Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:02
Heb gisterenavond ook de JBL Link 20 ontvangen... Eerste indruk: prima apparaatje. Viel mij wel op dat spotify niet helemaal lekker gaat met gesproken commando's. Als ik vraag om een artiest te spelen op Spotify zegt ie dat dat nog niet kan en je een apparaat moet noemen met chromecast functie. :-/ uhhhh...
Vraag ik het aan de google home mini 'speel coldplay op Spotify, afspelen op jbl' dan speelt ie alsnog op Google home af. Meer mensen met dit probleem? Heb hem JBL genoemd en de ruimte heet slaapkamer.
Soms kan hij de hue ook niet vinden (geen connectie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krandorado
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-09 08:36
chefspecial schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:55:
Heb gisterenavond ook de JBL Link 20 ontvangen... Eerste indruk: prima apparaatje. Viel mij wel op dat spotify niet helemaal lekker gaat met gesproken commando's. Als ik vraag om een artiest te spelen op Spotify zegt ie dat dat nog niet kan en je een apparaat moet noemen met chromecast functie. :-/ uhhhh...
Vraag ik het aan de google home mini 'speel coldplay op Spotify, afspelen op jbl' dan speelt ie alsnog op Google home af. Meer mensen met dit probleem? Heb hem JBL genoemd en de ruimte heet slaapkamer.
Soms kan hij de hue ook niet vinden (geen connectie).
Kijk eens via de Google Home app bij je JBL link settings. Daar heb ik (firmware 1474, cast firmware 1.34.138277) de optie "Default music speaker" waar ik de JBL heb ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Krandorado schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:18:
[...]

Kijk eens via de Google Home app bij je JBL link settings. Daar heb ik (firmware 1474, cast firmware 1.34.138277) de optie "Default music speaker" waar ik de JBL heb ingesteld.
Ik heb de zelfde versies en ook jbl als standaard ingesteld. Hij zegt dat ie alleen video's af kan spelen op chromecasts met video functionaliteit... Vreemd want spotify is toch echt geen video

[ Voor 14% gewijzigd door chefspecial op 12-01-2019 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Krandorado schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:18:
[...]

Het is nu gelukt! :)
Kun je de JBL link ook uitschakelen middels gesproken opdrachten? Bv. "hey google, zet JBL uit"?
Ik meende dat chromecast apparaten die mogelijkheid ook hadden maar tot op heden lukt me dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krandorado
Zijn er meer mensen die het probleem ervaren wat hier beschreven staat: http://phaseportrait.blog...-link-10-or-jbl-link.html.

Op het moment dat ik mijn JBL Link 20 in een audio groep zet (samen met andere Chromecast gen 2 en/of Chromecast audio apparaten) geeft mijn JBL speaker inderdaad af en toe een korte plop / kraak achtig geluidje (lastig te omschrijven, met name goed hoorbaar bij rustigere nummers).

Ik heb dit inmiddels met 2 verschillende JBL Link 20 speakers gehad, dus het lijkt geen incident te zijn.

Het lijkt niet uit te maken met wat voor type Chromecast (audio of video) ik de JBL in een groep zet; de JBL geeft altijd de "kraak". Het maakt ook niet uit of je daadwerkelijk op die groep afspeelt of alleen op de JBL speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Krandorado schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:51:
Zijn er meer mensen die het probleem ervaren wat hier beschreven staat: http://phaseportrait.blog...-link-10-or-jbl-link.html.

Op het moment dat ik mijn JBL Link 20 in een audio groep zet (samen met andere Chromecast gen 2 en/of Chromecast audio apparaten) geeft mijn JBL speaker inderdaad af en toe een korte plop / kraak achtig geluidje (lastig te omschrijven, met name goed hoorbaar bij rustigere nummers).

Ik heb dit inmiddels met 2 verschillende JBL Link 20 speakers gehad, dus het lijkt geen incident te zijn.

Het lijkt niet uit te maken met wat voor type Chromecast (audio of video) ik de JBL in een groep zet; de JBL geeft altijd de "kraak". Het maakt ook niet uit of je daadwerkelijk op die groep afspeelt of alleen op de JBL speaker.
Gisteren de Link 20 gehaald en ik heb inderdaad dit probleem ook!

Zoals je zegt lijkt het eraan te liggen of de Link 20 in een chromecast groep zit of niet. Als je alleen cast naar de speaker is het gekraak minder. Het gekke is dat het gekraak via bluetooth ook te horen is, bij jou ook??

Heel erg gaar in ieder geval, het gekke is dat er op zich niet heel veel over te vinden is online. Hopelijk komt het niet vaak voor (of niemand heeft het door?). Misschien maar omruilen, ik weet niet of ik hier mee kan leven |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 08:11
Ik heb de link 300 en wat een ellendig ding zeg. Maar volgens mij is JBL zelf er ook achter want de prijzen zakken zeer snel.

1. Veel te veel bas wat nergens aan te passen is. Een beetje volume en de buren binnen al te klagen. Of ze equalizer functionaliteit in de (google home) app gaan inbouwen is maar de vraag, er wordt door meer mensen om gevraagd maar zover geen reactie van JBL.

2. Sinds kort, verbindingsproblemen van PLEX via mijn telefoon. Een nummer afspelen werkt prima, maar zodra de telefoon in de standby gaat, na het ontwaken komt plex direct met de pop-up of de verbinding verbroken moet worden of niet. Een keuze maken heeft geen zin, want direct daarna is de verbinding weg.
Afspelen maar dan via mij n (sony) tv met ingebouwde chromecast werkt prima, dus moet jbl gerelateerd zijn.

3. verbinden via de laptop/firefox browser, die ziet de JBL niet

4. verbinden via de laptop/googlechrome browser, dit gaat, een nummer spelen gaat ook prima maar zodra je op next song klikt, dan crasht de browser met "There was an unexpected error" "Please visit our forums if you continue to experience problems"

iemand die dit herkent/ervaring mee heeft?

edit: typo

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krandorado
Freshnezz schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:23:
[...]

Zoals je zegt lijkt het eraan te liggen of de Link 20 in een chromecast groep zit of niet. Als je alleen cast naar de speaker is het gekraak minder. Het gekke is dat het gekraak via bluetooth ook te horen is, bij jou ook??

Heel erg gaar in ieder geval, het gekke is dat er op zich niet heel veel over te vinden is online. Hopelijk komt het niet vaak voor (of niemand heeft het door?). Misschien maar omruilen, ik weet niet of ik hier mee kan leven |:(
Mijn 1e link20 was een "tweedekansje" van Coolblue. Daarbij constateerde ik voor het eerst het gekraak. Omgeruild, omdat ik dacht dat de speaker kapot was. 2e heeft zelfde kraakprobleem. Ook inderdaad als je via bluetooth afspeelt.

Erg gek en behoorlijk vervelend. Ik speel daarom vooralsnog alleen op JBL af die nu in geen enkele chromecast groep zit.

