Ruimte tussen vloer en plint

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05 06:06
Hallo!

Vorige week is bij ons op de gehele begane grond een nieuwe pvc vloer gelegd. Tevens is er een dag van te voren geëgaliseerd door hetzelfde bedrijf, datzelfde bedrijf heeft ook de plinten gemonteerd.

Op het moment van opleveren is het mij niet opgevallen omdat ik erg druk was, maar nu zie ik overal redelijk grote kieren tussen de vloer en plint. Ik heb al contact opgenomen met desbetreffend bedrijf en die zeggen dat dit afgekit moet worden..
Het lijkt mij toch dat als je betaald voor egaliseren, de vloer toch vlak is? Hun mening van egaliseren is dat het alleen kleine oneffenheden in de vloer weghaalt.

Wat jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5AoIwtE1dJzaVvGN1aneDrAJ/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 19:12
Egaliseren betekend niet dat je vloer waterpas wordt. Enkel dat kleine oneffenheden opgelost worden. Een vloer die al niet vlak is, zal dat ook niet worden met egaline.

Met een goede kit kan je dit nog wel wegwerken waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:04

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Egaline is zelf nivellerend. Als de vloer na toepassing nog niet vlak is, is er in mijn ogen te weinig gebruikt...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Voor een PVC vloer hanteert de branche een afwijking van 5mm over een lengte van 2 meter. Zoek maar naar aflevering "Gevloerd" van de Rijdende Rechter. Daar stelt de deskundige dat minder afwijking niet realistisch is.

Vlak is dus niet hetzelfde als waterpas en kleine afwijkingen lijken dus acceptabel te zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 09-05-2018 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:38
Zie o.a. dit topic: Nieuwe parketvloer niet vlak

Heb het nu ook zelf aan de hand met plinten. Vooral de hoeken van de kamer lopen iets op. Daardoor krijg je net een naad. Uiteindelijk kan je dit afkitten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:35
Ik heb aan de achterzijde van de plinten wat groeven gezaagd waardoor je de plint, over de lengte gezien op de vloer kunt drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:58
Kitten met Polymax kit, niet met acrylaat of siliconenkit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
egaliseren is inderdaad niet 100% vlak. Waar die hardnekkige mythe vandaan komt?

Onze vloerenlegger heeft hier geadviseerd eerst de hoge plinten te plakken voor het egaliseren zodat het egalisatiemiddel tegen de plint loopt. Daarna heeft hij de vloer strak tegen de plint gesneden. Ik moet de plinten nog 1x schilderen en dan kit ik die naad dicht zodat het water er niet in kan lopen. Op 70 m2 pvc vloer heb ik maar op 3 plekjes dat ik iets onder de plint kijkt.

TS heeft er niets meer aan maar misschien iemand anders wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Kaasplank schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:24:
egaliseren is inderdaad niet 100% vlak. Waar die hardnekkige mythe vandaan komt?

Onze vloerenlegger heeft hier geadviseerd eerst de hoge plinten te plakken voor het egaliseren zodat het egalisatiemiddel tegen de plint loopt. Daarna heeft hij de vloer strak tegen de plint gesneden. Ik moet de plinten nog 1x schilderen en dan kit ik die naad dicht zodat het water er niet in kan lopen. Op 70 m2 pvc vloer heb ik maar op 3 plekjes dat ik iets onder de plint kijkt.

TS heeft er niets meer aan maar misschien iemand anders wel :)
Toevallig hoorde ik dit weekend hetzelfde advies. Bij schoonfamilie krijgen ze binnekort ook een nieuwe PVC vloer en hen werd ook gezegd dat de plinten geplaatst gingen worden voor het aanbrengen van de egaline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cash4Gold
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-03-2024
FabianGTI schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:14:
Kitten met Polymax kit, niet met acrylaat of siliconenkit
Inderdaad niets is 100% vlak/recht (ook je plinten niet), dus kitten.

Polymax is altijd wel goeie, maar waarom vallen de andere 2 af?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:58
Cash4Gold schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:30:
[...]
Polymax is altijd wel goeie, maar waarom vallen de andere 2 af?

Alvast bedankt :)
Silliconenkit kan je niet meer overschilderen als dat nodig is
Akrylaatkit moet je overschilderen omdat het zijn kleur verliest en altijd een beetje kleverig blijft, na een jaar zijn alle kitnaden dan smerig (stof etc)

Polymax Express houdt wel zijn kleur, droogt vrijwel helemaal op (geen stof probleem in ieder geval) en kan indien nodig gewoon nog een keer geschilderd worden

Nadeel, de prijs, Polymax blijft natuurlijk duur :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Siliconen is niet of slecht overschilderbaar. Acrylaat is niet echt elastich als het helemaal uitgehard is, terwijl polymax (MS polymeer) wel elastisch blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:46

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Herkenbaar bij mij is het ook niet anders en zitten er kieren tussen de pvc vloer en plinten.
Het vervelende is dat er met name in de keuken maar ook in de woonkamer best veel zilvervisjes rondlopen.

Ik heb zelf ook al eens gedacht om de kieren dicht te kitten.

Bij ons hebben ze ook geëgaliseerd maar toch heeft onze vloer bij de eettafel een lichte bobbel. Dat zie je goed als de zon erop staat. Ik dacht ook van nou dat wordt een mooi recht vloertje maar de plinten laten toch iets anders zien.

Ze hebben bij ons eerst dus geëgaliseerd, daarna PVC vloer gelegd en als laatste de plinten erop gedaan.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:35:
[...]

Toevallig hoorde ik dit weekend hetzelfde advies. Bij schoonfamilie krijgen ze binnekort ook een nieuwe PVC vloer en hen werd ook gezegd dat de plinten geplaatst gingen worden voor het aanbrengen van de egaline.
Bij ons hebben we deze volgorde op aanraden van de aannemer aangehouden, maar helaas is het resultaat niet zo mooi geworden. Dit kan uiteraard ook aan de vloerenlegger liggen. Het PVC is niet helemaal strak afgesneden, waardoor je soms kieren tussen de plint en het PVC ziet. Deze heeft het bedrijf later (na klagen) afgekit met siliconenkit. Helaas hebben ze bij het leggen ook de (al geschilderde) plinten flink beschadigd, dus hopelijk kan de schilder dat, ondanks de siliconenkit, nog netjes krijgen. Volgens mij is er geen ideale oplossing en ligt het met name aan de kwaliteiten van de werklui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:45
FabianGTI schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:38:
[...]

Silliconenkit kan je niet meer overschilderen als dat nodig is
Akrylaatkit moet je overschilderen omdat het zijn kleur verliest en altijd een beetje kleverig blijft, na een jaar zijn alle kitnaden dan smerig (stof etc)

Polymax Express houdt wel zijn kleur, droogt vrijwel helemaal op (geen stof probleem in ieder geval) en kan indien nodig gewoon nog een keer geschilderd worden

Nadeel, de prijs, Polymax blijft natuurlijk duur :/
Polymax wordt zo geel als je tanden na 20 jaar koffie kan ik uit ervaring vertellen. :+

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05 06:06
Kleine update..

Het bedrijf heeft mij beloofd dat er eerdaags contact met mij word opgenomen, aangezien ik nu ook diverse spleten tussen de stroken zie. Tevens kan ik van een paar stroken gewoon een hoek los trekken, dit zit dus totaal niet vast in het lijm.
Ze zouden dan ook terugkomen, om dit alles op te lossen. Behalve het kitten dan, dat zou ik zelf moeten laten doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:46

Frostbite

🤦🏻‍♂️

dropkikker schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:09:
Kleine update..

Het bedrijf heeft mij beloofd dat er eerdaags contact met mij word opgenomen, aangezien ik nu ook diverse spleten tussen de stroken zie. Tevens kan ik van een paar stroken gewoon een hoek los trekken, dit zit dus totaal niet vast in het lijm.
Ze zouden dan ook terugkomen, om dit alles op te lossen. Behalve het kitten dan, dat zou ik zelf moeten laten doen..
Nee dat klinkt inderdaad niet als iets wat zou moeten mogen. Maak alvast foto's van alles.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
gratis polymax alternatief: https://pattex-ofaunivers...yf33v))/NL/NL/Inscription

1 bus per keer kopen en bon insturen :P
Zo kun je 3 gratis bussen gebruiken

[ Voor 10% gewijzigd door arjants op 15-05-2018 13:23 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:22

Mystikal

It never hurts to help!

arjants schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:22:
gratis polymax alternatief: https://pattex-ofaunivers...yf33v))/NL/NL/Inscription

1 bus per keer kopen en bon insturen :P
Zo kun je 3 gratis bussen gebruiken
Dat is een handige link!

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1