Hotmail/Live/Office365 blokkeert e-mails

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Één van mijn domeinen verstuurt e-mail vanaf een ander IP (de SMTP server).
MX, SPF, DKIM en DMARC staan allemaal correct ingesteld.
Alle domeinen kunnen prima mail sturen van de SMTP server naar Microsoft accounts, behalve deze ene.
mail-tester.com geeft ook een 10/10 voor alle soorten e-mails die ik verstuur.

Het is zelfs zo erg dat Microsoft blijkbaar een blackhole heeft voor dit ene specifieke domein, want het komt zelfs niet in spam boxen.

Test mail log in Postfix
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Jan 20 06:52:18 aeshnidae postfix/smtpd[11096]: 32FED20090: client=domain.tld[IPv6ADDRESS]
Jan 20 06:52:18 aeshnidae postfix/cleanup[11102]: 32FED20090: message-id=<2bb581ab6285e5312985cb38a2d157d9@domain.tld>
Jan 20 06:52:18 aeshnidae opendkim[1072]: 32FED20090: DKIM-Signature field added (s=default, d=domain.tld)
Jan 20 06:52:18 aeshnidae postfix/qmgr[1513]: 32FED20090: from=<bounce@domain.tld>, size=32372, nrcpt=1 (queue active)
Jan 20 06:52:19 aeshnidae postfix/smtp[11103]: 32FED20090: to=<user@hotmail.com>,
    relay=hotmail-com.olc.protection.outlook.com[104.47.5.33]:25,
    delay=1.6,
    delays=0.06/0.01/0.67/0.84,
    dsn=2.6.0,
    status=sent (250 2.6.0 <2bb581ab6285e5312985cb38a2d157d9@domain.tld> [InternalId=51943334518416,
        Hostname=HE1EUR02HT243.eop-EUR02.prod.protection.outlook.com] 39191 bytes in 0.248,
        153.716 KB/sec Queued mail for delivery)
Jan 20 06:52:19 aeshnidae postfix/qmgr[1513]: 32FED20090: removed

Ik heb bij Microsoft een SNDS en JMRP account en ik monitor de domeinen. Daar staat helemaal niks in.

De Hotmail Sender Support robot die ik e-mail geeft steeds het zelfde antwoord
Not qualified for mitigation
IPv4ADDRESS
Our investigation has determined that the above IP(s) do not qualify for mitigation.

Junk Email Reporting program (JMRP) When an Outlook.com user marks an email as "junk", senders enrolled in this program get a copy of the mail forwarded to the email address of their choice. It allows senders to see which mails are being marked as junk and to identify mail traffic you did not intend to send. To join, please visit http://support.msn.com/ef...s_form_byemail&ct=eformts.

Smart Network Data Services program (SNDS). This program allows you to monitor the ‘health’ and reputation of your registered IPs by providing data about traffic such as mail volume and complaint rates seen originating from your IPs. To register, please visit http://postmaster.live.com/snds/.
Ik zit een beetje in een robot loop waar ik niet uitkom.

Update 1: er is nu nog een topic Op een spamlijst, maar dan anders
Update 2: en weer één Email komt soms niet aan.
Update 3: CoolBlue blijkbaar ook Hahn in "[Hotmail] Ontvang sommige mails niet"

Heeft daarom iemand een idee wat ik nog kan doen?

offtopic:
Verder is Microsoft echt raar bezig. Krijg bij elke communicatie een automatisch bericht.

"The following attachment(s) could not be processed by the Microsoft support system: signature.asc: The attachment extension was not valid........"

Echt, Microsoft.... je snapt toch wel dat een "signature.asc" een PGP/GPG ondertekend bericht is? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door DJMaze op 12-12-2019 10:47 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Operations heeft hier veel informatie over ondertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@Vorkie dank

Update, kreeg zowaar een ander zinloos antwoord
Hello,

My name is Rabia and I work with the Outlook.com Sender Support Team.

I do not see anything offhand that would be preventing your mail from reaching our customers.

For further queries please provide us with the exact error message [Error code along with the IP address] so that we could investigate further.
Ik heb toch echt aangegeven dat de PostFix log aangeeft: status=sent (250 2.6.0 |:(
Maar goed, ik heb dit antwoord ook door Google gehaald en ik wordt niet vrolijk van het resultaat.
https://answers.microsoft...-a92b-7bf6d7a9f28b?auth=1
https://answers.microsoft...eb-44eb-b90e-5e8a60a7674b

Ook leuk: https://finch.am/projects/hotmail/
https://www.linkedin.com/...-my-problem-mark-schouten

Ik vraag mij af waar de medewerkers Rabia, Jeeva en Divakar wonen. Voelt wel India _O-

Volgens mij wordt het tijd om in alle software die ik ontwikkel DNS MX lookups te gaan doen en Outlook/Office365 op de zwarte lijst te zetten.
Dat is dan maar jammer voor alle bedrijven die voor Office365 hebben gekozen.

Er is toch vanalles mis met Office365. Ik kan namelijk inloggen als info@vanpuffelen-bv.nl en vervolgens e-mail versturen als henk@ingrid.nl.
Office365 "experts" stonden verbijsterd te kijken in hun mailbox dat dat kan 8)7

[ Voor 54% gewijzigd door DJMaze op 21-01-2018 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Hmmm ga ik Outlook naar Options -> Junk email -> Safe senders
Vul ik daar de afzenders in, dan gaat het wel goed en komen ze wel binnen.

Dit is natuurlijk geen handige oplossing, om de klanten hier steeds doorheen te loodsen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Nou, dat was van korte duur.
Options -> Junk email -> Safe senders werkt niet meer, ik krijg nu weer geen e-mails binnen

[ Voor 13% gewijzigd door DJMaze op 21-01-2018 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

DJMaze schreef op zondag 21 januari 2018 @ 00:07:
...Ik vraag mij af waar de medewerkers Rabia, Jeeva en Divakar wonen. Voelt wel India _O-
En dit is relevant voor je probleem omdat... ?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@Brahiewahiewa en jouw reactie is relevant op het probleem omdat...?
(Hiervoor is een gezegde met pot en ketel)

Je bent 18 jaar ouder dan ik, ik zou dan toch echt een inhoudelijke reactie verwachten en niet één alleen op persoonlijk gevoel vanwege één zinnetje.
En aangezien dit een tech website is neem ik aan dat je ook wel weet wat een Microsoft Phone Scam is en uit welk land dat komt.
Als mijn sarcastische humor jou te moeilijk is, prima kan ik begrijpen. Dan weet je het nu.

Kunnen we dan nu weer gewoon on-topic?

