Acties:
  • +8Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-05 06:23

Omdat de Electronic Entertainment Expo (E3) niet lang meer op zich laat wachten vond ik het tijd voor een 2018-topic. Gamers zullen weer rijkhalzend naar deze beurs uitkijken. Hieronder al wat tijden van enkele persconferenties. De beurs zelf zal plaatsvinden van 12 - 14 juni.

E3 2018 Press Conference Schedule

Zaterdag - 9 juni
Electronic Arts -- 20.00

Zondag - 10 juni
Microsoft -- 22.00

Maandag - 11 juni
Ubisoft -- 22.00
Bethesda -- 03.30
Square Enix -- 19.00

Dinsdag - 12 juni
PC Gaming Show -- 00.00
Sony -- 03.00
Nintendo -- 18.00

Overzicht

Plattegrond beurs

http://logok.org/wp-content/uploads/2014/12/Nintendo-logo-red.png
https://www.nintendo.nl/G...voor-E3-2018-1370102.html
Nederlandse pagina van Nintendo over de E3 van 2018. Informatie over het Splatoon en Super Smash Bros toernooi en Nintendo Treehouse.
http://logok.org/wp-content/uploads/2014/07/PlaysStation-wordmark.png
http://www.ign.com/articl...ces-showcase-date-details
Sony kiest tijdens deze E3 voor een andere aanpak dan de traditionele presentatie die we gewend zijn. Sony zal zich vooral richten op Death Stranding, Ghosts of Tsushima, Spider-Man en The Last of Us 2.
http://logok.org/wp-content/uploads/2014/12/Xbox-logo-wordmark.png
https://news.xbox.com/en-us/2018/03/14/e3-2018-venue/
De E3-persconferentie van 2018 moet volgens Microsoft zelf de grootste show ooit worden. Het bedrijf staat dit jaar namelijk niet op de beursvloer maar is verplaatst naar het Microsoft Theater in LA.

* Mocht iemand ergens op het internet nieuwe aankondigingen van persconferenties tegenkomen stuur mij dan even een PM.

[Voor 41% gewijzigd door GovertNL op 12-05-2018 12:05]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:13

Geronimous

Moderator Spielerij

Ben erg benieuwd naar alle candy weer! Ik heb zo'n idee dat dit jaar absoluut niet gaat teleurstellen...

Wat betreft Battlefield 2018, ik ga er nog van uit dat ze een reveal trailer de deur uit doen voor hun eigen event in juni.

Wel erg benieuwd naar gameplaybeelden, nieuwe reveals, etc

(1-2-2022) in memoriam: Mike aka poor Leno

Acties:
  • +1Henk 'm!
Vooral benieuwd naar de nieuwe FROM game en The Last of Us 2 gameplay. Hopelijk krijgen we ook meer Death Stranding en Ghost of Tsushima te zien + een Days Gone releasedatum.

Cyberpunk ben ik gematigd nieuwsgierig naar, aangezien ik TW3 niets vind. De setting vind ik alvast erg tof tussen al die medieval/fantasy RPG's.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-03-2022
Ik ben vooral benieuwd naar wat Microsoft laat zien, en dan niet naar games als Crackdown (bleh) maar gewoon nieuwe projecten of oude projecten (fable) waar nieuw leven in geblazen wordt

Tevens ben ik met Bram eens dat ik wel benieuwd ben waar From Software mee bezig is, en erg benieuwd of Sony iets laat weten van een PS5.

PSN: Mallakai-NL

Acties:
  • 0Henk 'm!
Rocksteady z’n nieuwe ip is het enigste belangrijke deze E3.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij

PS5 is nog ver weg denk ik, dat verwcht ik totaal niet.

The Last of Us 2 inderdaad met gameplay

Cyberpunk en Beyond good & evil 2 ook erg benieuwd naar, de setting is erg gaaf, dat neon-futurisme van Blade Runner :) Als ze dat sfeertje weten te zetten, ben ik alvast fan!

PS: titelfix :P

[Voor 4% gewijzigd door Geronimous op 07-05-2018 20:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ColdTurkey
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-05-2018
Cyberpunk gaat niet meer voor dit jaar zijn toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GovertNL
Jeroenimoes schreef op maandag 7 mei 2018 @ 20:05:
PS5 is nog ver weg denk ik, dat verwcht ik totaal niet.

The Last of Us 2 inderdaad met gameplay

Cyberpunk en Beyond good & evil 2 ook erg benieuwd naar, de setting is erg gaaf, dat neon-futurisme van Blade Runner :) Als ze dat sfeertje weten te zetten, ben ik alvast fan!

[mbr]PS: titelfix :P[/]
Bedankt!

In mijn ogen moet Microsoft dit jaar wel echt met een goede persco over de brug komen. Alledrie de consoles in huis maar de Xbox heeft echt al gigantisch lang niet aangestaan.

BG&E2 ben bang dat dit spel gaat tegenvallen. Die vroege gameplaybeelden deden mij persoonlijk niks. Het zijn gelukkig vroege beelden maar vond het vrij “kaal”. Ook vind ik het jammer dat het een prequel is.

De nieuwe IP van Rocksteady daar ben ik idd erg benieuwd naar.

Toch kijk ik wederom het meest uit naar Sony en Nintendo. Super Smash Bros en Metroid Prime 4, laat maar komen. Hopenlijk een kleine glimp van Pokémon op de Switch.

Ook kijk ik wel uit naar nieuwe beelden van Anthem, dat zag er vorig jaar wel indrukwekkend uit. En hopelijk wat nieuwe IP’s. Kortom ik kijk uit naar de maand juni.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Zijn erg veel games waar ik dit jaar naar uit kijk en daarom heeft deze E3 de potentie om die van 2015 te overtreffen.

Cyberpunk 2077, shadow die twice, nieuwe kingdom hearts 3 trailer, The last of us 2, ghost of tsushima, avenger game en nog zoveel meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien ten overvloede maar ET is +6 vanaf NL. Dus 4pm ET is 22:00 voor den Ollanders en Les Belges :)

Komt vast wel goed zodra de topicstart updates krijgt.

Ik ben erg simpel; zal alleen Microsoft bekijken en me dan moeten verheugen op FH3 en misschien een gave tactical shooter (hopelijk en zo "langzaam" als de eerste Ghost Recon games).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik denk dat beyond good and evil 2 een game gaat worden dat je blij mag zijn dat hij een keer in 2020 released.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GovertNL
MAX3400 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 20:26:
Misschien ten overvloede maar ET is +6 vanaf NL. Dus 4pm ET is 22:00 voor den Ollanders en Les Belges :)

Komt vast wel goed zodra de topicstart updates krijgt.

Ik ben erg simpel; zal alleen Microsoft bekijken en me dan moeten verheugen op FH3 en misschien een gave tactical shooter (hopelijk en zo "langzaam" als de eerste Ghost Recon games).
Weet je dat zeker? Ik dacht namelijk zelf +5. Wilde dit nog ff opzoeken maar zit op moment op Aruba. Daarnaast ligt mij bij dat ik ergens eerder had gelezen dat die van Microsoft om 21.00 zou plaatsvinden, volgens mij op IG.

Acties:
  • +1Henk 'm!
PT is 9 uur eerder dan bij ons, dus ms is om 22:00.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@GovertNL

Ik heb altijd 6 uur in mijn hoofd gehad maar mogelijk zitten we ook met "verschillen" qua zomer- en wintertijd want sommige landen gaan op andere momenten over?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GovertNL
MAX3400 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:01:
@GovertNL
[afbeelding]

Ik heb altijd 6 uur in mijn hoofd gehad maar mogelijk zitten we ook met "verschillen" qua zomer- en wintertijd want sommige landen gaan op andere momenten over?
Dan zit Insidegamer gewoon fout waarschijnlijk. Heb het even gecheckt en daar staat bij die van Microsoft 21.00. Bedankt. Zal de tijden misschien straks wel gelijk even aanpassen.

Zitten jullie nog ergens specifiek op te wachten? Ikzelf op een nieuwe WaveRace voor de Switch. Zit echt al jaren elke E3 te wachten op een vervolg van deze serie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:01:
@GovertNL
[afbeelding]

Ik kom wel eens in La en het is daar altijd 9 uur vroeger tenzij het gaat om die paar weekjes waarin wij eerder overgaan op de zomer/wintertijd.

6 is het in ieder geval nooit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Donstil schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:32:
[...]

Ik kom wel eens in La en het is daar altijd 9 uur vroeger tenzij het gaat om die paar weekjes waarin wij eerder overgaan op de zomer/wintertijd.

6 is het in ieder geval nooit.
Eastern Time... NYC... Niet L.A. :+

PST weet ik wel; Microsoft releaset veel spul om 9AM PST, zoals DLC voor de Xbox, en dat is dan vaak nrt na 18:00 NL.

[Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 07-05-2018 21:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:32:
[...]

Eastern Time... NYC... Niet L.A. :+
Huh? Is het niet in LA dit jaar?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Donstil schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:33:
[...]

Huh? Is het niet in LA dit jaar?
Als je de topicstart niet leest... Er staan stonden 2 tijdzones genoemd.

[Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 07-05-2018 21:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Edit: Maar goed over de verwachtingen.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet verwachten. Ik sta de laatste jaren in de “ik zie het wel ” stand. Vooral na al de aaankondigen van Sony jaren geleden welke nog steeds niet uit zijn (Days Gone bijvoorbeeld).

Als ik echt wat moet kiezen ben ik het meest geïnteresseerd in Xbox en Ubisoft. De eerste omdat ze het echt nodig hebben en hopelijk daarom met games gaan smijten.

De tweede omdat die open wereld games mij gewoon erg lekker liggen. Ik hou van dat Ubisoft sausje en het lekker vrij rond klooien in de grote zandbak/speeltuin.
MAX3400 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:34:
[...]

Als je de topicstart niet leest... Er staan stonden 2 tijdzones genoemd.
Ooh daar heb je de verwarring al 8)7
Toen ik hem las was het gewoon een tijd zone en geen enkele vermelding naar NYC.

[Voor 49% gewijzigd door Donstil op 07-05-2018 21:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:45
Heeft Nintendo dit jaar weer een echte persconferentie, gezien de 'voorlopige naam' op de Nintendo site? Kijk heel erg uit naar Metroid Prime en Pokémon op de Switch!

De nieuwe Battlefield zal wel geen E3 aankondiging worden, maar daar zit ik ook wel op te wachten. En de nieuwe Tomb Raider, daar heb ik ook wel zin in.
Hoop ook dat Ubisoft weer iets leuks gaat tonen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GovertNL
Richh schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:41:
Heeft Nintendo dit jaar weer een echte persconferentie, gezien de 'voorlopige naam' op de Nintendo site? Kijk heel erg uit naar Metroid Prime en Pokémon op de Switch!

De nieuwe Battlefield zal wel geen E3 aankondiging worden, maar daar zit ik ook wel op te wachten. En de nieuwe Tomb Raider, daar heb ik ook wel zin in.
Hoop ook dat Ubisoft weer iets leuks gaat tonen.
Volgens mij wordt het jammer genoeg gewoon weer een soort Nintendo-Direct zoals de afgelopen jaren. Volgens mij noemen ze het een Showcase via YouTube en Twitch.

[Voor 4% gewijzigd door GovertNL op 07-05-2018 21:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Nou, persconferentie waar alles vertaald moet worden door een vertaler zijn ook geen succes.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Niet zo'n mooie topicstart als vorige jaren, maar goed :+ ;)

Heb er wel weer zin in. Wederom die week vrij genomen. Op de 1 of andere manier is het altijd wel mooi weer.

In ieder geval kijk ik wel uit naar wat er zoal gepresenteerd gaat worden. Elk jaar vooral naar de echt nieuwe titels en niet zozeer herkauwde franchises of games die we al van tevoren aan zagen komen.

Ben vooral benieuwd naar wat Microsoft gaat presenteren, want die hebben gewoon een aantal nieuwe exclusieve titels nodig om de markt een beetje in balans te houden. Dashboard, support en updates gaat allemaal prima, maar op aantal exclusieve games laten ze het al een tijdje liggen en als er iets uitkomt is dat veelal weinig nieuws. Ik vraag me af of er echt een nieuwe Quantum Break aan komt. Zo goed deed die het namelijk niet volgens mij. Sunset Overdrive 2 lijkt me een grotere kans (qua verkopen deed die het volgens mij beter), maar momenteel is Insomniac met een andere titel bezig en die doen er volgens mij niet meer dan 1 per jaar uitbrengen. Maar eigenlijk hoop ik op echt een nieuwe titel, nieuwe IP en vooral: echt iets nieuws doen. Uiteraard komt Crackdown er nog aan en waarschijnlijk een nieuwe Forza Horizon, maar dat weten we allemaal al wel.

Nintendo heeft volgens mij alles al wel gemeld buiten de E3 om dus daar verwacht ik weinig van. Sony zal wel weer wat games laten zien die voorgaande jaren ook getoond werden en wekken zo de illusie dat ze enorm veel grote exclusives hebben. Al is Spiderman niet verkeerd maar TLOU2 en Days Gone komen pas volgend jaar.

Maar ik denk dat het grote vuurwerk weer van 3rd party gaat komen. EA met een nieuwe Battlefield en Anthem, Ubisoft met mogelijk een Splinter Cell oid. Ik verwacht bij Ubi echter wel wat weer over Rainbow Six en Ghost Recon DLC (denk niet dat daar nieuw deel voor komt), maar wie weet wat ze nog meer hebben. Op zich zou ik een nieuwe Watch Dogs ook nog wel prima vinden.

Ik kijk in ieder geval niet uit naar wat Activision gaat doen en ook niet wat Bethesda gaat presenteren. Dat zijn mijn games niet meer of nooit geweest. En natuurlijk komt er wel weer wat Aziatische meuk, maar dan ga ik wel effe Reddit afstruinen naar wat nieuws.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:45
GovertNL schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:47:
[...]

Volgens mij wordt het jammer genoeg gewoon weer een soort Nintendo-Direct zoals de afgelopen jaren. Volgens mij noemen ze het een Showcase via YouTube en Twitch.
Nintendo heeft een paar jaar geleden vooral voor de Nintendo Directs gekozen omdat de E3-kijker niet zoveel interesse had in de Wii U en de 3DS aan het einde van z'n leven zat.

De Switch lijkt dit publiek echter juist zeer succesvol op te pakken, dus ik zou het niet gek vinden als ze er op terugkomen en weer een mooie live presentatie doen. Aan de andere kant: een Showcase is natuurlijk goedkoper en maakt net zoveel los.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:45
Was er poos terug niet ergens een artikel ergens op het web dat MS zei dat ze meer op exclusives zouden focussen?

Als dat zo is ben ik benieuwd wat ze dit en anders volgend jaar op de E3 gaat presenteren.

Crimson Skies mag wel een comeback maken.

Sony heeft genoeg in interessants in de Pijplijn. Nintendo, eerlijk gezegt geen idee gezien ze vorig jaar hun grote ding hebben gedaan en zie daar zo snel niet directe vervolgen op (Mogelijk volgend jaar weer).

Cyberpunk, Last of Us 2, BGE 2 en hopelijk Crew 2 (Mits interessante vehicle list) zijn de games waar ik naar uit kijk. Maar de BGE Stream viel me wel vies tegen, van af gelopen week.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GovertNL
Martinspire schreef op maandag 7 mei 2018 @ 23:21:
Niet zo'n mooie topicstart als vorige jaren, maar goed :+ ;)

Heb er wel weer zin in. Wederom die week vrij genomen. Op de 1 of andere manier is het altijd wel mooi weer.

In ieder geval kijk ik wel uit naar wat er zoal gepresenteerd gaat worden. Elk jaar vooral naar de echt nieuwe titels en niet zozeer herkauwde franchises of games die we al van tevoren aan zagen komen.

Ben vooral benieuwd naar wat Microsoft gaat presenteren, want die hebben gewoon een aantal nieuwe exclusieve titels nodig om de markt een beetje in balans te houden. Dashboard, support en updates gaat allemaal prima, maar op aantal exclusieve games laten ze het al een tijdje liggen en als er iets uitkomt is dat veelal weinig nieuws. Ik vraag me af of er echt een nieuwe Quantum Break aan komt. Zo goed deed die het namelijk niet volgens mij. Sunset Overdrive 2 lijkt me een grotere kans (qua verkopen deed die het volgens mij beter), maar momenteel is Insomniac met een andere titel bezig en die doen er volgens mij niet meer dan 1 per jaar uitbrengen. Maar eigenlijk hoop ik op echt een nieuwe titel, nieuwe IP en vooral: echt iets nieuws doen. Uiteraard komt Crackdown er nog aan en waarschijnlijk een nieuwe Forza Horizon, maar dat weten we allemaal al wel.

Nintendo heeft volgens mij alles al wel gemeld buiten de E3 om dus daar verwacht ik weinig van. Sony zal wel weer wat games laten zien die voorgaande jaren ook getoond werden en wekken zo de illusie dat ze enorm veel grote exclusives hebben. Al is Spiderman niet verkeerd maar TLOU2 en Days Gone komen pas volgend jaar.

Maar ik denk dat het grote vuurwerk weer van 3rd party gaat komen. EA met een nieuwe Battlefield en Anthem, Ubisoft met mogelijk een Splinter Cell oid. Ik verwacht bij Ubi echter wel wat weer over Rainbow Six en Ghost Recon DLC (denk niet dat daar nieuw deel voor komt), maar wie weet wat ze nog meer hebben. Op zich zou ik een nieuwe Watch Dogs ook nog wel prima vinden.

Ik kijk in ieder geval niet uit naar wat Activision gaat doen en ook niet wat Bethesda gaat presenteren. Dat zijn mijn games niet meer of nooit geweest. En natuurlijk komt er wel weer wat Aziatische meuk, maar dan ga ik wel effe Reddit afstruinen naar wat nieuws.
Voel je vrij om eventuele aanpassingen en toevoegingen aan te leveren. Ik ben op moment zelf op vakantie en lag op het strand na te denken over de aankomende E3, vandaar dit topic. Bij thuiskomst eind deze week zal ik de openingspost van dit topic zeker aanpassen.

Ik zie dat we betreft Microsoft dezelfde gedachten hebben. Van Nintendo verwacht ik toch wel een verrassing nog, ook al lijkt alles al bekend. EA heeft met een nieuwe Battefield en Arnhem zeker twee games waarmee ze de show aardig kunnen gaan stelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Origins
Psyonara schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 01:00:
Was er poos terug niet ergens een artikel ergens op het web dat MS zei dat ze meer op exclusives zouden focussen?

Als dat zo is ben ik benieuwd wat ze dit en anders volgend jaar op de E3 gaat presenteren.

Crimson Skies mag wel een comeback maken.

Sony heeft genoeg in interessants in de Pijplijn. Nintendo, eerlijk gezegt geen idee gezien ze vorig jaar hun grote ding hebben gedaan en zie daar zo snel niet directe vervolgen op (Mogelijk volgend jaar weer).

Cyberpunk, Last of Us 2, BGE 2 en hopelijk Crew 2 (Mits interessante vehicle list) zijn de games waar ik naar uit kijk. Maar de BGE Stream viel me wel vies tegen, van af gelopen week.
Oeps verkeerd gelezen

Microsoft moet eigenlijk wel deze E3, een simpele trailer of een aankondiging doet wonderen, en vervolgens het wel goed uitwerken.
Ik krijg ook een beetje het idee dat dit wel hun laatste kans is om echt nog wat te doen deze generatie.

Fable zoals ik eerder zei is mooi (een titel die het verdient), wel hoop ik dat ze niet een Gears 800 of een Halo 500 gaan aankondiging die shit is zo ontzettend klaar en saai.
Kom daar maar mee als je iets nieuws ervoor hebt.