Hopelijk komt er in de toekomst een oplossing voor. Al ben ik bang dat die (in ieder geval niet snel) gaat komen.

Vind het inderdaad ook vreemd dat er nog zo weinig over te vinden is. Lijkt me toch dat meer mensen geprobeerd hebben om een Link in een audio groep te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blondie14
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 16:25
brooks123 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:39:
Ik heb de link 300 en wat een ellendig ding zeg. Maar volgens mij is JBL zelf er ook achter want de prijzen zakken zeer snel.

1. Veel te veel bas wat nergens aan te passen is. Een beetje volume en de buren binnen al te klagen. Of ze equalizer functionaliteit in de (google home) app gaan inbouwen is maar de vraag, er wordt door meer mensen om gevraagd maar zover geen reactie van JBL.

2. Sinds kort, verbindingsproblemen van PLEX via mijn telefoon. Een nummer afspelen werkt prima, maar zodra de telefoon in de standby gaat, na het ontwaken komt plex direct met de pop-up of de verbinding verbroken moet worden of niet. Een keuze maken heeft geen zin, want direct daarna is de verbinding weg.
Afspelen maar dan via mij n (sony) tv met ingebouwde chromecast werkt prima, dus moet jbl gerelateerd zijn.

4. verbinden via de laptop/googlechrome browser, dit gaat, een nummer spelen gaat ook prima maar zodra je op next song klikt, dan crasht de browser met "There was an unexpected error" "Please visit our forums if you continue to experience problems"

edit: typo
Ik ben nu aan het kijken naar een JBL Link 300, Google Home of iets dergelijks. Elders las ik ook over die bas, is dat zo erg aanwezig? En kun je als je een smart-tv hebt geluid naar zo'n apparaat met ingebouwde chromecast sturen? Volgens mij niet he? Aangezien er verder ook geen aansluitingen zijn is dat voor mij een nadeel want ik hoopte het voor zowel tv als muziek te kunnen gebruiken :-(

Dus je kunt beter een geluidsbar kopen? Of is het besturen via audiocommands de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fliertr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12-2024
Wat bij dit apparaat super onhandig is is dat je de auto power off niet kunt uitschakelen (heb het in elk geval niet kunnen ontdekken).
Heb hem in de keuken staan en werkt/klinkt echt super.
Alleen moet ik elke keer als ik een uurtje niks heb geluisterd weer op de aanknop drukken en dik een minuut wachten voordat ik weer muziek kan luisteren, Terwijl hij gewoon aan de stroom hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Ik heb ook wat onhandigheden ondervonden met de Link 20. Misschien herkennen mensen dit ook?

Ik gebruik dus Spotify Premium in combinatie met 2x een JBL 20 Speaker. Om uit beide 20's de zelfde muziek af te spelen heb ik een groep aangemaakt - Groep JBL. Dit zijn 2 afzonderlijke speakers
Het plan is om deze samen tegelijk af te spelen wanneer ik zelf thuis ben, en slechts 1 af te laten spelen als de honden alleen zijn.

Optie 1 wat mogelijk is:
In een groep zetten. Dit werkt bij mij, tot je 1 van de twee speakers even uit zet en dan weer aan. Dan werkt die speaker niet meer in die groep - hij speelt dan alleen op die andere door. Je moet dan de groep weer opnieuw aanmaken en dan doet hij het weer. Onhandig dus!

Optie 2 wat mogelijk is:
Je kunt als tweede optie nog de speakers als "paar" instellen... Dit werkt wel goed opzicht, maar om dan slechts 1 van de speakers af te spelen lukt dan ook weer niet... De hele groep word dan niet gevonden. Daarnaast werkt 1 van de 2 speakers niet meer met spraakcommando's. :|
Als je eenmaal de speakers als paar hebt ingesteld en je wilt dit ongedaan maken word je gedwongen tot een complete reset van de speakers. Hij herkende de ene JBL niet meer. :?

Zie ik dingen over het hoofd of is dit gewoon bout om samen te laten werken met Google home + app...….

[ Voor 47% gewijzigd door chefspecial op 29-01-2019 08:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chefspecial
Tasz schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:38:
Is er bij jullie ook een lichte ruis te horen als de link 20 niets afspeelt terwijl hij aan de oplader hangt?
Ja, maar alleen als de JBL 100% is. Dan hoor je idd de ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 15:16
fliertr schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:07:
Wat bij dit apparaat super onhandig is is dat je de auto power off niet kunt uitschakelen (heb het in elk geval niet kunnen ontdekken).
Heb hem in de keuken staan en werkt/klinkt echt super.
Alleen moet ik elke keer als ik een uurtje niks heb geluisterd weer op de aanknop drukken en dik een minuut wachten voordat ik weer muziek kan luisteren, Terwijl hij gewoon aan de stroom hangt.
Vreemd. Bij mij blijft hij (link 20) aan als hij aan de lader hangt.
Gaat nooit uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasz
  • Laatst online: 18-09 15:16
Weet iemand een manier of commando om bijv muziek die je aan het streamen bent op de JBL verder te laten spelen op de Chromecast.
Als ik nu wil switchen van de JBL naar chromecast, moet ik de stream opnieuw opstarten.

Ik zoek dus iets als bijvoorbeeld "speel verder op woonkamer" oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Tasz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:59:
Weet iemand een manier of commando om bijv muziek die je aan het streamen bent op de JBL verder te laten spelen op de Chromecast.
Als ik nu wil switchen van de JBL naar chromecast, moet ik de stream opnieuw opstarten.

Ik zoek dus iets als bijvoorbeeld "speel verder op woonkamer" oid
Zelf los ik dit op door te zeggen speel X (artiest of album) op Spotify, afspelen op JBL. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elitebook8530
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-06 12:11
Krandorado schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:54:
[...]

Mijn 1e link20 was een "tweedekansje" van Coolblue. Daarbij constateerde ik voor het eerst het gekraak. Omgeruild, omdat ik dacht dat de speaker kapot was. 2e heeft zelfde kraakprobleem. Ook inderdaad als je via bluetooth afspeelt.

Erg gek en behoorlijk vervelend. Ik speel daarom vooralsnog alleen op JBL af die nu in geen enkele chromecast groep zit.

Hopelijk komt er in de toekomst een oplossing voor. Al ben ik bang dat die (in ieder geval niet snel) gaat komen.

