Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 10:39
Beste mensen,

Binnenkort ga ik naar de Verenigde Staten en neem mijn werktelefoon mee.
Het is een privereis, maar ik mag de telefoon gebruiken; als ik maar normaal doe......liefst wifi gebruiken.

Dat wifi gaat niet echt lukken vrees ik.

Maar dan; ik wil wel internet hebben, dus gewoon mijn 4G aan laten, maar ik wil dan weer niet dat hij van alles gaat staan updaten.
Ook wil ik niet dat als ik een foto maak, hij dat gelijk upload naar "foto's", iets wat volgens mij nu wel gebeurt als ik een foto maak?

Het gaat overigens om een iPhone en de mensen met wie ik in Nederland contact maak, hebben ook zo'n ding.
Nu meen ik mij te herinneren, dat een sms van de ene iPhone naar de andere, gratis is? Maar dat zal niet werken als de andere iPhone in de USA is lijkt mij?

Dan werd mij nog Skype aangeraden. Als ik dan toch wel mb's moet verbranden; is het dan niet makkelijker (of net zo goed) om FaceTime te gebruiken? Of de telefoondienst van WhatsApp?

Heeft iemand hier ervaring mee? Suggesties of tips? Anders wat dat kan helpen?
Dan heel graag, alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Ga voor zoveel mogelijk gewoon voor WiFi. Er is altijd wel een Starbucks of Macy’s of een andere tent waar je op de WiFi kan. Heb je meer tijd om van het land te genieten. Update naar thuis kan altijd wel als je in je hotel bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vergeet niet aan je databeveiliging te denken op die (al dan niet openbare) WiFi-verbindingen :X

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 19:22
Vakantie VS - goedkoop internet
Fierani in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland"
[Vakantie] USA

Hier wat topics over mobiel internet aanschaffen in de USA, je zou toeristen prepaid kunnen nemen van T-Mobile.

Welke provider heb je op dit moment vanuit je werk? Als je T-Mobile hebt kun je met je werkgever over hebben om het abonnement naar boven te stellen om 10gb in de USA te verbruiken, je dient wel een go abonnement te hebben (begin 2017).

Zelf ben ik nooit echt kapot van die "gratis" wifi punten.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 23-04-2018 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:08

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Open op je iPhone de Instellingen-app en ga ieder (sub)menu bij langs. Op heel veel plekken kan je namelijk instellen of er mobiele data gebruikt mag worden, zowel voor systeemonderdelen als apps. Het is even werk, maar dan staat het ook goed :)

Kijk verder nog even in de instellingen van apps die je veel gebruikt (in de app zelf). Zo kan je bij WhatsApp een optie aanzetten om data te besparen. En bij Netflix kan je instellen dat je niet via 4G wilt streamen. Dat helpt allemaal ook weer.

Ik ben zelf recent 3,5 weken in Amerika geweest en heb een prepaid unlimited SIM van T-Mobile gebruikt. Kostte $90 in totaal (excl. sales tax), maar zo had ik onbeperkt data en bellen/sms’en naar Nederland. Ik vond dit het wel waard. Als je er korter dan 3 weken bent, hebben ze een goedkoper pakket (speciaal voor toeristen, $30 in totaal geloof ik).

Ik weet niet wat je plannen precies zijn? Ik gebruikte de iPhone bijv. ook voor navigatie, dus hoefde ik geen gps te huren. En ik vind mobiel internet op reis altijd wel ideaal, om te kunnen kijken wat er in de buurt te doen is (op Tripaviser), een restaurant te zoeken, openingstijden te zoeken, of alvast een ticket ergens te kopen.
Interceptor101 schreef op maandag 23 april 2018 @ 02:17:
Het gaat overigens om een iPhone en de mensen met wie ik in Nederland contact maak, hebben ook zo'n ding.
Nu meen ik mij te herinneren, dat een sms van de ene iPhone naar de andere, gratis is? Maar dat zal niet werken als de andere iPhone in de USA is lijkt mij?
Je bedoelt iMessage, en dat werkt zeker ook als je in het buitenland bent! Let wel op dat als je geen dataverbinding hebt, je iPhone berichten als sms probeert te sturen, wat weer geld kan kosten. (Dit kan je aan of uit zetten in de Instellingen-app.)
Dan werd mij nog Skype aangeraden. Als ik dan toch wel mb's moet verbranden; is het dan niet makkelijker (of net zo goed) om FaceTime te gebruiken? Of de telefoondienst van WhatsApp?
Wat je zegt klopt, als die apps werken op dezelfde manier. Je zou kunnen googelen of er ergens een vergelijking gemaakt is van het dataverbruik per app, om zo de app te kiezen die het minste verbruikt.

[ Voor 45% gewijzigd door Ulster Seedling op 23-04-2018 07:03 ]

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 18:41

Audi-Arjan

★★★★★

Kun je op je werk geen buitenland bundel (buiten EU dus!! Want U of SA!) activeren?
De kosten die je anders voor je dataverbruik gaat betalen zijn niet normaal hoor!

Vraag het eens aan de telecombeheerder binnen je bedrijf.

[ Voor 15% gewijzigd door Audi-Arjan op 23-04-2018 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 09:58
Ulster Seedling schreef op maandag 23 april 2018 @ 06:56:
[...]
Ik ben zelf recent 3,5 weken in Amerika geweest en heb een prepaid unlimited SIM van T-Mobile gebruikt. Kostte $90 in totaal (excl. sales tax), maar zo had ik onbeperkt data en bellen/sms’en naar Nederland. Ik vond dit het wel waard. Als je er korter dan 3 weken bent, hebben ze een goedkoper pakket (speciaal voor toeristen, $30 in totaal geloof ik).