Forza tja dat is een beetje de Fifa van Microsoft deze generatie

Nieuwe aansprekende titels zou heel erg tof zijn, maar goed het debacle met Scalebound heeft ze natuurlijk ook niet echt geholpen.
Ze hebben wel aangegeven meer de Japanse markt op te gaan, wat imo absoluut een goede zaak is.

Sony heeft zijn zaakjes goed op orde, minstens 3 AAA titels per jaar en dan zit je wel goed hoor.

[Voor 3% gewijzigd door Origins op 08-05-2018 08:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik ben verre van een Microsoft insider, maar is het niet zo'n beetje allemaal bekend waar hun eigen studio's mee bezig zijn? Hoe groot is de kans op een daverende verrassing en uit welke hoek zou deze dan moeten komen? Een Remedy is volgens mij al bezig met een multiplat (dus QB2 zal er niet aankomen, hoeveel ik dat niet heel spannend zou vinden). Waarschijnlijk een nieuwe Fable? Ik zie het niet gebeuren, maar de nieuwe FROM game exclusief voor Xbox? Als dat gebeurt en hij scoort 9+ dan ga ik een X halen.

@Origins Phil Spencer zei juist dat ze wel meer op exclusives zouden focussen. Aan de andere kant: wat had hij dan moeten zeggen? Als je hardware wilt verkopen, heb je o.a. system sellers nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Origins
bram1984 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 08:49:
Ik ben verre van een Microsoft insider, maar is het niet zo'n beetje allemaal bekend waar hun eigen studio's mee bezig zijn? Hoe groot is de kans op een daverende verrassing en uit welke hoek zou deze dan moeten komen? Een Remedy is volgens mij al bezig met een multiplat (dus QB2 zal er niet aankomen, hoeveel ik dat niet heel spannend zou vinden). Waarschijnlijk een nieuwe Fable? Ik zie het niet gebeuren, maar de nieuwe FROM game exclusief voor Xbox? Als dat gebeurt en hij scoort 9+ dan ga ik een X halen.

@Origins Phil Spencer zei juist dat ze wel meer op exclusives zouden focussen. Aan de andere kant: wat had hij dan moeten zeggen? Als je hardware wilt verkopen, heb je o.a. system sellers nodig.
Had hem verkeerd gelezen, ik had gelezen dat ze niet meer op exclusives zouden focussen :+ het is nog vroeg.
Maar idd de focus moet juist op exclusives zoals je ook in mijn reactie heb kunnen lezen, ik zou niet weten wat ze anders aan verkopen kunnen helpen.
Het uitbrengen van de sterkste console heeft ze ook geen megaboost gegeven.

343 - kan volgens mij niets anders maken dan een Halo
The Coalition - Studio met veel talent, al vond ik Gears of War 4 een matige game.
Rare - Druk bezig met Sea of Thieves, een aardige game, maar niet hoogstaand maar die game moet nog ingevuld worden.
Makers van Crackdown (even geen idee wie dat waren) maar ook Crackdown 3 vond ik alles behalve overtuigend bij de laatste beelden.

[Voor 14% gewijzigd door Origins op 08-05-2018 09:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Origins schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 08:54:
[...]

Had hem verkeerd gelezen, ik had gelezen dat ze niet meer op exclusives zouden focussen :+ het is nog vroeg.
Maar idd de focus moet juist op exclusives zoals je ook in mijn reactie heb kunnen lezen, ik zou niet weten wat ze anders aan verkopen kunnen helpen.
Het uitbrengen van de sterkste console heeft ze ook geen megaboost gegeven.
Nee, maar dat wist ik van tevoren al, net als dat de Pro ook niet heel bijzonder verkoopt. Had het ding dan een significant betere CPU en 60fps voor € 599,- gegeven, dan had je echt een USP. En anders gewoon € 399,- en wat meer games die CB doen, aangezien je dat verschil amper ziet (laat staan een mainstream consument).

Iets heel anders: Ace Combat. Komt daar eindelijk eens een releasedatum voor? Dan kan ik mijn VR headset weer eens uit de kast trekken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Psyonara
Origins schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 08:35:
[...]

Oeps verkeerd gelezen

Microsoft moet eigenlijk wel deze E3, een simpele trailer of een aankondiging doet wonderen, en vervolgens het wel goed uitwerken.
Ik krijg ook een beetje het idee dat dit wel hun laatste kans is om echt nog wat te doen deze generatie.

Fable zoals ik eerder zei is mooi (een titel die het verdient), wel hoop ik dat ze niet een Gears 800 of een Halo 500 gaan aankondiging die shit is zo ontzettend klaar en saai.
Kom daar maar mee als je iets nieuws ervoor hebt.

Forza tja dat is een beetje de Fifa van Microsoft deze generatie

Nieuwe aansprekende titels zou heel erg tof zijn, maar goed het debacle met Scalebound heeft ze natuurlijk ook niet echt geholpen.
Ze hebben wel aangegeven meer de Japanse markt op te gaan, wat imo absoluut een goede zaak is.

Sony heeft zijn zaakjes goed op orde, minstens 3 AAA titels per jaar en dan zit je wel goed hoor.
Is Fable wel genoeg? kan me heugen bij alle delen de games altijd wel veel kritiek kreeg. En ook met veel spelers ervaringe van sommigen vonden het geweldig terwijl anderen het juist allemaal tegen vonden vallen.
Wel een serie waar je zowel veel positief en negatieve ervaringen zowat tegelijk hoort.

En Scalebound is niet de enige gecancelde game van MS.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:34

Player1S

Formerly known as L1nt

Ben het er wel mee eens dat dit een make of break word voor Microsoft. Ik gok echter dat ze de nodige titels in ontwikkeling hebben die nog niet bekent zijn en zelfs nog niet gelekt.

Ik hoop ook dat ze een paar echte grote titels gaan neer zetten en inderdaad niet Gears of Halo zoveel, Forza Horizon 4 aankondigen en wat games met Mixer intergratie.
Hoewel ze dat wel mogen aankondigen maar met het nodige ernaast waar een Sony ook beetje van gaat zweten.

Anders zie ik het toch somber in voor mijn xbox toekomst.

Player1s Twitch

Acties:
  • 0Henk 'm!
L1nt schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:29:
Ben het er wel mee eens dat dit een make of break word voor Microsoft. Ik gok echter dat ze de nodige titels in ontwikkeling hebben die nog niet bekent zijn en zelfs nog niet gelekt.

Ik hoop ook dat ze een paar echte grote titels gaan neer zetten en inderdaad niet Gears of Halo zoveel, Forza Horizon 4 aankondigen en wat games met Mixer intergratie.
Hoewel ze dat wel mogen aankondigen maar met het nodige ernaast waar een Sony ook beetje van gaat zweten.

Anders zie ik het toch somber in voor mijn xbox toekomst.
Op basis waarvan gok je dat? En welke ontwikkelaars zouden dat dan moeten zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:56
Snap de commotie over een exclusief spelletje niet..
Die ene game per jaar.. de rest komt gewoon multi platform uit en die draaien allemaal stukken beter op de Xbox (x) dan op de PS4 (pro).

..daarnaast blijft het OS en het netwerk nog steeds met kop en schouder boven die van Sony uitsteken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Psyonara
PepieNL schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:37:
Snap de commotie over een exclusief spelletje niet..
Die ene game per jaar.. de rest komt gewoon multi platform uit en die draaien allemaal stukken beter op de Xbox (x) dan op de PS4 (pro).

..daarnaast blijft het OS en het netwerk nog steeds met kop en schouder boven die van Sony uitsteken.
Exclusives zijn uiteindelijk wel de flag ship games voor hun console(In principe prestige projecten). En niet iedereen speelt multiplayer.
En voor de Multiplatforms zou ik toch PC gaan.

Kun je wel zeggen dat alles beter speelt op die ene console. Maar als die andere console interessantere Exclusives hebben. Maakt performance ook niet zoveel uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:56
Je hebt een punt hoor.
..maar het is geheel persoonlijk of je een exclusive interessant vind.

Zo speel jij graag multi platform op je pc bv. Ik hang liever op de bank met wat simpelere controls :)

[Voor 12% gewijzigd door PepieNL op 08-05-2018 13:49]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij

Om t alvast voor te zijn: laten we hier geen offtopic discussie over de zin of onzin van platform-exclusives gaan voeren...

Acties:
  • +1Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 08:49:

Wat de MS Studio's aan het doen zijn is wel vrij duidelijk ja, al kan er nog wel wat aankomen want ze hebben immers nog wel aardig wat devs en niet elke game heeft 100% van de devs nodig. Op zijn minst een trailer van aankomend project kan nog prima.

Maar ik denk dat ze toch wel wat zijn gaan shoppen voor exclusives. Sowieso verwacht ik een EA exclusive voor Xbox. Er was immers geruchten over een deal en mogelijke overname. Nou denk ik niet dat het om een overname ging maar gewoon een hele grote zak met geld vanuit MS. Sowieso willen ze Fifa en COD terug qua promotie.

Daarnaast vermoed ik nog steeds dat Epic met wat bezig is. Zo'n grote studio en dan niet zo giga veel games uitbrengen. Bovendien hebben ze die ene game stilgezet om Fortnite te ondersteunen, maar volgens mij werken er toch veel meer devs bij Epic? De samenwerking met Xbox heeft ze in het verleden met Gears geen windeieren gelegd. Al zal het me niet verbazen als het Fortnite geld voor een multiplat game wordt gebruikt, er komt nu immers genoeg binnen.

Ook een exclusive vanuit Ubisoft zie ik nog wel gebeuren. Ze hebben een jaartje rust gehad met Assassins Creed. Nog geen Watchdogs of iets uit en Ghost Recon of Rainbow Six zijn ook al een tijdje uit. The Crew 2 hergebruikt veel content van de eerste game. Ik denk dat naast een Splinter Cell nog wel een grote titel gaat komen. Beyond Good and Evil heeft nog wel een tijdje nodig en lijkt ook niet echt een groot developteam te hebben.

Ergens vermoed ik dat Activision ook nog wel wat aan het doen is. Die kan niet een Singleplayer droppen voor Battle Royale. Dat zijn gewoon 2 hele verschillende teams die daaraan werken. Die animatie en motion capture gasten moeten toch ergens mee bezig zijn? Destiny is ook alweer uit en Blizzard doet gewoon zijn eigen ding.

En waarom zou Crystal Dynamics niet nog met een andere titel bezig zijn?

In ieder geval heeft MS vast op 1 maar hopelijk meerdere plekken een grote zak geld neergezet met "leef je uit, zolang het maar tienen haalt".

In Rare heb ik in ieder geval geen vertrouwen meer. Het zal me niet verbazen als eind dit jaar die studio gaat sluiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!
@Martinspire EA en Ubisoft exclusives? Ik kan het me haast niet voorstellen, of het nu voor Sony of voor MS is. Is de zak van MS echt zo diep dat men een markt van 80 miljoen (PC niet eens meegerekend) gebruikers kan negeren?

Acties:
  • +1Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:24:
@Martinspire EA en Ubisoft exclusives? Ik kan het me haast niet voorstellen, of het nu voor Sony of voor MS is. Is de zak van MS echt zo diep dat men een markt van 80 miljoen (PC niet eens meegerekend) gebruikers kan negeren?
Waarom niet? Als men personeel beschikbaar heeft en het hele traject wordt betaald? Ja het levert misschien wat meer op, maar misschien ook niet. Nieuwe IP is sowieso een gok. En MS kennende komt het gewoon op PC uit. Hell, een schema als met Tomb Raider (ja die ene met die heisa om niks) kan ik ook nog wel zien gebeuren.

[Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 08-05-2018 14:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Omdat ik zou denken dat een goed scorende multiplatform titel + DLC voor een markt van 100 miljoen+ gebruikers meer geld oplevert dan een markt van nog geen 40 miljoen gebruikers. Maar wellicht zit ik ernaast.

Kijk ik snap dat kleinere studios / uitgevers het wel zien zitten om de ontwikkel- en marketingkosten uit handen te geven, maar een Ubisoft / EA?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54
Sony verwacht ik een baas van een show. Zijn voor mij al jaren de beste op e3. En elk jaar geniet ik monsterlijk van hun singleplayer exclusieve games line up.

Microsoft verwacht ik persoonlijk een Geforceerde show. Vol beloftes enz maar zullen weinig laten zien op wat concept trailers.
( En waarschijnlijk heel veel van beste op de x en mooiste op de x en X is beste wat er is etc 3tc want ja meer hebben ze niet vrees ik.)
Laat me graag verassen maar heb geen vertrouwen meer in Microsoft zijn first party.
Forza horizon 4 zal de enigste zijn die ik met een schuin oog volg. Al verwacht ik weer een game die na paar uur wel weer gezien heb.

Van ea ubi enz ga ik wel kijken maar volg het niet echt. Weinig 3rd party games die ik echt met intresse volg. Laat me graag verassen met nieuwe en frisse games.

[Voor 9% gewijzigd door v8power67 op 08-05-2018 14:48]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kkbizz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-04 12:35
Ik verwacht veel van Bethesda. Ze hebben in de afgelopen maanden al aardig wat announcements gemaakt(denk aan nieuwe ESO content, Elders scrolls legends content) dus ze zouden wel met wat nieuws moeten komen voor E3.

Verder ben ik benieuwd of we gameplay van Cyberpunk gaan zien, CD Project Red is wel aanwezig op E3 namelijk. Daarnaast hoop ik ook op Bordelands 3 en wat Age of Empires 4 informatie. Wordt wel een interessante E3.

Verder zal EA wel weer een business presentatie houden. Microsoft verwacht ik niet veel maar ze moeten een keer gaan verrassen. Ik denk dat Sony de nieuwe Playstation gaat aankondigen en alles wat nog uit moet komen laat zien. Ubisoft zal wel met DLC voor Assasins Creed Origins komen en hopelijk wat meer informatie over Beyond Good and Evil.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Origins
bram1984 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:29:
Omdat ik zou denken dat een goed scorende multiplatform titel + DLC voor een markt van 100 miljoen+ gebruikers meer geld oplevert dan een markt van nog geen 40 miljoen gebruikers. Maar wellicht zit ik ernaast.

Kijk ik snap dat kleinere studios / uitgevers het wel zien zitten om de ontwikkel- en marketingkosten uit handen te geven, maar een Ubisoft / EA?
Gaat ook denk ik niet meer gebeuren, je zag het met een Titanfall, Dead Rising 3 en 4 en toch wel teleurstellende Rise of the Tomb Raider.

Ze pompen onwijs veel geld in games en dat zijn echt grote risico's om het telkens te blijven doen, ik vraag me serieus af of Microsoft games afdeling het geld er wel voor heeft om dat soort games telkens af te kopen.
Zeker als je ziet hoe groot het gat is tussen Sony en MS en wat ze willen bereiken.

Tevens is het geen garantie voor waanzinnige verkopen (zie bovengenoemde titels).

Ook heeft Spencer aangegeven meer de focus te leggen op First Party, en daar zit wel genoeg in, maar ze moeten echt ophouden met die gare games als Halo en Gears, dat is echt op.
Als de focus niet meer op de bekende recepten zijn en ze zijn bereid om daar echt te investeren dan geloof ik absoluut dat MS mooie dingen laat zien.

[Voor 6% gewijzigd door Origins op 08-05-2018 15:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!
EA kijk je natuurlijk voor de youtubers, celebs en voetbal commentaar. /S

Verwacht eigenlijk dat een battliefield in een ww2 setting erg gaat lijken op bf1, dus ben niet zo erg hyped er over ondanks dat ik een aardige bf fan ben.

Verhalen dat het ms het nu moet laten zien deze E3 heb ik de 2x hier voor ook al gehoord, en met pech zullen mensen het volgend jaar weer roepen. Verwacht zelf dat microsoft zich kwa software aan het voorbereiden is op de volgende generatie.

Denk zeld dat capgod nog wel een exclusief dealtje heeft met dead rising 5 en Sega ook nog wat heeft voor MS. Marcus stellar hem zelf denkt dat vanquish 2 misschien ms exclusive is.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Mijn leven is compleet. https://mobile.twitter.co...status/993838173057945600
Maandag 10 juni, 19:00 square enix met de porno.

Pc gaming show is die maandag nacht 10 juni om 23:59. https://www.pcgamingshow.com

[Voor 45% gewijzigd door Nieuwevolger op 08-05-2018 16:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Origins schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:01:
[...]

Gaat ook denk ik niet meer gebeuren, je zag het met een Titanfall, Dead Rising 3 en 4 en toch wel teleurstellende Rise of the Tomb Raider.

Ze pompen onwijs veel geld in games en dat zijn echt grote risico's om het telkens te blijven doen, ik vraag me serieus af of Microsoft games afdeling het geld er wel voor heeft om dat soort games telkens af te kopen.
Zeker als je ziet hoe groot het gat is tussen Sony en MS en wat ze willen bereiken.

Tevens is het geen garantie voor waanzinnige verkopen (zie bovengenoemde titels).

Ook heeft Spencer aangegeven meer de focus te leggen op First Party, en daar zit wel genoeg in, maar ze moeten echt ophouden met die gare games als Halo en Gears, dat is echt op.
Als de focus niet meer op de bekende recepten zijn en ze zijn bereid om daar echt te investeren dan geloof ik absoluut dat MS mooie dingen laat zien.
Titanfall en RotTR hebben het anders prima gedaan? Sinds MS geen absolute verkoopaantallen meer vrij geeft, is het voor veel sites ook maar gokken wat de uiteindelijke verkopen zijn. Ik zie in mijn friendslist nog maar weinig mensen die iets fysiek aanschaffen (hoogstens met het oog op doorverkoop).

En verder is het dus PC + Xbox als markt, dat is niet maar 40 miljoen (wat ook nog niet eens correct aantal Xbox verkopen zijn volgens mij)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Martinspire schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:50:
[...]

Titanfall en RotTR hebben het anders prima gedaan? Sinds MS geen absolute verkoopaantallen meer vrij geeft, is het voor veel sites ook maar gokken wat de uiteindelijke verkopen zijn. Ik zie in mijn friendslist nog maar weinig mensen die iets fysiek aanschaffen (hoogstens met het oog op doorverkoop).

En verder is het dus PC + Xbox als markt, dat is niet maar 40 miljoen (wat ook nog niet eens correct aantal Xbox verkopen zijn volgens mij)
Het punt is dat met name TF, als game van een niet-first party dev, simpelweg meer verkocht zou hebben indien multiplat. Dat soort grote devs/uitgevers zie ik niet zo snel een deal met MS afsluiten op basis van de huidige aantallen. Die markt is bijna 3x kleiner dan die userbase van Sony. Je praat over 35-40 miljoen (vermoedelijk, want MS zegt er helaas weinig over) Xbox eigenaren tegenover inmiddels 75-85 miljoen PS4 eigenaren? Dan kun je alleen die eerste bedienen en 5 miljoen stuks (dat is al best veel op 40 miljoen gebruikers, afhankelijk van de game) of een markt van 110-120 miljoen gebruikers pakken en 15 miljoen sales doen. Dat is even ontzettend plat gezegd 600 miljoen euro aan omzet (uiteraard gaan er nog allerlei kosten vanaf, maar je snapt wat ik bedoel). Dat gaat MS niet ophoesten en Ubi/EA zal ook niet achterlijk zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Origins
Martinspire schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:50:
[...]

Prima gedaan? Titanfall had volgens mij over 3 platformen 6 a 7 miljoen verkocht (even uit het hoofd)? Niet de klapper die het gehoopt dat het zou zijn, laten we het houden op Okayish
Rise of the Tomb Raider voor 2 platformen 1.5 miljoen ?

Ik kan het helaas niet hard maken maar dat is wat de berichten waren dacht ik.

Kun je dat zien in je friendlist dat mensen iets fysieks of digitaal aanschaffen? dat is wel een coole optie.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Titanfall 1 heeft het volgens mij prima gedaan. Maar ze hadden nogal de Europese markt destijds gemist doordat de ps4 hier veel populaire was. Waarschijnlijk had EA ook niet verwacht dat de xbox one launch hem zelf zo matig ging uitpakken door alle negatieve nieuws.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GovertNL
https://twitter.com/Squar...s/993838173057945600?s=20

Square Enix zal tijdens de E3 een videopresentatie uitzenden. Tomb Raider zal waarschijnlijk van nieuwe informatie worden voorzien. Toch ook weer een titel waar ik naar uitkijk.

https://e3.square-enix-games.com/en-us/

Acties:
  • 0Henk 'm!
Origins schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 17:20:
[...]

Prima gedaan? Titanfall had volgens mij over 3 platformen 6 a 7 miljoen verkocht (even uit het hoofd)? Niet de klapper die het gehoopt dat het zou zijn, laten we het houden op Okayish
Rise of the Tomb Raider voor 2 platformen 1.5 miljoen ?

Ik kan het helaas niet hard maken maar dat is wat de berichten waren dacht ik.

Kun je dat zien in je friendlist dat mensen iets fysieks of digitaal aanschaffen? dat is wel een coole optie.
Titanfall kwam een half jaar na launch van de console uit. Dus het is niet raar dat ie dan geen miljoenen verkoopt. Vergelijk het eerder met een andere exclusive launch titel. Die halen nooit meteen zoveel. Bovendien hoor ik veel mensen hypen op Sony exclusives die ook maar net 1,5 miljoen hebben gescoord? Nier of Nioh bv.

Tomb Raider doet het anders met 7 miljoen niet zo verkeerd imo? Voor een dergelijke game tenminste. Het is niet alsof je daar tientallen miljoenen van gaat verkopen. De franchise ging al jaren naar beneden, nu weer wat omhoog maar verwacht geen wonderen.

Bovendien komt er al een vervolg aan wat zou doen vermoeden dat het voldoende is daarvoor.
bram1984 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 17:06:
[...]

Het punt is dat met name TF, als game van een niet-first party dev, simpelweg meer verkocht zou hebben indien multiplat. Dat soort grote devs/uitgevers zie ik niet zo snel een deal met MS afsluiten op basis van de huidige aantallen. Die markt is bijna 3x kleiner dan die userbase van Sony. Je praat over 35-40 miljoen (vermoedelijk, want MS zegt er helaas weinig over) Xbox eigenaren tegenover inmiddels 75-85 miljoen PS4 eigenaren? Dan kun je alleen die eerste bedienen en 5 miljoen stuks (dat is al best veel op 40 miljoen gebruikers, afhankelijk van de game) of een markt van 110-120 miljoen gebruikers pakken en 15 miljoen sales doen. Dat is even ontzettend plat gezegd 600 miljoen euro aan omzet (uiteraard gaan er nog allerlei kosten vanaf, maar je snapt wat ik bedoel). Dat gaat MS niet ophoesten en Ubi/EA zal ook niet achterlijk zijn.
Dus als een Sony exclusive uitkomt dan is het helemaal prima, maar als Microsoft het doet dan is het "ja maar ze zullen er niet zoveel van verkomen". Dude, er zijn zat Xboxen om exclusives de moeite waard te maken. Ook voor third party devs. Niet de ene wel en de andere niet neersabelen pls...

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Martinspire Begrijpend lezen en een beetje common sense gebruiken. Een Sony of MS first party studio is eigendom van Sony of MS en heeft dus altijd Sony of MS als uitgever waarbij het belang is om een system seller uit te poepen die zoveel mogelijk console verkopen genereert.

Je begrijp hopelijk toch wel het verschil met een onafhankelijke studio en uitgever zonder hardware sales belangen die de keuze hebben tussen een markt van 40 miljoen en eentje van 120 miljoen? Het is niet zo heel ingewikkeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Square enix heeft toch wel de beste line-up dit jaar:
Final fantasy 7 remake
Kingdom hearts 3
Dragon quest 11
Dragon quist builder 2
Shadow of the tomb raider
Avengers project
Final fantasy 15 dlc
Life is strange 2
Octopath traveler
The worlds end with you final mix
Potentieel een nieuwe Nier game
En een Final fantasy 13 collectie.

[Voor 17% gewijzigd door Nieuwevolger op 08-05-2018 23:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:00:
Final fantasy 7 remake
Kingdom hearts 3
Dragon quest 11
Dragon quist builder 2
Avengers project
Final fantasy 15 dlc
Potentieel een nieuwe Nier game.
Dat is dan persoonlijk, want ik heb alleen lichte interesse in Tomb Raider en wellicht Nier, maar daarvan moet ik Automata eerst ooit nog een keer spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

Kingdom Hearts zit ik al jaren met smacht op te wachten.
FF7 ook groot fan van, maar ben niet echt enthousiast over de episodische uitgave van de remake.
Tomb raider komt er ook gegarandeerd, maar waarschijnlijk niet direct voor full price.
Avengers project ben ik erg nieuwsgierig naar!!

Acties:
  • 0Henk 'm!
Verwacht toch wel dat Square enix een spectakel gaat maken van de Kingdom Hearts 3 trailer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Origins
Martinspire schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:57:
[...]
Titanfall kwam een half jaar na launch van de console uit. Dus het is niet raar dat ie dan geen miljoenen verkoopt. Vergelijk het eerder met een andere exclusive launch titel. Die halen nooit meteen zoveel. Bovendien hoor ik veel mensen hypen op Sony exclusives die ook maar net 1,5 miljoen hebben gescoord? Nier of Nioh bv.

Tomb Raider doet het anders met 7 miljoen niet zo verkeerd imo? Voor een dergelijke game tenminste. Het is niet alsof je daar tientallen miljoenen van gaat verkopen. De franchise ging al jaren naar beneden, nu weer wat omhoog maar verwacht geen wonderen.

Bovendien komt er al een vervolg aan wat zou doen vermoeden dat het voldoende is daarvoor.

[...]
Dus als een Sony exclusive uitkomt dan is het helemaal prima, maar als Microsoft het doet dan is het "ja maar ze zullen er niet zoveel van verkomen". Dude, er zijn zat Xboxen om exclusives de moeite waard te maken. Ook voor third party devs. Niet de ene wel en de andere niet neersabelen pls...
Ik zeg ook 3 platformen toch?

7 miljoen voor tomb Raider? Ik had het erover dat tomb Raider 1.5 miljoen stond op 2 platformen na enkele maanden.. wat niet waanzinnig is gezien het een grote titel was.

Nier en Nioh zijn volgens jouw woorden Japanse "meuk" zeker voor niche titels zijn dat soort aantal bijzonder hoog.
Vergelijking met Titanfall is daarom ook krom.

Hoe kan ik zien bij de vriendenlijst dat iemand iets digitaal of fysiek heeft gekocht? Serieuze vraag.

E3.
Nier zou naar de Xbox One gaan, een mooie titel die MS toe kan voegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GovertNL
Nieuwevolger schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:00:
Final fantasy 7 remake
Kingdom hearts 3
Dragon quest 11
Dragon quist builder 2
Avengers project
Final fantasy 15 dlc
Life is strange 2
Octopath traveler
The worlds end with you final mix
Potentieel een nieuwe Nier game
En een Final fantasy 13 collectie.
Octopath Traveler voor de Switch. Die demo heeft hier best wel indruk gemaakt. Heerlijke muziek en een fantastisch stijl. Komt gegarandeerd na de zomer in huis.

Was hem eigenlijk ook gewoon alweer vergeten met alles wat er uitkomt....

Acties:
  • +1Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:39:
Een Sony of MS first party studio is eigendom van Sony of MS en heeft dus altijd Sony of MS als uitgever waarbij het belang is om een system seller uit te poepen die zoveel mogelijk console verkopen genereert.

Je begrijp hopelijk toch wel het verschil met een onafhankelijke studio en uitgever zonder hardware sales belangen die de keuze hebben tussen een markt van 40 miljoen en eentje van 120 miljoen? Het is niet zo heel ingewikkeld.
Of je nou een zak geld bij 1st party neerlegt of bij 3rd party maakt echt geen ene reet uit. Ja een studio kan een groter bereik hebben als het zelf zijn games uitgeeft, maar er is een reden waarom sommige studio's ervoor kiezen om af en toe ook een exclusieve titel uit te brengen.

Bovendien hoor ik je hypen over Spiderman, maar voor zover ik weet is Insomniac Games gewoon een 3rd party studio die voor beide platformen exclusives maakt.

Nogmaals: je zit je drukt te maken als een 3rd party studio of first party studio iets uitgeeft op de Xbox, maar het op te hemelen als ze dat doen voor de Playstation. Ik weet dat je ze ondertussen allebei hebt (of had), maar het blijft hypocriet. Vergeet niet dat ze beiden nog ruim boven de aantallen zitten die PS3 en X360 uitpompten of zelfs de generaties ervoor. Games hebben dan niet allemaal het budget van een GTA, maar met 1 miljoen sales kunnen veel devs al prima tevreden zijn. Beide, of neem voor het gemak de Switch ook mee, hebben voldoende consoles verkocht om een exclusive de moeite waard te maken, of er nou een grotere afzetmarkt is of niet. Bovendien is een steady manier van inkomsten erg fijn en kunnen ze ook wat nieuw personeel ervaring op laten doen, zonder dat het de rest van de games beïnvloed. Ik weet zeker dat Sony en MS hun studio's goed genoeg kennen om ze ook die mogelijkheid te bieden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Martinspire schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 00:11:
[...]

Of je nou een zak geld bij 1st party neerlegt of bij 3rd party maakt echt geen ene reet uit. Ja een studio kan een groter bereik hebben als het zelf zijn games uitgeeft, maar er is een reden waarom sommige studio's ervoor kiezen om af en toe ook een exclusieve titel uit te brengen.

Bovendien hoor ik je hypen over Spiderman, maar voor zover ik weet is Insomniac Games gewoon een 3rd party studio die voor beide platformen exclusives maakt.

Nogmaals: je zit je drukt te maken als een 3rd party studio of first party studio iets uitgeeft op de Xbox, maar het op te hemelen als ze dat doen voor de Playstation. Ik weet dat je ze ondertussen allebei hebt (of had), maar het blijft hypocriet. Vergeet niet dat ze beiden nog ruim boven de aantallen zitten die PS3 en X360 uitpompten of zelfs de generaties ervoor. Games hebben dan niet allemaal het budget van een GTA, maar met 1 miljoen sales kunnen veel devs al prima tevreden zijn. Beide, of neem voor het gemak de Switch ook mee, hebben voldoende consoles verkocht om een exclusive de moeite waard te maken, of er nou een grotere afzetmarkt is of niet. Bovendien is een steady manier van inkomsten erg fijn en kunnen ze ook wat nieuw personeel ervaring op laten doen, zonder dat het de rest van de games beïnvloed. Ik weet zeker dat Sony en MS hun studio's goed genoeg kennen om ze ook die mogelijkheid te bieden.
Je vergeet even dat Insomniac Games heel veel jaren 2e party developer was van Sony. Ze maakte enkel exclusief games voor Sony. Nu zijn ze wel 3rd party maar je merkt aan alles dat ze nog steeds het meest aan Sony zijn verbonden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-06 22:47
Ik ben niet echt goed ingewijd ofzo, en zeker niet (meer) op de hoogte van alle geruchten, maar waar ik op hoop:

Nintendo:

Waverace
F-Zero
Mario Party
Diddy Kong racing

PS4:

Nieuwe Nier game

Multiplats:

Nieuwe Rogue Squadron game (please Disney?)

Borderlands 3

Nieuwe Skate game

Nieuwe SSX

Splintercell

Warcraft 4 (al weet ik dat blizzard nooit iets doet daar)

Nieuwe Elders Scrolls

Waardig vervolg op Dragon Age origins

Cyberpunk

psn: jagermeistertim

Acties:
  • +1Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 00:11:
[...]

Zo op de man is niet nodig

First party studio's zijn eigendom van Sony en MS en Sony en MS zijn daarbij dus de uitgever. Ja Spider-Man is third party, maar wie is de uitgever? *knip*

Nogmaals, compleet iets anders dan wat jij misschien verwacht: een Xbox exclusive van Ubisoft of EA.

Ik maak me verder totaal niet druk hoor, ik zeg alleen dat het me hoogst onwaarschijnlijk lijkt dat zulke grote uitgevers een game exclusief uitbrengen op het platform met veruit de kleinste install base en een markt van 80 miljoen gebruikers (moet je voor de gein de Switch ook eens meetellen) negeren. Als ze weinig geld willen verdienen, moeten ze dat vooral doen, maar volgens mij hebben zij ook aandeelhouders. :)

[Voor 1% gewijzigd door Geronimous op 09-05-2018 13:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kkbizz
TTHEEBO1 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 07:00:
Ik ben niet echt goed ingewijd ofzo, en zeker niet (meer) op de hoogte van alle geruchten, maar waar ik op hoop:

Nintendo:

Waverace
F-Zero
Mario Party
Diddy Kong racing

PS4:

Nieuwe Nier game

Multiplats:

Nieuwe Rogue Squadron game (please Disney?)

Borderlands 3

Nieuwe Skate game

Nieuwe SSX

Splintercell

Warcraft 4 (al weet ik dat blizzard nooit iets doet daar)

Nieuwe Elders Scrolls

Waardig vervolg op Dragon Age origins

Cyberpunk
Nieuwe Elder Scrolls wordt niks dit jaar omdat Bethesda aangegeven heeft dat ze eerst 2 andere grote projecten gaan uitvoeren voor TES 6. Nieuwe Dragon Age zou wel vet zijn :D

Acties:
  • 0Henk 'm!
@kkbizz Een nieuwe dragon age kan je ook vergeten, Bioware heeft de aandacht nu vol op Anthem zitten. Daarna is dragon age pas weer aan de beurt.
Kans zit er wel dik in dat Bethesda een sci-fi rpg gaat aankondigen, gebaseerd op trademark leaks gaat die statfield heten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TTHEEBO1
kkbizz schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:43:
[...]

Nieuwe Elder Scrolls wordt niks dit jaar omdat Bethesda aangegeven heeft dat ze eerst 2 andere grote projecten gaan uitvoeren voor TES 6. Nieuwe Dragon Age zou wel vet zijn :D
Sinds Bethesda vriend en vijand verraste met Fallout 4 (3.5), sluit ik niets meer uit 😉

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kkbizz
Nieuwevolger schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:50:
@kkbizz Een nieuwe dragon age kan je ook vergeten, Bioware heeft de aandacht nu vol op Anthem zitten. Daarna is dragon age pas weer aan de beurt.
Kans zit er wel dik in dat Bethesda een sci-fi rpg gaat aankondigen, gebaseerd op trademark leaks gaat die statfield heten.
Klopt ook ja Anthem is voor mij eerst zien en dan geloven EA kennende. Starfield wordt een interessante want er gaan geruchten dat de game generation heeft zoals No Man's Sky.
TTHEEBO1 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:50:
[...]

Sinds Bethesda vriend en vijand verraste met Fallout 4 (3.5), sluit ik niets meer uit 😉
Fallout 4 zag ik wel aankomen(gelukkig :D) maar ze hebben specifiek aangegeven dat TES 6 niet komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• v8power67
bram1984 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:00:
[...]

Ben ik nu zo slim of ben jij gewoon dom? :+

First party studio's zijn eigendom van Sony en MS en Sony en MS zijn daarbij dus de uitgever. Ja Spider-Man is third party, maar wie is de uitgever? Koekoek.

Nogmaals, compleet iets anders dan wat jij misschien verwacht: een Xbox exclusive van Ubisoft of EA.

Ik maak me verder totaal niet druk hoor, ik zeg alleen dat het me hoogst onwaarschijnlijk lijkt dat zulke grote uitgevers een game exclusief uitbrengen op het platform met veruit de kleinste install base en een markt van 80 miljoen gebruikers (moet je voor de gein de Switch ook eens meetellen) negeren. Als ze weinig geld willen verdienen, moeten ze dat vooral doen, maar volgens mij hebben zij ook aandeelhouders. :)
Zeker gezien EA nu cijfers heeft bekend gemaakt en ms dus tussen de 29 en 35 mil consoles zit ong.
https://www.resetera.com/...41231/page-6#post-7705936
(Topic is beetje derailed zoals te verwachten, maar meerdere insiders bevestigen deze cijfers. Maar andere zeggen iets meer daarom tussen 29 en 35 mil denk zelf wel meer dan dit meer richting de 40).
Zet dit tegenover 75 mil van sony... Tja dan zou ms met hele dikke zak geld moeten komen wil je een markt van richting de 100mil consoles ( switch en ps4) negeren.

[Voor 1% gewijzigd door v8power67 op 09-05-2018 09:24. Reden: Eigen verwachting toegevoegd 40mil x1]

Acties:
  • +1Henk 'm!
De gameplay beelden van Anthem vorig jaar waren nog al scripted en de graphics leken ook te mooi om waar te zijn. Doet me nogal denken aan de eerste 2 the division trailers, die er een stuk beter uizagen grafisch dan de uiteindelijke game.

Benieuwd dus hoe de game er straks uitziet, ik heb er nog wel interesse in, maar de game zal geheid vol zitten met EA praktijken. MTX en dlc lijken een zekerheidje, vooral bij van die gaas loot shooter games heb ik het gevoel maar de halve game te bezitten als de dlc eenmaal uit is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kkbizz
Nieuwevolger schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:16:
De gameplay beelden van Anthem vorig jaar waren nog al scripted en de graphics leken ook te mooi om waar te zijn. Doet me nogal denken aan de eerste 2 the division trailers, die er een stuk beter uizagen grafisch dan de uiteindelijke game.

Benieuwd dus hoe de game er straks uitziet, ik heb er nog wel interesse in, maar de game zal geheid vol zitten met EA praktijken. MTX en dlc lijken een zekerheidje, vooral bij van die gaas loot shooter games heb ik het gevoel maar de halve game te bezitten als de dlc eenmaal uit is.
Klopt ik heb altijd genoten van games zoals Dragon Age, C&C en andere EA titels maar wat ze tegenwoordig uitbrengen is een halve game wat na alle DLC's nog steeds niet compleet aanvoelt. EA zal eens een voorbeeld moeten nemen aan CD Project Red met de The Witcher 3, Bethesda met Fallout en Skyrim en zelfs Ubisoft(in mindere mate). Ik hoop dat EA door Battlefront 2 eens is gaan kijken naar waar ze goed in waren en niet waar ze het meeste geld mee kunnen verdienen. Al verwacht ik niet dat ze veranderen. 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:00:
[...]

First party studio's zijn eigendom van Sony en MS en Sony en MS zijn daarbij dus de uitgever. Ja Spider-Man is third party, maar wie is de uitgever?

Nogmaals: het boeit er totaal niet toe wie uitgever is en wie niet, dat zijn gewoon labeltjes. Jij vindt dat omdat een studio een first party studio is, dat het ineens heel anders is waarom ze wel een game uitgeven voor exclusief platform, dan wanneer het een third party studio is. In feite is het gewoon een geldsom die bij de deur van de studio wordt afgeleverd waar ze een game voor maken. Of dat nou first party of third party is maakt echt geen reet uit, ze maken die game wel. Dat ze anders worden beheert is prima, maar dat maakt voor die dev niks uit. Ja het is een bedrijf, no shit, maar er zijn genoeg redenen om exclusief te gaan, ook al heb je de mogelijkheid om meer platformen te doen. Aandeelhouders zijn nooit voorstander van risico's nemen. Doe maar liever een nieuwe call of duty, of nu: een battle royale game. Die gaan geen goedkeuring geven voor een innovatieve titel. Dat kunnen ze echter wel voor een MS of Sony.

En zo vreemd is Ubisoft niet voor een exclusieve titel, dat deden ze al voor bv de Switch (Mario en Rabbits bv). Het gaat ze juist erom om iets nieuws te doen en dat lukt je veel makkelijker als je zelf weinig risico's hoeft te nemen. Of als het een prestige-project is. Hoe dan ook, je bedrijf wordt er beter van.

Er zijn de afgelopen jaren zoveel games uitgekomen exclusief voor bepaalde systemen die niet alleen van first party studio's afkwamen, dat ik niet snap waarom je zo hamert op die labeltjes. Als er niks in zat omdat ze veel potentiële klanten links laten liggen, waarom zou een studio dan in hemelsnaam first party willen worden? Elk bod zou toch in het niets staan ivm wat je op de gehele markt kunt verdienen? Gears of War van Epic is niet bepaald een kleine titel geweest. Bloodborne van je zo geliefde From Software. Insomniac Games, die ook Sunset Overdrive exclusief voor de Xbox maakte en nu met een zak geld en vrije keuze de mogelijkheid kreeg om Spiderman te maken. Legio voorbeelden maar nee, meneer weet het zeker...

Tenslotte vind ik je toon over minimaal 40 miljoen verkochte systemen erg negatief. Het is niet alsof je met zo'n afzet markt op een houtje moet bijten. En daar bovenop is het op de 1 of andere manier bij je nog steeds geweldig als het Sony betreft, maar boe boe boe als Microsoft wat doet. Ongeacht studio of franchise.

Moeten we trouwens nog een poll houden voor hoeveel (grote) Battle Royale games of modi we gaan zien dit jaar? Zal me niet verbazen als het de MMORPG kant op gaat. Ook al een genre wat uitgestorven lijkt na de hype van WoW en de games die daarop volgden. Wel jammer, want eigenlijk is er geen grote topper meer geweest die me heeft weten te bekoren. Star Wars en Star Trek heeft me nog een tijdje bezig gehouden, maar was het eigenlijk altijd net niet.

Ubisoft heeft ook wat hints gegeven naar een nieuwe Brothers in Arms, bedenk ik me nu. Lijkt me oo kwel gaaf als we die terug gaan komen, al zal die natuurlijk moeten opboksen tegen Battlefield. Wie weet hebben ze er een leuke draai aan weten te geven.

[Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 09-05-2018 09:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Origins
v8power67 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:13:
[...]

Zeker gezien EA nu cijfers heeft bekend gemaakt en ms dus tussen de 29 en 35 mil consoles zit ong.
https://www.resetera.com/...41231/page-6#post-7705936
(Topic is beetje derailed zoals te verwachten, maar meerdere insiders bevestigen deze cijfers. Maar andere zeggen iets meer daarom tussen 29 en 35 mil denk zelf wel meer dan dit meer richting de 40).
Zet dit tegenover 75 mil van sony... Tja dan zou ms met hele dikke zak geld moeten komen wil je een markt van richting de 100mil consoles ( switch en ps4) negeren.
Als je het zo bekijkt, echt gewoon 2x zoveel meer consoles, ik vind dat eigenlijk wel schikbarend, is er eerder zo een grote kloof geweest tussen 2 concurrerende consoles?

MS moet echt de zeilen bij zetten, en zoals ik al zei een bekende titel gaat denk ik niet meer lukken om ze exclusief te laten maken.
Tenzij MS zelf met een IP komt en daarvoor mensen leent bij EA, UBisoft, Activision. ( wat ik kan begrijpen)

Alhoewel ik me ook wel kan voorstellen dat bedrijven beetje afgeschikt zijn door het hele scalebound verhaal, maar okay.
Genoeg voorbeelden van wel afgemaakte deals.

Zeer benieuwd wat MS uit de hoge hoed tovert aankomende E3!

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Origins De nes, ps1, ps2, nintendo ds en 3ds. Hebben allen veel meet verkocht dan hun concurrentie, sommige wel 4x zoveel. Dus nieuw is het totaal niet. Daarnaast zegt zhuge in dat topic dat de cijfers niet helemaal kloppen.

@kkbizz Het is al lang duidelijk dat EA gewoon maximale winst wilt gaan halen. Het zijn toch wel de verkopen van de sport games + battlefield en de bijbehorende mtx/dlc die daar voor zorgen. EA zal ook wel gezien hebben hoe goed de verkopen van the division en destiny waren.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:31:
[...]

Nogmaals: het boeit er totaal niet toe wie uitgever is en wie niet, dat zijn gewoon labeltjes. Jij vindt dat omdat een studio een first party studio is, dat het ineens heel anders is waarom ze wel een game uitgeven voor exclusief platform, dan wanneer het een third party studio is. In feite is het gewoon een geldsom die bij de deur van de studio wordt afgeleverd waar ze een game voor maken. Of dat nou first party of third party is maakt echt geen reet uit, ze maken die game wel. Dat ze anders worden beheert is prima, maar dat maakt voor die dev niks uit. Ja het is een bedrijf, no shit, maar er zijn genoeg redenen om exclusief te gaan, ook al heb je de mogelijkheid om meer platformen te doen. Aandeelhouders zijn nooit voorstander van risico's nemen. Doe maar liever een nieuwe call of duty, of nu: een battle royale game. Die gaan geen goedkeuring geven voor een innovatieve titel. Dat kunnen ze echter wel voor een MS of Sony.
Ja dat is anders. Een first party studio is tenslotte eigendom van een Sony, MS, of Nintendo. Ik heb het nu al 6x uitgelegd, dus als je dat niet wil of kan snappen, dan is dat jouw probleem.
En zo vreemd is Ubisoft niet voor een exclusieve titel, dat deden ze al voor bv de Switch (Mario en Rabbits bv). Het gaat ze juist erom om iets nieuws te doen en dat lukt je veel makkelijker als je zelf weinig risico's hoeft te nemen. Of als het een prestige-project is. Hoe dan ook, je bedrijf wordt er beter van.
En wie is de eigenaar van de Mario licentie en wie is de uitgever. Precies.. 8)7
Er zijn de afgelopen jaren zoveel games uitgekomen exclusief voor bepaalde systemen die niet alleen van first party studio's afkwamen, dat ik niet snap waarom je zo hamert op die labeltjes. Als er niks in zat omdat ze veel potentiële klanten links laten liggen, waarom zou een studio dan in hemelsnaam first party willen worden? Elk bod zou toch in het niets staan ivm wat je op de gehele markt kunt verdienen? Gears of War van Epic is niet bepaald een kleine titel geweest. Bloodborne van je zo geliefde From Software. Insomniac Games, die ook Sunset Overdrive exclusief voor de Xbox maakte en nu met een zak geld en vrije keuze de mogelijkheid kreeg om Spiderman te maken. Legio voorbeelden maar nee, meneer weet het zeker...
Oh nu heb je het weer over studio's. Weet je zelf nog wel waar je het over hebt? Ja, ik zie een studio (en dan vooral een kleinere) gerust een exclusieve Xbox titel maken. Maar een uitgever als Ubisoft of EA niet. Want daar hadden en hebben we het wat mij betreft nog steeds over.
Tenslotte vind ik je toon over minimaal 40 miljoen verkochte systemen erg negatief. Het is niet alsof je met zo'n afzet markt op een houtje moet bijten. En daar bovenop is het op de 1 of andere manier bij je nog steeds geweldig als het Sony betreft, maar boe boe boe als Microsoft wat doet. Ongeacht studio of franchise.

Die is ook negatief bedoeld aangezien de concurrent het dubbele wegzet en nog een andere concurrent beter verkoopt op het gebied van hardware. Dat jij daar positief over bent, moet je helemaal zelf weten. En kom alsjeblieft niet weer met die Sony vs. MS kaart. Ik noem in al mijn voorbeelden MS en Sony in één adem in geval van first party, juist om de huilbuien voor te zijn, maar tevergeefs. Ik blijf erbij dat voor een multiplatform uitgever Xbox op dit moment gewoon niet zo een interessante markt is en verwacht derhalve weinig op het gebied van exclusieve (en dan vooral nieuwe IP's) titels uit het MS kamp. Maar ik laat me graag verrassen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TTHEEBO1
Ubisoft heeft ook wat hints gegeven naar een nieuwe Brothers in Arms, bedenk ik me nu. Lijkt me oo kwel gaaf als we die terug gaan komen, al zal die natuurlijk moeten opboksen tegen Battlefield. Wie weet hebben ze er een leuke draai aan weten te geven.
Lijkt me ook wel tof, al hoop ik dat ze dan moeten gaan concurreren met een nieuwe Bad Company 😀

Acties:
  • +3Henk 'm!
Om mijn verwachting lijst er maar meteen er tegen aan te gooien:
EA:
Battlefield V (ww2), wordt van te voren al aangekondigd.
Anthem
Sport games
Plant vs zombies: garden warfare 3 (of iets anders van het zelfde team)
Vervolg op dat rode wollige mannetje waar ik de naam van kwijt ben.

MS:
Dead rising 5 (met iets exclusiefs eraan)
Forza horizon 4
Ik denk dat Sega iets exclusief voor ze heeft.
Halo 6 aankondiging
Borderlands 3
Splinter cel
Ori and the blind Forest 2
Crackdowm 3 release date
Cyberpunk 2077 (al denk ik dat vooraf ook wat wordt getoond)

Sony:
Tlou 2 gameplay
Spider-Man trailer
DMC 5 aankondiging
Ghost of thushima gameplay
Destiny 2 expansion
Call of duty trailer
Geen Death stranding
Vraag me ook af of days gone een trailer in de main show krijgt. Gezien het deze maand als game informer coverage krijgt.
Dreams beta en release date.
Rocksteady nieuwe ip.

Ubisoft:
For honor content
The division 2
Geen of weinig beyond good and evil 2 beelden.
Die piraten game.
Splintercel.
Just dance
Watch dogs 3?

