Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 21:02
Komende zomer ga ik een aantal weken naar de vs. Ik wil dan graag mobiel internet blijven gebruiken. Met name om makkelijk de weg te kunnen vinden of even wat snel wat informatie op te kunnen zoeken. Ondanks dat het voor de EU inmiddels goed geregeld is, is het voor de VS nog extreem druur om mijn eigen sim (KPN) te gebruiken.

Nu ben ik aan het kijken om een mobiele wifispot of gewoon een tweede telefoon mee te nemen met een goede prepaid simkaart. Als ik hier via google naar zoek dan zie ik door de bomen het bos niet meer. Ook daar weer allerlei bedrijven die een slaatje willen slaan uit de onwetende consument.

Ik ben dus op zoek naar de goedkoopste oplossing voor veel/onbeperkt data voor ca. 4 weken in de vs. Wie heeft hier ervaringen mee en wat is volgens jullie de beste oplossing?

Beste antwoord (via Niltag op 04-04-2018 21:18)

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 19:22
*knip*. Wannabe mod en mag je voortaan via een TR melden.

[Vakantie] USA

Fierani in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland"

[ Voor 41% gewijzigd door rens-br op 03-04-2018 11:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 19:22
*knip*. Wannabe mod en mag je voortaan via een TR melden.

[Vakantie] USA

Fierani in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland"

[ Voor 41% gewijzigd door rens-br op 03-04-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:57
Ik heb de vorige keer een simkaart van T-mobile gekocht in de lokale winkel van het merk. Onbeperkt internet en max 5gb tethering voor zo’n 75 USD. Voor mij was dat acceptabel voor vier weken online zijn in the USA.

Stack Sats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
Wel gezocht, maar alleen eerste topic gevonden en dat gaat over de reis zelf. 2e ga ik nu even doorspitten. Dank voor de link

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 03-04-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Luuksche schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:45:
Ik heb de vorige keer een simkaart van T-mobile gekocht in de lokale winkel van het merk. Onbeperkt internet en max 5gb tethering voor zo’n 75 USD. Voor mij was dat acceptabel voor vier weken online zijn in the USA.
32 GB fair use tethering. Daarna kom je in een lagere QoS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8slayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-08 22:45
Gewoon daar een simkaarten met data kopen inderdaad. Ik ben veel in het buitenland geweest voor werk, ook in USA, en ik kocht overal simkaartjes. Collega's hadden soms zo'n mobiel wifi punt apparaatje waar je een simkaart in kan doen. Dat kun je nog overwegen als je per se niet je simkaart uit je toestel wil halen. Als alternatief voor je prepaid telefoon idee.

Play every day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:54
Ik heb 2 jaar geleden een simkaartje van Tracphone gekocht op marktplaats voor een paar euro, die kon je daarna met 1GB voor een tientje steeds opwaarderen. Maar ik zie dat hun website stuk is.

Meestal noemen ze dat "pay as you go"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Niltag op Tweakers verwachten we net wat meer eigen inzet dan je in eerste instantie hebt laten zien. Inmiddels is dat rechtgetrokken, maar let daarop bij het aanmaken van een volgend topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
Inmiddels een sim prepaid van AT&T bestelt op een Duitse site die ook in Nederland bezorgt. Daarnaast een Mifi modem van TP-link bestelt. Dank voor de info ondanks mij beperkte eigen input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:55
Niltag schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:24:
Inmiddels een sim prepaid van AT&T bestelt op een Duitse site die ook in Nederland bezorgt. Daarnaast een Mifi modem van TP-link bestelt. Dank voor de info ondanks mij beperkte eigen input.
Let met het MiFi apparaat wel op met de ondersteunde banden. Ik heb ook een Tplink MiFi, maar die werkt niet in de USA vanwege het ontbreken van de benodigde banden.

Verder de laatste keer in de USA ook AT&T gebruikt in mijn telefoon en dat werkte best goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Hoyden op 04-04-2018 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emootje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 19:36
Beetje mosterd na de maaltijd maar ik lees veel goede verhalen over Arieli Mobile.
Onbeperkt internet voor 30 dagen waarvan je 8Gb kunt gebruiken icm tethering: https://www.arielimobile.com/smtxgb/
Misschien handig voor iemand die ook nog op zoek is naar een goede aanbieder van tijdelijk internet.
Eventueel kortingscode voor 5%: stsf2018

Heb verder geen belang hierbij hoor maar ben zelf nog even aan het bekijken of ik een mifi router ga aanschaffen of dat ik mijn mobiel ga gebruiken. Zal misschien wel hard gaan met de accu met 4 gebruikers...
Pagina: 1