Cable/ADSL routertje uitzoeken is PITTIG...

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.597 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Met dank aan Conscious voor de link natuurlijk :).

De prijzen daar zijn echt ongelooflijk zeg :9 .

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Ik heb een probleempje nu...

En wellicht kan een andere Edimax router gebruiker me daar mee helpen.

Een aantal chips in mijn router zijn behoorlijk heet. Nu weet ik niet of dat ook al was VOOR de printerpoort mod...

Zou iemand ff willen voelen hoe de chips aanvoelen na een uurtje simpel werk ???

Het gaat om de RDC chip (dichts bij de
LEDs), die is het heetste.

Daarna om de 2 realtek chippies... redelijk warm

En tot slot de KENDIN chip die het dichtst bij de printerpoort zit. warmer dan de realteks maar niet zo heet als de RDC.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 00:52
Op maandag 23 juli 2001 23:30 schreef Major_Kickass het volgende:
Die SMC is bij www.rssysteme.com (duitse webwinkel) te krijgen voor 350 DEM !!!

In de pricewatch staat hij hier nog op f578,-

Dus hier kan je je voordeel wel halen denk ik.
Ondersteunt die SMC IPSec?

Verwijderd

10/6/00 - IPsec passthru for up to 4 simultaneous sessions supported with 1.88 firmware.

en vast nog meer info op
www.practicallynetworked.com/reviews/smc_7004br.asp
en
www.practicallynetworked.com/pg/router_details.asp?ProdID=SMC7004BR

Op deze site staan reviews van een vijftigtal cable/adsl routers :7

Verwijderd

volgens pricewatch usrobotics 470,-
en de edimax 429,-
(ben net zo ongeduldig, dus het zal hier wel de edimax worden, ik heb al een "losse" printerserver van edimax, een 10Mbit utp )

( sterker nog, AL mijn netwerk-hardware is edimax. )
B-)

• MrKoen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 09:12
Ik heb vandaag m'n NetGEAR RP114 ADSL/Kabel routertje binnen gekregen met de post. Werkt perfect. Simpele config, best veel config opties.. voor mij een prima ding! En nog goedkoop ook (hier in de USA tenminste).. khad um voor 96 dollar. Incl 4 poort 10/100 switch.

Verwijderd

Ik heb die rp114 besteld bij asci voor 429,-. (is goedkoper dan op hun site staat vermeld)
Is eigenlijk toch nog niet zo duur dan.

Ik verwacht hem vandaag binnen :)

Verwijderd

iemand die me kan helpen met mijn keuze ?

usrobotic of edimax, en heeft de rp114 een compoort ?

Verwijderd

Maar eh, kan iemand vertellen welke routers nu werken met MxStream basic van KPN....
Thanx.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Nou Mumzel...

Qua US Robotics en de Edimax is het simpel...

Enige verschil: De printerpoort en de uplink poort op de US Robotics.

Voor de rest 100% exact hetzelfde...

Echter zie ik GEEN firmware updates bij USR, maar bij Edimax weer wel. Dus dat zegt iets over de support.

En als je zelf handig bent kan je er zelf een printerconnector op solderen zodat je bij de Edimax TOCH de printerpoort functie kan gebruiken.
En de uplink poort moet geen gemis zijn omdat het precies hetzelfde werkt als een Patch kabel in Port 1 (Patch kabel wordt samen met een gewone UTP kabel geleverd bij de Edimax).

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

de Netgear rp114 heeft geen compoort, de netgear rt314 wel.

De rp114 gaat de rt314 vervangen. Met dit nieuwe ontwerp heeft men de compoort laten vallen en zijn er andere features togevoegd.
(bron totallynetworked.com)

Wil je een compoort dan zit je vast aan de rt314 (of aan eentje van een ander merk :) )

Verwijderd

Voor zover ik weet ondersteunen de Vigor 2200E, de Zyxel 314 en de Netgear rt314 (en dus waarschijnlijk ook de rp114)MXstream van KPN.

Voor de edimax en de linksys schijnen er firmware updates in de maak te zijn die dit ook gaan ondersteunen.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Als PPPoE het mogelijk maakt om de Nlse ADSL te gebruiken, dan kan je dus NU met de Edimax adsl-en. Zie voor de Firmware update verder terug in het topic.

En voor de mensen die problemen hebben met ABN Amro homenet:

Zet de desbetreffende computer tijdelijk in e DMZ. Dat is de enige oplossing. Ook moet je poort 137-139 ergens anders naar routen, bijv. naar een computer die niet bestaat.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Hmmmmzzzzzz

Vandaag weer een minpuntje ontdekt aan de hardware router.

Situatie:

- Ik ben aan het CS-en
- Mijn vriendin upload een mailtje met attachment.

Gevolg:

- Ik een ping van > 600 :(

Andere mensen ook last van?

Verwijderd

ben ik ook weer,

ben op de aanbovelen pagina geweest,
http://www.rssysteme.com
maarja, hoe moet ik dat nu zien, iemand ervaringen met duitsland, aansluitingen telecom zelfde, toeslagen / extra's betalingen onder rembours ?

Verwijderd

en ja hoor....
het deed pijn, reuze pijn, maar helaas, heb ik het niet kunnen volhouden...het geld moest weg...heb tegen mijn vriendin gezegd dat we toch euro's kregen, en dat dit niet meer waard is dan :)
heb bij hardware online een usr-router besteld, ze mailen me snel ? de leveringsvoorwaarden.
iemand ervaring met deze shop ?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op donderdag 26 juli 2001 06:43 schreef WarMaster het volgende:
...
En voor de mensen die problemen hebben met ABN Amro homenet:

Zet de desbetreffende computer tijdelijk in e DMZ. Dat is de enige oplossing.
Daar is laatst nog een topic over geweest..zal es kijken of ik dat nog kan vinden.
Het kwam erop neer dan je in de ABN AMRO folder de .ini moet aanpassen. Daar staan nl de poorten in die gebruikt worden tijdens het connecten. Als je [i]alle]/i] poorten in 21 veranderd dan werkt het dus gewoon. Je hoeft dan dus niks te portmappen of te veranderen verder.

edit:

gevonden: [topic=188792]

Wees consequent, maar niet altijd

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Op donderdag 26 juli 2001 19:23 schreef WarMaster het volgende:
Hmmmmzzzzzz

Vandaag weer een minpuntje ontdekt aan de hardware router.

Situatie:

- Ik ben aan het CS-en
- Mijn vriendin upload een mailtje met attachment.

Gevolg:

- Ik een ping van > 600 :(

Andere mensen ook last van?
Tuurlijk, dat heeft elke router met een lage upstream. Ik heb hetzelfde, van downloads heb ik geen last, maar uploads (16K upload, Chello) verzieken je ping. Maakt niet uit welke router je neemt, of het nu een PC of kastje is, gebeurt bij allemaal.

Concrete Loop Watercooling

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Hmmm Niels...

Dat klinkt heel logisch en aardig, echter had ik er GEEN last van toen ik nog gewoon een Sygate bak draaide. Op één of andere manier werd dat toch beter gebalanced.

Verwijderd

Een klein stukje uit de reply die ik kreeg uit duitsland, Zeer correct overigens :
quote :
vielen Dank fuer Ihre Anfrage. Der Preis fuer den Zyxel Prestige 314
betraegt DM 355,--. Die Versandkosten nach Holland betragen DM
28,--. Eine Lieferung ins Ausland ist nur per Vorauskasse
(Vorabueberweisung) moeglich.
Einde quote !
Valt zeer mee !! 8-) Ruim omgerekend, komt dat op 425,- pieken

• FreeRider
Op vrijdag 27 juli 2001 13:06 schreef mumzel het volgende:
Een klein stukje uit de reply die ik kreeg uit duitsland, Zeer correct overigens :
quote :
vielen Dank fuer Ihre Anfrage. Der Preis fuer den Zyxel Prestige 314
betraegt DM 355,--. Die Versandkosten nach Holland betragen DM
28,--. Eine Lieferung ins Ausland ist nur per Vorauskasse
(Vorabueberweisung) moeglich.
Einde quote !
Valt zeer mee !! 8-) Ruim omgerekend, komt dat op 425,- pieken
Ik heb er 625,= voor betaald hier in NL. Ruim gerekend ? De GWK Koersconverter komt al op 432,= , en dat is waarschijnlijk ex. In ieder geval heb je wel een van de beste routers te pakken. Ik heb nog niet een probleem met dat ding gehad.

Verwijderd

als gebruiker daarvan, weet jij ook of je die compoort achterop kan gebruiken voor een ISDN-adapter ?
zoals de us robotics en edimax, want eer er hier kabel/ADSL is, zijn we een jaartje verder....
dus voorlopig sharen van een isdn-lijntje..

• FreeRider
De comport achterop is alleen voor management en firmware updates. Niet geschikt voor ISDN/analoog. Het apparaat heeft geen backup functie.

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 16:20

C0nscious

Mysteryman.

alleen jammer dat het meer dan een week duurt voordat het op die duitse rekening staat :(

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Kan je niet met die € Euro dinges betalen... Is het toch nog ergens goed voor behalve een chaos creëren van ons betalingsverkeer. :)

• sjorsv
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 15:23 schreef FreeRider het volgende:
De comport achterop is alleen voor management en firmware updates. Niet geschikt voor ISDN/analoog. Het apparaat heeft geen backup functie.
Op de site van US robotics staat:
RS-232 port for console or backup modem

Op de site van Edimax staat:
1 Port RS232 (DB-9) for PSTN/ISDN dial-up

Het lijkt me dat je dan wel een modem kan aansluiten (of een casema kabelmodem?).

Verwijderd

deze reply ging over een vraag van mij, of de compoort achterop de RT314, niet over de EDIMAX - USR..
het ging mij vooral om het "tijdelijk" aansluiten van mijn isdn-TA.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Ik wil eigenlijk best wel eens een projectje opstarten over het interne werk van de router...

Kijken of er WERKELIJK verschil zit tussen de routers...

Nou jullie hebben de Edimax gezien, die is dus qua binnenwerk exact hetzelfde als de U.S. Robotics. Dus als nu iemand ff zijn router wil openslopen en daar pics van wil posten dan kunnen we verder vergelijken en wellicht ook dan gaan experimenteren met verschillende firmwares :) :7

Verwijderd

Er staat er nog 1 te koop in vraag en aanbod.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Nee gewoon foto's insturen of zo en dan zo vergelijken... niet speciaal aanschaffen of zo...

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 16:20

C0nscious

Mysteryman.

'k heb 'm binnen!
Ik heb er 625,= voor betaald hier in NL. Ruim gerekend ? De GWK Koersconverter komt al op 432,= , en dat is waarschijnlijk ex. In ieder geval heb je wel een van de beste routers te pakken. Ik heb nog niet een probleem met dat ding gehad.
Ik heb exact 378 duitse marken betaald inclusief verzendkosten, na ontvangst van betaling op hun rekening duurde het 2 dagen voordat hij er was! Toppie zaak dus.. :)

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 22:49 schreef WarMaster het volgende:
Nou Mumzel...

Qua US Robotics en de Edimax is het simpel...

Enige verschil: De printerpoort en de uplink poort op de US Robotics.

Voor de rest 100% exact hetzelfde...

Echter zie ik GEEN firmware updates bij USR, maar bij Edimax weer wel. Dus dat zegt iets over de support.

En als je zelf handig bent kan je er zelf een printerconnector op solderen zodat je bij de Edimax TOCH de printerpoort functie kan gebruiken.
En de uplink poort moet geen gemis zijn omdat het precies hetzelfde werkt als een Patch kabel in Port 1 (Patch kabel wordt samen met een gewone UTP kabel geleverd bij de Edimax).
Er komt een firmware update voor de USRobotics voor ADSL. de beta heb ik zelfs al.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Zou je ook ff de link willen posten??

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 22:16 schreef WarMaster het volgende:
Zou je ook ff de link willen posten??
Er is nog geen link (voor zover ik weet)
Ik heb 'm gemaild gekregen. Ik zal 'm wel naar je doormailen

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Flex

En hier is het voor de andere mensen die het willen uitchecken...

Tek joe bery muts

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Ai ai ai ai...

Ze hebben toch iets verder gekeken dan alleen het bakken van een PCB....

Wat blijkt. Het flashen van een Edimax met de USR bin file werkt niet!!

Er moet dus een "hogere" rom en/of flash inzitten die bepaald wat er WEL en NIET geflasht kan worden.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Heb zelf de RT314, en als alles goed is krijg ik morgen de MR314 binnen.. Zelfde als de RT314, maar dan ook Wireless (802.11b) meteen er in.. Lekker zonder kabels.. Apparaat is goed, flashen gaat prima, speed tussen interne prots is prima (6MByte / sec op 100MBit), gewoon inpluggen en draaien maar..

Adviesje: NetGear....Rulez

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

ik raad ook die vigor2200E aan, bij een maat van me hebben ze hem ook net. was binnen 10 minuten voledig OPERATINAL. en als je bem bij ASCI Technologies in assen besteld heb je hem de volgende dag binnen liggen. vond ik trouens ook top.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Kom op mensen, maak eens fototjes met de webcam :) :)

Ennuh openschroeven die zooi!! Zijn we nou tweakers of wat??

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Voor sommigen interessant: bij aanvraag van Fast ADSL biedt XS4ALL momenteel de Vigor 2200E voor 219 piek aan, onder bepaalde voorwaarden.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

:) Hier even in het kort de aanbieding van XS4all:

XS4ALL BIEDT KORTING OP ROUTER BIJ FAST ADSL

In augustus en september geeft XS4ALL driehonderd gulden korting op een Draytek router. Met de router is het makkelijk om een computernetwerk te verbinden met internet en alle computers in het netwerk tegelijkertijd en onafhankelijk van elkaar te laten internetten via één ADSL-aansluiting.

De router, de Draytek Vigor 2200E, is speciaal geconfigureerd voor ADSL via Mxstream. De router heeft een ingebouwde firewall. Deze beschermt het netwerk tegen indringers.De router kost tijdens de actieperiode 219 gulden / 99,38 euro inclusief btw en verzendkosten. De werkelijke waarde van de router bedraagt 519 gulden / 235,51 euro. De router wordt drie weken na bestelling onder rembours thuisbezorgd.

De korting geldt alleen als de router wordt besteld in combinatie met het Fast ADSL-abonnement van XS4ALL. Ook klanten van XS4ALL die al Fast ADSL hebben of hun abonnement upgraden van Basic naar Fast kunnen van het aanbod gebruik maken.

Na bestelling van Fast ADSL onderzoekt KPN Telecom of Mxstream kan worden geleverd op de specifieke locatie. Is Mxstream niet leverbaar en heeft de klant al wel een router ontvangen, dan kan hij de router kosteloos terugsturen aan leverancier Nijhof. Wil de klant zijn router houden, zonder dat Fast ADSL wordt geleverd, dan verrekent XS4ALL eenmalig een bedrag van 300 gulden / 136,13 euro. Dat is het verschil tussen de werkelijke prijs en de actieprijs van de router.

bron:
http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/router.html

-----------------------------------------
verschil basic -> fast 75 piek/per maand
300 piek korting / 75 piek = 4 maanden 'gratis' fast adsl. Dan moet je nog minimaal een jaar volbrengen met fast (denk ik, mits er ook geen boete aanvast zit als je weer terug wil naar basic): 12x 75 piek = 900 piek waarvan er dan wel eigenlijk 300 piek (korting) afgaat als je die router toch al wilde hebben...dus 600 piek voor een jaarlang fast adsl....

tja, ik weet het nog niet...ik weet wel dat die router goed is, anders zou XS4All 'em niet aanbieden... :)

Wel mooi dat de router wel alvast opgestuurd wordt, zonder dat de daadwerkelijk 'test' is gedaan of je adsl kan nemen...

Verwijderd

Ik wist dat ik het ergens gelezen had:

De SMC 7004br, de USR en dus ook de Edimax zijn gebaseerd op dezelfde hardware van AMIT.

"One look at the first screen is all it took for me to know that the USR chose the same path as SMC, Asante, GVC, and 3Com and chose AMIT as the OEM of their Broadband Router."

bron
www.practicallynetworked.com/reviews/usr_8000.asp
(met interessante info over firmware)

• ScaraB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01 10:39
Op zaterdag 04 augustus 2001 01:15 schreef CrazyTaxi het volgende:

In augustus en september geeft XS4ALL driehonderd gulden korting op een Draytek router.
Ja en 5 dagen later kwam XS4ALL met een nog beter bericht (voor mij iig *D):

In september 2001 zal KPN Telecom alle Fast ADSL-klanten met 4 IP-addressen per brief verzoeken over te gaan naar 1 IP-adres. KPN Telecom zal deze klanten dan alternatieven bieden om met meerdere computers tegelijkertijd te kunnen internetten. Een van de alternatieven is de 'Draytek Vigor 2200E' router waarmee het gemakkelijk is een netwerk te verbinden via 1 IP-adres. KPN Telecom geeft deze Draytek gratis in bruikleen aan alle Fast-ADSL klanten die nog over 4 IP-adresssen beschikken, in ruil voor 3 IP-adressen. XS4ALL adviseert haar Fast ADSL-klanten deze mogelijkheid te kiezen.

Lees verder op: http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/gratis_router.html

Geen gepiel met de Alcatel maar gewoon ff wachten op die brief en die complete Draytek Vigor router in bruikleen nemen :)

(Alleen jammer voor je als je na 23 april de snellere versie ADSL had natuurlijk)

Verwijderd

Ik vind het toch vreemd dat je onder druk wordt gezet door kpn, als je dus niet de router kiest dan ben je toch je 4 ip adressen kwijt na 1 februari 2002....

Beetje vreemd dat kpn zomaar éénzijdig onder hun verplichting uit kan komen....

:(

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Dit kreeg ik van S.P.A.T. (voorheen alpesa).

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.vanstijn/Router/P0000725.JPG

Hij kreeg gisteren zijn US Robotics dingie binnen en heeft hem maar even opgesloopt op mijn verzoek om pics :)

Echter had hij geen ruimte online om een pic te posten dus doe ik dat nu voor hem.

S.P.A.T. Thnxz!

Zijn er nog meer mensen die het lef hebben om hun router open te schroeven???????

edit:
Overigens meldde S.P.A.T. dat de merken van enkele chippies verschilden. En alles valt voor mij als een puzzel in elkaar. Want dat zal ongetwijfeld de EEPROM met een eventuele begeleidende chip zijn. Want ik kan immers niet met de USR firmware mijn Edimax ding flashen

[EDIT2]
Trouwens die AMIT site is een tikkie choatisch wat support betreft. Ze hanteren exact dezelfde filename als EDIMAX, dus EDIMAX zal wel weinig costumizen. Maar toch is het een zooitje daar.
[/EDIT2]

• ScaraB
Op dinsdag 07 augustus 2001 22:50 schreef CrazyTaxi het volgende:
Ik vind het toch vreemd dat je onder druk wordt gezet door kpn, als je dus niet de router kiest dan ben je toch je 4 ip adressen kwijt na 1 februari 2002....

Beetje vreemd dat kpn zomaar éénzijdig onder hun verplichting uit kan komen....

:(
Nou gelukkig moet ik niet al mn 4 IP adressen inleveren he anders zou internetten een beetje lastig zijn ;)

Maar ja, aan de ene kant beetje vreemd dat ze zo eenzijdig kunnen opzeggen. Als compensatie denken ze de mensen met het gratis in bruikleen te geven van de Router dan maar tegemoet te komen.. tja.

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 06:27 schreef WarMaster het volgende:
Dit kreeg ik van S.P.A.T. (voorheen alpesa).

[afbeelding]

Hij kreeg gisteren zijn US Robotics dingie binnen en heeft hem maar even opgesloopt op mijn verzoek om pics :)

Echter had hij geen ruimte online om een pic te posten dus doe ik dat nu voor hem.

S.P.A.T. Thnxz!

Your welcome!

S.P.A.T.

Zijn er nog meer mensen die het lef hebben om hun router open te schroeven???????

edit:
Overigens meldde S.P.A.T. dat de merken van enkele chippies verschilden. En alles valt voor mij als een puzzel in elkaar. Want dat zal ongetwijfeld de EEPROM met een eventuele begeleidende chip zijn. Want ik kan immers niet met de USR firmware mijn Edimax ding flashen

[EDIT2]
Trouwens die AMIT site is een tikkie choatisch wat support betreft. Ze hanteren exact dezelfde filename als EDIMAX, dus EDIMAX zal wel weinig costumizen. Maar toch is het een zooitje daar.
[/EDIT2]

Verwijderd

Ehm, ehm, ff terug in deze topic, dat slaat nergens op weer 220watt bak bij, jij wou zeggen dat je geen pc als router wilt laten draaien, tis wel goedekoopen oplossing en bied "verreweg" voor "huis en keuken" gebruik dezelfde opties.
Wil je nou supreme (big) network maken, dan is een hardware router pas iets, en dan wel eentje van Cisco vindt ik :D
* ach wie niet luisteren wil moet, maar de pijn in zijn portomoneee voelen...

Groetjes poisoning *D

Verwijderd

Tja, als je gelijk een cisco wilt dan zul je wel wat pijn voelen >:)

Natuurlijk, niet iedereen heeft een even hoge pijndrempel, maar een routertje van 400 piek? Dat doet toch niet zo'n pijn? :z

• Mr Magic
  • Laatst online: 23:31
Op zaterdag 04 augustus 2001 01:15 schreef CrazyTaxi het volgende:

[...]

Wel mooi dat de router wel alvast opgestuurd wordt, zonder dat de daadwerkelijk 'test' is gedaan of je adsl kan nemen...
Opsturen wel ja, maar als je de voorwaarden goed leest zul je zien dat je de router terug moet sturen als om de een of andere reden je Fast ADSL verbinding niet opgeleverd wordt. Als je dat niet doet schrijft Xs4all fl. 300,- van je rekening af (het verschil met de winkelprijs).

Ze adviseren dan ook om de router in de verpakking te laten totdat je Fast ADSL verbinding daadwerkelijk is opgeleverd.

• Scidd0w
  • Laatst online: 30-06 14:34
Waar ik dus ook net achter gekomen ben
is dat de levertijd van die draytek via xs4all 3 weken !!! bedraagt... :( :? :(

En ik krijg volgende week al mijn adsl pakketje binnen... :'(
Nah dan maar ff iets met freesco proberen..

Weet hier iemand trouwens of je die draytek
ook gewoon alleen als switch kan gebruiken??
(zal wel trouwens)
Kost me namelijk net zoveel als de switch die ik wilde kopen om aan m'n freesco of clarkconnect routertje te knopen... 8-)

Cya

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:09

TheVMaster

Moderator WOS
Op woensdag 08 augustus 2001 09:40 schreef ScaraB het volgende:

[..]

Nou gelukkig moet ik niet al mn 4 IP adressen inleveren he anders zou internetten een beetje lastig zijn ;)

Maar ja, aan de ene kant beetje vreemd dat ze zo eenzijdig kunnen opzeggen. Als compensatie denken ze de mensen met het gratis in bruikleen te geven van de Router dan maar tegemoet te komen.. tja.
Heb net ff gebeld met MxStream...dat bericht opde XS4All website is dus NIET bevestigt door KPN :-((

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:26

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik ben nu van plan om de RP114 te kopen.
Mijn ma vind dat wel een veilig idee omdat die bepaalde sites blokeert enzo. (Niet voor mij maar voor mijn broertjes ;) )
Maar nu heb ik de volgende vragen:

1. Moet je dan een abbo nemen voor het updaten van die lijst?

2. Hoe gaat het met mijn isp? Officieel mag het niet, maar ik heb nu ook al een netwerk thuis met internet gedeelt. Of accepteerd zeelandnet ook geen andere MAC adressen?

3. Kan ik met die router nog steeds gebruik blijven maken van mijn webservertje? Nu gebruik ik dit: http://xx.xxx.xxx.xxx/ om op mijn computer te komen, maar dan pikt die router hem in. Toch?

bvd.

• Mr Magic
  • Laatst online: 23:31
Op vrijdag 10 augustus 2001 17:35 schreef TomcatX het volgende:

Geen idee :)
2. Hoe gaat het met mijn isp? Officieel mag het niet, maar ik heb nu ook al een netwerk thuis met internet gedeelt. Of accepteerd zeelandnet ook geen andere MAC adressen?
Je kunt de Draytek het MAC-adres van je oorspronkelijke netwerkkaart geven, zodat het lijkt alsof die er nog aanhangt.
3. Kan ik met die router nog steeds gebruik blijven maken van mijn webservertje? Nu gebruik ik dit: http://xx.xxx.xxx.xxx/ om op mijn computer te komen, maar dan pikt die router hem in. Toch?
Twee opties: je gebruikt de proxy van je provider om je webserver te benaderen of je benadert je website via het interne IP-adres van je webserver (eventueel toevoegen aan je HOSTS file zodat je hem op naam kunt blijven benaderen).

Verwijderd

Heb er eentje gevonden voor me die perfect lijkt voor de ISP's die PPPoE services voor ADSL gebruiken : SMC 7004BR . Dit is het routertje dat bij mij onder de switch komt :)

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 17:35 schreef TomcatX het volgende:
Ik ben nu van plan om de RP114 te kopen.
Mijn ma vind dat wel een veilig idee omdat die bepaalde sites blokeert enzo. (Niet voor mij maar voor mijn broertjes ;) )
Maar nu heb ik de volgende vragen:

Lijst? Ik neem aan dat je "die bepaalde sites" bedoelt. Dat blokkeren doe je door woorden in een lijst in te geven die niet in de url van de site mogen voorkomen.
Ik heb ook zeelandnet en een RP114. Zeelandnet accepteert idd geen andere macadressen.
Je koppelt je pc met zeelandnet netwerkkaart aan de router en gaat naar het webbased menu van de router.
Hier laat je het macadres van je netwerkkaart overnemen en vanaf dan heeft je router het macadres van je zeelandnetnetwerkkaart. no probs :7 .
Geen ervaring mee, met portmapping misschien?

Verwijderd

Tip;

Neem een ADSL aansluiting bij KPN en dan krijg je de "Alcatel SpeedTouch Home".
Deze is om te bouwen tot "SpeedTouch Pro".
Met de SpeedTouch Pro kan je alles wat jij wil.
Routen, DHCP, Firewall en noem maar op.
Ik heb dat ding ook en ik ben er zeker over te spreken.

Wil je geen KPN ADSL >:)

Kijk dan ff bij vraag en aanbod.
Daar is vast wel iemand die een "SpeedTouch Home" wil verkopen.

Succes.

Verwijderd

Jah , ik kocht deze modem ook in België bij Belgacom voor m'n Skynet abo . Met deze kan dus GEEN Telnet sessie gehouden worden en kan dus ook niet getweaked worden . Ik vindt persoonlijk een echte router nog steeds beter (printserver , firewall , ingebouwde switch , enz.) maar zou het kunnen zou ik em ook tweaken . En zoals ik al zei , de SMC 7004BR komt er aan :9 .

• ScaraB
Op vrijdag 10 augustus 2001 11:00 schreef TheVisionMaster het volgende:

[..]
Heb net ff gebeld met MxStream...dat bericht opde XS4All website is dus NIET bevestigt door KPN :-((
Tja, nou eergister kreeg ik wel een officiele brief van XS4ALL waarin het verhaal nogmaals stond en met de mededeling dat ik in september ook zon brief van de KPN zou krijgen met de geboden alternatieven.

Maar ja, KPN en XS4ALL das ongeveer een en dezelfde dus denk dat het gewoon een communicatiestoornisje was of een onwetende medewerker van de KPN ;)

Verwijderd

Heeft er hier iemand de Draytek Vigor 2200E of de 2200X, zou die hem dan ff open willen schroeven en pics willen posten??? (is misschien wel wat veel gevraagd, maar toch)...

Ik heb namelijk het idee, dat hier precies hetzelfde inzit, alleen denk ik dat er in de 2200E versie de aansluiting niet op de connector is gemaakt..?
*Dus net zoiets als met die printserver

Ik heb zo'n 2200E besteld, waarschijnlijk zal ik van de week ff pics posten.

Het zou wel leuk zijn als dit zo is :P

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Je moet eens op http://www.draytek.com.tw/ kijken. Daar krijg je het precies uitgelegd. Het heeft te maken met een verschil in wan en isdn.

<edit>De 2200E heeft alleen een WAN poort en de 2200X een WAN en een isdn poort.
De normale 2200 heeft alleen isdn.

En laat ook maar, ik moet de vraag voortaan eerst wat beter lezen :(

Verwijderd

Kweet dat die 2200X een isdn heeft (kan ook als backup verbinding gebruikt worden). Maar ik wilde mezelf eigenlijk 250 piek besparen door gewoon de 2200E te kopen en hem dan te tweaken naar de 2200X :P ;)
Iemand nog pics?

PS: voor info over deze Draytek ISDN/xDSL/kabel routers kun je beter kijken op http://draytek.nl
Hier staat meer uitgelegd dan op de US / TW site. *Zou het dan een Nederlandse fabrikant zijn? :?

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Verdomme nou!!

Sloop eens open die zooi!!

Zijn we hier tweakers of watjes??

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 10:13 schreef WarMaster het volgende:
Verdomme nou!!

Sloop eens open die zooi!!

Zijn we hier tweakers of watjes??
Ik heb hem nog niet binnen :'(
Maar zogauw ik hem aan de praat heb, sloop ik hem ff vor je open.
Vervalt de garantie dan, of hoe heb jij dit geregeld?

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Nou je KAN het garantiezegeltje voorzichtig er af föhnen (lijm wordt dus warm en vloeibaar) VOORZICHTIG er af trekken...

Of je kan denken dat je maar 1 keer leeft en SCHIJT aan alles hebben (zoals ik) en gewoon de zooi open slopen :)

En NEE ik heb geen geld te veel of zo iets.. Het is en blijft nog steeds waardevol voor mij ook al riskeer ik het te slopen. Maar het is maar een stuk apparaat... :)

Verwijderd

Ik zit momenteel te twijfelen tussen deze twee types :

- US Robotics USR8000
- Linksys BEFSR41

Ik heb beide types vergelijken, maar kon zo gauw geen verschillen vinden, die voor mij aantrekkelijk zijn.

Wat vindt ik belangrijk :
- snelle / betrouwbare router
- hoeft geen ingebouwde printserver te hebben
- goeie firewall
- liefst ondersteuning voor ser. 56K modem
- MACadres emulatie ondersteunen
- 100Mb duplex switch
- goed af te stellen

Ook zou ik graag de firewall goed willen instellen voor binenkomend en uitgaand verkeer.

Verwijderd

Dan zou ik voor de US robotics gaan.
De linksys staat bekend om zijn problematische firmwares.

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 23:05 schreef Major_Kickass het volgende:
Dan zou ik voor de US robotics gaan.
De linksys staat bekend om zijn problematische firmwares.
Dat is wel een belangrijk punt :)

Heeft die ook een 100Mb duplex switch of gewoon een hub??
is die firewall (intern/extern) goed in te stellen??
En ondersteunt de USR8000 ook MAC emulatie??
Deze punten kan ik nergens in hun informatie terugvinden.

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Yes, ik heb mijn Netgear RP114 vandaag binnen gehad met de post!!!! Koste me maar f400,- Binnen 24 uur geleverd. Hulde aan Databyte!!

Het opzetten was heel eenvoudig, binnen een paar minuten had ik alles werkend. En dat voor iemand die nog nooit zo'n ding gezien had!!

Maar een probleem:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tomcat/server.jpg
Ik heb het nu zo ingesteld, maar mijn webserver (simpleserver) werkt niet van buitenaf. Iemand enig idee hoe dat komt?

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 23:47 schreef TomcatX het volgende:
Yes, ik heb mijn Netgear RP114 vandaag binnen gehad met de post!!!! Koste me maar f400,- Binnen 24 uur geleverd. Hulde aan Databyte!!
Wat heeft jou doen besluiten tot een Netgear ipv US Robotics??

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op woensdag 15 augustus 2001 00:03 schreef VipTweak het volgende:
[url="http://"][/url]
Kun je me vast ook helpen met mijn probleem >:)

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 00:04 schreef TomcatX het volgende:

[..]

Kun je me vast ook helpen met mijn probleem >:)
hehehe, heb het maar weer verwijdert :+

Maar ik kan je idd wel helpen hoor, als het discreet blijft. Heb geen zin in continue gezeur ed.

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Nouwja, het probleem is dus die webserver zoals je 4 posten terug ziet op dat plaatje. Het lijkt te werken, maar het werkt niet. Doe ik het wel goed zo? Het ip adres 192.168.0.3 is van de computer waarop de webserver draaid.

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 00:13 schreef TomcatX het volgende:
Nouwja, het probleem is dus die webserver zoals je 4 posten terug ziet op dat plaatje. Het lijkt te werken, maar het werkt niet. Doe ik het wel goed zo? Het ip adres 192.168.0.3 is van de computer waarop de webserver draaid.
Het forwarden staat zo te zien wel goed ingesteld...
Kan zo snel niet zien waar het aan ligt...

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:39

Nicap

Tsssk....

Tomcat X:
Waar heb je die Netgear weg? Uit US, zo ja, kan hij 110/230 volt aan?

Verwijderd

E-tech is een grote taiwanese fabrikat, brak zou ik het zeker niet noemen als ze in diverse landen al diverse prijzen ontvangen hebben voor perfecte prijs/prestatie verhoudingen, dit merk wordt in nederland al sinds jaar en dag geimporteerd door lapwing, deze hebben ook een prima support site http:// www.lapwing.nl in deze optiek zou je diamond ook een braake kaart genoemd kunnen hebben (HASTEC).

RGZ

MASH
Op maandag 16 juli 2001 20:39 schreef WarMaster het volgende:
Ja dat is idd een tikkie vaag dat E-tech gedoe...
En dat brakke importeur gedoe hou ik niet zo van.

Ze moeten gewoon in winkels liggen en bij goede internetshops te krijgen zijn, dan heb je de minste problemen met support.

Ik heb de Vigor dus al van mijn lijstje geschrapt omdat ik het toch een té vaag ding vind...

Verwijderd

Yep, en lekker extra dokken of illegaal doen om aan die andere 3 ip adressen te komen.en 3 firewall licenties kopen of lekker illegaal installeren. en nu dan even prijs vergelijken en een vierde pc bijhangen omdat je kennis met z'n laptop langskomt.

RGZ.

MASH

P.s. Nee hoor grapje, er zitten zoals je ziet gewoon wat haken en ogen aan.
Op dinsdag 17 juli 2001 11:16 schreef ralphh het volgende:
Misschien een beetje off-topic, maar volgens mij heb je voor cable helemaal geen router nodig. Ik heb hier @home via Essent, en ik heb het cablemodem en 3 pcs gewoon bij elkaar in een hub geprikt, en dat werkt perfect.

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op woensdag 15 augustus 2001 09:29 schreef Nicap het volgende:
Tomcat X:
Waar heb je die Netgear weg? Uit US, zo ja, kan hij 110/230 volt aan?
Nee, ik heb hem gewoon bij Databyte besteld. Hij is nog geen 400,- daar. En natuurlijk zit er een goeie adapter bij voor 220V.

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op woensdag 15 augustus 2001 00:03 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Wat heeft jou doen besluiten tot een Netgear ipv US Robotics??
De prijs was het punt dat het zwaarst telde voor mij. Op de US robotics zat wel een printerserver waardoor ik nog even twijfelde, maar een printerserver heb ik niet nodig.
Verder heb ik me wijs laten maken dat de Netgear betere logs aanmaakte en hij is een stuk kleiner.
Wat ik wel jammer vind aan de netgear is dat je de kabels er aan de voorkant in moet steken. Hij staat hier naast mijn bureau op een tafeltje, en die kabels zo zien er eigenlijk niet uit.
En voor verstoppen vind ik hem toch te mooi ;)

Verwijderd

Heeft er al iemand ervaring met de USR8000 op MXstream met firmware versie 1.22 ???? (betaversie)
Deze versie zou moeten werken op Mxstream vlgs. leverancier

• Muyz
Ik heb gisteren een Draytek 2200E gekocht (fl.499 incl.BTW). Mijn ervaringen tot nu toe zijn prima. Alleen voor VPN wacht ik nog op nieuwe firmware, maar die zit al heel dicht bij de uitgang van de pijplijn (wordt nu getest door mijn leverancier).

Het is echt een plug-and-play router tot nu toe. Belangrijkste features voor mij:
- router EN switch
- IPSec ondersteuning (en binnenkort VPN dus)
- MAC address clone (Chello)
- ingebouwde firewall
- ondersteunt forwarding van poorten naar aan te geven PC op LAN
- administration via HTTP/telnet interface
- 4 PCs aan te sluiten

Wat mij betreft een aanrader.

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 00:05 schreef Muyz het volgende:
Ik heb gisteren een Draytek 2200E gekocht (fl.499 incl.BTW). Mijn ervaringen tot nu toe zijn prima. Alleen voor VPN wacht ik nog op nieuwe firmware, maar die zit al heel dicht bij de uitgang van de pijplijn (wordt nu getest door mijn leverancier).

Het is echt een plug-and-play router tot nu toe. Belangrijkste features voor mij:
- router EN switch
- ingebouwde firewall
- 4 PCs aan te sluiten

Kga hem binnenkort ff openschroeven, kijken of we de Vigor 2200E up kunnen graden naar de 2200X :9~
(heb jij hem trouwens al open gehad?

Verder: Weet iemand wanneer die nieuwe firmware met VPN ondersteuning uit komt, zit er namelijk op te wachten :) :9~

• Muyz
Op zaterdag 18 augustus 2001 01:44 schreef keepitcool het volgende:

[..]

Kga hem binnenkort ff openschroeven, kijken of we de Vigor 2200E up kunnen graden naar de 2200X :9~
(heb jij hem trouwens al open gehad?

Verder: Weet iemand wanneer die nieuwe firmware met VPN ondersteuning uit komt, zit er namelijk op te wachten :) :9~
Ik heb um nog niet opgen gehad. Ben dat trouwens ook niet van plan want ik heb de extra functies die de 2200X biedt niet echt nodig.

De nieuwe firmware (beta vermoedelijk) is al in bezit van de verkoper van mijn 2200E. Hij mag hem nog niet distribueren. Momenteel is hij VPN functionaliteit aan het testen en is er goed over te spreken. Ik *vermoed* dus dat de nieuwe firmware weleens snel klaar zou kunnen zijn...

Verwijderd

Op de website van Draytek staat dat hij deze maand klaar is :9~
www.draytek.nl

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 09:54 schreef Muyz het volgende:
distribueren. Momenteel is hij VPN functionaliteit aan het testen en is er goed over te spreken. Ik *vermoed* dus dat de nieuwe firmware weleens snel klaar zou kunnen zijn...
Kun je voor mij niet een kopietje regelen? Hij komt straks toch uit als: Gratis te downen op www.draytek.nl

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 23:33 schreef SPAT het volgende:
Heeft er al iemand ervaring met de USR8000 op MXstream met firmware versie 1.22 ???? (betaversie)
Deze versie zou moeten werken op Mxstream vlgs. leverancier
Er is zelfs alweer een nieuwere versie (v1.23) op
ftp://ftp.usr.com/usr/router/

• MrKoen
Veel nieuwere router types in de USA zijn tegenwoordig voorzien van een combi 110/230 volt adapter. Ik weet dat de nieuwste NetGEAR routers een dergelijke adapter hebben. Vraag het altijd wel na als je iets gaat bestellen in de VS! Ik heb zelf onlangs een NetGEAR RP114 hier in Amerika gekocht en dat was nog uit oude voorraad, want die heeft nog alleen een 110 volt adapter. Altijd even navragen dus! (8>

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Ik heb dus zo'n hybride adapter. Het gaat er echter ook om wat voor een stekker je er in hebt zitten.

Amerika heeft van die platte bussen i.p.v. de ronde die wij hebben.

Bij de edimax hebben ze dat wel mooi opgelost. Daar hebben ze gewoon AAN de adapter een driehoek socket zitten, en leveren een lokale stekker naar driehoek stekker kabel mee.

EN WAAR BLIJVEN AL DIE PICS NOU VAN DIE OPENGESLOOPTE ROUTERS???? (Watjes) LOL :)

• MrKoen
Op woensdag 22 augustus 2001 06:45 schreef WarMaster het volgende:
Ik heb dus zo'n hybride adapter. Het gaat er echter ook om wat voor een stekker je er in hebt zitten.

Amerika heeft van die platte bussen i.p.v. de ronde die wij hebben.
...
Een converter voor alleen de plug heb je voor nog geen 5 piek bij elke electronicazaak.. thats not the problem.. een converter voor 220 naar 110 is ook niet zo gek duur.. van 110 naar 220 is wel zuur duur :'(

• TwisteR
  • Laatst online: 03-07 13:38
Hmmm....het toeval is dat ik gestationeerd ben bij Nortel Networks, welke Netgear producten fabriceerd (oa in Ierland).

Als ik het zo zie is het niet onverstandig als ik eens ga uitzoeken of ik aan die dingen kan komen, en wat ze voor me inkoop gaan kosten. Om welk type Netgear router zou het precies gaan? Dan kan ik eens gerichter gaan zoeken binnen deze (gigantische logge) organisatie :'(

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 00:05 schreef Muyz het volgende:
................. Draytek 2200E ...........
- router EN switch
- ingebouwde firewall
- 4 PCs aan te sluiten

Ik was eigenlijk van plan een Linksys BEFSR41 aan te schaffen maar zit nu ook aan de Vigor2200E te denken (goedkoper).

Ik wil Chello delen met 3 computers en tevens een lokaal 100Mbit netwerkje hebben. Heb ik het goed begrepen dat hij hiervoor perfect geschikt is?

• Lex_van_H
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

Heeft iemand ervaring met de Unex router die Norrod levert?

Weet nog steeds niks.....

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 06:45 schreef herwini het volgende:

[..]

Ik was eigenlijk van plan een Linksys BEFSR41 aan te schaffen maar zit nu ook aan de Vigor2200E te denken (goedkoper).

Ik wil Chello delen met 3 computers en tevens een lokaal 100Mbit netwerkje hebben. Heb ik het goed begrepen dat hij hiervoor perfect geschikt is?
perfect hiervoor
verder ondersteuningen: vpn, 2200X ook ISDN!
zie www.draytek.nl :7

• MrKoen
Op vrijdag 24 augustus 2001 14:21 schreef keepitcool het volgende:

[..]

perfect hiervoor
verder ondersteuningen: vpn, 2200X ook ISDN!
zie www.draytek.nl :7
Op zich wel leuke features.. maar het ding ziet er niet uit (oog wil ook wat :+) en de prijs is ook nogal hoog vergeleken met de NetGEAR produkten. Als ik kijk naar de NetGEAR RT314 dan zie ik vrijwel dezelfde features. En deze is al vanaf 96 US dollar te koop. Waarom zou je echter een router willen die uitgaand verkeer kan blokkeren? Ben al blij dat ik eidenlijk op een eigen netwerk zit en niet op een bedrijfsnetwerk waar alle poorten geblokkeerd zijn. Hetzelfde routertje zonder uitgaande firewall is de NetGEAR RP114 welke op 116 US dollar uitkomt. Wil je er een wireless access point bij dan kun je kiezen voor de NetGEAR MR314. Voor zo'n 240 US dollar heb je dan alles PLUS een wireless access point.

Ik heb overigens geen aandelen in NetGEAR ofzo hoor 8-) Vind wel dat ze een goede produktenlijn hebben met veel keus tegen een goede prijs!

• MrKoen
Op donderdag 23 augustus 2001 15:51 schreef TwisteR het volgende:
...
Als ik het zo zie is het niet onverstandig als ik eens ga uitzoeken of ik aan die dingen kan komen, en wat ze voor me inkoop gaan kosten. Om welk type Netgear router zou het precies gaan? ...
Voor welke prijs kun je aan een NetGEAR MR314 komen?

Verwijderd

volgens mij kun je met een vigor 2200E geen uitgaand verkeer blokken :? of wel :?

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 16:26 schreef MrKoen het volgende:

[..]

Op zich wel leuke features.. maar het ding ziet er niet uit (oog wil ook wat :+) en de prijs is ook nogal hoog vergeleken met de NetGEAR produkten. Als ik kijk naar de NetGEAR RT314 dan zie ik vrijwel dezelfde features. En deze is al vanaf 96 US dollar te koop. Waarom zou je echter een router willen die uitgaand verkeer kan blokkeren? Ben al blij dat ik eidenlijk op een eigen netwerk zit en niet op een bedrijfsnetwerk waar alle poorten geblokkeerd zijn. Hetzelfde routertje zonder uitgaande firewall is de NetGEAR RP114 welke op 116 US dollar uitkomt. Wil je er een wireless access point bij dan kun je kiezen voor de NetGEAR MR314. Voor zo'n 240 US dollar heb je dan alles PLUS een wireless access point.

Ik heb overigens geen aandelen in NetGEAR ofzo hoor 8-) Vind wel dat ze een goede produktenlijn hebben met veel keus tegen een goede prijs!
Ik zie in de pricewatch de Netgear RT314 op fl 540 staan, terwijl de Vigor 2200E toch al voor fl 450 te vinden is.
Okee ik heb het niet over $-land, maar daar zal de Vigor ook wel in jouw genoemde range zitten. Trouwens er komen nog altijd kosten voor invoer (btw), adaptor, etc. bij.

Dan is er altijd ook weer die Linksys BEFSR41 in dezelfde orde van prijs, en die schijnt toch wel de top te zijn voor een kabelverbinding :7 .
Ach, het blijft tobben betreft de juiste keuze. Waarschijnlijk moet je (lees: ik) gewoon de knoop doorhakken en ...... "just buy one and :y) "

Verwijderd

wat is er nou beter aan de Linksys BEFSR41 dan aan de Vigor 2200E :?

• Muyz
Op vrijdag 24 augustus 2001 17:25 schreef keepitcool het volgende:
volgens mij kun je met een vigor 2200E geen uitgaand verkeer blokken :? of wel :?
Jawel hoor, dat kan. Je kunt gewoon voor bepaalde PCs bepaalde poorten dichtzetten... :)

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op woensdag 15 augustus 2001 00:13 schreef TomcatX het volgende:
Dit probleem is dus opgelost. Ik kon mijn eigen internet pagina niet zien omdat ik het externe ip adres invoerde en dan gewoon de inlog van de RP114 kreeg. Maar mensen die van buiten mijn netwerk mijn externe zeelandnetip invoeren krijgen wel mijn internetpagina te zien en niet het inlogscherm van de router.
Wel jammer is dat je niet kan controleren of het werkt thuis.
Pagina: 1 2 3 Laatste