Er loopt op het moment ook weer een actie op ibood
https://www.ibood.com/ele...ink-20-smart-speaker.html
https://www.ibood.com/ele...ink-20-smart-speaker.html
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Hoe is het geluid van de Home met muziek afspelen, heb wel enkele reviews gelezen / gezien, maar kan nog niet echt zeggen welke nu beter is (ik vermoed de JBL aangezien dat echt voor muziek is)NoFate schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:30:
merci
maar uiteindelijk toch gekozen voor de officiele google home, puur omwille van de cast updates/firmwares
heb een groot vermoeden, dat wanneer routines en continued conversation en anddere leuke functies er gaan aankomen (in het NL) dat we deze veel later gaan zien op andere merken , of zelfs misschien niet...
je merkt meestal dat andere merken al na korte tijd stoppen met updates
nuja, is puur een veronderstelling, we zien wel
Wellicht wel, maar als je 2 homes zet zal kwaliteit ook beter zijn, voor beetje meer geld dan, maar wel altijd een up to date toestel, wat wel cruciaal is met een Google assistantThe.Terminator schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:06:
[...]
Hoe is het geluid van de Home met muziek afspelen, heb wel enkele reviews gelezen / gezien, maar kan nog niet echt zeggen welke nu beter is (ik vermoed de JBL aangezien dat echt voor muziek is)
Draadloos laden op onze Zon
Ik heb deze vraag via de JBL site gesteld. Link 20 is bij JBL uit het assortiment en er is niets bekend over een opvolger.vlietster schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 13:53:
Weet iemand of er een opvolger komt voor de Link 20? Ik zie dat hij op diverse plaatsen uitverkocht wordt, en bij BCC is hij afgeprezen met als tekst uitlopend model.
PSN: Marselaar
De 10 heeft minder speaker vermogen, de 20 klinkt dus voller. Volgens mij heeft de 20 ook een grotere accu en gaat iets langer mee op accu, maar dat durf ik niet met zekerheid uit m'n hoofd te zeggen. Daarentegen is de 10 natuurlijk kleiner en dus makkelijker mee te nemen. Bij mijn weten zijn dat alle verschillen. Ik heb de 20 en had ook de ervaringen met ploppen gelezen, maar in 6 maanden nog nooit gehoord.Marselaar schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:46:
[...]
Ik heb deze vraag via de JBL site gesteld. Link 20 is bij JBL uit het assortiment en er is niets bekend over een opvolger.
Weet iemand of er veel verschil is tussen de JBL link 10 en JBL Link 20? Heeft de 10 ook de brom/plop geluidjes waar over gesproken wordt? Ik overweeg een link 20 als slimme opvolger van mijn flip 3, maar misschien voldoet de 10 ook wel?
Ik heb ze beide, zoals gezegd is de 10 een stuk compacter, de 20 heeft betere bas en geluid, mogelijkheden zijn hetzelfde, ik heb mijn 2e 20, de eerste voor garantie vervangen (hield er helemaal mee op), het geplop is mij ook onbekend.Marselaar schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:46:
[...]
Ik heb deze vraag via de JBL site gesteld. Link 20 is bij JBL uit het assortiment en er is niets bekend over een opvolger.
Weet iemand of er veel verschil is tussen de JBL link 10 en JBL Link 20? Heeft de 10 ook de brom/plop geluidjes waar over gesproken wordt? Ik overweeg een link 20 als slimme opvolger van mijn flip 3, maar misschien voldoet de 10 ook wel?
Lijkt mij geen enkel probleem, staat hier vaak ook continu aan, ik weet zo niet wat het stroomverbruik in standby is, de Google mini trekt mijn powerbank toch vrij snel leeg, die dingen staan natuurlijk wel constant te luisteren en zitten in je wifi netwerk.brainsie schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:52:
Ik heb zojuist de Link 20 van iBood ontvangen en ben van plan deze in de woonkamer te gebruiken. Vooral omdat ik ook slimme verlichting heb en ik met de Assistent deze kan besturen.
Nu is mijn vraag of het slecht voor het apparaat is om deze aan te laten staan en aan de oplader te laten?
