Een paar maandjes geleden had ik een bijbaan, lekker fysiek in een fabriek. Je krijgt mee: werkkloffie, urenregistratiepas en sleutel voor een kluisje. Hokken vol met rijtjes standaard kluizen voor kleding met standaardsleutels. Nu werk ik er niet meer en moet de spullen dus natuurlijk terugbrengen. Je raadt het al: sleutel kwijt. Daar staat een boete op van 75 euro volgens het uitzendbureau.
Een druppel eerder kostte me eens 10 euro, dan ligt 75 euro alweer een categorie verder, en een sleuteltje bijmaken is goedkoper dan dat. Hoe zit dit nu echt? Natuurlijk heb ik een fout gemaakt, maar ik heb wel het idee dat het heel makkelijk is om zo'n bedrag weg te schrijven aan een tijdelijke medewerker, en het loon daar ligt ook gewoon niet hoog.
Een druppel eerder kostte me eens 10 euro, dan ligt 75 euro alweer een categorie verder, en een sleuteltje bijmaken is goedkoper dan dat. Hoe zit dit nu echt? Natuurlijk heb ik een fout gemaakt, maar ik heb wel het idee dat het heel makkelijk is om zo'n bedrag weg te schrijven aan een tijdelijke medewerker, en het loon daar ligt ook gewoon niet hoog.
Als je dit leest, heb je teveel tijd.