Vind het inderdaad ook vreemd dat er nog zo weinig over te vinden is. Lijkt me toch dat meer mensen geprobeerd hebben om een Link in een audio groep te zetten..
Exact dit!! Ik heb precies hetzelfde probleem, en vind het behoorlijk waardeloos. Vooral bij een wat hoger volume is het probleem echt hinderlijk aanwezig. Het lijkt er dus op dat het niet een kwestie van een verkeerd model is, maar een algemeen probleem met deze speaker. Ik denk dat ik hem terug ga doen, ik speel namelijk vrijwel altijd op een homegroup... Of hebben jullie inmiddels een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Sinds een paar dagen een issue met 1 van de 2 JBL's. Als je BV vanaf Spotify er naar toe cast werkt het vaak maar even en dan stopt die midden in het nummer ineens. De jbl verdwijnt uit de cast apparaten en is dan niet meer benaderbaar via Google home(kan niet communiceren). Enige oplossing opnieuw aanzetten. Het bovenste herhaalt zich dan weer. Heb de speaker al paar keer terug gezetnaar fabrieksinst, maar dit helpt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Framerate
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-06-2024
Link 20 aangeschaft voor 'slechts' 109 euro...wie weet zakt de prijs nog verder. De belofte was voor mij vooral internetradio te kunnen spelen zonder connected device naast gewone BT-functionaliteit. Zo uit de doos hield de Google assistent zich kompleet van de domme. Wat ik ook probeerde, geen enkele radiostream wenste ze af te spelen. Alle online Google-handleidingen gevolgd. Een paar uurtjes later in de Home-app dus ook maar eens Engels als tweede taal ingesteld. En ja hoor, in het Engels lukte het wel. Conclusie: de assistent spreekt dan wel Nederlands, maar begrijpt maar weinig en doet er niet veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojet80s
  • Laatst online: 18-09 20:20
brooks123 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:39:
Ik heb de link 300 en wat een ellendig ding zeg. <...>

1. Veel te veel bas wat nergens aan te passen is. <...>
2. Sinds kort, verbindingsproblemen van PLEX via mijn telefoon. <...>
4. verbinden via de laptop/googlechrome browser, <...>

Ik heb sinds enkele dagen de JBL Link 300... Ik ervaar jouw punten anders:

1. Geluid klinkt bij mij erg goed, geen last van overdreven bas. Hij staat wel in het midden van een 11 meter lange muur. De gehele ruimte is rond de 150 m3. Dat scheelt misschien.
2. Geen problemen.
3. Idem.
4. Ook via de Chrome browser ziet hij bij de Link 300 niet. Hij kiest voor mijn TV.

Ik heb nog iets wat ik veel erger vind:

Ik kan de speaker niet als WiFi speaker koppelen aan mijn Samsung TV. Ik kan hem wel via Bluetooth koppelen, maar dan zit er vertraging op het geluid, wat bijzonder vervelend is als mensen praten.

Ik ben benieuwd of andere dit wel voor elkaar hebben gekregen?

Firmwareversie van het systeem: 1474
Firmwareversie van cast: 1.34.138277

[ Voor 0% gewijzigd door turbojet80s op 28-04-2019 10:22 . Reden: type ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukWillems97
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-01 13:37
Weet iemand of je de JBL link serie (ik heb zelf 2x de link10) ook met een smart TV kan verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krandorado
Op dit moment reageert mijn Jbl Link 20 op geen enkele manier meer op "ok google" of op commando's als ik de knop handmatig in druk. Ik vermoed sinds de laatste software update:
System firmware version: 1525
Cast firmware version: 1.36.152524

Hebben meer mensen hier last van?

De microfoon staat niet gedempt en ik heb de speaker al 2x een factory reset gegeven (microfoon knop ingedrukt houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 10:12

bitflusher

flushed die *** pc

Krandorado schreef op maandag 29 april 2019 @ 23:36:
Op dit moment reageert mijn Jbl Link 20 op geen enkele manier meer op "ok google" of op commando's als ik de knop handmatig in druk. Ik vermoed sinds de laatste software update:
System firmware version: 1525
Cast firmware version: 1.36.152524

Hebben meer mensen hier last van?

De microfoon staat niet gedempt en ik heb de speaker al 2x een factory reset gegeven (microfoon knop ingedrukt houden).
Exact de zelfde firmware op mijn link 20, geen issues. Hij is echter al ruim een maand niet meer uit geweest.

Mijn link 10 die recent uit is geweest heeft nog een oudere firmware.

Wat ik overigens kan zien aan wijzigingen: er is nu een equalizer met de optie bas en treble aan te passen. Deze was er eerder al op de home mini. Wellicht een oplossing voor de gebruikers die teveel bas ervaren.

[ Voor 13% gewijzigd door bitflusher op 30-04-2019 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elitebook8530
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-06 12:11
Freshnezz schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:23:
[...]

Al gelukt om het geld terug te krijgen?

Na 2 keer opnieuw bij de mediamarkt te hebben ingestuurd heb ik een nieuwe gekregen. Dus heb dit inmiddels met 2 verschillende JBL Link 20 speakers gehad, waar het precies hetzelfde is, het is dus een structureel probleem van dit model speaker.

Hierin levert mediamarkt ook zeer slechte service, nemen totaal niet hun verantwoordelijkheid. Bij de 3e keer reparatie leveren ze de speaker gewoon simpelweg met de boodschap: apparaat voldoet aan specificaties, is preventief gereset. Dus maar weer voor een 4e keer terug, met de hoop dat ze eindelijk overgaan tot ontbinding van verkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

elitebook8530 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:05:
[...]

Al gelukt om het geld terug te krijgen?

Na 2 keer opnieuw bij de mediamarkt te hebben ingestuurd heb ik een nieuwe gekregen. Dus heb dit inmiddels met 2 verschillende JBL Link 20 speakers gehad, waar het precies hetzelfde is, het is dus een structureel probleem van dit model speaker.

Hierin levert mediamarkt ook zeer slechte service, nemen totaal niet hun verantwoordelijkheid. Bij de 3e keer reparatie leveren ze de speaker gewoon simpelweg met de boodschap: apparaat voldoet aan specificaties, is preventief gereset. Dus maar weer voor een 4e keer terug, met de hoop dat ze eindelijk overgaan tot ontbinding van verkoop!
Ik ben er eerlijk gezegd niet meer achteraan gegaan en heb het maar geaccepteerd. De speakers had ik voor in de badkamer gekocht, daar valt het gekraakt/plopjes minder snel op als je aan t douchen bent ofzo lol.

Ik heb de speaker ook bij de Mediamarkt gehaald en had wel een beetje verwacht dat dit een moeilijk verhaal zou worden. :'( Voortaan dit soort dingen maar online kopen, waar het veel makkelijker is om te routerneren. Ik heb er zelfs nog één via Bol.com besteld (weer gerouterneerd) maar die had echt exact hetzelfde probleem, daarom had ik er ook niet veel vertrouwen in dat het omruilen in de Mediamarkt het probleem zou oplossen.

Veel succes nog in ieder geval! Het is in ieder geval wel een k*t probleem, heel slecht van JBL.

[ Voor 7% gewijzigd door Freshnezz op 12-06-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-09 23:40
Tweakers,

Weten jullie of het mogelijk is om met de JBL Link 10 net als met een Google Home de muziek standaard af kan laten spelen op een andere bluetooth speaker? Bluetooth pairen lijkt niet echt te kunnen zoals met een Google Home..

Ik heb er een gekregen maar krijg het niet echt voor elkaar!

