Toon posts:

Product met verborgen gebreken ontvangen

Pagina: 1
Acties:
  • 5.496 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren, ik zit in momenteel in clinch met een verkoper en wil graag jullie mening hierover.

Enkele dagen geleden heb ik deze laptop gekocht:
V&A aangeboden: Hp zbook17 i7 8gb 256gb ssd

De prijs was zeer scherp maar zoals jullie kunnen lezen zou de laptop 100% in orde zijn maar slechts een foutmelding over TPM geven bij het opstarten.
Wat ik echter aantrof toen ik de laptop ontving deed mijn haar van overeind staan:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/fvwsax.jpg

Het BIOS chip is op een knullige wijze vervangen met een hittepistool (??) waardoor de beschermfolie eromheen gesmolten is en de laptop niet alleen TPM maar ook allerlei andere fouten uitspuugt bij het opstarten, o.a dat de EC flash mislukt of dat de M etc.
Ik vermoed ook dat de UEFI keys er ook niet meer in zitten. :(

Daarnaast zijn mij ook andere zaken opgevallen:

- Scherm heeft een lichtere vlek, er is blijkbaar ooit druk uitgeoefend op die plek).
- Koeler maakte een giga herrie en schoot in no time naar 85-95*C op de CPU (op te lossen met nieuwe koelpasta, maar toch)
- Touchstyk rubber mist
- Linker USB poort fysiek beschadigd, maakt geen contact
- De machine is (meermaals?) uit elkaar geweest, gezien de conditie van de schroeven.

Maar waar ik mij het meeste zorgen over maak is de afkomst van deze machine...ik zit nu potentieel met een "uit de vrachtwagen gevallen" machine die dus nul komma nul serienummers in de BIOS heeft staan, alles is eruit omdat de BIOS chip prutserig is vervangen.

De verkoper schuilt zich achter "ik wist het niet" maar daar kun je natuurlijk niks mee, zeker niet in dit geval.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2018 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:41
En je vraag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om bemiddeling of juridisch advies vanaf de kant van T.net, gezien de verkoper niet met een passende oplossing komt en zich zelfs beschuldigd voelt nav. mijn opmerking over de twijfelachtige afkomst van deze machine.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:55
Ik zie zelf ook de relevantie niet in van de discussie over de afkomst. Deze laptop ziet er duidelijk beschadigd uit, wat niet vermeld is in de advertentie, en op basis daarvan lijkt het me redelijk om de koop terug te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je de machine ook van te voren geïnspecteerd? Toch even twee topics waar je mogelijk iets mee kan: Over: (Veilig) tweedehands handelen / How to - Help! Ik ben opgelicht!!

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:12
In de algemene voorwaarden staat duidelijk dat tweakers geen tussenpartij speelt.
6.5 Tweakers.net zal op geen enkele manier partij zijn bij een eventuele (koop)overeenkomst tussen het Lid en andere Leden of andere bezoekers van de Website.

6.6 Tweakers.net aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot de kwaliteit, de veiligheid of de rechtmatigheid van aangeboden producten, de juistheid van de advertenties, de bevoegdheid van (rechts)personen om producten te kopen of te verkopen. Tweakers.net kan de nakoming van een overeenkomst tussen het Lid en ander Leden niet garanderen en kan niet bemiddelen bij een eventueel geschil tussen Leden.
Verder wel een vervelende situatie, wat geeft de verkoper aan?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is opgestuurd dus van tevoren inspecteren ging niet lukken.

DM's mag ik waarschijnlijk niet plaatsen maar om het kort te houden - de verkoper schuilt zich achter de standaard kreet "ik wist het niet" en verwijt mij dat ik hem van helling beschuldig en de koop ongedaan wil maken puur omdat ik de laptop niet zelf kon repareren, wat natuurlijk onzin is.

Buiten het BIOS prutswerk om, zijn er ook andere issues die niet inde advertentie waren vermeld.
Dat hij ook vol krassen zit, zwijg ik verder over...

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2018 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Dan vraag je toch nog één keer beleefd maar met aandrang om de koop ongedaan te maken.

En dan stuur je die op eigen kosten terug, en neem je je verlies daar op.

Lesje geleerd....

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:32:
Hij is opgestuurd dus van tevoren inspecteren ging niet lukken.

DM's mag ik waarschijnlijk niet plaatsen maar om het kort te houden - de verkoper schuilt zich achter de standaard kreet "ik wist het niet" en verwijt mij dat ik hem van helling beschuldig en de koop ongedaan wil maken puur omdat ik de laptop niet zelf kon repareren, wat natuurlijk onzin is.

Buiten het BIOS prutswerk om, zijn er ook andere issues die niet inde advertentie waren vermeld.
Dat hij ook vol krassen zit, zwijg ik verder over...
Ik zou de koop ongedaan maken en je geld terugclaimen.
Meteen een tip voor de volgende keer, bij grotere bedragen het zaakje zelf inspecteren voordat je het koopt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Outerspace
Daarom koop ik ook via T.net van mensen met positieve beoordelingen. Dit zijn meer marktplaatspraktijken en ik zit niet Dag 1 hier, nor op Marktpalats.

"FF" de koop ongedaan maken is dus hier de issue.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2018 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dom(ste) vraag; is de laptop tijdig bezorgd? Niet dat dat ding "even 2 dagen" bij de bezorgdienst "mishandeld" is?

Ik wijs geen vingers maar een goede en duidelijke tijdslijn helpt wel met mogelijkheden uitsluiten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij was op tijd bezorgd. Zat in een laptoptas dus dit soort schade kan niet door vervoer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:23
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:32:
Hij is opgestuurd dus van tevoren inspecteren ging niet lukken..
Daarom koop ik dus nooit iets zonder het te zien (en stuur ik het ook niet op precies om deze reden). Je koopt iets van een particulier en hebt zelf de koop gesloten en betaald zonder de laptop te zien en zonder garantie.

je bent afhankelijk van de goodwill van de verkoper. Als die er niets mee doet heb je pech (Zoals je al zegt was de prijs erg scherp: als iets te mooi is om waar te zijn....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals, dat soort zaken doe je op Marktplaats (eigenlijk - NERGENS) waar je op uitloggen klikt en 'verdwenen' bent. Dit is een persoon met goede beoordelingen (niet veel, maar toch).

Stel dat ik er mee blijf zitten, door wil verkopen en het toch om een 'uit de vrachtwagen gevallen laptop' gaat?
Dan ben ik zeer zwaar de sjaak, om zo'n lulligheidje.

De prijs doet hier niet toe, dit zit op het randje van net geen electro-rommel en er mankeren dingen aan die niet vermeld waren.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2018 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:20
Gelden de regels van koop op afstand ook voor consumenten onderling? https://www.consuwijzer.n...edenktijd-koop-op-afstand

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Niemand die @Verwijderd even probeert erbij te betrekken? Allicht kan er dan een volwassen niveau van hoor- en wederhoor komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:20
Er is weinig dat voorkomt dat wat op Markplaats gebeurd, hier niet kan gebeuren. Dus alles wat je daar qua maatregelen zou nemen, moet je hier ook gewoon doen.

Ja, er zijn hier minder oplichters, maar ze zijn er ook!

De minste mogelijkheden tot oplichting heb je als je tweedehands dingen ophaalt en daar contant betaald. Dan kun je het product eerst bekijken.

@Mirved, nee. Koop op afstand geld voor b2c, maar niet voor c2c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50

DukeBox

loves wheat smoothies

@Mirved Nee.
@Martin900 Voor €225 (vraagprijs) en deze specs kan je op zich ook niet verwachten dat hij krasvrij e.d. is.
De 100% verwijst naar de werking. Op de USB poort na voldoet hij aan deze omschrijving, dat is dus het enige discussiepunt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@DukeBox
Die krassen zijn in dit geval irrelevant, ik weet dat hij goedkoop was en al paar jaar oud is dus dat was te verwachten
Echter, naast de kapotte USB poort heeft het scherm een drukplek zichtbaar en natuurlijk zit je met dat BIOS gepruts wat de legaliteit van de laptop in twijfel brengt (zonder verwijt te maken aan de verkopende partij).
Wat er nu mee is gedaan is vergelijkbaar met het wissen van het VIN nummer van een auto.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2018 11:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Mirved schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:46:
Gelden de regels van koop op afstand ook voor consumenten onderling? https://www.consuwijzer.n...edenktijd-koop-op-afstand
_O-

Nee.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:52:
@DukeBox
Echter, naast de kapotte USB poort heeft het scherm een drukplek zichtbaar.
Dat begrijp ik maar daardoor is het niet dat het scherm niet werkt.
Wat er nu mee is gedaan is vergelijkbaar met het wissen van het VIN nummer van een auto.
Waar dat laatste illegaal is (mits er op de openbare weg mee gereden wordt) maar in het geval van een laptop je geheel vrij bent om serienummers weg te vijlen bios te modden etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar het is in ieder geval gedeeltelijk beschadigd.
Kernpunt is simpel: hij komt niet overeen met de beschrijving.

