Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Eppo ©
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Afgelopen week hebben we een parketvloer laten leggen in onze woning. In eerste instantie wilde we dit zelf doen, maar door de combinatie van vloerverwarming en een kachel moest de vloer worden verlijmd op de ondervloer. Dat en de korting van 50% voor het leggen hebben we besloten het te laten doen. Ze zijn 2 dagen bezig geweest en toen hij klaar was, is de hele vloer nog een keer afgelakt/geolied. Hierdoor kon mijn vriendin de vloer niet inspecteren en heeft ze de rekening betaald (achteraf niet het beste idee).

Nu de vloer droog en begaanbaar is, zien we dat de plint niet strak op de vloer aansluit. Globaal gemeten zit er 3-4mm ruimte tussen de vloer en de plint (maak vanavond foto's zodat het duidelijker is). We hebben dit aangegeven bij de verkoper (en legger) en die geeft aan dat normaal is en binnen de norm valt. Klopt dat ook of hadden we mogen verwachten dat onze vloer gewoon recht werd gelegd en niet golft?

Saillant detail, in de eerste offerte stond het egaliseren van de vloer erbij. Bij later overleg is die er vanaf gehaald, aangezien het verloop van de vloer kon worden opgevangen door de lijm. De leggers hadden zelf aangegeven dat dit een betere oplossing was. Wij hebben altijd aangegeven dat onze anhydriet vloer niet 100% vlak was en dat was geen probleem voor de vloer (dit is ook 1 van de redenen dat we het hebben uitbesteed).

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Kan hij ook 'de norm' geven? En op welke afstanden doet dit voor?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Fornoo
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10-12 21:20
Met 'recht' bedoel je waarschijnlijk het vlak maken van de vloer?

Het egaliseren van een vloer staat volgens mij niet gelijk aan het vlak maken van een vloer.

Bij het egaliseren maken ze een ruwe vloer louter glad (bijvoorbeeld een cementdekvloer). Er komt overal een paar millimeter egaline overheen. Golven in de onderlaag worden niet weggewerkt.

• arjants
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Strak aansluiten op de ondervloer is niet aan te raden ivm geluidsoverdracht.
Daarom zal er altijd een paar mm vrijgelaten worden.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• FabianGTI
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 13:48
quote:
Fornoo schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:11:

Bij het egaliseren maken ze een ruwe vloer louter glad (bijvoorbeeld een cementdekvloer). Er komt overal een paar millimeter egaline overheen. Golven in de onderlaag worden niet weggewerkt.
Wait whut?

Egaline is juist bedoelt om de vloeren vlakker te maken en oneffenheden eruit te filteren
Ook kan je daarmee 'kuilen/deuken' uit de vloer krijgen, simpelweg omdat daar meer egaline invloeit
De vloer enkel glad maken die ruw is, is totale onzin :?

AMD FX-8120 / ASUS Crosshair V Formula Z / MSI GTX770 Lightning 2GB / Samsung 840 EVO / 8 GB / Corsair Hydro H80i

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

quote:
Eppo © schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:51:
Afgelopen week hebben we een parketvloer laten leggen in onze woning. In eerste instantie wilde we dit zelf doen, maar door de combinatie van vloerverwarming en een kachel moest de vloer worden verlijmd op de ondervloer. Dat en de korting van 50% voor het leggen hebben we besloten het te laten doen. Ze zijn 2 dagen bezig geweest en toen hij klaar was, is de hele vloer nog een keer afgelakt/geolied. Hierdoor kon mijn vriendin de vloer niet inspecteren en heeft ze de rekening betaald (achteraf niet het beste idee).
Ik weet niet precies wat de norm is. maar vziw wil je bij een parketvloer altijd een paar mm ruimte tussen de vloer en de muur hebben. Dit ivm het werken van de vloer. als je hem er strak tegenaanlegt zou hij bol kunnen gaan staan.

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• PoweRoy
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 06:33

PoweRoy

funky!

quote:
heuveltje schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:35:
[...]

Ik weet niet precies wat de norm is. maar vziw wil je bij een parketvloer altijd een paar mm ruimte tussen de vloer en de muur hebben. Dit ivm het werken van de vloer. als je hem er strak tegenaanlegt zou hij bol kunnen gaan staan.
Ik ga er vanuit dat de hoogte tussen de vloer en de plint te groot is. En niet de vloer langs de muur ruimte. Er moet daar inderdaad altijd ruimte zijn.

[This space is for rent]

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Kortom 'de vloer golft'.. 4mm vind ik wel wat aan de ruime kant.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Eppo ©
  • Niet online
Het is niet de ruimte tussen de vloer en de muur die ik bedoelde, maar het is de ruimte tussen de plint en de vloer. Op sommige punten raakt hij de vloer, maar op andere zweeft hij er boven.

• Kypo
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
De plint wil je inderdaad ook niet op je vloer hebben. Zowel vanwege geluid als vanwege het uitzetten van hout/vloer/muur/oid.

Maar als er een groot verschil zit tussen verschillende delen van je vloer tov de plint is het wel dubieus.
Ik had persoonlijk wel egaline laten aanbrengen. Daarmee vang je dit dus op.
Als de ruimte tussen je plint en vloer overal gelijk is, dan is het goed gedaan. Zit er verschil in, dan helaas niet.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Titelfixje. Bij niet recht denk ik aan scheve banen en niet de vlakheid. ;)

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11:27
quote:
Eppo © schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:51:
Het is niet de ruimte tussen de vloer en de muur die ik bedoelde, maar het is de ruimte tussen de plint en de vloer. Op sommige punten raakt hij de vloer, maar op andere zweeft hij er boven.
Laat eerst die foto's ,maar even zien want snap niet zo goed hoe een vloer 'boven' de plint kan zweven.

Daarnaast gaat de vloer natuurlijk nog werken, dus nu conclusies trekken is sowieso wat voorbarig.

• mauricej
  • Registratie: augustus 2012
  • Nu online
Denk dat de plint boven de vloer zweeft. Plint is (min of meer recht), de vloer golft een beetje. Plint rust op de hoogste delen van de vloer en daartussen heb je dus een kier tussen onderkant plint en vloer.

• theHoff
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

Ik verwacht dat de TS zoiets bedoeld.
Randje kit onder de dorpel? Optisch lost dat het probleem al op lijkt me.

• Eppo ©
  • Niet online
Ja, zoiets bedoel ik inderdaad. Had al bedacht dat ik het kon dichtkitten, maar ik weet niet of dat mooi wordt (en als er op den duur vuil in de kit komt wordt dat er niet mooier op).

De vraag is vooral of het normaal is en of ik het moet accepteren? Of had ik beter resultaat mogen verwachten? Snap dat het nu lastig is om dat aan te geven, maar ik maak vanavond even foto's zodat het een duidelijker verhaal wordt.

• FrankHe
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 10-12 20:23
Ik neem aan dat je de vloerenlegger het laat kitten? Als kit al een oplossing zou zijn.

• Fornoo
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10-12 21:20
Ik vraag me af of egaline dit probleem kan "oplossen". Daarvoor is de viscositeit mijns inziens te hoog.

Het kan diepe gaten wel opvullen, maar zulke vlakke glooien niet.

• naitsoezn
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

naitsoezn

Moderator General Chat
egaline is vooral bedoeld om 'lokaal' een gladde vloer te krijgen, dus de putjes en oneffenheden eruit. Niet om een groter oppervlak volledig vlak en waterpas te krijgen.

/me zegt: Winterbanden zijn overrated (en ondertitels zijn ruk :P)

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

@naitsoezn Jup.
Op de foto te zien is is op een korte afstand wel heel wat afwijking te zien. Duidelijk een bult en 2 dalen. Dat had egalisatie kunnen verhelpen.

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:47

ralpje

ondertitels zijn voor mietjes

Alleen is die foto slechts een voorbeeld en geen foto van de situatie bij de TS ;)

365Dude - Strava

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Meestal moet je toch kitten om geen zooi onder je vloer te krijgen, dat compenseert ook wel wat.

• justmike
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 12:23
http://houtvanhout.nl/wp-...roductschap-ambachten.pdf

paragraaf 4.3 en 11.1.2 zijn hier van toepassing.

de voorschriften stellen een tolerantie van maximum 5 mm gemeten onder een rechte rei van 2 m en bij een vochtigheidsgraad van maximum 12%

• Eppo ©
  • Niet online
Heb even foto's gemaakt.

