FIA World Endurance Championship 2018/2019 Super season

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Die #7 loopt echt hard; zouden ze de motor hebben opgekrikt na de straf van gisteren? De #8 loopt sinds de start van de race 214km/h gemiddeld, de #7 loopt vanaf het moment dat ze weg mochten, bijna 215km/h gemiddeld. Zelfs zonder SC's en met de 1s / lap snelheid op de Rebellion, zou #7 alsnog op het randje naar P2 zijn opgeschoven aan het eind van de race.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/inzgkLVpuAaMo3PEgKFBzkvJ/medium.jpg

@RobinHood Nurburg is wel een fijn circuit (F1-layout) om te zijn; het is een stuk uitgebreider, moderner en fijner om te vertoeven dan Hockenheim. Ook de bereikbaarheid (vanuit NL) is een stuk makkelijker en zat accomodatie in de buurt. Spa is een crime wat dat betreft; elk jaar als ik daarheen ga (tickets geboekt in december), zitten bijna alle betere/luxere accomodaties al vol. Vorig jaar zat ik op 43km van het circuit; je blijft rijden in een lang weekend van 4 dagen aanwezigheid.

@CH4OS Heb jij (of iemand anders) commentaar op de Eurosport Player? Ik kijk vandaag via de Xbox One X maar heb alleen race-geluid en race director geluid. Niet dat ik het heeeel erg vind maar 4.5 uur kijken zonder een lekker babbeltje van een presentator, wordt ook soms zo saai moet je weer tegen je wederhelft praten, hahaha.... Alhoewel die constant met de live-timing in 'r handen zit en meekijkt

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 05-05-2018 17:58 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 16:32
Na een zware crash voor de #17 SMP in Radillion zit de #7 nu maar een tiental seconden achter de #8.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

iichel schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 18:40:
Na een zware crash voor de #17 SMP in Radillion zit de #7 nu maar een tiental seconden achter de #8.
Nakajima is er ook verbaasd over maar het is wel hun eigen schuld. De 8 heeft al 8 stops, de 7 pas 7. Zat iets niet goed in de cockpit toch zo na 2h15 rijden?

Porsche & Ford lekker aan het knokken; die gaan echt nog wel tot het gaatje de laatste 30 minuten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:34

Fuelke

Forza Ferrari

Oh hier zitten jullie dus, ik vond het al stil in het algemeen race topic :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Fuelke schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 18:57:
Oh hier zitten jullie dus, ik vond het al stil in het algemeen race topic :P
Endurance racing is voor speciale mensen... :+

Zie ook: naitsoezn in "Algemeen race topic Deel 2"

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 05-05-2018 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Alonso! *O*

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Lekkere race! Opvallend dat Radillon zo anders lijkt te zijn met een aardige partij schade.

Aardig gevecht de laatsts ronden; Porsche, Ferrari, Aston... Heb me goed vermaakt en geen seconde hapering/framedrops gehad op de Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Is er vandaag ook nog ergens een samenvatting beschikbaar? Ik zag eerder Ziggo Sport voorbijkomen als een bron, maar daar vind ik niet direct iets van terug op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

alex3305 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 21:17:
Is er vandaag ook nog ergens een samenvatting beschikbaar? Ik zag eerder Ziggo Sport voorbijkomen als een bron, maar daar vind ik niet direct iets van terug op de website.
Er staat sowieso een samenvatting van bijna 6 minuten in de WEC app plus nog een aantal korte highlights van stukjes van de race.

Maaruh, het is een aantal dagen over Eurosport Player gegaan; die speelt ook alles terug incl de hele race :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
@MAX3400 bedankt voor de suggesties. Ik kijk liever op mijn desktop pc dan via een app. Ook weiger ik te betalen voor de Eurosport player, daarvoor kijk ik veel te weinig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:43

Phydomir

Dennis

Was een leuk dagje gisteren. Super lekker weer, mooi rondje langs het circuit gemaakt en genieten van race auto's. Mooie gevechten ook nog op het einde. Ook nog even bij Nicki Thiim in de pit box geweest om die nieuwe AM even van dichtbij te bewonderen.
Was alleen mijn oordoppen vergeten, dus nu een beetje een piep, bedankt Porsche!

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MAX3400 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 17:46:
@CH4OS Heb jij (of iemand anders) commentaar op de Eurosport Player? Ik kijk vandaag via de Xbox One X maar heb alleen race-geluid en race director geluid. Niet dat ik het heeeel erg vind maar 4.5 uur kijken zonder een lekker babbeltje van een presentator, wordt ook soms zo saai moet je weer tegen je wederhelft praten, hahaha.... Alhoewel die constant met de live-timing in 'r handen zit en meekijkt
De race heb ik niet gekeken (was er aanwezig), de kwalificatie heb ik terug gekeken en daar zat ook geen commentaar bij. Je zou eventueel Radio Le Mans (is wel Engelstalig) aan kunnen zetten dan, die doen geloof ik ook verslag van het WEC-seizoen. Vorige jaren was er overigens wél commentaar. Ligt wellicht aan of ze het ook via TV uitzenden? Ik weet niet of Eurosport dat deed namelijk.
alex3305 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 21:17:
De eerste week is gratis, daarna wordt het pas in rekening gebracht, beetje zoals Netflix doet dus. ;) En anders is het €6,nogwat per maand of €20,- per jaar. Als je een paar uur de 24 uur kijkt is dat er dus al uit, hahaha.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 06-05-2018 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Phydomir @CH4OS Ennuh, waar zijn de (realtime) foto's gebleven dan? :+

Het zag er zeker goed uit gisteren qua weersomstandigheden en zo te zien was het ook nog redelijk druk rondom de tribunes. Van die fijne dagen om een race bij te wonen en te genieten van alles om je heen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

De ene Rebellion verliest zijn podiumplaats, de andere wint er eentje.

http://www.dailysportscar...ualified-from-6h-spa.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MAX3400 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 09:32:
Ik was vannacht om half drie thuis of zo. Ze staan ergens op mijn phone, hahaha. Neem aan dat filmpjes ook niet erg zijn? Heb alleen van de warming up lap en de eerste ronde, overigens.

Wij hadden echt awesome plekken, zaten bij Double Gauche (aan de buitenkant ervan dus) en zaten de gehele tijd bij een tafel bij een foodstall die daar was. Uiteraard af en toe bij de hekken gestaan om wat meer van het spektakel te zien, hahaha! De gehele dag geweldig weer gehad. Het was eerst super rustig, iets na lunchtijd werd het wel opeens druk, maar dat lostte zich een kleine 1,5 uur of zo voor het einde weer op. Wegrijden was ook dikke prima, ging althans soepeler dan verwacht.
Het zag er zeker goed uit gisteren qua weersomstandigheden en zo te zien was het ook nog redelijk druk rondom de tribunes. Van die fijne dagen om een race bij te wonen en te genieten van alles om je heen!
Ja, dat was het zeker. Strak blauwe lucht, zon, lekker temperatuurtje en 0 regen. Vrienden mee en gegarandeerd de gehele dag een topdag gehad!

