ook heel warm tijdens aanstaan/laden).
YouTube: JBL Link 10 Speaker Driver Replacement Repair | Repair Tutorial

Batterij kan via de bovenkant verwijderd worden, heb het zojuist zelf gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aR8tkSV.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uY7JPwc.png

Eerst de bovenkant er af halen (4 schroeven), dan het plastic kapje daaronder (1 schroef). Dan de shell van de speaker verwijderen en het koelblokje wat met 4 schroeven vast zit verwijderen. Nu is de batterij volledig vrij en kan je hem er voorzichtig uit halen.

[ Voor 25% gewijzigd door Lord_Dain op 31-08-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-07 13:02
Zijn er nog mensen met deze speakers? Ik heb er 7 in huis, klinkt prima!!

Echter nu heeft jbl en/of google gezorgd dat de equalizer niet meer beschikbaar is bij de boxen:

https://support.google.com/googlenest/thread/59814108?hl=en

Hebben jullie dat ook? Ik mis die finetuning wel beetje helaas.

Oudere google home apk's zorgen niet dat de eq weer terug is helaas. Jbl heeft mogelijk een firmware update gedaan ofzo?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Zijn er al mensen met de nieuwe JBL Link Portable of JBL Link Music? Zijn deze vergelijkbaar (qua geluid) met de JBL Link 10 of 20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-07 13:56
Bij mij is het middelste stripje in de micro usb poort afgebroken en zit los waardoor hij niet meer oplaad.

Nu heb ik de onderkant er al afgehaald en het printje met de usb poort los gehaald. Ik kan niet goed genoeg solderen om de poort te vervangen.
Een nieuw printje kost al € 20,- wat ik voor het product te veel vind.

Heeft iemand van jullie toevallig een defecte link 20 staan? of weet waar ik in Nederland reserveonderdelen kan vinden? is er een elektroketen welke de garanties van jbl afhandeld?

alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marselaar
BlueSS50 schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:45:
Heeft iemand van jullie toevallig een defecte link 20 staan? of weet waar ik in Nederland reserveonderdelen kan vinden? is er een elektroketen welke de garanties van jbl afhandeld?
Ik zou even de support van JBL/HK aanschrijven. Zij kunnen je in ieder geval doorverwijzen.
Marselaar schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:14:
Zijn er al mensen met de nieuwe JBL Link Portable of JBL Link Music? Zijn deze vergelijkbaar (qua geluid) met de JBL Link 10 of 20?
Ik heb inmiddels een JBL Link Music. Qua geluid is hij wat minder dan de JBL Link 20 maar het is nog altijd goed te noemen. Het lijkt iets doffer te klinken qua geluid. Had in ieder geval al een keer hetzelfde probleem als met de JBL Link 20 dat hij er soms gewoon mee stopt tijdens Spotify streamen.

[ Voor 41% gewijzigd door Marselaar op 07-12-2020 07:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
Marselaar schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:52:
[...]

Ik zou even de support van JBL/HK aanschrijven. Zij kunnen je in ieder geval doorverwijzen.

[...]

Ik heb inmiddels een JBL Link Music. Qua geluid is hij wat minder dan de JBL Link 20 maar het is nog altijd goed te noemen. Het lijkt iets doffer te klinken qua geluid. Had in ieder geval al een keer hetzelfde probleem als met de JBL Link 20 dat hij er soms gewoon mee stopt tijdens Spotify streamen.
Dat doffe zou je kunnen verhelpen door een equalizer in de google home app. Maar die is niet beschikbaar meer voor third party speakers...

Het was wel beschikbaar, maar nu dus niet meer. Misschien kan je ook feedback via de google home app sturen? Hoe meer meldingen, hoe meer aandacht (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Ewivis schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:52:
[...]

Dat doffe zou je kunnen verhelpen door een equalizer in de google home app. Maar die is niet beschikbaar meer voor third party speakers...

Het was wel beschikbaar, maar nu dus niet meer. Misschien kan je ook feedback via de google home app sturen? Hoe meer meldingen, hoe meer aandacht (hoop ik)
Extra stem van mij er bij. Hopelijk geen slimme truc van Google om mensen hun eigen speakers te laten toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Marselaar schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:11:
[...]

Extra stem van mij er bij. Hopelijk geen slimme truc van Google om mensen hun eigen speakers te laten toevoegen.
Ik vrees het ergste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Ja, ik las dat JBL het zelf regelt voor de Google Home app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
JBL regelt helemaal niks. Heb de helpdesk gecontact. Die zeggen... Google moet het aanpassen. En Google doet helemaal niks. Ik vind het maar waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Ewivis schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:55:
JBL regelt helemaal niks. Heb de helpdesk gecontact. Die zeggen... Google moet het aanpassen. En Google doet helemaal niks. Ik vind het maar waardeloos.
En Google schijnt te zeggen dat JBL het moet doen. Dan schiet het helaas niet op inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 18:59

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

In mijn zoektocht naar een betaalbare Google speaker die ik tijdens het zomerseizoen gewoon in mijn tuin kan laten staan, kwam ik op de Link 10 en 20 omdat die waterproof zijn.