[ Voor 4% gewijzigd door DJMaze op 22-01-2018 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Dankzij @Beneveerg ben ik wel weer een stukje verder in het onderzoek.
Hij krijgt bij een test wel de e-mail binnen met headers:
code:
1
2
3
4
Authentication-Results  spf=pass (sender IP is xxx.xxx.xxx.xxx) smtp.mailfrom=senderdomain.tld; receiverdomain.tld; dkim=pass (signature was verified) header.d=senderdomain.tld;receiverdomain.tld; dmarc=pass action=none header.from=senderdomain.tld;
Received-SPF    Pass (protection.outlook.com: domain of senderdomain.tld designates xxx.xxx.xxx.xxx as permitted sender) receiver=protection.outlook.com; client-ip=xxx.xxx.xxx.xxx; helo=smtpdomain.tld;
SpamDiagnosticOutput    1:99
SpamDiagnosticMetadata  NSPM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Ik heb reeds gebeld met Microsoft. Na anderhalfuur in de wacht te hebben gestaan konden ze niks voor mij doen.
(zakelijk gebeld, doorgeschakeld naar particulier, niemand kon mij andere telefoonnummers/e-mailadressen geven, hopeloos bedrijf).
Vorkie schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:37:
@Operations heeft hier veel informatie over ondertussen
@Operations heb jij nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:43
Ik heb een idee hoe het kan, wij zaten namelijk met hetzelfde probleem. Mails worden netjes verstuurd maar verdwijnen in een zwart gat bij Outlook.

Het probleem bleek te zijn dat het ip-adres nog niet een goede status had opgebouwd binnen het systeem van Outlook. Je kunt het aanmelden zover als je wilt maar de mails komen niet aan. Behalve als iemand nu niet dat ene e-mailadres vertrouwd, dan gaat het wel goed. Wij zijn daarom mails gaan versturen vanaf gerenomeerd systeem en nu gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@sjaakmans mijn server is al sinds 2013 in de lucht en e-mailen ging dus bijna 5 jaar prima.

[ Voor 3% gewijzigd door DJMaze op 27-03-2018 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-07 07:34
Zelfde problemen met meerdere servers en domeinen. Ik Relay voorlopig via de smtp van de provider.

Zeer raar is dat wanneer ik antwoord op e-mails deze wel aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 17:36
@DJMaze Ik heb in dit topic volledig uitgelegd waar je aan moet voldoen:

Emails belanden in spam zonder duidelijke reden

Ik heb de TS even gelezen en jouw probleem is toch iets anders dan dat van de meeste, maar goed misschien heb je iets aan mijn informatie uit bovengenoemde topic.

[ Voor 48% gewijzigd door Operations op 08-02-2018 21:52 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@Operations bedankt voor de info.
Toen ik het las wist ik het opeens weer!
Er stond in de spf "-all" en niet "~all" (min teken ipv tilde), tja dan vraag je er om. hahaha
Ook stond er "include:domain.org" en niet "include:domain.net" (beide zelfde IP, maar de .net is de rDNS).

Ik zal morgen even kijken of dat het oplost (zo ja, maakt mij het niet uit welke van de twee het probleem was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:30
DJMaze schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 23:03:
@Operations bedankt voor de info.
Toen ik het las wist ik het opeens weer!
Er stond in de spf "-all" en niet "~all" (min teken ipv tilde), tja dan vraag je er om. hahaha
Ook stond er "include:domain.org" en niet "include:domain.net" (beide zelfde IP, maar de .net is de rDNS).

Ik zal morgen even kijken of dat het oplost (zo ja, maakt mij het niet uit welke van de twee het probleem was).
Dus al dat bashen op Microsoft was nergens voor nodig (behalve dan de onkunde van hun support afdeling die zelf ook niet even een check uitvoeren of de SPF records kloppen) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@Killah_Priest je bent te voorbarig.
Op dit moment werken de genoemde wijzigingen in de DNS nog steeds niet.
Daarnaast klopte de SPF record gewoon en is er bij geen één een probleem (behalve Microsoft).
Het probleem is dus nog steeds aanwezig.

[ Voor 23% gewijzigd door DJMaze op 09-02-2018 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:30
DJMaze schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:55:
@Killah_Priest je bent te voorbarig.
Op dit moment werken de genoemde wijzigingen in de DNS nog steeds niet.
Daarnaast klopte de SPF record gewoon en is er bij geen één een probleem (behalve Microsoft).
Het probleem is dus nog steeds aanwezig.
Omdat je tegen een muur aanloopt bij Microsoft : heb je een eigen tenant binnen 365? Ik zou onder die tenant dan gewoon aanmelden dat je geen mail kunt ontvangen vanaf bepaalde domeinen en vragen of je met de second level support kan schakelen (ik heb weleens mazzel gehad met Office 365 support dat ik die gasten in India kan overslaan, ik ben nog nooit goed geholpen door ze, bv bij een SharePoint probleem liet men mij letterlijk 35x exact dezelfde kansloze handeling uitvoeren).

Als je geen eigen tenant hebt dan kun je een eigen test tenant registeren, hier mails naar sturen als test en het dan aanmelden als probleem bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Gisteren zijn outlook servers blijkbaar geupdatet, het probleem is erger geworden.
En weer een server op de Microsoft blacklist :(
SMTP error from remote mail server after pipelined MAIL FROM:<example@example.com> SIZE=5405: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [xx.xx.xx.xx] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (AS3140). You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. [BN3NAM04FT033.eop-NAM04.prod.protection.outlook.com]
P.S. het grappige aan deze is dat Microsoft zelf ook geen mails meer kan sturen.
De server in kwestie doet namelijk een "sender verify" door aan de SMTP server te vragen of het e-mailadres bestaat.
En aangezien deze controle nu niet mogelijk is, worden de servers van Microsoft nu ook gezien als spam servers.

[ Voor 25% gewijzigd door DJMaze op 10-04-2018 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Update, de ban van de tweede server is duidelijk:

Laat je klanten NOOIT een forwarder instellen!

Blijkbaar hebben ze alle inkomende e-mail doorgestuurd naar hun hotmail adressen en vervolgens op "dit is spam" geklikt.
Gevolg: de forwarding server wordt gemarkeerd als spam server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Probleem is nog niet opgelost.

Aantal hosting providers zijn ook radeloos.

En hier een artikel er over van Tilaa https://support.tilaa.com...-com-is-blocking-my-email
En een nieuw topic hier op Tweakers: Op een spamlijst, maar dan anders

Voor nu rapporteer ik ook alle spam die van outlook.com accounts af komt bij spamcop.
Kwaad met kwaad bestrijden :'(

[ Voor 33% gewijzigd door DJMaze op 29-03-2018 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Poging verder, ander antwoord:
We have reviewed your IP (xxx.xxx.xxx.xxx) and determined that messages are being filtered based on the recommendations of the SmartScreen® Filter.

Email filtering is based on many factors, but primarily it's due to mail content and recipient interaction with that mail. Because of the proprietary nature of SmartScreen® and because SmartScreen® Filter technology is always adapting and learning more about what is and isn't unwanted mail, it is not possible for us to offer specific advice about improving your mail content. However, in general SmartScreen® Filter evaluates specific words or characteristics from each e-mail message and weights them, based on their likelihood to indicate that a message is unwanted or legitimate mail.

Unfortunately, after reviewing the information you provided and in compliance with our mail policies, we are unable to offer immediate mitigation for your deliverability issue. However, we have some specific recommendations for you to consider that can help you to improve deliverability over time.
Tja, blijkbaar werden mijn facturen (PDF) door hun systeem als ongewenst beschouwd en ben ik nu de sjaak.
En natuurlijk is er geen "recipient interaction" want de factuur betaal je en het is niet dat je een e-mailtje terugstuurd ofzo, die verwijder je gewoon.
Echt van de zotte dit.

Verder mijzelf op de "Safe senders" lijst gezet en opnieuw naar mijn hotmail gestuurd en de headers gecontroleerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Authentication-Results: spf=pass (sender IP is xxx.xxx.xxx.xxx)
 smtp.mailfrom=example.com; hotmail.com; dkim=pass (signature was
 verified) header.d=example.com;hotmail.com; dmarc=pass action=none
 header.from=example.com;
Received-SPF: Pass (protection.outlook.com: domain of example.com
 designates xxx.xxx.xxx.xxx as permitted sender)
 receiver=protection.outlook.com; client-ip=xxx.xxx.xxx.xxx;
 helo=server.example.net;

Nu ook het volgende aan het proberen
  1. Create a new, blank email.
  2. Address the email to the Microsoft team (not_junk@office365.microsoft.com) that reviews messages.
  3. Copy and paste the junk message into that email (as an attachment).
    Note: you can add multiple messages if you want.
Kijken wat daar uit komt.

[ Voor 32% gewijzigd door DJMaze op 09-08-2018 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 19:22
Dat is waarschijnlijk de kern van je probleem.
Gebruiker ontvangt mail met PDF (per definitie meer verdacht dan zonder PDF) -> Gebruiker opent mail -> Gebruiker ziet PDF -> Gebruiker verwijdert mail.

Uit die reeks handelingen zou een nukkig geautomatiseerd (lees: machine learning) systeem kunnen concluderen dat de gebruiker het bericht ongewenst vindt...

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:18

Jeoh

blaat

Je zit nu wel iedere keer de Authentication-Headers te posten, maar wat zegt X-Forefront-Antispam-Report / X-Microsoft-Antispam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@Jeoh kan je hier wat mee?
code:
1
2
3
4
5
6
7
X-Forefront-Antispam-Report: EFV:NLI;
X-Microsoft-Antispam: BCL:0;PCL:0;RULEID:(5000109)(4604075)(4605076)(610169)(650170)(651021)(8291501071);SRVR:VE1EUR03HT232;

X-MS-Exchange-Organization-PCL: 2
X-Exchange-Antispam-Report-Test: UriScan:;
X-Exchange-Antispam-Report-CFA-Test: BCL:0;PCL:0;RULEID:(444111676)(52401095)(52601095)(52606095)(52505095)(52406095)(102415395)(82015058);SRVR:VE1EUR03HT232;BCL:0;PCL:0;RULEID:;SRVR:VE1EUR03HT232;
X-Microsoft-Antispam-Message-Info: hVz9FM67WLRTumF7igpdxq1XDqC/iQMFgIPmE3fiNdYuNxgNlJ+NQMyycZKg8h+bU96p6g8LKqZEMdTjBSYG4ORPqD2cIoqXIPVEHfzyb+YSMvG/trqsQ6Mrp9VYJUZApJkUQ6qybGSWAOIoEbfuMKD6WgZn8k7g/3uCG4AaLPuqG+wBGreGbj4MZDgn1TdOwljRPYWujcGOnuAu2QVfx/qlAWekJ8sL9VQyv7dhCKU=

Heb dit al gevonden https://technet.microsoft...n205071(v=exchg.150).aspx
Daar staat "EFV:NLI" niet tussen

En dit https://technet.microsoft...a996878(v=exchg.150).aspx
Daar staat BCL niet tussen
PCL = phishing confidence level (1-3 neutral, 4-8 Suspicious) maar zegt 0

[ Voor 17% gewijzigd door DJMaze op 29-03-2018 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Ik geef het op. Heb besloten om in alle websites die ik host een MX check te gaan doen en alle e-mailadressen die verwijzen naar *.outlook.com en *.office365.com te gaan blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:40

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Hier zelf ook veel problemen mee gehad. Ik host een aantal websites die weinig mails zenden... Dus reputatie opbouwen was een nachtmerrie.

Kon bijna maandelijks een formulier van Microsoft invullen en dan ging het na een dag weer een tijdje goed.

In de tussentijd ivm kost technische reden naar een andere VPS provider gegaan; die bleken ook een aparte service hiervoor te hebben. Mijn smtp server relayed nu alles door naar die van hun en sindsdien geen problemen meer. Mag er wel max 1000 per VPS sturen maar dat haal ik never nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@DutchHammer die 1000 haal ik soms makkelijk (maar dan niet naar outlook).
Wel top dat jouw VPS provider dit doet, zo helpt iedereen elkaar daar een beetje.

[ Voor 10% gewijzigd door DJMaze op 04-04-2018 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:40

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

@DJMaze dan moet het ook makkelijker zijn om een goede rep op te bouwen, alleen kost het wel even voordat je dat dus hebt :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444127

DJMaze schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:03:
Één van mijn domeinen verstuurt e-mail vanaf een ander IP (de SMTP server).
MX, SPF, DKIM en DMARC staan allemaal correct ingesteld.
Alle domeinen kunnen prima mail sturen van de SMTP server naar Microsoft accounts, behalve deze ene.
mail-tester.com geeft ook een 10/10 voor alle soorten e-mails die ik verstuur.

Het is zelfs zo erg dat Microsoft blijkbaar een blackhole heeft voor dit ene specifieke domein, want het komt zelfs niet in spam boxen.

Test mail log in Postfix
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Jan 20 06:52:18 aeshnidae postfix/smtpd[11096]: 32FED20090: client=domain.tld[IPv6ADDRESS]
Jan 20 06:52:18 aeshnidae postfix/cleanup[11102]: 32FED20090: message-id=<2bb581ab6285e5312985cb38a2d157d9@domain.tld>
Jan 20 06:52:18 aeshnidae opendkim[1072]: 32FED20090: DKIM-Signature field added (s=default, d=domain.tld)
Jan 20 06:52:18 aeshnidae postfix/qmgr[1513]: 32FED20090: from=<bounce@domain.tld>, size=32372, nrcpt=1 (queue active)
Jan 20 06:52:19 aeshnidae postfix/smtp[11103]: 32FED20090: to=<user@hotmail.com>,
    relay=hotmail-com.olc.protection.outlook.com[104.47.5.33]:25,
    delay=1.6,
    delays=0.06/0.01/0.67/0.84,
    dsn=2.6.0,
    status=sent (250 2.6.0 <2bb581ab6285e5312985cb38a2d157d9@domain.tld> [InternalId=51943334518416,
        Hostname=HE1EUR02HT243.eop-EUR02.prod.protection.outlook.com] 39191 bytes in 0.248,
        153.716 KB/sec Queued mail for delivery)
Jan 20 06:52:19 aeshnidae postfix/qmgr[1513]: 32FED20090: removed

Ik heb bij Microsoft een SNDS en JMRP account en ik monitor de domeinen. Daar staat helemaal niks in.

De Hotmail Sender Support robot die ik e-mail geeft steeds het zelfde antwoord

[...]

Ik zit een beetje in een robot loop waar ik niet uitkom.

Update 1: er is nu nog een topic Op een spamlijst, maar dan anders
Update 2: en weer één Email komt soms niet aan.

Heeft daarom iemand een idee wat ik nog kan doen?

offtopic:
Verder is Microsoft echt raar bezig. Krijg bij elke communicatie een automatisch bericht.

"The following attachment(s) could not be processed by the Microsoft support system: signature.asc: The attachment extension was not valid........"

Echt, Microsoft.... je snapt toch wel dat een "signature.asc" een PGP/GPG ondertekend bericht is? 8)7
Wat betreft het laatste, MS blokkeert bestanden die in theorie schade zouden kunnen aanrichten bij het openen. Concreet voorbeeld, ik weet uit ervaring dat .mat bestanden (Matlab) worden geblokkeerd. Die mailde ik naar mezelf vanuit een remote computer (daarom geen virtuele harde schijf :')), het werd doodleuk geblokkeerd door elke Microsoft e-mail dienst (ik heb er twee: Hotmail en een andere voor een opleiding). Ironisch genoeg heb ik voor 1 account twee online interfaces voor die e-mail dienst, bij een van die twee interfaces kan je het niet downloaden, bij de andere (nieuw) zie je een verbodsbord als je de eerste keer op het bestand klikt om het te downloaden maar wordt het alsnog gedownload als je nog een keer klikt. Een bug. :')
Uiteraard kan iedereen dit zelf uitproberen door een .mat-bestand naar zijn eigen MS-emailadres te versturen (als je er geen hebt dan maak je er een aan). Ik vermoed dat bijvoorbeeld .exe- en .bat-bestanden ook worden geblokkeerd maar dat heb ik niet uitgeprobeerd.

Je kan dit omzeilen door de bestanden in een archief te stoppen. Die worden niet geblokkeerd. Niet echt handig maar wat doe je eraan in een samenleving met grote anonieme bedrijven en idiote juridische processen? :/
Geblokkeerde e-mails heb ik niet meegemaakt, wel andere rare fenomenen. Sommige e-mails worden blijkbaar onleesbaar om de een of andere rare reden.
e-mails die ik verstuurde naar iemand anders, van MS-account naar MS-account, wij gebruikten de andere interface voor een account van dezelfde e-maildienst van MS. De beide interfaces zijn volledig online.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 08-04-2018 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@Anoniem: 444127 haha ja die ken ik.
Wat dacht je dan van de "Focused inbox" optie die opeens standaard aan staat.
Niemand hier (en de klanten) konden nieuwe e-mails vinden want die waren niet "focused".
Er is maar één bedrijf die zo'n zooitje maakt van alles wat ze ontwikkelen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 444127

DJMaze schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:36:
@Anoniem: 444127 haha ja die ken ik.
Wat dacht je dan van de "Focused inbox" optie die opeens standaard aan staat.
Niemand hier (en de klanten) konden nieuwe e-mails vinden want die waren niet "focused".
Been there. |:(
Ik had een belangrijke e-mail gemist omdat MS ineens die onzin invoerde. Nu is de gedachte nog niet eens zo slecht maar MS blunderde gigantisch door dit aan 'AI' over te laten, als ze gewoon de gebruiker zelf laten aangeven welke contactpersonen wel in de focused, welke contactpersonen niet in de focused staan en wat de defaultoptie is (focussed of niet focussed) dan was er weinig aan de hand geweest en hadden mensen juist de feature gewaardeerd, het zou nog gemakkelijker te implementeren zijn ook. Het klassieke voorbeeld van developers/publishers die schromelijk overschatten wat er mogelijk is. Overigens maakt MS ook een GUI-blunder door zowel de tabs (focused/non-focused en de uitklapmenu's) niet voldoende contrast te geven met de rest. Een blunder die ze ook bij MS-Office maakten waar je best wel moeite moet doen om de tabs te vinden als je niet al weet dat het met tabs werkt.

Offtopic, negeer het als je enkel ontopic wil lezen.
Er is maar één bedrijf die zo'n zooitje maakt van alles wat ze ontwikkelen :p
Helaas. Vaak door incompetentie maar ook vaak door kwade wil, ik denk dan bijvoorbeeld aan het steeds weer aanzetten van alle telemetrie en advertenties in W10, aan nag-messages ("probeer Edge") en zelfs aan malware-achtige praktijken; download PowerpointViewer en MS verandert je default-homepage naar MSN en je default zoekmachine naar Bing, voor ender welke browser, als je een vinkje bij kleine letters niet de-activeert.

Wat betreft de incompetentie, een minder problematisch voorbeeld is de autohide-functie in Windows.
druk eens op de Windows-knop bij W7 wanneer je fullscreen iets bekijkt in je browsers en klik dan nog een een keer op de Windows-knop, de takenbalk verdwijnt niet netjes. Los hiervan laat Windows altijd pixels van de takenbalk achter op de rand je monitor aangezien een translatiebeweging wordt uitgevoerd waarbij nog steeds alle pixels worden getekend maar de meeste 'buiten' het beeldscherm.
Ernstiger is dat er systeembrekende updates zijn. Ik heb twee keer meegemaakt dat ik direct na een update bugs kreeg in het venstergedrag, ik kon niet meer met de muis op knopjes klikken. Wanneer ik de task-manager opende kon ik wel weer even op de knopjes klikken, maar niet voor lang. Ik heb niet kunnen achterhalen wat de bug is (ik zou het graag weten) maar het gebeurde twee keer direct nadat ik een update van Windows deed en de computer was herstart en dit terwijl ik tussendoor een clean install had gedaan. Dat is geen toeval.

Laatst opende iemand mijn LibreOffice Impress bestand in Powerpoint, de .png-plaatjes (normaal gesproken gebruik ik JPEG maar voor dit was het geen probleem) werden zwart.
Dit heeft niet eens met de interactie met LibreOffice te maken, het is ook een bekend probleem bij Word als je .png-plaatjes van het internet downloadt en plakt (ctrl-c, ctrl-v, geen import-functie). Ik weet niet of dat dit nog steeds een probleem is maar bij oudere veries van Word was dit zeker een probleem.
Ik vraag me af of dat veel problemen bij Windows ontstaan doordat het bedrijf te groot, te log en te bureaucratisch is. Wellicht helpt het ook niet dat niemand meekijkt, bij open code heb je veel mensen die kritisch meekijken en het laten weten als ze het niets vinden.

Niet dat ze bij Linux alles perfect doen (genoeg om over te klagen als je kritisch bent, ook genoeg om te waarderen ;)) maar het is duidelijk dat proprietary software zeker niet automatisch beter is. Beide concepten hebben voor- en nadelen: gemakkelijk snel veel geld kunnen inzamelen omdat je verwacht veel omzet te gaan maken vs. de potentie dat een grote gemeenschap jarenlang werkt aan iets wat alleen maar beter wordt en waarbij iedereen die voldoende kennis heeft over iets kan meedenken. Op de korte termijn winnen de proprietary bedrijven het, op de lange termijn is open source sterker als voldoende lang voldoende mensen de software blijven verfijnen. Ik denk ook aan andere open source software, zo kan het programma MuseScore (arrangementen maken in bladmuziek en dit afspelen) bijna alles wat zeer dure proprietary software kan.

Ik kan nog even verder gaan met ranten, het punt is dat ik Windows en andere MS-software al lang spuugzat ben en dat ik het enkel nog gebruik omdat MS min of meer een pistool op je hoofd zet (API's, middleware en slechte interfaces voor concurrenten). Ik haal in dit verband een citaat aan van Aaron Contorer, voormalig general manager C++ development, uit een interne memo (gelekt dankzij de Europese Commissie, als ik me niet vergis onder Neelie Kroes):
"The Windows API is so broad, so deep, and so functional that most ISVs would be crazy not to use it. And it is so deeply embedded in the source code of many Windows apps that there is a huge switching cost to using a different operating system instead. It is this switching cost that has given customers the patience to stick with Windows through all our mistakes, our buggy drivers, our high TCO, our lack of a sexy vision at times, and many other difficulties. [...] Customers constantly evaluate other desktop platforms, [but] it would be so much work to move over that they hope we just improve Windows rather than force them to move. In short, without this exclusive franchise called the Windows API, we would have been dead a long time ago. The Windows franchise is fueled by application development which is focused on our core APIs"
Buggy drivers, hoge TCO (Total Cost of Ownership), gebrek aan visie, fouten en andere problemen. Letterlijk zijn woorden! Hij gaf zelf letterlijk aan dat middleware en API's worden misbruikt om mensen te dwingen om alle nadelen van Windows te slikken. Hij verwoordt het mooier maar dit is de strekking ervan en het is duidelijker.

Ik ben tot het inzicht gekomen dat de meeste mensen geen probleem zien in proprietary API's en middleware omdat het bij hen aan kennis ontbreekt.
Ik denk graag dat als overheden meer zouden begrijpen van software en politici en ambtenaren minder gecorrumpeerd (lobby's) zouden zijn dat het dan niet toegestaan zou zijn om proprietary middleware en API's te gebruiken. Immers voorkomt dat een hoop technische problemen, verlaagt het sterk de kosten en kunnen developers prima geld verdienen met proprietary software die op elk platform even goed draait.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 08-04-2018 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Gisteren de CAA records in de DNS toegevoegd.
Opeens krijg ik weer bounce berichten binnen van Outlook i.p.v. helemaal niks.

Toeval?

[ Voor 6% gewijzigd door DJMaze op 09-04-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 08:34

WhiteDog

met zwarte hond

Ik kom hier maar even binnenvallen met exact dezelfde problemen. Heb een tiental servers draaien en zo nu en dan krijgen we klachten dat mails niet meer aankomen bij Microsoft. Deze blijken telkens wel aangenomen te worden maar niet afgeleverd. Helaas moeilijk uit te leggen aan de klanten. We doen mee aan SNDS en JMRP en staan daar doorgaans "groen".

Enige wat tot nu toe geholpen heeft is de klant met Microsoft contact laten opnemen. Na veel aandringen zet men dan het domein op een whitelist en is het (voor die klant) weer even opgelost.

Mij goed dat Microsoft dit doet, maar geef dan feedback, reactiemogelijkheden en lever die mail dan tenminste "ergens" af of bounce hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
WhiteDog schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:10:
We doen mee aan SNDS en JMRP en staan daar doorgaans "groen".
Ik heb ooit één keer een SNDS/JMRP rapport gekregen over de e-mail.
Alles was in orde |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 37691

Ik wordt zo moe van dit probleem!

Ze hadden bij MS een tijd terug een whitelist optie (geen idee hoe dat nu zit, ik weiger dat soort constructies). Na tig keer alle IP-adressen toevoegen werkte dat nog niet. Kreeg ook geen support-case geopend, dat weigerde ze. Ik heb toen (jun 2016) een klacht ingedient bij ACM wegens concurrentievervalsing, deze klacht werd serieus genomen (de ACM belde mij op, heb toen ~45 minuten met ze aan de telefoon gehangen), edoch is er niets mee gedaan i.v.m. te weinig klachten!

Ik wil iedereen aanraden klachten in te dienen bij ACM, als bepaalde grote partijen hun macht misbruiken op het gebied van e-mail (geen verantwoording nemen voor):
Authoriteit Consument en Markt - Tip doorgeven:
Maken bijvoorbeeld uw concurrenten afspraken over prijzen of over klanten?
Het was mijn idee om, ik meen de European Commission (of was dat een ander clubje) uitspraken te laten doen (of boetes op te leggen). Echter was de procedure daarvoor dat het gemeld moest worden op lokaal niveau, waarna de lokale organisatie (ACM in dit geval) het kon bespreken op EU niveau.

Mogelijk wordt het opgelost zodra meer mensen klachten indienen bij de ACM? :F
Het vereist wel dat de klager een volle 100% begrijpt hoe e-mail functioneert. En het zowel technisch als in lekentaal kan uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@Anoniem: 37691 goeie, net gedaan bij de ACM.
Maar... als ik vervolgens de "printbare samenvatting" knop klik voor de PDF, krijg ik een leeg document voor mijn neus 8)7
Nu heb ik ze blijkbaar 2x gespammed :P (probeerde het natuurlijk opnieuw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hee wat 'leuk' dat er meer mensen zijn met dit probleem.
Heb me rot gezocht, want ik snap er helemaal niets van. Het is ook vanaf specifieke domeinen zo, andere emails van dezelfde server worden veelal direct afgeleverd; no problemo.

Het bloedirritante is dat Microsoft zich niet lijkt te houden aan het normale protocol.
Microsoft accepteert de emails en geeft "OK" terug, dus de server denkt dat het is afgeleverd. Maar de mail komt vervolgens in limbo, dus zowel de verzender als ontvanger hebben geen idee dat de mail niet is aangekomen. Je zou een delivery failure verwachten, maar nee...

Hier hetzelfde liedje trouwens. Servers staan al lange tijd in het monitoring systeem, IP status is "Normal", het IP/hostname staat op geen enkele blacklist, de SPF en DKIM records kloppen en ga zo maar door en door.
En Microsoft is volstrekt unresponsive.

Ik heb hier een lijntje uitgeworpen naar een kennis bij een zeer grote klant van Microsoft, eens kijken of die met eventueel een beetje grote mond Microsoft kunnen bewegen om het probleem op te lossen.
Mocht daar iets bruikbaars uitkomen wat je zelf kan doen in plaats van aan Microsoft's zijde dan zal ik dat laten weten, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten wat dat dan zou moeten zijn. :P Alles staat al goed.

Wat een compleet idiote inrichting van een mailserver zeg... Als de mail niet wordt afgeleverd, geef dan geen OK. -_-

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
WhatsappHack schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:20:
Wat een compleet idiote inrichting van een mailserver zeg... Als de mail niet wordt afgeleverd, geef dan geen OK. -_-
Ehm... dit doe ik zelf ook met de :blackhole: /dev/null
Spam/phishing bots proberen namelijk op alle mogelijke manieren te mailen en dus ook naar "ikbestaniet@example.org"
Je kan kiezen:
  1. "ikbestaniet" gewoon afleveren bij "ikbestawel"
  2. "ikbestaniet" bouncen met "deze mailbox bestaat niet"
  3. "ikbestaniet" afleveren naar de :blackhole: en doen alsof je neus bloed
Er zijn mensen die een mailtje sturen naar "nfo@" en niet naar "info@".
De meeste domeinen kiezen dus voor #2.

Dat Microsoft kiest om ook "ikbestawel" naar de :blackhole: te sturen is inderdaad idioot.
Aan de andere kant heeft vast iemand het volgende bedacht (ja dit is invullen naar eigen idee).
"Hmmm we komen data opslag te kort en HDD's kosten geld. Weet je wat, we sturen alle e-mails naar de :blackhole: om ruimte te besparen en zeggen niks tegen de verzender"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ja ik doel ook op de situatie waarbij het naar een geldig emailadres wordt gestuurd vanaf een geldig emailadres en een server die ze notabene als safe beschouwen. :+

Ik kreeg een mailtje terug van Microsoft dat het probleem niet bij Outlook zal liggen (Jawel, verdo***)en ze daarom geen ondersteuning bieden. Maar daarnaast de opmerking dat het wel raadzaam is om een whitelist aan te vragen bij Microsoft want dat kan het probleem oplossen...

... Right.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Gisteren kreeg ik een JMRP melding over spam.
Wat blijkt: de klant had een e-mail naar zijn @live.nl account doorgestuurd en vervolgens op de "spam" knop geklikt i.p.v. verwijder knop.

Heb opgebeld en diegene was zich van geen kwaad bewust.

Toch wel handig dat JMRP, om mensen bewust te maken wat Microsoft doet als zij zelf op verkeerde knopjes klikken :)

[edit]
Afgelopen week weer 6 meldingen "complaint about message from xx.xx.xxx.xxx" en weer "Undelivered Mail Returned to Sender".
Klant die nog steeds het probleem heeft gaat gelukkig bij mij weg zodat ik er geen last meer van heb.

[ Voor 24% gewijzigd door DJMaze op 23-01-2019 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Update: vandaag kwam ik er achter dat ik weer op de block list sta.

Microsoft SNDS zegt:
Blocked: Yes
Details: Blocked due to user complaints or other evidence of spamming

Maar... ik heb nooit JMRP/SNDS e-mails meer gehad. Hun systeem werkt dus nog steeds niet goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoorn
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-10-2023
Een test en reactie van onze ISP:
Deze melding is ook misleidend. Feit is dat alle IP's bij Microsoft op de blacklist komen die een te laag mail volume hebben (volgens onze eigen tests <300 per dag). Wij hebben geen andere ingangen bij Microsoft. Elke provider heeft hier last van.

Recent hebben we een test gedaan met een compleet nieuwe IP range, nieuw uitgegeven door de RIPE, en nog nooit in gebruik geweest. Onze SMTP server heeft 1 dag kunnen mailen vanuit deze range, waarna dezelfde melding naar boven kwam. Microsoft speelt hier een vals spel, waarbij ze proberen niet Microsoft klanten te pushen naar hun eigen diensten of te laten betalen voor aflevering van mail.

Ze konden overigens ons niet uitleggen waarom deze nieuwe range deze ISP blacklist melding kreeg.
Tip: Neem voor een paar euro per maand een office365 account: daarmee zend je tot (schatting) 10.000 berichten per dag... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:03
@tvdoorn toch wel vreemd, ik beheer bijvoorbeeld nog steeds redelijk wat on-premise deployments, en ik verwacht eigenlijk dat geen van deze partijen >300 volume hebben richting microsoft.

Toch is nog nooit een van deze partijen op deze wijze als hier uitgelegd geblocked voor zover ik kan nagaan. Mailen naar relaties binnen bijvoorbeeld Office 365 is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
tvdoorn schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:16:
Tip: Neem voor een paar euro per maand een office365 account: daarmee zend je tot (schatting) 10.000 berichten per dag... >:)
Dat is geen tip, dat is vendor lock-in.

En wat jouw ISP meldt heb ik geen last van. Precies wat @Dennism zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelefim
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-10-2024
tvdoorn schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:16:
Een test en reactie van onze ISP:

[...]

ISP heeft het totaal niet door. Denk aan de honderden KMO’s - Kleine bedrijven / Webshops die niet eens aan 50 mails per dag komen. Wij beheren er een 150-tal met zo goed als elk een eigen hosted exchange server.

We hadden in 2018 een probleem waarbij er verschillende klanten klaagden over mails die in de spam van de ontvanger kwamen (hotmail outlook etc). We hebben met erg veel geluk en gespam bij microsoft onze public IP ranges kunnen whitelisten door microsoft (nadat we letterlijk 50+ keer denied werden door “mitigation this mitigation that”). Dit heeft het probleem opgelost maar niet permanently aangezien een klant terug het probleem heeft.

Dit is inderdaad een lastig probleem maar ik denk dat het moeilijk te speculeren/beslissen valt door wat dit precies lijkt te gebeuren.

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Microsoft heeft hiermee 1 doel: alle zelfstandige mailproviders slopen zodat bedrijven naar Office365 komen.

Ik heb er zelf ook last van, elke maand weer verdwijnen er legitieme mails richting Microsoft. Als je dan kijkt bij JMRP is er geen data en als je whitelisting aanvraagt krijg je een nietszeggend antwoord.

Overigens tip van hostingboer: reageer op de mail van MS. Formulier invullen, reactie 1: kan niks voor je doen. Reply daarop, maakt niet uit wat je terugmailt. Volgende reactie is weer een afwijzing, nogmaals reply, volgende mail is bevestiging dat je voor whitelisting in aanmerking komt. Dit feestje kan je maandelijks herhalen.
Delisting is een volledig geautomatiseerd proces waar geen mens naar kijkt, de mails die je van MS krijgt zijn door bots gegenereerd volgens principe dat een echte spammer geen 3x hetzelfde vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:05
_JGC_ schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 00:59:
Microsoft heeft hiermee 1 doel: alle zelfstandige mailproviders slopen zodat bedrijven naar Office365 komen.
Ik kan hier ook over meepraten. Meerdere probelemen in dit topic heb ik al meermaals zelf meegemaakt. Helaas ook regelmatig zonder die op te (kunnen) lossen, want Microsoft is de enige partij die hier iets aan kan veranderen (het is perslot van rekening ook hun infrastructuur).

Maar Microsoft is heel duidelijk (in haar houding): hier gaat niets aan veranderen. Voor het waarom is het gissen, maar er zijn steeds meer mensen die de bovenstaande mening delen, waaronder mijzelf.

Ik vraag mij af in hoeverre een rechtsgang / mededingingsautoriteit hier iets aan zou kunnen veranderen. Dit zijn geen problemen die je zo even aan een leek uit kan leggen en ook de bewijslast lijkt me een lastige in deze. Maar het zou mooi zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

https://docs.microsoft.co...e-365?view=o365-worldwide

Kan je gewoon op je tenant alles maar whitelisten wat je maar wil. Of je doet het via Powershell :D

[ Voor 27% gewijzigd door Wim-Bart op 10-06-2020 01:48 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wim-Bart schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 01:47:

Kan je gewoon op je tenant alles maar whitelisten wat je maar wil. Of je doet het via Powershell :D
Daar heb je als verzendende partij bar weinig aan ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Oogje schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 06:17:
[...]

Daar heb je als verzendende partij bar weinig aan ;)
Ja, maar de ontvangende kan wel maatregelen nemen. Het voordeel van de wijze van werken met Office 365 zoals het nu gaat is lekker weinig reclame zut.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Wim-Bart schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:24:
[...]