Moet zeggen dat ik wel het gevoel heb dat ik gisteren meer race heb gezien, dan vorig jaar op de tribune bij Le Mans, terwijl we voor de pitsstraat zaten, schuin boor die van het Porsche LMP1 team, die toen voor het laatst meedeed. Wanneer ik dus weer naar Le Mans ga, wil ik dus zeker meer gaan zien dan alleennde tribune en pitsstraat!

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 06-05-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

CH4OS schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:58:
[...]
Ik was vannacht om half drie thuis of zo. Ze staan ergens op mijn phone, hahaha. Neem aan dat filmpjes ook niet erg zijn? Heb alleen van de warming up lap en de eerste ronde, overigens.

Wij hadden echt awesome plekken, zaten bij Double Gauche (aan de buitenkant ervan dus) en zaten de gehele tijd bij een tafel bij een foodstall die daar was. Uiteraard af en toe bij de hekken gestaan om wat meer van het spektakel te zien, hahaha! De gehele dag geweldig weer gehad. Het was eerst super rustig, iets na lunchtijd werd het wel opeens druk, maar dat lostte zich een kleine 1,5 uur of zo voor het einde weer op. Wegrijden was ook dikke prima, ging althans soepeler dan verwacht.
Klinkt lekker weer. Goede plek ook om te zitten; best wel veel ruimte op dit soort dagen. Fijn dat je een goede race hebt gehad! Heb nu ook weer zin om naar Spa te gaan maar moet nog goed 2 maanden wachten totdat de smartphone wordt volgezet met een weekendje racen!
Moet zeggen dat ik wel het gevoel heb dat ik gisteren meer race heb gezien, dan vorig jaar op de tribune bij Le Mans, terwijl we voor de pitsstraat zaten, schuin boor die van het Porsche LMP1 team, die toen voor het laatst meedeed. Wanneer ik dus weer naar Le Mans ga, wil ik dus zeker meer gaan zien dan alleennde tribune en pitsstraat!
Ja, dat is het jammere van veel tickets; je zit ergens en klaar. Terwijl je inderdaad voor een kleine meerprijs een extra/beter kaartje hebt waardoor je zowel een zitplek hebt maar ook een mogelijkheid om rond te lopen waar je maar wil. Geen idee wat de prijzen/mogelijkheden op LeMans zijn maar Spa is inderdaad een goed circuit om veel te kunnen zien als je even een half uurtje de benenwagen inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
Op Le Mans kun je gewoon op de heuvels komen met een general admission en daarnaast een toegang tot een tribune kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

iichel schreef op zondag 6 mei 2018 @ 12:40:
Op Le Mans kun je gewoon op de heuvels komen met een general admission en daarnaast een toegang tot een tribune kopen.
Klopt, maar is of een eind lopen, plus gigantisch druk en jezelf naar een ander punt laten brengen (er rijden pendel treintjes) duurt ook lang vanwege de drukte.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 06-05-2018 13:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel
Je hebt 24u de tijd :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 20:35
Dit was mijn 1e keer Spa, ik vond het een erg mooie baan. Het heeft zeker wel wat, die hoogte verschillen. En omdat de baan veel kleiner is dan Le Mans is het ook goed te doen om langs de weg te lopen en de hele baan te zien. Zoals eerder al is gezegd is Le Mans groot en druk en wil je ergens komen moet dat met zo'n treintje of bus, die overvol zitten en waar je ook op mag wachten. Je hebt dan wel 24 uur de tijd om race te zien, maar toch vervelend.
Ook qua drukte vond ik Spa heel erg mee vallen, de tribunes zaten niet vol, je kon goed langs het parkour lopen zonder dat het allemaal langzaam gaat vanwege de drukte.

Ik heb genoten van de race, gebeurde van alles, werd mooi ingehaald. Alleen jammer dat ik de crash van #17 niet volledig gezien heb, zag hem alleen verticaal in de lucht hangen. En de Ford ook net gemist, 5 minuten daarvoor liepen we van de plek weg waar we het konden zien gebeuren. Volgend jaar ga ik wel weer naar Le Mans, weer in een B&B 13km van de race af, wat vorig jaar goed te doen was met de auto naar een parkeerplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
Mooi dat je ervan genoten hebt! De crash van de #17 is helaas ook niet op de stream geweest, blijft nog een beetje mysterie wat er gebeurd is. Schijnt een tire failure geweest te zijn.

------

Morgen zal ik proberen de TS wat uit te breiden van Le Mans 18 naar WEC Superseason 18/19
Mijn ideeen:
- Superseason kort introduceren
- Tracks (maps, paar statistieken)
- Kalender met data
- Linkjes naar kampioenschap stand, uitslagen etc

Verder nog wensen? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:47
Ah er is een WEC topic, daar mag ik natuurlijk niet ontbreken!
Uiteraard was ik zaterdag ook op Spa. Voor het eerst is mijn zoon van 5 mee geweest, er is dus vooral veel tijd en aandacht naar hem gegaan. De race heb ik eigenlijk niet zo goed kunnen volgen en voor de fotografie heb ik ook niet zo heel veel tijd gehad. Dus de komende dagen maar eens terug gaan kijken. Maar het was een heerlijk dagje en ik heb weer genoten. Ik ben klaar voor Le Mans volgende maand, nog minder dan 5 weken *O*

Toch nog wat foto's van mij uit Spa:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/903/41885173632_a2077be711_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/904/28058126858_4861d8d9d6_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/958/41210975164_769c8a7e52_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/868/41029739635_f13e993ff6_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/871/41210841744_88d64b7781_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/831/41929196181_226343be57_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/961/28057836358_ac5552d00a_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/961/27059016857_48ea533b42_b.jpg

Meer hier
CH4OS schreef op zondag 6 mei 2018 @ 13:48:
[...]
Klopt, maar is of een eind lopen, plus gigantisch druk en jezelf naar een ander punt laten brengen (er rijden pendel treintjes) duurt ook lang vanwege de drukte.
Karting < - > Tertre Rouge is zelfs met de drukte tijdens de race nog geen uur lopen, dat valt toch wel mee? Een rondje Spa duurt langer. Bijkomend voordeel is wel dat ik op een wandeling Karting < - > Tertre Rouge langs de camping kom en dus even kan bijtanken of bv (warme) kleding kan wisselen bij de caravan.
Mulsanne en Arnage kun je het best tijdens de trainingen op woensdag of donderdag doen, want daar is tijdens de race inderdaad geen doorkomen aan.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Prachtige foto's @Richard117!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Richard117 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 07:44:
Karting < - > Tertre Rouge is zelfs met de drukte tijdens de race nog geen uur lopen, dat valt toch wel mee? Een rondje Spa duurt langer. Bijkomend voordeel is wel dat ik op een wandeling Karting < - > Tertre Rouge langs de camping kom en dus even kan bijtanken of bv (warme) kleding kan wisselen bij de caravan.
Mulsanne en Arnage kun je het best tijdens de trainingen op woensdag of donderdag doen, want daar is tijdens de race inderdaad geen doorkomen aan.
Wij hadden tribune plaatsen, zaten tegenover de pits en hadden een alles in 1 pakket geboekt, waardoor we in een hotel in Tours zaten, dus wij konden niet 'even snel' terug de kamer om kleren te wisselen. Al hoefden we dat vorig jaar ook niet, hahaha.

