Waarom zitten films/series altijd zo boordevol met onlogische dingen??
Dat is heel simpel. Het gaat in de filmindustrie allemaal om kijkcijfers. Er zijn massa's mensen die, ondanks het totale gebrek aan logica van wat ze zien, tot het eind toe blijven kijken.
Logica en realisme in films en series zijn bepaald geen doorslaggevende factoren voor hoge kijkcijfers.
Zodra je die twee factoren serieus in het maken van films en series gaat betrekken worden die een stuk saaier.
Maar dat is niet het hele verhaal.
Als iemand naar een aflevering van Mindf*ck kijkt ziet die meestal ook niet de logica in van wat hij/zij ziet, maar toch wordt Mindf*ck veel bekeken. Dus je zou kunnen zeggen dat we geprikkeld willen worden door het niet kunnen duiden van logica als we TV kijken.
Nog iets: films en series zijn vluchtmiddelen. We willen regelmatig vluchten uit ons dagelijks leven. We willen soms even een personage zijn dat een voorspelbaar leventje leid en allerlei onlogische dingen mee maakt, zolang ze maar niet net zo saai zijn als wat we van ons echte leven gewend zijn.
Perioden in mijn leven waarin ik zulke vluchtmiddelen totaal niet mis zijn de perioden waarin ik echt "op de vlucht" ben, zoals mijn fietsvakanties. Dan maak ik genoeg mee dat anders dan anders is, dan is de behoefte aan fictie er bij mij niet meer.
[
Voor 25% gewijzigd door
Uruk-Hai op 02-10-2021 10:56
]
Intel Core i7 3770, 16GB RAM, 1TB SSD, ATI Radeon RX 500 XT, Linux Mint Cinnamon 22.2