Hoe werkt vrijwilligerswerk? Ik wil me oa met open sollicitaties aanbieden als vrijwilliger onder het mom van 'eerst geven, dan nemen'. Wil mijn kansen vergroten en laten zien wat ik kan.
Zit met een paar specifieke vragen:
Zit met een paar specifieke vragen:
- Hoe groot is de kans dat, als ik mezelf aanbied als vrijwilliger bij een klein (commercieel) bedrijf, die werkgever ook echt bereid is een vrijwilliger aan te nemen? (even los van mijn CV). Wat zijn zijn voor- en nadelen? Zitten bedrijven per definitie altijd te springen om een vrijwilliger? Niets mooier dan iemand die gratis meehelpt het bedrijf te verbeteren, nietwaar? Of werkt het niet zo
- Ik zie een leuke vrijwilligersvacature, maar er wordt gevraagd naar marketing- en communicatieskills, nu heb ik daar geen ervaring mee, maar marketing spreekt me zeer aan. Ik werk immers in de online marketing. Zij zoeken iemand die een marketing- en communicatiestrategie op kan tuigen en ter uitvoering kan brengen. Wat nou, als ik dit graag wil, of in ieder geval op z'n minst wil ervaren of dit bij mij past (welke gevoelens dat bij mij losmaakt), maar er zelf totaal geen ervaring in heb. Moet ik het dan gewoon maar proberen? Of toch eerst focussen op een (korte) opleiding?
- En wat te doen als je geen geld hebt voor een opleiding? (zit tijdelijk in de bijstand en de sociale dienst lijkt niets in te zien in opleiding voor mij). Welke alternatieve manieren zijn er dan nog om aan een opleiding te doen?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2018 13:21 . Reden: aanvulling ingetypt ]