Wouter schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 17:11:
Ik kreeg zojuist een telefoontje van mijn bank (ASN).
Ze hadden mijn transacties geanalyseerd en wilden me hier wat vragen over stellen. Het bleek om BTC-gerelateerde transacties te gaan.
Ze wilden weten:
- Waarom ik BTC had gekocht
- Of ik dit vaker had gedaan, zo ja met hoeveel geld, wanneer en waarom
- Of ik dit van plan was vaker te gaan doen
- Hoe ik aan het geld was gekomen om BTC te kopen
- Welke cryptovaluta ik in bezit heb
Ik heb geantwoord dat ik inderdaad BTC heb gekocht en verkocht en verder heb ik geen details gegeven.
Ze wilden daarnaast dat ik ze volledige openheid van cryptovaluta in mijn eigendom zou geven d.m.v. transactielogs- en documentatie.
Op de vraag 'en als ik dat niet doe?' antwoorden ze dat ze dan genoodzaakt zouden zijn de klantrelatie te heroverwegen.
Ok... weet iemand nog een fatsoenlijke bank die me zelf laat beslissen hoe ik m'n geld besteed?
Kom maar naar de Rabobank, ik heb nergens last van terwijl ik al veelvuldig btc heb gekocht.
Die zijn te druk met het manipuleren van de Euribor...
En daarnaast ga ik een bank niet vertellen wat ik ermee doe en wat ik heb.
Als ze zonodig alles willen zien gaan ze zelf maar op onderzoek uit. Ze kunnen m’n aankoop zien dus middels de blockchain alles herleiden.
Of gaan ze ook ineens mannen/vrouwen bellen die een gezamenlijke rekening hebben maar ook betalingen bij de hoeren doen. Ga toch weg...
[
Voor 13% gewijzigd door
RickvN op 23-03-2018 21:34
]
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill