Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:08
Ik heb in huis;
Google Home, Samsung Smart Things, Yeelight en SonOff

Uiteindelijk wil ik alles via stembesturing van GH aansturen. Maar mijn meissie weigert tegen dat ding te kletsen. mag.
Nu zit ik er hard over te denken om een tablet op te hangen en dan een soort tegels te maken op de tablets die aan te klikken zijn.
Iemand ervaring met zoiets dat op android draait? En if so, welke formaat tablet?

Zit zelf te denken om lekker cheap een Galaxy Tab 2 10.1 aan te pakken, Android 6 er op, klaar.

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 10-04-2018 07:45 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:09
Home Assistant - Open source Python3 home automation
Of
Domoticz - open source domotica systeem - deel 3
Of
Het Grote OpenHAB topic - deel 1

Eigenlijk alle domotica systemen wel.
Ben zelf bezig met domoticz. Leek me simpeler dan de anderen. Maar dat zal gewenning zijn.
Mijn vrouw wilde bijvoorbeeld gewoon schakelaars behouden. De eerste kamer is een feit en het zijn pulsdrukkers geworden. Ziet er hetzelfde uit alleen je drukt en het komt weer omhoog.
Wellicht ooit uitbreiden met een touchscreen.
Praten tegen een systeem vind ik zelf ook nog een schaam dingetje. Maar wellicht ooit ook die kant op.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:08
Arunia schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 07:30:
Home Assistant - Open source Python3 home automation
Of
Domoticz - open source domotica systeem - deel 3
Of
Het Grote OpenHAB topic - deel 1

Eigenlijk alle domotica systemen wel.
Ben zelf bezig met domoticz. Leek me simpeler dan de anderen. Maar dat zal gewenning zijn.
Mijn vrouw wilde bijvoorbeeld gewoon schakelaars behouden. De eerste kamer is een feit en het zijn pulsdrukkers geworden. Ziet er hetzelfde uit alleen je drukt en het komt weer omhoog.
Wellicht ooit uitbreiden met een touchscreen.
Praten tegen een systeem vind ik zelf ook nog een schaam dingetje. Maar wellicht ooit ook die kant op.
Thnx, eens kijken wat dit allemaal is..

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 10-04-2018 07:36 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:09
Je zou bij die systemen moeten kijken of je Google Home, Samsung ST en SonOff kunt aansturen.
Zelf heb ik bijvoorbeeld Fibaro Dimmer 2 en Hue op dit moment in Domoticz staan. Je zou dan met de Fibaro een Hue lamp of scene of groep kunnen aansturen zonder dat deze fysiek aan elkaar zijn gekoppeld.
Domoticz bestuurd bijvoorbeeld dan de Hue bridge.

Bovenstaande systemen worden gewoon onderling gekoppeld. Dus als jij praat tegen GH, dan kan je vriendin via een pulsdrukker of middels een tablet/telefoon de lampen ook schakelen. Dat moet allemaal samen kunnen werken met die systemen.

Zag er nog eentje voorbij komen:
HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 3

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 10-04-2018 16:35 ]