Ik wil natuurlijk niet eerst de aanknop van de JBL gaan zoeken om de lampen aan te zetten.
[ Voor 29% gewijzigd door ramrodwillem op 16-10-2019 19:24 ]
Ik heb er hier geen last van, heb de Link 10 en de Link 20 en de Link 300 en de Link 500 en de Google mini, degene waar ik het dichtst bij sta pakt het commando op, ik merk geen verschil tussen de Google en de JBLs, wel is het zo dat je bij vrij hoog volume echt erover heen moet schreeuwen, door het geluid hoort hij je niet meer, ook dat is bij alle apparaten gelijk.ramrodwillem schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:14:
Sinds 2 dagen de Link 500 , erg fraai geluid , enigste wat tegen valt is de Google Assistent , reageert er wisselend , soms totaal niet , soms na 10x proberen ,soms wel weer als ik in de keuken sta .
Is dit normaal of hoe dit te verbeteren ?
Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat de 500 op bluetooth kon, ik zou hem eens een harde reset geven en opnieuw proberen, ik ga hem hier ook eens even testen op bluetooth, heb hier alleen geen Apple.ramrodwillem schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 08:33:
Alles opnieuw ingesteld en met het commando Ok Google werkt het prima .
Wel wat andere dingetjes , net tijdens het afspelen van Spotify via mn mobiel naar de 500 valt de BT van de 500 weg , lamp brand niet meer .
Ook het verbinden van mn IMac met de 500 gaat vaak niet , muis en toetsenbord hebben hier geen last van .
Zou de BT van de 500 van beroerde kwaliteit kunnen zijn of gewoon defect ?
Nog niemand hier -succesvol- een stereo setup gemaakt van 2 Links dmv Bluetooth?emmerx schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:25:
Ik wil 2 link300 of link20 speakers gaan gebruiken voor stereo weergave.
Liefst via bluetooth, heb op die lokatie wel een draadloos netwerk maar geen internetverbinding.
JBL klantenservice geeft aan dat het mogelijk is, maar zie nergens referenties.
Iemand hier gelukt?
Draadloos laden op onze Zon
Ik heb zo'n vermoeden dat dit inderdaad het geval is, en dat er uitverkocht wordt op dit moment, de Link 20 is al een tijdje niet meer leverbaar.Matuna schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:42:
Zocht de prijs zonet eens op van een JBL Link 300, "geen prijs bekend".
Zou dit betekenen dat de huidige line-up (10,20,300,500) vervangen wordt door de nieuwe JBL Link Music?
De Link 20 is iig meer verkrijgbaar dan de Portable.vlietster schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:09:
[...]
Ik heb zo'n vermoeden dat dit inderdaad het geval is, en dat er uitverkocht wordt op dit moment, de Link 20 is al een tijdje niet meer leverbaar.
Ik heb dit nu ook. Soms kan ik wel opnieuw verbinden via Spotify, maar dan valt hij daarna toch weer uit na een tijdje. Het is iets van de laatste maand. Iemand een idee?chefspecial schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 00:50:
Sinds een paar dagen een issue met 1 van de 2 JBL's. Als je BV vanaf Spotify er naar toe cast werkt het vaak maar even en dan stopt die midden in het nummer ineens. De jbl verdwijnt uit de cast apparaten en is dan niet meer benaderbaar via Google home(kan niet communiceren). Enige oplossing opnieuw aanzetten. Het bovenste herhaalt zich dan weer. Heb de speaker al paar keer terug gezetnaar fabrieksinst, maar dit helpt niets.
Wij hebben de Link10 al een jaar of 2 en er beginnen zich nu ook problemen voor te doen. Bij ons uit dat zich in dat er geen geluid meer uit het apparaat komt en de accu leeg is. Dus Google / de speaker hoort ons wel en de ledjes geven ook reactie, maar de speakers doen niets meer en het vervelendste is dat als we de charger kabel verwijderen de speaker direct uit gaat. Is de accu dood? Heb al meerdere chargers geprobeerd inmiddels maar het lijkt erop dat de batterij er mee gekapt is met als gevolg dat de speaker er nu om de paar dagen de brui aan geeft.Marselaar schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:22:
[...]
Ik heb dit nu ook. Soms kan ik wel opnieuw verbinden via Spotify, maar dan valt hij daarna toch weer uit na een tijdje. Het is iets van de laatste maand. Iemand een idee?
If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I
Kort geleden heeft de Link 20 zichzelf geupdate naar firmware versie 1660. Het verbinding maken met het Wifi netwerk gaat nu een stuk sneller en zonder de speaker te hoeven herstarten!Michel5128 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:13:
Sinds enige tijd zijn wij in het bezit van een Link 20 en een Link 300. Beide werken perfect samen, ook met stem herkenning. Omtrent de Link 20 heb ik een vraag:
Bij het aanzetten van de 20 duurt het soms erg lang voordat deze wifi verbinding heeft. Het lijkt dat hij na pas na een tijdje begint met zoeken (wifi led knippert). Is er een sneltoets of een andere manier om dit sneller te laten verlopen? Alvast bedankt!
7 Auguistus had ik al een mail in mijn inbox: Betreft: Overschrijden maximale reparatietermijnsjunnie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:14:
Ik heb vanmorgen mijn 11 maanden oude link20 teruggebracht naar de Mediamarkt in verband met gekraak en geplop wat optreedt sinds gisteren.
Daarnaast wil het apparaat ook niet meer opladen en valt uit zodra de USBkabel losgenomen wordt.
Ik heb hem gereset door de muteknop ingedrukt te houden tot het lichtje rood kleurde. Nadien kreeg ik hem nauwelijks nog geregistreerd in de Home-app en kraakt en plopt die nog steeds.
Ben benieuwd, hij wordt opgestuurd voor reparatie.
If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I
Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden een JBL Link 10 cadeau gekregen bij aankoop van een Galaxy S9, de laatste tijd heb ook last van deze problemen. De speaker reageert nog wel op commando's (zoals een lamp aanzetten) maar produceert geen geluid meer, totdat ik de stekker eruit haal.Lord_Dain schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 21:27:
[...]
Wij hebben de Link10 al een jaar of 2 en er beginnen zich nu ook problemen voor te doen. Bij ons uit dat zich in dat er geen geluid meer uit het apparaat komt en de accu leeg is. Dus Google / de speaker hoort ons wel en de ledjes geven ook reactie, maar de speakers doen niets meer en het vervelendste is dat als we de charger kabel verwijderen de speaker direct uit gaat. Is de accu dood? Heb al meerdere chargers geprobeerd inmiddels maar het lijkt erop dat de batterij er mee gekapt is met als gevolg dat de speaker er nu om de paar dagen de brui aan geeft.
We are shaping the future
Ik heb wat filmpjes gevonden online maar deze waren vooral een fix voor het probleem dat de laadport het begaf (losging), dit is op te lossen door de solderingen opnieuw vast te solderen op het printplaatje onderin de JBL speakerAlex) schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:46:
[...]
Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden een JBL Link 10 cadeau gekregen bij aankoop van een Galaxy S9, de laatste tijd heb ook last van deze problemen. De speaker reageert nog wel op commando's (zoals een lamp aanzetten) maar produceert geen geluid meer, totdat ik de stekker eruit haal.
Heb jij hier destijds een oplossing voor gevonden?
[ Voor 25% gewijzigd door Lord_Dain op 31-08-2020 16:04 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Ik zou even de support van JBL/HK aanschrijven. Zij kunnen je in ieder geval doorverwijzen.BlueSS50 schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:45:
Heeft iemand van jullie toevallig een defecte link 20 staan? of weet waar ik in Nederland reserveonderdelen kan vinden? is er een elektroketen welke de garanties van jbl afhandeld?
Ik heb inmiddels een JBL Link Music. Qua geluid is hij wat minder dan de JBL Link 20 maar het is nog altijd goed te noemen. Het lijkt iets doffer te klinken qua geluid. Had in ieder geval al een keer hetzelfde probleem als met de JBL Link 20 dat hij er soms gewoon mee stopt tijdens Spotify streamen.Marselaar schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:14:
Zijn er al mensen met de nieuwe JBL Link Portable of JBL Link Music? Zijn deze vergelijkbaar (qua geluid) met de JBL Link 10 of 20?
