Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mezelf ontwikkelen in dataverwerking en analyse: Python, R, Kibana etc.
Daarnaast draai ik soms ook een Plex Media Server maar dat is bijzaak.
Ik doe niet aan gamen en media kijk ik via de TV (veelal Rasplex ipv PMS).
Ik doe soms wat videoconversie (iso -> mkv) maar dat hoeft niet snel te gebeuren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop voor €1000,- klaar te kunnen zijn. Minder zou fijn zijn maar die vermindering mag niet ten koste gaan van de mogelijkheid de basisonderdelen zo’n 7+ jaar te kunnen gebruiken. Is dat een reële verwachting?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Van mijn huidige Acer M3641 is denk ik weinig mee te nemen (ook vaak blauw scherm door voeding of mobo), behalve monitor, toetsenbord, muis en 2x 1Gb HD (grote model). Kan ik de oude DVD brander ook zomaar overzetten? Geen idee wat merk/model is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderdelenlijst.
Ik draai een Linux distro dus Windows is niet nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil gaan bouwen op enkele onderdelen die langere tijd meegaan: (stille) voeding, behuizing, SSD en een moederbord met vrij slot voor latere uitbreiding van het geheugen. Ik wil niet direct veel geheugen aangezien de prijzen nu sky-high zijn en ik waarschijnlijk de makkelijkere databewerkingen zal doen. Qua videokaart lijkt een simpel model mij voldoende maar ik weet dat niet zeker. Ik wil ruimte om later het systeem op te kunnen schalen door geheugen bij te prikken of een betere processor te plaatsen. Geen idee in welke volgorde dat het beste kan maar dat vraag ik jullie tzt wel.
Ik weet niet of de koeling ook een onderdeel is dat langere tijd mee kan gaan of dat je deze dient te veranderen tegelijk met de processor.
Ga je overklokken?
Volgens mij heeft dat alleen meerwaarde bij gamen dus daar van uitgaande: nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb weinig interesse in (het uitzoeken van) hardware dus heb de onderdelen uit een andere post gejat. Ik zou hier mee aan de bak kunnen gaan maar hoor graag eerst van jullie of er de laatste maanden ontwikkelingen zijn geweest die aanleiding geven deze configuratie iets aan te passen.
Alvast bedankt!
Mezelf ontwikkelen in dataverwerking en analyse: Python, R, Kibana etc.
Daarnaast draai ik soms ook een Plex Media Server maar dat is bijzaak.
Ik doe niet aan gamen en media kijk ik via de TV (veelal Rasplex ipv PMS).
Ik doe soms wat videoconversie (iso -> mkv) maar dat hoeft niet snel te gebeuren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop voor €1000,- klaar te kunnen zijn. Minder zou fijn zijn maar die vermindering mag niet ten koste gaan van de mogelijkheid de basisonderdelen zo’n 7+ jaar te kunnen gebruiken. Is dat een reële verwachting?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Van mijn huidige Acer M3641 is denk ik weinig mee te nemen (ook vaak blauw scherm door voeding of mobo), behalve monitor, toetsenbord, muis en 2x 1Gb HD (grote model). Kan ik de oude DVD brander ook zomaar overzetten? Geen idee wat merk/model is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderdelenlijst.
Ik draai een Linux distro dus Windows is niet nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil gaan bouwen op enkele onderdelen die langere tijd meegaan: (stille) voeding, behuizing, SSD en een moederbord met vrij slot voor latere uitbreiding van het geheugen. Ik wil niet direct veel geheugen aangezien de prijzen nu sky-high zijn en ik waarschijnlijk de makkelijkere databewerkingen zal doen. Qua videokaart lijkt een simpel model mij voldoende maar ik weet dat niet zeker. Ik wil ruimte om later het systeem op te kunnen schalen door geheugen bij te prikken of een betere processor te plaatsen. Geen idee in welke volgorde dat het beste kan maar dat vraag ik jullie tzt wel.
Ik weet niet of de koeling ook een onderdeel is dat langere tijd mee kan gaan of dat je deze dient te veranderen tegelijk met de processor.
Ga je overklokken?
Volgens mij heeft dat alleen meerwaarde bij gamen dus daar van uitgaande: nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb weinig interesse in (het uitzoeken van) hardware dus heb de onderdelen uit een andere post gejat. Ik zou hier mee aan de bak kunnen gaan maar hoor graag eerst van jullie of er de laatste maanden ontwikkelingen zijn geweest die aanleiding geven deze configuratie iets aan te passen.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler | € 248,05 | € 248,05 |
1 | Asus Prime X370-Pro | € 130,99 | € 130,99 |
1 | Sapphire Pulse Radeon RX 550 2GD5 (11268-03) | € 99,- | € 99,- |
1 | Fractal Design Define C | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 178,95 | € 178,95 |
1 | Seasonic G-series 360 watt | € 72,- | € 72,- |
1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 129,42 | € 129,42 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 933,31 |
Alvast bedankt!