Volume hoeft niet perséé iets te betekenen voor de koers. Het kan namelijk zo zijn dat de meeste mensen TRX aanschaffen om die een tijdje te HODLEN (door de aankomende main net launch), waardoor er gewoon minder trades plaatsvinden (dus lager volume). Doordat mensen minder sellen zal de prijs dan alsnog omhoog gaan door gretige kopers.RickvN schreef op woensdag 25 april 2018 @ 23:34:
Whats going on? TRX had een volume van > 53k btc, gisteren nieuwe listing en nieuwe USDT pair. Logisch dat het toeneemt dus. Maar als ik nu zit te kijken, is het ca. 49k aan volume maar neemt het zelfs weer toe?
Of moet je daar niet teveel naar kijken? Ik had sowieso verwacht dat die vandaag dood zou bloeden, tegen verwachting in gaat die gewoon door.
Ik weet niet of iemand op basis van deze post een zakje ELEC gekocht heeft, maar het heeft mij sinds aanschaf zeker geen windeieren gelegdp0st schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:04:
Trouwens nog een tipje voor de mensen die geloven in decentraal energie delen/verkopen: Electrifiy Asia (ELEC). Heeft pasgeleden een partnership gelsoten met Tepco, een van de grotere Japanse energieleveranciers en belooft meer in de komende maanden, ook in relatie tot OmiseGo. Daarnaast nog relatief lage Mcap van 40mm i.t.t. bijvoorbeeld 60mm van WePower en 180mm van PowerLedger. Best beschikbaar via Kucoin op dit moment, en ja ik hodl idd een zakje ELEC
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Haha ik zag het inderdaad, had ze aangeschaft. Maar op kucoin heb ik alleen geld wat uit airdrops komt staan (dus niet erg veel) dus zo'n stijging van 18% is leuk maar met mijn inleg kan ik er een paar potten nutella van kopen. Bedankt voor je tip trouwens! Toch leukp0st schreef op woensdag 25 april 2018 @ 23:38:
[...]
Ik weet niet of iemand op basis van deze post een zakje ELEC gekocht heeft, maar het heeft mij sinds aanschaf zeker geen windeieren gelegdook vandaag weer +18% ondanks dat verder vrijwel alles rood staat, met nog veel potentie de komende maanden!
Edit: heb het nu maar op Oyster Pearl gedonderd, boeit me toch geen reet dat geld. Puur omdat ie laag staat maar gedaan.
[ Voor 8% gewijzigd door Tominatie op 25-04-2018 23:43 ]
Ik heb nu 200 ETN verdiend. Dat is toch weer 3 euro.
Nu nog op een exchange krijgenggj87 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 23:43:
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Ik voel echt een run aankomen. Ik ga pissen en als ik terug ben zijn we die 9200 met gemak gepasseerd.
Het spant er om inderdaad ... het kan zo maar om slaan.Tominatie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 00:01:
Ik voel echt een run aankomen. Ik ga pissen en als ik terug ben zijn we die 9200 met gemak gepasseerd.
Ja inderdaad, die Aziaten weten niet wat ze meemaken. Gingen slapen met hun sellordertje op 9500 en kunnen nu lekker terugkopen een paar honderd lager.Turbo-Puppy schreef op donderdag 26 april 2018 @ 00:03:
[...]
Het spant er om inderdaad ... het kan zo maar om slaan.
Ondanks we dalen wordt de weerstand tot en op 9200 er nu goedachtig uitgezogen ... die wall is opeens zo spannend even niet meer.
oops ... daar was geen support op 9100
oops ... daar was geen support op 9100
[ Voor 15% gewijzigd door Turbo-Puppy op 26-04-2018 00:18 ]
Verwijderd
Ik zit al op 420ggj87 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 23:43:
Allemaal pending helaas op 70 stuks na
Ten opzichte van begin van de maand staan we nog zo'n twintig procent hoger, dan heb je af en toe van dit soort dagen.Pelox schreef op donderdag 26 april 2018 @ 03:05:
Auw heftig nachtje.. snel weer naar bed.
Ben net iets meer dan een half uur thuis van m'n werk, lekker thuiskomen
. NOT.
Maarja, eigen schuld. Had me voorgenomen om toen de BTC zo hoog stond al mijn alts te verkopen, en ook BTC eventueel om beter in te kopen, want die daling was te verwachten. Niet gedaan, met als resultaat al mijn coins op 1 na zo'n -7% tot -15%.
Maar als ik in Delta kijk zie ik ook vaak genoeg mijn eerdere koopmomenten voorbijkomen, en had ik niet verkocht had ik alsnog dikke winsten kunnen maken door nu te verkopen. Het komt wel weer bij uiteindelijk, of het moet wel een echte shitshitshitcoin zijn.
Geduld hebben nu maar dus. Dan maar even wachten om een nieuwe fiets te kopen.
Maarja, eigen schuld. Had me voorgenomen om toen de BTC zo hoog stond al mijn alts te verkopen, en ook BTC eventueel om beter in te kopen, want die daling was te verwachten. Niet gedaan, met als resultaat al mijn coins op 1 na zo'n -7% tot -15%.
Maar als ik in Delta kijk zie ik ook vaak genoeg mijn eerdere koopmomenten voorbijkomen, en had ik niet verkocht had ik alsnog dikke winsten kunnen maken door nu te verkopen. Het komt wel weer bij uiteindelijk, of het moet wel een echte shitshitshitcoin zijn.
Geduld hebben nu maar dus. Dan maar even wachten om een nieuwe fiets te kopen.
Verwijderd
Dankzij de yobit dicegame heb ik alsnog de winst behaald die ik anders verkregen als ik TRX had verkocht op 950 sats 
Wat een heerlijke shady exchange.
Heb een paar keer wat gekocht daar, en met ongelooflijk veel verlies verkocht, shady exchange inderdaad. Wou wel een keer meedoen met die dicegame, maar niet genoeg funds. Je kan er dus blijkbaar dus wel wat mee verdienen, gefeliciteerdVerwijderd schreef op donderdag 26 april 2018 @ 06:16:
Dankzij de yobit dicegame heb ik alsnog de winst behaald die ik anders verkregen als ik TRX had verkocht op 950 sats
Net even een paar borrels gedronken, lekker tv gekeken en kijk nu naar m'n Delta, en bijna alles groen
Jammer dat ik met crypto bezig ben op tijden dat anderen hier in Nederland lekker aan het slapen zijn. Mis wel wat interactie
Of men is zo onder de indruk dat niemand meer iets terug durft te zeggenbobdigi schreef op donderdag 26 april 2018 @ 06:32:
[...]
Jammer dat ik met crypto bezig ben op tijden dat anderen hier in Nederland lekker aan het slapen zijn. Mis wel wat interactie.
Ondertussen is men bij BTC aan het bodemstampen en via een smalle trendkanaal omhoog aan het kruipen.
Waar heb je het over? Bodemstampen, trendkanaal? Dit is wel enigszins serieus trouwens, vanwege mijn werktijden loop ik achter veel dingen aan, zit wel in een paar dingen zoals dit topic en een stuk of 3 telegramkanalen waar ik veel nuttige informatie weg haal, maar vaak pas achteraf. Kunnen jullie niks aan doen, maar voor mijzelf wel jammer. Lees vooral veel reacties, maar kan niet met de discussie mee doen.Uhuruburu schreef op donderdag 26 april 2018 @ 06:41:
[...]
Of men is zo onder de indruk dat niemand meer iets terug durft te zeggen![]()
Ondertussen is men bij BTC aan het bodemstampen en via een smalle trendkanaal omhoog aan het kruipen.
Ik zat gisteravond nog te denken; ik moet wat van mijn alts omzetten in ONT, dat is de enige die lekker draait in dit dipje ... voortaan maar gewoon doen
Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!
Vandaag gaat Litecoin shinen .. ik voel het gewoon!
ONT en WAN houden zich beide wel aardig staande de laatste dagen. Heb ze helaas beide nietKatala schreef op donderdag 26 april 2018 @ 07:14:
Ik zat gisteravond nog te denken; ik moet wat van mijn alts omzetten in ONT, dat is de enige die lekker draait in dit dipje ... voortaan maar gewoon doen
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
OMG stijgt even 30 % afgelopen 2 uur. Heb ik iets gemist?
Nieuwe listingmajoh schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:23:
https://twitter.com/omise_go
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
And still going strongmajoh schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:23:
Goedemorgen en Tim Draper heeft ook wat te melden over de toekomst van de Bitcoin.
https://www.belegger.nl/C...-groter-dan-internet.aspx
Een stukje eigen belang ?
https://www.belegger.nl/C...-groter-dan-internet.aspx
Een stukje eigen belang ?
Waarom heb ik het idee dat we weer naar een all time low gaan?
Je kan maar beter niet op je eigen ideeën afgaan want die vertelt je onzinC6DL schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:40:
Let quote this again next monthSlux schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:45:
[...]
Je kan maar beter niet op je eigen ideeën afgaan want die vertelt je onzin
Omdat je te sterk spul rookt waardoor je hoop en realiteit door elkaar begint te halen?C6DL schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:40:
Just checking.. zie je gekleurde bomen en/of eenhoorns over je plafond lopen?
Doe maar, want een all time low zit er echt niet in, echt de grootste onzin die er is om dat te roepen.
een BTC gaat echt niet terug naar een paar dollar
Uh ik bedoelde een nieuwe low sinds de opwaardse trendSlux schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:50:
[...]
Doe maar, want een all time low zit er echt niet in, echt de grootste onzin die er is om dat te roepen.
een BTC gaat echt niet terug naar een paar dollar
Ja dat zou kunnen, daar hoop ik eerlijk gezegd ook een beetje opC6DL schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:55:
[...]
Uh ik bedoelde een nieuwe low sinds de opwaardse trend
Op Investing.com wordt in de reacties gesproken van een H&S patroon vanaf 12 april (op de 4-5H kaart). Dat zou betekenen dat we vanaf nu weer omlaag gaan?? Ik hoop het niet toch?
[ Voor 5% gewijzigd door ggj87 op 26-04-2018 09:01 ]
Mijn magic eight ball zegt hetzeldeggj87 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:01:
Op Investing.com wordt in de reacties gesproken van een H&S patroon vanaf 12 april (op de 4-5H kaart). Dat zou betekenen dat we vanaf nu weer omlaag gaan?? Ik hoop het niet toch?
Nog even de laatste weakhands eruit schudden de komende uren, en dan weer knallen.
Graag met ltc voorop!
De tijd leert of het tij keert
Haha, het is al zo vaak gezegd maar 2014 is gewoon 1 op 1 hetzelfde als 2018 
Eigenlijk zouden we allemaal die kaart erbij moeten houden en daar naar moeten handelen. Ben je aan het eind van het jaar geheid miljonair.
Eigenlijk zouden we allemaal die kaart erbij moeten houden en daar naar moeten handelen. Ben je aan het eind van het jaar geheid miljonair.
Heeft er nog iemand meegedaan aan goeie AIRDROPS? Wil zeker de boot met een airdrop zoals ONT niet meer missen nondeju :-p
SPiET
Ik veeg me kont af met al die TA’s als er over 10 minuten een gek komt die zin heeft om voor 200 miljoen in te slaan, dan is er niets dat hem tegenhoud en ramt de prijs door naar de 10k en beyond. Andersom net zo. Op een idoot volatiel product als BTC kun je never nooit niet 1 dag vooruit kijken.
Wat een drama weer, totale marketcap staat 50 miljard hoger dan 1 week geleden. Relax, drink een drankje vanavond en morgen, hail the king and weet dat je meer dan 0.05% kan maken zoals je spaarrekening
Verwijderd
Als we vandaag stabiel blijven gaan we een groen weekend tegemoet!
*legt zijn glazen bol weg*
*legt zijn glazen bol weg*
Als je dan gaat tekenen zorg dan dat de grafieken wel gelijk zijn, nu is 1 meer ingezoomd dan de ander, zo kan je er echt alles van maken wat je wiltDacuuu schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:23:
Ik denk dat we dit krijgen, die crazy spike hebben we net gehad.
[afbeelding]
Dit dus. Niks persoonlijks naar de originele poster hoor maar zodra alles weer omhoog gaat zie je ineens veel van dit soort posts. Ik krijg dan sterk het vermoeden dat dit mensen zijn die de boot hebben gemist en dat dit grotendeels wishfull thinking is. Toegegeven het gebeurt andersom net zo. Voor mij een reden om het allemaal niet zo serieus te nemen.Slux schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:48:
[...]
Als je dan gaat tekenen zorg dan dat de grafieken wel gelijk zijn, nu is 1 meer ingezoomd dan de ander, zo kan je er echt alles van maken wat je wilt
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Nou nee, je kan er niet alles van maken, en zo te zien is alleen de tijdlijn aangepast, hoe je het wendt of keert lijkt dit bizar veel op elkaar, Pilatus (volgens mij) heeft hem ook al eerder gepost en tot nu toe blijft hij toch echt dezelfde lijn volgen.Slux schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:48:
[...]
Als je dan gaat tekenen zorg dan dat de grafieken wel gelijk zijn, nu is 1 meer ingezoomd dan de ander, zo kan je er echt alles van maken wat je wilt
Of dat ook zo blijft weet niemand natuurlijk maar je kan niet ontkennen dat de gelijkenis treffend is.
Dat niet dus, je hoort dat iedere keer als je dit plaatje ziet dat weer heel veel mensen dit als onzin afdoen omdat ze te hoog ingestapt zijn, maar ik krijg sterk het vermoeden dat dit grotendeels whishful thinking is. Schijnt beide kanten op te gebeuren.AtlAntA schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:58:
[...]
Dit dus. Niks persoonlijks naar de originele poster hoor maar zodra alles weer omhoog gaat zie je ineens veel van dit soort posts. Ik krijg dan sterk het vermoeden dat dit mensen zijn die de boot hebben gemist en dat dit grotendeels wishfull thinking is. Toegegeven het gebeurt andersom net zo. Voor mij een reden om het allemaal niet zo serieus te nemen.
* Flagg neemt niks serieus.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Haha dat zei ik ook al heFlagg schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:08:
[...]
Nou nee, je kan er niet alles van maken, en zo te zien is alleen de tijdlijn aangepast, hoe je het wendt of keert lijkt dit bizar veel op elkaar, Pilatus (volgens mij) heeft hem ook al eerder gepost en tot nu toe blijft hij toch echt dezelfde lijn volgen.
Of dat ook zo blijft weet niemand natuurlijk maar je kan niet ontkennen dat de gelijkenis treffend is.
[...]
Dat niet dus, je hoort dat iedere keer als je dit plaatje ziet dat weer heel veel mensen dit als onzin afdoen omdat ze te hoog ingestapt zijn, maar ik krijg sterk het vermoeden dat dit grotendeels whishful thinking is. Schijnt beide kanten op te gebeuren.
* Flagg neemt niks serieus.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Flagg schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:08:
[...]
Nou nee, je kan er niet alles van maken, en zo te zien is alleen de tijdlijn aangepast, hoe je het wendt of keert lijkt dit bizar veel op elkaar, Pilatus (volgens mij) heeft hem ook al eerder gepost en tot nu toe blijft hij toch echt dezelfde lijn volgen.
Blijft een wonder dat ze zo bordje aan je naam hebben gehangen
Die gast zegt het al maanden aan een stuk wat we nu zien:
YouTube: ✅ BITCOIN PRICE TECHNICAL ANALYSIS BULL TRAP
Erg goede analist ja, vooral zijn analyse van 30 maart (toen bitcoin nog onder de $7000 stond) vond ik erg goed:dabla schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:24:
https://twitter.com/nasirjones007/status/979658468129992704You’ve seen nothing yet - The total massacre and bloodshed you will see from Monday for the rest of the month in crypto / overall stocks ESP TECH will make you wish you never want to trade or invest ever again.
Deze kerel schreeuwt continu maar wat, natuurlijk heb je dan vroeg of laat wel een keer gelijk.
Misschien nog even aanvullend voor de mensen die niet op de link willen klikken: MtGox heeft zojuist 16k BTC naar een exchange overgeboekt.
Weten ze bij welke exchange dat adres hoort?
Niet geruststellend ditDJT schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:35:
[...]
Misschien nog even aanvullend voor de mensen die niet op de link willen klikken: MtGox heeft zojuist 16k BTC naar een exchange overgeboekt.
In principe mogen ze tot september niet meer verkopen.
Het kan dus een OTC zijn of een interene verschuiving. Wel raar.
Alle schuldeisers zijn immers afbetaald.
[ Voor 7% gewijzigd door Mortel op 26-04-2018 10:42 ]
WH-UD05HE5-1 split / 300L, 1680Wp zonnepanelen (W) i.c.m. GW1500-XS
Inderdaad had dit ook ergens gelezen dus voorlopig nog safe...Mortel schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:41:
[...]
In principe mogen ze tot september niet meer verkopen.
Het kan dus een OTC zijn of een interene verschuiving. Wel raar.
Alle schuldeisers zijn immers afbetaald.
Als mensen zo gaan reageren, weet je iig zeker dat ze geen idee hebben waar ze het over hebben.Slux schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:23:
[...]
![]()
Blijft een wonder dat ze zo bordje aan je naam hebben gehangen
Kijk kan ik ook, nuttig he?
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Geheel 2014 vs de eerste 5 maanden van 2018.. Yeah, no.Dacuuu schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:23:
Ik denk dat we dit krijgen, die crazy spike hebben we net gehad.
[afbeelding]
Hoe kom je eigenlijk aan zo'n bordje? Moet je daarvoor bizar veel posten in een zeker topic? Serieuze vraag overigens, ik heb namelijk geen idee.Flagg schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:43:
[...]
Als mensen zo gaan reageren, weet je iig zeker dat ze geen idee hebben waar ze het over hebben.
Kijk kan ik ook, nuttig he?
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Op basis van RSI durf ik te stellen dat BTC sowieso (in eerste instantie?) hard afketst op de support van $8000, als we daar al zouden naar terugzakken. RSI staat nu op dezelfde waarde van 10 april, dat was dus voor die crazy jump van $1000 in een half uur.
Momenteel knuffelen we met de bodem van het opgaand kanaal, dus eerlijk gezegd verwacht ik voor de rest van de dag eerder een stijging dan een daling.
Momenteel knuffelen we met de bodem van het opgaand kanaal, dus eerlijk gezegd verwacht ik voor de rest van de dag eerder een stijging dan een daling.
[ Voor 23% gewijzigd door TomTorquay op 26-04-2018 11:00 ]
Klik bordje voor uitlegCrypts schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:57:
[...]
Hoe kom je eigenlijk aan zo'n bordje? Moet je daarvoor bizar veel posten in een zeker topic? Serieuze vraag overigens, ik heb namelijk geen idee.
Kan je dat verder toelichten?TomTorquay schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:58:
Op basis van RSI durf ik te stellen dat BTC sowieso (in eerste instantie?) hard afketst op de support van $8000, als we daar al zouden naar terugzakken. RSI staat nu op dezelfde waarde van 10 april, dat was dus voor die crazy jump van $1000 in een half uur.
Laten we hopenTomTorquay schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:58:
Zonder enige kennis van TA, ben ik het hier mee eens, puur omdat het me goed uitkomt!TomTorquay schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:58:
Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!
dus als we deze meneer moeten geloven dan klapt de bitcoin terug naar 3 of 4k in mei? dat wordt pijnlijk, maar ook goede discount op alles hahadabla schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:24:
Geen probleem. Ik wil wel eerst even het volgende vermelden:
1) TA is niet heilig en zit ook vaak fout. Het is een poging om de situatie in te schatten. Vaak lukt dat, geregeld echter ook niet.
2) Ik ben echt nog maar een TA-beginner, dus neem mijn analyses met een korreltje zout.
Zo, hieronder heb ik even het opgaand trendkanaal geschetst dat we de laatste tien dagen aan het volgen waren. Merk op dat we daar gisterennacht bovenaan 'uitgeschoten' zijn. Het mocht dan ook niet verwonderen dat er een terugslag moest komen. Momenteel zitten we volledig op de basis van de opwaartse trendlijn. Als we daar op afbotsen (en die kans is zeer reëel, maar zekerheden bestaan er niet), dan is er best wel grote potentie om binnen de week weer naar de bovenste trendlijn van het opgaand kanaal door te groeien; lees $10.000. Als we er echter doorheen vallen, dan zou herstel wel eens veel langer kunnen duren. En dan durf ik geen analyse te maken over waar de dan uiteindelijk uitkomen. Initieel zie ik ons dan wel botsen op $8000, zoals ik al zei. Maar daarna? Kan het werkelijk alle kanten op.
Ook hetzelfde aantal BCH is verhuisdtd.DJT schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:35:
[...]
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Hier geeft de betreffende curator trouwens aan geen market dumps te hebben gedaan:
https://www.mtgox.com/img/pdf/20180317_qa.pdf (punt 3)
https://www.mtgox.com/img/pdf/20180317_qa.pdf (punt 3)
I sold BTC and BCC from December 2017 to February 2018 with the cooperation
of a cryptocurrency exchange in light of the market price at the time of the sale.
Following consultation with cryptocurrency experts, I sold BTC and BCC, not by an
ordinary sale through the BTC/BCC exchange, but in a manner that would avoid
affecting the market price, while ensuring the security of the transaction to the extent
possible. The method of sale of BTC and BCC was approved by the court as well.
Kortom het kan alle kanten op...TomTorquay schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:29:
[...]
1) TA is niet heilig en zit ook vaak fout. Het is een poging om de situatie in te schatten. Vaak lukt dat, geregeld echter ook niet.
2) Ik ben echt nog maar een TA-beginner, dus neem mijn analyses met een korreltje zout.
Zo, hieronder heb ik even het opgaand trendkanaal geschetst dat we de laatste tien dagen aan het volgen waren. Merk op dat we daar gisterennacht bovenaan 'uitgeschoten' zijn. Het mocht dan ook niet verwonderen dat er een terugslag moest komen. Momenteel zitten we volledig op de basis van de opwaartse trendlijn. Als we daar op afbotsen (en die kans is zeer reëel, maar zekerheden bestaan er niet), dan is er best wel grote potentie om binnen de week weer naar de bovenste trendlijn van het opgaand kanaal door te groeien; lees $10.000. Als we er echter doorheen vallen, dan zou herstel wel eens veel langer kunnen duren. En dan durf ik geen analyse te maken over waar de dan uiteindelijk uitkomen. Initieel zie ik ons dan wel botsen op $8000, zoals ik al zei. Maar daarna? Kan het werkelijk alle kanten op.
[afbeelding]
Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter
Als je een 'ja' of een 'nee' wil horen, dan moet je een glazen bol aanschaffen. TA spreekt in kansen. Dat kan handig zijn om te beslissen waar je een trade inzet of aborteert. Om zekerheid te verkrijgen voor de toekomst zal je ergens anders je heil moeten zoeken. Helaas pindakaas...
Lees ik het goed dat we ofwel neerwaarts tot ongeveer $8000 gaan of omhoog richting de $10.000?TomTorquay schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:29:
[...]
[afbeelding]
Ik heb m'n BTC recent verkocht op $8800 en durf dan die gok wel te wagen
Godverdorie, ik ging slapen met het idee dat het een erg mooie groene ochtend zou zijn. We staan alweer 1000$ lager vergeleken eergisteren

Edit: Ah ik snap het al, die futures sluiten morgen, dan is iedereen een beetje van slag. Beetje manipulatie hier en daar, komt wel weer goed.
Edit: Ah ik snap het al, die futures sluiten morgen, dan is iedereen een beetje van slag. Beetje manipulatie hier en daar, komt wel weer goed.
[ Voor 33% gewijzigd door Tominatie op 26-04-2018 11:53 ]
Dit is de visie die hij al maanden telkens herhaald in video's, echter hoop ik meer dat TomTorquay zijn TA uitkomt. Zoniet ziet het er niet rooskleurig uit, je kan dan mss goedkoop inkopen maar ook lang wachten op herstel denk ik zo...nemesis2212 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:28:
[...]
dus als we deze meneer moeten geloven dan klapt de bitcoin terug naar 3 of 4k in mei? dat wordt pijnlijk, maar ook goede discount op alles haha
Klopt. Maar dat is mijn analyse. Mogelijk heeft @PilatuS hier een heel andere mening over. Of iemand anders die zich aan TA wil wagen. Altijd welkom wat mij betreft. Alvast veel succes met het kiezen van een goed herinstappuntVilscon schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:48:
[...]
Lees ik het goed dat we ofwel neerwaarts tot ongeveer $8000 gaan of omhoog richting de $10.000?
Ik heb m'n BTC recent verkocht op $8800 en durf dan die gok wel te wagen
Benieuwd naar @PilatuS zijn menig, tussen al die postshier moet ik deze hebben gemist. Ben jij al ingestapt of sta je ook klaar aan de zijlijn?TomTorquay schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:54:
[...]
Klopt. Maar dat is mijn analyse. Mogelijk heeft @PilatuS hier een heel andere mening over. Of iemand anders die zich aan TA wil wagen. Altijd welkom wat mij betreft. Alvast veel succes met het kiezen van een goed herinstappunt
Er is geen enkele aanwijzing voor manipulatie. Niet iedere keer als de koers iets doet wat je niet aanstaat is het manipulatie.Tominatie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:48:
Beetje manipulatie hier en daar, komt wel weer goed.
Ik heb het hier in een zoveelste ontgoocheling ook al wel eens een keer geroepen, "manipulatie!", maar volgens mij vallen de effectieve manipulaties qua aantal nog wel redelijk mee. Maar het gebeurt wel, dat is een feit.
TA is bullshit. Grotendeels is TA gebaseerd op technieken en methoden die in de jaren 80 in de traditionele aandelenmarkt werden gebruikt.Op dit moment is dit allemaal drastisch verouderd. Denk je dat er ook maar één billion dollar mutual fund manager is op wall street die deze lijntjes tekent die jij net hebt gedaan?TomTorquay schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:44:
[...]
Als je een 'ja' of een 'nee' wil horen, dan moet je een glazen bol aanschaffen. TA spreekt in kansen. Dat kan handig zijn om te beslissen waar je een trade inzet of aborteert. Om zekerheid te verkrijgen voor de toekomst zal je ergens anders je heil moeten zoeken. Helaas pindakaas...
Zijn ook onderzoeken geweest dat voorspellingen op basis van TA een significant lagere succesrate hebben dan voorspellingen op basis van RNG.
Volgens mij wordt deze markt 24/7 op grote schaal gemanipuleerd, zeker als je ziet hoe hard de stijging van $6800 naar $8000 die we laatst hadden. Ook de stijging van $9200 naar $9700 ging vervolgens wel heel erg hard, om vervolgens ook als een baksteen weer naar beneden te vallen.TomTorquay schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:03:
[...]
Er is geen enkele aanwijzing voor manipulatie. Niet iedere keer als de koers iets doet wat je niet aanstaat is het manipulatie.
Ik heb het hier in een zoveelste ontgoocheling ook al wel eens een keer geroepen, "manipulatie!", maar volgens mij vallen de effectieve manipulaties qua aantal nog wel redelijk mee. Maar het gebeurt wel, dat is een feit.
En waarom is dat volgens jou manipulatie, en niet gewoon FOMO en winstneming/stoploss?Bmfd schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:08:
[...]
Volgens mij wordt deze markt 24/7 op grote schaal gemanipuleerd, zeker als je ziet hoe hard de stijging van $6800 naar $8000 die we laatst hadden. Ook de stijging van $9200 naar $9700 ging vervolgens wel heel erg hard, om vervolgens ook als een baksteen weer naar beneden te vallen.
Wow shots fired here:
https://www.reddit.com/r/...nt_against_the_community/
https://www.reddit.com/r/...nt_against_the_community/
Geen probleem. Blijf jij het lekker bullshit vinden. Mij heeft het alleszins al meer geld opgebracht dan gewoon 'op goed geluk' ergens instappen. Dat laatste heeft me totnogtoe al 80% van mijn inleg gekost (nee, in het casino win ik ook nooit), met TA-moves heb ik daarentegen al een deeltje weten terug te winnen. Eergisteren ook weer, had ik toen mijn TA gevolgd, dan zat ik nu niet met de gebakken peren. Maar ja, de theorie is voorlopig bij mij nog beter dan de praktijk. FOMO en zo, je kent het wel.poderosoo schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:04:
TA is bullshit. Grotendeels is TA gebaseerd op technieken en methoden die in de jaren 80 in de traditionele aandelenmarkt werden gebruikt.Op dit moment is dit allemaal drastisch verouderd. Denk je dat er ook maar één billion dollar mutual fund manager is op wall street die deze lijntjes tekent die jij net hebt gedaan?
Zijn ook onderzoeken geweest dat voorspellingen op basis van TA een significant lagere succesrate hebben dan voorspellingen op basis van RNG.
Kijk, er zijn natuurlijk verschillende levels in TA. Dingen als head-and-shoulders, elliot-waves, etc, dat vind ik ook bullshit. Trendkanalen zijn handig, maar wel met een hoop onzekerheid te nemen, dat klopt. Dingen als RSI of MACD zijn echter heel erg waardevol. Alleszins veel waardevoller dan de vinger nat maken, de lucht in steken en voelen of het vandaag de juiste dag is om in te stappen. En wat ze op Wall Street doen, dat interesseert me echt geen fluit. Op Wall Street doen ze zogezegd ook niet mee aan crypto. Moet ik dat dan ook maar laten?
Wel een goede tekst. Je merkt het bij meer projecten. Zodra de prijs achterblijft raakt de community geïrriteerd. Wees blij dat je onderdeel kan zijn van een revolutie waarbij je ook nog een beetje geld kan verdienen.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Dat kan ook, maar achter dat soort stijgingen en dalingen zit vaak zodanig veel volume dat ik me afvraag of dat wel echt door FOMO, winstneming en stoplosses wordt veroorzaakt. Ik denk zelf dat de doorsnee investeerder weinig invloed op de markt heeft en dat het koersverloop in grote lijnen wordt bepaald door een aantal grote spelers, zeker gezien de relatief kleine omvang van de markt moet dat best kunnen. Dit is overigens gewoon een theorie, het is niet dat ik hier bewijs o.i.d. voor heb en ik weet het natuurlijk ook niet zeker.anboni schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:09:
[...]
En waarom is dat volgens jou manipulatie, en niet gewoon FOMO en winstneming/stoploss?
Die stijging was inderdaad puur speculatie manipulatie natuurlijk, ik denk dat quasi iedereen het daarmee eens is. Daarnaast is er ook manipulatie door op het juiste moment FUD te verspreiden, zoals op 5 maart.Bmfd schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:08:
Volgens mij wordt deze markt 24/7 op grote schaal gemanipuleerd, zeker als je ziet hoe hard de stijging van $6800 naar $8000 die we laatst hadden. Ook de stijging van $9200 naar $9700 ging vervolgens wel heel erg hard, om vervolgens ook als een baksteen weer naar beneden te vallen.
Maar veel stijgingen zijn volgens mij ook gewoon te wijten aan FOMO, paniekreacties of bots en stop losses die elkaar als een waterval gaan triggeren. De stijging van 9200 naar 9700 reken ik daar bij. Onmogelijk om echt te zeggen of het manipulatie was of niet, maar het was dan alleszins wel beter gemaskeerd dan die raket van 6800 naar 8000
Dat blijkt het dus uit onderzoek niet te zijn.TomTorquay schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:13:
[...]
Dingen als RSI of MACD zijn echter heel erg waardevol. Alleszins veel waardevoller dan de vinger nat maken, de lucht i
Maargoed, als je overall op verlies staat kan ik eigenlijk je mening niet echt serieus nemen omtrent TA wat zogenaamd je reden hiervoor ook mag zijn.
Voer om over na te denken: https://www.fscomeau.com/why-technical-analysis-is-bullshit/
Zeker weten, maar veel mensen zijn er ook gewoon voor het snelle geld en dat veranderd niet. Als je dan een vertraging hebt met het brengen van je main net kan je wat gefrustreerde mensen verwachten. Maar vindt het wel een een goed stukkie tekst, komt wel overeen met de meeste mensen in cryptoland. Maar ik bedoel het doel van de meeste mensen is toch echt meer bitcoin/ethereum maken of meer $/euro. Er zullen altijd wel mensen zijn die hun hele leven in een project zitten puur voor het project maar die zijn er niet heel veel.The_Worst schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:20:
[...]
Wel een goede tekst. Je merkt het bij meer projecten. Zodra de prijs achterblijft raakt de community geïrriteerd. Wees blij dat je onderdeel kan zijn van een revolutie waarbij je ook nog een beetje geld kan verdienen.
Edit: ik ben trouwens nu wel fan van Oyster Pearl dus laat het lekker staan op kucoin. Ga er me nu meer mee inlezen! Is kijken wat het is.
[ Voor 7% gewijzigd door Tominatie op 26-04-2018 12:29 ]
poderosoo schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:24:
Dat blijkt het dus uit onderzoek niet te zijn.
Maargoed, als je overall op verlies staat kan ik eigenlijk je mening niet echt serieus nemen omtrent TA wat zogenaamd je reden hiervoor ook mag zijn.
Voer om over na te denken: [img]https://www.fscomeau.com/why-technical-analysis-is-bullshit/
[ Voor 10% gewijzigd door TomTorquay op 26-04-2018 12:34 ]
Het probleem met TA is dat het vaak wordt gedaan door mensen die er geen verstand van hebben. Handelaren die ervoor geleerd hebben kunnen echt wel goede TA's maken.
Kan dit niet in het TA topic? Kunnen we hier weer verder met het posten van onzin
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Maar laten we wel zijn TA geeft misschien een heel klein beetje informatie, maar ik zou er mijn keuzes echt niet aan ophangen. Ik hecht veel meer waarde aan nieuws (negatief/positief).ggj87 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:35:
Het probleem met TA is dat het vaak wordt gedaan door mensen die er geen verstand van hebben. Handelaren die ervoor geleerd hebben kunnen echt wel goede TA's maken.
Dat artikel op steemit die hier gisteren werd gedeeld krijgt sowieso nog een staartje en ik blijf het ook zeker volgen. Hoop dat ze worden aangepakt: https://www.newsbtc.com/2...f-planning-pump-and-dump/
En als er geen nieuws is? En sowieso, als je wilt inspelen op nieuws, dan kan je beter heel snel zijn, anders is het grootste deel van de trend (op of neer) vaak al voorbij. Ergo: je moet constant de boel in de gaten houden. En dan nog. Wanneer beslis je bovendien dat het effect van nieuws is uitgewerkt?Tominatie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:39:
[...]
Maar laten we wel zijn TA geeft misschien een heel klein beetje informatie, maar ik zou er mijn keuzes echt niet aan ophangen. Ik hecht veel meer waarde aan nieuws (negatief/positief).
Dát idd.ggj87 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:35:
Maar zelfs als je al een goede TA maakt, onderschat de psychologische kant van het verhaal niet. Er zijn genoeg mensen die een prima TA kunnen maken, maar vervolgens niet de controle hebben om die te volgen.
En TA is ook niet heilig, je moet het los kunnen laten als de markt besluit -om welke reden dan ook- de andere kant op te gaan.
Exactemundo.TomTorquay schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:42:
[...]
Wanneer beslis je bovendien dat het effect van nieuws is uitgewerkt?
Nieuws heeft best wat invloed: als naar buiten komt dat TRX eind Mei zijn main net gaat launchen stijgt de prijs als een malle. Verge die kwam met een huge partnership: de prijs stijgt als een malle.TomTorquay schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:42:
[...]
En als er geen nieuws is? En sowieso, als je wilt inspelen op nieuws, dan kan je beter heel snel zijn, anders is het grootste deel van de trend (op of neer) vaak al voorbij. Ergo: je moet constant de boel in de gaten houden. En dan nog. Wanneer beslis je bovendien dat het effect van nieuws is uitgewerkt?
Je hebt dus lokaal cryptonieuws (van cryptocurrencies zelf) maar ook van buitenaf wat m'n prijsverwachting kan veranderen. Bijvoorbeeld India die cryptocurrencies hebben verboden: dan denk ik wel even, auch: groot land met een enorm groeiende economie. Of steeds meer positief nieuws over real life use cases.... etcetc.
Nieuws is een best bepalende factor van koersstijgingen/dalingen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!