Op een spamlijst, maar dan anders

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:33
Bij een klant van mij heb ik een zeer vreemd probleem.

Dit is een woningstichting dat mailings verstuurd (waar mensen zich zelf voor hebben aangemeld als woningzoekende). Dus als iemand een woning zoekt krijg je bij bepaalde triggers een mailtje dat er iets is vrij gekomen zodat je daarop kan reageren.

1x in de X tijd (totaal random) komen zij schijnbaar op een spamlist die alleen Microsoft gebruikt, alle mail richting hotmail/outlook/live etc. gaat niet aankomen. Pas op het moment dat je de afzender als veilig opgeeft zal het wel aankomen, maar dat is niet altijd even praktisch voor de klanten om dit op te geven. Ook als je vanuit een hotmail adres naar het bedrijf mailt en het bedrijf reageert op alleen dat specifieke mailtje, komt het ook aan.

Dus wat doe je als eerste, kijken of je op mxtoolsbox nergens staat vermeld en dat is niet het geval, alles groen. Daarna nog mailtester.com getest, ook alles prima.
Dan maar eens wat fora doorspitten, daar zie je dan soms hetzelfde probleem voorbij komen en wat voornamelijk naar voren komt is om je eigen records te laten de-listen bij https://sender.office.com.
De eerste keer dat wij dit gedaan hebben krijg je een melding dat de ip adressen (2 mx records) niet op de lijst staan, dus niks aan de hand bij hun. “Opeens” een paar uur later (of soms al binnen 1 uur) werkt de mail weer, zonder enig bericht of idee waar het aan zou kunnen liggen. Dus het probleem was toen opgelost, maar komt soms willekeurig terug op alleen Microsoft niveau, in die tijd dat deze problemen spelen is het bedrijf niet op een “echte” blacklist gekomen, zoals spamhaus etc.

Daarna heb ik zelfs een case geopend bij Microsoft zelf, maar dan kom je alleen bij de Exchange jongens uit die niks te maken hebben met het hotmail deel, ook hij gaf bovenstaande eigenlijk aan om jezelf eraf te krijgen. Probleem is dat je dit niet kan achterhalen wanneer het fout gaat, de klanten geven aan bij het bedrijf dat ze geen mail hebben gehad, maar vanaf wanneer precies is dan maar de vraag.

Destijds heb ik ook deze reactie gekregen:
We have completed reviewing the IP(s) you submitted. The following table contains the results of our investigation.

Conditionally mitigated
<hierstondhetipadres>;

Our investigation has determined that there are no active blocks against these IP(s); however, some messages were filtered. We have confirmed that these IP(s) are eligible for conditional mitigation, but may be subject to low daily email limits until they have established a good reputation. Please note that this mitigation does not guarantee that your mail will be delivered to a user's inbox.

Mitigation may take 24 - 48 hours to replicate completely throughout our system.

If you feel your issue is not yet resolved, please reply to this email and one of our support team members will contact you for further investigation.

Dus wat kan ik wel:

Mail vanaf hotmail naar het bedrijf en daarop reageren gaat ook.
Alle andere mail adressen werken ook prima om heen en weer te sturen
Als ik het bedrijf als trusted sender binnen hotmail opgeef komt het mailtje wel aan

Wat kan ik niet:

Direct mailen vanaf dit domein richting hotmail
MX records de-listen bij office.com, want die staan simpelweg niet geregistreerd volgens hun

Wat is concreet mijn vraag?
Zijn er mensen die hier ook wel eens last van hebben gehad en hoe heb je het opgelost? Ik kan maar geen ingang vinden bij Microsoft om dit stelselmatig op te lossen, of wat zijn dingen waar wij rekening mee moeten houden?
Het is echt een Microsoft probleem, dat concludeer ik uit het feit dat ik wel kan reageren op mailtjes maar nieuwe mailtjes niet aankomen en omdat wij nergens anders dit mail probleem kunnen constateren.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

Daarom besteed je bulkmailing uit aan een dienst die deze shit voor je regelt, zoals MailChimp of Flowmailer of whatever. Anders blijf je dit soort mail reputation shit achternazitten.

Zorg er in ieder geval voor dat je SPF/DKIM/DMARC goed is ingesteld zodat het wat minder waarschijnlijk is dat je als spam gemarkeerd wordt, en zodat je ook weet wanneer je mails geweigerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
Omdat het gekoppeld is in het bedrijf aan de zoekopdrachten die men wil, dat kan en mag niet via een extern bedrijf lopen (privacy etc) en dat moet men dus zelf in de hand houden.

SPF/DKIM/DMARC staan tot in detail goed, daarom staat het bedrijf ook nooit op een andere spamlist, alleen bij Microsoft die eigen methodes hanteert waarbij ze niet (willen) zeggen hoe het dan wel moet of waar wij op terecht zijn gekomen bij hun intern.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01:39
Welke software gebruik je hiervoor? Zelfbouw of bestaand?

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
Bestaand met maatwerk

Maar het is maar de vraag of het aan die mailings ligt, ik zoek eigenlijk meer hoe ik bij Microsoft meer interactie kan krijgen.

Aangezien het via normale weg mailen ook niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Overigens heb ik met een klant van mij precies hetzelfde.
Alleen gaat het dan over Outlook client (eigen hosting) naar MS email adressen.
Alles staat ook goed, SPF, DKIM etc. Of de mail komt in de spam of helemaal niet aan.
Soms is dit ook het geval bij een ontvanger die een geen MS adres heeft, maar een eigen domeinnaam.

Op de eigen mailserver staat zover alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@CasGas Ja, DJMaze in "Hotmail/Live/Office365 blokkeert e-mails" heeft er ook erg veel last van.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 834471

Als dit soort dingen je structureel hoofdpijn geven zou ik zoals @Jeoh aangeeft eens kijken naar partijen als mailchimp want die zijn daar de hele dag mee bezig.
Door spamfilters komen/massamailings zijn stiekem wel een beetje een vak apart, en of je dat doet via een random mailserver of een bekende dienst doet is daar wel een factor in.

Contact vinden bij Microsoft lijkt mij niet te doen zonder afdoende gewicht...die kunnen dit gewoon maken en blijven dit allicht zo gewoon zo doen. Ook als je mailserverconfiguratie en mailsoort/inhoud verder door een ringetje gehaald kan worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 29-03-2018 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
@Room42 Dat exact hetzelfde, weinig bemoedigend als ik het zo lees :(

@Ton Deuse Zoals gezegd is dat niet even te doen en kan simpelweg niet, het moet in eigen beheer blijven.

Ik heb zelf een vermoeden dat er te weinig mail die kant op gaat, waardoor wij geen goede score kunnen krijgen bij Microsoft zelf. Zoals in die andere topics ook is vermeld, je mail verdwijnt in een zwart gat, nergens in een spam filter/junk of zelfs maar een NDR erop, echte hopeloos.

Wat ik ook van @DJMaze lees gaat dit voorlopig dus niet opeens opgelost worden, ook wat @Operations had geschreven, daar voldoen wij ook aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 12:38
CasGas schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:56:
@Room42 Dat exact hetzelfde, weinig bemoedigend als ik het zo lees :(

@Ton Deuse Zoals gezegd is dat niet even te doen en kan simpelweg niet, het moet in eigen beheer blijven.

Ik heb zelf een vermoeden dat er te weinig mail die kant op gaat, waardoor wij geen goede score kunnen krijgen bij Microsoft zelf. Zoals in die andere topics ook is vermeld, je mail verdwijnt in een zwart gat, nergens in een spam filter/junk of zelfs maar een NDR erop, echte hopeloos.

Wat ik ook van @DJMaze lees gaat dit voorlopig dus niet opeens opgelost worden, ook wat @Operations had geschreven, daar voldoen wij ook aan.
(niet alles gelezen, maar hoop dat je hier wat aan hebt)
Je moet eens eventjes checken (geen idee hoe) of er oude inactieve hotmail accounts tussen zitten, MS gebruikt dit nl ook in hun spamfilter, als je blijft mailen naar inactieve accounts dan gaat MS je vanzelf als spam zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@Maaark goeie, moet Microsoft wel zeggen dat dit gebeurt.
Als ik een SMTP verbinding open om te testen zegt die niet dat het e-mailadres niet bestaat :(

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Ik ga dit topic volgen, heb ook emails wat af en toe niet aankomt. grrrr....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit heeft niet zoveel met PNS te maken, dus schopje naar IH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

DJMaze schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:04:
@Maaark goeie, moet Microsoft wel zeggen dat dit gebeurt.
Als ik een SMTP verbinding open om te testen zegt die niet dat het e-mailadres niet bestaat :(
Tuurlijk zegt 'ie wel dat het e-mailadres niet bestaat, dat is de SMTP 550 respons die je krijgt. Daarna zet je dat adres op je eigen blacklist, desnoods met een expiration date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@Jeoh ja, normaal kan je zo'n response krijgen.
Bij Microsoft krijg ik op één server wel die response, op een andere dus totaal niet.

Je kan het ook instellen.
Zo heb ik voor een hosting domein :blackhole: ingesteld.
Je krijgt dan helemaal geen 550 als je naar abacadabra@domainnaam.nl e-mailt.
De server zegt gewoon "ok" en stuurt de e-mail naar /dev/null
Dan weet de verzendende server dus helemaal niet of de e-mail wel aankomt.

[ Voor 54% gewijzigd door DJMaze op 29-03-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@CasGas ik ben weer een stapje verder DJMaze in "Hotmail/Live/Office365 blokkeert e-mails"
Verstuur jij ook soms e-mails waarbij de ontvangers eigenlijk alleen maar op "delete" klikken en niet op "reply"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Dit zelfde gebeurt ook met een relatief groot bedrijf als de RUG. Die wordt ook door het clubje Microsoft geblokt, zonder melding oid. Mail kan wel aankomen, met vertraging of gewoon helemaal verdwijnen. Door de techdesk is er achteraan gezeten, maar ze krijgen geen voet aan de grond. Lijkt erop dat ze bij Microsoft de vingers in de oren steken en doorgaan met hun eigen dingen.

Voor nu is het interne advies dan ook om bij MSN/Outlook/Hotmail er niet vanuit te gaan dat mail ook daadwerkelijk aankomt. Soms gaat het goed, maar vaak ook niet. Er is geen peil op te trekken hoe het mis gaat of wat er gebeurt. Belangrijke e-mail dus via andere adressen of per telefoon.

@DJMaze Er bestaat een edit-knop en een hele mooie tekst bij reactie plaatsen dat twee keer achter elkaar berichten plaatsen niet gewenst is. Misschien even om denken de volgende keer?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Ex Nunc schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:30:
Belangrijke e-mail dus via andere adressen of per telefoon.
Lastig als je een hotel reserveringssysteem runt voor meerdere hotels.
Ik kan niet tegen al die hotels zeggen dat ze geen Hotmail/Office/etc. adressen mogen accepteren (laat staan uitleggen waarom).
Ik kan niet bij een hotelreservering een foutmelding geven op het e-mail invoerveld dat het niet mag (veel mensen hebben niks anders dan een live/hotmail/msn account).

We zijn dus in gesprek met grote mail senders en die garanderen ook niks omdat ze het zelfde probleem tegen komen.... |:(

Het wordt natuurlijk alleen maar erger omdat Windows 10 vraagt om in te loggen met een MS account (of anders die aan te maken).

[ Voor 18% gewijzigd door DJMaze op 29-03-2018 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:58

Fiber

Beaches are for storming.

Als er echt niets aan te doen valt dan lijkt er volgens mij toch niets anders op te zitten dan je klanten (de ontvangers) te vragen over te stappen naar bijvoorbeeld Gmail... O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Fiber op 29-03-2018 17:42 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:57

BCC

Ik laat dat soort dingen altijd via sendgrid of mailgun lopen en dat werkt altijd. Ik ben bang dat heel veel van het whitelisten loopt via sociale connecties. Met de Gdpr zoek ik nog wel een alternatief.

[ Voor 24% gewijzigd door BCC op 29-03-2018 18:32 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 22:10
BCC schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 18:16:
Ik laat dat soort dingen altijd via sendgrid of mailgun lopen en dat werkt altijd. Ik ben bang dat heel veel van het whitelisten loopt via sociale connecties. Met de Gdpr zoek ik nog wel een alternatief.
Sendgrid is het eerste wat ik geprobeerd heb. Is zeker niet de oplossing, voor mij niet en meerdere hier geven aan dat het ook bij hun geen oplossing was/is.

Wat ik al eens eerder gezegd heb, het is echt een kwestie van geduld. Ik heb het bij 3 klanten voor elkaar gekregen. Maar er hoeft maar een ding niet te kloppen en je kunt wachten tot je een ons weegt (bijvoorbeeld het PTR record, die wordt vaak vergeten. Waarschijnlijk omdat die niet via DNS records maar via de ISP loopt).

[ Voor 25% gewijzigd door Operations op 29-03-2018 19:00 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
Hotmail is een b*tch. Ik heb er ook regelmatig last van.

Gisteren ineens op een blocklist bij hun. Niemand die daar achter komt, je mail gaat gewoon een zwart gat in. Geen enkele blacklist heeft problemen, alleen die van MS. Ook niet te debuggen.
En natuurlijk ook geen mogelijkheid om ergens een lookup te doen op die lijst.
Je komt er pas achter als je users gaan piepen. Heerlijk.. not

Via een support ticket erachter gekomen.... gelukkig

Microsoft geeft overigens het advies om van sender-score gebruik te maken.
Daarnaast is het standaard lijstje essentieel:
SPF, DKIM, DMARC, rDNS, headers goed, TLS enz.
Hello,
My name is ... and I work with the Outlook.com Deliverability Support Team.
Recent activity coming from your IP (141.x.x.x) has been flagged by our system as suspicious, causing your IP to become blocked. I have conducted an investigation into the emails originating from your IP space and have implemented mitigation for your deliverability problem. This process may take 24 - 48 hours to replicate completely throughout our system.
Please note that lifting the block does not guarantee that your email will be delivered to a user's inbox. However, here are some things that can help you with delivery:

• Join the Junk Mail Reporting Program (JMRP)
We believe that your recipients are the best indicator that the email you are sending is wanted. The JMRP program allows you to see which of your emails Outlook.com users have marked as junk or unwanted mail. Reviewing the results in JMRP will provide to the most direct information on what characteristics of your email, customers, and ultimately SmartScreen®, consider to be unwanted. This helpful feedback mechanism allows you to ensure that mails being sent from your IP are not resulting in negative feedback that could impact your sending reputation. Being vigilant about users who mark your e-mail as unwanted or the types of messages that are being marked as unwanted can help you keep mailing lists updated with only interested users and modify future campaigns. In addition, monitoring user complaints can help you identify unintended mail traffic or detect a potentially compromised account sending unwanted mail to your customers. Enroll at https://postmaster.live.com/snds/JMRP.aspx?wa=wsignin1.0.

• Join the Smart Network Data Services program (SNDS)
The SNDS program provides data about traffic seen originating from your registered IP, such as mail volume and complaint rates. The data is built from the log files of the inbound mail machines and other servers at Outlook.com and Microsoft and represents factual information about the traffic from your mail servers to Outlook.com users. This is a service that helps legitimate email senders work with their customers and partners to reduce spam originating from their IP. This program allows a sender to monitor the 'health' of their IPs. For more information about this free program refer to https://postmaster.live.com/snds/FAQ.aspx. To register, please go to http://postmaster.msn.com/snds/. (Tip: As part of the enrollment process, you are asked to sign the JMRP program agreement and then send a response to Support indicating that it has been signed. It's not uncommon for that step in the enrollment process to be missed.)
NOTE: The SNDS tool and/or enrollment in the JMRP will not allow emails from your mail servers to bypass our filters, these are in place to help legitimate companies deliver their emails to Outlook.com customers.

• Apply for the Sender Score Certified Mail program
If you are doing all the above and you continue to have deliverability issues, you may wish to consider joining the Sender Score Certified Mail Program, a third party program administered by Return Path, Inc. Many legitimate mailers and marketers have qualified and joined this program to improve mail deliverability and decrease email from being filtered to the Junk E-mail Folder. Sender Score (https://returnpath.com/so...ization/ip-certification/) is the only service to which we subscribe.
The troubleshooting steps in this email are recommendations only. Microsoft makes no guarantees that following these steps will guarantee deliverability to Hotmail, MSN, Outlook.com, or Live.com customers.
For more detailed information about best sending practices to Outlook.com users, please review the following white paper: http://download.microsoft...272fb/enhance_deliver.pdf
Sincerely,

Outlook.com Deliverability Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Jeoh schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:30:
Zorg er in ieder geval voor dat je SPF/DKIM/DMARC goed is ingesteld zodat het wat minder waarschijnlijk is dat je als spam gemarkeerd wordt, en zodat je ook weet wanneer je mails geweigerd worden.
Voor dat laatste zijn DMARC reports wel vereist, en Microsoft stuurt die vaker niet dan wel. Het laatste rapport dat ik ontvangen heb is alweer van oktober 2017.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09
Fiber schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:40:
Als er echt niets aan te doen valt dan lijkt er volgens mij toch niets anders op te zitten dan je klanten (de ontvangers) te vragen over te stappen naar bijvoorbeeld Gmail... O-)
Gmail is geen haar beter wat dat betreft hoor. Ook veel gedoe mee gehad, mails vanuit mailserver die bij Gmail continu in spam belanden. Ondanks kloppende SPF en de hele mikmak.

Uiteindelijk is het maar gissen waar het aan ligt.

Aan de ene kant wel goed dat Microsoft/Gmail zo streng is, niemand houdt van spam immers. Maar wel erg lastig om te achterhalen als beheerder waar het nou mis gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

DJSmiley schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 18:58:
Microsoft geeft overigens het advies om van sender-score gebruik te maken.
Ergo, reputatie is te koop.
ThinkPadd schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:16:
Gmail is geen haar beter wat dat betreft hoor. Ook veel gedoe mee gehad, mails vanuit mailserver die bij Gmail continu in spam belanden. Ondanks kloppende SPF en de hele mikmak.
Dan doet Gmail het dus toch beter. Bij Microsoft verdwijnt de mail in een zwart gat. Bovendien verstuurt Gmail wel DMARC reports.
Aan de ene kant wel goed dat Microsoft/Gmail zo streng is, niemand houdt van spam immers.
Goed? Het heeft weinig met spambestrijding te maken, het is willekeurig, niet transparant voor zowel ontvanger als gebruiker en er is geen opvolging mogelijk.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Gebruik een SMTP delivery service. Doen alsof dat niet mag is een beetje gek, want mail gaat sowieso al wel over meerdere MTA's voor dat het ergens aan komt, en daar heb je geen controle over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
Ik haat standaard reply's, Ik leg het hele verhaal uit per email waarbij ik duidelijk aangeef dat er geen error is of een ndr of iets, krijg je alsnog dit:
Hello,

My name is Punith and I work with the Outlook.com Sender Support Team.

I do not see anything offhand with the IPs: (x.x.x.x; x.x.x.x) that would be preventing your mail from reaching our customers.

For further queries please provide us with the exact error message [Error code along with the IP address] so that we could investigate further.

You may be able to find additional information on common delivery questions at the Outlook.com Postmaster Site found at http://postmaster.msn.com/ I would like to highlight some key areas that I believe are appropriate to your company.

· Outlook.com has created the Smart Network Data Services (SNDS) program. This is a service that helps legitimate email senders work with their customers and partners to reduce spam originating from their IP. To register, please go to http://postmaster.msn.com/snds/ This program allows a sender to monitor the 'health' of their IPs.

· Monitor user complaints. Outlook.com also has a sender complaint feedback loop program called the Junk Email Reporting Program (JMRP). Enrollment in this free program will benefit you as a sender as it will keep your email lists updated and populated with interested Outlook.com customers. This program will help you to remove those Outlook.com customers who do not want to receive emails from your company. If you are interested in joining this program, please visit https://postmaster.live.com/snds/JMRP.aspx?wa=wsignin1.0.
En dit is al de tweede keer dat ik daarop gereageerd heb met mijn verhaal, maar ze snappen gewoon het gewoon niet of doen net alsof. Echt heel frustrerend dit..

Voorlopig heb ik het probleem in ieder geval wel opgelost, maar ik weet zeker dat dit van tijdelijk aard is, aangezien dit nu de 3e keer is dat het zo is opgelost en dat het een X tijd later weer voor komt.

Dan is dit wat je namelijk terug krijgt:
Beste CasGas

We hebben de IP-adressen die u hebt ingediend onderzocht. De volgende tabel bevat de resultaten van ons onderzoek.

Meer informatie nodig
x.x.x.x;
We zijn er niet in geslaagd aan onze kant iets te identificeren dat zou verhinderen dat jouw e-mail bij Outlook.com klanten terecht komt.

Als je nog steeds problemen ondervindt met de bezorging, beantwoord dan alsjeblieft deze e-mail met een gedetailleerde beschrijving van het probleem dat je ondervindt, inclusief de specifieke foutmeldingen, en een agent zal dan contact met je opnemen.

Als dit een nieuwe IP space is, en je bent nog niet begonnen met het verzenden van e-mail aan Outlook.com gebruikers, beantwoord dan alsjeblieft deze e-mail en één van de medewerkers van ons ondersteuningsteam zal dan contact met je opnemen om verdere informatie te verzamelen.

Voorwaardelijk blokkering opheffen
x.x.x.x;
Ons onderzoek heeft aangetoond dat er momenteel geen actieve blokkades tegen de IP(s) zijn geplaatst, maar bepaalde berichten zijn wel gefilterd. We hebben bevestigd dat de IP(s) in aanmerking komen voor versoepeling van de huidig geplaatste blokkade, echter kunnen deze gekoppeld zijn aan lage dagelijkse verzendlimieten totdat zij een goede reputatie hebben opgebouwd. Houd er tevens rekening mee dat er geen garantie bestaat dat hiermee alle uitgaande mails zullen worden afgeleverd in het Postvak IN van de geadresseerde persoon.

De versoepelende afstemming van de blokkade zal normaliter binnen 24 - 48 uur volledig zijn doorgevoerd binnen ons systeem.

Indien je van mening bent dat je probleem hiermee niet is opgelost, kun je op dit e-mailbericht reageren zodat een van onze ondersteuningsmedewerkers de kwestie nader zal onderzoeken.
En vooral dit stuk staat mij gewoon niet aan:
Ons onderzoek heeft aangetoond dat er momenteel geen actieve blokkades tegen de IP(s) zijn geplaatst, maar bepaalde berichten zijn wel gefilterd. We hebben bevestigd dat de IP(s) in aanmerking komen voor versoepeling van de huidig geplaatste blokkade, echter kunnen deze gekoppeld zijn aan lage dagelijkse verzendlimieten totdat zij een goede reputatie hebben opgebouwd. Houd er tevens rekening mee dat er geen garantie bestaat dat hiermee alle uitgaande mails zullen worden afgeleverd in het Postvak IN van de geadresseerde persoon.
Wat moet ik daar nou mee? Ik kan daar toch niks mee, wat is versoepeling, wat verandert er dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 13:32

AlexAuto

Parttime Tweaker

Ik heb getwijfeld om in het draadje van @DJMaze te schrijven, maar omdat die de Anti-Spam gaan ontrafelen doe het toch even hier.

Helaas ben ik ook bekend met de problemen die hier worden genoemd. Nee, ik word er ook niet vrolijk van en ben - vanwege een evenement - bang dat de server door een of ander SPAM flutmailtje weer op de MS blacklist gaat, waardoor bedrijfsprocessen in de soep lopen. Ik heb al vernomen (via deelnemers op Facebook) dat (ingestelde) autoresponder vaak niet overkomt, maar gelukkig nog niet dat 'reacties op e-mail' worden gemist. Dat scheelt al wel.

Een SenderScore van 100 is helaas geen garantie dat alle mailberichten overkomen.

@DJMaze gaf in zijn draadje aan: 'Laat je klanten NOOIT een forwarder instellen!'. Dat lijkt ook een mooi uitgangspunt om klanten te forceren mail op de server te beheren. Ook goed met GDPR in aantocht.

Als je veel inkomende SPAM te verwerken krijgt, dan zou je in Postfix - naast de gebruikelijke blacklists - de check 'reject_unknown_client_hostname' kunnen activeren, maar dan moet je handmatig achter de legitieme senders aan die hun PTR niet juist hebben staan. Dat zijn vaak de bedrijven die de melding niet begrijpen en blijven ignoren. Die zet je dan weer op de handmatige accepteren-lijst.

Mocht ik een volgende keer op de blacklist komen, dan zal ik de IP-blok beheerder vragen of die een naburige host/klant heeft die de boel verziekt. Wellicht een tip om bij stil te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
AlexAuto schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:19:
.... Als je veel inkomende SPAM te verwerken krijgt, ....
Mijn servers maken op het moment overuren door spam die afkomstig is van de outlook.com servers.
Alle hotmail/live/outlook/office365 e-mails belanden nu regelmatig in de spam folders |:(
Er zit ergens een gat bij Microsoft (wat ik al had aangekaart bij Office365 professionals), maar we krijgen niemand in Redmond te spreken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-06 17:59

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb hier regelmatig mee te maken en het is een ramp.
Microsoft is heel erg maar andere grote jongens, zoals Google, kunnen er ook wat van.
Er is een hand vol grote bedrijven die elkaar onderling hebben gewhitelist en de rest van de wereld heeft pech. Zolang ze die macht hebben zullen ze het doen, want het is vooral in het voordeel van hun eigen klanten en de problemen komen bij de concurrent terecht.
Dat geldt niet alleen voor e-mail maar voor alle grote cloud producten van de reuzen. Menselijk contact wordt zo veel mogelijk vermeden, want dat is maar duur. De arrogante aanname is dat ieder probleem altijd jouw probleem is. Voor miljoenen mensen werkt het toch, dan moet het wel aan jouw systeem liggen...

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DJMaze schreef op woensdag 4 april 2018 @ 18:12:
[...]

Mijn servers maken op het moment overuren door spam die afkomstig is van de outlook.com servers.
Alle hotmail/live/outlook/office365 e-mails belanden nu regelmatig in de spam folders |:(
Er zit ergens een gat bij Microsoft (wat ik al had aangekaart bij Office365 professionals), maar we krijgen niemand in Redmond te spreken :p
"Ja, maar bij Office365 is dat verleden tijd", sprak de sales dude van MS :P

Ik blijf erbij dat die SmartScreen van MS gewoon te gevoelig is voor externe mail, niet gehost in Office365 bubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-04 10:20
Wij hadden met een applicatie van ons net hetzelfde probleem.

Na talloze mails heen en weer met Microsoft hebben we er uiteindelijk niets anders op gevonden dan mailadressen met domain @hotmail, @live, @msn, @outlook, @windowslive of mx record mail.protection.outlook.com via Mandrill te verzenden en de rest gewoon via onze servers. 8)7
Pagina: 1