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb de laatste tijd vaker het probleem dat het geluid helemaal weg is op mijn Link 20, na een paar keer resetten is het geluid wel vaak weer terug.
Daarbij lijkt de speaker nauwelijks meer op te laden, blijft vaak op 1 stipje. Nu toevallig brandt de eerste en knippert de tweede maar hij begint wat kuren te vertonen helaas. Maar eens contact opnemen met JBL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een JBL Link 10. Deze is gekoppeld aan de Google Home-app.

Toch zegt het ‘Please log in through the Google Home app’ wanneer ik Hey Google zeg.

Iemand een idee?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:51:
Ik heb een JBL Link 10. Deze is gekoppeld aan de Google Home-app.

Toch zegt het ‘Please log in through the Google Home app’ wanneer ik Hey Google zeg.

Iemand een idee?
Wat zegt GA bij oké Google, ipv hey google?

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Supertip schreef op maandag 8 juli 2019 @ 20:08:
[...]

Wat zegt GA bij oké Google, ipv hey google?
Inmiddels thuis werkend. Op m’n werk kreeg ik steeds de foutmelding. Denk iets met WiFi.

Hoe update ik zo’n ding? Mijn collega had een update en ik niet? Laatste versie is 1315 en Google 1.25.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Een keer aan en uit zetten, daarna update hij zelf, meestal in de nacht.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb gemerkt dat JBL Link 10 (of in elk geval de versie die ík had) erg slecht reageert op het commando Hey Google t.o.v. Google Home Mini. Jammer dat dit zo'n verschil kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:31:
Ik heb gemerkt dat JBL Link 10 (of in elk geval de versie die ík had) erg slecht reageert op het commando Hey Google t.o.v. Google Home Mini. Jammer dat dit zo'n verschil kan maken.
Sterker nog mijn JBL link 20 reageert alleen op oké Google, ook als ik de 2e taal op Engels uk zet geen enkele reactie op het Google.

Maar komt mijn link 20 ook uit Duitsland, en reageert hij op andere kreten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 13:32
Bij mij pakt die de hé Google prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 13:32
Neem de speaker vaak mee naar andere locaties, moet dan weer een nieuwe home locatie maken. Zou graag hebben dat die dan gelijk op de Wifi gaat.

Waarschijnlijk komt het door Google Home, maar weet iemand een manier dat de speaker meerdere WiFi netwerken kan onthouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeconcept
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18-09 15:53
Ik ben voornemens om de JBL link bar te kopen maar wat ik me af vroeg. Zijn de link speakers in een app van JBL in te delen. Dus instellen dat ze standalone zijn, stereo of met bijvoorbeeld de link bar en 2 link 10/20 speakers in een 3.0 opstelling in te stellen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
De Link 20 is nu voor een leuk prijsje te bestellen bij iBOOD:

https://www.ibood.com/nl/...rtable-smart-speaker.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:32

jerry_a

doei

Daar gekocht. Een prima ding. Werkt perfect en een mooi geluid.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkDQ
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-02 22:15
Bij weergave van video (youtube en vrt nu) is er een merkelijke (en storende) vertraging van het geluid naar mijn 2 JBL Link 20 speakers.

Hoe kan geluid op de smartspeakers en het beeld op de laptop, beiden op zelfde wifi, gesynchroniseerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 17:50
MarkDQ schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 01:00:
Bij weergave van video (youtube en vrt nu) is er een merkelijke (en storende) vertraging van het geluid naar mijn 2 JBL Link 20 speakers.

Hoe kan geluid op de smartspeakers en het beeld op de laptop, beiden op zelfde wifi, gesynchroniseerd worden?
Hoe zijn ze verbonden met de laptop, via wifi of Bluetooth? Net even getest en merk ook dat video's zowel via Bluetooth als casten van youtube over wifi een vertraging hebben. Dat is zowel op de Link als de Google Home Mini. Met Bluetooth is het nog wel acceptabel vind ik, maar dan zul je waarschijnlijk maar één speaker tegelijk kunnen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlietster
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-04 05:35
Weet iemand of er een opvolger komt voor de Link 20? Ik zie dat hij op diverse plaatsen uitverkocht wordt, en bij BCC is hij afgeprezen met als tekst uitlopend model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09 00:35
MarkDQ schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 01:00:

Dit kan niet, het is ook niet daarvoor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightraver23
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-12-2024
Jammer dat er zo veel problemen lijken te zijn met de link 20. Ik ben op zoek naar een wifi speaker op batterij en dit lijkt de enige oplossing op de markt te zijn. Bluetooth is het niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-09 21:28
nightraver23 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:22:
Jammer dat er zo veel problemen lijken te zijn met de link 20. Ik ben op zoek naar een wifi speaker op batterij en dit lijkt de enige oplossing op de markt te zijn. Bluetooth is het niet...
nieuws: Foto's tonen draadloze Sonos Move-speaker met bluetooth

Misschien een toekomstige optie.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterjanbosch
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Iemand een idee hoe je de link 10 goed kunt resetten?
Mijn ma heeft er twee gekocht.
Helaas krijg ik er maar 1 gekoppeld.
De andere vind deze niet..
Heb al meerdere reset manieren geprobeerd.
Mute knopje indrukken 10-13 seconden.
Bluetooth en volume - ingedrukt houden.
Na deze methodes vind google home deze nog steeds niet?

• inztigator
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik kocht de Link 20 voor gebruik in de badkamer (mijn 1ste huis in de Home app), maar nam hem eens mee naar kantoor (2de huis in de Home app).

Ander wifi netwerk en omgeving dus. Ik kreeg geen verbinding en moest hem eerst thuis resetten (want de initiële setup gebeurde op de thuis wifi) en daarna opnieuw instellen op kantoor.

Bestaat er geen optie dat de speaker zowel aan thuis als kantoor wordt toegevoegd, en hij automatisch verbindt met beide wifi netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlietster
Er loopt op het moment ook weer een actie op ibood

https://www.ibood.com/ele...ink-20-smart-speaker.html

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:48
ok, ben dus ook geintereseerd in een wifi speaker met GA
ik heb eerst gekeken naar de sonos one / ikea symfonisk
maar blijkbaar hebben deze geen cast ingebouwd, maw, je kan deze niet als default speaker configureren in de google home app

uiteindelijk op deze uitgekomen... jbl link xx heeft wel cast ingebouwd

kan iemand me dus bevestigen, dat ik gewoon kan zeggen:
Hey google, speel radio x

en dus niet!
Hey google speel radio x op JBL ?

zenders van tunein bv

bedankt

• NoFate
alsook 2de vraag, waarom zou ik eigenlijk een JBL kopen ipv een officiele google home? welke meerwaarde heeft de JBL ? (buiten batterij)

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 17:06
Ja, dat werkt gewoon, je hoeft geen JBL te noemen, en de batterij was voor mij de reden om de JBL te kiezen. In de tuin of in de badkamer, ideaal!

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
merci
maar uiteindelijk toch gekozen voor de officiele google home, puur omwille van de cast updates/firmwares
heb een groot vermoeden, dat wanneer routines en continued conversation en anddere leuke functies er gaan aankomen (in het NL) dat we deze veel later gaan zien op andere merken , of zelfs misschien niet...

je merkt meestal dat andere merken al na korte tijd stoppen met updates

nuja, is puur een veronderstelling, we zien wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:03

The.Terminator

Un boer met bier

NoFate schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:30:
merci
maar uiteindelijk toch gekozen voor de officiele google home, puur omwille van de cast updates/firmwares
heb een groot vermoeden, dat wanneer routines en continued conversation en anddere leuke functies er gaan aankomen (in het NL) dat we deze veel later gaan zien op andere merken , of zelfs misschien niet...

je merkt meestal dat andere merken al na korte tijd stoppen met updates

nuja, is puur een veronderstelling, we zien wel
Hoe is het geluid van de Home met muziek afspelen, heb wel enkele reviews gelezen / gezien, maar kan nog niet echt zeggen welke nu beter is (ik vermoed de JBL aangezien dat echt voor muziek is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
The.Terminator schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:06:
[...]

Hoe is het geluid van de Home met muziek afspelen, heb wel enkele reviews gelezen / gezien, maar kan nog niet echt zeggen welke nu beter is (ik vermoed de JBL aangezien dat echt voor muziek is)
Wellicht wel, maar als je 2 homes zet zal kwaliteit ook beter zijn, voor beetje meer geld dan, maar wel altijd een up to date toestel, wat wel cruciaal is met een Google assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlietster
Ik heb een JBL Link 20 en een Link 300 en een Link 500 en een Google Home Mini, ik kan geen verschil merken door de updates, ze werken tot nu toe allemaal gelijk op spraakcommando's etc, degene die het dichtst bij staat geeft het antwoord.

• emmerx
  • Laatst online: 18:27
Ik wil 2 link300 of link20 speakers gaan gebruiken voor stereo weergave.
Liefst via bluetooth, heb op die lokatie wel een draadloos netwerk maar geen internetverbinding.
JBL klantenservice geeft aan dat het mogelijk is, maar zie nergens referenties.
Iemand hier gelukt?

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
vlietster schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 13:53:
Weet iemand of er een opvolger komt voor de Link 20? Ik zie dat hij op diverse plaatsen uitverkocht wordt, en bij BCC is hij afgeprezen met als tekst uitlopend model.
Ik heb deze vraag via de JBL site gesteld. Link 20 is bij JBL uit het assortiment en er is niets bekend over een opvolger.

Weet iemand of er veel verschil is tussen de JBL link 10 en JBL Link 20? Heeft de 10 ook de brom/plop geluidjes waar over gesproken wordt? Ik overweeg een link 20 als slimme opvolger van mijn flip 3, maar misschien voldoet de 10 ook wel?

PSN: Marselaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 16:35
Marselaar schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:46:
[...]

Ik heb deze vraag via de JBL site gesteld. Link 20 is bij JBL uit het assortiment en er is niets bekend over een opvolger.

Weet iemand of er veel verschil is tussen de JBL link 10 en JBL Link 20? Heeft de 10 ook de brom/plop geluidjes waar over gesproken wordt? Ik overweeg een link 20 als slimme opvolger van mijn flip 3, maar misschien voldoet de 10 ook wel?
De 10 heeft minder speaker vermogen, de 20 klinkt dus voller. Volgens mij heeft de 20 ook een grotere accu en gaat iets langer mee op accu, maar dat durf ik niet met zekerheid uit m'n hoofd te zeggen. Daarentegen is de 10 natuurlijk kleiner en dus makkelijker mee te nemen. Bij mijn weten zijn dat alle verschillen. Ik heb de 20 en had ook de ervaringen met ploppen gelezen, maar in 6 maanden nog nooit gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlietster
Marselaar schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:46:
[...]

Ik heb ze beide, zoals gezegd is de 10 een stuk compacter, de 20 heeft betere bas en geluid, mogelijkheden zijn hetzelfde, ik heb mijn 2e 20, de eerste voor garantie vervangen (hield er helemaal mee op), het geplop is mij ook onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainsie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-04 12:38
Ik heb zojuist de Link 20 van iBood ontvangen en ben van plan deze in de woonkamer te gebruiken. Vooral omdat ik ook slimme verlichting heb en ik met de Assistent deze kan besturen.
Nu is mijn vraag of het slecht voor het apparaat is om deze aan te laten staan en aan de oplader te laten?
Ik wil natuurlijk niet eerst de aanknop van de JBL gaan zoeken om de lampen aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlietster
brainsie schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:52:
Ik heb zojuist de Link 20 van iBood ontvangen en ben van plan deze in de woonkamer te gebruiken. Vooral omdat ik ook slimme verlichting heb en ik met de Assistent deze kan besturen.
Nu is mijn vraag of het slecht voor het apparaat is om deze aan te laten staan en aan de oplader te laten?
Ik wil natuurlijk niet eerst de aanknop van de JBL gaan zoeken om de lampen aan te zetten.
Lijkt mij geen enkel probleem, staat hier vaak ook continu aan, ik weet zo niet wat het stroomverbruik in standby is, de Google mini trekt mijn powerbank toch vrij snel leeg, die dingen staan natuurlijk wel constant te luisteren en zitten in je wifi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:05
Sinds 2 dagen de Link 500 , erg fraai geluid , enigste wat tegen valt is de Google Assistent , reageert er wisselend , soms totaal niet , soms na 10x proberen ,soms wel weer als ik in de keuken sta .

Is dit normaal of hoe dit te verbeteren ?

[ Voor 29% gewijzigd door ramrodwillem op 16-10-2019 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlietster
ramrodwillem schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:14:
Sinds 2 dagen de Link 500 , erg fraai geluid , enigste wat tegen valt is de Google Assistent , reageert er wisselend , soms totaal niet , soms na 10x proberen ,soms wel weer als ik in de keuken sta .

Is dit normaal of hoe dit te verbeteren ?
Ik heb er hier geen last van, heb de Link 10 en de Link 20 en de Link 300 en de Link 500 en de Google mini, degene waar ik het dichtst bij sta pakt het commando op, ik merk geen verschil tussen de Google en de JBLs, wel is het zo dat je bij vrij hoog volume echt erover heen moet schreeuwen, door het geluid hoort hij je niet meer, ook dat is bij alle apparaten gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:05
Alles opnieuw ingesteld en met het commando Ok Google werkt het prima .

Wel wat andere dingetjes , net tijdens het afspelen van Spotify via mn mobiel naar de 500 valt de BT van de 500 weg , lamp brand niet meer .

Ook het verbinden van mn IMac met de 500 gaat vaak niet , muis en toetsenbord hebben hier geen last van .

Zou de BT van de 500 van beroerde kwaliteit kunnen zijn of gewoon defect ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlietster
ramrodwillem schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 08:33:
Alles opnieuw ingesteld en met het commando Ok Google werkt het prima .

Wel wat andere dingetjes , net tijdens het afspelen van Spotify via mn mobiel naar de 500 valt de BT van de 500 weg , lamp brand niet meer .

Ook het verbinden van mn IMac met de 500 gaat vaak niet , muis en toetsenbord hebben hier geen last van .

Zou de BT van de 500 van beroerde kwaliteit kunnen zijn of gewoon defect ?
Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat de 500 op bluetooth kon, ik zou hem eens een harde reset geven en opnieuw proberen, ik ga hem hier ook eens even testen op bluetooth, heb hier alleen geen Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Laatst online: 18:27
emmerx schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:25:
Ik wil 2 link300 of link20 speakers gaan gebruiken voor stereo weergave.
Liefst via bluetooth, heb op die lokatie wel een draadloos netwerk maar geen internetverbinding.
JBL klantenservice geeft aan dat het mogelijk is, maar zie nergens referenties.
Iemand hier gelukt?
Nog niemand hier -succesvol- een stereo setup gemaakt van 2 Links dmv Bluetooth?

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
  • Laatst online: 16-09 15:39
Zocht de prijs zonet eens op van een JBL Link 300, "geen prijs bekend".

Zou dit betekenen dat de huidige line-up (10,20,300,500) vervangen wordt door de nieuwe JBL Link Music?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlietster
Matuna schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:42:
Zocht de prijs zonet eens op van een JBL Link 300, "geen prijs bekend".

Zou dit betekenen dat de huidige line-up (10,20,300,500) vervangen wordt door de nieuwe JBL Link Music?
Ik heb zo'n vermoeden dat dit inderdaad het geval is, en dat er uitverkocht wordt op dit moment, de Link 20 is al een tijdje niet meer leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:03

The.Terminator

Un boer met bier

vlietster schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:09:
[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat dit inderdaad het geval is, en dat er uitverkocht wordt op dit moment, de Link 20 is al een tijdje niet meer leverbaar.
De Link 20 is iig meer verkrijgbaar dan de Portable.

Deze is alleen bij JBL en Expert te verkrijgen (helaas heb ik bonnen van Bol.com).
Deze wisten niet of die in het assortiment komt.

Kan ook nergens een datum vinden waarop deze op meerdere plekken te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Laatst online: 18:03
Sinds enige tijd zijn wij in het bezit van een Link 20 en een Link 300. Beide werken perfect samen, ook met stem herkenning. Omtrent de Link 20 heb ik een vraag:

Bij het aanzetten van de 20 duurt het soms erg lang voordat deze wifi verbinding heeft. Het lijkt dat hij na pas na een tijdje begint met zoeken (wifi led knippert). Is er een sneltoets of een andere manier om dit sneller te laten verlopen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
chefspecial schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 00:50:
Sinds een paar dagen een issue met 1 van de 2 JBL's. Als je BV vanaf Spotify er naar toe cast werkt het vaak maar even en dan stopt die midden in het nummer ineens. De jbl verdwijnt uit de cast apparaten en is dan niet meer benaderbaar via Google home(kan niet communiceren). Enige oplossing opnieuw aanzetten. Het bovenste herhaalt zich dan weer. Heb de speaker al paar keer terug gezetnaar fabrieksinst, maar dit helpt niets.
Ik heb dit nu ook. Soms kan ik wel opnieuw verbinden via Spotify, maar dan valt hij daarna toch weer uit na een tijdje. Het is iets van de laatste maand. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:33
Marselaar schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:22:
[...]

Ik heb dit nu ook. Soms kan ik wel opnieuw verbinden via Spotify, maar dan valt hij daarna toch weer uit na een tijdje. Het is iets van de laatste maand. Iemand een idee?
Wij hebben de Link10 al een jaar of 2 en er beginnen zich nu ook problemen voor te doen. Bij ons uit dat zich in dat er geen geluid meer uit het apparaat komt en de accu leeg is. Dus Google / de speaker hoort ons wel en de ledjes geven ook reactie, maar de speakers doen niets meer en het vervelendste is dat als we de charger kabel verwijderen de speaker direct uit gaat. Is de accu dood? Heb al meerdere chargers geprobeerd inmiddels maar het lijkt erop dat de batterij er mee gekapt is met als gevolg dat de speaker er nu om de paar dagen de brui aan geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_tux
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-03-2022
Heeft iemand al een oplossing voor het gekraak en geplop gevonden?

Ik heb drie verschillende types van JBL Link speakers, de: 20, 300, en 500. En allemaal hebben ze hetzelfde probleem..

https://stackoverflow.com...-show-up-in-the-spotify-a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Heb het 1 keer had op de 300, toen was het opgelost na de stekker er even uit gehad te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlietster
Ik heb de 10 de 20 en de 300 en 500, heb het enkel bij de 20 een paar keer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hechteleir
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 08:37
Na een firmware update wil mijn link-20 niet meer spotify afspelen via stemcommando. Hij zegt dan dst ik meer info moet geven en het kan instellen via de google home app. Hij kan wel spotify afspelen als ik cast via mijn telefoon.

Iemand enig idee wat ik extra moet doen of moet configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjunnie
  • Laatst online: 21-09 15:33

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Ik heb vanmorgen mijn 11 maanden oude link20 teruggebracht naar de Mediamarkt in verband met gekraak en geplop wat optreedt sinds gisteren.
Daarnaast wil het apparaat ook niet meer opladen en valt uit zodra de USBkabel losgenomen wordt.

Ik heb hem gereset door de muteknop ingedrukt te houden tot het lichtje rood kleurde. Nadien kreeg ik hem nauwelijks nog geregistreerd in de Home-app en kraakt en plopt die nog steeds.

Ben benieuwd, hij wordt opgestuurd voor reparatie.

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobod
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-05 18:59
Het is mij opgevallen dat mij jbl link 20 een wifi signaal afgeeft (als zich als accesspoint laat zien als netwerk "<speakernaam>.n002" ), Als hij niet kan verbinden aan een bekend netwerk.

Weet iemand wat het idee hier achter is?
Als ik eraan verbind gebeurt er niets (ik kan niet streamen, en de speaker staat ook als ofline in google home).

Ik hoopte stiekem op google assistent over het mobiele netwerk van de telefoon, maar voor zover ik weet is dat niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Michel5128 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:13:
Sinds enige tijd zijn wij in het bezit van een Link 20 en een Link 300. Beide werken perfect samen, ook met stem herkenning. Omtrent de Link 20 heb ik een vraag:

Bij het aanzetten van de 20 duurt het soms erg lang voordat deze wifi verbinding heeft. Het lijkt dat hij na pas na een tijdje begint met zoeken (wifi led knippert). Is er een sneltoets of een andere manier om dit sneller te laten verlopen? Alvast bedankt!
Kort geleden heeft de Link 20 zichzelf geupdate naar firmware versie 1660. Het verbinding maken met het Wifi netwerk gaat nu een stuk sneller en zonder de speaker te hoeven herstarten! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjunnie
  • Laatst online: 21-09 15:33

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

sjunnie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:14:
Ik heb vanmorgen mijn 11 maanden oude link20 teruggebracht naar de Mediamarkt in verband met gekraak en geplop wat optreedt sinds gisteren.
Daarnaast wil het apparaat ook niet meer opladen en valt uit zodra de USBkabel losgenomen wordt.