Ik wacht de reacties van de T.net opperhoofden even af. Gezien de toon van de verkopende partij, lijkt mij dat verstandiger.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2018 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Martin900 ik kan je aanraden om de website van het Juridisch Loket eens door te lezen. Daar staat dat je wel degelijk rechten hebt:
Via Marktplaats koopt u vaak bij een particulier. U heeft dan niet dezelfde garantie als bij een aankoop via een bedrijf. Wel heeft u recht op het product, zoals de verkoper het heeft omschreven in de advertentie of u erover heeft verteld.

[...]

Wilt u meteen het aankoopbedrag terug? Dan kan dit alleen als er sprake is van 'dwaling'. Dwaling betekent dat u een overeenkomst bent aangegaan, terwijl u van te voren niet de juiste informatie had. Als u de juiste informatie wel had gehad, dan was u de overeenkomst niet aangegaan. Is hier in uw geval sprake van? Stuur de verkoper een brief of e-mail waarin u aangeeft dat u de koop wilt 'vernietigen' wegens dwaling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:20
WHAHAHHAAHAH VET GRAPPIG LOLOLOL11!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren...dit is geen zandbak.

@rens-br
Bedankt voor je bijdrage, ik ga kijken wat ik er mee kan.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2018 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

erg jammer dat er van alles word gezegd en verweten, ik word uitgemaakt als heler en er staat geen serial in de bios en de bios is weg, ik heb er niet heel veel verstand van maar je kan gewoon die bios in en alles aanpassen ook zie je alle info in de bios serial type enz enz,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd
Wat erg jammer blijft, is dat er dingen aan mankeren die niet vermeld waren.

Wat heb ik er aan om het aan te passen als de originele waardes er niet meer in zitten? :?
Hij accepteert geeneens de BIOS van een 17 G2 (HP zegt - incompatible). Ik heb werkelijk geen idee wat er met deze machine uitgespookt is, hoor. :? Heb ook al 2x meegemaakt dat hij plots na een coldboot BIOS checksum error uitgooide.

Als de chip fatsoenlijk was vervangen, had ik mijn mond gehouden over dat USB poort en het scherm gezien de prijs, maar er is gewoon aan geprutst.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg triest om dit zo uit te vechten, ik heb je netjes te woord gestaan en gevraagd wat je een oplossing vond, jij hebt hierop niets gezegd en gaat mijn dan gelijk hier openbaar zwart lopen maken, erg jammer dit ! maargoed ik ga hier verder niet zo openbaar op in want dan verlaag ik me!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb rustig jouw reactie afgewacht, wat jij van plan was mbt coulance (lees - ik heb je de ruimte gegeven) en enkel vermeld wat de conditie en mijn bevindingen zijn over deze laptop.

Oplossing leek mij overduidelijk? Of geldcompensatie (wat lastig kon zijn omdat hij al goedkoop stond, maar toch) of gewoon terugsturen... eigenlijk ben ik stomverbaasd dat je nu in slachtoffer rol probeert te kruipen terwijl de machine duidelijk niet goed genoeg was gecontroleerd voordat het in de verkoop is gegaan en nog meer verborgen gebreken heeft.

Je laatste DM waarin je mij juist verwijt dat ik de koop terug wilde draaien omdat ik het BIOS verhaal niet op kon lossen vond ik erg laag, daarom heb ik onze verdere communicatie via DM afgeknapt en dit topic geopend.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2018 11:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:41:
erg triest om dit zo uit te vechten, ik heb je netjes te woord gestaan en gevraagd wat je een oplossing vond, jij hebt hierop niets gezegd en gaat mijn dan gelijk hier openbaar zwart lopen maken, erg jammer dit ! maargoed ik ga hier verder niet zo openbaar op in want dan verlaag ik me!
Hoe verklaar jij dan de problemen van topicstarter? En waarom ben je niet bereid het apparaat terug te nemen?
Of denk je dat de koper dit zelf heeft gedaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 18-04-2018 11:44 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:00
Ik krijg de indruk dat mvd076 defecte apparaten opkoopt (gezien de reactie van mrdream op zijn profiel)
mrxdream Tweakers Elite
19 april 2017 11:17
Deze tweaker heeft van mij een halve macbook overgenomen, dit ging sneller als ik gewend was. Zowel betaling als adres gegeven waren vrij direct verstuurd waardoor pakket geen vertraging had opgelopen. Komt vriendelijk over in zijn communicatie, dit is prettig als je vooral snel en goed zaken wil doen! Graag nogmaals, en veel succes met je nieuwe aankoop ;)
vervolgens repareert en weer doorverkoopt. Daar is natuurlijk niets mis mee, maar het is wel zaak daar gewoon eerlijk over te zijn. Je weet zelf dondersgoed wat je verkoopt, neem beiden je verlies en probeer de laptop opnieuw te verkopen met een duidelijke omschrijving en vermelding van de aanwezige gebreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

maussert schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:48:
Je weet zelf dondersgoed wat je verkoopt, neem beiden je verlies en probeer de laptop opnieuw te verkopen met een duidelijke omschrijving en vermelding van de aanwezige gebreken.
Wie zou nou een stuiver geven voor een laptop met die gebreken die TS omschrijft?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit dus. Eigenlijk zou je zo'n ding voor onderdelen afbreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

waarom ik niet bereid ben? daar is niet eens over gesproken! ik heb martin gemaild wat hij als oplossing wilde hierop heb ik geen reactie gehad, en is hij hier met modder gaan gooien richting mij, ik wilde de de dm online zetten en fotos dat je gewoon de bios ziet maar dat lukt me niet.

maussert ik zou lekker blijven speculeren ! en ik weet zeker dondersgoed wat ik verkoop en daarom zette ik duidelijk het probleem erbij, heb martin ook per dm dit nog vertelt !

Wat een trieste bedoeling hier het lijkt wel een speeltuin! ik heb martin gevraagd wat hij als oplossing wilde en daar geen reactie op gehad, in plaats daarvan gaat hij zelf heel de laptop demonteren en hier openbaar hele verhalen ophangen dat ik geen oplossing geef! maar ik heb met niemand hier iets te maken en ik snap ook niet wat de bedoeling is als 2 mensen een probleem hebben iedereen zich in mengt , terwijl hij op mijn vraag wat hij als oplossing zag niet reageert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
Gunner schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:52:
[...]

Wie zou nou een stuiver geven voor een laptop met die gebreken die TS omschrijft?
Niemand, en dat weet de verkoper ook. Zie het resultaat, je krijgt er alleen maar gedonder mee. Als ik iets verkoop, ben ik gewoon eerlijk over de staat van het betreffende product, ook als dat betekend dat je er minder voor krijgt. Krijg je in ieder geval nooit gezeur.

Maargoed je kunt net als mvd076 de gok nemen en hopen dat iemand het niet ziet / opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de laptop demonteren? What the hell! Dit zie je direct zodra je de onderste bay losklikt waar de HDD's in zitten!!
Je maakte al een speeltuin van toen ik mijn twijfel over de legaliteit maakte.

Zonde van de tijd dit verder....wat doen we nu?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Martin900 @Verwijderd even constructief denken; start de laptop wel door naar een werkend OS? Zo ja, dan kan je allicht met tooling van HP bekijken of er iets te doen is. Een BIOS zou allicht geen foutcodes mogen uitspugen maar misschien dat een reflash ineens alle issues doet verdwijnen? Een goede BIOS zorgt ook voor de fan-control en dus temperaturen.

Ik kan niets vinden over de overige "defecten" zoals krassen of defecte USB etc. Ik was er niet bij noch heb de machine gezien maar misschien dat er software-matig iets opgelost kan worden in de BIOS waardoor de discussie alleen nog "hoeft te gaan" over de hardware-matige klachten/constateringen?
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:55:

Zonde van de tijd dit verder....wat doen we nu?
Teruglezend; het artikeltje over dwaling zou een hulpstuk kunnen zijn. Of en hoe dit uitpakt, kan ik niet beoordelen want niet voldoende juridisch onderlegd over de bewijslast van beide partijen in geval van een dwaling-claim.

