Dakkapel besteld maar totaal geen communicatie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44
Pazo schreef op woensdag 11 april 2018 @ 20:14:
Allen,

Aan de hand van de voorbeeldbrief van mijn rechtsbijstandverzekering en een voorbeeldbrief van het Juridisch Loket heb ik de volgende brief opgesteld, die ik morgen wil gaan versturen.

***members only***
Ik kan het je allern maar nogmaals afraden om met deze club zaken te doen. Korter gezegd: je bent gek als je deze vent alsnog een dakkapel op je huis laat plaatsen, vind ik.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Pazo schreef op donderdag 12 april 2018 @ 08:27:
@PcDealer bedankt voor je input, maar ik volg nu wel het advies van mijn rechtsbijstand. En als ik op eigen houtje het anders ga aanpakken, kunnen zij mij wellicht in een later stadium niet meer helpen. Ze hebben een dossier aangemaakt en ik moet de ontwikkelingen aan ze melden.
Je had het ook aan ze kunnen voorleggen, immers ook een ontwikkeling.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:23
S0epkip schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:18:
[...]

Ik kan het je allern maar nogmaals afraden om met deze club zaken te doen. Korter gezegd: je bent gek als je deze vent alsnog een dakkapel op je huis laat plaatsen, vind ik.
Klopt, daar binnen ik inmiddels ook aangeland, maar ik moet ze dus ingebrekestellen en nog een laatste kans geven. Als zij binnen het gestelde termijn alsnog kunnen / willen plaatsen moet ik dat toestaan, wil ik geen kostenpost krijgen voor annulering / ontbinding.

Ik wil inmiddels liever ook naar een andere partij, zeker na de verhalen van 2 andere tweakers hier die ook met dit bedrijf te maken hebben gehad. Eigenlijk hoop ik gewoon dat ze zeggen dat ze ermee akkoord om te ontbinden; zijn we gelijk klaar en kunnen we door.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44
Pazo schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:50:
[...]

Klopt, daar binnen ik inmiddels ook aangeland, maar ik moet ze dus ingebrekestellen en nog een laatste kans geven. Als zij binnen het gestelde termijn alsnog kunnen / willen plaatsen moet ik dat toestaan, wil ik geen kostenpost krijgen voor annulering / ontbinding.

Ik wil inmiddels liever ook naar een andere partij, zeker na de verhalen van 2 andere tweakers hier die ook met dit bedrijf te maken hebben gehad. Eigenlijk hoop ik gewoon dat ze zeggen dat ze ermee akkoord om te ontbinden; zijn we gelijk klaar en kunnen we door.
Als ik het zo lees dan gaat hij ook hier niet op reageren (je moet het wel aantekenen denk ik) en dan ben je na een dag of tien we gevrijwaard om met een ander in zee te gaan.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat stukje over geleden schade lijkt me niet erg nuttig. Want welke schade heb je of zou je eventueel kunnen hebben?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:28
Ik zou m zo doen, even zonder MO quotes, dan hebben anderen er ook nog wat aan. Bovendien is het shopping forum toch openbaar:

Aanmaning

Gegevens Pazo

Aan: Gegevens Dakkapelboer

Datum: 12 april 2018

Geachte heer X,

Op 22 februari 2018 hebben wij een overeenkomst gesloten omtrent het plaatsen van een dakkapel en verplaatsen van 2 dakvensters, conform de door u opgestelde offerte van 21 februari 2018.
Helaas bent u de afspraken die ik met u heb gemaakt tot op heden niet nagekomen.

Aanvullend op de schriftelijk overeenkomst heeft u volgende verklaard;

• Circa 1 week na het tekenen van de schriftelijke overeenkomst zou u een leverweek / plaatsingsweek bekend maken. Tot op heden is dit niet gebeurd.
• De door u ingeschatte levertijd van de dakkapel zou 5 tot 6 weken bedragen. Ook deze termijn is door u niet gehouden.
• Na schriftelijke overeenkomst is het zeer moeilijk met u of uw bedrijf contact te leggen. Er is door mij veelvuldig naar u gemaild en gebeld, maar is tot een concrete leverdatum bent u niet gekomen.

Ook na herhaalde pogingen u een concrete leverdatum te laten noemen, verzuimt u dit. Derhalve vorder ik en voor zover nodig sommeer ik u tot het volgende:
1. Binnen 7 dagen na dagtekening van deze brief deelt u mij schriftelijk een vaststaande leverdatum mede, én:
2. Uiterlijk binnen 4 weken na dagtekening van deze brief is de gehele overeenkomst tot plaatsing van een dakkapel en het verplaatsen van de twee dakvensters volledig nagekomen.
Komt u bovenstaande eisen niet na, dan bent u in gebreke en treedt verzuim in.
Ik zal de tussen ons bestaande overeenkomst dan ontbinden. Eventuele schade zal op u verhaald worden.

Hoogachtend,

Pazo

Even nog aanvullend: Je moet m eerst aanmanen en nakoming vorderen. Op dit moment zou ik zo inschatten dat je nog niet kunt ontbinden. Doe dit aangetekend schriftelijk én per email én per fax. Versterkt je bewijspositie.

[ Voor 6% gewijzigd door SkiFan op 12-04-2018 10:23 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo
Mooi aanvulling / aanpassing @SkiFan, ziet er goed uit. Je hebt het inderdaad net iets anders verwoord waardoor het volgens mij nog iets beter is dichtgetimmerd.

Ik ga zo nog even sleutelen aan de brief, straks in mijn pauze ca 12.30 ga ik naar het postkantoor.

EDIT:
De brief is de deur uit. Per aangetekende post, per gewone post en per e-mail verstuurd.
Ik ben benieuwd.

Bedankt allen voor jullie input so far, ik meld mij als er reactie is.

[ Voor 26% gewijzigd door Pazo op 12-04-2018 12:57 ]

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
Update: Zojuist per email het volgende bericht gekregen:
Beste familie Pazo,

Sorry voor het zo lang uitblijven van berichten. Wij komen hier in een later stadium op terug.

Wij zouden de plaatsing van de dakkapel en de verplaatsing van de dakramen graag willen uitvoeren op maandag 30 april en dinsdag 1 mei. Graag vernemen wij van u of u dit schikt.

Met vriendelijke groet,
Dakkapelboer
Oke, ik ben deels toch wel blij dat hij gereageerd heeft, en binnen de gestelde termijn wil plaatsen. Die data zijn voor mij ook prima. Alleen het zinnetje 'wij komen hier in een later stadium op terug' is weer zo wat...

Ik wil hier in ieder geval wel mee door gaan (zou ook wel moeten). En dat wil ik ook wel.
Dus wil gaan antwoorden dat die data akkoord zijn. Zijn er nog meer zaken waar ik nog aan moet denken / moet benoemen? Zou ik iets kunnen zeggen in de trend van 'als op de afgesproken data de werkzaamheden niet uitgevoerd en afgerond worden, dan ontbindt ik de overeenkomst?' Om te voorkomen dat ik straks een dag van de voren hoor dat hij toch niet komt? Of is dat juridisch niet haalbaar?

[ Voor 13% gewijzigd door Pazo op 17-04-2018 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Die "wij komen hier later op terug" is vooral om de brief zakelijk te houden. Ze kunnen nu allerlei smoezen en dingen gaan ophangen om aan te geven waarom ze niet eerder contact hebben opgenomen, maar daar heb je niks aan. Je vraagt om een opleverdatum en die heb je nu.

Overigens is die "kom ik later op terug" meestal een zoethoudertje. Toen hier kozijnen werden geplaatst door een klant van me maakten ze er qua planning ook een grote bende van. Ook die zouden erop terugkomen, maar we zijn nu anderhalf jaar verder, is nooit weer over gepraat en als ik bij hun op kantoor langskom voor een klus beloven ze nog steeds hemel en aarde aan ontevreden klanten terwijl ze dat helemaal niet (kunnen) waarmaken.

Overigens zou ik in je reactie stellen dat je akkoord gaat met plaatsing op de afgesproken datum en dat hier niet meer van afgeweken kan worden. Uitstel = afstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

En een ondertekende zwart op wit reactie met datums en de genoemde harde afspraken van hem eisen.

Wellicht ook nog een after sales afspraak er in verwerken, voor het geval er lekkage is o.i.d..

Ik zou geen zaken (meer) willen met ze, met de huidige kennis, maar als het dan toch moet; kort houden in alle opzichten, anders gaat het mis bij deze club, zo lijkt het gezien de andere ervaringen.

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:58
albino71 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:52:
En een ondertekende zwart op wit reactie met datums en de genoemde harde afspraken van hem eisen.

Wellicht ook nog een after sales afspraak er in verwerken, voor het geval er lekkage is o.i.d..

Ik zou geen zaken (meer) willen met ze, met de huidige kennis, maar als het dan toch moet; kort houden in alle opzichten, anders gaat het mis bij deze club, zo lijkt het gezien de andere ervaringen.
Precies, even doorhakken en afspraken maken. "Wij gaan akkoord met plaatsing op die datum, mits *insert hier de afpraak dat ze optijd beginnen, voldoende materialen meenemen en een week later op x vastgelegd moment terugkomen om te controleren of alles waterdicht, recht en afgewerkt is". Sluiten met dat je ondanks de moeizame aanloop ze de gelegenheid wilt geven goed werk te leveren en dat dan ook verwacht.

Dag zelf even kan koffie en gevulde koeken erbij op de nuchtere maag om de mannen positief te laten starten, daarna genieten van je dakkapel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
Bedankt voor de reacties. Ik heb ook nog even mijn rechtsbijstand gevraagd hoe het beste te antwoorden, en zal jullie aanbevelingen / tips ook meenemen. Zal vanavond gaan antwoorden (als ik dan reactie van de rechtsbijstand heb gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:56
Ik ben nu wel benieuwd of je maandag een dakkapel op je dak hebt :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Pazo
Update 30-4: conform volgens gemaakte afspraak is vandaag de dakkapel geplaatst.
Samenwerking ging vandaag (gelukkig) soepel en prettig. Ze gaan morgen nog een dakraam verplaatsen, en dan is het in principe klaar. Alleen de zonweringen aan de buitenkant zijn er nog niet, die komen over ca 2 weken. De dakkapelboer heeft uit zichzelf aangeboden dat ik morgen ca driekwart van het bedrag betaal, en het resterende kwart als de zonwering geplaatst is. Daar kan ik mee leven, want dat resterende bedrag ligt een stuk hoger dan de geoffreerde waarde van de zonwering.

Voor de liefhebbers:

Dakkapel

Tot op heden al tevreden met het resultaat.
Al zijn we de komende 2 weken nog wel bezig met de afwerking aan de binnenzijde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Fijn dat het toch nog goed is gekomen. Zo zie je maar weer wat een jurist voor je kan bereiken.

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

SkiFan schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:12:
Zo zie je maar weer wat een jurist voor je kan bereiken.
Mag ik dan jouw deskundige visie op PcDealer in "Dakkapel besteld maar totaal geen communicatie"?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Simpelweg broddelwerk, het is niet dat als je maar smijt met wetteksten dat het ook maar enig steekhoudend argument is of wordt.

Je kan bijna nooit smijten met wetteksten en dan denken dat het daarmee klaar is. In bijna alle (zoniet alle) gevallen zal je ook de relevantie nog moeten uitleggen en dat ontbreekt compleet, het is gewoon een zooitje quotes zonder enige onderbouwing. Je had net zo goed sinterklaasgedichtjes kunnen quoten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
PcDealer schreef op woensdag 11 april 2018 @ 19:48:
Ik ben niet exact bekend met het verschil tussen ingebreke zijn en in verzuim zijn, maar weet wel dat op meerdere manieren opdrachtnemer in verzuim is. Wettekst verderop.

Ik snap niet dat @Pazo nog langer wacht of zelfs twijfelt om aan te blijven modderen met de opdrachtnemer. Er wordt niet geleverd en slecht gecommuniceerd en pas na meerdere pogingen.

Korte brief opstellen dat je per direct afziet van de overeenkomst vanwege het overschrijden van de levertermijn en het gebrek aan communicatie ondanks al je pogingen. Brief doe je in de bus en stuur je per e-mail. Klaar.

Ik vermoed dat Titel 1 Boek 7 (consumentenrecht) niet van toepassing is vanwege:

[...]

Anders was art. 7:19a lid 1 en 2 bw van toepassing (verzuim)

[...]

Verder hebben we opdrachten in het algemeen:
Titel 7. Opdracht
Afdeling 1. Opdracht in het algemeen
http://wetten.overheid.nl...18-02-01#Boek7_Titeldeel7

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Verder:

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Je zou zelfs een schadevergoeding van de opdrachtnemer kunnen eisen:
http://wetten.overheid.nl...oek6_Titeldeel1_Afdeling9

Opdrachtnemer is reeds lange tijd in verzuim:

[...]

[...]

[...]

* Of wellicht het uitblijven van een mededeling
Ik zal het even proberen.

Je moet iemand in gebreke stellen om het verzuim te laten intreden. Pas bij het aanwezig zijn van verzuim kun je ontbinden/schadevergoeding/aanvullende schadevergoeding enz. eisen.

De ingebreke stelling moet zodat de wederpartij formeel weet dat er een gebrek is. In het consumentenrecht moet je dan een redelijke termijn stellen om alsnog na te komen. Na het niet nakomen binnen die redelijke termijn treedt van rechtswege verzuim in. Verzuim hoef je niet meer aan te schrijven.

Wat je wel kunt doen, gelijk bij de aanmaning (in gebreke stelling) is een voorwaardelijke eenzijdige gerichte rechtshandeling verrichten, namelijk de ontbinding aanzeggen op de voorwaarde dat er niet nagekomen is.

Het gaat hier wel degelijk om een consumentenkoop. De dakkapel en de ramen zijn gewone roerende zaken. Dat ze naar aard erop gericht zijn om door natrekking onroerend te worden, maakt niet uit. Het gaat om het moment van levering.

De aannemer was alleen in verzuim, indien duidelijk was dat de leveringsdatum een fatale termijn was, bijvoorbeeld het huren van een volgwagen bij een bruiloft. Dan hoef je niet eerst in gebreke te stellen, maar treedt verzuim direct in bij niet nakoming.

Hoop dat het zo wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LopendeVogel schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:20:
[...]

Is buiten 13 niet ook 2.1 van toepassing?
Het ging al niet meer om een offerte. De beide partijen hadden al een overeenkomst gesloten.
Eerder is dan punt 3 van toepassing.

nm, het topic is inmiddels al dusdanig verder dat dit niet meer van toepassing is... :X

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2018 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:25
Pazo schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:51:
Update 30-4: conform volgens gemaakte afspraak is vandaag de dakkapel geplaatst.
Samenwerking ging vandaag (gelukkig) soepel en prettig. Ze gaan morgen nog een dakraam verplaatsen, en dan is het in principe klaar. Alleen de zonweringen aan de buitenkant zijn er nog niet, die komen over ca 2 weken. De dakkapelboer heeft uit zichzelf aangeboden dat ik morgen ca driekwart van het bedrag betaal, en het resterende kwart als de zonwering geplaatst is. Daar kan ik mee leven, want dat resterende bedrag ligt een stuk hoger dan de geoffreerde waarde van de zonwering.

Voor de liefhebbers:

...

Tot op heden al tevreden met het resultaat.
Al zijn we de komende 2 weken nog wel bezig met de afwerking aan de binnenzijde ;)
Goed om te horen dat hij alsnog in een redelijke termijn heeft geleverd. Zoals bij mij ook was, als ze eenmaal daadwerkelijk bezig zijn gaat het goed.
Pagina: 1 2 Laatste