Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieGekkeBoy
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-05 14:23
Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek naar onbeperkt internet in EU. Momenteel heb ik een (maandelijks opzegbaar) abbonement bij Tele2. Unlimited data + bellen + sms. Dat kost 26€. Maar je krijgt in het buitenland maar 8GB per maand. Dat is veelste weinig. Ik ben nu dus een provider aan het zoeken die in Nederland en in rest van Europa (voornamelijk Duitsland) onbeperkt internet aanbied. Kunnen jullie mij een beetje helpen?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
We hebben niet zo heel veel providers in Nederland. Je hebt toch wel een beetje eigen onderzoek gedaan? Welke vielen er allemaal af? En hoeveel GB heb je wél nodig?

offtopic:
Waarom heb je hier (Voornamelijk voor typen | Snelle laptop) eigenlijk niet meer gereageerd? Allemaal mensen die jou proberen te helpen maar jij laat niks meer van je horen. :?

[ Voor 103% gewijzigd door Room42 op 18-03-2018 07:21 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54

Rmg

Nederlands (consumenten) abbo met onbeperkt eu data bestaat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieGekkeBoy
Room42 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 06:59:
We hebben niet zo heel veel providers in Nederland. Je hebt toch wel een beetje eigen onderzoek gedaan? Welke vielen er allemaal af? En hoeveel GB heb je wél nodig?

offtopic:
Waarom heb je hier (Voornamelijk voor typen | Snelle laptop) eigenlijk niet meer gereageerd? Allemaal mensen die jou proberen te helpen maar jij laat niks meer van je horen. :?
Ik heb natuurlijk zelf wel onderzoek gedaan, maar ik kwam niet veel verder dan Tele2 unlimited die ik nu gebruik.

offtopic:
Oh ik zag net dat mijn reactie op dat andere topic niet was geplaatst. Dus ik heb hem nu maar even opnieuw getypt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieGekkeBoy
Rmg schreef op zondag 18 maart 2018 @ 07:32:
Nederlands (consumenten) abbo met onbeperkt eu data bestaat niet.
Ik kan ook een zakelijk abonnement afsluiten als dat noodzakelijk is voor een onbeperkt abonnement.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 19-03-2018 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
Ik heb hier 20gb van kpn voor 26 euro en kan dat onbeperkt gebruiken in Europa.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:50

BCGraaf

BC

En t-mobile unlimited? Is 60 dagen per jaar unlimited. Daarna een vast aantal GB per maand. Hoeveel data heb je nodig? En hoelang ben je in het buitenland?

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Tele2 Unlimited heeft nogal veel beperkingen voor een onbeperkt contract.
Bij \[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie je bundel op 10GB per maand.
En bij [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie houdt het ook op met 13GB en zit je vaak vast aan 3G netwerken

[ Voor 5% gewijzigd door 3x3 op 18-03-2018 08:29 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:05
Onthoud, "unlimited" is nooit onbeperkt.

Als je als een malle je mobiel als hotspot gebruikt om netflix 4K te streamen, dan kan ik je vertellen dat je een flinke rekening thuis gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:38
BCGraaf schreef op zondag 18 maart 2018 @ 08:24:
En t-mobile unlimited? Is 60 dagen per jaar unlimited. Daarna een vast aantal GB per maand. Hoeveel data heb je nodig? En hoelang ben je in het buitenland?
Uhm... Dit is al bijna een jaar niet meer zo.
Was eerst onbeperkt in eu voor 60 dagen, maar nu maar 10gb per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:50

BCGraaf

BC

dutchnltweaker schreef op zondag 18 maart 2018 @ 10:32:
[...]

Uhm... Dit is al bijna een jaar niet meer zo.
Was eerst onbeperkt in eu voor 60 dagen, maar nu maar 10gb per maand.
Had even naar mijn eigen abbo gekeken. Deze is afgesloten in september 2016 bij mij geld dit nog wel.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieGekkeBoy
Ik heb iets nodig dat ik sowieso 15gb of meer in het buitenland kan gebruiken. Tele2 biedt me nu een schamele 8gb in het buitenland aan maar dat is helaas te weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@DieGekkeBoy Hoeveel dagen zit je in het buitenland? Je zou eens naar de voorwaarden van de 'onbeperkte' abonnementen van Youfone en Robin Mobile moeten kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 18-03-2018 11:55 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:54
En is die 15GB dan per maand? En echt elke maand, het hele jaar door?

Inderdaad bij T-Mobile's Go Unlimited abo (€35/maand) heb je 10GB per maand, elke maand, in de EU. En als je daar doorheen gaat, kun je nog GB's bij kopen. Plus 8GB buiten de bundel om in het kader van Datavrije Muziek (Spotify, Deezer en andere diensten). Maar zelfs zakelijk kun je bij T-Mobile geen unlimited EU krijgen, of hele grote bundels behalve door GB's bij te kopen.

Maar globaal genomen, is je keuze redelijk beperkt. Zoals hierboven genoemd, zie categorie: Sim-only abonnementen , zijn er maar 4 providers die onbeperkt bellen/data aanbieden in NL: Robinmobile, Tele2, Youfone en T-Mobile. Gezien het feit dat je nu al Tele2 hebt en ik hier net de mogelijkheden bij T-Mobile heb uitgewerkt, zou je hooguit Robinmobile en Youfone nog even kunnen bekijken.

En anders wordt het wellicht tijd om aan een plan B te denken:
- Eens goed kijken naar waar je buitenland datagebruik daadwerkelijk in zit. Muziekstreaming? Zie T-Mobile, of offline trekken. Google Maps? Regel een navigatie app die z'n kaarten offline kan halen. Netflix? Download je films/series over WiFi (mits deze dat ondersteunen).
- Dual sim telefoon, en in Duitsland een lokale provider gebruiken.

Samengevat: ga er maar vanuit geen NL provider te vinden die je echt unlimited data in 't buitenland aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

DieGekkeBoy schreef op zondag 18 maart 2018 @ 11:41:
Ik heb iets nodig dat ik sowieso 15gb of meer in het buitenland kan gebruiken. Tele2 biedt me nu een schamele 8gb in het buitenland aan maar dat is helaas te weinig
Laten we vooral hoofdletters op juiste plaatsen gebruiken, want die 2GB waar je het nu over hebt is zoveel niet. ;) Also, hebben we het over dataverkeer of bandbreedte? Maar goed, ik heb een KPN Zakelijk abo waarmee ik 10 GB per maand aan dataverkeer in de hele EU heb. Mijn TMobile Privé abo heeft ook 10GB voor de hele EU. Die zitten samen in een dual-SIM toestel waardoor ik effectief 20GB per maand kan verstoken, ook in het buitenland. Mijn zakelijk abo is via mijn werkgever die iedereen gewoon gecapt heeft op 10GB, maar meer is daar zeker mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieGekkeBoy
Room42 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 11:55:
@DieGekkeBoy Hoeveel dagen zit je in het buitenland? Je zou eens naar de voorwaarden van de 'onbeperkte' abonnementen van Youfone en Robin Mobile moeten kijken.
Ik zit zo’n +- 100 dagen in het buitenland per jaar. Volgens mij ga ik een abbo bij KPN van 50gb afsluiten. Maar ik gebruik zon 25gb p/m in Nederland, en bij kpn kan je volgens mij geen maandelijks opzegbaar abonnement afsluiten dus dat word ff nadenken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShitHappens
Ohja laatste puntje: de "roam like home" regelgeving bevat zelfs een clausule dat onbeperkt data in NL nog niet meteen betekent dat de provider ook verplicht is onbeperkt data in EU te leveren.
Het minimale aantal GB's per maand voor EU dat een provider verplicht is te leveren, kan berekend worden met formule 2 x (p/7.7) waar p de abonnementsprijs per maand excl. kortingen excl. BTW is.
Deze 7.7 wordt geleidelijk verlaagd naar 2.2 over de komende jaren, waardoor het minimum aantal GB's zal moeten g aan stijgen. Dus nog even uitzingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
GB bedoel je, 'grambit' slaat nergens op :P Let op dat KPN waarschijnlijk ook voorwaarden stelt aan de hoeveelheid dagen die je in het buitenland achter elkaar gebruik mag maken. Lees goed de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DieGekkeBoy schreef op zondag 18 maart 2018 @ 06:52:
Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek naar onbeperkt internet in EU. Momenteel heb ik een (maandelijks opzegbaar) abbonement bij Tele2. Unlimited data + bellen + sms. Dat kost 26€. Maar je krijgt in het buitenland maar 8GB per maand. Dat is veelste weinig. Ik ben nu dus een provider aan het zoeken die in Nederland en in rest van Europa (voornamelijk Duitsland) onbeperkt internet aanbied. Kunnen jullie mij een beetje helpen?

Mvg
Hoezo is 8GB voor buitenland te weinig? Als je dat echt nodig hebt woon je of in het grensgebied, of gebruik je het zakelijk. In het lastste geval is het het probleem van je baas en niet van jou.*knip*. Dit mag ook wel wat minder ;)

Verder: probeer vodafone eens. https://www.vodafone.nl/opreisindeeu/ Daar is nl bundel eu bundel.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 19-03-2018 10:40 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
Vodafone valt al af, aangezien zij überhaupt al geen onbeperkt data in NL aanbieden ;) Enige voordeel is inderdaad dat je bij Red Super je 20GB per maand zowel in NL als EU geldig is.
Dus dan wordt 't kiezen tussen genoeg data in NL en net te weinig in EU, of net te weinig in NL (bij huidige verbruik van 25GB/maand) en genoeg in EU :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-06 14:59
ShitHappens schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:28:
Vodafone valt al af, aangezien zij überhaupt al geen onbeperkt data in NL aanbieden ;) Enige voordeel is inderdaad dat je bij Red Super je 20GB per maand zowel in NL als EU geldig is.
Dus dan wordt 't kiezen tussen genoeg data in NL en net te weinig in EU, of net te weinig in NL (bij huidige verbruik van 25GB/maand) en genoeg in EU :p
Valt niet per definitie af omdat er binnen NL geen onbeperkt is. De TS vraagt onbeperkt voor in de EU met later een notitie dat er minimaal 15gb nodig is. Dus de Red Super zou dan moeten volstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:14
Gewoon uit interesse.. Wat doe je om zoveel data te verstoken? Ik heb 2.5GB bundel en houd altijd 1GB oid over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:42

Oekol

waka waka hey hey

gebruikershaes schreef op zondag 18 maart 2018 @ 16:52:
Gewoon uit interesse.. Wat doe je om zoveel data te verstoken? Ik heb 2.5GB bundel en houd altijd 1GB oid over.
Dat is vrij makkelijk, ik heb thuis unlimited T-mobile en verstop zo'n 40-60gb per maand. Netflixen op beste kwaliteit, hotspot maken en daar met je laptop of ps4. Zoiets ;)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 17:42

WhiteDog

met zwarte hond

Neem meer dan één abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

DieGekkeBoy schreef op zondag 18 maart 2018 @ 06:52:
Hallo,

Mvg
Dat gaat niet lukken vrees ik. Het was eerder verboden om binnen de EU onbeperkte roaming aan te bieden. Nu is het providers toegestaan roaming in het buitenland te beperken bij onbeperkte abonementen via eerder genoemde rekensom. Uiteraard maken providers hier gebruik van - want roaming kost ze relatief veel geld!

[ Voor 33% gewijzigd door kazz1980 op 18-03-2018 23:29 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Laatst online: 15-06 13:00
vodafone red super frand and familie 33 euro zonder ziggo ander 28 euro

20Gb heel Europa https://directsales.vodaf...ails/14647?filter=simonly

Ben jij een supersurfer? Dan is een Red Super abonnement perfect voor jou! Onbeperkt bellen en sms'en én 20 GB internet in Nederland en de EU.

Onbeperkt bellen en sms'en in Nederland en Europa
+ 100 minuten bellen vanuit Nederland naar de EU
Onbeperkt bellen en sms'en vanuit de EU naar Nederland en de EU
20 GB data in Nederland èn de EU
+ Eerst drie maanden onbeperkt data
Supersnel 4G in heel Nederland
Data en bellen in de EU uit je bundel
Géén aansluitkosten t.w.v. € 25 alleen bij Friends & Family! euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wij werken de afgelopen 2 maanden op kantoor met 5 man vanaf een 4G dongle met 5GB per dag t-mobile (daarna moet je bij elke GB een knop in drukken). Op meeste dagen hoeft dit niet eens, en dit is inclusief Skypen, code uploaden (zowel build artifacts als gewoon version control), regelmatig wat Spotify dat niet offline is etc. Hoe iemand dan in z'n eentje aan 25GB per maand komt is mij echt een raadsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Sander schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:45:
Wij werken de afgelopen 2 maanden op kantoor met 5 man vanaf een 4G dongle met 5GB per dag t-mobile (daarna moet je bij elke GB een knop in drukken). Op meeste dagen hoeft dit niet eens, en dit is inclusief Skypen, code uploaden (zowel build artifacts als gewoon version control), regelmatig wat Spotify dat niet offline is etc. Hoe iemand dan in z'n eentje aan 25GB per maand komt is mij echt een raadsel...
En dit is relevant omdat...? :?

Daarbij komt: Als je met vijf man al bijna 5GB per dag verstookt, dan is het toch logisch dat 1 man makkelijk een vijfde deel daarvan haalt? En aangezien er 21 werkdagen in een maand zitten is dat makkelijk 21GB per maand. En dan is TS ons niet eens een verklaring verschuldigd. Hij stelt gewoon een vraag naar zijn behoeften. Wie zijn wij om daarover te oordelen?
Dus wat jij met deze post probeert toe te voegen is mij dan weer een raadsel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunsmountain
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-03 04:14
ShitHappens schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:12:
Ohja laatste puntje: de "roam like home" regelgeving bevat zelfs een clausule dat onbeperkt data in NL nog niet meteen betekent dat de provider ook verplicht is onbeperkt data in EU te leveren.
Het minimale aantal GB's per maand voor EU dat een provider verplicht is te leveren, kan berekend worden met formule 2 x (p/7.7) waar p de abonnementsprijs per maand excl. kortingen excl. BTW is.
Deze 7.7 wordt geleidelijk verlaagd naar 2.2 over de komende jaren, waardoor het minimum aantal GB's zal moeten g aan stijgen. Dus nog even uitzingen :)
Ja, er zit nog wel een raar puntje in die clausules: bellen of sms-en naar de EU. Daar moet je extra voor betalen vanuit NL. Maar het maakt niet uit *waar* de SIM zich bevindt. Als jij naast me staat met een Roemeense SIM kaart en ik bel je, betaal ik extra per minuut varieert van €0,25 tot wel €0,90. Als jij met een Nederlandse SIM kaart in Frankrijk staat, kan ik je gewoon vanuit m'n bundel bellen. 8)7

Gelukkig gaat bellen sms-en internetten buiten NL binnen EU met een NL SIM kaart wel altijd vanuit de bundel nu. En grappig dat Nederland dus volgens al onze NL providers *niet* in de EU zit. Anders kan je geen verschil meer maken in de AV :+

kleine muisjes hebben grote wensjes: Beschuit Met Gestampte Mensjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoonNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-07-2021
BCGraaf schreef op zondag 18 maart 2018 @ 08:24:
Die dagen hebben ze al geruime tijd niet meer in hun "nieuwe" 17.2 abbo. Ik heb het zelf nog wel omdat ik weiger mijn abbo (17.1) te "verlengen" in ruil voor korting. Die 60 dagen zijn VEEL te waardevol maar daarom betaal ik ook 45 euro per maand.

Als je het nu afsluit krijg je wel unlimited NL en 20GB EU. Het is beslist geen unlimited EU meer.

Did you just assume my gender?

Pagina: 1