Ja, maar de ontvangende kan wel maatregelen nemen. Het voordeel van de wijze van werken met Office 365 zoals het nu gaat is lekker weinig reclame zut.
...en legitieme mails die niet aankomen.

Bovendien: hoe weet ik als verzendende partij welke mail adressen ik in de toekomst moet gaan mailen? En de vele email adressen die van de free-tier outlook service gebruik maken hebben die console niet eens. Dan zou ik alle klanten / mensen met wie ik contact (ga) heb(ben) in de toekomst dus eerst moeten gaan vragen dingen in hun mailbox te doen (add to safe senders)?

En bovendien werkt het niet eens als de mail word aangenomen en daarna 'verdwijnt'.

Dus nee, dat is geen oplossing voor het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Wim-Bart schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 01:47:

Goh, dit had net zo goed een reactie van het SNDS/JMRP team kunnen zijn, dat leest ook zo slecht. Doodvermoeiend. What's next? Advies om over te stappen op Office365 zodat onze mail weer aankomt?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
8088 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:38:
[...]

Goh, dit had net zo goed een reactie van het SNDS/JMRP team kunnen zijn, dat leest ook zo slecht. Doodvermoeiend. What's next? Advies om over te stappen op Office365 zodat onze mail weer aankomt?
Dat adviseren ze nog net niet, maar is wel wat in de praktijk gebeurt.

Moet zeggen dat relayen via Spamexperts ook wel redelijk lijkt te werken. De frustratie die het uitspaart is die 1 euro per domein per maand wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
_JGC_ schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:06:
Moet zeggen dat relayen via Spamexperts ook wel redelijk lijkt te werken.
En die staat bij mij op een grey list ivm de berg spam die er vandaan komt (en zo nog een paar anderen).
Ik zie in mijn Rspamd aardig wat loops en hoops voorbij komen. Of dat nou is vanwege Outlook.com weet ik niet, maar het is bar slecht.
En als ik eens mijn outlook/hotmail account open, dan staat er allemaal spam in de inbox en legitieme mails komen niet aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:28
Wim-Bart schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:24:
[...]

Lekker je eigen een ongeluk whitelisten. Alsof we allemaal niet wat beters te doen hebben. Je kan ook gewoon een email oplossing nemen met een fatsoenlijk spamfilter.

Ik heb zelf ook bijna dagelijks last van Microsoft's schadelijke antispam beleid. Klanten krijgen geen orderbevestigingen of account registratie mails binnen, het komt allemaal in de ongewenste email terecht. Spf, dkim, dmarc instellen, het helpt allemaal niets.

[ Voor 23% gewijzigd door MainframeX op 21-06-2020 11:01 ]

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
MainframeX schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:56:
[...]

Lekker je eigen een ongeluk whitelisten. Alsof we allemaal niet wat beters te doen hebben. Je kan ook gewoon een email oplossing nemen met een fatsoenlijk spamfilter.

Ik heb zelf ook bijna dagelijks last van Microsoft's schadelijke antispam beleid. Klanten krijgen geen orderbevestigingen of account registratie mails binnen, het komt allemaal in de ongewenste email terecht. Spf, dkim, dmarc instellen, het helpt allemaal niets.
Afgelopen week ook een discussie met iemand gehad die dat meemaakt op zijn server. Toeval wil dat ik deze beheer. Ik moet dan gaan uitleggen dat ontvangers een afzender als 'vertrouwd' moeten aanvinken en dat dat niet moet door op de link 'markeer als niet-ongewenst' te klikken, maar alleen vanuit de desktop kan, door linksbovenin het menu aan te klikken en dan de eerder genoemde optie aan te vinden.

Daar was hij (begrijpelijk) niet blij mee. "En waarom moeten de ontvangers dit doen? Dat moeten we zelf regelen!" En daar komt bovenop dat mensen niet weten hoe het technisch werkt. Dat je aan de grillen bent overgeleverd van dit bedrijf en het zelf niet in de hand hebt.

Ik heb er zo snel geen oplossing voor. Ondertussen stelt hij voor de mail dan maar naar Microsoft zelf te verhuizen, want daar heeft hij zelf goede ervaringen mee. 8)7 Het beleid lijkt dus wel te werken.

@Arnoud Engelfriet, Mocht je eens tijd hebben, zou je dan eens kunnen kijken of juridische stappen kansrijk zouden zijn? Is er überhaupt iets mogelijk tegen dit bedrijf? Voor mijn gevoel staan de mensen in dit topic met hun rug tegen de muur. Dit is toch gewoon concurrentievervalsing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Joseph schreef op zondag 21 juni 2020 @ 22:43:
@Arnoud Engelfriet, Mocht je eens tijd hebben, zou je dan eens kunnen kijken of juridische stappen kansrijk zouden zijn? Is er überhaupt iets mogelijk tegen dit bedrijf? Voor mijn gevoel staan de mensen in dit topic met hun rug tegen de muur. Dit is toch gewoon concurrentievervalsing?
In theorie mag je met je diensten zelf bepalen wat wel/niet mag.
Zo adviseer ik mijn klanten om geen WordPress te gebruiken, of dat maar bij een ander te doen.
Doen ze het toch bij mij, dan is het uurtje factuurtje voor alles wat ik moet repareren/backuppen.

Het verschil is dat ik het de klant meldt, en als ze e-mail X niet ontvangen kan ik vertellen waarom (afzender krijgt sowieso een melding).

Microsoft vertelt niks en zegt ook niet waarom de e-mail naar NULL/void gaat.
Ik denk dat daar wel iets procederen is.

Ondertussen komt er wel heel veel spam van hotmail accounts binnen, alsof spammers het werkveld hebben verlegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-06 10:38
Ook hier is de frustratie enorm opgelopen.

Verschillende websites die verzorg worden gehost bij Neostrada, waar ik doorgaans zelden problemen mee heb.
Met uitzondering dus van het verzenden van emails naar Micosoft/Office 365 accounts.
Dat is al jaren een probleem, wat nu volledig geëscaleerd is.

Blijkbaar is het complete datacentrum waar hun servers staan door Microsoft geblokkeerd.
Ze hebben nu een e-mail relay in gebruik genomen, maar hierdoor komen ALLE emails waarvan de email via hun servers loopt, alleen bij MS/Off365 gebruikers in de ongewenst/junk box terecht komt .

Waarom? Omdat er nu nieuwe schone ip-adressen in gebruik zijn genomen.
Microsoft beschouwt dat voor het gemak maar gelijk als verdacht en markeert daarom de berichten als ongewenst.
Guilty until proven to be innocent dus.

Mailen met de Outlook.com Deliverability Support heeft ook al niets opgeleverd.
Grotendeels standaard antwoorden (ironisch genoeg als spam gemarkeerd) dat er helemaal niets te vinden is waarom de email niet gewoon correct afgeleverd zou moeten worden.
En alles is ook goed ingesteld.
Alle dns-records zijn in orde, mail-tester score van10/10 en nergens genoteerd op een blacklist.

Dit is echt een groot probleem, waarvan ik me afvraag of Microsoft hiervoor niet aangepakt kan en moet worden. Volgens mij heeft de EU in 2007/2008 al eens zo'n zaak aangespannen tegen MS.

Alleen al in mijn situatie heeft het mij en mijn opdrachtgevers veel tijd en geld gekost.
Zo worden offertes niet gezien door klanten en worden ze boos als je nabelt of het is aangekomen.
Bijkomend probleem is dat in het geval van B2B het aantal ontvangers dat Office365 gebruikt erg hoog is.
Steeds meer bedrijven gebruiken die meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
We kunnen hier blijven klagen, maar dat gaat niet helpen. Iemand met degelijke kennis van zaken moet onderzoeken of Microsoft (al dan niet juridisch of via een waakhond) op zijn donder kan krijgen.

Ik heb zojuist een advocaat gesproken. De moeilijkheidsgraad zit in het volgende:
  • Kan worden aangetoond dat Microsoft dit bewust doet?
  • Is er sprake van een gebruikersovereenkomst (bij mijn weten niet) of een zorgplicht (meer voor de hand liggend, maar troebel vaarwater)?
  • Reageert Microsoft adequaat op klachten? (In mijn ogen niet. Zelfs na meerdere weigeringen blijven ze volhouden: er is niets aan de hand)
Dit juridisch uitzoeken word een flinke klus. Want het feit dat je een computer gebruikt om de mail te versturen, kan al duiden op een soort overeenkomst, al dan niet contractueel. Tja, dat gaat juridisch ook mijn petje te boven.

Zijn er hier mensen (of beter: bedrijven) bereid om hier werk van te maken? Bijvoorbeeld door omzetschade door mails die niet aankomen? Van klagen word dit niet beter, van actie wel.

En Microsoft heeft in zijn daden al duidelijk laten zien hoeveel ze hierom geven: niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Joseph schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:10:
Dit juridisch uitzoeken word een flinke klus. Want het feit dat je een computer gebruikt om de mail te versturen, kan al duiden op een soort overeenkomst, al dan niet contractueel.
Ik denk juridisch de oplossing te hebben:
Mag Microsoft geadresseerde post vernietigen?
En dan in de zin van: mag postnl zomaar brieven vernietigen?

Als een postnl bezorger het in de kliko mietert en een biertje gaat drinken, dan zijn er ook sancties als iemand het opmerkt ;)

Ik ga even bij mijn klanten vragen hoe erg hun klanten klagen...

[ Voor 5% gewijzigd door DJMaze op 07-07-2020 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
DJMaze schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 23:34:
[...]

Ik denk juridisch de oplossing te hebben:
Mag Microsoft geadresseerde post vernietigen?
En dan in de zin van: mag postnl zomaar brieven vernietigen?

Als een postnl bezorger het in de kliko mietert en een biertje gaat drinken, dan zijn er ook sancties als iemand het opmerkt ;)
Had ik het ook al met die advocaat over. Bij PostNL is het duidelijk: dat is het 'analoog' recht. Klopt inderdaad.

Maar e-mail is een 'digitaal' recht. Daar komt in zijn ogen veel meer bij kijken.

Bijvoorbeeld: heb jij een overeenkomst met Microsoft, die hen verplicht jouw mail af te leveren? Indien niet, dan is Microsoft nergens toe verplicht. En staan ze dus in hun recht met wat ze doen. Indien dat niet fair is zul je het moeten gooien op zorgplicht, marktmacht en onwil. Dat aantonen is een flinke klus, maar een die in mijn ogen wel gedaan moet worden. Als dit doorgaat word het hele idee van email ontwricht.

Je eigen postvak hebben, leuk, maar dat moet dan wel bij de gigant staan die dit afdwingt. Daar is email niet voor bedoeld.

[ Voor 31% gewijzigd door Joseph op 07-07-2020 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@Arnoud Engelfriet @Joseph
Eigenlijk zijn heel veel e-mail gebruikers ontwetend. Zij zullen het niet weten totdat ze opeens in de problemen komen door een niet ontvangen e-mail.

Ik heb er in ieder geval één gevonden.
Laatste bericht op https://answers.microsoft...-8f9b-70c876b3b35d?page=3 van BalasubramanianPalaisamy

[ Voor 3% gewijzigd door DJMaze op 09-07-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Misschien even een kickje. Ik heb sinds kort een VPS bij TransIP, en ik stoot nu ook al tegen deze onzin van Microsoft aan...
host hotmail-com.olc.protection.outlook.com [104.47.1.33]
SMTP error from remote mail server after pipelined MAIL FROM:<info@**********.nl> SIZE=3724:
550 5.7.1 Unfortunately, messages from [mijnipadres_hier] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3150). You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. [VE1EUR01FT031.eop-EUR01.prod.protection.outlook.com]
DMARC, SPF in ieder geval aan. Misschien dat DKIM nog verplicht is, maar dat kan ik mij niet voorstellen. Ook heb ik een fatsoenlijke PTR als web01.hierstaatmijndomein.nl.

Ik ga nog even naar DKIM kijken. Maar het bewijst hoe hardnekkig ze zijn.

Ik heb inmiddels via hun formulier een verzoek ingediend, maar die is geweigerd.
Op mijn verzoek heb ik gevraagd de aanvraag nog eens te keuren, en ze zeggen nu dat het geëscaleerd is.
We gaan het zien.....

Hebben anderen nog steeds negatieve ervaringen met Microsoft als het om mailen gaat?

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 18-02-2022 00:59 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
AW_Bos schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 00:43:
Hebben anderen nog steeds negatieve ervaringen met Microsoft als het om mailen gaat?
Nog steeds.

Bijvoorbeeld de school van mijn kind heeft steeds excuus "sorry het stond in de spam" of "sorry niks ontvangen".
Helaas zullen die het nooit begrijpen, die sturen via de Parro app constant docx bestanden naar mijn mobiel. Dus elke keer als zij vragen of ik lees dan "sorry mijn telefoon snapt docx niet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene_N78
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21-03-2022
Het is bij mij opgelost! :*)
Na gister het standaard support formulier ingevuld te hebben, kreeg ik de bekende melding "not qualified for mitigation". Vervolgens heb ik die mail beantwoord en aangegeven dat het een normale server is, met normale websites en normale emails, en of ze aub de server van de blacklist willen halen. Vervolgens kreeg ik vanmorgen reactie van een support medewerker met de mededeling "We have implemented mitigation for your IP". Meteen daarna kwamen de mail ook gewoon binnen in Outlook/Hotmail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Rene_N78 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:02:
Het is bij mij opgelost! :*)
Na gister het standaard support formulier ingevuld te hebben, kreeg ik de bekende melding "not qualified for mitigation". Vervolgens heb ik die mail beantwoord en aangegeven dat het een normale server is, met normale websites en normale emails, en of ze aub de server van de blacklist willen halen. Vervolgens kreeg ik vanmorgen reactie van een support medewerker met de mededeling "We have implemented mitigation for your IP". Meteen daarna kwamen de mail ook gewoon binnen in Outlook/Hotmail :)
En over 4 weken komt je mail ineens weer niet aan en mag je hetzelfde feestje opnieuw doen...

Wat hier overigens heel erg geholpen heeft bij een klant is rate limiting toepassen in postfix. smtp_destination_rate_delay = 5s

Klant stuurt soms in bulk een heleboel track&trace meldingen uit, dat ziet Microsoft als spamrun. Sindsdien eigenlijk geen klachten meer gehad.
Pagina: 1