Ik heb hem gereset door de muteknop ingedrukt te houden tot het lichtje rood kleurde. Nadien kreeg ik hem nauwelijks nog geregistreerd in de Home-app en kraakt en plopt die nog steeds.

Ben benieuwd, hij wordt opgestuurd voor reparatie.
7 Auguistus had ik al een mail in mijn inbox: Betreft: Overschrijden maximale reparatietermijn
Beetje vreemd, al binnen een week dat het apparaat niet meer retour komt vanwege overschrijden termijn, maar goed; Na alle issues gelezen te hebben heb ik ook niet meer zo gek veel vertrouwen in de link20 en heb ik er geen probleem mee om de koop te ontbinden (= geld terug)

Helaas zijn alle andere apparaten met ingebouwde Google Assistant welke op batterijspanning werken fors duurder, tenminste, ik heb geen vergelijkbaar alternatief gevonden.

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Lord_Dain schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 21:27:
[...]

Wij hebben de Link10 al een jaar of 2 en er beginnen zich nu ook problemen voor te doen. Bij ons uit dat zich in dat er geen geluid meer uit het apparaat komt en de accu leeg is. Dus Google / de speaker hoort ons wel en de ledjes geven ook reactie, maar de speakers doen niets meer en het vervelendste is dat als we de charger kabel verwijderen de speaker direct uit gaat. Is de accu dood? Heb al meerdere chargers geprobeerd inmiddels maar het lijkt erop dat de batterij er mee gekapt is met als gevolg dat de speaker er nu om de paar dagen de brui aan geeft.
Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden een JBL Link 10 cadeau gekregen bij aankoop van een Galaxy S9, de laatste tijd heb ook last van deze problemen. De speaker reageert nog wel op commando's (zoals een lamp aanzetten) maar produceert geen geluid meer, totdat ik de stekker eruit haal.

Heb jij hier destijds een oplossing voor gevonden?

We are shaping the future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:33
Alex) schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:46:
[...]

Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden een JBL Link 10 cadeau gekregen bij aankoop van een Galaxy S9, de laatste tijd heb ook last van deze problemen. De speaker reageert nog wel op commando's (zoals een lamp aanzetten) maar produceert geen geluid meer, totdat ik de stekker eruit haal.

Heb jij hier destijds een oplossing voor gevonden?
Ik heb wat filmpjes gevonden online maar deze waren vooral een fix voor het probleem dat de laadport het begaf (losging), dit is op te lossen door de solderingen opnieuw vast te solderen op het printplaatje onderin de JBL speaker

Echter, bij mij lijkt dit niet het issue, ik heb het printplaatje losgemaakt en de belangrijke soldeerpunten gecontroleerd en waar nodig opnieuw verhit, maar alles zat al redelijk vast. Ik heb een volledige factory reset uitgevoerd en daarna begint de speaker weer te laden, alleen valt het op dat hij heel snel opgeladen is (5 lampjes), veel sneller dan toen hij net nieuw was.

Mijn conclusie is dat de accu/battery bijna op is, deze is relatief goedkoop en eenvoudig te vervangen, zoek hiervoor op part number GSP103465 (oa https://www.subtel.nl/Bat...vangende-Accu-929411.html en https://www.123accu.nl/Mo...L/GSP103465-p1155358.html). Ben er zelf nog niet aan toegekomen omdat we in elke ruimte al een home speaker hebben. Deze is vooral handig voor buiten erbij dus heeft niet zo'n haast.

In onderstaande filmpje zie je rond 2m20s hoe je de speaker rondom kan openen. De accu zit verstopt onder/achter het koelblokje (deze wordt ook heel warm tijdens aanstaan/laden).
YouTube: JBL Link 10 Speaker Driver Replacement Repair | Repair Tutorial

Batterij kan via de bovenkant verwijderd worden, heb het zojuist zelf gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aR8tkSV.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uY7JPwc.png

Eerst de bovenkant er af halen (4 schroeven), dan het plastic kapje daaronder (1 schroef). Dan de shell van de speaker verwijderen en het koelblokje wat met 4 schroeven vast zit verwijderen. Nu is de batterij volledig vrij en kan je hem er voorzichtig uit halen.

[ Voor 25% gewijzigd door Lord_Dain op 31-08-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
Zijn er nog mensen met deze speakers? Ik heb er 7 in huis, klinkt prima!!

Echter nu heeft jbl en/of google gezorgd dat de equalizer niet meer beschikbaar is bij de boxen:

https://support.google.com/googlenest/thread/59814108?hl=en

Hebben jullie dat ook? Ik mis die finetuning wel beetje helaas.

Oudere google home apk's zorgen niet dat de eq weer terug is helaas. Jbl heeft mogelijk een firmware update gedaan ofzo?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Zijn er al mensen met de nieuwe JBL Link Portable of JBL Link Music? Zijn deze vergelijkbaar (qua geluid) met de JBL Link 10 of 20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 16:30
Bij mij is het middelste stripje in de micro usb poort afgebroken en zit los waardoor hij niet meer oplaad.

Nu heb ik de onderkant er al afgehaald en het printje met de usb poort los gehaald. Ik kan niet goed genoeg solderen om de poort te vervangen.
Een nieuw printje kost al € 20,- wat ik voor het product te veel vind.

Heeft iemand van jullie toevallig een defecte link 20 staan? of weet waar ik in Nederland reserveonderdelen kan vinden? is er een elektroketen welke de garanties van jbl afhandeld?

alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marselaar
BlueSS50 schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:45:
Heeft iemand van jullie toevallig een defecte link 20 staan? of weet waar ik in Nederland reserveonderdelen kan vinden? is er een elektroketen welke de garanties van jbl afhandeld?
Ik zou even de support van JBL/HK aanschrijven. Zij kunnen je in ieder geval doorverwijzen.
Marselaar schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:14:
Zijn er al mensen met de nieuwe JBL Link Portable of JBL Link Music? Zijn deze vergelijkbaar (qua geluid) met de JBL Link 10 of 20?
Ik heb inmiddels een JBL Link Music. Qua geluid is hij wat minder dan de JBL Link 20 maar het is nog altijd goed te noemen. Het lijkt iets doffer te klinken qua geluid. Had in ieder geval al een keer hetzelfde probleem als met de JBL Link 20 dat hij er soms gewoon mee stopt tijdens Spotify streamen.

[ Voor 41% gewijzigd door Marselaar op 07-12-2020 07:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
Marselaar schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:52:
[...]

Ik zou even de support van JBL/HK aanschrijven. Zij kunnen je in ieder geval doorverwijzen.

[...]

Ik heb inmiddels een JBL Link Music. Qua geluid is hij wat minder dan de JBL Link 20 maar het is nog altijd goed te noemen. Het lijkt iets doffer te klinken qua geluid. Had in ieder geval al een keer hetzelfde probleem als met de JBL Link 20 dat hij er soms gewoon mee stopt tijdens Spotify streamen.
Dat doffe zou je kunnen verhelpen door een equalizer in de google home app. Maar die is niet beschikbaar meer voor third party speakers...

Het was wel beschikbaar, maar nu dus niet meer. Misschien kan je ook feedback via de google home app sturen? Hoe meer meldingen, hoe meer aandacht (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Ewivis schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:52:
[...]

Dat doffe zou je kunnen verhelpen door een equalizer in de google home app. Maar die is niet beschikbaar meer voor third party speakers...

Het was wel beschikbaar, maar nu dus niet meer. Misschien kan je ook feedback via de google home app sturen? Hoe meer meldingen, hoe meer aandacht (hoop ik)
Extra stem van mij er bij. Hopelijk geen slimme truc van Google om mensen hun eigen speakers te laten toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Marselaar schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:11:
[...]

Extra stem van mij er bij. Hopelijk geen slimme truc van Google om mensen hun eigen speakers te laten toevoegen.
Ik vrees het ergste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Ja, ik las dat JBL het zelf regelt voor de Google Home app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
JBL regelt helemaal niks. Heb de helpdesk gecontact. Die zeggen... Google moet het aanpassen. En Google doet helemaal niks. Ik vind het maar waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Ewivis schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:55:
JBL regelt helemaal niks. Heb de helpdesk gecontact. Die zeggen... Google moet het aanpassen. En Google doet helemaal niks. Ik vind het maar waardeloos.
En Google schijnt te zeggen dat JBL het moet doen. Dan schiet het helaas niet op inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

In mijn zoektocht naar een betaalbare Google speaker die ik tijdens het zomerseizoen gewoon in mijn tuin kan laten staan, kwam ik op de Link 10 en 20 omdat die waterproof zijn.

Ik wil hem inbouwen in een houten kastje samen met een stopcontact (weet nog niet precies hoe ik dit ga ontwerpen, maar dat komt nog wel), zodat ie constant aanstaat en de hele zomer altijd beschikbaar is in de tuin. In de herfst kan ie wel weer uit het houten kastje naar binnen, dus hij hoeft niet perse de winter te kunnen overleven.

Voordat ik er eentje aanschaf heb ik nog wel een paar dingen waar ik niet echt met zekerheid een antwoord op kan vinden.

Dit heb ik inmiddels al gevonden door de handleiding te lezen.. gewoon een knopje ( Kan de microfoon uitgeschakeld worden? Ik wil hem alleen gebruiken als speaker en niet dat ie 's nachts ineens begint te praten omdat ie een stem van de buren niet goed verstaat.)

- Kan de speaker constant aan de stroom en dus niet op de accu?
- Zijn er misschien betere alternatieven?

[ Voor 4% gewijzigd door hars73 op 10-03-2021 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ik wil het afraden om de link 10 en 20 te gebruiken. Ik heb meerdere link 10's die het niet zo leuk vonden dat ze altijd aan de stroom zaten. Ik zou van die Google speakers halen, die gewoon aan de stroom gooien.

https://www.coolblue.nl/p...io-charcoal-duo-pack.html

kan je ook de equalizer gebruiken. Dat kan niet bij de JBL speakers meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Ewivis schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:20:
Ik wil het afraden om de link 10 en 20 te gebruiken. Ik heb meerdere link 10's die het niet zo leuk vonden dat ze altijd aan de stroom zaten. Ik zou van die Google speakers halen, die gewoon aan de stroom gooien.
Wat vonden de speakers er niet leuk aan? Mijn link 20 staat continu aan de stroom en doet het nog altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Marselaar schreef op zondag 14 maart 2021 @ 07:51:
[...]

Wat vonden de speakers er niet leuk aan? Mijn link 20 staat continu aan de stroom en doet het nog altijd prima.
Moet zeggen dat het 2 jbl link 10 waren. De 20 doet het nog wel. Op gegeven moment geen connectie meer. Deed je draadje uit speaker, viel hij uit. Oftewel accu stuk ofzo? Heel raar, kon het niet verklaren verder. Op gegeven moment laadde hij niet meer op, en ging hij dus ook niet meer aan, ook niet aan de stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ray_
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 17:07
ik heb 2 home minis, een grotere home, 2 JBL 10 en 1 JBL 500
in de home app heeft de google wel de EQ, en de JBL,s niet (meer)
waardeloos, want de JBL 500 trild veels teveel, buren hebben er last van maar ik zelf ook, want al op een iets hoger volume klinkt het niet mooi meer

de JBL 500 half 2019 aangeschaft, toen zat de EQ er niet in, kontakt opgenomen, zou er met een update inkomen
is ook gebeurt
maar nu resette ik de boel hier in huis, en is ineens de EQ weg

ik zie nergens hoe ik kan updaten, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ewivis schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:47:
Zijn er nog mensen met deze speakers? Ik heb er 7 in huis, klinkt prima!!

Echter nu heeft jbl en/of google gezorgd dat de equalizer niet meer beschikbaar is bij de boxen:

Hebben jullie dat ook? Ik mis die finetuning wel beetje helaas.

Oudere google home apk's zorgen niet dat de eq weer terug is helaas. Jbl heeft mogelijk een firmware update gedaan ofzo?
Zie deze post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ray_
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 17:07
die link lost niks op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Nee maar beantwoord je vraag wel of er wat aan gedaan wordt door Google he ;-)

Google gaat er niks aan doen. Leer ermee leven, of je kunt je speakers verkopen.

[ Voor 33% gewijzigd door Ewivis op 29-03-2021 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:01

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Even de bezem erdoorheen.

We blijven wel aardig tegen elkaar. Een typo moet kunnen, uitgaan van goede bedoelingen is dan wel zo aardig. Ben je niet overtuigd van goede bedoelingen, maak dan een topic report aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Septillion op 29-03-2021 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 16:30
Vorig jaar is mijn Link 20 overleden (usb connector intern afgebroken) ik had onder garantie de opvolger gekregen. de Link Portable.
Net zo handig in gebruik maar met een slechtere geluidskwaliteit. Echter nog wel prima.

Nu gaat deze laatste niet meer aan nadat ik hem heb uitgezet omdat de batterij bijna leeg was.
Helaas geen garantie meer (oorspronkelijke garantie van de Link 20 wordt dan gehanteerd).

Is er iemand die dezelfde problemen hebben gehad en dit zelf hebben opgelost?

Ik hoor het graag!

Dag later:
Ik heb hem inmiddels helemaal uit elkaar gehaald en de accu verwijderd.
Nu wil de accu handmatig opladen. Kan dat gewoon door een universele acculader met overeenkomstig vermogen aan te sluiten op de rode en zwarte kabel? (waar zijn de gele en witte dan voor?)

[ Voor 21% gewijzigd door BlueSS50 op 04-11-2021 11:37 ]

Pagina: 1 2 Laatste