Cable/ADSL routertje uitzoeken is PITTIG...

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.597 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Damn..
Dat is nog lastiger dan je denkt.

Nergens grote vergelijkende reviews te vinden.
En allemaal van die schaars verkrijgbare apparaatjes. (Op grote dure merken na).

Op het moment heb ik er 4 weten op te snorren:

- Edimax br6004 @ Memo systems (enige die hem verkoopt) :?
- Billion BiPac-640 @ xs2 (ook enige die hem verkoopt) :?
- Vigor-2200E (een vrij appart dingetje... Wellicht echt hollands?)
- Linksys BEFSR41 (ook maar bij 2 shops verkrijgbaar)

Nu is het moeilijk kiezen... De prijzen variëren tussen de 429,= (Edimax) en de 552,= (Linksys).

Ze hebben al hun plus en minpunten.
Zo ziet de Billion BiPac-640 er ERG strak uit.
Maar zo heeft de oerlelijke Vigor-2200E een aantal leuke functie leds (network traffic).
De EdiMax is lekker goedkoop.. (duurkoop?).
En de linksys lijkt wat professioneler.

Maar waar kan je het vergelijken?
Heeft er iemand ervaringen met één van de bovenstaande, of een alternatief met deze voorwaarden:

- 4 Poorts 10/100MBits F-DPlex Switch
- ADSL & Cable router
- In de prijsrange tot ca 550.
- Configureerbare NAT
- Snel verkrijgbaar (zie ondertitel :))

Bij voorbaat dank, en wellicht helpt deze topic ook andere mensen die dwalen in de router wereld...

Toch raar dat er een paar van die "kleine" bedrijfjes die dingen bouwt, en niet van die giganten. Ja die bouwen ze wel... Maar ook voor een giganten prijs. :)

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[b]Op maandag 16 juli 2001 02:09 Nergens grote vergelijkende reviews te vinden.
En allemaal van die schaars verkrijgbare apparaatjes. (Op grote dure merken na).
Hint: snor een cheap-ass mobo'tje op met een floppy-drive en een netwerkkaart.. FreeSCO erop en je kan lekker routen.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
En weer zo'n zoemend 200 Watt Apparaat er bij hebben?!?! Nee dank je...

Dat had ik al...

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

Echt belachelijk hoe moeilijk die dingen te krijgen zijn!! Alsof er niet genoeg mensen zijn die die dingen willen. :(

Als er iemand er een paar in Amerika gaat halen, kan hij daar een mooie winst uit halen.

Ikzelf ben nog steeds op zoek naar de Netgear RT314 (voor een redelijke prijs)
(Ik heb nogal wat mensen gehoord die wat problemen hadden met de Linksys. Over de Netgear hoor ik niets dan goeds)

Het wordt waarschijnlijk binnenkort bestellen uit het buitenland.

offtopic: Met zoveel hardware-kopers hier moet het toch mogelijk zijn ergens een flinke groepskorting binnen te slepen? :?

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Ja in America "lijkt" er een grotere markt voor te zijn. Maar dat is in mijn ogen bullshit, want daar zijn de prijzen gewoon VET lager.

Als dat hier ook zo zou zijn, zou hier ook wel "een markt voor zijn".

Maar ik zie zo'n bestelling uit America niet zo heel erg zitten.
Je zit altijd met de vraag of hij wel aankomt, en je zit ook nog met een speciale adapter die je moet hebben voor de 110 Volt die ze daar gebruiken.

• Barman
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Die Netgear RT314 is een heel goed apparaat en betaalbaar. Ik ken een aantal mensen met dat ding ;) en die zijn daar zeer over te spreken. Geen problemen, mac-spoofing, etc. Het grote voordeel is dat ze sinds kort beter zijn te verkrijgen in NL. Ze kosten iets van fl 425,- (ex. BTW) bij ZeroSix (06).

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Ok...

We hebben er 2 bij op de lijst.

- De US Robotic Broadband router (MET PRINTERSERVER!!)
- Netgear RT314 (met volgens mij leuke ledjes en zo, maar moeilijk te zien.)

Persoonlijk ben ik ERG gecharmeerd van een printerserver. Leuk speelgoed :)

Ook zie ik soms de optie om er nog een analoog modem aan te hangen, dat is op zich ook een hele flexe feature.
De US robotics is tot nu toe mijn favoriet.
Hij wordt geleverd met 2 maal een 2 meter UTP kabel. En heeft aardig wat features...

Maar ja... Hoe presteert hij?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 14:57

momania

iPhone 30! Bam!

Ik heb zelf nu sinds een paar maanden die router van Edimax, en ik moet zeggen: 'Bevalt me best!'.
Hij's lekker klein, dus makkelijk ergens weg te moffelen. Makkelijk te configureren via de browser, en snel zat voor thuis gebruik.
Het nadeel dat ie alleen bij Memo te koop is valt best mee: Memo leverde vrij snel en goed.
Nadeel is dat je er maar 2 UTP's bij krijgt, die niet zo erg lang zijn, waarvan 1 normaal en 1 cross. Ik heb toen dus ook nog maar even 300 meter CAT 5 op rol erbij gehaald bij een andere shop met 50 pluggen en trek ontlasters en een krimptang voor 280,= :P

Wat mij betreft is de Edimax dus best een goede koop! ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

'keb ook routers met ingebouwde switch gezien op het www van Etech beneden de 400 piek. (1xWAN/4xLAN) De site van Etech is een misterie. Niks zinnings te vinden over hun router met switch.... www.lapwing.nl de importeur van Etech biedt ook weinig nieuws over dit ding. www.mr-at.nl schijnt een goede zaak te zijn betreffende het netwerk gebeuren. 'k zoek ook een ADSLrouter met ingebouwde switch om hier thuis het internet te delen. Sinds mei ben ik al aan het zoeken naar vergelijkend onderzoek naar zo'n ding. Er stond tot nu toe alleen een artikel, waar ik niets zinnings in vond, in Computertotaal betreffende een hardware vergelijking. Ik hoop dat c't een dezer dagen er eens een artikeltje aan wijdt. Ik wacht nog af. Trouwens.... bij "netwerk" vindt je o.a. bij de grotere leveranciers wel eens zo'n ding. Norrod had laatst zo'n ding in de "aanbieding voor 545 piek. Ze hebben nu een router met hub. En een hub moet je nou net niet hebben.... Als een lijn bezet is door bijv. steamingaudio komt de andere PC er niet tussen. Een switch verdeelt het mooi...

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Ja dat is idd een tikkie vaag dat E-tech gedoe...
En dat brakke importeur gedoe hou ik niet zo van.

Ze moeten gewoon in winkels liggen en bij goede internetshops te krijgen zijn, dan heb je de minste problemen met support.

Ik heb de Vigor dus al van mijn lijstje geschrapt omdat ik het toch een té vaag ding vind...

• Mr Magic
  • Laatst online: 23:31
Op maandag 16 juli 2001 02:09 schreef WarMaster het volgende:
Op het moment heb ik er 4 weten op te snorren:

- Edimax br6004 @ Memo systems (enige die hem verkoopt) :?
- Billion BiPac-640 @ xs2 (ook enige die hem verkoopt) :?
- Vigor-2200E (een vrij appart dingetje... Wellicht echt hollands?)
- Linksys BEFSR41 (ook maar bij 2 shops verkrijgbaar)
Let even op dat ze niet allemaal standaard geschikt zijn voor de Mxstream variant van ADSL! De Vigor is dat in elk geval wel, van de anderen weet ik het niet zeker. Ik heb zelf de Vigor 2200X (zelfde als de E, maar met ISDN-aansluiting) en die bevalt goed. Hij komt overigens uit Taiwan. Er wordt vrij actief aan de firmware ontwikkeld, alleen is het inderdaad niet zo'n heel bekend/groot bedrijf.

Je hebt ook nog de Netgear 314 en de Zyxel 314 (zelfde apparaat, ander naampje), die ook op zeker Mxstream ondersteunen.

Daarnaast: volgens mij hebben alle bovengenoemde apparaten een ingebouwde switch. Als je al een hub of switch hebt is het misschien goedkoper om een variant zonder switch aan te schaffen.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Ja ik merk dat de Mxstream ondersteuning nog niet 100% loopt.

Nu ga ik dat ook niet gebruiken meteen. Maar het is WEL wat voor de toekomst...

En yep.. Ik neem hem OOK mede om het 4 poort switch gebeuren :)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Moet zeggen dat dit leuk spul is :9

Heb ff bij de desbetreffende sites gekeken en ook ff een paar manuals door genomen maar wat me opvalt is dat het firewall gedeelte wel echt knullig is...

Linksys: Alles van LAN naar Internet mag(bagger), anders om kan je portforwarden(incl. ranges van poorten) das wel weer oke.

Netgear: Kan je maar maximaal 12 rulesets van 6 maken en dan geen ranges gebruiken :( hoe wil je dan bv. Halflife spelen?

Vigor: nix over te vinden.

Sja ik wil toch wel een beetje een redelijk firewall in die router hebben, dwz. alles staat standaard dicht, poorten kan je zelf toewijzen, incl. ranges...
Als die er zijn koop ik er wel 1 :)

edit:

ff snel gevonden voor het slapen gaan ;)

D-link?
http://www.dlink.com/products/DigitalHome/CableDsl/

Leuke info site
http://www.practicallynetworked.com/

Verwijderd

Ervaring HIER!!!:

RT311 (kleine broertje van de 314) is zonder switch intern...heb daar een 5 poorts switch 10/100 aangehangen...mocht helaas enkel testen, want rt311 en 314 waren nog niet te koop in NL (was dus vorig jaar), sindsdien dus ook zo zwervende ende zoekende geweest...
Kwoot REDJE:
"Netgear: Kan je maar maximaal 12 rulesets van 6 maken en dan geen ranges gebruiken hoe wil je dan bv. Halflife spelen?"
Dit klopt...zukz BIGtime
USA..Ja DAAR hebben ze ze allemaal, je kunt het zo gek niet bedenken of er is een merk dat ze verkoopt...dus ik opzoek naar importeurs..
Uit de testen van de gerenomeerde mensen (met sites die ik al niet meer kan vinden vanwege het goed wegstoppen van hunzelf modellen....je weet wel via via popt er opene een scherm op met een link naar de zus van de broer van de site die je uiteindelijk moest hebben...)
Uit heel veel tests kwam de LinkSys als beste SoHo, de Cisco lag er meestal net iets boven, maar die kost dan ook meteen zo'n 1200 pieken of meer..
Ik dus kijken naar LinkSys in NL, kwam ik bij de site, die eerst NIET bestond..hmm gek zeg! nou ja www.linksys.nl (importeur is dus eigenaar van de site en heet www.nbens.nl
Ik heb toen maar een bestelling gewaagd. eerst de BEFSR41 besteld, maar uiteindelijk even een keuzeverandering, het werd de BEFSR31 (die met die ene USB poort (ik wil USB netwerken ook wel eens gaan testen met de tijd dat alles daar weer voor verkrijgbaar wordt).
Helaas was hij even niet op voorraad en had hij problemen met ADSL ondersteunen, MxStream is een vreemde eend in de bijt wat betreft ADSLlen.
Ik ging op vakantie, en je raad het al...het ptt briefje lag een dag voor vertrek op de mat, terug van weggeweest kon ik mij dus gaan vermaken bij meneer de pakjes agent van de ptt...te betalen 572,63 of zoiets (incl. verzendkosten onder rembours) Thuisgekomen doosje open, jawel hij zat er echt in!!!, ook een boekje (hmm laat ik voor deze ene keer nou eens eerst het boekje hebben gelezen, LOL), het bleek geen studie Universiteitsniveau om hem te laten kwebbelen, de beschrijving bleek ook te bestaan uit stof voor alle modellen in de serie, per kop ingedeeld, dus iedere keer een flink stuk tekst overslaan, want dat geldt niet voor jouw model, of wel tis maar hoe je het bekijkt.
4 minuten werk...kort:
PC; IP eigenschappen van (in mijn geval) chello DHCP...opschrijf.
alles uit.
power de BEFSR31...lampje! groen, YES1
Chello WAN aansluiting in de WAN poort van de BEFSR31...lampje! groen, YES2
USB kabel (bijgeleverd) er in..laptop erbij..prik!, lampje! YES3
Config intern IP adres in IE6.0..SOWHEE!!mooie layout op mijn beeld, had dus al een groen lampje en dus al een IP van Chello, nu enkel nog mijn DHCP server instellen en de Vuurmuur..3 minuten later (standard settings) prik kabel 2 erin...PC aan Lampje!!
Ik heb DHCP!!!

Check PC netwerk: ja hoor een 10.iks.iks.iks adres...Smurfen maar.....

Het is waar wat ze hadden gezegd over LinkSys...USA number 2 leader in networking technologies...Cisco still number One(due to goood marketing)
Je hoeft nu als je ADSLt niet meer bang te zijn voor minimale prestaties als in geen verbinding enzo...de MxStream Bug is gevangen door de LinkSys mannen van de ontwikkeling...nu dus ook geschikt voor ADSL..
Mijn extra info:
Wacht nog heel even en er komt ook een model op de NL markt met Printserver intern...Jammer voor mij had ik geen tijd meer om te wachten..hij is al sinds februari in USA te koop dus duurt niet lang meer...

