Vodafone glasvezel thuis problemen - Draytek admin password

Pagina: 1
Acties:
  • 11.221 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansham
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Afgezien van het feit dat ik in oktober aangesloten zou worden en het nu in december nog niet is gebeurd, vanwege allerlei onprofessioneel geklungel bij Vodafone, - en ik van het abonnement af wilde, maar dat kan niet want ik ben over de bedenktijd heen... heb ik dus nu een abonnement tegen mijn zin.

Nu wil ik nu achterhalen wat het Admin password is van de Drytek 2131FVn modem/router.
met user user kom je in een afgeschermd gebruikersmenu, maar ik wil bij de Admin settings komen en Vodafone heeft dat afgeschermd. De default Admin passwords zijn vervangen, dus die werken niet.

Vraag:
Hoe kun je het Admin password achterhalen? Ik heb gekeken in de http://192.168.1.1/cgi-bin/wlogin.cgi file in de hoop dat deze verwijst naar een versleutelde password file. Dan kan ik die wel ontsleutelen, maar dat is mij niet gelukt.
Bestaan er methodes? hackertools?
Ik ga niet aan brute force beginnen, ik verwacht niet dat ik het daarmee vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lagunaloire
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-05 18:08
Het loopt niet storm. Ik ben wel benieuwd of het pw te achterhalen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 22:34

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Hansham, als je in Oktober al aangesoten zou worden, maar het nu nog niet bent, dan kan je VF in gebreke stellen (Schriftelijk) en ze 14 dagen de tijd geven om het alsnog in orde te maken. Daarna kun je eenzijdig het contract verbreken. Dat heet gewoon consumentenrecht. Zorg er wel voor dat je e.e.e.a aangetekend en schriftelijk doet, en stel in de eerste brief meteen dat je ze in gebreke stelt, dat je 14 dagen de tijd geeft, en dat je na die 14 dagen per omgaande je contract eenzijdig opzegt wegens wanprestatie. Een abonnement kent twee zijden, de eerste zijde is de ontvanger (jij), de tweede zijde is de verstrekker (VF). Als de verstrekker niet kan leveren, is hij in gebreke.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326805

Ik was eigenlijk helemaal klaar om over te stappen naar Vodafone voor een glasvezel abonnement, maar nu ik lees dat je geen Admin rechten hebt op de geleverde router, doe ik dat zeker niet.

Het niet hebben van deze rechten geeft allerlei configuratie beperkingen, zoals bridge en static route functies die je soms echt nodig hebt.

Aan de ene kant begrijp ik Vodafone wel dat ze dit afschermen, maar ze zijn voor mij te (zelf)beschermend om goed uit de voeten te kunnen met Internet en TV in huis.

- Erg jammer, want ze zijn verders een goede ISP voor een zeer redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Anoniem: 326805 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:36:
Ik was eigenlijk helemaal klaar om over te stappen naar Vodafone voor een glasvezel abonnement, maar nu ik lees dat je geen Admin rechten hebt op de geleverde router, doe ik dat zeker niet.

Het niet hebben van deze rechten geeft allerlei configuratie beperkingen, zoals bridge en static route functies die je soms echt nodig hebt.

Aan de ene kant begrijp ik Vodafone wel dat ze dit afschermen, maar ze zijn voor mij te (zelf)beschermend om goed uit de voeten te kunnen met Internet en TV in huis.

- Erg jammer, want ze zijn verders een goede ISP voor een zeer redelijke prijs.
Het is inderdaad spijtig dat je niet bij het admin gedeelte kunt maar de meegeleverde Draytek modem biedt wel een DMZ functionaliteit. Ik kon hierdoor zelf iig op mijn eigen router dingen die weg zijn geprogrammeerd wel weer gebruiken zoals UPnP. Overigens heb ik momenteel die Draytek helemaal niet meer in gebruik. Als je geen telefonie nodig hebt, kun je met behulp van een managed switch ook een eigen router inzetten voor internet en de TV decoders rechtstreeks op de managed switch aansluiten (een soortgelijke oplossing als die wordt beschreven op netwerkje.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinzoetermeer
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-07-2020
gebruikersnaam en wachtwoord zijn beide user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je reactie is goed bedoeld, maar ik verwacht dat de TS na ruim 2 jaar zijn standaard wachtwoord wel gevonden heeft.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.