[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 18-04-2018 11:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:54:
maussert ik zou lekker blijven speculeren ! en ik weet zeker dondersgoed wat ik verkoop en daarom zette ik duidelijk het probleem erbij, heb martin ook per dm dit nog vertelt !
Dat vind ik dan niet netjes van jou. Je wist dus van de problemen die TS noemt (kapotte USB poort, vlek op scherm), en je wist dat er gehobby'd was met de Bios chip, maar dat vermeld je niet netjes bij de advertentie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neen, er is niks te doen omdat er (waarschijnlijk) een preflashed BIOS chip in is gekomen, wel van een Zbook 17G2 maar mogelijk andere MoBo revisie.
De HP tooltjes legden zich neer als "not compatible".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sissors een cursus begrijpend lezen moet je nemen!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Axewi
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:54:
waarom ik niet bereid ben? daar is niet eens over gesproken! ik heb martin gemaild wat hij als oplossing wilde hierop heb ik geen reactie gehad, en is hij hier met modder gaan gooien richting mij, ik wilde de de dm online zetten en fotos dat je gewoon de bios ziet maar dat lukt me niet.
Wij kunnen de dm's natuurlijk niet inzien dus we moeten beide partijen geloven op wat ze hier neerzetten, mede daarom is het misschien juist goed om het hier (mits dat normaal kan) te bespreken.

Wat is nu uiteindelijk het probleem? Je geeft aan dat Martin geen oplossing aandraagt, maar wat heb je zelf aangeboden als oplossing?

Verder lijkt het me vrij simpel, koop ongedaan maken, geld terug naar de koper en laptop terug naar de verkoper. Allebij de eigen verzendkosten dragen en zien als een les.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Axewi
Daarom is dit topic ook geopend, niet voor de lol of om iemand direct aan de schandpaal te hangen maar om de situatie te beschrijven nadat ik merkte dat de toon begon om te slaan,
Het publiek erbij te betrekken leek mij daarom de enige optie om het lage moddergooien te voorkomen, daar heb ik geen tijd en zin in.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2018 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martin ben je schizofreen? ik vraag jou duidelijk om een oplossing in het bericht, jij reageert hier zelf niet op maar gaat een topic starten, maargoed ik ben er helemaal klaar mee, ik vind het echt jammer hoe dit gelopen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
@Verwijderd, dus is het gewoon een oplossing als hij hem terugstuurt en jij het geld terug overmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd
Wat denk je hiervan, denk een slotje op?

@Sissors
Dit is de laatste DM van mvd076:

"op de manier hoe jij mijn beschuldigt en openbaar te grabbel gooit, doe ik helemaal niks meer!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:50

MsG

Forumzwerver

De gewenste oplossing lijkt me hier overduidelijk beschreven. @Martin900 wil de koop ontbinden. Dat lijkt me een prima wens bij dit soort verzwegen wijzigingen/gebreken. Ik kan de DM's niet zien, maar als je de advertentie vergelijkt met de foto's (waarvan niet wordt betwist dat dat inderdaad de laptop is) lijkt me er in ieder geval wat verzwegen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je bent echt ziek zoek een leven! met je woorden verdraaien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik zeker in Photoshop gemaakt?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rYg8oGk.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zeg heel de tijd dat ik een oplossing aan je vraag en jij negeert het! maar als jij het zo wilt geen probleem, weet wel dat ik nooit meer iets verstuur als ik iets verkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Martin900 geen DMs in openbaar... Admins kunnen erbij, indien nodig... ;)

Excusez moi, verkeerd gelezen :)

[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 18-04-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:14:
ik zeg heel de tijd dat ik een oplossing aan je vraag en jij negeert het! maar als jij het zo wilt geen probleem, weet wel dat ik nooit meer iets verstuur als ik iets verkoop!
Er zijn hier diverse oplossingen aangedragen en ik zie er overigens ook geen één van jouw kant komen.

Het enige wat ik niet snap is dat je nu zo extreem reageerd, hou je er rekening mee dat dit het enige is wat wij kunnen zien aan de situatie en dat je jezelf nu neerzet als iemand die absoluut niet wil meewerken aan een oplossing.