[ Voor 41% gewijzigd door Marselaar op 07-12-2020 07:54 ]
Dat doffe zou je kunnen verhelpen door een equalizer in de google home app. Maar die is niet beschikbaar meer voor third party speakers...Marselaar schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:52:
[...]
Ik zou even de support van JBL/HK aanschrijven. Zij kunnen je in ieder geval doorverwijzen.
[...]
Ik heb inmiddels een JBL Link Music. Qua geluid is hij wat minder dan de JBL Link 20 maar het is nog altijd goed te noemen. Het lijkt iets doffer te klinken qua geluid. Had in ieder geval al een keer hetzelfde probleem als met de JBL Link 20 dat hij er soms gewoon mee stopt tijdens Spotify streamen.
Extra stem van mij er bij. Hopelijk geen slimme truc van Google om mensen hun eigen speakers te laten toevoegen.Ewivis schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:52:
[...]
Dat doffe zou je kunnen verhelpen door een equalizer in de google home app. Maar die is niet beschikbaar meer voor third party speakers...
https://support.google.com/googlenest/thread/59814108?hl=en
Het was wel beschikbaar, maar nu dus niet meer. Misschien kan je ook feedback via de google home app sturen? Hoe meer meldingen, hoe meer aandacht (hoop ik)
Ik vrees het ergste...Marselaar schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:11:
[...]
Extra stem van mij er bij. Hopelijk geen slimme truc van Google om mensen hun eigen speakers te laten toevoegen.
Ja, ik las dat JBL het zelf regelt voor de Google Home app
En Google schijnt te zeggen dat JBL het moet doen. Dan schiet het helaas niet op inderdaad.Ewivis schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:55:
JBL regelt helemaal niks. Heb de helpdesk gecontact. Die zeggen... Google moet het aanpassen. En Google doet helemaal niks. Ik vind het maar waardeloos.
[ Voor 4% gewijzigd door hars73 op 10-03-2021 12:26 ]
Wat vonden de speakers er niet leuk aan? Mijn link 20 staat continu aan de stroom en doet het nog altijd prima.Ewivis schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:20:
Ik wil het afraden om de link 10 en 20 te gebruiken. Ik heb meerdere link 10's die het niet zo leuk vonden dat ze altijd aan de stroom zaten. Ik zou van die Google speakers halen, die gewoon aan de stroom gooien.
Moet zeggen dat het 2 jbl link 10 waren. De 20 doet het nog wel. Op gegeven moment geen connectie meer. Deed je draadje uit speaker, viel hij uit. Oftewel accu stuk ofzo? Heel raar, kon het niet verklaren verder. Op gegeven moment laadde hij niet meer op, en ging hij dus ook niet meer aan, ook niet aan de stroom.Marselaar schreef op zondag 14 maart 2021 @ 07:51:
[...]
Wat vonden de speakers er niet leuk aan? Mijn link 20 staat continu aan de stroom en doet het nog altijd prima.
Zie deze post...Ewivis schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:47:
Zijn er nog mensen met deze speakers? Ik heb er 7 in huis, klinkt prima!!
Echter nu heeft jbl en/of google gezorgd dat de equalizer niet meer beschikbaar is bij de boxen:
https://support.google.com/googlenest/thread/59814108?hl=en
Hebben jullie dat ook? Ik mis die finetuning wel beetje helaas.
Oudere google home apk's zorgen niet dat de eq weer terug is helaas. Jbl heeft mogelijk een firmware update gedaan ofzo?
Nee maar beantwoord je vraag wel of er wat aan gedaan wordt door Google he ;-)_Ray_ schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:31:
die link lost niks op...
[ Voor 33% gewijzigd door Ewivis op 29-03-2021 14:32 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Septillion op 29-03-2021 14:43 ]
[ Voor 21% gewijzigd door BlueSS50 op 04-11-2021 11:37 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq