Huis aanpakken: de keuze is reuze, maar in welke volgorde?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:02
Ik had al een tijd geleden gepost in het PV topic, maar ik zal het hier ook even neerzetten zodat dit topic weer up-to-date is. Onderaan de startpost staat de tijdlijn.

U ziet 26x CSUN 310WP Full Black. 14 aan de voorkant (west) en 12 aan de achterkant (oost). Er is 1 optimizer gebruikt aan de achterkant voor het paneel links bovenin.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5IBezHLroMsWcWnbAYSzVAVz/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tSe8eQqnDuNAes4PPN0lFuGe/thumb.jpg
Het paste allemaal echt net aan, maar het ligt er :) . Alles is gedaan door Sun-Solar uit Oss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, en dan maar hopen dat ze de saldering een beetje in stand houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@MikeyMan Inderdaad :) Maar het is wel fijn om te zien hoeveel elektra je eigenlijk zelf al verbruikt. Het is nu natuurlijk zomer, maar ik kom nu uit op 1 á 2 kWh wat ik van het net moet afnemen. Dit zal in de winter natuurlijk een heel stuk meer zijn vanwege de L/L warmtepomp o.a., maar als ik die 24/7 op een laag pitje laat draaien, kan dat hopelijk nog steeds een heel eind uit mijn eigen opwek.

Dak en kruipruimte moeten ook nog een keer geïsoleerd worden. Daar zit al wel iets, maar dat is niet bijster veel en de vrouw des huizes vind dat de badkamer en keuken ook wel eens mogen. Die zijn nog van 1984, een mooi bruin café :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

vinom schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:35:
@MikeyMan Inderdaad :) Maar het is wel fijn om te zien hoeveel elektra je eigenlijk zelf al verbruikt. Het is nu natuurlijk zomer, maar ik kom nu uit op 1 á 2 kWh wat ik van het net moet afnemen. Dit zal in de winter natuurlijk een heel stuk meer zijn vanwege de L/L warmtepomp o.a., maar als ik die 24/7 op een laag pitje laat draaien, kan dat hopelijk nog steeds een heel eind uit mijn eigen opwek.

Dak en kruipruimte moeten ook nog een keer geïsoleerd worden. Daar zit al wel iets, maar dat is niet bijster veel en de vrouw des huizes vind dat de badkamer en keuken ook wel eens mogen. Die zijn nog van 1984, een mooi bruin café :9
Heb je nu afname van het net???
Ik heb met 19 panelen de afgelopen week eigenlijk altijd overschot gehad. Alleen gisteren verbruikt.
Van april t/m september zit ik in de plus gemiddeld genomen.

Maar je hebt gelijk, in de winter kakt het hard in natuurlijk. Eigenlijk ondoenlijk om dan je eigen verbruik af te dekken al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@MikeyMan Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Ik heb natuurlijk een gigantisch overschot, maar zodra de zon onder is, neem ik toch echt van het net af :)

Dat is eigenlijk ook een van de redenen om beide kanten helemaal vol te leggen, voor een zo hoog minimaal opwek in de winter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rPSaORJafbVOnMHUlaKlXPv6/thumb.jpg
Natuurlijk liggen ze er pas sinds 1 mei, dus het beeld zal nog wel iets anders worden :P

[ Voor 29% gewijzigd door vinom op 13-06-2019 09:50 ]

Pagina: 1 2 Laatste