Weet alleen niet waarom ik tijdens Le Mans naar Karting zou willen... :P Die kartbaan zal best open zijn dan, maar ik kijk dan liever naar de race zelf, hahaha! :+

Je hebt erg toffe foto's gemaakt, dit smaakt naar meer! :Y :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 07-05-2018 09:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard117
CH4OS schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:25:
[...]
Wij hadden tribune plaatsen, zaten tegenover de pits en hadden een alles in 1 pakket geboekt, waardoor we in een hotel in Tours zaten, dus wij konden niet 'even snel' terug de kamer om kleren te wisselen. Al hoefden we dat vorig jaar ook niet, hahaha.

Weet alleen niet waarom ik tijdens Le Mans naar Karting zou willen... :P Die kartbaan zal best open zijn dan, maar ik kijk dan liever naar de race zelf, hahaha! :+

Je hebt erg toffe foto's gemaakt, dit smaakt naar meer! :Y :Y)
Je moet ook niet Karting gaan voor de kartbaan, maar voor de mooie bocht daar. Waar ze op ooghoogte uit de Porsche bochten komen en de LMP's de GT's aan alle kanten voorbij vliegen.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4289/35575433295_f25802712b_k.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:53
De regie vond mijn aanwezigheid zaterdag Highlight-waardig :)F (de laatste 2 video's @0:17)
CH4OS schreef op zondag 6 mei 2018 @ 13:48:
[...]
Fiets meenemen, doen we al 3 jaar en je rijdt in 10 min naar elke uithoek van het circuit. Ben je niet afhankelijk van overvolle bussen (die soms nieteens komen..).

[ Voor 25% gewijzigd door TweakTom92 op 07-05-2018 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TweakTom92 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:00:
Fiets meenemen, doen we al 3 jaar en je rijdt in 10 min naar elke uithoek van het circuit. Ben je niet afhankelijk van overvolle bussen (die soms nieteens komen..).
Ik ben met de trein naar Tours gegaan, dan is een fiets meenemen niet echt handig. Een volgende keer ga ik ook weer met de trein, maar hoop dan te slapen in Le Mans zelf. Wellicht dan dus een fiets huren oid.

Neem aan dat jij OV-bussen bedoeld? Aangesien op het circuit zelf ook pendelbussen (meer treintjes, eigenlijk) rijden.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 07-05-2018 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
CH4OS schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:24:
[...]
Ik ben met de trein naar Tours gegaan, dan is een fiets meenemen niet echt handig. Een volgende keer ga ik ook weer met de trein, maar hoop dan te slapen in Le Mans zelf. Wellicht dan dus een fiets huren oid.

Neem aan dat jij OV-bussen bedoeld? Aangesien op het circuit zelf ook pendelbussen (meer treintjes, eigenlijk) rijden.
Ooh, nee ik zit op de camping. Beausejour. We gaan dit jaar met 7 man in 3 auto's en een aanhanger. Dus zat plek voor fietsen.

OV naar de stad (Le Mans) is inderdaad ruk. De trams zitten overvol en doen er lang over.
De pendelbussen binnen het circuit zelf rijden nooit op tijd en zitten net als de trams overvol.

Na het eerste jaar (toen nog met z'n tweeën) hebben we besloten daar niet meer van afhankelijk te willen zijn. Fietsen is echt top maar vooral als je op de camping zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TweakTom92 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:20:
[...]

Ooh, nee ik zit op de camping. Beausejour. We gaan dit jaar met 7 man in 3 auto's en een aanhanger. Dus zat plek voor fietsen.

OV naar de stad (Le Mans) is inderdaad ruk. De trams zitten overvol en doen er lang over.
De pendelbussen binnen het circuit zelf rijden nooit op tijd en zitten net als de trams overvol.

Na het eerste jaar (toen nog met z'n tweeën) hebben we besloten daar niet meer van afhankelijk te willen zijn. Fietsen is echt top maar vooral als je op de camping zit.
Helaas wil mijn reismaat niet afwijken van zijn eis om naar een hotel te gaan, anders hadden we vorig jaar ook al op een camping gestaan, maar hadden we denk ik alsnog met de trein gegaan, aangezien ik tot vorig jaar nog nooit met de Thalys of TGV gereisd had en dat eigenlijk wel een prettige manier vind. Voor mij is rijden in zowel Belgie als Frankrijk wel enigszins een drama, eigenlijk.

Maar ik vind de tip voor fietsen wel een gouden, dus wellicht wel een idee om fietsen te huren.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 07-05-2018 12:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:59

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

CH4OS schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:43:
[...]
Helaas wil mijn reismaat niet afwijken van zijn eis om naar een hotel te gaan, anders hadden we vorig jaar ook al op een camping gestaan, maar hadden we denk ik alsnog met de trein gegaan, aangezien ik tot vorig jaar nog nooit met de Thalys of TGV gereisd had en dat eigenlijk wel een prettige manier vond. Voor mij is rijden in zowel Belgie als Frankrijk wel enigszins een drama, eigenlijk.

Maar ik vind de tip voor fietsen wel een gouden, dus wellicht wel een idee om fietsen te huren.
Je hebt inderdaad de pech dat ik in mijn leven een hekel gekregen heb aan campings, veroorzaakt door omstandigheden zoals pokkenweer en slechte faciliteiten.... En wat al begon in mijn diensttijd met slapen in een tentje op de harde bosgrond terwijl het buiten -18 was en in de tent dus -17 graden ;)

Maar we hebben het er ook over gehad om te kijken naar een VIP arrangement omdat je dan sowieso al veel meer meekrijgt van de race en ik gok dat vervoer dan ook geen issue meer is.

Ik zie het gewoon als een korte (maar dure!) vakantie dan en dat geeft niet als ik dan maar met volle teugen kan genieten.

* bvk gaat alvast hard sparen :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
CH4OS schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:43:
[...]
Helaas wil mijn reismaat niet afwijken van zijn eis om naar een hotel te gaan, anders hadden we vorig jaar ook al op een camping gestaan, maar hadden we denk ik alsnog met de trein gegaan, aangezien ik tot vorig jaar nog nooit met de Thalys of TGV gereisd had en dat eigenlijk wel een prettige manier vind. Voor mij is rijden in zowel Belgie als Frankrijk wel enigszins een drama, eigenlijk.

bvk schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:04:
[...]

Je hebt inderdaad de pech dat ik in mijn leven een hekel gekregen heb aan campings, veroorzaakt door omstandigheden zoals pokkenweer en slechte faciliteiten.... En wat al begon in mijn diensttijd met slapen in een tentje op de harde bosgrond terwijl het buiten -18 was en in de tent dus -17 graden ;)

Maar we hebben het er ook over gehad om te kijken naar een VIP arrangement omdat je dan sowieso al veel meer meekrijgt van de race en ik gok dat vervoer dan ook geen issue meer is.

Ik zie het gewoon als een korte (maar dure!) vakantie dan en dat geeft niet als ik dan maar met volle teugen kan genieten.

* bvk gaat alvast hard sparen :P
Huur een camper! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:33
Het volgende viel mij trouwens afgelopen zondag is het volgende:
In de eerste rond reed de Gulf porsche de banden stapel in waar hij niet zelf uit kon komen. Hij werd daarbij geholpen en daarna op een platte wagen gezet. Daarna is de wagen afgezet in de pits, is de wagen gerepareerd en kon hij met een paar rondes achterstand weer door.

Is 1 van de regels van de ACO niet dat je geholpen mag worden om weer op gang te komen (wel ondersteund), maar dat je op eigen kracht naar de pits moet komen?

Ik weet dat IMSA de regel heeft dat hoe erg een auto er ook aan toe is de wagen altijd (mits het niet voor problemen zorgt) in de pits (paddock) wordt geplaatst en kijk maar of je nog de wagen weer de baan op krijgt (alles voor de "show")

Heeft de ACO deze regel aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@ge-flopt volgens mij mag je als bestuurder niet verder dan 10m van je auto vandaan. Dan is de regel dat je ter plekke bodywork mag slopen, ECU resetten etc. Loop je verder weg, is het een DNF.

Als je dus in de auto blijft zitten tot de sleper er is, is de auto nog in koers en mag deze terug naar de pitbox voor reparatie.

Natuurlijk heeft eerst de dokter er iets over te zeggrn, daarna de rijder bij bepaalde situaties.

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 07-05-2018 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MAX3400 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:44:
@ge-flopt volgens mij mag je als bestuurder niet verder dan 10m van je auto vandaan. Dan is de regel dat je ter plekke bodywork mag slopen, ECU resetten etc. Loop je verder weg, is het een DNF.

Als je dus in de auto blijft zitten tot de sleper er is, is de auto nog in koers en mag deze terug naar de pitbox voor reparatie.
Voor LMP-auto's geldt dat zij op eigen kracht de pitsstraat moeten bereiken voordat ze door de crew opgehaald en gerepareerd mogen worden. Of dit voor LMGT ook geldt, weet ik niet. Wanneer op de baan, mag zover ik weet alleen de coureur de auto proberen te repareren om vervolgens eventueel naar de pits te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
In alle klasses geldt de 10-meter regel.
c) During the race, unless instructed by the marshals, if the
driver strays more than 10 metres from his car, the car may be
considered as having retired from the race (at the discretion of
the Panel of Stewards);
Er staat niets in de sporting regulations over wel of niet verder gaan na stilvallen on track, voor zover ik kan vinden...
https://www.fia.com/regulation/category/118

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@iichel was het niet afgelopen LeMans dat, ik dacht, een Porsche ProAM, gestrand was en de coureur ter plekke de wielkast en diffuser eraf stond te halen en daarna weer verder mocht tijden? Duurde wel ff; in ieder geval lang genoeg dat je in de F1 ofzo allang een zwarte vlag en SC had gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel
Heb ook wel eens een Audi R18 gezien in de 1e chicane op Le Mans die z'n voorkant eraf aan het trekken was :P

--> Dumas in 2014

YouTube: Romain Dumas Audi R18 Ultra Crash - Le Mans 24 Hours 2012

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakTom92
MAX3400 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:08:
@iichel was het niet afgelopen LeMans dat, ik dacht, een Porsche ProAM, gestrand was en de coureur ter plekke de wielkast en diffuser eraf stond te halen en daarna weer verder mocht tijden? Duurde wel ff; in ieder geval lang genoeg dat je in de F1 ofzo allang een zwarte vlag en SC had gekregen.
Zoiets kan ik me ook herinneren inderdaad. Volgens mij kwamen er zelfs monteurs per scooter naar hem toe om gereedschap door het hek aan te geven.

Wat ik er nog van weet is dat dit wel discutabel was, vraag me inderdaad ook af wat de officiële regelgeving is op Le Mans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
Ik snap dat een coureur niet meer dan 10 meter van zijn wagen mag. Vraag maar aan Tom die ineens een krik vond in de bosjes....

Wat mijn hoofd vraag was eigenlijk:
Heeft de ACO de regels aangepast dat wagen op een kar worden geladen bij de pits worden afgezet en dat ze dan weer verder mogen? Bij de ACO was het altijd, je mag geholpen worden uit de grindbak door de marchals, maar dat je zelf naar de pits moet komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
ge-flopt schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:37:
Ik snap dat een coureur niet meer dan 10 meter van zijn wagen mag. Vraag maar aan Tom die ineens een krik vond in de bosjes....

Wat mijn hoofd vraag was eigenlijk:
Heeft de ACO de regels aangepast dat wagen op een kar worden geladen bij de pits worden afgezet en dat ze dan weer verder mogen? Bij de ACO was het altijd, je mag geholpen worden uit de grindbak door de marchals, maar dat je zelf naar de pits moet komen.
Is hij daadwerkelijk met die depannage naar de pitlane gebracht? Ik heb namelijk een foto langs zien komen (die ik uiteraard zo snel dan weer niet kan vinden) waar ik die Porsche op een serviceweg achter de vangrail zag rijden. Ik dacht dus dat hij met die depannage wagen achter de vangrail is gezet en dat de coureur hem daar zelf weer aan de gang heeft gekregen.

Want voor zo ver ik weet heb je helemaal gelijk, en mag dat helemaal niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
Trackside fan footage has emerged of a terrifying incident at last weekend’s 6 Hours of Spa Francorchamps, the opening round of the 2018/19 FIA World Endurance Championship, in which the No.17 SMP Racing BR1 AER LMP1 car, driven at the time by young Russian driver Matevos Isaakyan, went airborne as it climbed Eau Rouge and into Raidillon in the final hour of the race.

:X

[ Voor 80% gewijzigd door nachtnet op 10-05-2018 08:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
Oh hi Mark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:46

Amphiebietje

In de blubber

Gezien de plek waar het gebeurde mogen ze van geluk spreken dat hij niet in de tribune is beland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Dubbel

[ Voor 94% gewijzigd door ge-flopt op 10-05-2018 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:03

Niellie41

[object Object]

nachtnet schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 08:21:
Trackside fan footage has emerged of a terrifying incident at last weekend’s 6 Hours of Spa Francorchamps, the opening round of the 2018/19 FIA World Endurance Championship, in which the No.17 SMP Racing BR1 AER LMP1 car, driven at the time by young Russian driver Matevos Isaakyan, went airborne as it climbed Eau Rouge and into Raidillon in the final hour of the race.
[video]

We stonden net boven bij Raidillon, kijkend naar beneden, toen dit gebeurde. Ik zag in mijn ooghoeken ineens iets langs vliegen en dacht bij mijzelf nog, dat klopt volgens mij niet. Daarna snelde iedereen richting het wrak.

Zo'n ongeluk gaat zo ongelooflijk snel. Je kijkt een fractie van een seconde niet en er ligt ineens een auto op de bandenstapels. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

MAX3400 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 09:32:

Het was drukker dan vorig jaar maar absoluut niet té druk.

Voor de zoveelste keer het hele rondje (voor zo ver mogelijk) gelopen.

Lekker in het paddock rondgesnuffeld, maar het belangrijkste.... op de foto met Alonso :D

Top dag!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Is er eigenlijk al bekend wie de 24 uur uitzend? Andere jaren was het RTL en Eurosport

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik geloof sowieso Eurosport, want zij hebben de rechten voor een paar jaar. RTL laat het meestal kort voor de race weten. Al verwacht ik dat ze dit weer zullen doen, omdat Racing Team Nederland mee doet.

