Bedrijven in V&A diensten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Naar aanleiding van dit topic: Bedrijfsaccount
En dan specifiek de reactie van @Equator in dat topic: Equator in "Bedrijfsaccount"

Volgens de Algemene Voorwaarden is het niet toegestaan V&A te gebruiken namens een bedrijf. TS krijgt dan ook expliciet te horen dat dit niet toegestaan is maar ondertussen staat V&A diensten vol met bedrijven die hun diensten aanbieden.

Deze advertenties zijn allemaal uit naam van een bedrijf:
V&A aangeboden: Vochtschade reparatie aan iMac en MacBook
V&A aangeboden: Reparatie van afdrukapparatuur
V&A aangeboden: Professionele Developement (Gratis hosting.)
V&A aangeboden: Web & IT-Automatisering
V&A aangeboden: Uw smartphone defect? Of misschien een defecte iPad? MZ Mobile
V&A aangeboden: 3D printservice

Duidelijk in strijd met artikel 6.1:

"6.1 Het Lid mag geen gebruik maken van Vraag & Aanbod indien hij:

i minderjarig is of anderszins naar Nederlands recht geen juridisch bindende overeenkomsten kan sluiten;
ii producten aanbiedt in zijn hoedanigheid van handelaar, reseller of retailer van hardware en consumentenelektronica of anderszins handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf."

Gezien het vorige topic gesloten is wil ik toch graag weten of dit nu wel of niet toegestaan is en waar de grens dan getrokken wordt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En om het een en ander toe te lichten en/of aan te vullen,

2e hands Nonsens

Ruimere openstelling V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ter aanvulling, in F_J_K in "Bedrijfsaccount" wordt de topicstarter duidelijk gemaakt dat een Bedrijfsaccount hier niet de bedoeling voor is.

Ook wordt de V&A FAQ nog even aangehaald. Daarin staan ook het e.e.a. aan uitzonderingen.

En als blijkt dat de algemene voorwaarden in deze achterhaald zijn, dan bied ik daarvoor mijn welgemeende excuses aan. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Equator op 09-05-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 11:36

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

@Tsurany Waar de grens getrokken wordt is volgens mij wel duidelijk. De vraag is volgens mij meer of en wanneer er gehandhaafd wordt.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:30

Pazo

Mroaw?

Conclusie: @PerlinNoise mag zijn (bedrijfs)diensten dus onder zijn eigen naam wel aanbieden.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik vraag me af of de V&A FAQ compleet up to date is.

"2) Het mogen geen courante producten zijn die op dat moment ook in de Pricewatch staan, aangezien in dat geval een directe concurrentie met de betalende shops in de PriceWatch ontstaat en dat is niet gewenst. "

Yikes, daar gaat het al mis. iPhones in seal verkopen kan prima, blijkbaar tientallen iPhones ook (een van de vele voorbeelden)

@Equator Nee, dat zijn ze niet en dat maakt het daarom ook zo moeilijk om te bepalen wat nou wel en niet mag, zelfs na al die jaren en vele discussies blijft het een vraag voor vele.

Fietsbel in "Ruimere openstelling V&A"
Een van de veeeeeeeeeeeele pogingen om het duidelijker te krijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door Fietsbel op 09-05-2018 10:45 ]

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Equator schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:29:
Ter aanvulling, in F_J_K in "Bedrijfsaccount" wordt de topicstarter duidelijk gemaakt dat een Bedrijfsaccount hier niet de bedoeling voor is.

Ook wordt de V&A FAQ nog even aangehaald. Daarin staan ook het e.e.a. aan uitzonderingen.

En als blijkt dat de algemene voorwaarden in deze achterhaald zijn, dan bied ik daarvoor mijn welgemeende excuses aan. :)
In dat topic geef je ook aan dat, conform de voorwaarden, bedrijfsdiensten ook niet aangeboden mogen worden vanuit de eigen account. Toch zie ik in V&A diensten die aangeboden worden namens een bedrijfsaccount of namens een normale account maar uit naam van een bedrijf.

Dus of de algemene voorwaarden moeten strenger gehanteerd worden of een kleine update is op zijn plaats. Zeker gezien, wanneer het om producten gaat, bedrijven wel 2e hands of refurbished producten mogen aanbieden maar geen nieuwe producten. Ook dat is verwarrend kijkende naar de algemene voorwaarden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tsurany schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:38:
[...]

In dat topic geef je ook aan dat, conform de voorwaarden, bedrijfsdiensten ook niet aangeboden mogen worden vanuit de eigen account. Toch zie ik in V&A diensten die aangeboden worden namens een bedrijfsaccount of namens een normale account maar uit naam van een bedrijf.
Waar jij bedrijfsaccount bedoelt, is waarschijnlijk niet de web-care variant die wij op GoT als Bedrijfsaccount kennen.

Nogmaals, een Bedrijfsaccount op Tweakers heeft tot doel web-care. Helpen met vragen of problemenm.b.t. je eigen product/dienst/bedrijf.

Bedrijfsmatig producten verkopen op V&A is iets anders. Iets wat volgens de huidige AV niet mag, maar wat blijkbaar achterhaald is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 10:13
Equator schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:44:
[...]

Waar jij bedrijfsaccount bedoelt, is waarschijnlijk niet de web-care variant die wij op GoT als Bedrijfsaccount kennen.

Nogmaals, een Bedrijfsaccount op Tweakers heeft tot doel web-care. Helpen met vragen of problemenm.b.t. je eigen product/dienst/bedrijf.

Bedrijfsmatig producten verkopen op V&A is iets anders. Iets wat volgens de huidige AV niet mag, maar wat blijkbaar achterhaald is.
Iets wat al lang geleden achterhaald is maar nooit wordt aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Equator schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:44:
[...]

Ok. Dan hebben we dus bedrijfsaccount, normale accounts waar een bedrijf achter zit en normale accounts waar een persoon achter zit.
Dus wat er nu gebeurt in V&A gaat tegen de voorwaarden in maar diezelfde voorwaarden worden gebruikt om tegen een andere user te vertellen dat het niet mag. Ik vind het slotje op dat topic dan wel erg voorbarig aangezien de voorwaarden en de praktijk niet overeen lijken te komen

Is het mogelijk hier een officieel antwoord vanuit Tweakers over te krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:25

Mortum

Moderator Discord / TFV & AWM

Prutser!

Als je jou profiel bewerkt, en helemaal naar onderen scrolled:
Bedrijfsinformatie
In vraag & aanbod is het mogelijk om dienstadvertenties te plaatsen. Het is hierbij mogelijk je advertenties te plaatsen met bedrijfsinformatie.

Dit spreekt nogal het enkel web-care functie voor bedrijfsaccounts een beetje tegen.

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
@Pazo Het enige wat ik zou willen aanbieden via V&A is bios updates voor een kleine bijdrage (5 a 10 euro). Er is niemand anders die dit doet (op Tweakers), en de Tweakers die bij mij zijn gekomen zijn daar mee gered. Dit is vanuit oogpunt mede Tweakers te helpen, niet geld mee te verdienen of aan promotie te doen. Zou dit alleen liever niet onder mijn prive account doen.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tsurany schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:00:
[...]

Ok. Dan hebben we dus bedrijfsaccount, normale accounts waar een bedrijf achter zit en normale accounts waar een persoon achter zit.
Waar vanuit Tweakers deze laatste 2 voor zover ik weet gelijk zijn.
[...]

Dus wat er nu gebeurt in V&A gaat tegen de voorwaarden in maar diezelfde voorwaarden worden gebruikt om tegen een andere user te vertellen dat het niet mag.
Ik niet expliciet tegen deze gebruik gezegd dat het niet mag, ik heb alleen later gezegd dat het volgends de AV niet is toegestaan.
Ik vind het slotje op dat topic dan wel erg voorbarig aangezien de voorwaarden en de praktijk niet overeen lijken te komen

Is het mogelijk hier een officieel antwoord vanuit Tweakers over te krijgen?
Dat slotje was vanwege de discussie die offtopic ging. Het ging niet meer over de oorspronkelijke vraag van de topicstarter, maar het verschoof naar het bespreken of Foritain al dan niet bedrijfsmatig bezig was. Om die reden heb ik het topic dan ook gesloten.
En dat staat ook in mijn sluitmessage.
Goed, ik ga dit topic sluiten. Het originele topic gaat over het al dan niet mogen starten van een bedrijfsaccount voor bepaalde doeleinden. Die vraag is beantwoord. Alle zijsprongen over andere gebruikers zijn niet ter zake doende.
Een uitspraak over het wel of niet bedrijfsmatig gebruik mogen maken van V&A ga ik niet geven. Dan zal je moeten wachten tot er iemand langskomt die daar wel wat over kan zeggen.

Mortum schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:02:
Als je jou profiel bewerkt, en helemaal naar onderen scrolled:
Bedrijfsinformatie
In vraag & aanbod is het mogelijk om dienstadvertenties te plaatsen. Het is hierbij mogelijk je advertenties te plaatsen met bedrijfsinformatie.

Dit spreekt nogal het enkel web-care functie voor bedrijfsaccounts een beetje tegen.
Met andere woorden, de term Bedrijfsaccount (zoals we deze al meerdere jaren gebruiken) denkt niet de juiste lading. Nu bestaat deze slechts als web-care. Als er een andere variant komt die bedrijfsmatig gebruikt kan worden voor verkoop van producten en diensten, dan is dat echt iets anders.

[ Voor 18% gewijzigd door Equator op 09-05-2018 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:25

Mortum

Moderator Discord / TFV & AWM

Prutser!

Equator schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:18:

[...]

Met andere woorden, de term Bedrijfsaccount (zoals we deze al meerdere jaren gebruiken) denkt niet de juiste lading. Nu bestaat deze slechts als web-care. Als er een andere variant komt die bedrijfsmatig gebruikt kan worden voor verkoop van producten en diensten, dan is dat echt iets anders.
Nee precies, ik haal het ook enkel aan omdat er veel verwarring nu heerst rondom wat wel en niet kan.

Is de beperking dan dat je zakelijk en privé niet mag scheiden d.m.v. een 2e account?

Of dat je dan stiekem toch eigenlijk geen zakelijke advertenties mag maken, maar er een enthousiaste devver wel die mogelijkheid heeft ingebakken?? :P

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mortum schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:32:
[...]

Nee precies, ik haal het ook enkel aan omdat er veel verwarring nu heerst rondom wat wel en niet kan.

Is de beperking dan dat je zakelijk en privé niet mag scheiden d.m.v. een 2e account?

Of dat je dan stiekem toch eigenlijk geen zakelijke advertenties mag maken, maar er een enthousiaste devver wel die mogelijkheid heeft ingebakken?? :P
De enige beperking die er nu is, is niets anders dan een afspraak met de eigenaar van een Bedrijfsaccount. Wellicht dat er nog technische maatregelen zijn genomen die een dergelijk account beperken in het kunnen, maar daar heb ik geen zicht op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit is al vaker besproken. Adverteren in V&A door bedrijven is toegestaan, mits het geen courante producten zijn die op dat moment ook in de Pricewatch staan. Dus overstock, 2e kans, refurbished, schadegevalletje e.d mag wel, nieuwe producten niet.
En ja, de Algemene Voorwaarden en FAQ zijn soms niet helemaal duidelijk op dit vlak, we zijn ons hiervan bewust en er wordt aan gewerkt om de spelregels helder en duidelijk op papier te zetten.
Wat @PerlinNoise wil aanbieden in V&A is dus geen enkel probleem.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 19:09
Ik kwam bij dit topic terecht, omdat ik exact dezelfde vraag had over deze advertenties: https://tweakers.net/aanbod/user/964799/

Ik heb ook de AV gecheckt en hierin staat op dit moment dat het niet mag. In mijn ogen zou dan ook volgens de AV (van dit moment!) gemodereerd moeten worden. Gebruikers zeggen namelijk akkoord te gaan met die AV en niet met hoe het ooit zou kunnen zijn en wat door de vingers wordt gezien. Anders gezegd, ik mag dus als gebruiker verwachten dat hier geen bedrijven adverteren.

Het lijkt mij acceptabel om bijvoorbeeld niet heel actief te gaan zoeken naar 'overtredingen', maar wel eerlijk response te geven op gevallen die actief gemeldt worden. Het is namelijk bepaald niet transparant, dat de FAQ afwijkt van de AV en dat daarin weer wordt afgeweken per forumpost.

Een ander issue, maar dat geldt meer persoonlijk voor mij, is dat ik de V&A vind afglijden naar marktplaats, waar tegenwoordig ook minstens de helft van de advertenties van bedrijven is. Ik denk dat V&A een belangrijk onderdeel is van Tweakers, omdat er onder persoonlijke titel gehandeld wordt. Als dat geslachtofferd gaat worden, zou ik dat bijzonder jammer vinden omdat je binnen de korste keren door de bomen het bos niet meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-09 18:11

Sweatleek

404: Member Not Found

EnigmA-X schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:56:
Ik kwam bij dit topic terecht, omdat ik exact dezelfde vraag had over deze advertenties: https://tweakers.net/aanbod/user/964799/
Omdat er onder persoonlijke titel gehandeld wordt. Als dat geslachtofferd gaat worden, zou ik dat bijzonder jammer vinden omdat je binnen de korste keren door de bomen het bos niet meer ziet.
Hier is al vaker om gevraagd. "iets van een filter" te implementeren. Maar ze willen het zo "open" mogelijk houden. Dat is eigenlijk de kern van het probleem in een zin.

Ik denk persoonlijk dat dit het "makkelijkste" (ben geen devver :) ) is.

Dan kunnen tweakers die alleen met medetweakers willen handelen hun gang gaan.

Mensen die klagen over de "spam" van bedrijven die hun hele inventaris online gooien binnen 2 minuten. Rustig hun spam eten s'avonds :X

De admins hoeven niet iedere week een topic te sluiten rond dit onderwerp.

confused reality

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09 16:29
Wellicht deze even bekijken: https://tweakers.net/aanbod/user/964799/ 369 nieuwe producten (21% BTW bevestigt dat het hier niet om tweedehands 'marge' producten gaat).
Pagina: 1