2e hands Nonsens

Pagina: 1
Acties:
  • 2.782 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-09 00:37
een reactie van mij gekopieerd van elders op de site :
'Ik vraag me af of Tweakers niet helemaal moet ophouden met het 2e hands gedeelte, want het lijkt er op dat nu handige wannabe webshopjes nieuw als 2e hands aanbieden om maar onder de voorwaarden van tweakers uit te komen en geen garanties aan de kopers te hoeven geven .
Mijn advies aan de lezers : bespaar aub geen paar tientjes op deze manier. Het kan je duur komen te staan en je hebt niet de garanties van de normale webwinkels. Een van de voordelen van een webwinkel die geregistreerd is bij tweakers is dat je de shopreviews kan lezen. Ook ziet Tweakers geen cent voor de '2e hands' producten en dat kan ook nog eens hun dus beschadigen.
En ja ik ben zuur dat steeds meer de reacties hier door dit soort figuren met zogenaamde 2e handse producten. Een oplossing is ook gewoon de 2e hands opmerkingen te verwijderen. Ze zijn totaal niet informatief en kunnen beschouwd worden als spam.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Misschien zouden ze een bepaalde 'lidmaatschapstijd' moeten invoeren, 3 maanden actief op Tweakers en dat je dan pas dingen aan kan bieden op Tweakers?

Zat net even op V&A en zag een GTX1080 voor 620 van iemand die sinds 30sept een account heeft.
Er is dan ook geen feedback aanwezig, persoonlijk zou ik het al niet vertrouwen.

Ben in het verleden wel meerdere V&A's tegen gekomen waar die aanbieders net 2-3 dagen een account hadden en 0.0 actief waren op Tweakers zelf.

Dat Tweakers voor V&A niets ontvangt ok, maar wat je aangeeft is misschien lastig te bewijzen?

Oudji
Deze persoon lijkt ook puur en alleen hier te zitten om handel te drijven.

[ Voor 11% gewijzigd door prutser001 op 05-10-2016 07:40 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shroudster
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:35
Tja het is maar net waarvoor de site gebruikt wordt.
Zelf ben ik ook niet echt actief op de fora of een blogger die de nieuwste hype wilt verkondigen.
Zoals duidelijk op mijn profiel te zien is ben ik ook meer V&A user en gebruik ik Tweakers verder voornamelijk voor de pricewatch/het opzoeken van specificaties.
Maakt dat mij nu minder een tweaker?
Ben eigenlijk vooral benieuwd naar welke webshops "nieuwe" producten aanbieden middels V&A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:20

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Zie Ruimere openstelling V&A voor een discussie hierover. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 15:29
prutser001 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 07:36:

Oudji
Deze persoon lijkt ook puur en alleen hier te zitten om handel te drijven.
De persoon die hier handel lijkt te drijven heeft wel alleen goede reviews, als mensen er voor willen betalen en het verder gewoon prima is zie ik geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:38
Tja er word gemeten met twee maten.
Heb zelf een keer een hele zolder aan spullen op V&A gezet en dat is toen door een MOD verwijderd (wel een aantal jaar geleden) en werd ik beticht van commerciële activiteiten en zou dit in strijd zijn met de richtlijnen. Op dit moment kan ik er wel meer aanwijzen die permanent commerciële activiteiten in V&A hebben staan (kijk maar eens bij de HDD's zal geen namen noemen).
Heb hier altijd een raar gevoel aan over gehouden. Meten met twee maten heet dat volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Dat is dus gewijzigd in Aug 2015, zie het eerder aangehaalde topic Ruimere openstelling V&A

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 10:53
Ik ben gestopt naar V&A te kijken.
Ik overweeg de aankoop van een mobiele luidspreker.

Als je het moet geloven heeft er iemand eens in een gekke bui 10 exemplaren van een tiental modellen gekocht en zich later bedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-10 00:51
AtariXLfanboy schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 01:23:
een reactie van mij gekopieerd van elders op de site :
'Ik vraag me af of Tweakers niet helemaal moet ophouden met het 2e hands gedeelte, want het lijkt er op dat nu handige wannabe webshopjes nieuw als 2e hands aanbieden om maar onder de voorwaarden van tweakers uit te komen en geen garanties aan de kopers te hoeven geven .
Mijn advies aan de lezers : bespaar aub geen paar tientjes op deze manier. Het kan je duur komen te staan en je hebt niet de garanties van de normale webwinkels. Een van de voordelen van een webwinkel die geregistreerd is bij tweakers is dat je de shopreviews kan lezen. Ook ziet Tweakers geen cent voor de '2e hands' producten en dat kan ook nog eens hun dus beschadigen.
En ja ik ben zuur dat steeds meer de reacties hier door dit soort figuren met zogenaamde 2e handse producten. Een oplossing is ook gewoon de 2e hands opmerkingen te verwijderen. Ze zijn totaal niet informatief en kunnen beschouwd worden als spam.'
persoonlijk zou ik voor een karma minima pleiten, voordat je wat kunt plaatsen.
Het is wat makkelijker om een script te schrijven om telkens nieuwe accs te maken (waarna je vanzelf wel bij die drie maand komt) dan karma te verdienen, zonder serieus te reageren / serieuze reviews te maken O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:32

MsG

Forumzwerver

cadsite schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:11:
Ik ben gestopt naar V&A te kijken.
Ik overweeg de aankoop van een mobiele luidspreker.

Als je het moet geloven heeft er iemand eens in een gekke bui 10 exemplaren van een tiental modellen gekocht en zich later bedacht...
In plaats van verbitterd er mee stoppen kan je toch ook dit soort kwesties aankaarten? Men kan niet magisch alles zien.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al een aantal keren aangehaald maar helaas is T.net doof voor de argumenten van de tegenstanders.

Dan geef je het op een gegeven moment maar op. Ik ben ook veel minder actief in V&A geworden door dit grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
Helaas is dit niet in V&A maar misbruik van de reaktiemogelijkheid op het nieuws. De misleidende opmerkingen daar over oa 2e hands komen me aardig keel uit. Belangrijk deel van Tweakers is dat hier de consument een redelijk goed beeld van de webshops kan krijgen. Misschien moet Tweakers daar maar (weer?) eens artikel aan wijden. De risico's die men loopt door bij garage-handelaartje wat te kopen zijn groot en al helemaal als het daadwerkelijk wel 2e hands is. Dat is alleen maar interessant als het echt veel goedkoper is dan de nieuwprijs, maar dat is bij deze spammers zelden het geval.

[ Voor 4% gewijzigd door AtariXLfanboy op 05-10-2016 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 10:53
MsG schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:08:
[...]

In plaats van verbitterd er mee stoppen kan je toch ook dit soort kwesties aankaarten? Men kan niet magisch alles zien.
Tsja...
Waar trek je dan de lijn?
Dit bijvoorbeeld:
gallery: JasonArnhem
Persoonlijk vind ik dit niet normaal, maar wie ben ik om hier te gaan "rapporteren"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:44
Wat is nu eigenlijk je probleem? Je bent toch niet verplicht om bij dat soort 'shops' te kopen? Ik gebruik V&A minimaal, maar als ik iets 2e-hands koop, probeer ik een echte particulier te vinden.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

hoi3344 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:07:
[...]

persoonlijk zou ik voor een karma minima pleiten, voordat je wat kunt plaatsen.
Deze suggestie wordt regelmatig gedaan. Het argument daartegen is dat het schijnveiligheid creëert. Floppus heeft daar al meermaals over gepost (link uit search). Het meest uitgebreide verhaal: Verwijderd in "Verontrustend aantal nieuwe gebruikers in V&A"
AtariXLfanboy schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:38:
Helaas is dit niet in V&A maar misbruik van de reaktiemogelijkheid op het nieuws. De misleidende opmerkingen daar over oa 2e hands komen me aardig keel uit. Belangrijk deel van Tweakers is dat hier de consument een redelijk goed beeld van de webshops kan krijgen. Misschien moet Tweakers daar maar (weer?) eens artikel aan wijden. De risico's die men loopt door bij garage-handelaartje wat te kopen zijn groot en al helemaal als het daadwerkelijk wel 2e hands is. Dat is alleen maar interessant als het echt veel goedkoper is dan de nieuwprijs, maar dat is bij deze spammers zelden het geval.
Je hebt het over nieuwsberichten op de Frontpage? Dat was in eerste instantie niet duidelijk. Heb je voorbeelden van een dergelijk nieuwsbericht en een dergelijke misleidende opmerking over tweedehands? Wie/wat bedoel je met spammers?

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
Reacties op de nieuwsberichten komt het wel vaker voor oa hier : maar reacties zijn gewijzigd)
Tri Force in 'nieuws: Afbeeldingen bevestigen komst Nvidia GTX 1050 Ti'
en het ongepaste gezeur over V&A in menig topic komt vaker voor. (Het lijstje zijn videokaarten die hier '2ehands' aangeboden worden voor ongeveer de nieuwprijs)

[ Voor 17% gewijzigd door AtariXLfanboy op 05-10-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 18:37

Kek

3flix

god hier gaan we weer.

V&A heeft ook genoeg legitieme mensen die er gewoon iets tweedehands kopen of verkopen.

ja er zitten wat shops bij, maar die zie je snel genoeg..

en dan; als je het niet wil kopen, moet je dat toch gewoon lekker niet doen..?

ga dan lekker op marktplaats je meuk opzoeken ofzo, daar wordt je helemaal depri van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
Ja houd dat dan in V&A en ga niet lopen bullshitten onder diverse nieuwsberichten zeg! Heel dat 2e hands gezeur hoort idd beter op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 13:40

NSG

Je weet niks!

Daar is toch het moderatiesysteem voor? Kom je zoiets tegen als reactie onder een nieuwsbericht dan geef je het een 0.

En ja V&A is niet meer wat het geweest is. Voor mij persoonlijk vallen Tweakers met 60+% karma uit V&A onder de categorie Marktplaats-verkoper/handelaar en vermijd ik hun het liefst, zelfs al is alle feedback positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

AtariXLfanboy schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:11:
Ja houd dat dan in V&A en ga niet lopen bullshitten onder diverse nieuwsberichten zeg! Heel dat 2e hands gezeur hoort idd beter op Marktplaats.
Oneens, waarom zou je je überhaupt bemoeien met overeenkomsten van andere mensen door V&A weg te halen. Het is niet dat de wannabe webshops jou oplichten op deze manier. Ze zeggen dat het nieuw is dat je geen garantie hebt etc. als dat zo is dan is dat zo.. kopers moeten dan zelf overwegen of ze het willen of niet. In deze instantie wil jij dat dus blijkbaar niet. Dat je van een koude kermis thuis kan komen kan zo zijn maar dit kan ook gebeuren met particuliere verkopers.. 2de hands is gewoon een gebied waar je risico kan lopen. Daarnaast vind ik het via Tweakers nog altijd netter gaan dan marktplaats en koop en verkoop producten alleen via Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
Het idee van Tweakers iig is dat je door de reviews een oordeel kan vormen over de verkopende partijen en dus daardoor dat risico kleiner is. Maar dat is dus onmogelijk bij dit soort indiviuele gebruikers die denk ik met meerdere accounts werken. Modden lijkt iig niet te helpen... dit soort V&A/2e hands opmerkingen blijven maar veel te vaak terugkomen. En wat als de gewone webwinkels dat ook zelf gaan doen in de reacties onder nieuwsberichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:01

crisp

Devver

Pixelated

De redactie doet niet met V&A dus even een tikje naar V&A Feedback :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.