Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-01 15:25
LINK-luidsprekers leveren uitzonderlijk geluid met toevoeging van Google-assistent.

Met je stem kun je je audio besturen, vragen stellen, vertellen om dingen te doen, je planning beheren en je slimme huis beheren. De LINK 10 en LINK 20 zijn draagbaar en waterdicht voor gebruik overal in uw huis en in uw achtertuin. LINK 300 biedt krachtiger geluid en dient als uw ideale thuisluidspreker. Meerdere luidsprekers kunnen eenvoudig samen worden gesynchroniseerd om een boeiende, versterkte luisterervaring voor meerdere kamers te bieden.

De JBL Link luidsprekers zijn vooralsnog niet verkrijgbaar in Nederland. Ze zijn te krijgen bij onze oosterburen, Engeland, uit de Verenigde Staten of China.

JBL Link 10

Verkrijgbaar bij o.a. Mediamarkt in Duitsland

JBL Link 20

Verkrijgbaar bij o.a. Mediamarkt in Duitsland en Superaankoop.co.nl

JBL Link 300

JBL Link 500

Link 10Link 20Link 300Link 500
Voice controlGoogle AssistantGoogle AssistantGoogle AssistantGoogle Assistant
Smart home control
Multi-room
Accu5 uur10 uur--
WaterdichtIPX7IPX7--
Easy speaker setupSetup met Google Home appSetupSetupSetup
HD Audio96kHz/24-bit96kHz/24-bit96kHz/24-bit96kHz/24-bit
Chromecast built-in
Wifi & Bluetooth
Power2x 8W2x 10W2x 25W4x 15W

Lennart95 wijzigde deze reactie 15-05-2018 19:55 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lennart95
Vooralsnog draaien de speakers op Cast Firmware 1.25.91836 waar de Google Home al 1.31.xxxx draait. Ik zal hoogstwaarschijnlijk morgen horen van JBL wanneer de JBL Link serie geupdate wordt.

Update:
quote:
Our tech team have came back to advise that the Software Version will be available to update in the next coming few weeks, this will then allow the Broadcasting function,

There is no exact date other than within the next few weeks,
Aldus JBL Customer support

Lennart95 wijzigde deze reactie 14-05-2018 10:17 (44%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:56
Ik was wel geïnteresseerd, maar misschien wil interessant om er bij te zetten waar ze te kopen zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19-01 18:31

krouwen

Hardware Enthusiast

Al iets gehoord van JBL over de firmware?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lennart95
quote:
QSYS schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:35:
Ik was wel geïnteresseerd, maar misschien wil interessant om er bij te zetten waar ze te kopen zijn?
Als ik tijd heb, zal ik het aanvullen. Zelf weet ik van de Mediamarkt in Duitsland en Superaankoop.co.nl waar ik hem besteld heb.
quote:
krouwen schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:06:
Al iets gehoord van JBL over de firmware?
Zie mijn eerste bericht: "Within the next few weeks". Ik ben benieuwd.

Lennart95 wijzigde deze reactie 15-05-2018 11:44 (43%)

• QSYS
Waar jij hem besteld hebt, komen daar nog kosten bij van douane en zo of is dat de prijs die je op de site ziet want het komt niet vanuit Europa zoals ik begrepen heb.

• Lennart95
quote:
QSYS schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:27:
Waar jij hem besteld hebt, komen daar nog kosten bij van douane en zo of is dat de prijs die je op de site ziet want het komt niet vanuit Europa zoals ik begrepen heb.
Superaankoop stuurt (volgens mij) van Hongkong naar Engeland en dan van Engeland naar Nederland om bijkomende kosten te omzeilen. Dus mijn 114, nu 120, was ook de prijs die ik in totaal betaald heb.

Het enige "probleem" wat ik heb is als ik hem net aansluit op de stroom, dat de speaker even piept. Enkel als hij net aan de lader wordt gehangen.

Lennart95 wijzigde deze reactie 17-05-2018 15:06 (13%)

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

YouTube: JBL Link Sound Problem

Sinds vandaag dit vervelende probleem. Heb contact opgenomen met de JBL support, ik hoop dat ze iets kunnen betekenen vanuit de Benelux.

Edit: contact gehad met de klanterservice in Nederland, gelijk vandaag zelfde dag e-mail terug. Ik mag hem onder garantie opsturen naar cerepair (www.cerepair.nl). Goede service voor een product wat hier nog geeneens leverbaar is. :)

krouwen wijzigde deze reactie 30-05-2018 13:00 (34%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lennart95
Ik weet niet sinds wanneer maar mijn JBL Link 20 draait op System firmware version 1367 en Cast firmware version 1.28.101871 nu. Helaas nog steeds een groot gat met de huidige 1.31?? van de Google Home.
Ik kan nu wel mooi broadcasten en een music alarm instellen (mits ik US als taal selecteer, UK werkt het niet)

• QSYS
Als het goed is komt die van mij vandaag binnen. Nu kijken of ik mijn vrouw Alexa ook nog veel zal gebruiken, of alleen maar in de slaapkamer :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohnHoog
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 02-01 23:20
Conrad heeft hem momenteel op niet leverbaar staan met een prijs van 305 euro incl. Bij Bol.com staat hij nog zonder prijs. De helpdeks van JBL wist te melden dat hij er snel aan komt en binnen de aantal weken die hij noemde zou dat in de eerste week van deze maand moeten zijn.

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Bij julie ook dat de Custom Routines niet meer werken? Schijnt een probleem te zijn van alle 3rd party speakers.

Heel vervelend.

• Willem Bos
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18-12-2018
Hoe zijn deze link speakers te vergelijken met de 'normale' JBL bluetooth speakers als de Flip 4 en Charge 3?
Als ik puur naar vermogen kijk van de speakers lijkt de Link 10 gelijk aan de Flip 4

• Lennart95
krouwen schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:07:
Bij julie ook dat de Custom Routines niet meer werken? Schijnt een probleem te zijn van alle 3rd party speakers.

Heel vervelend.
Bij mij werkt het prima als je taal op English US zet. Helaas heeft Nederlands nog geen ondersteuning voor routines.
Nederlands is bij mij vanaf vanochtend op de Link 20 ook als taal in te stellen
Willem Bos schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:48:
Hoe zijn deze link speakers te vergelijken met de 'normale' JBL bluetooth speakers als de Flip 4 en Charge 3?
Als ik puur naar vermogen kijk van de speakers lijkt de Link 10 gelijk aan de Flip 4
Qua vermogen is de Flip 4 te vergelijken met de Link 10 en Charge 3 met de Link 20. De charge 3 heeft wel iets maar bass dan de Link 20

Lennart95 wijzigde deze reactie 14-10-2018 11:52 (33%)

• Lennart95
Afgelopen week een firmware update gehad. Mijn Link 20 draait nu op 1443 met cast firmware 1.32.129357

Lennart95 wijzigde deze reactie 14-10-2018 11:53 (92%)

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Lennart95 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 11:50:
Afgelopen week een firmware update gehad. Mijn Link 20 draait nu op 1443 met cast firmware 1.32.129357
Werkt bij jou dan nu continued conversation? Bij mij werkt het alleen nog op de standaard google homes.

• Lennart95
krouwen schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:55:
[...]

Werkt bij jou dan nu continued conversation? Bij mij werkt het alleen nog op de standaard google homes.
In het Nederlands in ieder geval niet. In En-US heeft hij even half gewerkt in de zin dat ik een toon hoorde dat hij weer opnieuw luisterde maar nooit echt 100% werkend gekregen

• Sanchaz12
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:23
Ervaren jullie een verschil m.b.t. ondersteunde functies tussen de 'UK' versie en de Nederlandse van de Link 20? Op verschillende websites staat namelijk vermeld "*** ondersteunt mogelijk niet de functie van slimme huisbesturing en lokale radiokanalen in de regio buiten het UK". En dan voornamelijk of die functies dan ook in het Nederlands werken. Ik neem aan dat de Nederlandse taal wel gewoon in te stellen is?