Nogmaals, zoals een aantal keer aangegeven hier; Is het voor jou een oplossing om de laptop terug te nemen en het geld terug te storten? Beide dragen dan de eigen verzendkosten en schieten er dus allebei +/- €7,- bij in.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel simpel dus, om deze soap te beëindigen ontvang ik graag jouw adresgegevens en zodra ik mijn €225 terug heb, krijg jij de laptop terug. Incl. de bijgeleverde lader en laptoptas. Ik had al mijn Chrome op ingelogd dus je krijgt hem keurig met een schone Win 10, zoals hij kwam.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2018 12:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maussert
Misschien was het niet netjes van Martin om dit topic al zo snel te openen, maar de reacties van mvd076 raken natuurlijk ook kant noch wal. Schizofreen? Ziek, zoek een leven? Erg volwassen allemaal. Hoop dat je je beseft dat je de publieke opinie tegen krijgt op deze manier, met als gevolg dat iedere tweaker zich wel 10x zal bedenken voordat hij iets van je koopt.

Zoals als meerdere malen geopperd hier, ontbind de koop en ga ieder weer jullie eigen weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 21:55
Deze laptop is alleen goed voor onderdelen. Er zijn duidelijk zaken verzwegen, dus de koop moet inderdaad ongedaan gemaakt worden. Dus laptop terug, geld terug en klaar.

Mocht de laptop straks weer beschikbaar zijn, dan wil ik de videokaart en SSD wel kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jij denkt echt dat ik na dit alles de laptop terug neem? je gaat me openbaar te grabbel gooien en mijn naam hier stuk maken, terwijl je op mijn vraag om een oplossing niet reageert, en dan ga je de laptop zelf open schroeven en allemaal dingen proberen en dan verwachten dat ik hem terug neem? nee dat werkt zo niet, had gewoon gereageerd op mijn dm met de vraag wat voor oplossing je wou, nee maar jij gaat hier openbaar zo tekeer en schroeft hem open en probeert van alles en dan wil je je geld terug, mooi verhaal!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde het voorkomen maar goed, dit loopt verder via rechtsbijstand etc af.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 0romis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-08 15:19
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:21:
jij denkt echt dat ik na dit alles de laptop terug neem? je gaat me openbaar te grabbel gooien en mijn naam hier stuk maken, terwijl je op mijn vraag om een oplossing niet reageert, en dan ga je de laptop zelf open schroeven en allemaal dingen proberen en dan verwachten dat ik hem terug neem? nee dat werkt zo niet, had gewoon gereageerd op mijn dm met de vraag wat voor oplossing je wou, nee maar jij gaat hier openbaar zo tekeer en schroeft hem open en probeert van alles en dan wil je je geld terug, mooi verhaal!
De enigste die ik tekeer zie gaan ben jezelf

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• maussert
Het enige dat ik hier zie, is dat je je eigen naam te grabbel gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen probleem!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjkv
mvd, je hebt een product opgestuurd wat simpelweg niet aan de omschrijving voldoet. Er zijn defecten aan de machine die niet in de omschrijving staan. Dan moet je hem gewoon terugnemen, simpel.

Hoe onsubtiel of openbaar de communicatie ook verloopt doet niets af aan het feit dat je een non-conform product hebt geleverd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@hjkv
Laat maar, ik los het juridisch wel op. Moddergooien lost hier niks op.

@Verwijderd zie bovenstaande.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2018 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjkv
Als ik het serienummer dat in de advertentie op het scherm staat even intik, kom ik op een HP 250 G3:
http://partsurfer.hp.com/Search.aspx?searchText=CND5236VQ5

Een compleet andere laptop dus. Iemand heeft duidelijk zitten ghettomodden aan deze machine.

@Martin900 mocht het niks worden en zou je van de laptop af willen, dan houd ik me aanbevolen. Met name MXM videokaartjes kan ik altijd wel gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@hjkv
Ik ga het eerst op een juridische wijze proberen op te lossen. De laptop blijft dus in elkaar, hij is gekocht om te gebruiken en niet als donor/sloper/knutselprojectje.

Het serienummer is wel een interessante, het type EEPROM zal waarschijnlijk gelijk zijn voor meerdere modellen.

+
In ieder geval /EOT en er mag een slot op. Punt is duidelijk en ik denk dat iedereen zijn conclusie heeft getrokken.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2018 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:28:
@hjkv
Ik ga het eerst op een juridische wijze proberen op te lossen. De laptop blijft dus in elkaar, hij is gekocht om te gebruiken en niet als donor/sloper/knutselprojectje.

Het serienummer is wel een interessante, het type EEPROM zal waarschijnlijk gelijk zijn voor meerdere modellen.

