Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokko
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-08 20:10
Beste Mede Tweaker,

Bij mij vader op het werk hebben ze een verzamel pand met bedrijven en komt de lijn binnen die als eerst naar een server gaat waar een firewall en dns en dhcp enz. op draaid.
Nu heeft mijn vader sinds enkele weken het probleem in outlook dat mail binnen halen super lang duurt dat houd in, in de morgen zet hij ze pc aan en krijgt pas de eerste mail binnen om half 2 in de middag.
Dit terwijl de mail wel gewoon direct op zijn telefoon en de webmail binnen komt en dit voorheen wel gewoon gewerkt heeft.

Daarom als test zijn laptop en mijn laptop met zijn mail account aangesloten op de zelfde internet kabel die in de pc ging om uit te sluiten of het niet aan het netwerk / firewall ligt.
Dit gaat allemaal goed op beide laptops achter de zelfde kabel gaat het ophalen van de mail zonder problemen.

Het rare is dus ook dat op de pc de mail wel binnen komt maar super traag.
Binnen outlook maken we gebruik van IMAP en SMTP de uitgaande mail gaat wel zonder problemen en wordt direct verzonden.

Op zijn pc heb ik na mijn weten alles al geprobeerd:
- LAN drivers geupdate en bios enz.
- Outlook cash verwijderd en uit appdata
- Office ( outlook ) opnieuw geïnstalleerd en alles uit appdata verwijderen
- Met wireshark kom ik ook niet veer verder
- Als ik mijn eigen 0365 mailbox toevoeg op de pc werkt dit wel gewoon goed, het lijkt hem wel te zitten in de inkomende IMAP op alleen deze pc..
- Er zijn geen Windows updates geïnstalleerd sinds de datum dat het niet meer werkte

Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken, heeft er iemand nog een goeie tip waar ik na kan kijken ?
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-09 20:36
IMAP op andere poorten getest met en zonder SSL / TLS?

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokko
WeHoDo schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:55:
IMAP op andere poorten getest met en zonder SSL / TLS?
niet op anderen poorten getest omdat dit uit me hoofd 143 de opgegeven poort was van de mail provider ( yourhosting ) van me vader. op deze site wordt ook aangegeven dat er geen TLS enz. moet worden opgegeven. Zo heb ik het ook ingesteld op de anderen twee laptops die aan de zelfde kabel zaten en waar het wel werkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
jokko schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:02:
yourhosting ... wordt ook aangegeven dat er geen TLS enz. moet worden opgegeven.
|:( 8)7
Geen TLS 1.2 (STARTTLS) is gewoon een no-go tegenwoordig.
Al helemaal als je in een verzamelpand zit en meerdere bedrijven de zelfde internetverbinding gebruiken.

Als je hosting bij mij hebt mag je niet eens zonder TLS 1.2 verbinden,
Heb daar wel ellende mee op de hals gehaald omdat Windows PC's en OS X El Capitan niet eens TLS 1.2 ondersteunen ;w
Klanten moesten dus over op Windows 10, Windows 7 register hacken, OS X Sierra of Thunderbird.

Verder is je verhaal niet duidelijk:
Daarom als test zijn laptop en mijn laptop met zijn mail account aangesloten op de zelfde internet kabel die in de pc ging om uit te sluiten of het niet aan het netwerk / firewall ligt.
Op het werk of thuis?
Dit gaat allemaal goed op beide laptops achter de zelfde kabel gaat het ophalen van de mail zonder problemen.
Het rare is dus ook dat op de pc de mail wel binnen komt maar super traag.
Eerst gaat het wel goed en vervolgens niet?

Heb je al wat speedtests gedaan?

[ Voor 11% gewijzigd door DJMaze op 27-03-2018 11:21 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokko
DJMaze schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:17:
[...]

|:( 8)7
Geen TLS 1.2 (STARTTLS) is gewoon een no-go tegenwoordig.
Al helemaal als je in een verzamelpand zit en meerdere bedrijven de zelfde internetverbinding gebruiken.

Als je hosting bij mij hebt mag je niet eens zonder TLS 1.2 verbinden,
Heb daar wel ellende mee op de hals gehaald omdat Windows PC's en OS X El Capitan niet eens TLS 1.2 ondersteunen ;w

Verder is je verhaal niet duidelijk:

[...]

Op het werk of thuis?

[...]

Eerst gaat het wel goed en vervolgens niet?

Heb je al wat speedtests gedaan?
op het werk, ik heb de internet kabel die in de pc zit met het probleem er uit gehaald en in twee laptops gedaan waar ik ook mijn vaders mail op heb geconfigureerd om uit te sluiten of het in het netwerk of de pc zit. op beide laptops werkt het prima dus ligt het aan de pc. ja een speedtest geeft goede resultaten zo als de glasvezel verbinding daar moet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Stop eens andere NIC in die PC zoals een pricewatch: Intel PRO/1000 GT
Waarschijnlijk wordt het MAC adres via QoS geknepen op poort 143.

Zie ook Lage uploadsnelheid op één computer

Oh, en laat de netwerk beheerder het lekker oplossen.

[ Voor 41% gewijzigd door DJMaze op 27-03-2018 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

jokko schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:52:
...Op zijn pc heb ik na mijn weten alles al geprobeerd:
Wat gebeurt er als je in Outlook op "verzenden/ontvangen" klikt?
Wordt de nieuwe mail dan wel opgehaald?
DJMaze schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:24:
Stop eens andere NIC in die PC zoals een pricewatch: Intel PRO/1000 GT
Waarschijnlijk wordt het MAC adres via QoS geknepen op poort 143.

Zie ook Lage uploadsnelheid op één computer

Oh, en laat de netwerk beheerder het lekker oplossen.
Probeer je nou echt te zeggen dat 't aanzetten van jumbo-frames de vertraging van ± 5uur kan oplossen?

[ Voor 50% gewijzigd door Brahiewahiewa op 27-03-2018 17:06 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokko
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:04:
[...]

Wat gebeurt er als je in Outlook op "verzenden/ontvangen" klikt?
Wordt de nieuwe mail dan wel opgehaald?

Hij blijft dan vast hangen op het zelfde punt uit me hoofd iets van "Mappen synchroniseren die zijn aangemeld via mailbox@domein.nl"

[...]

Probeer je nou echt te zeggen dat 't aanzetten van jumbo-frames de vertraging van ± 5uur kan oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou een andere host gaan zoeken; Office365 (en dan met name hun eigen services) zal over 6 maanden geen TLS1.0 of 1.1 meer accepteren als verbinding. Ongetwijfeld zal je nog wel kunnen verbinden naar een mailbox zoals jantje@domein.nl maar er zal een reden zijn dat "de groten der aarde" allerlei protocollen versneld aan het uitfaseren zijn.

Dat gezegd hebbende; is het niet veeeel sneller om de PC waar nu het issue op bestaat gewoon een compleet nieuwe installatie te geven van Windows & Office? Werkt het dan meteen weer niet, zit het toch ergens in (recente) updates. Werkt het wel, maak een System Restore Point en installeer daarna stuk voor stuk extra applicaties om te zien waar het mogelijk fout gaat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@MAX3400 ik ben het met je eens, maar Office365 is geen optie meer.
Op dit moment is het één en al ellende waar niemand over durft te praten (ben namelijk niet de enige, heb meerdere NL hosting providers gesproken en mail senders zoals sendgrid en mailchimp).
Hotmail/Live/Office365 blokkeert e-mails

Je mag dus alles aanraden, behalve Microsoft producten op dit moment. Totdat ze het oplossen.

[ Voor 5% gewijzigd door DJMaze op 27-03-2018 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam

[ Voor 101% gewijzigd door F_J_K op 29-03-2018 08:18 ]

Pagina: 1