Sanchaz12 wijzigde deze reactie 22-10-2018 14:09 (19%)

• Lennart95
Sanchaz12 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:14:
Ervaren jullie een verschil m.b.t. ondersteunde functies tussen de 'UK' versie en de Nederlandse van de Link 20? Op verschillende websites staat namelijk vermeld "*** ondersteunt mogelijk niet de functie van slimme huisbesturing en lokale radiokanalen in de regio buiten het UK". En dan voornamelijk of die functies dan ook in het Nederlands werken. Ik neem aan dat de Nederlandse taal wel gewoon in te stellen is?
Nederlands is gewoon in te stellen. Heeft nog zo zijn gebreken maar ligt aan Google Assistant zelf. Enige is dat de UK versie met andere stekker geleverd wordt en in de Link 20 staat dat het UK versie is, maar Google Assistant is zolang de talen bechikbaar zijn gewoon in te stellen.

• Sanchaz12
Bedankt! Heb hem afgelopen maandag bij eGlobalCentral besteld met de 5% extra korting voor €115,89. Nu is het afwachten begonnen...

• Lennart95
Sanchaz12 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:20:
Bedankt! Heb hem afgelopen maandag bij eGlobalCentral besteld met de 5% extra korting voor €115,89. Nu is het afwachten begonnen...
Ah, nog goedkoper dan ik hem besteld op. Heb hem besteld bij Superaankoop.co.nl, volgens mij dezelfde toko als eGlobal.

• Sanchaz12
Lennart95 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:10:
[...]

Ah, nog goedkoper dan ik hem besteld op. Heb hem besteld bij Superaankoop.co.nl, volgens mij dezelfde toko als eGlobal.
Ik heb ook het idee dat eGlobalCentral, Superaankoop en Tecobuy uiteindelijk 'onder een dak' vallen.
In tegenstelling tot wat ik tot nu toe gelezen heb valt de totale verzendtijd erg mee. Op maandag dus besteld, afgelopen vrijdag via de originele tracking pagina van eGlobal een DPD nummer gekregen waarin stond dat het pakket nog in Hong Kong was, en afgelopen nacht via Duitsland al op het lokale depot in Etten-leur is aangekomen. Als het goed is zou deze aankomende maandag al bezorgd kunnen worden, in totaal dan een levertijd van 7 dagen tussen bestellen en bezorgen.

Was de doos van jouw speaker nog verzegeld en voorzien van een serienummer? Bij telefoons via bijv. eGlobal lees ik vaak dat de verpakking al geopend is en het serienummer onleesbaar of verwijderd is.

Sanchaz12 wijzigde deze reactie 27-10-2018 23:37 (5%)

• Lennart95
Sanchaz12 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:25:
[...]

Ik heb ook het idee dat eGlobalCentral, Superaankoop en Tecobuy uiteindelijk 'onder een dak' vallen.
In tegenstelling tot wat ik tot nu toe gelezen heb valt de totale verzendtijd erg mee. Op maandag dus besteld, afgelopen vrijdag via de originele tracking pagina van eGlobal een DPD nummer gekregen waarin stond dat het pakket nog in Hong Kong was, en afgelopen nacht via Duitsland al op het lokale depot in Etten-leur is aangekomen. Als het goed is zou deze aankomende maandag al bezorgd kunnen worden, in totaal dan een levertijd van 7 dagen tussen bestellen en bezorgen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Was de doos van jouw speaker nog verzegeld en voorzien van een serienummer? Bij telefoons via bijv. eGlobal lees ik vaak dat de verpakking al geopend is en het serienummer onleesbaar of verwijderd is.
Zover ik nog weet was de mijne gewoon verzegeld. Normaal verpakt en van GB naar nederlandse stekker

• Supertip
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
Ik heb mijn link 20 via amazon.de gekocht.
De verkoper was one2buy, gaat er al een lichtje branden?
Bij mij later wel.
De verpakkings zegel was verbroken, zo ook was de speakers al uit de verpakking geweest.(zak)
Verder waren alle dingen nog zoals orgineel ingeseald, en verpakt.

Het is wel een orginele Duitse JBL .

En hij doet het natuurlijk super.

Supertip wijzigde deze reactie 29-10-2018 08:58 (54%)

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• Lennart95
Ik heb laatste dagen wel vaker dat als je iets vraagt (vooral iets moeilijks) dat hij dan stil blijft en hij niet meer reageert op OK Google voordat ik hem heb gemute en geunmute.

• basa
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 21:05
Zelf ben ik hard aan het twijfelen tussen de Home mini, gewone Home en de JLB link 20.
Ik lees dat de versie van Google assistent achterloopt op de versie van de Google Home. Klopt dit? Zijn we afhankelijk van JLB? Ik wil deze in de eerste plaats gebruiken om mijn domotica aan te sturen...Ik wil dus geen functionaliteit op de Google Home missen.
De link 20 zou ik vooral boven de Home kiezen om hem in de zomer handig mee naar de tuin te kunnen nemen!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Lennart95 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:42:
Ik heb laatste dagen wel vaker dat als je iets vraagt (vooral iets moeilijks) dat hij dan stil blijft en hij niet meer reageert op OK Google voordat ik hem heb gemute en geunmute.
Dit heb ik ook. Heel vervelend probleem.

@basa

De functionaliteit loopt inderdaad achter. Continued conversation werkt namelijk nog steeds niet bij mij.

• basa
krouwen schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:54:
[...]
@basa

De functionaliteit loopt inderdaad achter. Continued conversation werkt namelijk nog steeds niet bij mij.
Bedankt, dat vreesde ik dus...

• Lennart95
krouwen schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:54:
[...]

Dit heb ik ook. Heel vervelend probleem.

@basa

Ik zit wel te denken of het enkel komt door de nederlandse taal. Of hij het in engels ook doet, dat vastlopen weet ik niet.

• Sanchaz12
Vandaag de Link 20 van eGlobalCentral mogen ontvangen. Om de doos zat bubbelplastic en aan de zijkant was een UK-naar-EU verloopstekker bijgevoegd. De verpakking was duidelijk eerder open geweest, de plastic stickers waren wat verfrommeld teruggeplakt. Het serienummer onderop de doos was wel verwijderd. De speaker zelf ziet er ongebruikt en onbeschadigd uit, ook bij het opstarten kreeg ik de begroeting in het Engels om de speaker met de Google Home app in te stellen. Resetten was dus niet nodig, de speaker was nog niet eerder ingesteld. Instellen werkte prima, geen rare meldingen etc. Heeft zichzelf ook direct na configuratie geüpdatet naar firmware versie 1443 en Cast versie 1.32.129357.
Alles werkt naar behoren, voor het prijsverschil neem ik de eerder geopende verpakking wel voor lief...

@basa
Commando's om de Philips Hue verlichting te bedienen worden in ieder geval goed herkend en uitgevoerd zowel in NL als EN, beter zelfs dan via de Assistent op mijn Android telefoon.

Sanchaz12 wijzigde deze reactie 29-10-2018 16:47 (9%)

• basa
Sanchaz12 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:41:
Vandaag de Link 20 van eGlobalCentral mogen ontvangen. Om de doos zat bubbelplastic en aan de zijkant was een UK-naar-EU verloopstekker bijgevoegd. De verpakking was duidelijk eerder open geweest, de plastic stickers waren wat verfrommeld teruggeplakt. Het serienummer onderop de doos was wel verwijderd. De speaker zelf ziet er ongebruikt en onbeschadigd uit, ook bij het opstarten kreeg ik de begroeting in het Engels om de speaker met de Google Home app in te stellen. Resetten was dus niet nodig, de speaker was nog niet eerder ingesteld. Instellen werkte prima, geen rare meldingen etc. Heeft zichzelf ook direct na configuratie geüpdatet naar firmware versie 1443 en Cast versie 1.32.129357.

@basa
Commando's om de Philips Hue verlichting te bedienen worden in ieder geval goed herkend en uitgevoerd zowel in NL als EN, beter zelfs dan via de Assistent op mijn Android telefoon.
Bedankt voor de tip. De Google Home draait wel op versie 1.35.xxx dat is toch wel een serieus verschil? Geen schrik dat JBL binnen kort helemaal geen updates meer voorziet?

• Sanchaz12
basa schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:37:
[...]