+
In ieder geval /EOT en er mag een slot op. Punt is duidelijk en ik denk dat iedereen zijn conclusie heeft getrokken.
Klopt, maar die chip van de 250 G3 heeft zeer waarschijnlijk geen goede aansturing voor de videokaart en is gebaseerd op een andere chipset (skylake) nope, toch Haswell. i3-4005U. Uiteraard heeft zo'n basis machientje geen TPM. Soepel werken zal het dus niet.

Je kan evt het moederbord vervangen, maar ik weet niet of je dat bij deze machine moet willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik stuur je een PB vwb. de technische kwesties, dit lijkt mij niet de juiste plek :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is maar de vraag. Advertentiehistorie laat zien dat er meer wordt aangeboden dan wat normaal uit eigen gebruik kan komen. De claim onbekend te zijn met de status van deze laptop doet ook inkoop vermoeden.

Er lijkt sprake van handel, waarbij verkoper dus zijn belastingzaken op orde moet hebben, maar *ook* moet voldoen aan consumentenwetgeving zoals risico verzending, koop op afstand en uitgebreidere afhandeling aansprakelijkheid conformiteit - als koper niet ook handelaar is.

Ik zal even dieper in de situatie duiken voor ik op de specifieke situatie in ga. Maar mijn eerst indruk is ongeacht de herkomst dat hier dwaling speelt. Dat zou betekenen dat koper de overeenkomst kan vernietigen met vergoeding van verzendkosten heen en weer - maar dat is een indruk, geen uitspraak op compleet beeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
We weten natuurlijk niet precies hoe de DM was gegaan, maar in dit topic gooi je iig je eigen naam te grabbel. Je had ook kunnen reageren met:

"Hoi Martin, ik vind het jammer dat het niet via DM verder is gegaan, want gezien dit inderdaad niet goed was omschreven in de advertentie wil ik hem uiteraard gewoon terugnemen".

Dan was de volgende die wat van jou wilde kopen hier uitgekomen, en zag dat het iig goed is opgelost. Nu niet bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan vrij gemakkelijk je geld terug krijgen door hem in onderdelen op ebay te gooien, processor alleen moet al een 150 euro opleveren. Ram zal een twee tientjes doen, videokaart 5 tientjes nog 50 euro voor de ssd, dan alleen nog de behuizing kwijt zien te raken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Micha_NL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:54
Misschien is het ook goed als je een beoordeling met feiten schrijft, zodat andere tweakers ook gewaarschuwd zijn.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb even verder gekeken :)

Het komt op mij over of zowel verkoper als koper zaken inkopen om weer (eventueel na reparatie) te verkopen. Daarmee zijn beiden geen consument in die zin en is consumentenrecht niet van toepassing. Voor het geval zelf zou dat overigens weinig uitgemaakt hebben, maar de heren moeten zich wel beiden beseffen dat ook bij kleinere volumes sprake is van belastingplicht en consumentenrecht (bij verkoop aan een consument).

Voor de rest blijkt uit de communicatie de verkoper hem inderdaad heeft ingekocht voor verkoop en niet van binnen heeft bekeken. Daardoor was hij niet op de hoogte van eventuele gebreken en reparaties die gedaan waren. De advertentie is geplaatst op basis wat verkoper wist.

Koper en verkoper zijn beide, te goeder trouw, van die informatie uitgegaan die later onjuist bleek. Dat maakt voor het gevolg echter niet veel uit, het blijft een situatie van dwaling.

Zoals beschreven in Art 228:1c BW
indien de wederpartij bij het sluiten van de overeenkomst van dezelfde onjuiste veronderstelling als de dwalende is uitgegaan, tenzij zij ook bij een juiste voorstelling van zaken niet had behoeven te begrijpen dat de dwalende daardoor van het sluiten van de overeenkomst zou worden afgehouden.
Of met meer uitleg:
http://www.wetrecht.nl/dwaling/
Ten slotte bestaat er vernietigbaarheid wegens dwaling wanneer beide partijen van dezelfde onjuiste veronderstelling uitgaan, tenzij zij ook bij een juiste veronderstelling niet hoefden te begrijpen dat de dwalende van de overeenkomst af zou zien. Er is ook in dit geval enkel sprake van vernietigbaarheid wegens dwaling indien de dwalende ook daadwerkelijk van de overeenkomst had afgezien wanneer er een juiste voorstelling van zaken was.
Gezien de reclamatie en geconstateerde gebreken denk ik dat het duidelijk is dat koper bij een juiste voorstelling de koop niet (onder deze voorwaarden) had laten plaatsvinden. Dat betekent dat de overeenkomst vernietigd kan worden.

Vernietigen betekent, anders dan bij ontbinden, dat het uitgangspunt is om te gaan naar de situatie alsof de overeenkomst nooit bestond. Ofwel, de laptop moet terug en de verzendkosten heen en weer zijn voor verkoper.

Ik ga er vanuit dat @Verwijderd zich achter de uitleg kan scharen van dwaling en het beiden onbekend zijn met het euvel. Daar is niemand direct schuld aan, maar het heeft wel gevolgen voor de overeenkomst en is daarmee in het nadeel voor de verkoper. Maar dat is in dit geval ook een in te calculeren risico van handel (ondernemersrisico).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2018 13:20 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@Verwijderd Mis eigenlijk nog zoiets aan het eind van je bericht:
Dit is mijn uitspraak...

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 18-04-2018 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 23:34
@Verwijderd
TS heeft slechts feiten gepresenteerd zodat anderen mensen zelf een mening kunnen vormen. Dan kom jij erbovenop en dan bevestig jij die mening. Dus slechts jijzelf bent verantwoordelijk voor dat zwartmaken.

Als je een vertrouwde verkoper zou zijn geweest, had je allang aangeboden de verkoop ongedaan te maken, zodat iedereen op het forum dit zou zien.

Nu lijkt het dat je puur aan het janken bent omdat je gepakt bent!, niet zozeer hoe je behandeld word.

[ Voor 18% gewijzigd door T-Forever op 18-04-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd
Lijkt mij duidelijk inderdaad. Ik zou, als mijzelf, nooit zo'n laptop te koop aanbieden als geheel, hooguit losse onderdelen en het moederbord in de kliko gemikt.

Het is maar hoe je het bekijkt omtrent mijn in/verkoopgedrag op VA maar valt inkopen, een maand - 2 maanden zelf gebruiken en doorverkopen eigenlijk onder handel? :+
Laten we iig niet naar deze discussie afdwalen, de ieder ziet het op zijn eigen manier.

Laptops lijken mij sowieso een slechte zaak voor in-/verkoop omdat er (te) veel factoren in zitten.
Veel te veel tijd zit er in, wil je echt goed alles controleren (beeldscherm, batterij, stabiliteit etc. etc) en dan krijgen we dus situaties zoals dit.

Laten we het hierbij laten en eventuele verdere stappen afwachten.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2018 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:02
Dude even serieus. nee maar jij gaat hier openbaar zo tekeer en schroeft hem open en probeert van alles en dan wil je je geld terug, mooi verhaal!.

De enige die hier zo tekeer gaat ben jij zelf. Verder heeft TS gezegd dat hij de laptop niet had open gemaakt maar iets los had geklikt en toen al zag dat er iets niet klopte.

Verder is niemand hier je naam aan het stuk maken (hoewel je daar zelf voor zorgt door op zo'n ongelooflijk kinderachtige en agressieve manier te reageren) maar in dit geval moet je de koop ongedaan maken en het product weer terug nemen. Als je het hier niet mee eens bent so be it, maar dan hoop ik van harte dat Tweakers jou permanent de toegang tot V&A blokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren, klaar aub. Ik weet dat het kriebelt maar alles is al gezegd. Over dat laatste stuk is ook al contact geweest met de mod.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2018 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:De betrokkenen zijn op de hoogte van dit topic. Er is gekeken naar de situatie en een analyse gemaakt. Laat het verder aan de betrokkenen om te overleggen (evt. via DM) hoe het verder af te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 15:15
Prima, maar gaan we van de betrokkenen uiteindelijk nog wel horen hoe het afgelopen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brammos85 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:27:
Prima, maar gaan we van de betrokkenen uiteindelijk nog wel horen hoe het afgelopen is?
Ik zie niet hoe een situatie tussen twee personen voor de rest relevant is. In dit subforum staat niet voor niets uitgelegd dat dergelijke topics uitsluitend voor betrokkenen zijn. Dat het hier wat verder is doorgelopen omdat het even bleef liggen doet daar niets aan af- maar daarom heb ik dat verder laten lopen.

Betekent niet dat topics in V&A Feedback voor discussie met het algemeen publiek zijn, laat staan dat je recht hebt op informatie over de uitkomst van zaken. Omdat de situatie geïnterpreteerd is en communicatie verder direct tussen betrokkenen kan, doe ik deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.