[KODI][Tvheadend] glasvezel IPTV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reynard80
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-01-2022
Is het mogelijk om een IPTV signaal via XS4ALL glasvezel in Tvheadend te gebruiken en zo ook binnen Kodi? Dit zou een (lelijke) settopbox schelen, en gedoe met sources wisselen etc.

Ik neem aan dat het IPTV signaal encrypted is. Vroeger was een oplossing met een smartcard mogelijk, maar de XS4ALL settopbox werkt met een abonummer/pincode. Bestaat er iets als oscam dat het mogelijk maakt om het IPTV signaal te decrypten binnen Tvheadend (gebruikmakend van de inlog/pincode)?

Hoewel ik vermoed dat deze vraag al vaker langs is gekomen, heb ik toch geen antwoord kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je al in [TV Headend] Het grote TV Headend topic gekeken of er hier over gesproken wordt? Je zal gegarandeerd niet de eerste zijn, dus geef op z'n minst aan wat je zelf nog meer hebt gevonden, zoals we hier ook verwachten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reynard80
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-01-2022
Excuus, ik zie nu waarom ik eerder niets kon vinden.

Jammer dat men hier zo tegenover staat, het is toch niet gek dat veel mensen die STB's zat zijn als je ziet wat er met een Kodi opstelling kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar daar verdienen de providers niets aan. Juist het 'verhuren' van de STBs verdienen ze op langere termijn weer aan. Stel dat zo'n ding €60 kost. Dan hoef je maar 12 maanden een klant te hebben die je per maand €5 rekent voor de 'huur' van zo'n ding en je hebt de kosten eruit. Alles erna is 'winst'.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 08:10
reynard80 schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:32:
Ik neem aan dat het IPTV signaal encrypted is.
Jazeker. Alle IPTV-aanbieders hebben daarvoor een abonnementje bij Verimatrix.
Bestaat er iets als oscam dat het mogelijk maakt om het IPTV signaal te decrypten binnen Tvheadend (gebruikmakend van de inlog/pincode)?
Dat bestaat in ieder geval voor Irdeto/Ziggo. Verimatrix mag helaas niet besproken worden.

[OSCam] Het grote Oscam Topic
Hoewel ik vermoed dat deze vraag al vaker langs is gekomen, heb ik toch geen antwoord kunnen vinden.
Ja. Dat was een beetje een treurige kwestie. Men wist IPTV werkend te krijgen onder TVHeadend, tot iemand ontdekte dat het hele DRM-pakket niet ééns fatsoenlijk was geconfigureerd (iedere klant kreeg sleutels voor alle kanalen).

Dat laatste is vervolgens valselijk omgebogen om een stel Kodi-enthousiastelingen ervan te beschuldigen dat ze erop uit waren om 'illegaal' TV te kijken en de discussie in de kiem te smoren.

Inmiddels heeft de provider in kwestie in ieder geval dat gedeelte volgens het boekje geconfigureerd - je krijgt dus echt enkel de sleutels waar je recht op hebt (tenminste, voor een STB is dat zo).

Nu dat lang en breed verholpen is zie ik eigenlijk bar weinig verschil tussen Irdeto (Ziggo) en Verimatrix (IPTV). De één heeft (had) een fysieke smartcard, de ander een softwarematige 'smartcard'.

Zeker in het licht van het Besluit eindapparaten, dat er (theoretisch) voor zou moeten zorgen dat je een eindapparaat (dus ook STB) naar keuze zou moeten kunnen gebruiken.