Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Soort settlers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Upbeat78
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12-06 22:44
Vroeger heb ik mij helemaal scheel gespeeld met settlers. Het concept van bouwen, expansion en resources vond ik briljant. Het logistieke deel was zo goed. Niet alleen nadenken over wat je moest bouwen, maar ook de locatie was vrij belangrijk. Gebouwen die afhankelijk van elkaar zijn wil je niet te ver uit elkaar hebben. Transport duurt anders veel te lang.

Heb nu cities skyline wat op zich aardig is. Maar niet in de buurt komt. Zijn er nog goede settlers-achtige spellen? Of is dit gewoon vervlogen jeugdjaren waar ik afscheid van moet nemen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ljwilliam88
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:25
Kijk even naar de Anno serie. Anno 1404 is mijn persoonlijk favoriet. Kan niet wachten op Anno 1800 die dit jaar uitkomt

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:04

Cyphax

Moderator NOS
Ik vind Banished ook een leuke game, is ook veel micromanagen wat je moet doen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Baelrog
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 16-06 20:47
Oud maar goud, Knights and merchants. (google voor de remake versie).

Precies wat jij beschrifjt. bouwen, expansion recources en enorm logistieke focus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jack_Nick
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15-06 17:15
Logistieke focus zijn voor mij spellen als OpenTDD, Transport tycoon.

Als je een nieuwer spel wil proberen dan deze hierboven kun je ook eens kijken naar Factorio hierbij is het ook noodzakelijk om te kijken naar resources en intermediates die op bepaalde plekken nodig zijn en dus niet te ver van elkaar af moeten staan.

Mogelijk eerst wat Youtube filmpjes kijken dat geeft ook altijd een goede gameplay indruk.

• Odessa
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
The Settlers <3
En wat @ljwilliam88 ook al aangeeft is Anno 1404. Niet helemaal gelijk aan de Settlers maar wel ontzettend leuk. Pas uit is Northgard. Heeft schijnbaar nog wel wat probleempjes maar overall lijkt de game goed te zijn ontvangen...
http://store.steampowered.com/app/466560/Northgard/

Acties:
  • +3Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 13-06 11:47
Een van mijn laatste aanwinsten http://northgard.net/

xbox: pvanst1p

• Upbeat78
@piripi En hoe zou dat op the settlers lijken? Is het wat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 18:01
quote:
Baelrog schreef op zondag 11 maart 2018 @ 08:38:
Oud maar goud, Knights and merchants. (google voor de remake versie).

Precies wat jij beschrifjt. bouwen, expansion recources en enorm logistieke focus.
Vooral in het begin is het vreselijk, de logistiek, op orde brengen. Maar inderdaad. 1 van mijn favoriete games. Heel jammer dat er nooit een deel 2 van uitgekomen is.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Basszje
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 08:31

Basszje

Reisvaap!]

quote:
Cyphax schreef op zondag 11 maart 2018 @ 08:23:
^^ Banished kan je ook goed uitbreiden als je bent uitgekeken op de basis.

Verder Widelands -> http://widelands.org/

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

anandus

анандус

quote:
Upbeat78 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 07:35:
Vroeger heb ik mij helemaal scheel gespeeld met settlers. Het concept van bouwen, expansion en resources vond ik briljant. Het logistieke deel was zo goed. Niet alleen nadenken over wat je moest bouwen, maar ook de locatie was vrij belangrijk. Gebouwen die afhankelijk van elkaar zijn wil je niet te ver uit elkaar hebben. Transport duurt anders veel te lang.

Heb nu cities skyline wat op zich aardig is. Maar niet in de buurt komt. Zijn er nog goede settlers-achtige spellen? Of is dit gewoon vervlogen jeugdjaren waar ik afscheid van moet nemen?
Misschien een rare vraag, maar wat is er mis met Settlers zelf?

Ik kan de 10th anniversary edition van Settlers 2 aanraden.
Nieuwe graphics, werkt goed op moderne systemen, etc.

Spaceballs - The Signature

• Coldbullet
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23:40

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Settlers jeugd sentiment haha. Herrinner me nog wel het eerste deel. Om meer te kunnen bouwen moest je zorgen dat je meer landkreeg door de piketjes te verplaatsen met een of ander poppetje of kasteel,toren bouwen

• MachielVeldkamp
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:38
quote:
Goldman schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:43:
[...]

Vooral in het begin is het vreselijk, de logistiek, op orde brengen. Maar inderdaad. 1 van mijn favoriete games. Heel jammer dat er nooit een deel 2 van uitgekomen is.
Oh zoals The Peasants Rebellion bedoel je?

Wikipedia: Knights and Merchants: The Peasants Rebellion

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:35

MsG

Forumzwerver

Welke settlers reeksen vond je juist leuk? Er zijn diverse delen die heel anders werken dan het klassieke settlers, dus als je die juist leuk vindt moeten we even een andere kant op denken dan wanneer je de oudere leuk vond.

Overigens speel ik nog met veel plezier settlers 2 anniversary, heel erg leuk en werkt prima.

Stronghold 1 HD en crusader (niet die nieuwe) zijn ook erg leuk en ook enigszins settlers achtig qua economisch management.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15-06 19:33
quote:
Upbeat78 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 07:35:
Zijn er nog goede settlers-achtige spellen? Of is dit gewoon vervlogen jeugdjaren waar ik afscheid van moet nemen?
Waarom niet gewoon Settlers 7? Die is nog niet super oud en vond ik erg leuk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:51

Nogne

Weet niet waar hij over praat

quote:
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:11:
[...]

Waarom niet gewoon Settlers 7? Die is nog niet super oud en vond ik erg leuk.
Omdat Settler 7 redelijk scripted is, en totaal niet te vergelijken is met de oude settler's. Bij de oude settler's moest je heel goed plannen met je gebouwen en je bouwruimte. Omdat je van te voren niet wist waar je ijzer / kolen kon vinden. Ik vind Settler 7 de slechtste in de reeks, je hebt namelijk geen vrijheid meer. En dat vond ik juist wel de charme van de Settler reeks.

>.<

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Upbeat78
@MsG Ik kan mij Settlers 1 heel goed herinneren. Dat was al magistraal. Heb ook heel veel 2 en 3 gespeeld. Daarna ken ik het niet meer, ben ook een tijd gestopt met spellen spelen. Later ook nog eens Settlers online gespeeld, maar dat vond ik niets.

Settlers 1 kon je zelf nog de routes wat meer sturen. Door vlaggetjes te plaatsen kon je makkelijker aftakkingen maken. Of meer mannetjes op de route zetten, zodat het sneller vervoerd werd (of dat was schijn, was ook heel lang geleden). Kan me het nodige er wel van herinneren.
Het leuke was het bouwen aan een groot domein en tegelijk zorgen dat je verdediging enigzins op orde was.

Settlers was niet heel complex om het te spelen. En je werd daardoor niet verblind door een te grote scala aan gebouwen. Wat ik bij sommige spellen wel herken, Total Annihilation. Waardoor het voor mij veel te lang duurt voordat ik door heb wanneer welke unit te gebruiken.
Settlers bood toch genoeg ruimte voor wat uitdagingen. Vind het heerlijk om op mijn gemakkie wat te bouwen en na te denken hoe je een groter domein snel kunt blijven uitbreiden. De opslagplaatsen, moesten er ook gaan komen en ook die moeten op goede plaatsen staan om zo min mogelijk vertraging te krijgen.
Zoek vooral een wat relaxte bouw spel. Cities Skylines is op zich best aardig, al is het niet helemaal wat ik zoek. Vind de direct afhankelijkheid van gebouwen, voorraadbeheer en logistieke proces in Settlers wat leuker.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:35

MsG

Forumzwerver

Zou zeggen probeer dan vooral Settlers II Anniversary!

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17:50
Ik kan de Stronghold serie aanbevelen!

Stronghold HD
Stronghold Crusader HD
Stronghold 2
Stronghold Crusader 2

De overige strongholds zijn om te huilen.

i7 7700K / Kraken X62 / MSI Z270 Gaming M5 / 16GB HyperX Fury / EVGA GTX980 Ti / Corsair RM550x / Meshify C

• Coldbullet

Coldbullet

Anno serie ook geweldig

• Coldbullet

Coldbullet

[quote]Coldbullet schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:39:
Anno serie ook geweldig
Knights and merchants ook super!
Cossacks (vorig jaar remake van uitgekomen ook heel erg leuk)

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Kingdoms and Castles is wellicht ook nog een optie. Al moet ik zeggen dat ik daar momenteel vooral de basis van een goede game in zie, dan daadwerkelijk een goede game. Het is allemaal nog iets te casual en niet uitdagend genoeg (ook niet op de hard setting). Maar goed, het begin is er, en het wordt nog doorontwikkeld begrijp ik, dus ik hoop op meer. :)

• nozem
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15-06 11:58
quote:
Bij de omschrijving van OP moest ik zelf ook erg aan Anno1602 denken. Ik ben zelf behoorlijk slecht in RTS-achtige games, maar ik kon Anno1602 en Settlers1 beiden ontzettend waarderen om de genoemde eenvoud, maar ook om het lage tempo. Gewoon een beetje heen en weer scrollen om te zoeken naar iets dat je nog kunt verbeteren ijn plaats van gehaast klikken en vechten. Hierdoor kan ik veel meer genieten van de details in de graphics (ondanks dat ze nu gedateerd zijn) en mijn eigen mooie creaties. :)
Op GOG kost hij een tientje, wat ik er zelf weer niet voor zou betalen. Ik zou dan zeggen: favoriten en een aanbieding afwachten.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

D
quote:
Cyphax schreef op zondag 11 maart 2018 @ 08:23:
Dat is zeker een leuke game, ook Life is Feudal heeft nu een RTS mode, speelt ook aardig goed weg.

Het is allemaal wat minder 'happy' dan Settlers, maar heeft wel in de basis veel dezelfde eigenschappen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Roflzor
  • Laatst online: 17-06 11:49
Vroeger ook veel Settlers gespeeld, naast o.a. Red Alert, KKND en AoE. Het RTS genre is zeker weten één van mijn favoriete genre.

De afgelopen maanden heb ik mij erg vermaakt met "They Are Billions" Early Access. Het is meer een Survival RTS (wel met pauze optie) met een RNG element, dus iets minder strategisch en planmatig. Er komt nog wel een campagne, dus wellicht dat daar iets minder gericht wordt op survival en meer op tactiek en planning.

• Coldbullet

Coldbullet

quote:
nozem schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:00:
[...]

Bij de omschrijving van OP moest ik zelf ook erg aan Anno1602 denken. Ik ben zelf behoorlijk slecht in RTS-achtige games, maar ik kon Anno1602 en Settlers1 beiden ontzettend waarderen om de genoemde eenvoud, maar ook om het lage tempo. Gewoon een beetje heen en weer scrollen om te zoeken naar iets dat je nog kunt verbeteren ijn plaats van gehaast klikken en vechten. Hierdoor kan ik veel meer genieten van de details in de graphics (ondanks dat ze nu gedateerd zijn) en mijn eigen mooie creaties. :)
Op GOG kost hij een tientje, wat ik er zelf weer niet voor zou betalen. Ik zou dan zeggen: favoriten en een aanbieding afwachten.
Kan je beter anno 1404 kopen, mooie grapics. Kost ook kaar een tientje op steam

• Baelrog
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 16-06 20:47
quote:
standalone uitbreiding op deel 1.

edit:
YouTube: KaM Remake - 2v2 tournament stage 1: MexT, MexB vs Jero, Dima

hier was een 2v2 wedstrijdje van vorige week, ook met een paar nederlanders. Krijg er wel weer kriebels van.

Edit 2: toch maar weer de remake gedownload eens even kijken of ik het nog kan en ook wat multiplayer proberen, mocht je zin hebben om eens samen wat potjes te doen, stuur maar een berichtje!

http://www.kamremake.com/nl/download/

Baelrog wijzigde deze reactie 13-03-2018 17:46 (42%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 15-06 18:42
@Roflzor zucht ik wil zo graag een remake van kknd....

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• rikislief
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:13
Of the settlers online?

• matty___
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:26
quote:
Was dat niet ontzettend ruk van wat ik mij kan herinneren?

• rikislief
  • Laatst online: 21:13
Ik heb me er een tijdje best mee vermaak. Wel superscripted.

• chinco
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 31-05 23:42
quote:
Basszje schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:35:
[...]

^^ Banished kan je ook goed uitbreiden als je bent uitgekeken op de basis.
Is er inmiddels serieuze uitbreiding dan? Ik heb het vrij vroeg gekocht, wat mods gedownload maar na een niet al te groot aantal uur ben je door de scenario’s heen en is het vooral heel repetatief. Dat spel mist echt grote scenario’s. Erg jammer, w.m.b.

Tenminste???

• Basszje
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 08:31

Basszje

Reisvaap!]

quote:
chinco schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 01:16:
[...]

Is er inmiddels serieuze uitbreiding dan? Ik heb het vrij vroeg gekocht, wat mods gedownload maar na een niet al te groot aantal uur ben je door de scenario’s heen en is het vooral heel repetatief. Dat spel mist echt grote scenario’s. Erg jammer, w.m.b.

Tenminste???
Je kan colonial charter mods checken. Dat voegt immens veel gebouwen toe. Het blijft allemaal sandbox, dus je moet een beetje je eigen uitdagingen stellen. Persoonlijk vind ik dat eigenlijk wel chill. Bij Settlers was de millitaire kant altijd een beetje het minst favoriet hier. De economie draaiende houden ging het bij mij om.

Banished is inderdaad wel zo'n game die je eens in de paar maanden weer 's oppakt voor een potje en dan weer even moet laten liggen.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Roflzor
  • Laatst online: 17-06 11:49
quote:
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:55:
@Roflzor zucht ik wil zo graag een remake van kknd....
Dan delen wij die mening! Ik heb vorig jaar ergens de KKND bundle van good old games (gog) gekocht en geïnstalleerd op mijn Windows 10 machine (let erop dat wel de legacy game feature is geïnstalleerd als je dit doet). Daar heb ik toch nog wat uurtjes speelplezier uit gehaald.

• Upbeat78
@Basszje Mja, dat de focus niet op het vechten lag vond ik ook leuk. Ging mij om het geheel, dus ook nog een beetje knokken. Daar lag ook logistiek een uitdaging. Als je een nieuw fort wilde bouwen en je tegenstander ook. Dan ging het erom wie het eerste het gebouw af had, anders verloor je nog wel eens grond en mogelijk gebouwen daardoor. Dus je moest zorgen dat de benodigdheden snel op de plaats van bestemming is.

Dat alles maakte het voor erg leuk, zonder dat het mega complex wordt.

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:41
Caesar 3 is ook nog wel een aardige game als je die nog nooit gespeeld hebt. Het heeft heel wat settler achtige elementen in een ander jasje en net iets andere mechaniek.

e; Holy fuck 20 jaar geleden uitgebracht. Ik word oud :'(

e2; Ik bedoelde Caesar 4, die is slechts 12 jaar oud :p

MrAngry wijzigde deze reactie 16-03-2018 16:33 (26%)

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online
Bekijk deze eens: [PC] Surviving Mars
Ben ik nu aan het spelen, en tot nu toe (uurtje of 4 erin zitten) vermaak ik me er prima mee.