Zelf kijk ik de race via de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@ge-flopt waarschijnlijk (al dan niet in gedeelten) RTL7 maar ikzelf zal via Eurosport kijken. Nog niet zeker of dat via de decoder gaat of via de Eurosport Player maar ik heb de afgelopen 6H wel erg goed ervaren via de Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Ik kijk liever via RTL, maar moet de laatste jaar ook zeggen dat ik via Radio Le Mans (RS1) Mara ja dat heeft ook allemaal net smaak te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
De livery van de wagen waar Jeroen Bleekemolen is ook bekend gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://johndagys.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2018/04/WTLivery.jpg
Het rode van Ferrari met de sponsoring van Weather Tech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
ah, die was vroeger altijd zwart/wit toch, de WeatherTech Ferrari?

Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/980f4e_5a6e1414ab424916a49b36782c57c5ed~mv2_d_1969_1313_s_2.jpg/v1/fill/w_1260,h_840,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01/980f4e_5a6e1414ab424916a49b36782c57c5ed~mv2_d_1969_1313_s_2.webp

[ Voor 51% gewijzigd door iichel op 14-05-2018 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

iichel schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:56:
ah, die was vroeger altijd zwart/wit toch, de WeatherTech Ferrari?
Klopt, maar deze keer is de deelname in samenwerking met Risi Competizione. Daarom is die rood, in combinatie met de WeatherTech sponsoring.

Meer info: http://sportscar365.com/l...thertech-livery-revealed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
Ah, een tweede WeatherTech gesponsorde Ferrari. Vorig jaar was er een LMP2 met WeatherTech livery maar volgens het artikel was dat een one-off op de Riley.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 11:57

vectormatic

Warlock of the doorlock

nachtnet schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 08:21:
[video]

-O-

Maaan, wat een crash, doet me enigszins denken aan deze:

YouTube: Radical big crash Spa 06 sep 2014

iets eerder in de bocht, maar als je dit soort dingen ziet vraag je je toch af hoe het kan dat er nog nooit eentje vol de tribunes in gezeild is.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
Niellie41 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:59:
[...]

We stonden net boven bij Raidillon, kijkend naar beneden, toen dit gebeurde. Ik zag in mijn ooghoeken ineens iets langs vliegen en dacht bij mijzelf nog, dat klopt volgens mij niet. Daarna snelde iedereen richting het wrak.

Zo'n ongeluk gaat zo ongelooflijk snel. Je kijkt een fractie van een seconde niet en er ligt ineens een auto op de bandenstapels. :X
Dat gaat inderdaad heel erg snel. Stond daar in 2016 toen die FordGT zo hard de banden in ging. Je ziet het gebeuren, denkt " hey, vreemde lijn" terwijl je die auto op je af ziet komen en voordat het echt doorkomt in je hoofd is het al gebeurd en vliegen de stukken bodywork overal heen. Kon ook net zien dat Nicki Thiim over de kop sloeg met de Aston Martin. Volgend jaar ga ik zeker weer, want sinds '16 niet meer kunnen gaan door andere verplichtingen. Nu zet ik het gewoon al vast in mijn agenda.
Het is ook inderdaad een geluk dat er nog geen auto het publiek daar ingevlogen is, hopelijk gaat dat ook niet gebeuren.

Le mans wil ik ook nog zeker doen en wordt al 2 jaar meegrvaagd door een schoonbroer. Maar die is Engels en ja dat is daar vooral drinken, niet echt mijn ding.

Trouwens, Button gaat Le mans rijden in de LMP2 van SMP racing ! Wat een dik veld kwa namen is het toch.

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel_Elessar op 16-05-2018 12:23 ]

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:43

Phydomir

Dennis

Daniel_Elessar schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:21:
Trouwens, Button gaat Le mans rijden in de LMP2 van SMP racing ! Wat een dik veld kwa namen is het toch.
LMP1. Volgens mij zelfs de auto die door de lucht vloog op Spa.

Maar is leuke veldvulling maar tenzij ze echt iets gaan veranderen voor Le Mans is LMP1 niet echt boeiend. Je hebt de twee Toyota's en dan twee Rebellions die dik een seconde trager zijn en dan weer een enorm gat naar de rest van het veld. Het gaat op Le Mans natuurlijk ook over overleven maar de echte spanning zal ook daar uit het GT veld moeten komen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Button rijdt LMP1 inderdaad.
http://sportscar365.com/l...p1-debut-with-smp-racing/

Ik heb ergens gelezen dat de organisatie het gat, qua rondetijden, tussen de hybrides en non-hybrides kleiner wil maken voor Le Mans. Weet alleen even niet waar.
edit: gevonden: http://sportscar365.com/l...t-can-change-at-any-time/

[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 16-05-2018 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Phydomir schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:41:
[...]

Maar is leuke veldvulling maar tenzij ze echt iets gaan veranderen voor Le Mans is LMP1 niet echt boeiend. Je hebt de twee Toyota's en dan twee Rebellions die dik een seconde trager zijn en dan weer een enorm gat naar de rest van het veld. Het gaat op Le Mans natuurlijk ook over overleven maar de echte spanning zal ook daar uit het GT veld moeten komen.
Ah kan ook :)

Maar inderdaad als Tayota overleeft en geen rare dingen tegenkomt winnen ze waarschijnlijk.
Ik denk dat het GT veld inderdaad heel erg spannend gaat zijn mooi veld dus dat wordt wel iets!

Tayota mag minder brandstof meenemen dacht ik waardoor ze meer stops moeten maken dan de andere teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 23:27
Phydomir schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:41:
Nee, de andere auto van hetzelfde team.

Ben benieuwd hoe spannend de strijd gaat worden voor plaats 3 (als de Toyota's heel blijven) en in het LMP2 veld.
Verder 6 merken in de GTE, toch weer een merk erbij en een extra uitdaging voor de BoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 15:18
vectormatic schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:39:
[...]

-O-

Maaan, wat een crash, doet me enigszins denken aan deze:

YouTube: Radical big crash Spa 06 sep 2014

iets eerder in de bocht, maar als je dit soort dingen ziet vraag je je toch af hoe het kan dat er nog nooit eentje vol de tribunes in gezeild is.
Ja hoor, hier: 1 toeschouwer dood. Paar jaar geleden op de Nurburgring bij een evenement. Sindsdien is Flugplatz aangepast zodat de lift off daar wat minder extreem is.

Spectator dies at Nurburgring after British racing driver Jann Mardenborough's car flips into air and crashes into crowd

[ Voor 37% gewijzigd door FastFred op 16-05-2018 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 11-09 11:57

vectormatic

Warlock of the doorlock

FastFred schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:28:
[...]

Ja hoor, hier: 1 toeschouwer dood. Paar jaar geleden op de Nurburgring bij een evenement. Sindsdien is Flugplatz aangepast zodat de lift off daar wat minder extreem is.

[video]
Is dat de crash die er voor heeft gezorgd dat ze toen de 24hr met een snelheidslimiet hebben gereden?