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op dinsdag 17 juli 2001 00:18 schreef Redje het volgende:
Netgear: Kan je maar maximaal 12 rulesets van 6 maken en dan geen ranges gebruiken :( hoe wil je dan bv. Halflife spelen?
Ik zal het je sterker vertellen: op al de routers kan je Half Life spelen zonder ook maar 1 regeltje toe te voegen of poorten open te zetten.
De firewalls die op deze routers zitten zijn namelijk allemaal "eenzijdige" firewalls die alleen al het onbekende inkomende verkeer blokken. AL het uitgaande verkeer wordt dus zonder pardon doorgelaten. Zo kan je dus zonder probs met alle clients tegelijk inloggen en spelen op een HL server. Je moet dus alleen een poort(range) openen voor inkomende connecties.

Je zou dus eigenlijk altijd nog een firewall op de clients moeten draaien voor het geval dat trojans/spyware naar huis willen connecten om info door te geven. De router laat dit zonder problemen door.

edit:

op DSLreports is ook veel info te vinden. Bijna elk merk heeft hier z'n eigen discussie forum waar vaak ook de manufacturers zelf posten.

Wees consequent, maar niet altijd

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 07:58

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb een vigor2200E en ben erg tevreden over het apparaat. Voor kabelmodem gebruikers met een 'fixed' mac adres kunnen deze gebruiken in de vigor (handmatig in te kloppen). Je netwerk kaart van je kabel boer, kan je dan niet meer gebruiken.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Redje
Jawel heb eindelijk een leuke gevonden:

NetGear FR-314

http://www.netgear.com/product_view.asp?xrp=4&yrp=12&zrp=82

Daar kan je dus zowel in als outbound traffic blocken... kost rond de 600,- denk ik.

Tis een goedkope versie van Sonicwalls Soho2, ja en dies helemaal :9~
Maarja kost dan ook ruim 1300,- ;)

• ralphh
  • Laatst online: 18-08 18:12
Misschien een beetje off-topic, maar volgens mij heb je voor cable helemaal geen router nodig. Ik heb hier @home via Essent, en ik heb het cablemodem en 3 pcs gewoon bij elkaar in een hub geprikt, en dat werkt perfect.

• Redje
Op dinsdag 17 juli 2001 11:16 schreef ralphh het volgende:
Misschien een beetje off-topic, maar volgens mij heb je voor cable helemaal geen router nodig. Ik heb hier @home via Essent, en ik heb het cablemodem en 3 pcs gewoon bij elkaar in een hub geprikt, en dat werkt perfect.
Uhm hoe zit het dan met NAT?
Je hebt tenslotte maar 1 WAN IP adress...
Je moet dus wel iets van een Windows kist met ICS of een Linux bak hebben draaien wil dit werken.

Ten tweede hoe zit het me de security?
Deze hebben dus een firewall :)

Zoals aan aangegeven werd is een Linux bak ofzo prima, maar je hebt weer een extra machine nodig en geeft weer extra lawaai etc.

Deze dingen zijn gewoon lekker compact en als je het geld ervoor over hebt waarom niet ;)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

• ralphh
  • Laatst online: 18-08 18:12
Uhm hoe zit het dan met NAT?
Je hebt tenslotte maar 1 WAN IP adress...
Je moet dus wel iets van een Windows kist met ICS of een Linux bak hebben draaien wil dit werken.
Bij @home kan je 2 extra ip adressen aanvragen, dat hebben we dus maar gedaan. Kost 20 piek extra per maand, maar dat is nog altijd veel minder dan een 486 systeem of router.
Ten tweede hoe zit het me de security?
Deze hebben dus een firewall :)
Tja daar mag iedereen lekker zelf voor zorgen :) net zo makkelijk toch?

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 21:56
Voor ADSL (MxStream) raad ik echt een Vigor2200e aan. Die heb ik staan en loopt als een trein. Switch/hubje erbij en kunt bergen pcs aansluiten op je ADSL verbinding. (Zat met 6 man tegelijk te UT's, afgelopen zaterdag op LAN party.)

Aanrader, dat ding. =)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

Verwijderd

Ik ben nou eigenlijk best benieuwd hoe die Vigor 2200x werkt i.c.m. MXstream van de KPN.

Aangezien de configuratie je een aparte ISP moet opgeven en deze verder niet wordt gevraagd bij standaard login met pptp.

En dat voor 714 piekjes. een router met switch en ISDN/breedband aansluiting..
Jummie... En bijkomend voordeel geen grote geluidsproductie/kast. Deze kan je tenminste netjes op een plankje zetten ;) Alleen dat blauwe :Y)

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 11:54 schreef Halon 1202 het volgende:
Ik ben nou eigenlijk best benieuwd hoe die Vigor 2200x werkt i.c.m. MXstream van de KPN.

Aangezien de configuratie je een aparte ISP moet opgeven en deze verder niet wordt gevraagd bij standaard login met pptp.

Jummie... En bijkomend voordeel geen grote geluidsproductie/kast. Deze kan je tenminste netjes op een plankje zetten ;) Alleen dat blauwe :Y)
Ik zie het al in hun test resulaten van draytek.. Hmm denk dat ik hem wel ga aanscahffen.. In iedergeval ten minste plug en play. i.p.v. van mijn huidige onding bak... Kunnen mijn mede netwerk gebruikers niet meer zuren wanneer ik even bezig ben. Nou ja kunnen ze wel maar dan heeft het geen zin meer >:)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op dinsdag 17 juli 2001 11:44 schreef ralphh het volgende:
Bij @home kan je 2 extra ip adressen aanvragen, dat hebben we dus maar gedaan. Kost 20 piek extra per maand, maar dat is nog altijd veel minder dan een 486 systeem of router.
20 piek per maand? Dan heb je in 1 jaar je 486 er toch wel uit lijkt me. (Even de electriciteit niet meegerekend)

Siditamentis astuentis pactum.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Ja dat Port mapping gebeuren is natuurlijk uit den boze als je geen HL kan spelen.

Maar kan je de firewall functie ook uitzetten?

Er zijn toch genoeg software oplossingen voor...

Echter vraag ik me af. Als je de firewall uitzet voor inkomend verkeer, waar zou het inkomende verkeer naar toe gaan?!?! Nergens toch!!! Het blijft allemaal hangen bij de NAT tabel, omdat er geen destination (local) IP is toegewezen voor die poort.

Of zie ik dat verkeerd?

• Ook

Ook

Yes I can!

Op dinsdag 17 juli 2001 14:19 schreef WarMaster het volgende:
Ja dat Port mapping gebeuren is natuurlijk uit den boze als je geen HL kan spelen.

Maar kan je de firewall functie ook uitzetten?

Er zijn toch genoeg software oplossingen voor...

Echter vraag ik me af. Als je de firewall uitzet voor inkomend verkeer, waar zou het inkomende verkeer naar toe gaan?!?! Nergens toch!!! Het blijft allemaal hangen bij de NAT tabel, omdat er geen destination (local) IP is toegewezen voor die poort.

