Hallo,
Ik zit met een probleem waar ik jullie mening graag over zou willen horen.
TL;DR
Op 22-2 akkoord gegeven voor akkoord dakkapel, sindsdien totaal geen communicatie meer. Veel emails gestuurd, vaak gebeld, niet bereikbaar en geen reactie. 1x telefonisch gesproken, gaf aan de erg druk te hebben en de volgende dag met het plan / oplevervoorstel te komen. Weken later nog steeds geen enkele reactie. Wat te doen / hoe lang dit laten doorsudderen?
Lange versie:
We willen graag een dakkapel op ons huis, en daarom offertes opgevraagd bij meerdere bedrijven. Uiteindelijk bij een lokaal bedrijf een mooie offerte gekregen. Daarna 2x om de tafel gezeten om alles door te spreken, aan te passen zoals we het wilde, inmeten etc. en uiteindelijk tot een deal gekomen. Niet de goedkoopste, maar fijne communicatie, fijne man in de omgang, lokaal bedrijf, dus een goed gevoel bij. Op 22 februari dit jaar akkoord gegeven. Beste man gaf aan na ca een week met een opleverweek te komen. Vanaf akkoord opdracht zou dat ca 5 a 6 weken levertijd zijn tot plaatsing.
En toen begon het wachten, en daarna mailen en bellen. Een overzicht:
Kijk, dat iets langer duurt omdat het druk is, oke, kan ik begrijpen. Jammer voor mij, maar communiceer dat. Dat gebeurt gewoon niet. Ik weet niets. En daar wordt ik moedeloos en gefrustreerd van. Aan de ene kant heb ik neiging om (op een nette manier) uit mijn slof te gaan en aan te geven dat dit niet langer accepteer, maar aan de andere kant wil ik graag mijn dakkapel en wil ik dat de plaatsing wel goed gaat. Ik ben steeds netjes gebleven in de mail, maar heb wel mijn ongenoegen geuit. Ik wil de verhouding liever niet verder negatief verstoren, maar ben ik eigenlijk wel een beetje klaar mee op de manier waarop dit gaat.
Wat raden jullie aan?
Ik zit met een probleem waar ik jullie mening graag over zou willen horen.
TL;DR
Op 22-2 akkoord gegeven voor akkoord dakkapel, sindsdien totaal geen communicatie meer. Veel emails gestuurd, vaak gebeld, niet bereikbaar en geen reactie. 1x telefonisch gesproken, gaf aan de erg druk te hebben en de volgende dag met het plan / oplevervoorstel te komen. Weken later nog steeds geen enkele reactie. Wat te doen / hoe lang dit laten doorsudderen?
Lange versie:
We willen graag een dakkapel op ons huis, en daarom offertes opgevraagd bij meerdere bedrijven. Uiteindelijk bij een lokaal bedrijf een mooie offerte gekregen. Daarna 2x om de tafel gezeten om alles door te spreken, aan te passen zoals we het wilde, inmeten etc. en uiteindelijk tot een deal gekomen. Niet de goedkoopste, maar fijne communicatie, fijne man in de omgang, lokaal bedrijf, dus een goed gevoel bij. Op 22 februari dit jaar akkoord gegeven. Beste man gaf aan na ca een week met een opleverweek te komen. Vanaf akkoord opdracht zou dat ca 5 a 6 weken levertijd zijn tot plaatsing.
En toen begon het wachten, en daarna mailen en bellen. Een overzicht:
- 22-2: per email akkoord voor offerte gegeven
- 2-3: geen enkele reactie gehad, dus per email gevraagd of misschien al bekend was wat de leverweek wordt.
- 6-3: Nog steeds geen reactie gehad. Paar keer gebeld. Op de zaak wordt niet opgenomen, mobiel ook niet. Mail gestuurd met de vraag of alles goed gaat, omdat ik nog steeds helemaal niets gehoord heb en geen gehoor krijg. Krijg bericht terug dat ze een klein bedrijf zijn met weinig kantoorbezetting. Alles komt goed en uiterlijk 9-3 komt hij terug met de informatie over plaatsing.
- 20-3: Nog steeds geen bericht. Weer mail gestuurd dat ik het jammer vind dat de communicatie zo moeizaam gaat er graag zou willen weten wat de leverweek wordt. Mede omdat wij ook stukadoor, elektricien etc moeten bespreken en ik vrij moet plannen van mijn werk.
- 22-3: Nog steeds geen bericht. Dus ben weer gaan bellen. Na ca 5 bellen eindelijk contact. Mijn zorgen uitgesproken over de moeizame communicatie en de hoop dat het goed komt. Gaf aan dat momenteel eigenlijk te druk te zijn en weinig personeel te hebben, daarom loopt het uit. Prima, maar communiceer dat dan. Hij gaf aan einde middag / begin avond een email te sturen het leverplan.
- 23-3: Geen mail gehad, dus nog maar eens vriendelijk gevraagd per email of ik dat nog kan verwachten.
- 6-4: Toch maar 2 weken laten rusten, maar nu weer per mail gevraagd of we nu eindelijk wat mogen horen. En wederom aangegeven dat ik het jammer vindt dat de communicatie zo moeizaam verloopt.
- 10-4: Nog steeds niets. Totaal 5x gebeld over de dag, voicemail ingesproken met de vraag of hij wil vandaag wil terug bellen.
- 11-4: Nog steeds geen reactie. Lange mail gestuurd dat ik erg teleurgesteld ben en hoop dat het goed komt, en nogmaals de vraag of hij de status en opleverweek wil laten weten.
Kijk, dat iets langer duurt omdat het druk is, oke, kan ik begrijpen. Jammer voor mij, maar communiceer dat. Dat gebeurt gewoon niet. Ik weet niets. En daar wordt ik moedeloos en gefrustreerd van. Aan de ene kant heb ik neiging om (op een nette manier) uit mijn slof te gaan en aan te geven dat dit niet langer accepteer, maar aan de andere kant wil ik graag mijn dakkapel en wil ik dat de plaatsing wel goed gaat. Ik ben steeds netjes gebleven in de mail, maar heb wel mijn ongenoegen geuit. Ik wil de verhouding liever niet verder negatief verstoren, maar ben ik eigenlijk wel een beetje klaar mee op de manier waarop dit gaat.
Wat raden jullie aan?
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023