Bethesda:
Doom 2
Starfield
Prey dlc
Info over tes online en die kaart game.

Square enix:
FF7r
Kh3
Dq11
DQ builders 2
Life is strange 2
FF 15 dlc
Nieuw nier project
FF 13 collectie
Shadow of the Tomb raider
Avengers project.

Nintendo:
Metroid prime 4 beelden
Pokémon switch beelden ( misschien al vooraf de E3)
Super smash bros
Fire emblem
Bayonetta 3
Yoshi
Verwacht niet veel nieuws, misschien een Mario party.

Pc gaming show:
Age of empire 4
Artefact( valve' kaart game)
Total war game
Indies
Verkoop praatje van de sponsor.

Bonus: mortal kombat 11 wordt ook nog ergens aangekondigd en remedy nieuwe game.

Veel belovende E3 denk ik zo, ik zal deze lijst schaamteloos over 2 weken gewoon weer opnieuw posten.

[Voor 5% gewijzigd door Nieuwevolger op 09-05-2018 11:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!
https://www.resetera.com/...ar-stock-climbs-18.41330/

Frontier the walking dead gameplay debut op de E3.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, samen met Days Gone.

Oh en hopelijk een vervolg op Dying Light. d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:34

Player1S

Formerly known as L1nt

bram1984 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:07:
[...]

Op basis waarvan gok je dat? En welke ontwikkelaars zouden dat dan moeten zijn?
De nieuwe baas heeft de laatste jaren links en rechts wel hints laten vallen op dat gebied.

Player1s Twitch

Acties:
  • +1Henk 'm!
L1nt schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:15:
[...]

De nieuwe baas heeft de laatste jaren links en rechts wel hints laten vallen op dat gebied.
Nou ja, hij heeft vooral gezegd wat het publiek wilde horen natuurlijk. Phil snapt precies hoe het werkt. Maar ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Origins
Walmart heeft een aantal titels opgenomen in het assortiment, hoort allemaal bij de E3 geruchten :P
Via Wario 64

https://www.resetera.com/...2-gears-5-and-more.41368/

Just Cause 4
Splinter Cell
Dragon Quest 2
LEGO DC Villans
Borderlands 3
Rage 2
Gears of War 5
Forza Horizons 5
Assassin's Creed

FH5? 4 maar overgeslagen lol.

[Voor 4% gewijzigd door Origins op 09-05-2018 16:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:13:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, samen met Days Gone.

Oh en hopelijk een vervolg op Dying Light. d:)b
Volgens mij was de game al in 2014 al aangekondigd, mag hopen dat ze na al die tijds wat moois kunnen laten zien. Ook al staat de publisher niet bekend om zijn high budget games.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:30:
[...]

Volgens mij was de game al in 2014 al aangekondigd, mag hopen dat ze na al die tijds wat moois kunnen laten zien. Ook al staat de publisher niet bekend om zijn high budget games.
Ja dit soort games vallen doorgaans tegen. De trailer is alvast wel tof.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-06 20:55
Ben toch stiekem aan het hopen voor een nieuwe Bioshock :) .

• Origins
luxzenburcht schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 20:40:
Daarvan zou ik bijvoorbeeld niet opkijken als Microsoft hier een zak geld tegen aangooit om die exclusief te houden, rechten lagen bij Take Two dacht ik maar op een of andere manier vind ik Bioshock en Xbox toch altijd wel bij elkaar passen.

Edit:
https://www.nu.nl/games/5...ioshock-game-in-maak.html

[Voor 8% gewijzigd door Origins op 10-05-2018 09:34]

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 13:40
luxzenburcht schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 20:40:
Ik hoop eigenlijk alleen nog maar op een nieuwe Elder Scrolls, maar ik denk dat we daar op zn vroegst pas over 2 jaar iets van horen ;(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StampVoet
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-06 05:58
Stiekem hoop ik op een Duke Nukem reboot van Bethesda ipv Doom 2.
En/Of een klein beetje Homeworld nieuws.
Maar ik vrees dat ik hier alleen maar van kan dromen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:26
(jarig!)
Ik hoop nog steeds op reboot van een Legacy of Kain game. Blood Omen of Soul Reaver, dat maakt me niet uit. Het liefst met Amy Hennig als schrijfster. Zal wederom dit jaar niet gebeuren en waarschijnlijk nooit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-06 19:03

Lijkt toch echt Rage 2 te gaan worden. Op het raam staat Anarchy Tours met een grote A met dezelfde font als de game. En dan heb je ook nog die vrouw die er wel erg apart uitziet tussen al die andere mensen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-06 19:03
Nieuwe tease van Bethesda.

Dit moet nu gewoon Rage 2 zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Die klok teased al een aankondiging op 14 mei?

Acties:
  • +5Henk 'm!
Hier nog overzichtje van tijden:

https://i.imgur.com/3F0E2Go.png

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GovertNL
Sony zal zich tijdens hun persconferentie vooral gaan richten op Death Stranding, Ghosts of Tsushima, Spider-Man en The Last of Us 2.

In onderstaande podcast is dit o.a. te horen. Bovendien meldt CEO Shawn Layden dat er dit jaar geen nieuwe hardware wordt aangekondigd.

https://soundcloud.com/pl...e-292-e3-showcase-preview

Acties:
  • +1Henk 'm!

• v8power67
Vind het geen slechte move van sony, maar dit betekent dat ik voor eerst in jaren dus meer zin heb in de Microsoft show dan sony. Uiteraard ga ik beide kijken, maar e3 is voor mij altijd voor de nieuwe aankondigingen, en als sony dus alleen wat 3rd party aankondigingen heeft dan valt dit beetje tegen. Plus spiderman heb ik nu al genoeg van gezien dat ik weet die ga ik halen. Die andere 3 hebben nog geen gameplay getoond dus dat word wel heel vet!

Benieuwd wat Microsoft gaat tonen, ze beloven een grootse show met veel games enz dus ja heb er zin in!!

Verder benieuwd naar huidige staat van anthem( was ik alweer vergeten dat bestond tot broertje erover begon van de week). Maar die heeft blijkbaar nogal lastige development periode achter de rug, hoop mensen weggegaan enz. Dus benieuwd hoe dat nu eruit begint te zien.

Ga gewoon elke show kijken denk ik( behalve Bethesda vrees ik heb weinig met hun games).

Acties:
  • 0Henk 'm!
Vooral erg benieuwd hoe death stranding gameplay eruit ziet. Mgs 5 heeft toch wel z’n beetje de beste gameplay van de generatie.

Kijk daarnaast misschien ook wel meer uit naar ms. Waarschijnlijk veel veel belovende third party games met nog wat exlusives erbij, waarschijnlijk is cyberpunk 2077 daar ook van de partij. Verwacht dat de beelden die ze gaan tonen ervan er beter gaan uitzien dan een eventuele ps5 versie haha.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:52
Is het niet mogelijk om dit topic even vast te pinnen boven in , zodat iedereen dit als eerste topic ziet tot bv 2 weken na de e3 en dan los laten.

Dan kan niemand zeggen dat ze het niet gezien hebben en kan men de rest enigszins schoon houden in andere topics... maar een idee hoor :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Katmi
  • Laatst online: 17-05 02:37
GovertNL schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 11:54:
Sony zal zich tijdens hun persconferentie vooral gaan richten op Death Stranding, Ghosts of Tsushima, Spider-Man en The Last of Us 2.

In onderstaande podcast is dit o.a. te horen. Bovendien meldt CEO Shawn Layden dat er dit jaar geen nieuwe hardware wordt aangekondigd.

https://soundcloud.com/pl...e-292-e3-showcase-preview
Niet geheel verrassend, beetje meh maar verwacht.

Echt nog een nieuwe exclusive voor de PS4 uit de grond stampen die nu pas 5% ofzo into development zit met een teaser op E3 heeft niet meer veel zin, we zitten meer dan 85% into the life cycle van deze generatie dus tegen dat dit effectief gold gaat en in de winkel ligt zitten we op PS5 dus ik verwacht ook dat stilaan de effort richting daar gaat, buiten de exclusives die nog in ontwikkeling zijn a la death stranding, lou2 etc.

Geen nieuwe hardware is ook niet verrassend, hardware voor een PS5 is wel al klaar bij AMD maar nog niet shipped, dat is voor eind dit jaar, maar zelfs dan is dat nog niet zen2 7nm, die is pas voor 2019 + hun Navi gpu tech is ook nog niet klaar dus PS5 is een dik rood kruis op E3.

PS4 pro slim zoals een paar mensen riepen zag ik ook al nooit gebeuren, dat ding slurpt zoveel power en maakt zoveel geluid en heat tov een ps4 slim dat ze al iets magisch moesten doen met het verbruik van de console en de die size van de huidige APU om power draw en geluid en heat naar beneden te krijgen om in een kleiner chassis te passen.

Terug kijken naar het verleden en zeggen '' ja maar ps3 heeft een slim gehad '' heeft ook geen nut, dat was gelijk een ps4 slim waar de power van de console hetzelfde bleef, nu heb je 4.2tflops aan power, power draw, heat en noise en dan zou je dat ook in een kleinere stillere ps4 slim willen ? gaat niet snel gebeuren :)

voor PS5 ligt dat weer anders, zen2 gaat op 7nm zijn tov 16nm nu.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik hoop op een release date ergens in het 3e of 4e kwartaal van Ori and the will of the wisps. Daar kijk ik echt naar uit. Het eerste deel was echt een pareltje.

Gamertag: VAS taijyn

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Katmi
  • Laatst online: 17-05 02:37
Was idd een goede game :) Ik hoop ook echt op een soort van Life is Strange 2 bij Square Enix op E3, vond de music in before the storm echt goed en altijd op de juiste momenten er zijn + ben nogal gehecht geraakt aan Chloe als character.

Een vervolg mag altijd :) speelt vlot weg.
Pagina: 1 2 3 ... 27 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee