Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga het systeem gebruiken om te programmeren (in R) en data te verwerken. De software die ik hiervoor gebruik is sql express 2016, SAS enterprise guide, Excel en R studio en voor visuele rapportages PowerBI en Sisense. De bestanden die ik gebruik zijn niet onwijs groot. Het systeem gebruik ik vooral om mijzelf te ontwikkelen op het BI gebied. In de toekomst zal hier ook machine learning bij komen.
Ook gebruik ik het systeem voor de standaard office taken en af een toe Netflix/Film (als de tv bezet is
).
Game doe ik op de Xbox.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De max prijs is € 1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De apparatuur die ik meeneem zijn twee monitors, speakers, toetsenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voorkeur gaat uit naar de Ryzen processor omdat deze beschikt over acht cores wat makkelijk is als er data verwerkt moet worden dat hij het kan verdelen over de cores. Over de videokaart zat ik te twijfelen of het niet overkill is wat ik er mee wil doen. Games speel ik er niet mee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet aan een merk gebonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijk is dat het systeem over veel rekenkracht bezit en dat hij stil is. Het geratel en gezoem van mijn oude bak is niet gewenst
Ga je overklokken?
Is niet de bedoeling
Wat verwacht je van ons?
Graag hoor ik jullie mening over de uitgezochte componenten of alles goed samen gaat en past, maar ook wat jullie adviseren op het gebied van hardware. Ik kan mijn weg aardig vinden met software maar hardware
wil ik mij eigenlijk niet over druk maken. Als het maar goed is en dat ik er een aantal jaar mee vooruit kan gaan.
Alvast bedankt en ik hoor graag jullie mening !!!
Ik ga het systeem gebruiken om te programmeren (in R) en data te verwerken. De software die ik hiervoor gebruik is sql express 2016, SAS enterprise guide, Excel en R studio en voor visuele rapportages PowerBI en Sisense. De bestanden die ik gebruik zijn niet onwijs groot. Het systeem gebruik ik vooral om mijzelf te ontwikkelen op het BI gebied. In de toekomst zal hier ook machine learning bij komen.
Ook gebruik ik het systeem voor de standaard office taken en af een toe Netflix/Film (als de tv bezet is
Game doe ik op de Xbox.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De max prijs is € 1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De apparatuur die ik meeneem zijn twee monitors, speakers, toetsenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voorkeur gaat uit naar de Ryzen processor omdat deze beschikt over acht cores wat makkelijk is als er data verwerkt moet worden dat hij het kan verdelen over de cores. Over de videokaart zat ik te twijfelen of het niet overkill is wat ik er mee wil doen. Games speel ik er niet mee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet aan een merk gebonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijk is dat het systeem over veel rekenkracht bezit en dat hij stil is. Het geratel en gezoem van mijn oude bak is niet gewenst
Ga je overklokken?
Is niet de bedoeling
Wat verwacht je van ons?
Graag hoor ik jullie mening over de uitgezochte componenten of alles goed samen gaat en past, maar ook wat jullie adviseren op het gebied van hardware. Ik kan mijn weg aardig vinden met software maar hardware
wil ik mij eigenlijk niet over druk maken. Als het maar goed is en dat ik er een aantal jaar mee vooruit kan gaan.
Alvast bedankt en ik hoor graag jullie mening !!!
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler | € 322,20 | € 322,20 |
1 | Asus Prime X370-Pro | € 154,- | € 154,- |
1 | Asus ROG STRIX-RX460-4G-GAMING | € 121,50 | € 121,50 |
1 | WD Blue WD30EZRZ, 3TB | € 95,51 | € 95,51 |
1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 99,50 | € 99,50 |
1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 19,90 | € 19,90 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 | € 269,- | € 269,- |
1 | Asus DRW-24D5MT (bulk) Zwart | € 14,31 | € 14,31 |
1 | Corsair RM550x | € 91,25 | € 91,25 |
1 | Kingston HyperX Fury SSD 240GB | € 91,41 | € 91,41 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.278,58 |