Of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je goed. Onbekend inkomend verkeer, of verkeer op een beblockte poort blijft gewoon hangen.. :) En dus nogmaals, op een hardwarerouter hoef je dus niet te portmappen voor HL.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Ennuh... Die ene nieuwe Billion dealer die iemand hier boven postte...

Dat zal wel de 1 poorts versie zijn denk ik...

Want dat zou wel HEEEEEL goedkoop zijn als je ineens onder de 400 piek zouden gaan zitten. (Is wel incl BTW, heb ik al gezien).

Maar helaas is het een tikkie brakke site, dus kan ik ook niet echt zien wat het precies is.

Verwijderd

Mijn ervaringen zijn met meerdere Zyxel 314's. Zowel met kabel (chello) als ADSL (MxStream/Xs4all). En eigenlijk alleen maar positief. Heb ook ervaringen met W2k en linux als router. De HW-routers winnen het wat mij betreft (betere uptime, makkelijker/sneller installatie)

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Toch zoek ik ook nog meer info over die van U.S. Robotics...

Die is qua features verreweg het beste in zijn prijs. Zo'n ingebakken printservertje zie ik wel zitten :P

Maar het is NERGENS te vinden :(

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 07:58

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Als je een vigor koopt bij atstore (http://www.atstore.nl) krijg je de MX-Stream handleiding erbij.
Volgens mij staat tie ook wel ergens op het internet.

Kweet niet hoe het bij de rest van de vigor gebruikers is, maar ik moest wel ff mijn MaxMTU aanpassen op mijn Windows dozen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Redje
Op dinsdag 17 juli 2001 18:45 schreef WarMaster het volgende:
Toch zoek ik ook nog meer info over die van U.S. Robotics...

Die is qua features verreweg het beste in zijn prijs. Zo'n ingebakken printservertje zie ik wel zitten :P

Maar het is NERGENS te vinden :(
probeer eens http://www.inmac.nl of http://www.06software.nl

• slownera
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Die US-robotics ding is precies hetzelfde als de edimax, behalve dat de us robotics ook een printservertje heeft. Maar voor de rest zien ze er identiek uit. Zelfs de web interface is hetzelfde.

• Mr Magic
Op dinsdag 17 juli 2001 11:54 schreef Halon 1202 het volgende:

Met het Mxstream gedeelte heb ik nog geen ervaring (komt pas in september/oktober :(), maar het ISDN gedeelte werkt hier prima. In de nieuwsgroep xs4all.adsl zijn ze ook tevreden over het Mxstream gedeelte overigens. Zie hier hoe de router in te stellen voor Mxstream:

http://www.draytek.nl/help/v2200.php
Dat blauwe valt reuze mee hoor :) De kleur is behoorlijk donker. 's Avonds zou je eerder zeggen dat 'ie antraciet was.

Verwijderd

effe over half life en nat..
client hoeft niet te mappen..
maar een server wel.. :) euhhh logisch?

• Ook

Ook

Yes I can!

Op woensdag 18 juli 2001 00:46 schreef ikwilgeencookies het volgende:
effe over half life en nat..
client hoeft niet te mappen..
maar een server wel.. :) euhhh logisch?
Bingo! Voor een HL server hoef je alleen port 27015 (of een andere port waar jouw server draait) te openenen.

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Als je een router in combinatie met Mxstream wilt gaan gebruiken dan is de Vigor 2200E echt wel een aanrader, op de site van draytek (www.draytek.nl) staat precies beschreven hoe deze te installeren met Mxstream, configureren gaat eenvoudig via de browser. Ik had het spulletje binnen 5 minuten draaien. Ik heb wel even de firmware geupgrade naar versie 1.07, hierdoor worden poorten beter afgesloten van de buitenwereld.

• Planetlithium
  • Laatst online: 15-01 05:26
Kwoot REDJE:
"Netgear: Kan je maar maximaal 12 rulesets van 6 maken en dan geen ranges gebruiken hoe wil je dan bv. Halflife spelen?"

laatste firmware..

Please note that this is not a critical upate. If your router is working properly and you do not need the functions mentioned below, you do not need to upgrade your firmware.

Revision Note for Version 3.25

1. Provides European PPTP support for proper login
2. Adds port range forwarding support to forward a range of ports
3. All commonly used features now available in browser-based web manager
4. Upgrades now can be done via browser
5. Minor bug fixes

Version 3.24

1. Fixed Half Life problem
2. Responding to ICMP packets correctly
3. Minor bug fixes

Version 3.22

1. Port forwarding available in browser based configuration
2. Longer user name allowed in PPPoE
3. Minor bug fixes

Please read the release notes included in the zip file for details on this upgrade. The upgrade procedure is also included in the release notes.

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je meent het gewoon, hadware adsl router. Tsss... stoefeeeer! www.clarkconnect.org heeft een goede router. Heeft me btw 1000 Bef gekost aan netwerk kaarten, die oude 133 had er nog geen.

Totaal geen kennis nodig als je kabel hebt.

• Ook

Ook

Yes I can!

Op woensdag 18 juli 2001 12:51 schreef poing het volgende:
Je meent het gewoon, hadware adsl router. Tsss... stoefeeeer! www.clarkconnect.org heeft een goede router. Heeft me btw 1000 Bef gekost aan netwerk kaarten, die oude 133 had er nog geen.

Totaal geen kennis nodig als je kabel hebt.
Op maandag 16 juli 2001 02:19 schreef WarMaster het volgende:
En weer zo'n zoemend 200 Watt Apparaat er bij hebben?!?! Nee dank je...

Dat had ik al...

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de Vigor2200E i.c.m. Wanadoo cable? Ik heb nu nog het demos abbo van wanadoo, en ben van plan om over te stappen op het com21 abbo. En later misschien op Mxstream. Het lijkt me dat het hiermee gewoon goed moet werken, zover ik weet gebruikt wanadoo gewoon standaard PPPoE.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Hmmm het lijkt er op dat het meest "on professionele" apparaat (de Vigor) toch nog wel het beste uit de bus kan komen qua ADSL ondersteuning.

Verwijderd

Ik heb hier zo'm us robotics broadband router. Die was via 06 software in twee dagen geleverd. Alleen bij een collega na mij duurde het 2 weken (geen voorraad meer ofzo). Maar dit ding is ook errug leuk. Ik gebruik um met chello. Hij is heel simpel via een webinterface te configureren. Hier is de manual te vinden.

• loquitos
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

probeer eens http://shop1.outpost.com/product/66841/

ook geinig dingetje. Volgens mij is ie zelfs nog met porto en invoerrechten toch nog de moeite waard. Support zal wellicht wat lastiger zijn.. suc6 in ieder geval :o

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

• Ro_meo
  • Laatst online: 21-08 10:18
Op dinsdag 17 juli 2001 11:45 schreef rarzie het volgende:
Voor ADSL (MxStream) raad ik echt een Vigor2200e aan. ...
(Zat met 6 man tegelijk te UT's, afgelopen zaterdag op LAN party.)
domme vraag misschien maar:
wij hebben hier in de flat 2 maal een switch hangen aan de (PC-)router.. kan de vigor daarmee werken ?

en als MxStream ellende weer een keer storing op zijn lijn heeft.. "belt"/maakt ie automatisch opnieuw verbinding ?

iOS N3rd

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Je kan aan elke poort van de Vigor 2200E een andere hub of switch hangen, op die manier kan je dus met meer dan vier pc's verbinding maken. Ook na het verbreken van de verbinding wordt deze weer opgebouwd als je bv. explorer of outlook start, werkt in mijn geval dus perfect.