Bedankt voor de tip. De Google Home draait wel op versie 1.35.xxx dat is toch wel een serieus verschil? Geen schrik dat JBL binnen kort helemaal geen updates meer voorziet?
Ik verwacht zelf dat, aangezien de updates via de Google Home app lopen, dit wel goed gaat komen. Wel heb ik net gemerkt dat het commando 'Zet de helderheid op 40%' (na de Hue lampen aangezet te hebben), ik de volgende reactie krijg 'Ik kan helderheid nog niet veranderen'. Ondanks dat het nu niet kan geeft het gedeelte 'nog niet' wel het idee dat het gaat komen. In het Engels nog niet geprobeerd, maar ga er van uit dat het dan wel werkt. Het in- en uitschakelen van individuele lampen binnen een kamer/groep werkt wel goed, enkel helderheid gaat nog niet in het Nederlands op deze firmware versie. Via de Assistent op Android lukt de helderheid aanpassen overigens wel.

EDIT
Bij het commando 'Zet lampen op 40%' of 'Zet verlichting op 40%' werkt het wel vanaf de Link, en krijg ik als reactie 'Goed, ik stel de helderheid van 4 lampen op 40%'

Hoezo eigenwijs 8)7

Sanchaz12 wijzigde deze reactie 29-10-2018 18:06 (9%)

• elitebook8530
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23-12-2018
Sanchaz12 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:41:
Alles werkt naar behoren, voor het prijsverschil neem ik de eerder geopende verpakking wel voor lief...

@basa
Ik heb ook interesse om de Link20 te kopen. Moest jij ook douane/ invoerkosten/BTW betalen? Of is dat via eGlobalCentral nooit het geval?

• Sanchaz12
elitebook8530 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:04:
[...]
Ik heb ook interesse om de Link20 te kopen. Moest jij ook douane/ invoerkosten/BTW betalen? Of is dat via eGlobalCentral nooit het geval?
Ze gebruiken een verzendmethode waar de zending eerst naar een Europees land gestuurd wordt (ik heb Engeland en Polen al eerder voorbij horen komen, in mijn geval via Duitsland). Zoals ik al verwachtte dus ook geen douane- of invoerkosten hoeven betalen. Gezien het gewicht en formaat van het pakket hadden ze deze er wel uit gevist in het geval deze wel via de douane was gegaan verwacht ik.
Ook heb ik onlangs ergens gelezen dat eGlobalCentral het verzend-netwerk van OnePlus gebruikt, maar dat kan ik zo even niet meer terug vinden.

Zou dus gewoon goed moeten komen met bestellen!

• elitebook8530
Sanchaz12 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:31:
[...]

Ze gebruiken een verzendmethode waar de zending eerst naar een Europees land gestuurd wordt (ik heb Engeland en Polen al eerder voorbij horen komen, in mijn geval via Duitsland). Zoals ik al verwachtte dus ook geen douane- of invoerkosten hoeven betalen. Gezien het gewicht en formaat van het pakket hadden ze deze er wel uit gevist in het geval deze wel via de douane was gegaan verwacht ik.
Ook heb ik onlangs ergens gelezen dat eGlobalCentral het verzend-netwerk van OnePlus gebruikt, maar dat kan ik zo even niet meer terug vinden.

Zou dus gewoon goed moeten komen met bestellen!
Goed om te horen. Ik denk dat ik de gok ook ga wagen.

Ben je verder nog tevreden over de Link20? Heb je hem toevallig ook al gebruikt als onderdeel van een multiroom opzetting mbv andere chromecast audio devices?

En is het ook mogelijk om de speaker contant aan de netvoeding te leggen, zonder dat de accu gebruikt wordt? Ik bedoel; dat hij dan altijd te met je stem te activeren is, en zichzelf in huis niet uitschakelt...

elitebook8530 wijzigde deze reactie 08-11-2018 13:08 (10%)

• Sanchaz12
elitebook8530 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:01:
[...]

Goed om te horen. Ik denk dat ik de gok ook ga wagen.

Ben je verder nog tevreden over de Link20? Heb je hem toevallig ook al gebruikt als onderdeel van een multiroom opzetting mbv andere chromecast audio devices?

En is het ook mogelijk om de speaker contant aan de netvoeding te leggen, zonder dat de accu gebruikt wordt? Ik bedoel; dat hij dan altijd te met je stem te activeren is, en zichzelf in huis niet uitschakelt...
Bevalt nog steeds erg goed, tot nu toe geen problemen gehad. Het enige wat ik er op kan aanmerken is dat het even duurt voor de speaker is opgestart en verbinding met wifi heeft. Dit duurt bij mij net iets meer dan een minuut. Verder dan dat, prima geluid, naar mijn mening lekker neutraal klinkend zonder het 'boomy' geluid wat sommige andere speakers van dit formaat produceren. Bij laag volume (onder 30%) vallen de lage tonen een beetje weg wanneer je wat verder weg van de speaker zit, voor continu zachte achtergrondmuziek zou ik zelf eerder mijn Sony SRS-XB20 pakken. Deze klinkt weer niet zo goed op hogere volumes als de JBL...

Detectie van 'Hey Google' werkt ook uitstekend in huis. Speaker stond achteraan in de slaapkamer boven en ik onderaan de trap, en bij zacht uitspreken van 'Hey Google' reageerde de speaker direct. Ik sta echt versteld van de gevoeligheid van de microfoons. Heel soms duurt het wel even voor er een reactie komt, zeg 5 seconden, te zien aan het opeenvolgend knipperen van de LEDs aan de voorzijde. Ik durf niet te zeggen of het aan de Link ligt of aan de internetverbinding, want die wil soms wel eens wat haperen hier.

Tot nu toe heb ik hem enkel een keer opgeladen en gebruik hem nu enkel op accu. Na ongeveer een uur op accu aan gestaan te hebben zonder interactie of muziek afspelen, (kan ook 2 uur zijn, heb ik niet zo precies op gelet) schakelt de speaker zichzelf uit. Zelf werk ik in een winkel waar de Link 10 als showmodel uitgestald de gehele dag aan staat, aangesloten op de adapter. Die heb ik nog niet vanzelf uit zien gaan, dat zal bij de Link 20 niet anders zijn.

Multiroom kan ik helaas niet testen, ik heb alleen een 1e generatie Chromecast voor in de TV. Ik ben zelf ook wel benieuwd of het goed werkt.

Sanchaz12 wijzigde deze reactie 08-11-2018 17:37 (9%)

• elitebook8530
Even BlackFriday afgewacht... De link 20 nu bij de Mediamarkt voor 129€, toch maar daar gekocht ipv eGlobal!

elitebook8530 wijzigde deze reactie 23-11-2018 19:42 (6%)

• Supertip
  • Niet online
Hebben jullie ook dat via TuneIn steeds meer zenders niet gevonden worden?
Bv. sublieme FM 100% NL en nog meer.

Link 20

Supertip wijzigde deze reactie 25-11-2018 18:04 (4%)

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• speedme
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19:58
Ik zit zwaar te twijfelen tussen de Google Home en de JBL Link 10.
Beiden zijn alleen vandaag nog 99 euro bij de Mediamarkt, waarbij de Google Home helaas uitverkocht is
(maar kan ik vast nog wel ergens voor die prijs vinden).

Heeft er iemand ervaringen met allebei en kan mij een goed advies geven ?

• Maxieboy40
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 00:32
google home mini en google home helaas overal uitverkocht. voor de black friday prijzen......

• speedme
Ik ben voor de JBL Link 10 gegaan, hopelijk morgen binnen.
Levering kan mogelijk iets langer op zich laten wachten door Black Friday drukte.

• Atlantis1995
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 13-01 00:17
Ik heb vanavond ook een Link 10 besteld. Ben nieuwsgierig.

• kritjuu
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 15-01 13:47
Ik heb hier zowel een Google Home en Link 10 staan. Beide gekocht voor 99 euro.
Ik moet zeggen dat het geluid van de Link 10 duidelijk helderder is. De google home heeft meer bas, maar de hoge tonen vallen grotendeels weg. Alles werkt vergelijkbaar. Hue lampen worden prima aangestuurd.
Wel valt me op dat als ik de microfoon demp, de Link antwoord in het engels. bij de Google Home is ook dat gewoon Nederlands. Landcode van de Link staat op GB hoewel hij in Nederland gekocht is bij Wifimedia.
Heeft iemand een Link met landcode NL? Die zou dan volledig Nederlands moeten zijn.
Maakt dat trouwens veel uit?

kritjuu wijzigde deze reactie 28-11-2018 18:04 (28%)

• BlueSS50
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18-01 18:24
Ik heb hem vorige week gekocht bij MM maar kan m vanavond pas in uitpakken en in gebruik nemen ivm sinterklaas.
Waar kan ik de landcode vinden? dan zal ik het even testen

• Moustacho
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 15-12-2018
Ondanks dat er een google-assistent erop loopt, zou ik een speaker graag via Wi-Fi of bluetooth gebruiken om met mijn iPhone te connecten en muziek af te spelen. (Zowel via muziek op iPhone zelf, Spotify of Youtube) Is dat mogelijk met deze speaker? Is de Google Assistent perse nodig om in te stellen?

Mocht dat laatste zo zijn, is er een goed alternatief voor een dergelijke speaker zonder de google assistent functionality? Ik ben namelijk op zoek naar een draadloze speaker van een beetje gangbare prijs met redelijk geluid, om vooral voor onderweg of in sportzalen te gebruiken.

• Sanchaz12
Voor de gene die geïnteresseerd zijn in de laatste firmware update, vandaag een update ontvangen op mijn Link 20:

Firmwareversie van systeem: 1474 (was 1443)
Firmwareversie van Cast: 1.34.38277 (was 1.32.129357)

Ter vergelijking, de Google Home Mini (NL-versie) zit nu op Cast versie 1.36.139856
Ook gezien dat de Home Mini nu een equalizer optie heeft in de Google Home app om de bass en treble aan te passen. Ben benieuwd of de Link 10/20 dit ook gaat krijgen!

Het grootste merkbare verschil is dat de Link nu sneller opstart. Eerst moest je wachten tot het wifi-lampje continu aan was, daarna was de assistent pas opgestart. Duurde ongeveer 1 minuut en 10 seconden.
Nu start de assistent als eerste op en kort daarna is de wifi-verbinding gemaakt, nu duurt het nog maar +/- 40 seconden.
Ook is de reactietijd van de assistent sneller geworden, bijna even snel als de Google Home (Mini).

Sanchaz12 wijzigde deze reactie 09-12-2018 15:42 (37%)

• speedme
Hoe wordt de JBL eigenlijk geupdate ? Is dat OTA ? Of loopt het via de Home app ?
Komt er een notificatie van ?

Never mind, gewoon even Google'n en het antwoord is zo gevonden :

https://www.reddit.com/r/...ts_your_firmware_version/

speedme wijzigde deze reactie 14-12-2018 16:57 (42%)

• polo306
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16-12-2018
Kunnen jullie mij en m'n zoon helpen.

Wij hebben Ziggo en een JBL link 20.
Deze wil niet connecten.
Op google gelezen dat je 5g uit moet schakelen.
Dit is gedaan en het werkte 1 avond.
Daarna weer issues.
Zodra de link uitgaat en weer aangaat verbind hij niet meer met Ziggo.
Ik heb een wifi point boven en daar kon ik de link wel koppelen en 2 uur later weer geen wifi.
Hard reset gedaan!; 15 seconde de microfoon knop vast en ook nog deze geprobeerd.bluetooth en plus vastgehouden.

Nu krijg alleen maar de melding: u zit niet op het zelfde netwerk...
Helaas dus wel.....
Kunnen jullie ons helpen..

• speedme
Ik heb ook Ziggo en een Link 10, maar verder geen problemen met het verbinden van wifi.
Welke Ziggo modem heb je? Ik heb de witte ConnectBox.

Wel had ik problemen om via mijn telefoon (Nokia 7 plus) om de Link 10 te laten connecten toen ik hem voor het eerst wilde gebruiken. Opgelost door via een ander apparaat (in mijn geval een Samsung tablet) de configuratie te doen.

Anders misschien andere modem aanvragen bij Ziggo?

• Supertip
  • Niet online
Hier is het enigste probleem dat Google assistent na één dag 24u als je het niet gebruikt vastloopt, oplossing microfoon even aan en uit zetten.
Bij een uitgevallen WiFi signaal en dan bij wel signaal, ziet hij de link 20 als nieuw apparaat in Google home.
Dan de link 20 even uitzetten een weer opstarten, en hij is weer de oude.

Updates doet hij zelf, soms zie je dan de lichtjes knipperen.

• Tasz
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 08-01 14:09
Is er bij jullie ook een lichte ruis te horen als de link 20 niets afspeelt terwijl hij aan de oplader hangt?

• Mistral
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19-01 13:16
Ik heb de JBL link 500,die ruist ook (bijna onhoorbaar).

• NinjaTrek2891
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 23:40
Sinds gisteren de Link 20... super dingetje... ik krijg helaas geen Google Assistant broadcasts binnen via de speaker. Op de Home Mini komen ze wel binnen.

• Tasz
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 08-01 14:09
Mistral schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:07:
Ik heb de JBL link 500,die ruist ook (bijna onhoorbaar).
Thanx. Ik had hem namelijk laten vallen |:( . Maar niets aan de hand dus :)

• Bomb-el
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 18-01 17:49
JBL link 10 hier. Werkt eigenlijk perfect. Mooi geluid voor zo'n klein apparaatje. Voelt ook erg stevig en robuust. Staat in de keuken aan het stroom, mooi weggewerkt. Ideaal moet ik zeggen.

• chefspecial
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 18-01 00:28
Heb gisterenavond ook de JBL Link 20 ontvangen... Eerste indruk: prima apparaatje. Viel mij wel op dat spotify niet helemaal lekker gaat met gesproken commando's. Als ik vraag om een artiest te spelen op Spotify zegt ie dat dat nog niet kan en je een apparaat moet noemen met chromecast functie. :-/ uhhhh...
Vraag ik het aan de google home mini 'speel coldplay op Spotify, afspelen op jbl' dan speelt ie alsnog op Google home af. Meer mensen met dit probleem? Heb hem JBL genoemd en de ruimte heet slaapkamer.
Soms kan hij de hue ook niet vinden (geen connectie).

• Krandorado
  • Laatst online: 18-01 09:32
chefspecial schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:55:
Heb gisterenavond ook de JBL Link 20 ontvangen... Eerste indruk: prima apparaatje. Viel mij wel op dat spotify niet helemaal lekker gaat met gesproken commando's. Als ik vraag om een artiest te spelen op Spotify zegt ie dat dat nog niet kan en je een apparaat moet noemen met chromecast functie. :-/ uhhhh...
Vraag ik het aan de google home mini 'speel coldplay op Spotify, afspelen op jbl' dan speelt ie alsnog op Google home af. Meer mensen met dit probleem? Heb hem JBL genoemd en de ruimte heet slaapkamer.
Soms kan hij de hue ook niet vinden (geen connectie).
Kijk eens via de Google Home app bij je JBL link settings. Daar heb ik (firmware 1474, cast firmware 1.34.138277) de optie "Default music speaker" waar ik de JBL heb ingesteld.

• chefspecial
Krandorado schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:18:
[...]

Kijk eens via de Google Home app bij je JBL link settings. Daar heb ik (firmware 1474, cast firmware 1.34.138277) de optie "Default music speaker" waar ik de JBL heb ingesteld.
Ik heb de zelfde versies en ook jbl als standaard ingesteld. Hij zegt dat ie alleen video's af kan spelen op chromecasts met video functionaliteit... Vreemd want spotify is toch echt geen video

chefspecial wijzigde deze reactie 12-01-2019 14:38 (14%)

• chefspecial
Krandorado schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:18:
[...]

Het is nu gelukt! :)
Kun je de JBL link ook uitschakelen middels gesproken opdrachten? Bv. "hey google, zet JBL uit"?
Ik meende dat chromecast apparaten die mogelijkheid ook hadden maar tot op heden lukt me dit niet

• Krandorado
  • Laatst online: 18-01 09:32
Zijn er meer mensen die het probleem ervaren wat hier beschreven staat: http://phaseportrait.blog...-link-10-or-jbl-link.html.

Op het moment dat ik mijn JBL Link 20 in een audio groep zet (samen met andere Chromecast gen 2 en/of Chromecast audio apparaten) geeft mijn JBL speaker inderdaad af en toe een korte plop / kraak achtig geluidje (lastig te omschrijven, met name goed hoorbaar bij rustigere nummers).

Ik heb dit inmiddels met 2 verschillende JBL Link 20 speakers gehad, dus het lijkt geen incident te zijn.

Het lijkt niet uit te maken met wat voor type Chromecast (audio of video) ik de JBL in een groep zet; de JBL geeft altijd de "kraak". Het maakt ook niet uit of je daadwerkelijk op die groep afspeelt of alleen op de JBL speaker.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True