• Geleihoofd
  • Laatst online: 19:07
Misschien interessant om Foundation in de gaten te houden. De Kickstarter is net afgelopen en heeft alle targets behaald. Persoonlijk krijg ik er echt 'n ouderwets Settlers gevoel van.

• Marcade
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14-06 09:14
10th Anniversary van Settlers is nog steeds top, en als je de eerste campaign uitgespeeld hebt .. doorgaan met de Vikings uitbreiding. Die is nooit officieel internationaal uitgekomen, alleen in duitsland, maar natuurlijk hebben een paar slimme jongens hem vertaald in het engels:

https://forums.ubi.com/sh...l-Play-on-English-Version

Hoewel je geloof ik wel ergens de vikings uitbreiding vandaan moet halen ..

Marcade wijzigde deze reactie 17-03-2018 13:02 (55%)

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20:23

Bart ®

I make the fucking Wooshnoise!

Factorio.
[PC/Mac/Linux] Factorio

Bart ® wijzigde deze reactie 17-03-2018 14:11 (73%)

I have the cape.

• kwdtje
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 17-06 11:51
Northgard is ook een aanrader, was ook altijd gek op The Settlers (met name 2) en ik vind dit ook lekker wegspelen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• MrBowser
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 15-06 17:39

Ik ben met smart aan het wachten op deze game, weet nog niet precies wanneer die uitkomt.
Ziet er in ieder geval veelbelovend uit!

• Upbeat78
Settlers was ook op je gemakje bouwen. Dat is in northgard ook zo?
@kwdtje

• StarWolfer
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 08-06 11:48
quote:
Upbeat78 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:57:
Settlers was ook op je gemakje bouwen. Dat is in northgard ook zo?
@kwdtje
Ligt er aan. Als je de AI op easy zet en je doet een Single Player (skirmish) game, heb je alle mogelijkheden om in te stellen hoeveel tegenstanders je wilt, en wat de victory conditions zijn. Zet je hem bijv. alleen op "domination" dan wint de AI pas als ie jou verslagen heeft, en heb je alle tijd om uit te bouwen in je eigen tempo.

Doe je de Campaign dan heb je niet alle tijd , en al helemaal niet vanaf de Normal en Hard moeilijkheidsgraden. Het spel is dan een enorme uitdaging: wat ik persoonlijk echt heel leuk vind, omdat het een enorm goed gevoel geeft zo'n missie te halen.. op het Steam forum wordt er echter naar harte lust geklaagd omdat het echt wel pittig is :9

Ik kan zelf zeggen dat ik Northgard een enorme aanrader vind. Speelt heerlijk. :)

StarWolfer wijzigde deze reactie 22-03-2018 11:37 (16%)

• DylanE
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15-06 20:33

DylanE

PSN: Toiletcleaner

haha hoe vaak ik wel niet heb gezocht op "games like settlers"

Ancient Cities lijkt daar wel in de buurt van te komen. Helaas is die nog niet uit.

Northgard is ook leuk maar dat betreft niet echt een builder, leunt veel meer op strategie.

i7 8700k | Inno3D GTX 1080 Ti FTW | MSI Z370 Gaming Pro Carbon | 16GB | 960 EVO 250GB | RM650x

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:02

Aight!

'A toy robot...'

Surviving Mars!!

Of moet het in de middeleeuwen zijn? :p

• d-russo
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-06 07:33
Anno 1404 met de iaam mod, bijna 10 jaar oud maar nog steeds super qua gameplay en graphics.

• gac
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19:01
In dit topic veel over Anno 1404 gelezen, dus ben benieuwd geworden. En laat deze game dit weekend nou net met 75% korting worden aangeboden op Steam. Doe er je voordeel mee. :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 15-06 19:05
Anno 1404 Gold edition (die is inclusief expansion Venice) om de 3 maand komt die op Steam/GoG wel eens voorbij aan 50% korting...

De nieuwere Annos heb ik maar een fractie van het aantal uren in gestopt ivm 1404, dat is voor mij gewoon voorlopig de beste uit de reeks. Enkel combat is wat lullige maar dat is het in Settlers zeker ook en ook in Anno is het zeker niet het hoofddoel.

• Wijker76
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10-06 08:57
Wellicht dat Rimworld wat voor je is, als ik zo de andere spellen zien.

Hier zit delven van grondstoffen in, survival (bij iron man mode). Bouwen van items/structuren om progressie te maken.

Sinds begin dit jaar niet meer in Beta.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13-06 20:38

flessuh

Set sail for fail!

Deze zag ik dus net staan en moest ik wel aan denken...

[PC] Empires Apart

Meer AOE maar toch :)

flessuh wijzigde deze reactie 30-03-2018 13:58 (11%)

https://www.dutchsolarboat.com

• DragonChaser
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 14-06 17:24
quote:
Roflzor schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:09:
Vroeger ook veel Settlers gespeeld, naast o.a. Red Alert, KKND en AoE. Het RTS genre is zeker weten één van mijn favoriete genre.

De afgelopen maanden heb ik mij erg vermaakt met "They Are Billions" Early Access. Het is meer een Survival RTS (wel met pauze optie) met een RNG element, dus iets minder strategisch en planmatig. Er komt nog wel een campagne, dus wellicht dat daar iets minder gericht wordt op survival en meer op tactiek en planning.
Ik bevestig dit, alleen survival mode is hardcore gewoon... blijft fun als je uit het oude tijdperk komt toen games UITDAGEND waren... je vond het prima om te verliezen, normaalste zaak van de wereld.
Jeugd van tegewoordig = niet winnen = niet leuk.

Maar!, bovenalles er komt een single player campaign uit met keuze mogelijkheden etc.. zeer vergelijkbaar met games van vroeger.

OOK!, bijna niemand kent het, ik raad het echt hard aan: Zeus master of olympus + Poseidon uitbreiding (poseidon niet echt nodig, maar voor fan als mij wordt het gewaardeerd).

Bijna niemand kent Zeus, speelt weg als Caesar maar dan veel leuker en beter naar mijn mening.
Spel kan je kopen op steam of GOG geloof ik.

• Tennisbal
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21-04 17:39
KKND net getest nav positieve reply's hier maar ik vind het vechten echt zo kut. leger voor leger selecteren en moven. ligt het aan mij?

• Arator
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 18:00
Per toeval vandaag een filmpje gezien van Foundation. Deed mij erg settlers aan. Zou dit najaar uitkomen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Dreanor
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:16

Dreanor

Joene

Games als Settlers? Als strategie fan kan ik er veel over zeggen en heb ik bijna alle games wel gespeeld die in dit topic langsgekomen zijn. Hierbij mijn korte informatie per game.

Knights & Merchants
Mijn favoriete RTS game ooit! Wel net zo oud als het eerste Settlers deel maar dat mag de pret niet drukken. Het is een RTS waarbij je een dorp bouwt, productie ketens opzet en je onderdanen inclusief leger voorziet van voedsel. Het militaire deel is slecht en gelukkig minimaal aanwezig. Heerlijke game om ontspannen te spelen waarbij je elke grondstof visueel verplaatst ziet worden en opgeslagen ziet liggen bij de gebouwen. Ik hou ervan!

Anno 1404 (+ Venice expansion)
Nog een ijzersterke geweldige game. Bij deze game draait het om het koloniseren van nieuwe eilanden en daarop een bruisende stad te bouwen inclusief handelsroutes met andere eilanden. Deze game biedt heel erg veel grondstoffen, productieketens en bouwopties, waarbij je doel is je onderdanen te voorzien van al hun wensen (van kleding tot drank tot sieraden). Er zit wel een militair onderdeel in, maar dat staat zover op de achtergrond dat je niet eens merkt als ze het eruit zouden slopen.

Stronghold Serie
Met name Strondhold 1 en Strondhold Crusader. Geweldige games waar het vooral gaat om het opbouwen en verdedigen van een kasteel met bijbehorend dorp. Het militaire aspect is dus heel erg aanwezig maar is wel erg vermakelijk. Daarnaast kan je in deze games ook kiezen om alleen economisch te spelen. Stronghold 2 en Crusader 2 zijn ook nog wel vermakelijk maar de latere delen zijn gewoon slecht en moet je niet eens willen proberen.

Banished
Ook een geweldige vergelijkbare game, ware het niet dat dit echt een survivalgame is waarbij je volledige dorp ineens uit kan sterven omdat je vergeten bent je graanveld op tijd in te zaaien of omdat je niet voldoende brandhout voor de winter opgeslagen hebt. Er zit geen militair onderdeel in deze game en het draait alleen om het opbouwen van een dorp en het overleven ervan. In het begin een pittige game maar als eenmaal de interface en gameplay je bekend is kan je hier vele uren plezier uit halen, zeker met de nodige mods.

Life is Feudal
Zeer vergelijkbaar als Banished, sommige noemen het zelfs een clone. Ik heb verder geen ervaring met deze game.

Age of Empires Serie
Heeft geen verdere uitleg nodig denk ik? Een RTS waarbij city building minder uitgebreid is en het ook erg veel draait om je leger en het verslaan van de tegenstanders.

Age of Mythology
Eigenlijk Age of Empires met een ander thema en god powers.

Rise of Nations
Echt een aanrader! Beetje combinatie van Settlers (territoriums) en Age of Empires met meer "Ages" om door te evalueren. Waarbij je leger zeer belangrijk is om andere territoriums aan te vallen of ter verdediging. Leuke Conquer the World mode!

Northgard
Deze zag ik langskomen in dit topic maar lijkt totaal niet op Settlers. Wel een aanrader maar het is meer een geanimeerd bordspel dan echte RTS game. Het draait hier om territoriums en elk territorium heeft zijn eigen bonus zoals +wood production, jachtvelden, steen, etc. Binnen elk territorium kan je maximaal 3-5 gebouwen bouwen en maakt de plaatsing niet uit voor de efficiëntie. Grondstoffen hoeven niet opgehaald of verplaatst te worden. Ook zit er een militair deel in maar dit is heel basis en ook weer gelimiteerd tot de territoriums (zo stoppen vijanden met je te achtervolgen als je uit hun territorium loopt).

They Are Billions
Ook hier genoemd maar lijkt niet op Settlers. Het draait hier om het overleven van de zombies die je wave voor wave aanvallen. Dit maakt de game geweldig leuk en uniek trouwens. Het opbouwen van een stad is redelijk uitgebreid maar het draait echt om het militaire deel en het overleven van de zombie aanvallen. Unieke aan deze game is dat 1 zombie een gebouw kan besmetten waardoor er ineens 5 zombies bij komen, dus als je even niet oplet kan die éne zombie je gehele stad om zeep helpen.

Surviving Mars
Leuke futuristische RTS waarbij je moet overleven op Mars. Het leuke en unieke is dat je vanaf aarde nieuwe raketten met grondstoffen en gebouwen kan sturen naar Mars. De game gaat wel een beetje vervelen op den duur en is denk ik een totaal andere setting dan waar je naar op zoek bent?

Factorio
AANRADER!!! Maar dit is totaal geen Settlers. Hier gaat het om het opbouwen van een fabriek op een alien planeet zodat je een raket kan bouwen om te ontsnappen. En dit alles probeer je te automatiseren waarbij de vervuiling meer aliens aantrekt die je aanvallen. Echter, kan je elke game naar eigen smaak aanpassen en de aliens zelfs uitzetten (of minimaal). Je speelt trouwens als één karakter die een fabriek bouwt en geen koning die een dorp/stad/rijk bouwt. Je moet ook fysiek lopen/rijden en kan niet via een minimap je scherm verplaatsen.

Rimworld en Gnomoria
Deze games zijn een soort Dwarf Fortress met graphics. Erg uitdagend maar je moet ervan houden en persoonlijk vind ik deze games van een totaal andere categorie dan Sellters en consorten. Zeker aanraders als je van deze diepgaande en uitdagende stragegy/survival games houdt.

Games om in de gaten te houden die nog uit moeten komen;

Ostriv
Early acces game waarbij je een stad moet bouwen, waarbij paden net als in Settlers verschijnen daar waar je onderdanen veel lopen. Volgens mij nog niet te koop als early acces en wordt gemaakt door 1 persoon. Heeft potentie maar dat moet nog blijken!

Foundation
Een unieke en zeer interessante game waarbij je onderdanen bepalen waar wegen en huizen komen. Jij kan ala City Skylines gebieden aanwijzen waar wat gebouwd kan worden (woningen, farms, etc). Wat deze game er leuk lijkt te maken is dat je zelf de unieke gebouwen ontwerpt zoals kerken/kastelen en er veel decoratie opties zijn om je stad uniek naar jou smaak in te richten!

Ancient Cities
Veel belovend maar moet nog uitkomen dus nog niet veel over te zeggen. Zit er geweldig interessant uit en lijkt in het straatje Settlers/Banished/Knights & Merchants te vallen.

Om het af te ronden, games als KKnD, Command & Conquer, Red Alert, Total War serie en Starcraft daar draait het om het bouwen van een leger en niet zozeer om een dorp/basis. Dat laatste is enkel om je leger te bouwen en ik denk dat dit niet de games zijn waar je naar zoekt in dit topic?

ps. ik kan nog wel wat andere games noemen, maar dan moet ik thuis er rustig voor gaan zitten ipv op mijn werk tussen de bedrijven door, hehe. O-)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 14:16
quote:
flessuh schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 13:45:
Deze zag ik dus net staan en moest ik wel aan denken...

[PC] Empires Apart

Meer AOE maar toch :)
Dat zier er erg goed uit qua video en screenshots! Ik zie echter wel op Steam dat de recensies wat verdeeld zijn.

Ik ben zelf een groot fan van RTS games en met name Warcraft II en III en wil zo nu en dan toch even makkelijk op mijn iPad een RTS spelen (al is dit uiteraard niet vergelijkbaar met spelen op PC/Mac), echter het aanbod op Apple's iOS is zeer beperkt voor wat betreft spellen die enigszins in de buurt komen hiervan. Er zijn echter wel veel C&C / Red Alert achtige RTS te vinden (zie hier mijn lijstje die ik op mijn eigen blog in Aug '16 heb geplaatst en recentelijk iets heb bijgewerkt).

Recentelijk ben ik tegen Viking Village aan gelopen die gratis op iOS (gratis versie met in-app) iOS Premium (3.49 euro eenmalig) en Android (met reclame, maar die kun je wegkopen door een eenmalige in-app te doen voor eenmalig 3.99 euro door bijv. een wizard aan te schaffen) er is geen Premium versie op Android. Dit geld is het dubbel en dwars waard (ik heb ook een hekel aan reclame in apps of vreselijke gem in-app die heel veel apps tegenwoordig hebben. Dat is gelukkig hier niet het geval. Mag je de game vergelijken met Warcraft nee dat is niet fair, maar voor het geld mag je ook niet teveel verwachten. De game komt later (24 april) deze maand ook beschikbaar via Steam.

Enkele features:
- 10 verschillende game modussen, de adventure modus komt ietwat in de buurt van een campaign
- multiplayer (voorlopig alleen tegen onbekenden, maar de developer heeft aangegeven dat binnenkort ook tegen vriend kan spelen).
- top down modus of 3D modus (ik ben meer fan van top down modus)
- gebouwen bouwen, graan verbouwen, hout verzamelen, steen uit de mijnen
- piraten aanvallen met je vikingen leger

De developer heeft al veel zaken in de laatste maanden aan de apps toegevoegd (multiplayer, meerdere warriors selecteren, gebouwen upgraden).

Voor verbetering vatbaar:
- een echte campaign mode. nu is er alleen een 'adventure' mode
- het ontbreekt in de apps een optie om meerdere game modes tegelijk tussentijds het spelen te bewaren. Nu is dat er slechts 1! De developer heeft wel naar me aangegeven dat hij dit zal uitbreiden naar hoogstwaarschijnlijk 5.
- gebouwen zijn in één keer af, ik had graag gezien dat een villager er even over doet om deze te bouwen
- bij het selecteren van warriors/vikings heb je geen geluiden ala Warcraft
- multiplayer modes tegen een vriend (komt eraan volgens de developer)
- het is vrij irritant dat de dag/nacht mode heel snel gaat, dit is nergens in te stellen
- als de warriors rondlopen en je zit er bovenop dan maakt het rondlopen van die warriors veel geluid helaas kun je dit niet uitzetten of zachter zetten
- het ontbreekt aan een optie om gebouwen te repareren na een aanval
- het zou tof zijn om brand uit gebouwen te zien komen nadat deze zijn aangevallen
- de mogelijkheid om warriors of villagers te helen na een aanval (als ze t al overleven)
- de optie om meer soorten gebouwen of machines te creëren (denk aan haven, boot, muur om stad heen
- ik ben er niet helemaal weg van dat je bepaalde plekken hebt waar je iets kunt plaatsen, je hebt dus niet de vrije keuze. Je kunt in de laatste versie wel zelf selecteren waar je deze plaatsen binnen de lege plekken (soort afgezaagde boomstammen zie je) als je dit niet zelf kiest dan kiest het spel automatisch een plek
- de villagers kun je zelf niet besturen waar ze heen gaan (hout hakken, mijn, graan)
- bestaand bos en mijnen gebruiken i.p.v. deze zelf aan te leggen en dan leeg te trekken (mijn voorkeur)

Een andere beta versie die veel weg heeft (kloon) van Warcraft is OrcWar die op Android en iOS beschikbaar is, echter nauwelijks updates krijgt (al helemaal niet op iOS).

Daarnaast heb je nog Age of Dominion and Majesty maar die vind ik minder prettig spelen.

Mochten er nog mensen zijn die een ander Warcraft RTS alternatief op iOS weten die niet volgestopt zit met reclame of in-app gems dan laat het me weten.

funrider wijzigde deze reactie 15-06-2018 14:15 (38%)
Reden: toevoeging Premium versie op iOS

Acties:
  • +1Henk 'm!

• funrider
quote:
funrider schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:45:
[...]

Ik ben zelf een groot fan van RTS games en met name Warcraft II en III en wil zo nu en dan toch even makkelijk op mijn iPad een RTS spelen (al is dit uiteraard niet vergelijkbaar met spelen op PC/Mac), echter het aanbod op Apple's iOS is zeer beperkt voor wat betreft spellen die enigszins in de buurt komen hiervan.

Mochten er nog mensen zijn die een ander Warcraft RTS alternatief op iOS weten die niet volgestopt zit met reclame of in-app gems dan laat het me weten.
Recentelijk (6 juni '18) is een leuke nieuwe RTS op iOS en Android gelanceerd genaamd Cartoon Craft van de developer Studio Nap / 1506 Games /ParkPill.
De game is een true RTS, geen in-app, geen advertenties en kost eenmalig geld bij aanschaf. Google Play (normaal 1.89 euro, nu tijdelijk 0,99 cent), App Store (2,29 euro).
Voor zover ik weet is het 1 persoon die hieraan werkt en deze gaf zelf ook in het TouchArcade forum topic aan een echte fan te zijn van Warcraft II en zodoende deze cartoon versie te hebben gelanceerd die erg gebaseerd is op WCII.

Ondanks dat de game heel recent is uitgebracht heeft de developer toch al meerdere updates uitgebracht en daarin al een aantal zaken verbeterd (optie om overal in het spel een game te bewaren, geluid aan/uitzetten tijdens een game, (sommige) typos opgelost, zien hoeveel geld er nog in een mijn zit). Helaas zijn er wel in de versie van gisteren weer een paar nieuwe bugs ontstaan en ik heb nog een lang wensenlijstje, maar het is een mooi begin. De game is verre van perfect, maar voor het geld en dat dit op iOS/Android gespeeld kan worden is het mooi om te zien dat er eindelijk weer een Warcraft II like RTS is.

Hieronder mijn lijst die ik aan de developer heb gestuurd / in de App Store als review staat (sorry in het Engels):

Some bugs were introduced since version 1.2 from 14th of June:
- When you select a worker and ask to build a building then sometimes the worker doesn't walk to the build location but it does start to build but sometimes neither happens although there is enough money.
- Workers stop chopping wood after they chopped wood although they are standing right before the trees
- Worker chops Wood in the same area as before instead of anywhere else so you decide where to chop so enemies can't easily attack the village
- When you lose (no more workers, warriors or town hall) level "rise of zombies" the game crashes instead of a message that you lost the game and e.g. can start over.

Suggestions for the developer to make the game even better:
- See costs of units/buildings (gold/lumber) when selected now you can only see it when there isn't enough gold/lumber
- When you lost all workers in level 2 due to attack you don't see game lost. There isn't enough money to train new workers.
- Show mission in menu instead of on screen all the time
- Upgrade buildings option eg watch tower
- iCloud sync to continue playing on various iDevices
- Option to Heal units
- Option to Repair buildings
- Choose Humans or Orcs
- Add option to skip how to
-Reduce the size of the explanation text box what to do. There is so much white margin above and below it.
- Add sounds when you select a unit like in Warcraft II
- Lack of Orcs buildings
- Multiplayer vs friend or stranger
- More gold mines on each mission map
- Water and build harbor, ships
- Chop Wood in the same area as before instead of anywhere else
- Link in app store is broken instead link to 1506games dot com also good to mention Twitter and email for feedback and support.

Een screenshot en een video van de game:

funrider wijzigde deze reactie 15-06-2018 12:41 (4%)

• Renzzie
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16-06 16:52
quote:
funrider schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:33:
[...]

Recentelijk (6 juni '18) is een leuke nieuwe RTS op iOS en Android gelanceerd genaamd Cartoon Craft van de developer Studio Nap / 1506 Games /ParkPill.
De game is een true RTS, geen in-app, geen advertenties en kost eenmalig geld bij aanschaf. Google Play (normaal 1.89 euro, nu tijdelijk 0,99 cent), App Store (2,29 euro).
Voor zover ik weet is het 1 persoon die hieraan werkt en deze gaf zelf ook in het TouchArcade forum topic aan een echte fan te zijn van Warcraft II en zodoende deze cartoon versie te hebben gelanceerd die erg gebaseerd is op WCII.

Ondanks dat de game heel recent is uitgebracht heeft de developer toch al meerdere updates uitgebracht en daarin al een aantal zaken verbeterd (optie om overal in het spel een game te bewaren, geluid aan/uitzetten tijdens een game, (sommige) typos opgelost, zien hoeveel geld er nog in een mijn zit). Helaas zijn er wel in de versie van gisteren weer een paar nieuwe bugs ontstaan en ik heb nog een lang wensenlijstje, maar het is een mooi begin. De game is verre van perfect, maar voor het geld en dat dit op iOS/Android gespeeld kan worden is het mooi om te zien dat er eindelijk weer een Warcraft II like RTS is.

Hieronder mijn lijst die ik aan de developer heb gestuurd / in de App Store als review staat (sorry in het Engels):

Some bugs were introduced since version 1.2 from 14th of June:
- When you select a worker and ask to build a building then sometimes the worker doesn't walk to the build location but it does start to build but sometimes neither happens although there is enough money.
- Workers stop chopping wood after they chopped wood although they are standing right before the trees
- Worker chops Wood in the same area as before instead of anywhere else so you decide where to chop so enemies can't easily attack the village
- When you lose (no more workers, warriors or town hall) level "rise of zombies" the game crashes instead of a message that you lost the game and e.g. can start over.

Suggestions for the developer to make the game even better:
- See costs of units/buildings (gold/lumber) when selected now you can only see it when there isn't enough gold/lumber
- When you lost all workers in level 2 due to attack you don't see game lost. There isn't enough money to train new workers.
- Show mission in menu instead of on screen all the time
- Upgrade buildings option eg watch tower
- iCloud sync to continue playing on various iDevices
- Option to Heal units
- Option to Repair buildings
- Choose Humans or Orcs
- Add option to skip how to
-Reduce the size of the explanation text box what to do. There is so much white margin above and below it.
- Add sounds when you select a unit like in Warcraft II
- Lack of Orcs buildings
- Multiplayer vs friend or stranger
- More gold mines on each mission map
- Water and build harbor, ships
- Chop Wood in the same area as before instead of anywhere else
- Link in app store is broken instead link to 1506games dot com also good to mention Twitter and email for feedback and support.

Een screenshot en een video van de game:

[afbeelding]

[video]
Lijkt me leuk voor op vakantie! Een paar vraagjes.
- Weet je of je continu Internet nodig hebt? Lijkt me leuk om te spelen als ik op vakantie ben, maar heb dan niet altijd Internet.
- Is er ook Player vs Player? Or alleen missies en/of skirmish?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• funrider
quote:
Renzzie schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:33:
[...]

Lijkt me leuk voor op vakantie! Een paar vraagjes.
- Weet je of je continu Internet nodig hebt? Lijkt me leuk om te spelen als ik op vakantie ben, maar heb dan niet altijd Internet.
- Is er ook Player vs Player? Or alleen missies en/of skirmish?
- Je hebt geen internet nodig om Cartoon Craft te spelen. Dit geldt overigens ook voor de eerdere game Viking Village die ook op Android/iOS beschikbaar is (nu ook op iOS alleen in een betaalde versie).
- Er is bij Cartoon Craft alleen campaign game mode (tot nu toe) en het aantal levels is slechts 8 tot nu toe dacht ik dus enigsinds beperkt.
Bij Viking Village zijn er wel player vs player (internet nodig voor die optie en alleen tegen een onbekende niet tegen een vriend) en vele andere game modes.

funrider wijzigde deze reactie 15-06-2018 14:16 (4%)

Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*