Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik moet telkens router herstarten voor LAN-verbinding

Pagina: 1
Acties:

• CKuypers
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-08 07:13
Ik heb sinds ik een TP-link switch heb aangeschaft problemen met wegvallen van de internetverbinding op de PC. de wifi blijft wel gewoon werken en ik moet het modem 1 of meerdere keren per dag resetten.

Ik zit via vodafone met de vigor-glasvezelmodem.

op het Draytek vigor 2132F modem heb ik altijd rechtstreeks aangesloten: Xbox en kabel naar TP link switch op poort 1 en 2, op poort 3 zit de TV. Op de switch zitten 5 poorten.

op de TP-link heb ik de pc en Google Chromecast, omdat op het modem er maar 2 netwerkverbindingen kunnen, heb ik dus de TP-link aangeschaft omdat ik anders niet genoeg poorten had.

het werkte prima voor een maand ongeveer totdat ineens de verbinding steeds vaker wegviel.
hierna heb ik zelfs een aparte netwerkkaart genomen ipv de onboard LAN. (er zit overigens een asus WIFI-card nog in), sinds gisteren heb ik nog extra nieuwe korte STP-kabeltjes aangesloten tussen modem/switch en PC. maar het probleem blijft bestaan.

Ik heb geen behoefte om het modem te resetten, omdat ik het een heel gedoe was in het verleden om al mijn apparaten weer aan de praat te krijgen. Er zitten namelijk ook mijn ipad/telefoon en wifi speakers op het netwerk. Ik heb in het verleden enkele apparaten via het mac-adres moeten binden.

als laatste heb ik het geprobeerd met zowel IP-mac-binding on en off maar het valt nog steeds weg.
Ik gebruik de google DNS-servers de laatste tijd omdat paginas ophalen enorm traag was met de DNS van de provider.

verder heb ik nergens geaarde stroom en ik krijg altijd een lichte schok als ik de switch aanraak. Ik heb ook nog een licht vermoeden dat de powersupply van mijn kast wellicht tekort schiet sinds ik de netwerkkaart gebruik.

ik ben er klaar mee dus, wie denkt dat ie weet waar het aan schort mag het zeggen

[ Voor 4% gewijzigd door CKuypers op 31-03-2018 14:12 ]

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hier nog iemand LAN problemen T-Mobile Thuis / Draytek 2132F modem
En hier Vodafone glasvezel thuis problemen - Draytek admin password

Wat ik verder zo lees hebben Vodafone en T-Mobile de router firmware aangepast:
  • Poort 1 & 2 alleen geschikt voor internet
  • Poort 3 & 4 alleen geschikt voor TV's
De originele http://www.draytek.nl/producten/glasvezel/vigor-2132fvn/ heeft namelijk gewoon 4 LAN.

Uit berichten blijkt dat mensen wel succes hebben met managed switches.
Lijkt mij dat er dus iets mis is met DHCP, als je wel internet hebt welk IP heb je dan op de PC?
CKuypers schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 13:45:
Ik heb sinds ik een TP-link switch heb aangeschaft
....
verder heb ik nergens geaarde stroom en ik krijg altijd een lichte schok als ik de switch aanraak.
Dit klinkt ook niet best. Zou best kunnen dat alle aangesloten apparatuur nu stuk is als er verkeerde spanning door de UTP kabels gaat.
Sowieso dus die switch weg doen.

[ Voor 25% gewijzigd door DJMaze op 31-03-2018 14:20 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• CKuypers
@DJMaze 192.168.1.11

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
192.168.1.11 hmmm dan werkt de DHCP dus wel en krijg je niet een internet IP adres

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• CKuypers
Ik zal de switch er tussenuit halen en kijken wat ie doet

• CKuypers
toch weer weggevallen met switch er tussenuit. wordt helpdesk bellen denk ik, toch maar even het modem har-resetten maar weer

[ Voor 24% gewijzigd door CKuypers op 31-03-2018 18:29 ]

Pagina: 1