Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe werkt vrijwilligerswerk? Ik wil me oa met open sollicitaties aanbieden als vrijwilliger onder het mom van 'eerst geven, dan nemen'. Wil mijn kansen vergroten en laten zien wat ik kan.

Zit met een paar specifieke vragen:
  • Hoe groot is de kans dat, als ik mezelf aanbied als vrijwilliger bij een klein (commercieel) bedrijf, die werkgever ook echt bereid is een vrijwilliger aan te nemen? (even los van mijn CV). Wat zijn zijn voor- en nadelen? Zitten bedrijven per definitie altijd te springen om een vrijwilliger? Niets mooier dan iemand die gratis meehelpt het bedrijf te verbeteren, nietwaar? Of werkt het niet zo 8)7
  • Ik zie een leuke vrijwilligersvacature, maar er wordt gevraagd naar marketing- en communicatieskills, nu heb ik daar geen ervaring mee, maar marketing spreekt me zeer aan. Ik werk immers in de online marketing. Zij zoeken iemand die een marketing- en communicatiestrategie op kan tuigen en ter uitvoering kan brengen. Wat nou, als ik dit graag wil, of in ieder geval op z'n minst wil ervaren of dit bij mij past (welke gevoelens dat bij mij losmaakt), maar er zelf totaal geen ervaring in heb. Moet ik het dan gewoon maar proberen? Of toch eerst focussen op een (korte) opleiding?
  • En wat te doen als je geen geld hebt voor een opleiding? (zit tijdelijk in de bijstand en de sociale dienst lijkt niets in te zien in opleiding voor mij). Welke alternatieve manieren zijn er dan nog om aan een opleiding te doen?
Jullie bijdrage aan dit topic wordt zeer gewaardeerd. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2018 13:21 . Reden: aanvulling ingetypt ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 09:34
Ik vrees dat je je kansen er niet mee vergroot. Tenzij je een goed argument kan aangeven waarom jij iets zou kunnen bijdragen aan het bedrijf.
Hangt ook heel erg van de sector af denk ik, zo ver gaat mijn ervaring niet. Maar zoals ik het mij nu voorstel zoek je eigenlijk een plaats om ervaring op te doen en is jouw tegenprestatie dat je bereid bent dit gratis te doen. Een werkgever gaat dat redelijk snel vertalen naar "ik zoek gratis opleiding".

Dus ik denk dat je betere kans maakt om effectief te solliciteren naar jobs die je die mogelijkheid on-the-job aanbieden. Zo kom je eerder in een win-win situatie voor jou en de werkgever.
Je spreekt ook over een vacature waarin je geinteresseerd bent, ga er gewoon voor. Werkgevers weten ook heus wel wat ze doen als ze zo'n vacature plaatsen. Dat je solliciteert wilt ook niet zeggen dat ze automatisch voor jou gaan kiezen, doen ze het wel, des te beter voor jou! Ga je op je bek? Ook niet echt een probleem want je gaat sowieso een ervaring rijker zijn en in het slechtste geval kom je terug in de situatie waar je nu in zit.
Ik weet dat het niet simpel is maar je zit al veel te veel stappen vooruit te denken, je denkt aan je prestaties en je bijdrages aan een bedrijf terwijl je nog geen job hebt. Denk in de eerste plaats aan jezelf en niet aan scenarios voor de werkgever, stap 1 is nu ergens kunnen beginnen en dan moet je het vanaf daar bekijken voor stap 2. Stap 2 is zorgen dat je er kan blijven.

[ Voor 39% gewijzigd door zwiep op 23-03-2018 13:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Veel bedrijven zullen nooit een onbetaalde medewerker aannemen want dat kan eigenlijk alleen maar problemen opleveren. Je werkt dan immers zonder (minimum)loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zwiep schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:25:
Ik vrees dat je je kansen er niet mee vergroot. Tenzij je een goed argument kan aangeven waarom jij iets zou kunnen bijdragen aan het bedrijf.
Hangt ook heel erg van de sector af denk ik, zo ver gaat mijn ervaring niet. Maar zoals ik het mij nu voorstel zoek je eigenlijk een plaats om ervaring op te doen en is jouw tegenprestatie dat je bereid bent dit gratis te doen. Een werkgever gaat dat redelijk snel vertalen naar "ik zoek gratis opleiding".

Dus ik denk dat je betere kans maakt om effectief te solliciteren naar jobs die je die mogelijkheid on-the-job aanbieden. Zo kom je eerder in een win-win situatie voor jou en de werkgever.
Kansen vergroten:
Als ik 3 tot 6 maanden vrijwilligerswerk doe voor een bedrijf, waar ik uiteindelijk terecht wil komen (voor wil werken), dan vergroot ik mijn kansen toch als ik gratis laat zien wat ik kan? Meer kans op een contract, nietwaar? Uiteraard kan ik goed beargumenteren waarom ik zou willen bijdragen. Mijn motivatie staat op mijn CV en licht ik mondeling toe.

Ervaring opdoen:
Ik zoek vooral naar werk binnen het vakgebied waar ik al jarenlang ervaring mee heb. Die vrijwilligersvacature kwam ik toevallig tegen en houd in dat ik sites moet verbeteren, maar ook offline marketing en communicatie. Dat laatste lijkt mij interessant om ernaast/erbij te doen, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

On the job:
Dit past niet bij mijn persoonlijkheid. Ik ga kantoorwerk sterk uit de weg. Ik wil alleen vanuit huis werken en specifiek op zoek naar werkgevers die daar toestemming voor verlenen.

Bedankt voor jouw reactie. Heb de aanpassing ook gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:27

Rmg

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:20:
  • Hoe groot is de kans dat, als ik mezelf aanbied als vrijwilliger bij een klein (commercieel) bedrijf, die werkgever ook echt bereid is een vrijwilliger aan te nemen? (even los van mijn CV). Wat zijn zijn voor- en nadelen? Zitten bedrijven per definitie altijd te springen om een vrijwilliger? Niets mooier dan iemand die gratis meehelpt het bedrijf te verbeteren, nietwaar? Of werkt het niet zo 8)7
  • Ik zie een leuke vrijwilligersvacature, maar er wordt gevraagd naar marketing- en communicatieskills, nu heb ik daar geen ervaring mee, maar marketing spreekt me zeer aan. Ik werk immers in de online marketing. Zij zoeken iemand die een marketing- en communicatiestrategie op kan tuigen en ter uitvoering kan brengen. Wat nou, als ik dit graag wil, of in ieder geval op z'n minst wil ervaren of dit bij mij past (welke gevoelens dat bij mij losmaakt), maar er zelf totaal geen ervaring in heb. Moet ik het dan gewoon maar proberen? Of toch eerst focussen op een (korte) opleiding?
  • En wat te doen als je geen geld hebt voor een opleiding? (zit tijdelijk in de bijstand en de sociale dienst lijkt niets in te zien in opleiding voor mij). Welke alternatieve manieren zijn er dan nog om aan een opleiding te doen?
1. Ik denk dat het het belastingtechnisch/wettelijk allemaal vrij lastig is om een vrijwilliger aan het werk te hebben in een commercieel bedrijf. Een staigair aannemen die niet aan een onderwijsinstelling vast zit idem.

2. Zeker met een vacature waar ze vragen naar een vrijwilliger zou ik de stoute schoenen aantrekken en toch reageren. Een enthousiaste vrijwilliger zonder ervaring is beter dan niets, en iemand met een afgeronde opleiding in die richting zit meestal niet te wachten om voor niets aan de slag te gaan.

3. Online leren, coursera, lynda, edx, udemy. In ieder geval genoeg mogelijkheden om gratis bij te leren.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:33:
[...]

Kansen vergroten:
Als ik 3 tot 6 maanden vrijwilligerswerk doe voor een bedrijf, waar ik uiteindelijk terecht wil komen (voor wil werken), dan vergroot ik mijn kansen toch als ik gratis laat zien wat ik kan? Meer kans op een contract, nietwaar? Uiteraard kan ik goed beargumenteren waarom ik zou willen bijdragen. Mijn motivatie staat op mijn CV en licht ik mondeling toe.

Ervaring opdoen:
Ik zoek vooral naar werk binnen het vakgebied waar ik al jarenlang ervaring mee heb. Die vrijwilligersvacature kwam ik toevallig tegen en houd in dat ik sites moet verbeteren, maar ook offline marketing en communicatie. Dat laatste lijkt mij interessant om ernaast/erbij te doen, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

On the job:
Dit past niet bij mijn persoonlijkheid. Ik ga kantoorwerk sterk uit de weg. Ik wil alleen vanuit huis werken en specifiek op zoek naar werkgevers die daar toestemming voor verlenen.
Waarom ga je dit niet op ZZP basis proberen? dan kan je desnoods voor je eerste opdrachten ook een extra laag tarief hanteren om een portfolio te vullen.

[ Voor 23% gewijzigd door Rmg op 23-03-2018 13:35 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Vrijwilligerswerk is iets anders dan onbetaald werk verrichten.
Vrijwilligers hebben ook rechten en plichten. Een werkgever zal niet zomaar iemand onbetaald aan het werk zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Homeland schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:27:
Veel bedrijven zullen nooit een onbetaalde medewerker aannemen want dat kan eigenlijk alleen maar problemen opleveren. Je werkt dan immers zonder (minimum)loon.
Huh? Wat bedoel je specifiek? Bij een vrijwilliger of stagiair is toch (haast) nooit sprake van loon? Waarom precies, kan dit alleen maar problemen opleveren? (En waarom geen oplossingen?)

Bedoel je de arbeidsrechtelijke risico's of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoNoS schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:35:
Vrijwilligerswerk is iets anders dan onbetaald werk verrichten.
Vrijwilligers hebben ook rechten en plichten. Een werkgever zal niet zomaar iemand onbetaald aan het werk zetten.
Duidelijk! Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:37:
[...]

Huh? Wat bedoel je specifiek? Bij een vrijwilliger of stagiair is toch (haast) nooit sprake van loon? Waarom precies, kan dit alleen maar problemen opleveren? (En waarom geen oplossingen?)

Bedoel je de arbeidsrechtelijke risico's of iets?
Arbeidsrechterlijk inderdaad. Een stagiair moet ingeschreven staan bij een erkende onderwijsinstelling om stage te kunnen lopen. Vrijwilligers zijn mogelijk bij ANBI's (non-profit/goed doel) en niet zomaar bij commerciele organisaties/bedrijven omdat ze dan (mogelijk) een betaalde functie innemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1. Ik denk dat het het belastingtechnisch/wettelijk allemaal vrij lastig is om een vrijwilliger aan het werk te hebben in een commercieel bedrijf. Een staigair aannemen die niet aan een onderwijsinstelling vast zit idem
.
Duidelijk, dan is die vraag wel beantwoord! Bedankt!
2. Zeker met een vacature waar ze vragen naar een vrijwilliger zou ik de stoute schoenen aantrekken en toch reageren. Een enthousiaste vrijwilliger zonder ervaring is beter dan niets, en iemand met een afgeronde opleiding in die richting zit meestal niet te wachten om voor niets aan de slag te gaan.
Helemaal gelijk in! Goede mindset.
3. Online leren, coursera, lynda, edx, udemy. In ieder geval genoeg mogelijkheden om gratis bij te leren.
Dank voor de tip! Ik ken Lynda.com, dat is een fantastische site. Probleem is dan wel, hoe toon ik mijn kennis aan? De certificaten zijn nutteloos. Als je alle video's snel doorspoelt tot het einde, zonder deze te hebben bekeken, heb je al een certificaat! Dat papiertje is niets waard.
Waarom ga je dit niet op ZZP basis proberen? dan kan je desnoods voor je eerste opdrachten ook een extra laag tarief hanteren om een portfolio te vullen.
Ja, zou leuk zijn alleen is niet mogelijk in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 09:34
[...]

Kansen vergroten:

Ervaring opdoen:

On the job:

Bedankt voor jouw reactie. Heb de aanpassing ook gelezen.
Ok, sorry, dan had ik je vraag verkeerd begrepen.
Je kan voor een deel toch wel uit gaan van de ervaring die je al hebt. Dat is altijd mooi.
Situeert het probleem zich in dit geval niet meer met de laatste vereiste die je daar stelt, uitsluitend van thuis uit werken? Er zullen niet veel werkgevers of klanten van werkgevers zijn die vanaf dag 1 zo veel vertrouwen zullen tonen.
Ik sluit me aan bij @Rmg dat je het dan maar als ZZP'er moet proberen. Maar dat vereist wel dat je al het een en het ander bewezen hebt, en waarschijnlijk ook wat startkapitaal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Homeland schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:39:
[...]

Arbeidsrechterlijk inderdaad. Een stagiair moet ingeschreven staan bij een erkende onderwijsinstelling om stage te kunnen lopen. Vrijwilligers zijn mogelijk bij ANBI's (non-profit/goed doel) en niet zomaar bij commerciele organisaties/bedrijven omdat ze dan (mogelijk) een betaalde functie innemen.
TOP! Ook duidelijk nu. Kijk, dat helpt wel, die input. Dan weet ik in ieder geval op voorhand waar ik me niet op moet focussen. Ik ga even likes uitdelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Beste TS,

Als eerste, goed(!) dat je zélf initiatieven neemt om uit de bijstand te komen! Maar ik zie ook dat je een aantal 'wensen' hebt, die waarschijnlijk zeer begrijpelijk zijn, maar wat lastiger liggen bij veel werkgevers en, mogelijk, de afdeling Sociale Zaken...

Als eerste, volgens mij ben je niet op zoek naar 'vrijwilligerswerk' maar naar een stage. Informeer eens bij de afdeling Sociale Zaken of je wél stage mag lopen en aan welke voorwaarden jij én de werkgever (=stagebedrijf) moeten voldoen. Een stage kán je kansen op de arbeidsmarkt vergroten en een aantal gemeenten gingen hier (in het verleden) mee akkoord, ook met stages bij commerciële partijen.
<<knipperdeknip>>
......... Ik wil alleen vanuit huis werken en specifiek op zoek naar werkgevers die daar toestemming voor verlenen......
<<knipperdeknip>>
Nogmaals, ik heb geen enkel idee waarom je vanuit huis wilt werken, dat is ook mijn zaak niet. Het betekent echter wél dat je de vijver van mogelijke werkgevers minimaliseert. AFAIK zijn er veel werkgevers die het prima vinden als je een deel van de week thuiswerkt, maar het lijkt mij dat een medewerker die zich bezighoudt met de marketing en communicatie tenminste een fors deel van zijn dienstbetrekking op het bedrijf aanwezig is, al is het alleen maar om met collega's, formeel maar ook informeel (bij de koffieautomaat) te kunnen overleggen.

Succes!

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:27

Rmg

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:43:
[...]
Dank voor de tip! Ik ken Lynda.com, dat is een fantastische site. Probleem is dan wel, hoe toon ik mijn kennis aan? De certificaten zijn nutteloos. Als je alle video's snel doorspoelt tot het einde, zonder deze te hebben bekeken, heb je al een certificaat! Dat papiertje is niets waard.
Tjah dat blijft altijd een dingetje, ook met offline cursussen. Jij wil graag zelfstandig werken dus dan zul je ook moeten laten zien dat je dat kan, een regel in je CV met "zelf studie xyz" en dan een portfolio waar je naar kan wijzen is al een begin.

Als het je primaire werkzaamhederen zijn en je alleen doorskipt naar het einde en dan op je CV komen ze daar wel achter in je proeftijd en zal dat consequenties hebben.

Zijn het niet je primaire werkzaamheden dan boeit het ook wat minder, leuk dat je een cursus fotografie/html/c# hebt gedaan maar als het niet je dagelijkse werk is dan ga je daar niet op aangenomen worden maar ook niet op afgerekend in je proeftijd zegmaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:13
soms zijn er wel eens van de werkervaringsplekken. Kun je tegen een stagevergoeding of iets meer een aantal maanden ervaring opdoen zodat dat ook je cv wat meer vult.

maar mocht je net klaar zijn met een studie is mogelijk een traineeship veel waardevoller....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgt nog een (uitgebreide) reactie op de bovenste 3 bijdragen, maar i.v.m. tijdgebrek/focus, alvast een reactie op:
Nogmaals, ik heb geen enkel idee waarom je vanuit huis wilt werken, dat is ook mijn zaak niet. Het betekent echter wél dat je de vijver van mogelijke werkgevers minimaliseert. AFAIK zijn er veel werkgevers die het prima vinden als je een deel van de week thuiswerkt, maar het lijkt mij dat een medewerker die zich bezighoudt met de marketing en communicatie tenminste een fors deel van zijn dienstbetrekking op het bedrijf aanwezig is, al is het alleen maar om met collega's, formeel maar ook informeel (bij de koffieautomaat) te kunnen overleggen
.

Ja, dat klopt. Maar via een ander topic op dit forum heb ik vernomen dat er, inderdaad zoals je aangeeft, ook werkgevers zijn die vanuit huis werken geen probleem vinden, zolang de deadlines maar worden behaald. Ik ben nou eenmaal geen kantoorttype: heb geen gespreksstof (echt gewoon minder dan 5%), ben heel stil, rustig, geconcentreerd, heel serieus. Dit gaat storen, irriteren! (aan beide kanten).

En kantoorwerk haalt mijn innerlijke energie omlaag; ik vind het saai. Verder is er geen enkele vrijheid. Je kan niet even naar buiten lopen wanneer je dat wilt (alleen/vooral tijdens pauzes). Er is niets wat mij aanspreekt aan kantoorwerk.

Contact met collega's? Periodieke meetings. En online contact, bijvoorbeeld via een intranet. Overleggen kan toch altijd per mail/telefoon? Eventueel face-to-face wanneer nodig. Werk al jaren zo.

Ja, het vinden van een werkgever die het toestaat om alleen vanuit huis te werken, zal niet eenvoudig zijn. Het is wel zo, als ik verplicht op kantoor moet werken, ik dan niet de richting in ga waar ik heen zou willen. Dan ga ik focussen op fysiek werk. Geen kantoor in ieder geval! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:36:
Volgt nog een (uitgebreide) reactie op de bovenste 3 bijdragen, maar i.v.m. tijdgebrek/focus, alvast een reactie op:

[...]
.

Ja, dat klopt. Maar via een ander topic op dit forum heb ik vernomen dat er, inderdaad zoals je aangeeft, ook werkgevers zijn die vanuit huis werken geen probleem vinden, zolang de deadlines maar worden behaald. Ik ben nou eenmaal geen kantoorttype: heb geen gespreksstof (echt gewoon minder dan 5%), ben heel stil, rustig, geconcentreerd, heel serieus. Dit gaat storen, irriteren! (aan beide kanten).

En kantoorwerk haalt mijn innerlijke energie omlaag; ik vind het saai. Verder is er geen enkele vrijheid. Je kan niet even naar buiten lopen wanneer je dat wilt (alleen/vooral tijdens pauzes). Er is niets wat mij aanspreekt aan kantoorwerk.

Contact met collega's? Periodieke meetings. En online contact, bijvoorbeeld via een intranet. Overleggen kan toch altijd per mail/telefoon? Eventueel face-to-face wanneer nodig. Werk al jaren zo.

Ja, het vinden van een werkgever die het toestaat om alleen vanuit huis te werken, zal niet eenvoudig zijn. Het is wel zo, als ik verplicht op kantoor moet werken, ik dan niet de richting in ga waar ik heen zou willen. Dan ga ik focussen op fysiek werk. Geen kantoor in ieder geval! 8)7
Gespreksstof krijg je vanzelf. Je leert je collega's vanzelf wat kennen door te praten over dagelijkse zaken. En heb je geen behoefte om te praten, zet een koptelefoontje op en klaar.

Vrijheid is er genoeg, het is wat je er zelf van maakt. Wil jij een wandeling maken? Mijn werkgever vindt dat prima. Zolang je je uren maar maakt en er bent op de belangrijke momenten. Er zijn collega's die graag koffie halen bij een koffiezaakje in de buurt, prima. Een ander gaat tijdens z'n lunchpauze liever wandelen. Ik heb zelf ADD en ze vinden het zelfs prima dat ik af en toe even een kort puzzelspelletje doe om m'n concentratie terug te krijgen. Jouw idee wat je niet aanspreekt is niet realistisch, hoeveel ervaring heb je met kantoorwerk?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:24

Ardana

Moderator General Chat

Mens

[...]
.

Voor iemand die kennelijk zo weinig werkervaring en ditto CV hebt, heb je wel erg hoge eisen.

Leuk dat je het saai vind en geen vrijheid ervaart, maar wat maakt jou zo uitzonderlijk dat daar bij jou wel rekening mee gehouden moet worden, en bij honderdduizenden andere werknemers niet?

Je zegt dat je al jaren zo werkt, maar kennelijk niet, anders zou je nu niet in de bijstand zitten.

Vrijwilligerswerk is voor non-profit organisaties, voor het algemeen belang. Stage kan, mits juridisch dichtgetimmerd, als je een opleiding volgt. Werkervaringsplek kan, mits juridisch dichtgetimmerd, vanuit een uitkering. Dat zijn simpelweg de limieten waarbinnen je je moet begeven.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:48
Homeland schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:27:
Daar is de vrijwilligersvergoeding voor bedacht. Wij hebben ongeveer 300 vrijwilligers in het bedrijf dus het kan prima.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
HKLM_ schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 06:46:
[...]

Daar is de vrijwilligersvergoeding voor bedacht. Wij hebben ongeveer 300 vrijwilligers in het bedrijf dus het kan prima.
Maar dan werk je bij een non-profit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

[...]
.

Maar qua werk: Als jij thuis kantoorwerk doet, dan is het nog steeds kantoorwerk. Het is niet omdat je het thuis doet het een ander type werk is.
Of jij je gaat irriteren aan mensen om je heen kan ik natuurlijk geen uitspraak over doen. Wij hebben op de werkvloer er ook wel een enkeling die erg stil is en gewoon zijn werk doet. Dat levert iig van onze kant geen enkel probleem, degene die meer willen kletsen doen dat met elkaar. Als iemand buiten de pauze om (die sowieso niet vast ligt) even een wandelingetje wil maken zal ook niemand daar problemen mee hebben.

Thuiswerken is ook geen probleem, maar permanent zal niet geaccepteerd worden.

En eerlijk is eerlijk, ik ken via via iemand die via zijn constructie wel aan een baan is gekomen. Maar ik vind gevangenisstraf niet onredelijk voor werkgevers die aan zulk soort dingen doen, want het is mijn inziens gewoon uitbuiting. Je hebt ook van die werkgevers die juist zoveel mogelijk 'stagaires' laten komen, buiten omleidingen om, en na een half jaar worden die weer door de volgende vervangen, en die krijgen echt geen contract daarna aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ach ja, in de GGZ is dit sinds een paar jaar heel normaal hoor. Werkervaringsplekken heten ze dan. Je krijgt geen loon, geen reiskostenvergoeding, geen pensioenopbouw, niks. Maar, je bent wel verantwoordelijk voor het wel en wee van geesteszieke clienten :-) Elke 3 maanden krijg je dan verlenging. En na 3x (of nu 2x?) moet je even 6 maanden wegblijven. Effectief een 0 uren contract, maar je mag geen uren schrijven :D

Als de centen krap zijn worden de managers creatief. Een manager heeft het liefst zo min mogelijk gezeik aan z'n hoofd, dus als een bedrijf prima mensen kan betalen is het heel veel moeite om uit te gaan dokteren om iemand een uitzonderingspositie te geven (immers, je wijkt af van de norm). Ik denk dat als je jezelf aanbied in branches waar men het al krap heeft dat het makkelijker gaat dan in een 'rijkere' sector.

[ Voor 10% gewijzigd door armageddon_2k1 op 24-03-2018 10:20 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als er geen werkgever is die mij uitsluitend thuis laat werken, moet er een payroller tussen gezet worden, anders is het niet mogelijk en moet ik toch fysiek werk doen. Een payrollbedrijf treedt dan op als werkgever.

De kans dat ik op kantoor ga is gewoon erg klein. Er zijn teveel bezwaren.

En het vinden van een geschikte baan betekent overigens niet: gewoon doen zoals alle anderen het doen. Het betekent: vind een zo goed mogelijke match, zodat je gelukkig wordt van je werk. En voor mij is dat een combi tussen 'denkwerk' en fysiek werk. Zo nodig alleen het 'denkwerk'. Heb hier al ruim 7 jaar ervaring mee overigens, dus ervaring is niet het probleem.

Ik zal op alle reacties ingaan, maar ben mijn tijd aan het managen (moet vele dingen tegelijkertijd), dus doe ik dit zo snel als mogelijk. Hoop op jullie begrip hiervoor. Hartelijk dank voor jullie reacties.

https://www.jobpersonalit...mercieel%20medewerker.jpg
http://blog.9rules.com/wp...working-in-the-office.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2018 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Of een werkgever je direct betaald of via een payroller maakt echt niet uit op de vraag of die werkgever er akkoord mee gaat dat je permanent thuis werkt. Er zijn er die het goed vinden, maar dat is een enorm kleine minderheid.

En als je daar goede redenen voor hebt, oké. Maar degene die je hier hebt gegeven vond ik niet erg sterk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:26
Daarnaast, je zit in de bijstand, maar je stelt eisen alsof je de meest gewilde werknemer van het land bent. Alle dagen thuiswerken en alleen met meetings aanwezig zijn, daar gaan maar weinig werkgevers in mee. Ik merk het in het team waarin ik werk al, als ik thuis werk (of iemand anders), dan is er gewoon compleet geen zicht op hoe het werk verloopt, of er problemen zijn, en als die er blijken te zijn, is het oplossen een stuk lastiger omdat je niet even naast elkaar kan gaan zitten. Daar kan geen mail of telefoon of wat dan ook tegenop.

Misschien ben je niet het type dat 5x8 uur achter elkaar op kantoor te zitten, maar zoek dan een werkgever waar 1-2 dagen thuiswerken een optie is, of waar je parttime kan werken (5x6 uur bijvoorbeeld). Of zoek iets dat geen kantoorbaan is. Maar kom niet met bizarre eisen terwijl je eigenlijk helemaal niet in een positie zit waarin je zulke eisen kan stellen.

En om even op jouw oorspronkelijke vraag terug te komen: Nee, dit gaat je niet helpen. Want dan heb jij je dingetje gedaan, en hebben ze geen werk meer voor je. Ben je dus een paar maanden verder, niet beschikbaar geweest voor echte banen, en ben je weer terug bij af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Als je echt op zoek bent naar vrijwilligerswerk zou ik deze website bezoeken: https://www.nlvoorelkaar.nl/

Misschien is er zelfs voor het dorp/de stad waar je woont een eigen website. (Almelo heeft bijvoorbeeld Almelovoorelkaar)

[ Voor 10% gewijzigd door vuurtjih op 24-03-2018 14:53 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:39
Denk dat TS onderschat waarom het zo belangrijk is waarom je regelmatig op kantoor moet zijn.(zeker als je net nieuw bent)

Je netwerk opbouwen, mensen leren kennen etc is belangrijk als je wat langer wil blijven werken waar je zit.

Wel opmerkelijk dat iemand die in de commucatie/marketing zit of wil gaan werken dit niet door heeft

Vrijwilligerswerk is niet de oplossing voor TS...ik denk dat TS naar zijn mentaliteit moet kijken.

De eisen die TS stelt zijn vaak alleen mogelijk als je in een vakgebied zit waar veel vraag naar is...aangezien TS in de bijstand zit lijkt me dit niet het geval.

Heeft de sociale dienst geen trainingen voor dit soort situaties? Heb het idee dat dit TS best zal helpen

[ Voor 8% gewijzigd door descon op 24-03-2018 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Misschien dat ik er overheen lees (zo ja, sorry), maar waarom wil je vrijwilligerswerk in plaats van reguliere betaalde arbeid doen?

Ik kan me heel veel redenen verzinnen om vrijwilligerswerk te doen, maar over het algemeen is dat voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt óf voor mensen die naast hun reguliere werk, onbezoldigd iets voor de maatschappij willen doen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
unezra schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 15:27:
Misschien dat ik er overheen lees (zo ja, sorry), maar waarom wil je vrijwilligerswerk in plaats van reguliere betaalde arbeid doen?

Ik kan me heel veel redenen verzinnen om vrijwilligerswerk te doen, maar over het algemeen is dat voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt óf voor mensen die naast hun reguliere werk, onbezoldigd iets voor de maatschappij willen doen.
Ik gok er op dat TS wil bewijzen dat zijn manier zal werken met zoveel mogelijk thuiswerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JEETJE, wat een commentaar allemaal! Ik lees ontzettend veel aannames die ik vervolgens weer (waar nodig) moet gaan ontkrachten. Wat een werk. Misschien moet dit wel mijn vrijwilligersbaan worden! : vragen stellen en ingaan op reacties. Hoe dan ook, vind de betrokkenheid wel leuk. Word gewaardeerd.

Voor nu, ben ik nog op zoek naar vrijwilligers vrijwilligersvacatures. Ik zou HEEL GRAAG voor VOEDSELBANKEN (daar heb ik affinitieit mee, gevoel bij, vind het een interessant onderwerp) willen werken en zit dus in de website-verbetering. Nu, zie ik dat sommige voedselbanken al goede sites hebben. Weet iemand WAT ik allemaal vrijwillig kan doen op het gebied van online eventueel i.c.m. sites. Misschien goede informatieve teksten leren schrijven en deze op andere, gerelateerde sites plaatsen (vragen of deze geplaatst mogen worden). WAT zou ik qua online allemaal kunnen doen voor bijvoorbeeld een voedselbank. Promotie? Want ik DENK dat ik mijn focus moet gaan verbreden, om binnen een redelijke termijn vrijwilligerswerk te vinden. Ideeen zijn welkom. Social media twijfel ik nog over. Ben leergierig op het gebied van online dus brand maar gerust helemaal los.

"Maar degene die je hier hebt gegeven vond ik niet erg sterk".
Zijn ook niet alle redenen. Weet je, ik ben ook maar een mens. En zoek alleen naar een baan waar ik gelukkig van wordt. Wil niet verkeerd terechtkomen, dat is alles! Ik ga hier in latere reacties nog op in. Het belooft een populair topic te gaan worden. Ik gebruik de adviezen van jobpersonality.com/persoonlijkheid-en-werk als wegwijzer en ben het volledig met hen eens dat het vinden van een passende baan begint bij het onderzoeken van je persoonlijkheid! DAT IS DE EERSTE STAP en dat heb ik nu dus in onderzoek. Wat wel al redelijk duidelijk is, is dat kantoorwerk simpelweg niet bij mijn persoonlijkheid past. Wel vanuit huis werken, dit heb ik jarenlang gedaan.

Uitslag test (https://www.jobpersonality.com/riasoc-theorie):
Ik scoor de maximale score (een 8 ) op intellectueel (analyseren, bestuderen, etc.) en een 7 op realistisch (buiten zijn). Een job met een combinatie tussen beide zou de gouden sleutel zijn. Op conventioneel een 6. Op sociaal scoor ik een 3 op artistiek een 2.

"Met realistisch wordt bedoeld dat iemand een doener is en er niet aan moet denken de hele dag op kantoor te moeten werken"

Mijn droom is om specialist te zijn. Ergens zeer goed in zijn en de details van een thema, uitgewerkt te hebben, zodat ik weet hoe ik op elk detail een hoog resultaat kan behalen. Alles weten over een onderwerp is dus een drijfveer. Dat wat betreft intellectueel. Daarnaast zou ik het bijvoorbeeld ook helemaal fantastisch vinden om pakketbezorger te zijn. Dat wat betreft realistisch. Wat betreft sociaal wil ik mensen zo goed mogelijk helpen, als maar mogelijk is, met mijn kennis, in de rol van een specialist. Bijvoorbeeld zorgen dat zoveel mogelijk mensen de voedselbank kunnen vinden, zodat zij niet onnodig lang in de problemen blijven zitten. Door te zorgen dat de site van de voedselbank zo breed mogelijk te vinden is (website-verbetering) en zo actief mogelijk wordt gepromoot (communicatie / PR, waar ik volgens mij ook interesse in heb). Maar het bezorgen van pakketten of ander buitenwerk, daar zou ik mensen ook zo goed mogelijk mee willen bedienen. Kortom: intellectueel (specialist zijn) en realistisch (buiten werken) staan op de voorgrond bij het vinden van geschikt werk.

Ik moet vrijwilligerswerk vinden.....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2018 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vuurtjih schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 14:52:
Als je echt op zoek bent naar vrijwilligerswerk zou ik deze website bezoeken: https://www.nlvoorelkaar.nl/

Misschien is er zelfs voor het dorp/de stad waar je woont een eigen website. (Almelo heeft bijvoorbeeld Almelovoorelkaar)
Dank voor de goede tip. Deze site bezocht ik als één van de eerste. Daar vond ik 1 goede vacature (mensen verbinden, matches maken), maar na wat heen-en-weer gemail, was het geen match. Ze willen iemand die op kantoor komt zitten en iemand die goed thuis is in de communicatie. Wel zonde, het trok me wel. Ben inderdaad nu de regionale sites aan het bekijken, las iets over voedselbank en dat leek me een goed idee. Alleen, was die vacature verwijderd en ben ik nu andere voedselbank-sites en het doorspitten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2018 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

@Verwijderd Als je specialist wil worden en werkervaring wil op doen: Zoek een reguliere baan.
Wil je werken voor een maatschappelijke organisatie, ga aan de slag bij een NGO, Triodos/SNS, etc.

Ik begrijp echt niet goed waarom je vrijwilligerswerk wil doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Ik begrijp echt niet goed waarom je vrijwilligerswerk wil doen. :)"

- Ik word begeleid en dit is mij geadviseerd;
- Leek me een goed plan omdat het principe 'eerst geven, dan nemen' mij zeer aanspreekt (wil eerst laten zien wat ik kan, immers zo vergroot ik de kans op werk ook gelijk);
- Aan alle betrokken partijen laat zien dat ik me inzet en een goed mens ben;
- Ik er niet vies van ben om mensen zo goed mogelijk te helpen, met iets wat ik goed kan. Dat geeft mij ook een voldaan gevoel. Nog nooit in het vrijwilligerswerk 'gezeten' en lijkt me nu het juiste moment om daar eens heel erg flink mee aan de slag te gaan. Ik voel van binnen, dat ik dit graag wil (als vrijwilliger zo goed mogelijk een ander helpen) Voedselbank trekt me zeer, zeer aan;
- En waarom eigenlijk niet? Word er zelf niet minder van en een ander kan ik misschien goed vooruit helpen. Nu is het een goed moment daarvoor.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2018 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:38:

- Leek me een goed plan omdat het principe 'eerst geven, dan nemen' mij zeer aanspreekt (wil eerst laten zien wat ik kan, immers zo vergroot ik de kans op werk ook gelijk);
- Ik er niet vies van ben om mensen zo goed mogelijk te helpen, met iets wat ik goed kan. Dat geeft mij ook een voldaan gevoel. Nog nooit in het vrijwilligerswerk 'gezeten' en lijkt me nu het juiste moment om daar eens heel erg flink mee aan de slag te gaan. Ik voel van binnen, dat ik dit graag wil (als vrijwilliger zo goed mogelijk een ander helpen) Voedselbank trekt me zeer, zeer aan;
- En waarom eigenlijk niet? Word er zelf niet minder van en een ander kan ik misschien goed vooruit helpen. Nu is het een goed moment daarvoor.
Maar waarom geen normale betaalde baan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Wil je werken voor een maatschappelijke organisatie, ga aan de slag bij een NGO, Triodos/SNS, etc"
- Niet speciaal. Dan zou mijn score een 7 of 8 op 'sociaal' moeten zijn. Het is slechts een 3 (een 4 is gemiddeld, maar ook nog geen sterke score), dus het sociale aspect moet een bijzaak zijn, geen hoofdzaak.

Bijvoorbeeld:
intellectueel (score 8 ) -> specialist zijn (is het hoogst haalbare);
sociaal (score 3) -> mensen helpen door mezelf in te zetten als specialist en in die rol bijvoorbeeld uitleg, adviezen te geven of een project te managen waarbij uiteindelijk een groep mensen geholpen wordt / doelgroep zo goed mogelijk geholpen wordt;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
descon schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:49:
[...]

Maar waarom geen normale betaalde baan ?
Zie bovenstaande redenen. Het lijkt me daarnaast ook goed om mezelf te ontwikkelen (vakinhoudelijk, maar ook mijn CV te verbeteren, betrokken te blijven, etc. Een baan is immers niet altijd de volgende dag gevonden.). Dus het mes snijdt aan 2 kanten. 3 kanten zelfs, want ik toon mijn begeleider en de sociale dienst, inzet. Nu moet ik even verder. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:38:

Qua begeleiding: Ik denk niet dat je in een vrijwilligersorganisatie beter word begeleid dan in een reguliere betaalde baan. Eerder minder. Daarbij zijn vrijwilligers niet zelden mensen met een "afstand tot de arbeidsmarkt" zoals ze dat zo mooi en politiek correct noemen. :)

Principe eerst geven, dan nemen. Sorry. Je leeft nu van een uitkering. Misschien ben ik dan even heel erg onaardig, maar als je wilt geven: Zoek een betaalde baan en ga daarnaast vrijwilligerswerk doen óf ga werken bij een sterk maatschappelijk betrokken organisatie. (Maar wel als betaalde kracht.)

Mensen helpen kun je ook in een betaalde baan en ook daar, je kunt prima vrijwilligerswerk naast je betalde baan doen.

Waarom niet? Omdat als je betaald werk kúnt verrichten en in plaats daarvan je fulltime, betaald door de staat, vrijwilligerswerk gaat doen je in mijn ogen niet per definitie goed bezig bent.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:50:
"Wil je werken voor een maatschappelijke organisatie, ga aan de slag bij een NGO, Triodos/SNS, etc"
- Niet speciaal. Dan zou mijn score een 7 of 8 op 'sociaal' moeten zijn. Het is slechts een 3 (een 4 is gemiddeld, maar ook nog geen sterke score), dus het sociale aspect moet een bijzaak zijn, geen hoofdzaak.

Bijvoorbeeld:
intellectueel (score 8 ) -> specialist zijn (is het hoogst haalbare);
sociaal (score 3) -> mensen helpen door mezelf in te zetten als specialist en in die rol bijvoorbeeld uitleg, adviezen te geven of een project te managen waarbij uiteindelijk een groep mensen geholpen wordt / doelgroep zo goed mogelijk geholpen wordt;
Ik snap even totaal niet wat je hiermee bedoelt.
Stel, je bent hardcore ICTer en je gaat aan de slag bij Triodos of een NGO als ICT specialist. Dan ben je 100% technisch bezig, terwijl je tóch voor een organisatie met (groot) maatschappelijk belang werkt.

Zo zijn er bij dat soort organisaties ook banen waar juist het sociale aspect belangrijker is.

Vrijwilligerwerk is daarin totaal niet anders. Je hebt hardcore technische, achter de schermen banen en banen die meer op de voorgrond treden en socialer zijn. In mijn beleving is er geen tot weinig verschil met een betaalde baan bij een NGO en een vrijwilligersbaan bij diezelfde NGO. (Behalve dan het salaris en eventuele verantwoordelijkheden die in betaalde functies vaak zwaarder zijn.)
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:53:
[...]
Zie bovenstaande redenen. Het lijkt me daarnaast ook goed om mezelf te ontwikkelen (vakinhoudelijk, maar ook mijn CV te verbeteren, betrokken te blijven, etc. Een baan is immers niet altijd de volgende dag gevonden.). Dus het mes snijdt aan 2 kanten. 3 kanten zelfs, want ik toon mijn begeleider en de sociale dienst, inzet.
Dat kan ook allemaal bij een reguliere werkgever.

Ik heb nog steeds geen goede reden gevonden om geen reguliere baan te ambiëren en te zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Waarom niet? Omdat als je betaald werk kúnt verrichten en in plaats daarvan je fulltime, betaald door de staat, vrijwilligerswerk gaat doen je in mijn ogen niet per definitie goed bezig bent."

- Het is niet zo zwart-wit. Ik werk aan mezelf. Als je door vrijwilligerswerk meer ervaring opdoet, in de richting waar je naartoe wilt, is de kans mogelijk groter dat ik voorgoed uit de bijstand blijf. Een uitkering is niet per definitie een slecht iets. Ik zie het als een tijdelijke periode om jezelf te versterken en er daarna krachtig uit te komen. Een uitkering is bedoelt om mensen te helpen die tijdelijk een steuntje nodig hebben. Het principe: kom je geld halen, dan moet je er ook zo snel mogelijk weer uit! Is geen mensgericht beleid. Het gaat om succes op lange termijn; zorgen dat mensen weer volledig zelfstandig een volwaardig inkomen kunnen verwerven. Inzet tonen is dus altijd topprioriteit als je in de bijstand zit.

Ik kan nu echt niet nóg een reactie plaatsen op dit moment. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2018 18:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 17:02
Je bent op zoek naar een stage/vrijwilligerswerk om je CV te verbeteren, ervaring op te doen en uiteindelijk een leuke baan te krijgen.
Vervolgens ga je op zoek naar een baan waar je je zwakste punt (sociaal zijn) niet hoeft te verbeteren.
En je zit ondertussen met een bijstandsuitkering.

Het probleem is dit: Die leuke betaalde baan die je graag wilt hebben, willen andere mensen ook hebben. En bedrijven nemen degene aan die het beste CV heeft. Bij jou staan er 2 enorme rode vlaggen op. Dat je niet op kantoor wilt werken en dat je geen baan hebt. De kans dat ze je aannemen bij dat leuke bedrijf is vrijwel nul. Ik zou je niet eens uitnodigen voor een gesprek.
Dat jij voor niks wilt werken maakt dan weinig uit. Want een nieuwe werknemer inwerken kost tijd, en daarom geld. En als jij dan niet geschikt blijkt. Of je stopt ermee omdat je het werk niet leuk genoeg vindt, dan is dat een verlies voor je werkgever.

De beste manier om van die rode vlaggen af te komen is om een willekeurige baan te scoren waar je aan je sociale skills kan werken. Zeker als het een kutbaantje is (callcenter ofzo) dan laat je zien dat je werken serieus neemt en niet meteen vertrekt als het "niet leuk" is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Vervolgens ga je op zoek naar een baan waar je je zwakste punt (sociaal zijn) niet hoeft te verbeteren"
- ja en dus vermoed ik dat dit de reden is, dat er op aangedrongen wordt vrijwilligerswerk te doen. Ook vanuit de sociale dienst werd iets gepusht binnen het sociale domein. Maar wat mensen niet begrijpen, is dat ik me sociaal op een andere manier inzet. Scoor je een 8, werk je bijvoorbeeld in de zorg. Scoor je een 6, kan je ook iets doen wat hoofdzakelijk mensgericht werk is. Maar scoor je een 5 of lager, betekent het niet, dat je 'asociaal' bent o.i.d.. Het betekent dat je je op een andere manier voor mensen kan inzetten.

Een IT'er scoort ook geen 8 op 'sociaal'. Betekent dat, dat hij eigenlijk beter een baan kan zoeken waar hij zijn sociale skills moet verbeteren?

Het 'torren' aan mensen begrijp ik niet zo. Laat mensen in hun waarde en check grondig waar hun kracht ligt. Dan pas, hebben ze een basis om gelukkig te worden. Het kan toch niet zo zijn, dat je een mensgerichte baan moet ambiëren wanneer je daar een 3 op scoort? Hoe groot zou de kans van slagen zijn?

Het feit dat ik geen kantoorwerk wil doen, heeft niets te maken met mijn sociale skills. Als ik een kamer zou huren in een bedrijfsverzamelgebouw, zou het dan wel goedkomen? Weet je, ik ga een keer de hele dag in een bieb zitten werken en testen hoe de dag verloopt. Maar voor nu, focus ik juist op mijn sterke punten.

Edit:

Overigens, uit de test blijkt niet dat 'sociaal' een heel zwak punt is. Ik scoor een 3. Het gemiddelde is een 4. Bij een 1 of 2, zou ik me pas zorgen moeten maken. _/-\o_

Als ik vrijwilligerswerk zou moeten kiezen (wat ik overigens hoogstwaarschijnlijk ook zou doen als ik een fulltime betaalde job zou hebben), zou ik voor de voedselbank gaan. Vind dat gewoon een goed doel. Als ik een betaalde job zou moeten vinden, zou dat bij een klein bedrijf zijn. Een startup of een klein groothandel of iets of kleine MKB'er. Dan in de rol als specialist. En me specialiseren op (online en/of offline) commercieel gebied (geld verdienen specialist in een klein bedrijf). Dus het carrieredoel is op zich duidelijk. Nu nog diverse voedselbanken langs. Heb inmiddels 2 / 3 mails verstuurd.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2018 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:20:
Niets mooier dan iemand die gratis meehelpt het bedrijf te verbeteren, nietwaar? Of werkt het niet zo 8)7
Organisaties zitten altijd te wachten op een goede deal. Ik denk dat het aan jouw sollicitatie brief en cv ligt, of het ook als een goede deal overkomt. Je zult kort.moeten uitleggen wat de organisatie en jij elkaar volgens jou te bieden hebben. Beide kanten op dus. Hopelijk voelt de lezer ook dezelfde klik.

Het doen van opleidingen zit er even niet in, denk ik, gezien de financiële situatie. Het is bij het schrijven van de sollicitatie brief, en voor een eventueel sollicitatie gesprek wel nuttig je "enigszins" in de organisatie te verdiepen, en de rol die je daar ambieert. Dit type informatie is in eerste instantie prima op internet te vinden, zou ik denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Niet alle werkgevers zitten te wachten op mensen onder minimumloon betalen. Zelfs als ze er wel op zitten te wachten, zal een gedeelte niet op de bijbehorende boetes zitten te wachten vermoed ik zo.

Verder, @Verwijderd, volgens mij neem je die test ietsjes te serieus. Ik heb hem voor de grap ook ingevuld, en kom op wat vergelijkbaars uit als wat jij hebt. Enkel nog minder ondernemend. Gokje: de helft van Tweakers komt op iets soortgelijks uit. Ik zou niet verwachten dat het veel meer zegt dan de gemiddelde online IQ test.

Maar jij wil wat doen voor de website van de voedselbank, maar je hebt geen flauw idee waar ze op zitten te wachten. Nou, mail ze zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Ik zou niet verwachten dat het veel meer zegt dan de gemiddelde online IQ test."
- Ja, daar heb je ontzettend gelijk in en daar heb ik vooraf rekening mee gehouden. Ik zocht alleen soort van bevestiging. Ben al geruime tijd bezig met carriereonderzoek en wat ik in de uitslag lees, komt wel overeen met de conclusie van de meeste online tests. Ook voor het gevoel klopt het (specialist is idd iets wat ik van binnen erg leuk vind, ook het buitenwerk). Ik ging er in met de insteek om te kijken met wat voor resultaat ze komen en de onderbouwing daarvan. Specialist zijn vind ik ontzettend leuk, evenals buitenwerk. In de test, lees ik wel die bevestiging terug, zeg maar. Uiteindelijk is de gouden tip, wat betreft carriere, denk ik althans, dat alles draait om experimenteren. Niets zien als een carrierekeuze, maar als een carriere-experiment. En de emoties die je tijdens het experiment ervaart (vind je het werk saai? of maakt het juist enthousiast? etc. etc. etc.), gebruiken om steeds betere keuzes te maken en uiteindelijk op een mooie carriere uit te komen. Trouwens, dit vrijwilligerswerk, kan ik ook zien als experiment. Het levert weer nieuwe feedback, nieuwe informatie op. Data, gegevens, zoals een IT'er het zou noemen. En veel data kom je tot betere beslissingen. Nog een reden om het te gaan doen.

"Maar jij wil wat doen voor de website van de voedselbank, maar je hebt geen flauw idee waar ze op zitten te wachten. Nou, mail ze zou ik zeggen.:"
- Dat is gewoon een heel goede mindset

Ik ga de overige reacties nog langs, maar maak er dan gelijk een samenvatting van.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2018 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-09 18:09
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 00:42:
(...) Ik zocht alleen soort van bevestiging. (...)
Volgens mij is dat ook een beetje de samenvatting van dit topic. Je hebt een bepaald idee in je hoofd en je wil daar graag bevestiging van. Prima, hoor, maar in dit geval krijg je ook veel andere reacties, omdat anderen er wat anders over denken.

Het enige wat ik je wil meegeven is dat resultaten uit het verleden geen garanties bieden voor de toekomst. Dat je zeven jaar op manier Y gewerkt hebt, betekent niet dat het realistisch is om te verwachten dat je ook weer exact zo kan werken (als resultaten van het verleden een op een door te trekken waren naar de toekomst, dan had je ook de tegenvaller van in de bijstand komen niet gehad).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Je geeft aan dat je jaren op een bepaalde manier gewerkt hebt. Waar heb je gewerkt, wat voor werk deed je, en hoe ben je deze baan kwijt geraakt?

En een minimum van sociaal contact kunnen hebben en verdragen is gewoon noodzakelijk. In vrijwel elk beroep.

Maar vooralsnog oordeel je, voor zover ik kan zien, over iets dat je nog nooit hebt mee gemaakt.

Overigens, als je in de bijstand zit, en ze stimuleren je om vrijwilligerswerk te gaan doen, dan heb je een rugzakje, en geen kleintje ook. Dan is er een psychisch of fysiek medische reden waarom ze je niet naar normaal werk willen begeleiden.

Het zou handig zijn als je hier ook uit de doeken doet wàt die beperkingen zijn, want zonder die informatie geven we je sowieso adviezen die niet bij je passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 18:31:
Het 'torren' aan mensen begrijp ik niet zo. Laat mensen in hun waarde en check grondig waar hun kracht ligt. Dan pas, hebben ze een basis om gelukkig te worden. Het kan toch niet zo zijn, dat je een mensgerichte baan moet ambiëren wanneer je daar een 3 op scoort? Hoe groot zou de kans van slagen zijn?
Dat klinkt als een mooi excuus om een hele hoop functies af te kunnen slaan. Je bent werkloos zonder specialistische vaardigheden, je hebt niet de luxe van keuze.
Het feit dat ik geen kantoorwerk wil doen, heeft niets te maken met mijn sociale skills. Als ik een kamer zou huren in een bedrijfsverzamelgebouw, zou het dan wel goedkomen? Weet je, ik ga een keer de hele dag in een bieb zitten werken en testen hoe de dag verloopt. Maar voor nu, focus ik juist op mijn sterke punten.
En dan kom je nergens. Focussen op je sterkte punten betekent dat jij een van de meest onaantrekkelijke sollicitanten zal zijn. Je zal dus gewoon werkloos blijven. Je moet juist op je zwakke punten focussen en daar verbetering aanbrengen zodat je wel in staat bent een bepaalde functie uit te voeren.

Als jij wilt dat iemand jou alle vrijheid geeft zonder dat jij enige offers hoeft te brengen moet je heel bijzonder zijn, dat ben je niet. Dat klinkt hard maar daar komt het in de realiteit wel op neer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ardana schreef op zondag 25 maart 2018 @ 01:28:
Je geeft aan dat je jaren op een bepaalde manier gewerkt hebt. Waar heb je gewerkt, wat voor werk deed je, en hoe ben je deze baan kwijt geraakt?

En een minimum van sociaal contact kunnen hebben en verdragen is gewoon noodzakelijk. In vrijwel elk beroep.

Maar vooralsnog oordeel je, voor zover ik kan zien, over iets dat je nog nooit hebt mee gemaakt.

Overigens, als je in de bijstand zit, en ze stimuleren je om vrijwilligerswerk te gaan doen, dan heb je een rugzakje, en geen kleintje ook. Dan is er een psychisch of fysiek medische reden waarom ze je niet naar normaal werk willen begeleiden.

Het zou handig zijn als je hier ook uit de doeken doet wàt die beperkingen zijn, want zonder die informatie geven we je sowieso adviezen die niet bij je passen.
Ik vind het jammer om vele aannames te moeten lezen. Dit vind ik een klein beetje storend. Waarom niet eerst focussen op feiten en dán pas een mening uiten. Vind het echt niet prettig communiceren, als het zo moet op deze manier. Ik ga later in op je aannames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Volgens mij is dat ook een beetje de samenvatting van dit topic. Je hebt een bepaald idee in je hoofd en je wil daar graag bevestiging van. Prima, hoor, maar in dit geval krijg je ook veel andere reacties, omdat anderen er wat anders over denken"
- Nee, want ik begon dit topic met het stellen van vragen over o.a. vrijwilligerswerk, niet over het vinden van een passende baan. Veel andere reacties = niet erg. Zie dat als meedenken of een gezonde nieuwsgierigheid en communiceren met elkaar, kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Dat klinkt als een mooi excuus om een hele hoop functies af te kunnen slaan. Je bent werkloos zonder specialistische vaardigheden, je hebt niet de luxe van keuze"
- Volgens mij heb ik een brede werkervaring. Misschien zit ik anders in elkaar, persoonlijk focus ik me op passend werk. Als een bijstandsmanager mij bijvoorbeeld zou opdragen om iets te doen wat niet bij mij past, heeft hij hier alle recht toe (ofschoon mij dat geen bevorderlijke situatie lijkt). Zal dan nog steeds in mijn vrije tijd een passende functie zoeken. Als iedereen het werk doet dat het best bij hem/haar past, in alle opzichten, dan kan iedereen op zijn best mogelijke manier, een bijdrage leveren en ontwikkelt zich een gelukkige(re) samenleving. Dat zou toch altijd het einddoel moeten zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2018 03:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 03:19:
- Volgens mij heb ik een brede werkervaring. Misschien zit ik anders in elkaar, persoonlijk focus ik me op passend werk. Als een bijstandsmanager mij bijvoorbeeld zou opdragen om iets te doen wat niet bij mij past, heeft hij hier alle recht toe (ofschoon mij dat geen bevorderlijke situatie lijkt). Zal dan nog steeds in mijn vrije tijd een passende functie zoeken. Als iedereen het werk doet dat het best bij hem/haar past, in alle opzichten, dan kan iedereen op zijn best mogelijke manier, een bijdrage leveren en ontwikkelt zich een gelukkige(re) samenleving. Dat zou toch altijd het einddoel moeten zijn?
Dan hoop ik dat die bijstandsmanager op schiet en wat voor je vind. Dat gaat jou zelf nooit lukken als je weigert aan jezelf te werken en er maar vanuit gaat dat de wereld zich wel aanpast aan jouw wensen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op zondag 25 maart 2018 @ 03:22:
[...]

Dan hoop ik dat die bijstandsmanager op schiet en wat voor je vind. Dat gaat jou zelf nooit lukken als je weigert aan jezelf te werken en er maar vanuit gaat dat de wereld zich wel aanpast aan jouw wensen.
Weer een aanname. Mag ik je vriendelijk vragen op welke pagina je bent ingesprongen? Ik heb toch verteld dat ik onder begeleiding sta?

Begeleiding > sociale dienst > ik
Begeleiding > ik

Dus naar mijn begeleider luisteren. Want de sociale dienst luistert naar mijn begeleider. Tjonge, maak je alsjeblieft niet zo druk. Ben een goed mens. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 03:19:
"Dat klinkt als een mooi excuus om een hele hoop functies af te kunnen slaan. Je bent werkloos zonder specialistische vaardigheden, je hebt niet de luxe van keuze"
En waarom doe je dat nu nog niet? Zoek een tijdelijke baan om uit de bijstand te komen en van daaruit naar een "passende functie" te zoeken? Waarom focust iedereen om jou heen zo op dat vrijwilligerswerk? Ik heb het hele topic gelezen, maar kan het niet echt duidelijk vinden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 03:13:
[...]
Ik vind het jammer om vele aannames te moeten lezen. Dit vind ik een klein beetje storend. Waarom niet eerst focussen op feiten en dán pas een mening uiten. Vind het echt niet prettig communiceren, als het zo moet op deze manier. Ik ga later in op je aannames.
Ik heb ook het idee dat je niet volledig bent. Nu snap ik dat je hier niet je volledige medische dossier uit de doeken wil doen, maar meer en meer krijg ik de indruk dat je iemand bent met afstand tot de arbeidsmarkt en daarom hoopt via vrijwilligerswerk die afstand te verkleinen.

Als dat zo is, prima, maar wees er in dit topic in ieder geval eerlijk en open over en vertel ons wat de reden is dat het zo gestimuleerd word vanuit je begeleiders.

Waarom ben je in de bijstand beland en waarom kom je (op dit moment) niet in aanmerking voor een reguliere baan?

Pas als die vragen beantwoord zijn, kan er een goed antwoord gegeven worden op je originele vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mordeth
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

unezra schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:06:
[...]

Ik heb ook het idee dat je niet volledig bent. Nu snap ik dat je hier niet je volledige medische dossier uit de doeken wil doen, maar meer en meer krijg ik de indruk dat je iemand bent met afstand tot de arbeidsmarkt en daarom hoopt via vrijwilligerswerk die afstand te verkleinen.

Als dat zo is, prima, maar wees er in dit topic in ieder geval eerlijk en open over en vertel ons wat de reden is dat het zo gestimuleerd word vanuit je begeleiders.

Waarom ben je in de bijstand beland en waarom kom je (op dit moment) niet in aanmerking voor een reguliere baan?

Pas als die vragen beantwoord zijn, kan er een goed antwoord gegeven worden op je originele vraag.
Dat is het m inderdaad. @Verwijderd , het onbegrip (voor je gevoel) en aannames die je hier leest zijn hier het gevolg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:20
Ben je al eens langs gegaan bij een voedselbank om te vragen of ze je hulp kunnen gebruiken?

Overigens denk ik dat een baan in de communicatie lastig wordt als je contact met mensen slecht verdraagt.

Is geen waardeoordeel over het al dan niet verdragen van mensen, maar communicatie draait om contact met mensen, dus ik snap de combinatie niet van een baan in de communicatie en in je eentje thuis werken met zo min mogelijk contact met mensen.

En ook ik lees tussen de regels door wel een klein rugzakje bij je, wat trouwens ook geen waardeoordeel is maar wat wel de reacties in dit topic beïnvloedt. De vraag "waarom vrijwilligerswerk en niet gewoon betaald?" is al een paar keer voorbij gekomen maar ik heb daarop nog geen duidelijk antwoord gelezen.

[ Voor 62% gewijzigd door migchiell op 25-03-2018 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 03:13:
[...]
Ehm, ik heb in de sociale zekerheid gewerkt, ik weet hoe de bijstand werkt. En een bijstandsgerechtigde zónder goede reden toestemming geven voor vrijwilligerswerk ipv gewoon, betaald werk gebeurd gewoon niet. En dan is er dus iets aan de hand. Zeker als je daarbij op telt dát je in de bijstand zit: dat betekent dat je óf geen/onvoldoende betaald werk gehad hebt, óf al door je WW-rechten heen bent (en dus al een tijd werkloos bent), óf je niet op de juiste manier WW aangevraagd hebt. Dit zijn nl. ook gewoon feiten, geen aannames.

Daar zit geen waarde-oordeel in, enkel de wens om je zo goed mogelijk te helpen. En dat kan niet op basis van halve informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ardana schreef op zondag 25 maart 2018 @ 13:56:
[...]

Ehm, ik heb in de sociale zekerheid gewerkt, ik weet hoe de bijstand werkt. En een bijstandsgerechtigde zónder goede reden toestemming geven voor vrijwilligerswerk ipv gewoon, betaald werk gebeurd gewoon niet. En dan is er dus iets aan de hand. Zeker als je daarbij op telt dát je in de bijstand zit: dat betekent dat je óf geen/onvoldoende betaald werk gehad hebt, óf al door je WW-rechten heen bent (en dus al een tijd werkloos bent), óf je niet op de juiste manier WW aangevraagd hebt. Dit zijn nl. ook gewoon feiten, geen aannames.

Daar zit geen waarde-oordeel in, enkel de wens om je zo goed mogelijk te helpen. En dat kan niet op basis van halve informatie.
Je gokt 3x in dit bericht en je zit er gewoon naast. Persoonlijk denk ik dat mijn begeleiding aanstuurt op het vergroten van mijn netwerk, zodat ik mijn zelfredzaamheid vergroot. En dus niet na een jaar weer op de stoep sta om zo te doen; alstublieft help mij _/-\o_ . Als ik een netwerk heb, wordt gestuurd op het oplossen van problemen met behulp van dat netwerk. Dat bespaart de gemeente geld. Zij kunnen wanneer je dan aanklopt voor hulp sneller ;w zeggen. Nu ik een beperkt netwerk heb, zijn zij wettelijk verplicht langdurige hulp te bieden d:)b . Dat is my best guess. Ik laat het allemaal maar gebeuren op dit moment.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2018 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:27:
[...]

Je gokt 3x in dit bericht en je zit er gewoon naast. Persoonlijk denk ik dat mijn begeleiding aanstuurt op het vergroten van mijn netwerk, zodat ik mijn zelfredzaamheid vergroot. En dus niet na een jaar weer op de stoep sta om zo te doen; alstublieft help mij _/-\o_ . Als ik een netwerk heb, wordt gestuurd op het oplossen van problemen met behulp van dat netwerk. Dat bespaart de gemeente geld. Zij kunnen wanneer je dan aanklopt voor hulp sneller ;w zeggen. Dat is my best guess.
Voor iemand die de hele tijd tegen iedereen roept dat ze alleen maar onjuiste aannames aan het doen zijn, doe je hier wel een hele grote aanname dat jouw begeleiding het doet voor het vergroten van jouw netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Transportman schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:30:
[...]

Voor iemand die de hele tijd tegen iedereen roept dat ze alleen maar onjuiste aannames aan het doen zijn, doe je hier wel een hele grote aanname dat jouw begeleiding het doet voor het vergroten van jouw netwerk.
Omdat er simpelweg geen andere reden is. Wat zou het anders kunnen zijn, wat denk je zelf? (heb het ze nooit gevraagd, dus het enige wat mogelijk is: zo goed mogelijk proberen te beredeneren. Ik ga er in mee wat zij adviseren, omwille van de redenen die ik eerder in het topic heb benoemd)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2018 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:32:
[...]
Omdat er simpelweg geen andere reden is. Wat zou het anders kunnen zijn, wat denk je zelf?
Je hebt een begeleider en een consulent van de sociale dienst. Van welke instelling is die begeleider?

En het ontbreken van een netwerk én het niet zelf kunnen opzetten van een netwerk én onvoldoende probleemoplossend vermogen is ook al een rugzakje. Dat wordt ergens door veroorzaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Ardana op 25-03-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"én het niet zelf kunnen opzetten van een netwerk"
- Heb ik ergens beweerd dat ik zelf geen netwerk kan opzetten? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Un93m59
  • Laatst online: 22-09 20:46
Ik zou het netwerk even vergeten, je beweert dat je slechte sociale skills hebt. hoe wil je dan een (stabiel) netwerk opzetten?

Kan je geen omscholingstraject volgen ? word volgens mij vergoed via het UWV

[ Voor 5% gewijzigd door Un93m59 op 25-03-2018 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:35:
Ja, aangezien je in de bijstand zit en jezelf heel afwachtend opstelt. Dan kan je dat dus niet zelf anders had je nu wel wat gevonden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:35:
In je post van 8 minuten geleden zeg je dat je begeleid wordt bij het opzetten van een netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Un93m59 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:36:
Ik zou het netwerk even vergeten, je beweert dat je slechte sociale skills hebt. hoe wil je dan een (stabiel) netwerk opzetten?

Kan je geen omscholingstraject volgen ? word volgens mij vergoed.
- heb gevraagd om opleiding; word niet al te 'sterk' op ingegaan. Omscholen is overigens niet nodig;
- slechte sociale skills. Dat valt volgens mij best mee. Online netwerken met gelijkgestemden via forums en blogs, zodoende waardevolle contacten opbouwen;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
migchiell schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:37:
[...]

In je post van 8 minuten geleden zeg je dat je begeleid wordt bij het opzetten van een netwerk.
en dat betekent, dat ik niet in staat ben zelf een netwerk op te bouwen? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:40:
[...]

en dat betekent, dat ik niet in staat ben zelf een netwerk op te bouwen? _O-
No offense, maar waarom zou de gemeente je er anders bij begeleiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:39:
[...]

- heb gevraagd om opleiding; word niet al te 'sterk' op ingegaan. Omscholen is overigens niet nodig;
- slechte sociale skills. Dat valt volgens mij best mee. Online netwerken met gelijkgestemden via forums en blogs, zodoende waardevolle contacten opbouwen;
Je denkt dat je via fora en blogs baantjes aangeboden krijgt als je aangeeft niet op kantoor te kunnen werken? Ik acht die kans redelijk klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:39:
Online bouw je geen netwerk. Online heb je anonieme mensen die je anoniem helpen zolang het ze uit komt. Een netwerk kún je niet online opbouwen, dat kun je alleen in-person.

Als jij er op staat alleen thuis te werken ga je met vrijwilligerswerk dus óók geen netwerk opbouwen. Nog sterker; je bouwt er ook geen werkervaring mee op aangezien werk meer een meer in team verband plaats vindt, wat simpelweg onmogelijk is als je niet een groot deel van je werk in dezelfde ruimte als de rest van je team door brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:37:
[...]

Ja, aangezien je in de bijstand zit en jezelf heel afwachtend opstelt. Dan kan je dat dus niet zelf anders had je nu wel wat gevonden ;)
Ik zit in een begeleidingstraject en volg de stappen. Wat bedoel je met afwachtend opstellen, je denkt toch niet dat ik dan nog in de bijstand zou zitten? Als je het volledige topic had doorgelezen, dan zou je begrijpen dat ik juist een actieve houding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ben je niet gewoon in de war met een 2 a 3 maanden proefplaatsing met behoud van uitkering?

Online netwerken op sites zoals lotgenoten kan je handvatten geven zoals anderen het doen. Maar een site als deze zal je daar niet bij gaan helpen.

Want als je kijkt naar "vrijwilligerswerk" zoals in een kringloop 3 uurtjes wat doen, of bij een sportverenigen achter de bar staan, of de prullenbakken legen, en bij bejaardetehuizen met oudjes koffie drinken of spelletjes spelen is natuurlijk geen netwerk opbouwen. Want dan hoef je daar ook niet te vragen om eens te praten met een arbo-arts. Dit heeft niks met kosten te maken van de gemeente.

Nu moet ik wel zeggen dat ik alleen /last heb gelezen, en ik vind het maar wat vaag eigenlijk.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
migchiell schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:41:
[...]

No offense, maar waarom zou de gemeente je er anders bij begeleiden?
Omdat ik in een begeleidingstraject zit en ze zich toeleggen op het vergroten van de zelfredzaamheid van burgers, dat is primaire doelstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:44:
[...]

Omdat ik in een begeleidingstraject zit en ze zich toeleggen op het vergroten van de zelfredzaamheid van burgers, dat is primaire doelstelling.
Dat lees ik als een werkcoach die voor een proefplaatsing met behoud van uitkering in de hoop dat je na 3 maanden aangenomen wordt.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:44:
[...]

Je wordt begeleid bij iets waarvan je zelf denkt dat je dat uitstekend zelf kunt, en de reden voor die begeleiding is omdat je in een begeleidingstraject zit? Waarom zit je dan in dat begeleidingstraject, en bouw je niet gewoon zelf je netwerk op, als je dat gewoon zelf kunt?
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:42:
[...]

Ik zit in een begeleidingstraject en volg de stappen. Wat bedoel je met afwachtend opstellen, je denkt toch niet dat ik dan nog in de bijstand zou zitten? Als je het volledige topic had doorgelezen, dan zou je begrijpen dat ik juist een actieve houding heb.
Je actieve houding lijkt eruit te bestaan dat je, zonder contact met andere mensen (hooguit online, wat geen vervanging is voor face to face contact) onbetaald werk wilt doen volgens jouw wensen/eisen, om zodoende eens rustig te experimenteren met wat je eigenlijk wilt doen. Je actieve houding bestaat er in ieder geval niet uit om grondig te reflecteren op je situatie en ons (die je om hulp vraagt) daarover te informeren. Zo weten we nog altijd niet waarom je onbetaald wilt werken (en daarmee anderen laat betalen voor je levensonderhoud) en niet gewoon een betaalde baan zoekt/hebt.

En ja, ik heb het hele topic doorgelezen.

[ Voor 21% gewijzigd door migchiell op 25-03-2018 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Croga schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:42:
[...]

Online bouw je geen netwerk. Online heb je anonieme mensen die je anoniem helpen zolang het ze uit komt. Een netwerk kún je niet online opbouwen, dat kun je alleen in-person.

Als jij er op staat alleen thuis te werken ga je met vrijwilligerswerk dus óók geen netwerk opbouwen. Nog sterker; je bouwt er ook geen werkervaring mee op aangezien werk meer een meer in team verband plaats vindt, wat simpelweg onmogelijk is als je niet een groot deel van je werk in dezelfde ruimte als de rest van je team door brengt.
Online netwerken is gewoon mogelijk. Zelfs de sociale dienst adviseert dit als één van de oplossingen voor het vinden van werk. Dus wat je zegt, klopt niet. Online netwerken is simpelweg contacten opbouwen en onderhouden. Waarom zou je dat alleen in persoon kunnen doen?

Als jij er op staat alleen thuis te werken ga je met vrijwilligerswerk dus óók geen netwerk opbouwen
Heb ze van tevoren al 2 tot 3x aangegeven; ik ga geen kantoorwerk doen, dit is een overtuiging geworden. Of ze dit zijn vergeten, dat is mij niet duidelijk.
Nog sterker; je bouwt er ook geen werkervaring mee op aangezien werk meer een meer in team verband plaats vindt, wat simpelweg onmogelijk is als je niet een groot deel van je werk in dezelfde ruimte als de rest van je team door brengt.
De grootste onzin van de grootste mogelijke onzin. Dus een ZZP'er die bijvoorbeeld vanuit huis werkt, doet geen werkervaring op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een ZZP'er heeft iets te bieden,krijgt er geld voor. Iemand die gratis dingen doet wat nooit een baan oplevert, niet.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:48:
[...]

Online netwerken is gewoon mogelijk. Zelfs de sociale dienst adviseert dit als één van de oplossingen voor het vinden van werk. Dus wat je zegt, klopt niet. Online netwerken is simpelweg contacten opbouwen en onderhouden. Waarom zou je dat alleen in persoon kunnen doen?

Als jij er op staat alleen thuis te werken ga je met vrijwilligerswerk dus óók geen netwerk opbouwen
Heb ze van tevoren al 2 tot 3x aangegeven; ik ga geen kantoorwerk doen, dit is een overtuiging geworden. Of ze dit zijn vergeten, dat is mij niet duidelijk.
Je bent dus te lui om moeite te doen en wilt eigenlijk niet achter je computer vandaan komen. Zo komt dit op mij over. Als het niet vanuit de luie stoel kan dan heb je er geen zin in.
Tja, dat gaat dus niks worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Un93m59
  • Laatst online: 22-09 20:46
Kan je niet iets lager inzetten en werken in een fabriek of horecagelegenheid? Ik kan me voorstellen dat thuiszitten redelijk saai is. Het is voornamelijk voor de financieel zekerheid en wat werkervaring op je CV.

Tevens moet je ook even rekening ermee meehouden dat als je als (gratis) stagiar wilt werken bij een bedrijf. Het in de ooghoek van het bedrijf zelf moet zien. Ze zien jou vaak als een groter risico (weinig werkervaring, redelijk op leeftijd en weinig theoriekennis) dan een potentiale stagiar van het MBO/HBO w/e. Je moet dus echt met goede redenen komen

[ Voor 9% gewijzigd door Un93m59 op 25-03-2018 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Beantwoord mijn vraag eens over je begeleider: van welke instelling is deze?

En een ZZP'er begint niet aan ZZP-werk zónder dat hij uberhaupt al een netwerke én voldoende werkervaring heeft. Dat is een heel andere startpositie dan die jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Zo weten we nog altijd niet waarom je onbetaald wilt werken (en daarmee anderen laat betalen voor je levensonderhoud) en niet gewoon een betaalde baan zoekt/hebt. "
- Ik heb nochtans duidelijk 2 posts geplaatst waarin meerdere redenen worden benoemd. Ook in mijn laatste posts van zojuist, geef ik het, min of meer, aan. Als ik vrij mocht kiezen, zou een betaalde baan ook prima zijn geweest. Alleen niet op kantoor. Tevens aangegeven dan maar fysiek werk te gaan verrichten, als er geen oplossingen mogelijk zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2018 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:52:
"Zo weten we nog altijd niet waarom je onbetaald wilt werken (en daarmee anderen laat betalen voor je levensonderhoud) en niet gewoon een betaalde baan zoekt/hebt. "
- Ik heb nochtans duidelijk 2 posts geplaatst waarin meerdere redenen worden benoemd. Ook in mijn laatste posts van zojuist, geef ik het, min of meer, aan. Als ik vrij mocht kiezen, zou een betaalde baan ook prima zijn geweest. Alleen niet op kantoor. Tevens aangegeven dan maar fysiek werk te gaan verrichten, als er geen oplossingen mogelijk zijn.
En een sociale dienst zet je gewoon aan fysiek werk, die willen je echt niet per sé op kantoor hebben. Dus er is een reden dat ze je niet direct aan fysiek werk zetten. En als je sociaal vaardig was, een startkwalificatie hebt, werkervaring hebt en een netwerk hebt, had je nu fysiek werk gehad (bijv. in de bouw), en niet in de bijstand gezeten. Er is dus een reden dat dat allemaal niet het geval is.

Wat IS die reden?

Je blijft halve informatie geven, en dat begint te irriteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Ardana op 25-03-2018 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Waarom doe je het dan niet? Zoek een kringloop en zeg dat je graag spullen wilt uitzoeken die mensen brengen. Ben je bezig. Je krijgt er niks voor, want gratis. Vrijwilligerswerk is vrijwilligerswerk. Dat is gewoon onbetaalt dingen doen, en dat zal bijna nooit resulteren in iets als werk. Vrijwilligerswerk mag geen banen kosten.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:32:
[...]

Omdat er simpelweg geen andere reden is. Wat zou het anders kunnen zijn, wat denk je zelf? (heb het ze nooit gevraagd, dus het enige wat mogelijk is: zo goed mogelijk proberen te beredeneren. Ik ga er in mee wat zij adviseren, omwille van de redenen die ik eerder in het topic heb benoemd)
Het kan ook zijn dat ze je vrijwilligerswerk adviseren om te zorgen dat je bezig bent, iets terug doet voor jouw uitkering. De redenen die je noemt, zijn jouw redenatie, niet die van hun.

Daarnaast is deze reactie precies wat ik bedoelde met jouw aannames. Je weet het niet, dus doe je maar aannames (of zoals je het zo mooi noemt: "zo goed mogelijk proberen te beredeneren"). Wij doen exact hetzelfde, op basis van de informatie die jij geeft proberen wij zo goed mogelijk te achterhalen wat er precies aan de hand is en hoe wij jou daarbij zo goed mogelijk kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:52:
Je hebt alleen aangegeven per se niet met mensen op een kantoor te willen zitten. OK, dat kan, maar dat laat toch nog meer dan genoeg betaalde banen over? Ook wil je graag iets goeds doen, mensen helpen, ook dat kan prima in een betaalde baan (hoewel mensen helpen zonder contact met ze te hebben mogelijk al wat lastiger wordt).

Volgens mij is er een behoorlijk tekort aan verpleegkundigen/verzorgenden ed, die zitten nauwelijks op kantoor en zijn heel direct mensen aan het helpen. Is dat niet iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:48:
[...]

Online netwerken is gewoon mogelijk. (...)
Hoe kun je dit zo stellig beweren als je ook aangeeft *geen* netwerk te hebben en dat je beperkt in de mogelijkheden? Dan geeft dat namelijk één van de volgende twee dingen aan:
A. Het is inderdaad mogelijk, maar je hebt een periode (je WW-periode en eerdere bijstandtijd) er niet pro-actief aan gewerkt.
B. Het is toch niet mogelijk.
Bij A wordt de vraag: Waarom?
Bij B: Wat is je plan B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Transportman schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:56:
[...]

Het kan ook zijn dat ze je vrijwilligerswerk adviseren om te zorgen dat je bezig bent, iets terug doet voor jouw uitkering. De redenen die je noemt, zijn jouw redenatie, niet die van hun.

Daarnaast is deze reactie precies wat ik bedoelde met jouw aannames. Je weet het niet, dus doe je maar aannames (of zoals je het zo mooi noemt: "zo goed mogelijk proberen te beredeneren"). Wij doen exact hetzelfde, op basis van de informatie die jij geeft proberen wij zo goed mogelijk te achterhalen wat er precies aan de hand is en hoe wij jou daarbij zo goed mogelijk kunnen helpen.
Helemaal goed. En nu, wat verwacht je verder van mij? Dat ik daar voor de deur ga slapen om te wachten tot maandagochtend om uitleg te vragen? Ik weet namelijk ook niet meer dan ze mij hebben verteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:01:
[...]

Helemaal goed. En nu, wat verwacht je verder van mij? Dat ik daar voor de deur ga slapen om te wachten tot maandagochtend om uitleg te vragen? Ik weet namelijk ook niet meer dan ze mij hebben verteld.
Minder passief-agressief reageren, en concrete informatie geven. Zoals: van welke instelling is je begeleider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijre schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:57:
[...]

Hoe kun je dit zo stellig beweren als je ook aangeeft *geen* netwerk te hebben en dat je beperkt in de mogelijkheden? Dan geeft dat namelijk één van de volgende twee dingen aan:
A. Het is inderdaad mogelijk, maar je hebt een periode (je WW-periode en eerdere bijstandtijd) er niet pro-actief aan gewerkt.
B. Het is toch niet mogelijk.
Bij A wordt de vraag: Waarom?
Bij B: Wat is je plan B?
Beperkt netwerk. Het goede antwoord is A; online netwerken is inderdaad mogelijk. Waarom niet proactief aan gewerkt? Ik kom uit een jarenlange crisis en probeerde in die crisis te overleven. Focus daarop i.p.v. opbouwen netwerk. Zij zullen dan vervolgens vast voorleggen: luister eens, als jij een redelijk netwerk zou hebben gehad, dan was dit nooit gebeurt. Daar zouden ze dan deels gelijk in hebben. Hoe extreem offtopic gaan we nu eigenlijk. :S

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2018 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:01:
[...]

We verwachten dat je ons niet verwijt wat je zelf ook doet, namelijk werken met aannames vanwege onvolledige informatie. Wij vragen jou om meer informatie zodat we je beter te hulp kunnen zijn. Je lijkt een beetje in de verdediging te schieten, maar niemand valt je aan.
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:03:
[...]

Beperkt netwerk. Het goede antwoord is A; online netwerken is inderdaad mogelijk. Waarom niet proactief aan gewerkt? Ik kom uit een jarenlange crisis en probeerde in die crisis te overleven. Focus daarop i.p.v. opbouwen netwerk. Zij zullen dan vervolgens vast voorleggen: luister eens, als jij een redelijk netwerk zou hebben gehad, dan was dit nooit gebeurt. Daar zouden ze dan deels gelijk in hebben. Hoe extreem offtopic gaan we nu eigenlijk. :S
Hier doemen de contouren van het achtergrondverhaal op. Je hoeft niet te vertellen wat voor crisis je had/hebt, maar dit is wel belangrijke achtergrond bij je verhaal en bij je vraag. Zeker niet offopic dus!

[ Voor 39% gewijzigd door migchiell op 25-03-2018 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

[...]
Beperkt netwerk. Het goede antwoord is A; online netwerken is inderdaad mogelijk. Waarom niet proactief aan gewerkt? Ik kom uit een jarenlange crisis en probeerde in die crisis te overleven.
Kijk, dus toch een rugzakje. Dat is toch niet erg? Er zitten er hier best veel die al dan niet tijdelijk een rugzakje gehad hebben of nog hebben. Waaronder ikzelf.

Dank voor deze (gedeeltelijke) opheldering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mijre
[...]

(...) Waarom niet proactief aan gewerkt? Ik kom uit een jarenlange crisis en probeerde in die crisis te overleven.
De eerdere antwoorden zijn dus blijkbaar:
- Ja, er is een rugzakje.
- Nee, ik kon niet op eigen kracht een breder netwerk opbouwen, daarom krijg ik nu begeleiding.

Als je die informatie pas na pagina's vol posts geeft, is het lastig voor mensen om je gericht te adviseren. Ze hebben immers maar een klein deel van de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
migchiell schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:04:
[...]

We verwachten dat je ons niet verwijt wat je zelf ook doet, namelijk werken met aannames vanwege onvolledige informatie. Wij vragen jou om meer informatie zodat we je beter te hulp kunnen zijn. Je lijkt een beetje in de verdediging te schieten, maar niemand valt je aan.
Ik weet niets meer dan wat ik heb verteld. Wat ik als een aanname zie, zijn reacties als:

OF dit is het geval. OF dit is het geval. OF dit. Of je bent dit. OF je bent dat. OF anders, moet je dat wel zijn. En anders kan het gewoon niet anders, dan ben je DIT.

Wat ik zelf doe is op basis van verkregen informatie zo logisch mogelijk redeneren. Ik ben niet 'in het wilde weg ' aan het gokken. Op basis van informatie probeer ik tot een conclusie te komen. Nu kan het zijn dat we van mening verschillen en jullie beweren dit ook te doen. Dat ga jij bevestigen denk ik? Prima, maar laten we dan stoppen met gokken en focussen op de feiten, voor zover dit er zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• McGryphon
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:11:
[...]

Ik weet niets meer dan wat ik heb verteld. Wat ik als een aanname zie, zijn reacties als:

OF dit is het geval. OF dit is het geval. OF dit. Of je bent dit. OF je bent dat. OF anders, moet je dat wel zijn. En anders kan het gewoon niet anders, dan ben je DIT.

Wat ik zelf doe is op basis van verkregen informatie zo logisch mogelijk redeneren. Ik ben niet 'in het wilde weg ' aan het gokken. Op basis van informatie probeer ik tot een conclusie te komen. Nu kan het zijn dat we van mening verschillen en jullie beweren dit ook te doen. Dat ga jij bevestigen denk ik? Prima, maar laten we dan stoppen met gokken en focussen op de feiten, voor zover dit er zijn.
Wat je zelf doet is vooral zo min mogelijk concrete informatie geven waardoor mensen die aannames niet zouden hoeven te maken.

Je blijft elke keer opnieuw erg vaag over waarom je onder begeleiding staat, wat die begeleiding inhoudt of van welke instelling die komt. Je reageert alleen maar giftig op alles dat jij als "aanname" ziet (en een deel van wat jij "aanname" noemt is "extrapolatie op basis van genoemde feiten", dat is niet hetzelfde).

Dus:
Waarom sta je onder begeleiding in het opzetten van een netwerk en het vinden van werk? Waarom doe je geen fysiek werk nu, als je aangeeft dat beter te kunnen hebben dan een kantoorbaan, en nu een gat van enkele jaren op je CV te hebben?

Door overal op te reageren met "Dat is een AANNAME!" en vervolgens niet op te helderen hoe de vork dan wèl in de steel zit maak je het er allemaal niet duidelijker op.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
Je realiseert hopelijk wel dat als je ergens solliciteert met zo'n eisenlijst, dat bij dat bedrijf dan ook hoogstwaarschijnlijk bepaalde aannames zijn die je wellicht zal dienen te ontkrachten met een goede redenering? Schiet niet zo geïrriteerd in de verdediging, joh. Daar heb je ook niets aan. Ik zie hier enkel mensen die je willen helpen, maar niet genoeg informatie krijgen (er wordt immers op diverse gerichte vragen ook niet gereageerd) en daarom zelf maar wat stipjes met elkaar gaan verbindem. Een werkgever zal dat ook waarschijnlijk doen (dus direct een beetje een oefening :-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:11:
[...]

Prima plan, dat werkt voor iedereen het handigst. Dan moet je die feiten alleen wel geven.

- je had/hebt een crisis (nogmaals, je hoeft verder niets te vertellen over het hoe en waarom) die je verhinderde om een netwerk op te bouwen.
- je hebt momenteel geen werk en kunt dus niet in je eigen onderhoud voorzien
- je begeleider (gemeente? UWV?) helpt je, maar je weet eigenlijk niet wat het doel van die begeleiding precies is (vrijwilligerswerk lijkt me namelijk niet het einddoel)
- je weet niet precies wat voor je werk je zou willen doen, maar je bent dit wel aan het onderzoeken. Het moet in ieder geval zo min mogelijk persoonlijk contact met mensen omvatten en sowieso niet op een kantoor.

Je vraag was hoe pak ik het aan om vrijwilligerswerk te gaan doen, daarop is eigenlijk maar één antwoord mogelijk: zoek een organisatie waarvoor je dat zou willen doen en bel ze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ardana schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:06:
[...]

Kijk, dus toch een rugzakje. Dat is toch niet erg? Er zitten er hier best veel die al dan niet tijdelijk een rugzakje gehad hebben of nog hebben. Waaronder ikzelf.

Dank voor deze (gedeeltelijke) opheldering.
Ik had niet door dat dit 'het probleem' was, zeg maar. Het stukje ontbrekende informatie waar jullie naar vroegen. Maar dat zal dan wel aan mij liggen; gezien de reacties hierboven, blijkt dus, dat dit hetgeen was waar ik niet duidelijk over was. Ja, heb misschien wel 8 jaar of nog iets langer in een diepe crisis gezeten en er uiteindelijk met hulp (begeleiding) uitgekomen (een 'zelfcrisis' hoor, waren geen anderen bij betrokken, had te maken met (hele) lichte psychische klachten, waar vele anderen ook last van hebben, maar in veel mindere mate, maar kon de cirkel maar niet doorbreken, ben uiteindelijk goed hersteld, moet wel zeggen dat dát eigenlijk volledig op eigen kracht is gebeurd, geen succes geboekt met psychologen).

Nu ligt de focus (al geruime tijd inmiddels) op herstel. En het gaat heel goed. Liever ga ik inderdaad niet in op de details, ik probeer vanaf nu gewoon een zo goed mogelijke bijdrage te leveren aan de samenleving, zoals gezegd, ik zie mezelf als een goed mens, heb mijn hele jeugd ontzettend hard gewerkt (alleen maar eigenlijk). Dus verder klopt alles aan mij gewoon. Zeker nu ik ben hersteld. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ok, dus, hoe oud ben je? En wat voor opleidingen heb je gedaan? Cq afgerond?

Want dat is wel relevante informatie :)

Tevens kan het relevante informatie zijn waar je in die 8 jaar van geleefd hebt. Heb je thuis gewoond waardoor je inkomsten niet hoog hoefden te zijn omdat je vrijwel geen kosten had?

[ Voor 5% gewijzigd door Ardana op 25-03-2018 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Antwoorden staan in het bericht hieronder:
migchiell schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:18:
[...]

Prima plan, dat werkt voor iedereen het handigst. Dan moet je die feiten alleen wel geven.

- je had/hebt een crisis (nogmaals, je hoeft verder niets te vertellen over het hoe en waarom) die je verhinderde om een netwerk op te bouwen. KLOPT, had.
- je hebt momenteel geen werk en kunt dus niet in je eigen onderhoud voorzien KLOPT
- je begeleider (gemeente? UWV?) helpt je, maar je weet eigenlijk niet wat het doel van die begeleiding precies is (vrijwilligerswerk lijkt me namelijk niet het einddoel) ONJUIST, HET DOEL IS VOLLEDIG HERSTEL, HET OPLOSSEN VAN DE LAATSTE PROBLEMEN
- je weet niet precies wat voor je werk je zou willen doen, maar je bent dit wel aan het onderzoeken. Het moet in ieder geval zo min mogelijk persoonlijk contact met mensen omvatten en sowieso niet op een kantoor. TOTAAL ONJUIST. Weet naar aanleiding van de persoonlijkheidstest eerder in dit topic nu precies wat ik wil. Nee, heb niets tegen contact met mensen. Ja, inderdaad, sowieso niet op een kantoor. Op dit moment in ieder geval niet. Mogelijk denk ik in de toekomst anders over, maar die kans is niet groot. Het zit gewoon niet in mijn persoonlijkheid om kantoorwerk te verrichten.

Je vraag was hoe pak ik het aan om vrijwilligerswerk te gaan doen, daarop is eigenlijk maar één antwoord mogelijk: zoek een organisatie waarvoor je dat zou willen doen en bel ze.
JA, EN DIT IS ÉÉN VAN DE BESTE ANTWOORDEN OP MIJN VRAAG IN DE OPENINGSPOST.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• descon
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:22:
[...]

Ik had niet door dat dit 'het probleem' was, zeg maar. Het stukje ontbrekende informatie waar jullie naar vroegen. Maar dat zal dan wel aan mij liggen; gezien de reacties hierboven, blijkt dus, dat dit hetgeen was waar ik niet duidelijk over was. Ja, heb misschien wel 8 jaar of nog iets langer in een diepe crisis gezeten en er uiteindelijk met hulp (begeleiding) uitgekomen (een 'zelfcrisis' hoor, waren geen anderen bij betrokken, had te maken met (hele) lichte psychische klachten, waar vele anderen ook last van hebben, maar in veel mindere mate, maar kon de cirkel maar niet doorbreken, ben uiteindelijk goed hersteld, moet wel zeggen dat dát eigenlijk volledig op eigen kracht is gebeurd, geen succes geboekt met psychologen).

Nu ligt de focus (al geruime tijd inmiddels) op herstel. En het gaat heel goed. Liever ga ik inderdaad niet in op de details, ik probeer vanaf nu gewoon een zo goed mogelijke bijdrage te leveren aan de samenleving, zoals gezegd, ik zie mezelf als een goed mens, heb mijn hele jeugd ontzettend hard gewerkt (alleen maar eigenlijk). Dus verder klopt alles aan mij gewoon. Zeker nu ik ben hersteld. d:)b
Maar hoe denk je nu uit de bijstand te komen? Hoe langer je daar in blijft hangen hoe lastiger het wordt om weer aan de bak te komen?

knip populistische troll

[ Voor 1% gewijzigd door Rukapul op 25-03-2018 16:29 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.