• Mr Magic
Op woensdag 18 juli 2001 17:44 schreef davar het volgende:

en als MxStream ellende weer een keer storing op zijn lijn heeft.. "belt"/maakt ie automatisch opnieuw verbinding ?
Ja dat kan. Volgende de deze url:

http://www.draytek.nl/help/v2200.php

kun je bij de idle timeout de waarde -1 invullen. De router zal dan opnieuw verbinding maken als deze verbroken wordt.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Ik zie bij US Robotics ding dat je een DMZ functie hebt...

Dat is zwaar flex, want op die manier lijkt het op die manier zit er 1 PC direct op internet zonder NAT gelul.. (met uitzondering voor de overige gemapte ports naar andere clients/hosts)

Ik zie die feature toch niet 1,2,3 bij anderen. Weet iemand of anderen dit ook ondersteunen?

edit:

Ah... Ik zie dat de Vigor dit toch ook ondersteunt...

Maar toch nog even een vraagje...: Kan je als buitenstaander dan zo op je computer kunnen komen met Netbios als je dat aan hebt staan? Of kan in ONDANKS dat je in de DMZ zit toch die poorten blocken?

Verwijderd

Linksys heeft ook DMZ. Ik heb er net 1 besteld bij http://www.mr-at.nl/ .

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Wow, ik heb helemaal geen ervaring met hardwarematige routers, maar nu ik deze thread lees en de gelinkte sites moet ik zeggen dat die Vigor 2200E mij echt geweldig lijkt...

Ik heb thuis 512Kbit ADSL met een USB modem (jaja, ik weet het...). Ik ben nu zwaar op zoek naar een losse ethernet modem om dat kolere USB ding te vervangen. Als ik dat voor mekaar heb zou ik graag die vigor aanschaffen want het lost een hoop problemen op. Super stabiel, geen complete computer meer als server, makkelijk te onderhouden, automatisch reconnecten. Alleen de prijs is vrij hoog, maar lager dan verwacht voor een hardwarematige router... 482,- voor de 2200E

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ik heb zelf een Netgear 311.

- Port mapping.
- DHCP server.

Werkt makkelijk en altijd goed....

Systeem | Strava

• Ook

Ook

Yes I can!

Als er een datapakketje binnekomt, maar de firewall op de router weet niet voor wie van de clients het pakketje bedoeld is, dan wordt dat pakketje dus weggegooid (of geblocked). Dit wordt dus ook gedaan met inkomende poortscans etc etc.
Als je nu 1 pc in de DMZ (DeMilitarized Zone) plaatst wordt elk pakketje, waarvan de router niet weet voor wie het is, direct naar die DMZ host doorgelust. Je router zal dus nu niks meer tegen houden, omdat alle onbekende (en dus ook de NetBIOS ingangen) pakketjes naar die DMZ gaan. Hierdoor kunnen je portmappings gewoon in stand blijven.
Je zou dan dus eigenlijk weer een firewall op je pc moeten hebben want je bent in de DMZ idd kwetsbaar voor alle grapjes.
Wat je wel simpel kan doen met al die routers is gewoon poort 139 portmappen naar een IP nr wat nog niet in gebruik is door 1 van je clients. Zodoende komen de "139" pakketjes nooit bij de DMZ terecht.

Verwijderd

Niemand ervaring met de SMC7004BR

http://213.155.70.82/english/products/broad/7004BR.html

Lijken me ook geen slechte spec's.

mvg,

• Ook

Ook

Yes I can!

Die SMC is een prima kassie! Meeste functies, voor het minste geld.. Het enige is dat ie niet met de Nederlandse versie van ADSL werkt. Is dus een echte kabelrouter.
Verder dus heel compleet!!

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Maar daar kan toch nog verandering in komen toch???

Ennuh... Waarom heeft NL juist zo'n andere/rare versie van xDSL???

Verwijderd

Ik heb hier een DI-704 routertje staan van D-Link op een Chello kabelnet aansluiting.
Ben hier heel tevreden over, hij heeft een 4 poorts 10/100 switch en uiteraard een 10Mb WAN poort voor het kabelmodem.
Verder is ie via je browser helemaal in te stellen.
Doet al maanden zonder problemen en geluidsloos zijn werk, je merkt gewoon niet dat ie er tussen hangt en heerlijk met meerdere komputers gelijktijdig het net op.
Kortom een aanrader...

• Ook

Ook

Yes I can!

De SMC kan "onze" ADSL verbinding wel doorgeven, maar niet zelf opzetten.
Je hebt dan dus nog steeds een pc nodig om de verbinding te maken.
Zie hier: [topic=153330]

Verwijderd

WHOOO!!! *D 8-)

Heb net m'n LinkSys binnen, en ga hem zo aansluiten :) (heb nu nog ff wat problemen met een netwerk-kaart in een van de ouwe pc's :( ben bang dat de kaart zo oud is dat er geen win98se drivers voor zijn :()

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 00:52
Op vrijdag 20 juli 2001 14:26 schreef Alain het volgende:
WHOOO!!! *D 8-)

Heb net m'n LinkSys binnen, en ga hem zo aansluiten :) (heb nu nog ff wat problemen met een netwerk-kaart in een van de ouwe pc's :( ben bang dat de kaart zo oud is dat er geen win98se drivers voor zijn :()
Euhm...ik zie dat de BEFSR41 fl.595 kost...wat een afzetterij :r In de States kost dit kastje $126 incl. verzendkosten. Incl. BTW en invoerrechten kom je dan uit tussen de fl.300 en fl.400. Waarom moet dit hier zo duur zijn :? Heeft Alain nog overwogen dit kastje in te voeren of zijn er anderen met ervaringen?

Verwijderd

Die SMC Barricade werkt als een tiet met @home.

Besteld in de VS (www.outpost.com)en na 4 dagen in huis. Kosten bij elkaar fl. 408.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Hoeveel is de shipping & handeling precies bij outpost??

Want ik word er niet wijzer van...

Zou je het erg vinden om de hele rekening gespecificeerd te posten?

Ennuh, krijg je er meteen een goede 230V adapter bij (eurostekker) of een echte Amerikaanse?

Verwijderd

Ikzelf zit al tijden te twijfelen over:

http://www.farallon.com/products/netline/broadband/broadband_gateway.html

Of:

Of deze:

http://www.linksys.com/products/product.asp?prid=20&grid=5

Heeft iemand een beetje een idee van deze routers of die een beetje goed zijn ?

- De linksys is gewoon erug mooi
- De SMC heeft printerserver :)
- De farralon lijkt me gewoon erug goed

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 17:19 schreef Muyz het volgende:

[..]

Euhm...ik zie dat de BEFSR41 fl.595 kost...wat een afzetterij :r In de States kost dit kastje $126 incl. verzendkosten. Incl. BTW en invoerrechten kom je dan uit tussen de fl.300 en fl.400. Waarom moet dit hier zo duur zijn :? Heeft Alain nog overwogen dit kastje in te voeren of zijn er anderen met ervaringen?
hmm...

volgens de factuur die ik erbij kreeg kost 'ie 500 piek. Nou ja, heb hem toch nie zelf betaald, maar mijn ouders, want mijn zusje wil de hele tijd chatten enzo en m'n pa wil ook nog wel eens i-netten.
En al die invoer-moeite voor 100/150 piek minder, nou nee. (of is dat zo makkelijk dan? :? )

(wat de router zelf betreft, 'k denk dattik morgen eerst maar ff 2 nieuwe netwerk-kaarten koop/bestel :D want alleen op de pc waar nu @home op staat werkt de netwerk-kaart goed, de kaarten op die andere 2 zijn zo oud dat er alleen win95 drivers voor zijn :+ .)

• Muyz
Op vrijdag 20 juli 2001 18:51 schreef Alain het volgende:

[..]

En al die invoer-moeite voor 100/150 piek minder, nou nee. (of is dat zo makkelijk dan? :? )
Ja, productnr, adres en creditcardnr inkloppen..that's it (naja, en een beetje wachten natuurlijk ;) )

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Die SMC Barricade wordt overigens heel aantrekkelijk ineens...

$ 99,- en ook een printservertje ontdek ik net pas...

Overal goede reviews... Ik denk dat ik er voor ga!

Maar eerst wil ik ff een bon oid zien van iemand anders zodat ik me niet in de vinger snij met de Shipping & Handeling en de belastingen. Dus iemand?

• Ook

Ook

Yes I can!

Ik heb zelf zo'n SMC barricade en ik moet zeggen, niks dan lof.. Wat een fantastisch apparaatje!!
Ik dacht dat je echt op zoek was naar iets dat ook het nerderlands ADSL aankan, maar als dat niet zo is zou ik zeker voor die barricade gaan.
Goedkoop, goed en snel.. vele mogelijkheden! Die printserver werkt lekker. Ik heb toen bij Outpost geinformeerd wat de shipping zou zijn en dat was geloof ik $22. Ik heb em uiteindelijk in NL besteld, maar in de US is ie het goedkoopst, wat je ook aan postage/package betaald.

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
Het is heel simpel.
Je gaat naar de volgende site om te kijken wat het apparaat omgerekend kost:
http://www.gwk.nl/koersconverter.lp
Een router van 100 dollar komt ongeveer overeen met 255 gulden.
De verzendkosten zijn 40 dollar.
Totaal 140 dollar = 350 gulden
De invoerrechten gaat automatisch en bedragen 19% van het totaalbedrag, dus 1,19*350 = 417 gulden
Ik had eergisteren 3 routers besteld en werd gisteren gebeld of ik het eens was met die 19% en dat hij vandaag in Amsterdam zou arriveren. Maandag komen ze hem brengen.
Je wordt dus gebeld door de Nederlandse douane ofzo, ik verstond het niet helemaal, maar geef bij bestellen dus wel je telnummer op.
Ik heb bij de electronicaboer een 220->110V omzetter gekocht. Mooi zwart kastje waar de Americaanse stekker in past en een 220 snoer weer uitkomt. Kost 40 gulden en is geschikt voor max 85Watt. De router verbruikt 10Watt.

Aangezien ik 3 routers heb besteld voor mij en 2 cameraden, kunnen we de verzendkosten delen.

Oh ja, even voor de duidelijkheid. Die 19% betaal je aan de postbode, rembours dus. De rest heb je al betaald met je creditkaart.

En bij bepaalde dingen komen nog extra kosten overeen, niet bij computerspul. Zie hiervoor http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Hmmmm ja dat is behoorlijk kut om ook nog eens een power convertor moet hebben.

Dat zie ik helemaal niet zitten eigenlijk want dan ben ik in totaal NOG zoveel geld kwijt als voor een andere, en daar heb ik geen zin in.

Wellicht kan je er 1 bestellen met een 230V Adapter?

• Muyz
Hmmm..Linksys 4 poorts router kost $125,44 (incl. verzendkosten) bij http://www.outpost.com. Dat komt incl. omzetbelasting dus neer op +-fl.375. Scheelt dus fl.125 tot fl.175 met de prijs hier in NL...daar wil ik wel ff op wachten...

Verwijderd

Heb m'n LinkSys 4 poorts up and running like hell 8-)

Wat gezeik met ouwere pc's, maar als je een pc hebt met een goed werkende netwerkkaart heb je het zo lopen (hier wel tenminste :P )

Al met al tot nu toe zeer tevreden, morgen maar ff kijken naar wat extra instellingen (voor mail enzo)

• Mahena
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Laat ik nou net bij Dunnet in Rotterdam deze gekocht. Werkt perfect en was binnen 20 minuten klaar en lopend.

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

• Ook

Ook

Yes I can!

Op zaterdag 21 juli 2001 02:25 schreef Mahena het volgende:
Laat ik nou net bij Dunnet in Rotterdam deze gekocht. Werkt perfect en was binnen 20 minuten klaar en lopend.
En waar het hele topic al over gaat... $$$
Quanta costa??

Verwijderd

Die LinkSys loopt nu goed met 2 pc's eraan, zowel internet als intern netwerk loopt goed. Firewall werkt ok volgens al die firewall-test-site's. Mail werkt nu ook. Strax ff die laptop (in dockingstation) van m'n zus formatteren en ff die ingebouwde netwerkkaart ervan aan de praat krijgen.

Trouwens, voor dat prijsverschil van 175 piek koop ik hem toch liever hier in Nederland in verband met garantie enzo.

• Muyz
Op zaterdag 21 juli 2001 16:54 schreef Alain het volgende:
Trouwens, voor dat prijsverschil van 175 piek koop ik hem toch liever hier in Nederland in verband met garantie enzo.
Euhm, volgens mij koop jij niks maar je pa en dan is de keuze wat makkelijker denk ik ja...anderen moeten er zelf voor werken :z

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Zozozozozoozozo

De Stufi was weer binnen, en zoals gewoonlijk BRANDT het weerop de bankrekening, dus ik ben gegaan voor de Edimax.

En wat zie ik tot mijn grote doch vrolijke verbasing?? Er zit een printserver op...

Echter geen printerconnector. Alle kleine SMT weerstandjes zitten er tot de laatste toe op, maar GEEN connector.... (Ja het duurde toch zeker wel een uur voordat ik hem open maakte :) )

Wanneer de einde van de garantie in zicht is bestel ik zo'n connector bij Conrad en dan wordt het solderen!! :) :) :9

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
eeej Jasper,

Ik heb al een tijdje een ZyXEL Prestige 314, hetzelfde als Netgear RT314 (binnewerk komt van ZyXEL). Ik gerbruik hem aan een Com21 kabelmodem en dat werkt perfect. Sneller, 195-200 KB WAN-LAN t.o.v. 190 van PC met 2 NIC's en LAN-LAN 6-7 MB sec., lagere ping, stil (geen fans) en vooral zuinig. Het apparaat gebruikt iets van 8 watt, in vergelijking met een complete PC scheelt dat aardig wat op jaarbasis. Je kan met deze router het MAC adres clonen uit een kaart, mocht je ISP andere kaarten blocken (nog niet geprobeerd, chello) Als je een dynamisch IP hebt en je netwerk heeft ook dynamische IP's dan werkt het direct, out of the box. Ik heb zelf IP's uitgedeeld, dus de router heeft nu ook een vast IP. Al die tijd dat ik de router heb issie nog niet een keer vastgelopen. Ik heb ondertussen al een uptime van bijna anderhalve maand :) . Je kan zelfs je kabelmodem resetten, de router pakt automatisch het nieuwe IP adres. Hij heeft me 625,= gekost en kon hem binnen 3 dagen afhalen aan de coolsingel in Rotterdam. Wellicht een beetje prijzig, maar zeker goed.

Check deze site voor specs. Ik kan je tevens www.practicallynetworked.com aanraden, daar staan van de meeste routers reviews en opinies van gebruikers.

Groetjes van je ex-collega Niels :7

p.s. voor Half-Life/CS met meerdere personen (favoriete bezigheid hier in huis) hoef je niks in te stellen, werkt direct zonder problemen.

p.s. 2 te laat : ik zie dat je er al eentje hebt.

Concrete Loop Watercooling

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Ha Niels!

Je zei het een tijdje geleden, later ik keek in de PCM en zag ik daar dus een reviewtje van de Billion BiPac. Dus vandaar dat ik me ook maar eens ging afvragen hoe of wat.

Ik moet zeggen, het bevalt me goed.
Ik heb hem dus duidelijk vrijwel meteen opengesloopt, en ik zag mooi veel chippies.

2 dezelfde Realtek chippies die waarschijnlijk het switch gebeuren op zich nemen. En nog een hoop ander gedoe. Zag er strak uit.

Ennuh... Over een jaar krijg je een howto over het maken van een printpoort op de EdiMax router :) :)

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 16:20

C0nscious

Mysteryman.

Hij heeft me 625,= gekost en kon hem binnen 3 dagen afhalen aan de coolsingel in Rotterdam.
Waar dan precies :?

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• FreeRider
Bij AtNet. Stelletje chinezen die in een kantoorpandje zitten. Ik kreeg hun adres van ZyXEL toen ik een distributor zocht. Ze zitten trouwens niet aan de coolsingel maar aan de Blaak (om de hoek waar Conrad vroeger zat).

• PokkeNoise
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Op zaterdag 21 juli 2001 17:45 schreef WarMaster het volgende:

En wat zie ik tot mijn grote doch vrolijke verbazing?? Er zit een printserver op...

Echter geen printerconnector. Alle kleine SMD weerstandjes zitten er tot de laatste toe op, maar GEEN connector.... (Ja het duurde toch zeker wel een uur voordat ik hem open maakte :) )
* PokkeNoise heeft de Edimax ook en wil ook een printserver.
Zou het echt zo simpel zijn ?
Heb nog wat connectors liggen .... en een schroevendraaier..........
Als dat echt zooooo simpel is dan is de prijs nog leuker :)

To be continued.......

? weet jij wat.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Het enige probleem is het solderen en het maken van een gat in de -volgens mij- heel stevige casing.

Echt ALLES zit er op behalve de 25 Female D-SUB connector Haakse versie.

Ook kan je bij de status aflezen dat de Printer NOT READY is. Dus de feature wordt gewoon 100% ondersteund. Je kan de drivers downen bij US ROBOTICS, omdat die hetzelfde is, alleen MET de poort er wel op.

Wat ik ook kan proberen is wellicht iets makkelijker, dat is een kabel maken en dat solderen op de PCB en dan een bescheiden gaatje maken in de casing i.p.v. een lomp gat voor de connector.
Het is makkelijker solderen, en beter voor de casing.

Ik zal nog eens de conrad gids doorbladeren.

• PokkeNoise

PokkeNoise

leesbaar met bril

Printer geeft Device Error in inlogpage.

Niet alle delen aan boord ?

Toch eens de schroevendraaier aan het werk zetten....

? weet jij wat.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Ook bizar:

Firmware versie uit de winkel: R.1.92c.
De laatste firmware volgens de support: R.1.92a.

:?

edit:

Ah! Wat vind je als je een site afsnuffelt!!
Juist.. Een beta Firmware waar je het MAC adres handmatig kan instellen :) :) :)

Hier is ie..

[Edit 2]

EN hij support nu volgens mij de NLse versie van ADSL!!!

En nog heeeeel veel andere vette features!!
Wake on LAN optie er bij, en MAC adress blocking. Zeker de moeite waard denk ik.

[/Edit 2]

Verwijderd

He WarMaster, ik ben net te laat voor je.
Ik vind hier net de robotics met printserver bij zerosix.nl voor f419,- excl. (zocht je toch ook een verkoopadres van?)

Ik ben echter ook op zoek naar een router. Een printserver vind ik niet zo belangrijk, maar ik zit wel gebonden aan een vast macadres voor mijn kabelabo.

Die Edimax is dus voor mij ook wel aantrekkelijk, maar is die beta-firmware echt noodzakelijk voor mac-spoofing? (heb nl al meer probs gehad met beta's :+ )

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Nee die beta is niet nodig voor MAC spoofing, maar is wel nodig voor het INVOEREN van het MAC adres.

Je kan in de oudere versies op de knop "DUPLICATE MAC" drukken wat het MAC adress aanneemt van de kaart op Poort 1.

Ennuh... IK wist dat die US robotics daar te krijgen was, maar dat duurt me te lang. Ik ben extreem ongeduldig, dus ik wil eigenlijk iets meteen hebben. Bovendien maakte me het niet zo erg veel uit. En ik kan hier ook nog een printserver op solderen dus :)

Verwijderd

Hmm, Kom ik die Usrobotics weer tegen voor 469,93 inc. bij onlinehardware.nl
Beetje onduidelijk welk type, maar volgens mij maakt USR maar 1 type.

Kiezen wordt wel moeilijk nu :)

Verwijderd

Ik miste net je vorige post (kreeg telefoon tijdens typen)

Dan is die Edimax denk ik toch ook mijn keuze :7 .

En ik ben eigenlijk ook extreem ongeduldig, dus die router zal er snel zijn >:)

• PokkeNoise

PokkeNoise

leesbaar met bril

Schroevendraaier heeft zijn werk gedaan.

FF in het binneste gekeken van mijn Edimax, inderdaad connector op de print mogelijk en diverse SMD weerstandjes in die buurt aanwezig.
Maar... ik zie toch wat veldjes waar geen chippies op zitten, 3 in totaal lijkt dat daar wat Ram ophoort of iets dergelijks :?

Zou mooi zijn als iemand een schema of meer documentatie had van ofwel de Edimax of anders de USRobotics als die hetzelfde is.

BTW 1 poort van mijn router is doorgelust naar een Edimax 8 poort 10/100Mb Hub en ook dat werkt goed.

? weet jij wat.

• MartNL
  • Laatst online: 19:09

MartNL

Is er ook een router die kan teamen
Adsl + @home dat lijkt mij wel wat!

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Die andere chippies zijn volgens mij de optionele buffers voor de Seriële poort.

Ook zit er volgens mij nog ruimte voor een eventuele uplink poort...

Ennuh.. Hebben jullie ook een QC garantiezegeltje? Er af geföhnd of gewoon verbroken?

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Zyxel 314 is Fl 425,91 (378 DM) inclusief verzendkosten bij http://www.rssysteme.com :9~

En volgens mij is dat inclusief btw, niet zeker eigenlijk.. Binnen europa wordt er toch geen extra heffing getrokken bij import?

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Verwijderd

De reviews op practicallynetworked.com waren eigenlijk ook best handig.

Maar een router kiezen is idd PITTIG :)

Ik heb nu gevonden (lees besteld) wat ik zocht:
Netgear rp114 (is opvolger van rt314).

Ik ben benieuwd..., maar ik moet wachten op de postbode. :P

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
JAJAJAJAJAJJAAAAAAAAAA

Begin maar te smullen tweakertjes... Want ik ben even vet gaan phreaken en tweaken :)

Zie hier! De Edimax Router Printerserver mod! :)

Met een interne overview van de router.

Men neme:

- een kabel
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.vanstijn/Router/Kabel.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.vanstijn/Router/KabelClose.jpg

- een opengesloopte Edimax Router

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.vanstijn/Router/Overviewopen.jpg
Met een printeraansluiting :)
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.vanstijn/Router/Printeraansluiting.jpg

De Switch chippies. Ordinaire Realtek 8019's

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.vanstijn/Router/Realteks.jpg

Hier zien we duidelijk dat de Edimax exact hetzelfde is als de U.S. Robotics, want dit is de ontbrekende uplink poort.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.vanstijn/Router/Missinguplink.jpg

De laatste lege sockets. Waarschijnlijk buffers voor het eventuele seriële modem
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.vanstijn/Router/Buffersofzo.jpg

Nu de mod!
Eerst ff droog passen, want ik wilde de case niet beschadigen, en die platte kabel kon NET door een spleet van de router heen passen hoopte ik... En met een beetje wrikken had ik gelijk :)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.vanstijn/Router/Droogpassen.jpg

Dan komt het soldeer werk. Echt KLOTE is het. 1 Verkeerde beweging en je kan alles weer na gaan kijken. Vaste hand is vereist!

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.vanstijn/Router/Spits.jpg

En 24 kabeltjes verder ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.vanstijn/Router/Gesoldeerd.jpg

Nog even netjes afsolderen en 1001 keer kijken of er GEEN kortsluiting is!
Dan pas de case dichtschroeven.

Ja het is wat lomp, maar dat moffel ik maar mooi weg :)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.vanstijn/Router/Lomp.jpg

Tot slot ga je naar www.usrobotics.com en download daar de printer drivers, en BINGO. Je hebt een werkende printerpoort :)

Natuurlijk geldt hierop de volledige disclaimer voorwaarde... Als je stom genoeg bent om dit te doen is het totaaaal op eigen risico, en ik ben NIET aansprakelijk.. Lekker puh! :)

Verwijderd

Hey dat jaartje is wel snel voorbij zeg :) .
Maareh.. mooi gedaan.

Hij is idd identiek aan de USR.

Ik weet niet meer waar ik het tegen kwam, maar ergens stond dat de USR en dus de ook de edimax identiek zouden zijn aan de SMC7004br barricade, de asante en de D-link DI713.

Dat kun je nou mooi checken want als dat waar is is de printerserver niet bidirectioneel.

En als het inderdaad een broertje van de SMC is, dan heb je wel voor weinig geld een hele snelle router in handen! :7

Het is omdat ik al een andere heb besteld, maar anders zou ik weer geneigd zijn om te kiezen voor deze router.

• PokkeNoise

PokkeNoise

leesbaar met bril

Werkt de printserver dus wel?

* PokkeNoise heeft 3 chippies niet op het board zitten. :(
Dit zijn de 3 IC's die op de afbeelding waar nog maar 1 draad van de printerpoort zit aangesloten bij die grote chip? FM22C zitten, type nummer 33xxxx?? Slecht te lezen vanaf scherm. Heb plaatje gedowned en vergroot maar helaas.

Sorry als hij dan weer open moet.

Alvast thnx.

edit:

Uplink nergens voor nodig, las bij USR dat dan poort 1 niet meer werkte, heb dat nu ook met de verbinding naar mijn HUB. Maar :) 3 pc'c op de switch.

? weet jij wat.

• FreeRider
Netjes, Netjes.. nu dan maar een echte poort erop , niet ? Kewle mod, printserver voor gratis qua geld financieel gezien ;)

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 18:26 schreef TylerD het volgende:
Ikzelf zit al tijden te twijfelen over:

http://www.farallon.com/products/netline/broadband/broadband_gateway.html

Of:

Of deze:

http://www.linksys.com/products/product.asp?prid=20&grid=5

Heeft iemand een beetje een idee van deze routers of die een beetje goed zijn ?

- De linksys is gewoon erug mooi
- De SMC heeft printerserver :)
- De farralon lijkt me gewoon erug goed
Als die farallon router net zo goed is als hun netwerkkaarten dan klik ik niet eens op de link :r

Verwijderd

Hij kwam erug goed uit de testen (zegt ook niks eigenlijk). Maar hoewel de Linksys erug mooi is gaat deze gozer toch maar voor de SMC. Nou alleen nog geld :)

Verwijderd

Die SMC is bij www.rssysteme.com (duitse webwinkel) te krijgen voor 350 DEM !!!

In de pricewatch staat hij hier nog op f578,-

Dus hier kan je je voordeel wel halen denk ik.

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Dus hier kan je je voordeel wel halen denk ik.
Dat zeg ik 8-)

Pagina: 1 2 3 Laatste