Het zijn foto's van verschillende plekken zodat het zichtbaar is dat het overal een beetje zit. Lastige is dat ik nog geen verlichting had, dus het is met een bouwlamp gefotografeerd (wat dus soms voor scherp licht en schaduwen zorgt). Op sommige foto's is duidelijk te zien dat hij het parket wel raakt, op andere foto's is weer te zien dat de plint er boven zweeft.

@justmike Die had ik toevallig ook gevonden. Maar is dat de norm? Of is dat iets wat hun hanteren? Want nu heb ik globaal 3 tot 4 mm gemeten, maar als ik exact ga meten (en het uiterste opzoek) zou het makkelijk kunnen dat ik de 5mm haal...

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13:25
Hoor je normaal gesproken niet een aantal weken te wachten voordat de plinten aanbrengt?
En wat voor demping/isolatie zit onder het parket?

Het ziet er inderdaad niet mooi uit. Ik zou mij er aan gaan ergen

Aggressor wijzigde deze reactie 07-12-2017 20:53 (14%)

• whoami
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:43
Ik heb hetzelfde voor, en ik heb me er ook aan geërgerd.
Toen ik vroeg aan de plaatser waarom er niet ge-egaliseerd werd, werd mij de uitleg gegeven dat ze dat nite konden omdat de lijm dan niet goed meer zou 'pakken'. (Larie volgens mij).

Probleem is natuurlijk dat je dat pas ziet als de hele ruimte (in mijn geval een hele verdieping) gedaan is en de plinten geplaatst zijn. Ik heb het 'opgelost' door die spleten op te vullen met kit die een houtkleur heeft. Valt heel wat minder op nu.

• Markprinsen
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 12:07
Volgens mij is dit prima, kitrandje er onder en dan aflakken tot op de kitrand (dan raak je de vloer ook niet). Ik zou eerder wat doen aan je tex kwaliteiten gezien de bovenkant van je plinten ;)

• whoami
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:43
Als je MDF plinten hebt, kan je de kit inderdaad mee schilderen met de plint, dan valt het wellicht nog minder op.
Ik heb echter aluminium plinten, dus dat lakken zit er niet in. :) Ik heb eerst geprobeerd met een kit met inox componenten om de kleur van de plint te benaderen, maar dat gaf geen mooi resultaat.
Dan geprobeerd met een hout-kleur kit, en met het resultaat kan ik leven.
Mocht ik MDF plinten hebben, dan zou ik gewone schilderkit gebruiken en meeschilderen.

• Eppo ©
  • Niet online
@Aggressor Ik zou het niet weten of ze hadden moeten wachten met de plinten, maar ben wel 'blij' dat je aangeeft dat ik niet een zeikerd ben als ik hier moeilijk over doe (of we zijn beide een zeikerd, dat kan natuurlijk ook).

@whoami Bij ons gaven ze aan dat het egaliseren niet noodzakelijk was, want de lijm zou dit opvangen. We hebben er specifiek nagevraagd of het niet gedaan hoefde te worden, want het had voor ons geen probleem geweest als de vloer een week later klaar was (zoveel haast hadden we er niet bij). Voor de rest zitten we in dezelfde situatie, het viel ons pas op toen de hele woonkamer was gedaan. Ik hou de optie open om het te kitten, maar ik ga eerst kijken waar de verkoper mee aankomt.

@Markprinsen Je bedoelt op de groene wand? Die was strak getext, alleen de legger heeft die muur een paar keer geraakt bij het leggen. En bij het afkitten van de plint aan de bovenkant heeft hij volgens mij een kit rand aangebracht van 15 cm hoog en die maar half weg gehaald (tenminste, zo lijkt het. Het kan ook dat Stevie Wonder aan het kitten is geweest...). Hier over was ik ook al niet tevreden en heb dat ook aangegeven.

@whoami Het zijn inderdaad MDF plinten. Kan ze wel gaan schilderen, maar heb ze juist kant en klaar laten plaatsen om dit niet te hoeven schilderen doen.

Ben blij dat de algehele tendens is dat ik niet echt een zeikerd ben en dus een valide punt heb om verhaalt te halen. Ga ook navragen met welke norm hun rekenen en controleren of het wel degelijk binnen de norm valt. Baal er vooral van dat ik de hele woning zelf heb opgeknapt en dat ik dit dus heb uitbesteed om er geen omkijken aan te hebben en hier eigenlijk het grootste gezeik mee heb...

• justmike
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 12:23
quote:
Eppo © schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:37:

@justmike Die had ik toevallig ook gevonden. Maar is dat de norm? Of is dat iets wat hun hanteren? Want nu heb ik globaal 3 tot 4 mm gemeten, maar als ik exact ga meten (en het uiterste opzoek) zou het makkelijk kunnen dat ik de 5mm haal...
Paragraaf 11.1.12 stelt dat de op te leveren parket vloer moet voldoen aan de zelfde normen die gelden voor de "werk vloer", beschreven in "praktijk norm 8028".

In praktijk norm 8028 ( paragraaf 4.3 ) word verwezen naar NEN-2741.
Voor zover ik de situatie in Nederland ken zijn NEN normen de officiële ( wettelijke ?) standaard.

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

quote:
justmike schreef op donderdag 7 december 2017 @ 22:33:
Voor zover ik de situatie in Nederland ken zijn NEN normen de officiële ( wettelijke ?) standaard.
Wordt wel bij rechtszaken van uit gegaan maar het is geen wet.

DukeBox wijzigde deze reactie 07-12-2017 22:50 (12%)

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online
Hier ligt op de gehele benedenverdieping ook parket, maar dat ligt vele malen strakken dan bij jou. Ook het kitwerk wat je op foto laat zien is erg amateuristisch. Wil best foto's maken zodat je kunt laten zien hoe het ook kan, maar daar ben je niet mee geholpen. Zou dit niet accepteren en werk van maken. Is duur genoeg, zo'n vloer.

Boozyshop.nl

• Beunhaas91
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 10-12 03:01
quote:
Wom schreef op donderdag 7 december 2017 @ 22:55:
Hier ligt op de gehele benedenverdieping ook parket, maar dat ligt vele malen strakken dan bij jou. Ook het kitwerk wat je op foto laat zien is erg amateuristisch. Wil best foto's maken zodat je kunt laten zien hoe het ook kan, maar daar ben je niet mee geholpen. Zou dit niet accepteren en werk van maken. Is duur genoeg, zo'n vloer.
Precies dit. Het is waardeloos opgeleverd en moet je absoluut niet mee akkoord gaan. Ik heb op sommige plekken ook speling, maar dan praat je echt over een millimeter, meer niet.

• Magicw00b
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13:37
Leuk en aardig allemaaldie goedbedoelde commentaren hier allemaal maar wat kan een parketboer er aan doen dat je smeervloer niet egaal is maar blijkbaar een golvend geheel is? Ook al hadden ze egaline gebruikt dan had je dit nog steeds gehad. Een smeervloer uitvlakken met egaline met verschillen van 5+ mm (ja 5+ want de lijm en planken vangen nu ook al iets op.) is niet te doen.

Dit soort verschillen zul je bij een planken parketvloer altijd zien op de kopsekanten. Want daar volgt de vloer de ondervloer het meest.

Je probleem zit hem in ene niet vlakke smeervloer(niet dat die ooit vlak zijn hoor).

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

Moderator General Chat

like.no.other

quote:
Wom schreef op donderdag 7 december 2017 @ 22:55:
Daarmee verplaats je wel het probleem, namelijk dat de vloer niet het probleem is, maar de plint. TS heeft het elke keer over de vloer.

Naar mijn mening is de vloer matig aangelegd, maar dat leid ik niet af uit de golvingen. Die zijn inderdaad vrij natuurlijk. Wel vind ik de naden op de kopse kanten vrij groot, en vanaf de foto gezien scheef. Ik kan me daarin vergissen. Dat is ook niet het probleem wat TS aangeeft.

De plinten vind ik daarentegen niet mooi. Ik heb alleen ervaring met het aanleggen van zwevende vloeren en ik druk altijd de plint op de vloer. Een beetje speling voorkom je eigenlijk nooit, maar 3-4mm vind ik ook veel. Ik kan me echter voorstellen dat dit bij gelijmde vloeren anders is, omdat er dan geen isolatielaag onder zit.

De kitrand boven de plint is inderdaad ook niet het toonbeeld van schoonheid en daar zou ik wel achteraan gaan. Maar de vraag is wel: hebben de mensen die de vloer hebben aangelegd, ook de plint aangelegd? :?

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Tweakers Elect Product Owner

• depl0y
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:30
Wat wel weer 'een ding' is, is dat mensen bij parket de eisen van laminaat hebben. Dat er op de kopse kanten ruimte tussen de planken zit is inderdaad niet mooi, maar in bijna niet te voorkomen.. Een parket vloer (althans, die van ons) werkt enorm.

In de winter leggen is sowieso altijd wat lastiger, want in de zomer zijn ze (relatief) behoorlijk langer. Heb je niet genoeg speling in de lengte, dan gaat de vloer in de zomer bol staan. Bij ons lag de vloer in de lengte van de kamer en op 10 meter was dat ruim 2 cm. Alleen hierom snap ik al niet dat mensen een parketvloer verlijmen.

Maar goed, dat is niet het probleem waar TS mee zit.

In ons huidige huis (en ons vorige) zijn alle plinten 'boven' de vloer gemonteerd, anders breng je namelijk loop-geluid over naar de muren. Dit levert allerlei nare dreun geluiden op als de kinderen weer eens door de kamer huppelen. Bij ons vorige huis hebben we die naad gewoon geaccepteerd (ja, dat is even wennen). Bij ons huidige huis hebben de vorige-vorige-vorige bewoners er voor gekozen om er nog een klein plakplintje voorlangs te leggen (de vloer ligt al 45 jaar).

EDIT: Hebben we het hier over parket, of over de hybride variant 'parket' waarbij de onderste lagen van de planken gewoon MDF? Dit heeft ook nog aardig wat impact op hoe recht planken zijn en de 'werking'.

depl0y wijzigde deze reactie 08-12-2017 07:05 (8%)

i7 7700k | MSI GTX1080 | Asus Prime Z270-P | 32GB | 960 EVO 500GB | RM550x

• Eppo ©
  • Niet online
@Magicw00b Ze hadden het op zijn minst kunnen aangeven. We hadden namelijk al gemerkt dat onze smeervloer niet helemaal recht was en hebben dat ook aangeven. We hadden op dat moment ook nog terug kunnen gaan naar de leverancier van de vloer om te kijken wat we er aan hadden kunnen doen. En als ze het wel hadden geëgaliseerd, dan was het golvende effect op zijn minst minder geworden.

@Krisp Ik zie welke foto je bedoeld, maar ik denk dat de scheve kopse kant meer een foto dingetje is, dan dat de plank echt scheef is. Ik kijk er vanavond voor de zekerheid nog even na. De ruimte tussen de plinten en de vloer vielen mij veel meer op. De plinten zijn namelijk ook geplaatst door degene die ook de vloer heeft gelegd.

@depl0y Was ook een optie geweest, maar zoals de foto's het ook laten zien is dat niet gedaan. De plint is op sommige plekken mooi op de vloer gezet en op andere plekken zweeft hij er boven. Als hij er nu overal boven zweefde met de opmerking dat het loop geluid dan niet over zou gaan in de muur, zou ik daar misschien nog vrede mee hebben.

Het is trouwens lamelparket, dus niet vol eikenhout maar inderdaad MDF met een laagje eikenhout er bovenop.

• TheJason
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 10-12 16:11
De rijdende rechter heeft ook een keer te maken gehad met (niet) vlakke vloeren.
https://rijdenderechter.kro-ncrv.nl/uitzendingen/gevloerd

Mogelijk levert dat nog extra informatie op.

• BorisErnst
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 10-12 10:58
Het hele euvel met je plinten had voorkomen kunnen worden als de plinten waren pasgevoegd. Maarja dat is een heel secuur werkje.

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

Moderator General Chat

like.no.other

quote:
BorisErnst schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:58:
Het hele euvel met je plinten had voorkomen kunnen worden als de plinten waren pasgevoegd. Maarja dat is een heel secuur werkje.
Hoe doe je dat over meerdere plinten heen? :? Krijg je dan niet dat er hoogteverschillen zichtbaar zijn doordat de plinten niet op elkaar aansluiten?

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Tweakers Elect Product Owner

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik zie op meerdere foto's dat de koppen van planken wel erg dicht op elkaar zitten. Dat is ook niet erg handig.

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 10-12 23:43
quote:
TheJason schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:37:
De rijdende rechter heeft ook een keer te maken gehad met (niet) vlakke vloeren.
https://rijdenderechter.kro-ncrv.nl/uitzendingen/gevloerd

Mogelijk levert dat nog extra informatie op.
Die recensies van hoogland vloeren :P Ik vond die klant weinig sympathiek maar ik kan hem wel begrijpen. Vlak is het niet, en voldoet ook niet aan de norm. Ik zou ook niet amused zijn als ik daar ruim 3k voor af moest tikken.

• Eppo ©
  • Niet online
De rijdende rechter zou ik vanavond eens gaan kijken, heb wel even de uitslag gelezen. Snap niet dat als je het laat egaliseren en de branche spreekt over max 5 mm verschil dat er dan zo makkelijk wordt gedaan over 'maar' 1 mm verschil meer. Dat is gewoon 20% meer dan maximaal mag. Mogelijk als ik de beelden zie dat het dan wel meevalt, maar toch vreemd (moet ik ook eerlijk zeggen, het golvende effect van mijn vloer is iets wat ik zie aan de hand van mijn plint. Het is niet iets wat ik merk aan het lopen).

Had ook nog even een overzicht foto op mijn whatsapp staan, mogelijk geeft dat een beter beeld over de gehele vloer dan mijn close-up foto's van de plint.

Over het algemeen vind ik de vloer er niet verkeerd uitzien

@Señor Sjon Als je de foto zo ziet, liggen de kopse kanten dan nog steeds (te) dicht op elkaar? Of waren mijn andere foto's gewoon ongelukkige toeval?

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13:42
Ik ben wel verbaasd over de opmerkingen tav van het werken van de vloer. Een verlijmde parketvloer werkt praktisch niet, want de planken zitten verlijmd op de ondergrond. Dit is dus totaal niet te vergelijken met een zwevende vloer zoals de meeste mensen hebben.

Onze parketvloer was verlijmd op een grindvloer en had gespijkerde plinten. Dat kon prima omdat de vloer niet werkt.

• BorisErnst
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 10-12 10:58
quote:
Krisp schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:24:
[...]

Hoe doe je dat over meerdere plinten heen? :? Krijg je dan niet dat er hoogteverschillen zichtbaar zijn doordat de plinten niet op elkaar aansluiten?
Je moet ze dan wel allemaal pas zagen ja, zoals ik al aangaf is het een heel secuur werkje. Maar een goede parketteur kan dat gewoon.

• Magicw00b
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13:37
quote:
loeberce schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:49:
Ik ben wel verbaasd over de opmerkingen tav van het werken van de vloer. Een verlijmde parketvloer werkt praktisch niet, want de planken zitten verlijmd op de ondergrond. Dit is dus totaal niet te vergelijken met een zwevende vloer zoals de meeste mensen hebben.

Onze parketvloer was verlijmd op een grindvloer en had gespijkerde plinten. Dat kon prima omdat de vloer niet werkt.
Je slaat de spijker op zijn kop. Het is dan waarschijnlijk ook een multiplank vloer ipv masieve planken. Maar juist doordat de vloer verlijmd is vallen kleine oneffenheden in de ondervloer meer op.
En dat is zo goed als niet te voorkomen. Heb nognooit een smeervloer gezien die 100%vlak is.

• sbruynis
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 05:38
quote:
BorisErnst schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:17:
[...]

Je moet ze dan wel allemaal pas zagen ja, zoals ik al aangaf is het een heel secuur werkje. Maar een goede parketteur kan dat gewoon.
Heeft mijn collega (timmerman) ook gedaan op een villa. Gehele bg vloer was gevlinderde betonvloer maar een golfslagbad. Kostte hem 2 dagen om de plinten aan te brengen maar die golfslag is eruit.
Kwestie van geduld en finesse
Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*