Ik wil hem inbouwen in een houten kastje samen met een stopcontact (weet nog niet precies hoe ik dit ga ontwerpen, maar dat komt nog wel), zodat ie constant aanstaat en de hele zomer altijd beschikbaar is in de tuin. In de herfst kan ie wel weer uit het houten kastje naar binnen, dus hij hoeft niet perse de winter te kunnen overleven.

Voordat ik er eentje aanschaf heb ik nog wel een paar dingen waar ik niet echt met zekerheid een antwoord op kan vinden.

Dit heb ik inmiddels al gevonden door de handleiding te lezen.. gewoon een knopje ( Kan de microfoon uitgeschakeld worden? Ik wil hem alleen gebruiken als speaker en niet dat ie 's nachts ineens begint te praten omdat ie een stem van de buren niet goed verstaat.)

- Kan de speaker constant aan de stroom en dus niet op de accu?
- Zijn er misschien betere alternatieven?

[ Voor 4% gewijzigd door hars73 op 10-03-2021 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ik wil het afraden om de link 10 en 20 te gebruiken. Ik heb meerdere link 10's die het niet zo leuk vonden dat ze altijd aan de stroom zaten. Ik zou van die Google speakers halen, die gewoon aan de stroom gooien.

https://www.coolblue.nl/p...io-charcoal-duo-pack.html

kan je ook de equalizer gebruiken. Dat kan niet bij de JBL speakers meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Ewivis schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:20:
Ik wil het afraden om de link 10 en 20 te gebruiken. Ik heb meerdere link 10's die het niet zo leuk vonden dat ze altijd aan de stroom zaten. Ik zou van die Google speakers halen, die gewoon aan de stroom gooien.
Wat vonden de speakers er niet leuk aan? Mijn link 20 staat continu aan de stroom en doet het nog altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Marselaar schreef op zondag 14 maart 2021 @ 07:51:
[...]

Wat vonden de speakers er niet leuk aan? Mijn link 20 staat continu aan de stroom en doet het nog altijd prima.
Moet zeggen dat het 2 jbl link 10 waren. De 20 doet het nog wel. Op gegeven moment geen connectie meer. Deed je draadje uit speaker, viel hij uit. Oftewel accu stuk ofzo? Heel raar, kon het niet verklaren verder. Op gegeven moment laadde hij niet meer op, en ging hij dus ook niet meer aan, ook niet aan de stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ray_
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-07 17:42
ik heb 2 home minis, een grotere home, 2 JBL 10 en 1 JBL 500
in de home app heeft de google wel de EQ, en de JBL,s niet (meer)
waardeloos, want de JBL 500 trild veels teveel, buren hebben er last van maar ik zelf ook, want al op een iets hoger volume klinkt het niet mooi meer

de JBL 500 half 2019 aangeschaft, toen zat de EQ er niet in, kontakt opgenomen, zou er met een update inkomen
is ook gebeurt
maar nu resette ik de boel hier in huis, en is ineens de EQ weg

ik zie nergens hoe ik kan updaten, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ewivis schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:47:
Zijn er nog mensen met deze speakers? Ik heb er 7 in huis, klinkt prima!!

Echter nu heeft jbl en/of google gezorgd dat de equalizer niet meer beschikbaar is bij de boxen:

Hebben jullie dat ook? Ik mis die finetuning wel beetje helaas.

Oudere google home apk's zorgen niet dat de eq weer terug is helaas. Jbl heeft mogelijk een firmware update gedaan ofzo?
Zie deze post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ray_
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-07 17:42
die link lost niks op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Nee maar beantwoord je vraag wel of er wat aan gedaan wordt door Google he ;-)

Google gaat er niks aan doen. Leer ermee leven, of je kunt je speakers verkopen.

[ Voor 33% gewijzigd door Ewivis op 29-03-2021 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:52

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Even de bezem erdoorheen.

We blijven wel aardig tegen elkaar. Een typo moet kunnen, uitgaan van goede bedoelingen is dan wel zo aardig. Ben je niet overtuigd van goede bedoelingen, maak dan een topic report aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Septillion op 29-03-2021 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-07 13:56
Vorig jaar is mijn Link 20 overleden (usb connector intern afgebroken) ik had onder garantie de opvolger gekregen. de Link Portable.
Net zo handig in gebruik maar met een slechtere geluidskwaliteit. Echter nog wel prima.

Nu gaat deze laatste niet meer aan nadat ik hem heb uitgezet omdat de batterij bijna leeg was.
Helaas geen garantie meer (oorspronkelijke garantie van de Link 20 wordt dan gehanteerd).

Is er iemand die dezelfde problemen hebben gehad en dit zelf hebben opgelost?

Ik hoor het graag!

Dag later:
Ik heb hem inmiddels helemaal uit elkaar gehaald en de accu verwijderd.
Nu wil de accu handmatig opladen. Kan dat gewoon door een universele acculader met overeenkomstig vermogen aan te sluiten op de rode en zwarte kabel? (waar zijn de gele en witte dan voor?)

[ Voor 21% gewijzigd door BlueSS50 op 04-11-2021 11:37 ]

Pagina: 1 2 Laatste