Either way, mocht er op Spa wat gebeuren (god forbid), dan hoop ik toch dat ze kiezen om de tribunes te veranderen, niet het verloop van eau-roug en radillon

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 15:18
Da weet ik niet, is in ieder geval de reden geweest dat ze die bult daar aangepast hebben. Ik heb er een paar maand later met mijn eigen auto gereden en we werden met 130km/h zelfs nog uit de stoel getild daar.

In de winter van 2015-2016 hebben ze de baan daar aangepast.
Third, 500 meters of tarmac between Quiddelbacher Höhe and Flugplatz will be resurfaced to eliminate the bumps that are believed to have sent the GT-R out of control causing the accident in March.
Bron: https://www.roadandtrack....rburgring-safety-changes/

[ Voor 54% gewijzigd door FastFred op 16-05-2018 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Daniel_Elessar schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:21:

Le mans wil ik ook nog zeker doen en wordt al 2 jaar meegrvaagd door een schoonbroer. Maar die is Engels en ja dat is daar vooral drinken, niet echt mijn ding.
Dat laatste kunnen veel Nederlanders ook heel goed daar hoor. :+ Hoeveel tijd je besteed aan dat drinken bepaal je helemaal zelf natuurlijk. Wij zijn met een groep van 17 man, en ieder beleefd het toch op zijn/haar manier. Zeker tijdens de race zelf, dan zijn we in losse groepjes op pad langs het circuit.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

GoT-reisje LeMans 2019 dan maar organiseren voor de loners onder ons?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
*O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
LangTall schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:36:
[...]

Dat laatste kunnen veel Nederlanders ook heel goed daar hoor. :+ Hoeveel tijd je besteed aan dat drinken bepaal je helemaal zelf natuurlijk. Wij zijn met een groep van 17 man, en ieder beleefd het toch op zijn/haar manier. Zeker tijdens de race zelf, dan zijn we in losse groepjes op pad langs het circuit.
Dat is ook zo, maar die groep waar hij mee is.. ja, niet echt mijn ding. Maar inderdaad iedereen beleeft het op zijn/haar manier. Voor Spa doe ik ook wel 1 a2 overnachtingen maar dat is op zich wel te rijden van waar ik woon, een 2uur to 2:20 rijden afhankelijk natuurlijk van het verkeer.
Zolder ben ik ook al wel geweest voor races. Vroeger altijd Zandvoort met de pinksterraces, hoe koud het ook was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Daniel_Elessar schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:17:
[...]

Dat is ook zo, maar die groep waar hij mee is.. ja, niet echt mijn ding. Maar inderdaad iedereen beleeft het op zijn/haar manier. Voor Spa doe ik ook wel 1 a2 overnachtingen maar dat is op zich wel te rijden van waar ik woon, een 2uur to 2:20 rijden afhankelijk natuurlijk van het verkeer.
Zolder ben ik ook al wel geweest voor races. Vroeger altijd Zandvoort met de pinksterraces, hoe koud het ook was :)
Ik ga meestal met 2 vrienden naar Spa (jaarlijks meerdere malen). Overnachten doen we niet, we gaan meestal ergens in de nacht naar huis (24hr van Spa). Bij de 6hr vind ik het helemaal onzinnig, of je moet de trainingen ook willen zien. Maar goed, ik ga dit jaar voor het eerst naar Le Mans en verblijf bij de marshalls. Al die Engelse en zuipers is ook niets voor mij. Ik ben totaal niet meer van het kamperen (vooral sanitair vind ik vreselijk, doorgaans doe ik het niet voor minder dan een 4-sterren hotel) maar voor Le Mans heb ik het wel over (zeg ik nu...). Erg benieuwd :)

[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 16-05-2018 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakTom92
Ik hoor iedereen over 'Engelse zuipers', maar dan zit je echt op de verkeerde camping hoor. Ga dit jaar voor de 4e keer naar Beausejours (gele camping), nog nooit last gehad van ook maar één 'Engelse zuiper'.
Alleen maar gezellige mensen en redelijk rustig, veel Nederlanders, Duitsers, Fransen en ook Engelsen ja. De gemiddelde leeftijd is er wat hoger, maar daardoor is het rustiger.
Er is ruimte zat dus als je wilt kan je op een plek gaan staan ver bij andere tenten vandaan.

De overige campings (groen/blauw) staan er inderdaad om bekend. Veel mensen daar hebben niet eens kaarten voor algemene toegang tot het circuit, die komen echt alleen om zich lam te drinken.

Camping Arnage is voor de echte die-hards, ligt op 10 meter naast de baan. Prachtig mooie bochtencombinatie maar slapen zit er daar echt niet bij want je wordt van je luchtbed getrild.

[ Voor 8% gewijzigd door TweakTom92 op 16-05-2018 14:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LangTall

LangTall

Ik sta al jaren tussen de 'engelse zuipers' op eerst Maison Blanche, daarna Bleu Nord, en nu Houx. Alleen voor Bleu Nord had je geen GA nodig, die andere campings kom je zonder GA niet op aangezien ze binnen het circuit liggen. Hoeveel last je van ze hebt ligt ook een beetje aan je eigen houding. Onze groep heeft er iig nooit last van gehad.
Al kregen we een keer om half 11 's avonds iemand langs die vond dat de film die we keken wat te hard stond. :+ Die werd door 200 man uitgelachen. Halve camping stond / zat nl mee te kijken met 'The Italian Job' op een groot scherm.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
TommyGun schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:45:
[...]

Ik ga meestal met 2 vrienden naar Spa (jaarlijks meerdere malen). Overnachten doen we niet, we gaan meestal ergens in de nacht naar huis (24hr van Spa). Bij de 6hr vind ik het helemaal onzinnig, of je moet de trainingen ook willen zien. Maar goed, ik ga dit jaar voor het eerst naar Le Mans en verblijf bij de marshalls. Al die Engelse en zuipers is ook niets voor mij. Ik ben totaal niet meer van het kamperen (vooral sanitair vind ik vreselijk, doorgaans doe ik het niet voor minder dan een 4-sterren hotel) maar voor Le Mans heb ik het wel over (zeg ik nu...). Erg benieuwd :)
Ja ik vind het dan al niet meer verantwoord om nog te gaan rijden :p Lange dag en dan nog eens een paar uur moeten rijden? Prima, maar niet voor mij. Ik maak er dan een weekend van met inderdaad een training en dat ik zaterdag vroeg en makkelijk bij het circuit kan komen voor alle andere dingen. Zondag nog een stadje bezoeken en dan rustig richting huis.

Ik heb het ook niet zo op kamperen en zoek dan meestal een hotel B&B in de buurt. In 2016 kreeg ik de kaarten voor mijn verjaardag 26 April dus een hotel boeken was toen niet zo makkelijk. Maar zaten uiteindelijke op een 20min rijden. Bij de Nurb 24h hadden we een B&B ergens in die buurt en vandaar kon je ook veel bereiken en zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
MAX3400 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:37:
GoT-reisje LeMans 2019 dan maar organiseren voor de loners onder ons?
In Le Mans is niemand een loner! Iedereen vind daar wel aanspraak op de camping. Ongeacht of je nou voor de BBQ/Bier festiviteiten de hele week op de camping blijft of dat je voor de autosport komt.
Ik sta dit jaar voor de 10e keer op camping Houx, alleen het eerste jaar in 2008 heb ik op Beausejour gestaan.
Maar mijn advies over Le Mans is sowieso voor iedereen altijd: DOEN! Maar achteraf niet klagen dat je geinfecteerd bent met het virus :+

Op scrutineering zondag kom ik aan in Le Mans. Het fijne aan die eerste paar dagen in raceweek is dat het nog lekker rustig is en je dus vrij makkelijk in de pitlane kunt komen. Op je gemak van dichtbij naar de voorbereidingen van de teams kijken (auto's opbouwen maar ook pitstop trainingen) en een praatje maken met de coureurs die daar relaxt rond lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
Stad Le Mans zelf is ook wel gaaf om een keer te zien.
Leuk groot plein, door de hele straat plakaten met de 3 handen en natuurlijk het grote kunstwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall

LangTall

Richard117 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 17:32:
In Le Mans is niemand een loner! Iedereen vind daar wel aanspraak op de camping. Ongeacht of je nou voor de BBQ/Bier festiviteiten de hele week op de camping blijft of dat je voor de autosport komt.
Ik sta dit jaar voor de 10e keer op camping Houx, alleen het eerste jaar in 2008 heb ik op Beausejour gestaan.
Maar mijn advies over Le Mans is sowieso voor iedereen altijd: DOEN! Maar achteraf niet klagen dat je geinfecteerd bent met het virus :+
Als je op Houx mijn avatar tegen komt, ff naar LangTall vragen. ;) Hebben we vast wel een drankje voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Op de gekste locaties vind je de info. Ik kan nog steeds op RTL niet vinden of ze Le Mans gaan uitzenden, maar lang leve Google:
https://www.deroofvis.nl/...l-opvolger-studio-vis-tv/
op RTL 7 – zondag 17 juni uitgezonderd in verband met de 24 uur van Le Mans.
:D

Ik zie trouwens dat het op de RTL 7 website staat:
https://www.rtlgp.nl/item/22859/rtl_gp_uitzendschema

[ Voor 15% gewijzigd door ge-flopt op 17-05-2018 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
vectormatic schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:30:
[...]
Is dat de crash die er voor heeft gezorgd dat ze toen de 24hr met een snelheidslimiet hebben gereden?
De race later moesten de GT's inderdaad met een lagere snelheid rijden daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De definitieve entry list voor Le Mans is zojuist gepubliceerd.
http://sportscar365.com/l...ans-entry-list-confirmed/
PDF versie

Er zijn meteen ook wat nieuwtjes:
Het is waarschijnlijk dat de Ginetta's aan de start zullen staan.
Ricky Taylor gaat in de #34 rijden van Jackie Chan DC Racing (Oak Racing)

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 17-05-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
iichel schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:03:
Stad Le Mans zelf is ook wel gaaf om een keer te zien.
Leuk groot plein, door de hele straat plakaten met de 3 handen en natuurlijk het grote kunstwerk.
En voor een beetje cultuur: de oude stad direct achter de bekende cathedraal is ook erg mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

ge-flopt schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:07:
[...]

De race later moesten de GT's inderdaad met een lagere snelheid rijden daar.
Overigens zijn er nog steeds maatregelen voor toeschouwers daar. Flugplatz zone heeft driedubbele laag vangrail / catchfence en je mag sindsdien ook niet meer langs de baan lopen staan bij Schwedenkreuz, je loopt nu achter het bos langs op weg naar Arenberg. Alhoewel ze sinds dit jaar wel opnieuw een punt hebben voorzien waar je ze nog net over de sprong kan zien gaan, je staat een meter of twee van de marshall post af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GoIK1GPes0TM7A30es20rpIO/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Fuelke op 17-05-2018 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Jenson Button over zijn eerste ervaringen in een LMP1 auto.
[YouTube: https://youtu.be/UkuYPLzDM6A]

[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 17-05-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
https://www.motorsport.co...-further-eot-hit-1040488/

Dit seizoen volg ik met een half oog de WEC, daarmee vind ik het lastig hier iets concreets over te zeggen.
Naar hoe ik het begrijp moet de EoT ervoor zorgen dat teams niet te ver uitelkaar liggen net zoiets als BoP in andere raceklasses. Het aparte vind ik dat er binnen de WEC voor gezorgd wordt dat hybride LMP1-wagens een voordeel hebben over combustion-wagens.

Enerzijds denk ik van oké, seems fair want hybride vereist meer input aan resources.
Anderzijds is er maar 1 team dat met hybrides rijdt en is er ook maar 1 team dat al langer aan LMP1 doet.
Laten die teams nou precies hetzelfde team zijn waardoor de privateers 0,0 kans hebben.

Afgelopen race op spa was al erg om gewoon die twee wagens weg te zien rijden, Mercedes-F1 in 2016 was er niets bij :'(

Hopelijk dat ze het voor de tweede editie van LeMans wel op orde hebben. ;)
(En ja dat kan want dan heeft de FIA Alonso al zijn tweede deel van de triple crown gegeven >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Over BoP gesproken. GTE PRO en AM worden iets langzamer gemaakt.
http://sportscar365.com/l...-le-mans-bop-for-gte-pro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
Cranzai schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:04:
https://www.motorsport.co...-further-eot-hit-1040488/

Dit seizoen volg ik met een half oog de WEC, daarmee vind ik het lastig hier iets concreets over te zeggen.
Naar hoe ik het begrijp moet de EoT ervoor zorgen dat teams niet te ver uitelkaar liggen net zoiets als BoP in andere raceklasses. Het aparte vind ik dat er binnen de WEC voor gezorgd wordt dat hybride LMP1-wagens een voordeel hebben over combustion-wagens.
De fuel flow ligt op 108kg/uur ipv 110kg/uur bij de LMP1-L terwijl de hybrides 80kg/uur hebben. Da's een kleine reductie maar de grote vraag is, hoeveel brandstof krijgen ze per rondje.
Enerzijds denk ik van oké, seems fair want hybride vereist meer input aan resources.
Anderzijds is er maar 1 team dat met hybrides rijdt en is er ook maar 1 team dat al langer aan LMP1 doet.
Laten die teams nou precies hetzelfde team zijn waardoor de privateers 0,0 kans hebben.
ByKolles doet ook al jaren mee in de LMP1 en Rebellion heeft ook een tijdje met de R-One LMP1 gereden, vrij recent nog :) Aan professionaliteit geen gebrek bij die jongens. De CLM vliegt met grootse regelmaat in de fik en de Rebellion jongens zijn zeer competitief, zowel de coureurs als het team.
Hopelijk dat ze het voor de tweede editie van LeMans wel op orde hebben. ;)
(En ja dat kan want dan heeft de FIA Alonso al zijn tweede deel van de triple crown gegeven >:) )
Ik denk dat Alonso z'n Le Mans zege alles behalve cadeau gaat krijgen. Eerst moet dat ding maar eens 24 uur heel blijven, da's voor geen enkel team makkelijk en zeker niet voor Toyota. Daarnaast is de Toyota #7 auto, imo, bezet met een sterkere crew dan die van de Toyota #8 waar Alonso in rijdt.

Dat Toyota wel heeeel gunstige kaarten heeft voor hun 1e en 2e Le Mans zege, dat ben ik zeker met je eens. Maar of Alonso hem pakt (en dan ook cadeau krijgt)? In Spa vond ik de terugkeer van de #7 indrukwekkend, van een rondje of anderhalf achter naar seconden erachter moet die andere auto toch stof tot nadenken geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
iichel schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 19:04:
[...]

De fuel flow ligt op 108kg/uur ipv 110kg/uur bij de LMP1-L terwijl de hybrides 80kg/uur hebben. Da's een kleine reductie maar de grote vraag is, hoeveel brandstof krijgen ze per rondje.

[...]

ByKolles doet ook al jaren mee in de LMP1 en Rebellion heeft ook een tijdje met de R-One LMP1 gereden, vrij recent nog :) Aan professionaliteit geen gebrek bij die jongens. De CLM vliegt met grootse regelmaat in de fik en de Rebellion jongens zijn zeer competitief, zowel de coureurs als het team.

[...]

Ik denk dat Alonso z'n Le Mans zege alles behalve cadeau gaat krijgen. Eerst moet dat ding maar eens 24 uur heel blijven, da's voor geen enkel team makkelijk en zeker niet voor Toyota. Daarnaast is de Toyota #7 auto, imo, bezet met een sterkere crew dan die van de Toyota #8 waar Alonso in rijdt.

Dat Toyota wel heeeel gunstige kaarten heeft voor hun 1e en 2e Le Mans zege, dat ben ik zeker met je eens. Maar of Alonso hem pakt (en dan ook cadeau krijgt)? In Spa vond ik de terugkeer van de #7 indrukwekkend, van een rondje of anderhalf achter naar seconden erachter moet die andere auto toch stof tot nadenken geven.
Ik was het absurd sterke optreden van de #7 in Spa ff vergeten 8)7
Nu je het zegt herinner ik mij dat ik er eigenlijk op gerekend had dat Alonso nog gepakt zou worden in zijn laatste stint (door Conway?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
Yep in het laatste uurtje kwamen ze behoorlijk dichtbij elkaar, na de SC voor de #17 crash (backflip na Radillion). Toyota heeft toen beide auto's verteld 'don't race eachother' en dat was dat. 1-2 veilig stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Wat kunnen we eigenlijk verwachten voor de GTPro klasse op LeMans? (Voorzover er voorspellingen gedaan kunnen worden voor 24u-races.)

Licht het in lijn der verwachtingen dat Porsche en Ford weg cruisen van de Ferrari's en co.?
Ik ben zelf benieuwd naar wat de Vantage (2018) gaat doen t.o.v. de Vantage (2017's) en de rest van het veld omdat het een glimpje zal bieden van de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
GTE valt en staat een beetje met de BoP natuurlijk. En het is lastig in te schatten wat we van de Corvettes kunnen verwachten dit jaar. Een ding is zeker, zoals het op Spa eruit zag, zit het erg dicht bij elkaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ge-flopt
Het is weer even rustig in het topic, maar er is alweer genoeg te melden:
http://www.racexpress.nl/...lijft-ongewijzigd/n/90023
De prive LMP1's krijgen tijdens de test dag minder vermogen. Is nogal een vreemd verhaal, maar het zou erop neerkomen dat men Toyota een 0,5 seconde voordeel wil geven.

http://www.racexpress.nl/...e-mans-te-starten/n/90112
Dragon speed doet gewoon mee.

En komend weekend begint het feest:
https://www.lemans.org/en...s-heres-the-program/47965
Komend weekend is de test, en de zondag erop begint het daadwerkelijke feest. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ge-flopt schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:05:
En komend weekend begint het feest:
https://www.lemans.org/en...s-heres-the-program/47965
Komend weekend is de test, en de zondag erop begint het daadwerkelijke feest. :D
Jep, het is echt een hele happening. Het Porsche GTPRO team is al een of zo aanwezig aldaar. Racing Team Nederland is vandaag of gisteren gearriveerd en zo druppelen de teams langzaam maar zeker binnen. Ik heb er enorm zin in, in elk geval. Weet je toevallig of de test ook ergens wordt uitgezonden?

Blijf het wel gek vinden, dat men Toyota een halve seconde voorsprong geeft, zo blijft er weinig concurrentie over voor Toyota en Alonso. In theorie heeft hij dus de tweede grote prijs virtueel al in handen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dat is omdat hybrode het paradepaardje van de WEC is en de fabrikanten heel veel geld aan hebben uitgegeven. Anders hadden ze dat niet hoeven doen.

De test wordt niet lice gestreamed. Alleen Radio Le Mans zendt de test uit, alleen geluid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

CH4OS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:29:
[...]
In theorie heeft hij dus de tweede grote prijs virtueel al in handen hiermee.
Afgelopen 2 jaren vergeten? :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

True that, is wel wat meer dan de afgelopen twee jaar overigens, maar vandaar dat ik zeg virtueel. ;)

Ik weet wel dat 'To finish first, you first need to finish' is en dat geldt zeker voor Le Mans. Vorig jaar was Porsche #2 na 45 minuten in de pits* ook afgeschreven door wat vrienden van me, maar won uiteindelijk nog wel. ;)

* Wat trouwens gaaf om te zien was, ik zat met @bvk zo'n beetje tegenover de pits ervan. :)

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 30-05-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Er is blijkbaar op Monza getest door de wagens die ook op Le Mans komen:
https://racer.com/2018/05...eams-test-before-le-mans/

Iemand enig idee wat er met het volgende bedoeld wordt:
LMP2 teams Larbre Competition and Eurasia are both testing the new 2018 “Joker” Ligier JS P217 low-downforce aero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

ge-flopt schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:20:
Er is blijkbaar op Monza getest door de wagens die ook op Le Mans komen:
https://racer.com/2018/05...eams-test-before-le-mans/

Iemand enig idee wat er met het volgende bedoeld wordt:

[...]
http://theracingline.net/.../lmp2-joker-updates-2018/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Ok, ik dacht dat er een component aangepast was waardoor de auto een soort joker aangezicht kreeg. :P Maar men mag een aanpassing doen.. THX

Wordt er eigenlijk nog wel geraced door iemand met die Riley/Miltymatic MK30? Dat was zo ongeveer een boot anker.

[ Voor 29% gewijzigd door ge-flopt op 30-05-2018 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
ge-flopt schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:49:
Ok, ik dacht dat er een component aangepast was waardoor de auto een soort joker aangezicht kreeg. :P Maar men mag een aanpassing doen.. THX

Wordt er eigenlijk nog wel geraced door iemand met die Riley/Miltymatic MK30? Dat was zo ongeveer een boot anker.
In IMSA rijdt er nog eentje rond, ik dacht de #20 BAR 1 motorsports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Zo te zien alleen mee gedaan aan de Daytona 24 uur en zijn daar 42e geworden op 166 ronden... Denk dus niet dat het echt vooruit gaat met die wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
Volgens mij hebben ze problemen gehad. In de basis is 't geen slecht ontwerp, de Mazda DPi van Joest Racing zijn er ook op gebaseerd. Ze waren vorig jaar geloof ik wel de traagste LMP2 op Le Mans, dat wel :P

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste