Een paar weken geleden is mijn Nexus 5x in een soort bootloop terecht gekomen, waarna hij vervolgens helemaal niet meer startte. Voor zover ik op internet kan vinden, is dit een bekend probleem voor deze telefoon. Hij is nog minder dan twee jaar oud, dus viel nog binnen garantie. Naast de bootloop/vastlopen heb ik hem een jaar geleden laten vallen, waardoor er een grote barst in het scherm zit. Heb ik verder geen enkel probleem mee, telefoon deed het nog prima.
Telefoon terug gebracht naar de winkel (fysieke winkel van grote webwinkel), waar hij is ingenomen. Medewerker aan de balie schreef op wat het probleem was (dus vastlopen) en noteerde ook nog de beschadigingen om te voorkomen dat ik kan claimen dat die door de winkel zijn veroorzaakt (behalve de grote barst in het scherm, beetje raar, maar goed) en gaf aan, dat ik binnen twee weken iets zou horen.
Een paar dagen later krijg ik bericht (kleine samenvatting):
Nu de vraag: is dit redelijk? Of proberen ze onder de garantie uit te komen?
Telefoon terug gebracht naar de winkel (fysieke winkel van grote webwinkel), waar hij is ingenomen. Medewerker aan de balie schreef op wat het probleem was (dus vastlopen) en noteerde ook nog de beschadigingen om te voorkomen dat ik kan claimen dat die door de winkel zijn veroorzaakt (behalve de grote barst in het scherm, beetje raar, maar goed) en gaf aan, dat ik binnen twee weken iets zou horen.
Een paar dagen later krijg ik bericht (kleine samenvatting):
Zoals jullie kunnen zien, wordt er met geen woord gerept over het vastlopen. Na bellen werd mij uitgelegd, dat het alles of niks is: dus scherm laten repareren en vastlopen ook, of niks. Daar komt nog bij, dat als ik m'n telefoon terug wil zonder reparatie, ik onderzoekskosten moet betalen. Over beide punten is mij aan de balie niks verteld.Het toestel werd deskundig geëvalueerd door de erkende reparatiedienst van de fabrikant.
Deze stelde volgend defect vast:
Display gebroken
Kostprijs €165
Uit te voeren werkzaamheden:
De reparatiedienst stelde vast dat dit defect niet onder de garantievoorwaarden hersteld kan worden.
Om deze reden sturen wij u deze prijsopgave voor werkzaamheden buiten garantie
Nu de vraag: is dit redelijk? Of proberen ze onder de garantie uit te komen?
[ Voor 3% gewijzigd door Hoof op 15-03-2018 11:03 ]