Bedrijfsaccount

Pagina: 1
Acties:
  • 1.870 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Mijn vraag
Is het toegestaan een bedrijfsaccount op Tweakers te hebben? Dit zou in theorie een tweede account zijn.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Volgens 3.6 is het niet toegestaan:
3.6 Het is een Lid niet toegestaan meer dan één (1) Account aan te vragen of te beheren. Het is een Lid verder niet toegestaan (opnieuw) een Account aan te vragen of te beheren nadat Tweakers de aanvraag van een (aspirant-) Lid voor een Account heeft geweigerd of een Account van het Lid na registratie heeft opgeheven.

Voor mij is punt 3.6 niet duidelijk over bedrijfsaccounts. :)

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ja, ik meen onder aanvullende voorwaarden. Dan moet er natuurlijk wel een goede reden voor zijn. Ook BA's zijn niet om reclame te maken :+

Is het een algemene vraag of wil je er een aanvragen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
F_J_K schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:58:
Ja, ik meen onder aanvullende voorwaarden. Dan moet er natuurlijk wel een goede reden voor zijn. Ook BA's zijn niet om reclame te maken :+

Is het een algemene vraag of wil je er een aanvragen?
Ik zou er een willen aanvragen om bios update voor Ryzen 2de generatie aan te bieden via V&A voor een kleine prijs. Als het toegestaan is ook een algemeen computerhulp op locatie via V&A.
Eventueel kan ik via PM naar een admin extra informatie geven over mijn startende bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Daar zijn BA's dus heel erg niet voor bedoeld. Die zijn er juist alleen voor webcare-achtige zaken en vooral geen handel :)

Voor wat jij wil: zie V&A FAQ (V&A is bedoeld voor primair prive-personen, niet bedrijven). Benader evt. @Microkid even.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Prima. Dan weet ik genoeg.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
Aloude discussie dit, maar waar trekken jullie de grens. Deze tweaker geeft het netjes aan, maar bijvoorbeeld Foritain doet zich voor als een “normale gebruiker” maar heeft ondertussen ook een bedrijfsmodel om zijn account heen gebouwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dat is een scheve vergelijking.

Een Bedrijfsaccount op Tweakers is een account voor webcare zaken. Een medewerker van een bedrijf kan daarmee vanuit het bedrijf reageren in topics die over een product van dat bedrijf of specifiek over dat bedrijf gaan. Daarmee is het de wens om 1) sneller te kunnen ondersteunen en 2) meer gevoel te krijgen bij de ideeën van de gebruikers van het product/dienst.
Een bedrijfsaccount mag ook niet reageren in andere topics (die niet over zijn bedrijf/dienst/product gaan) en mag ook geen topics zelf starten.

Foritain is in alle opzichten een normale gebruiker die privé veel review werk doet. Of hij daar nu geld mee verdient of niet, maakt het geen bedrijfsaccount. Dat is verder ook niet terzake doende. Het gaat in dit topic over het hebben of krijgen van een bedrijfsaccount op Tweakers. Niet over andere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
@Equator maar TS geeft ook niet aan dat hij als webcaremedewerker zijn bedrijf wil vertegenwoordigen. Hij geeft aan dat hij bedrijfsmatig wil handelen op V&A, en vraagt of dat moet vanuit een Bedrijfsaccount of niet.

En laten we nu even naar Foritain kijken: 232 V&A recensies ontvangen in 6 jaar tijd en 22K karma aldaar. En dat icm. al die reviews, dat lijkt me ook best wel handelen vanuit ondernemersoogpunt. Dus ik zie echt nog steeds het verschil niet, behalve dat TS het netjes vraagt. Ik geef toe, het is een grijs gebied. Maar wat TS voorstelt is echt niet anders dan wat Foritain (en waarschijnlijk vele anderen ook) nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus wat PerlinNoise wilt moet hij gewoon onder zijn normale user account uitvoeren?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

nino_070 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:57:
@Equator maar TS geeft ook niet aan dat hij als webcaremedewerker zijn bedrijf wil vertegenwoordigen. Hij geeft aan dat hij bedrijfsmatig wil handelen op V&A, en vraagt of dat moet vanuit een Bedrijfsaccount of niet.
En daar wordt netjes op geantwoord: F_J_K in "Bedrijfsaccount"
Daar is een BA niet voor bedoeld.
En laten we nu even naar Foritain kijken: 232 V&A recensies ontvangen in 6 jaar tijd en 22K karma aldaar. En dat icm. al die reviews, dat lijkt me ook best wel handelen vanuit ondernemersoogpunt. Dus ik zie echt nog steeds het verschil niet, behalve dat TS het netjes vraagt. Ik geef toe, het is een grijs gebied. Maar wat TS voorstelt is echt niet anders dan wat Foritain (en waarschijnlijk vele anderen ook) nu doet.
Waar zie jij de link tussen bedrijfsmatig handelen, en de reviews die Foritain schrijft voor alle medetweakers.

Foritain schrijft die reviews in zijn eigen tijd, Tweakers.net geeft hem daar geen geld voor, en alle tweakers (jij, ik en alle anderen) hebben daar plezier van. Foritain krijgt daar alleen karma voor.

edit: En wat hij verkoopt staat daar in mijn ogen los van.

Maar goed, ik ga deze discussie niet verder voeren.
Tsurany schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:05:
Dus wat PerlinNoise wilt moet hij gewoon onder zijn normale user account uitvoeren?
In de algemene voorwaarden, artikel 6 lid 1 staat duidelijk beschreven:
6.1 Het Lid mag geen gebruik maken van Vraag & Aanbod indien hij:

i minderjarig is of anderszins naar Nederlands recht geen juridisch bindende overeenkomsten kan sluiten;
ii producten aanbiedt in zijn hoedanigheid van handelaar, reseller of retailer van hardware en consumentenelektronica of anderszins handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.
Dus nee, dat mag hij niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Equator op 09-05-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nino_070 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:57:

Sinds de regels voor V&A versoepelt zijn staat heel V&A vol met bedrijven die hun spullen daar aanbieden. En dat zonder bedrijfsaccount. Want ja, die hele pricewatch is daar niet voor bedoelt ofzo? Hele discussies over geweest maar schijnbaar was dat "in het voordeel" van ons Tweakers. Dat de gewone Tweaker die zijn spulletjes wil verkopen daarin benadeelt word was verder niet interessant.

@Equator Je hebt dus nogal wat gemist in die discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:10:
[...]

Sinds de regels voor V&A versoepelt zijn staat heel V&A vol met bedrijven die hun spullen daar aanbieden. En dat zonder bedrijfsaccount. Want ja, die hele pricewatch is daar niet voor bedoelt ofzo? Hele discussies over geweest maar schijnbaar was dat "in het voordeel" van ons Tweakers. Dat de gewone Tweaker die zijn spulletjes wil verkopen daarin benadeelt word was verder niet interessant.

@Equator Je hebt dus nogal wat gemist in die discussie.
Tweakers is tegenwoordig een commercieel bedrijf, dus wen er maar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Goed, ik ga dit topic sluiten. Het originele topic gaat over het al dan niet mogen starten van een bedrijfsaccount voor bepaalde doeleinden. Die vraag is beantwoord. Alle zijsprongen over andere gebruikers zijn niet ter zake doende.

En ik zal ongetwijfeld niet alles meegekregen hebben, maar ik refereer naar de waarheid in de algemene voorwaarden. Daarin staat nog steeds dat het niet mag. Dat het getolereerd wordt is wat anders. Als je daar wat van vindt, dan staat het je vrij een eigen topic te starten.

[ Voor 28% gewijzigd door Equator op 09-05-2018 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:12:
[...]

Tweakers is tegenwoordig een commercieel bedrijf, dus wen er maar aan.
8)7 Dat is 't vanaf dag 1 geweest ;) :>

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.