Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiino0
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-05-2018
Beste,

Ik ben op zoek naar enige hulp ivm lenzen, adapters, tripods,... voor mijn A6000 die ik intensiever wil gebruiken met als doel fotografie te kunnen doen als bijberoep (na veel oefenen en bijleren natuurlijk, wil alleen maar de beste kwaliteit afleveren :) )

Ik zou het liefste alles van Fotografie doen, niet persé een niche zoals uitsluitend Landschappen of Portretten.

Momenteel beschik ik enkel over de Kitlens 16-50mm en de Sony 35mm f1.8 Prime lens en een oude/slechte Tripod.

Ik zou het ook niet erg vinden om bv Canon lenzen via adapter op de Alpha te plaatsen als het voordeel kan opleveren (kwaliteit of prijs) of zelfs minder bekende lenzen te kopen (ben op zoek naar Helios 77m-4 bijvoorbeeld)

tldr; Op zoek naar info van lenzen, adapters, accessoires voor de A6000 als beginnende fotograaf die uiteindelijk fotografie als bijberoep wenst te doen (basisbenodigdheden). + Info over zelfstandige als bijberoep statuut om eventueel de aankopen te kunnen afschrijven.

Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door Daan_ op 27-03-2018 16:25 . Reden: Groeten doen is niet nodig op GOT ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:31

lasharor

7 december 2004

Wat voor info wil je nu uiteindelijk? Je hebt eigenlijk zojuist bedacht dat je misschien wel voor geld wilt gaan fotograferen. Meer informatie dan dat geef je eigenlijk niet.

Ik zou je wat meer verdiepen in de materie (gewoon de standaard topics), meer oefenen. Wanneer je een concreet idee hebt in wat je nou eigenlijk wilt gaan doen kan je nogmaals om advies vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiino0
Informatie over lenzen voor de Sony A6000 voor een beginnende fotograaf... Ik ben constant me aan het verdiepen in fotografie en de camera en de lenzen maar ik kom er maar niet uit. Dus ben op zoek naar tips/suggesties voor Lenzen/tripods/deals/... en een eventuele reden waarom. (mede ook omdat sommige lens suggesties die ik online vond niet te verkrijgen zijn hier in Belgie/Europa), daarom zoek ik dus BE/NL hulp om échte bruikbare informatie te vinden.

Wat zou een concreet idee zijn wat ik eigenlijk wil gaan doen? Het gaat om all-round informatie over de Sony A6000 en suggesties voor lenzen/accessoires/... Is natuurlijk een open vraag, maar wel concreet genoeg lijkt me?

[ Voor 15% gewijzigd door Stiino0 op 27-03-2018 16:50 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 09:33

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Op Tweakers verwachten we toch net dat beetje extra inzet. Je hoeft zeker geen expert te zijn, maar je vraag is helaas niet concreet. Komt nu meer over van; beste Tweaker ga voor mij bedenken wat ik nodig heb en zoek ook even gelijk de beste deal voor mij. :)

* Wat heb je zelf gevonden waarom twijfel je hier tussen.
* Wat is je budget
* etc etc.....

Hier aantal topics waar je al veel informatie kunt vinden:
Het Sony E-Mount objectieven topic 2018
Het statieven topic

[ Voor 10% gewijzigd door Daan_ op 27-03-2018 17:38 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiino0
Hi Superdaan,

Ok begrijp ik volledig. Ik kom hier spoedig op terug :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1126865

Hey Superdaantje,

Ik kom op deze discussie terecht omdat ik een zoom voor m'n sony A6000 wil kopen, en ik weet niet de welke.

Heb jouw "Sony E-Mount Objectieven Topic 2018" gezien, maar m'n vraag, welk objectief ik nu best koop is niet beantwoord.

Ik heb bij de Sony de kitlens (16-55) en heb erna ook een primelens gekocht (35 mm).

Als je al eens een detail of een onderwerp van wat verder af wil fotograferen, dan "schiet" de kitlens te kort.

Mensen zeggen mij dat ze de 28-75 mm F/2,8 een goeie standaardlens vinden.
En voor landschappen zouden ze een 70-200 mm F/4 aanraden.

Die vind ik niet terug in jouw overzichtje.

Op het internet vind ik deze lenzen terug (Tamron en Sony) en merk ik dat dit redelijk dure lenzen zijn.

Als iemand me hierover raad kan geven, dan hoor ik het graag !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:11
Die vragen kun je toch echt beter daar stellen.
Je hebt de 16-50 gok ik ;)
De 28-75 is een lens voor full frame en niet zo handig voor op aps-c. Voor landschappen een 70-200 aanraden? Het kan, maar is zeker niet de eerste keus voor veel landschapsfotografen.
Let er trouwens wel heel sterk op dat je kijk voor lenzen voor de E-vatting en niet de A-vatting.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
Nvm, opmerking verkeerd gelezen.

[ Voor 80% gewijzigd door GENETX op 13-10-2018 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:53

Garyu

WW

Ik zou het toch eerder omdraaien. Een 70-300 of 70-200 past bij portretten (is een aardig telebereik) en sport.

Een algemene fijne lens zou bijvoorbeeld de 18-135 kunnen zijn, en voor landschappen zozu je daarmee waarschijnlijk ook goed uit de voeten kunnen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Pagina: 1