[...]

[...]
Dit kan ik bevestigen, 2GB 4G speed en verder VolLTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:29
Ulster Seedling schreef op maandag 23 april 2018 @ 06:56:
Dat is erg interessant! Zelf ga ik over een weekje of 4 richting Amerika voor een dikke week en vind zoiets dan best interessant. Zal er eens naar gaan kijken, want gratis Wi-Fi is leuk en aardig, maar een 4G lijkt mij simpelweg handiger (en eigenlijk ook veiliger dan een (onbekende) gratis Wi-Fi).

Hoe zit het qua gebruik met bijvoorbeeld Whatsapp? Kun je dat gewoon, zoals je gewend bent, blijven gebruiken?

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:33
Leut schreef op maandag 23 april 2018 @ 15:44:
Hoe zit het qua gebruik met bijvoorbeeld Whatsapp? Kun je dat gewoon, zoals je gewend bent, blijven gebruiken?
Waarom denk je van niet? Het is Amerika, niet Rusland of China waar westerse applicaties worden geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:26

Rannasha

Does not compute.

Je kunt in de VS vrij eenvoudig prepaid SIM kaartjes kopen die je een maand lang kunt gebruiken (en in principe daarna weer kunt aanvullen als je langer blijft). Ik heb voor mijn vakantie vorig jaar een SIM van Cricket gekocht, 1 maand lang 8 GB 4G data + onbeperkt bellen naar een hele rits landen voor iets van $50. Veel providers hebben vergelijkbare aanbiedingen.

Gewoon na aankomst een Walmart of Target opzoeken en daar bij de electronica-afdeling een SIM-kaartje scoren. Zo gepiept.
Leut schreef op maandag 23 april 2018 @ 15:44:
[...]
Ja. Hoewel je WhatsApp account gekoppeld is aan je telefoon-nummer, wordt deze alleen gechecked wanneer je de app installeert. Zodra je WhatsApp eenmaal op een apparaat geinstalleerd hebt, dan kun je gerust wisselen van SIM-kaart / nummer.

[ Voor 32% gewijzigd door Rannasha op 23-04-2018 16:02 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:29
Rannasha schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:00:
Je kunt in de VS vrij eenvoudig prepaid SIM kaartjes kopen die je een maand lang kunt gebruiken (en in principe daarna weer kunt aanvullen als je langer blijft). Ik heb voor mijn vakantie vorig jaar een SIM van Cricket gekocht, 1 maand lang 8 GB 4G data + onbeperkt bellen naar een hele rits landen voor iets van $50. Veel providers hebben vergelijkbare aanbiedingen.

Gewoon na aankomst een Walmart of Target opzoeken en daar bij de electronica-afdeling een SIM-kaartje scoren. Zo gepiept.

[...]

Ja. Hoewel je WhatsApp account gekoppeld is aan je telefoon-nummer, wordt deze alleen gechecked wanneer je de app installeert. Zodra je WhatsApp eenmaal op een apparaat geinstalleerd hebt, dan kun je gerust wisselen van SIM-kaart / nummer.
Thanks! Dat was inderdaad ff het antwoord wat ik zocht.. Helemaal helder (y)
jeroen3 schreef op maandag 23 april 2018 @ 15:50:
[...]

Waarom denk je van niet? Het is Amerika, niet Rusland of China waar westerse applicaties worden geblokkeerd.
De context van de vraag was anders bedoeld, namelijk of een ander nummer geen problemen oplevert in combinatie met Whatsapp.

[ Voor 16% gewijzigd door Leut op 23-04-2018 16:18 ]

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:49
Kan ook bevestigen dat dit prima werkt. Ook bij Walmart geweest. Even opletten, als je naar buitengebieden gaat, welke provider de beste dekking heeft. In de steden zal het wel om het even zijn. Ideaal om gewoon Waze aan te hebben tijdens het roadtripje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Is dit een optie voor je? T-mobile Tourist Plan

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:33
Leut schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:15:
De context van de vraag was anders bedoeld, namelijk of een ander nummer geen problemen oplevert in combinatie met Whatsapp.
Als whatsapp al geactiveerd is zou dat niet uit mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 10:39
Bedankt alvast beste mensen.
Het is niet zo dat ik een vraag stel en niets meer van mij wil laten horen, maar dingen "lopen raar" hier nu en ik moet een goede reactie van mijn kant even uitstellen tot morgen, sorry daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Interceptor101 je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stelen. Je bent namelijk niet de eerste en de enige die naar Amerika gaat en internet wilt gebruiken. Wat heb je dus zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan om tot een oplossing te komen?

Kun je dat toevoegen aan je openingspost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:08
Interceptor101 schreef op maandag 23 april 2018 @ 02:17:

Heeft iemand hier ervaring mee? Suggesties of tips? Anders wat dat kan helpen?
Dan heel graag, alvast bedankt.
Als het alleen om audio gaat, maakt het allemaal niet veel uit. Als je ook wilt videobellen, kan ik FaceTime aanraden. Die gebruikt (op de iPhone 6 en nieuwer) namelijk het H265 video-codec, wat fors op dataverbruik kan schelen.
Pagina: 1