StreamOne Player waardeloos, graag youtube player gebruiken

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

burne schreef op donderdag 27 september 2018 @ 00:29:
[...]

Is het ooit bij jullie opgekomen om de (aanwijsbare) problemen op te lossen?
Ja, uiteraard. Er is een behoorlijke tijd geprobeerd om de boel te verbeteren en structurele oplossingen te implementeren.
Maar dat ging niet erg goed omdat StreamOne tot de conclusie kwam dat het aan onze opzet met eigen servers en storage lag. En ze hadden ondertussen ook besloten dat ze die opzet niet meer wilden ondersteunen omdat dat voor hun erg onhandig/complex/etc was, dus bereidheid om nog verder naar oplossingen binnen die opzet te zoeken werd ook steeds minder.
Hun voorkeursalternatief was om over te stappen op hun Cloud-omgeving, zodat het als totaalpakket (dus inclusief beheer van servers en storage) konden bieden.

Hun keus om te harmoniseren op hun eigen cloud-omgeving en het bijbehorende voorstel begrepen we op zich wel. Maar voor ons specifiek was dat significant duurder. In ons severrack is het dataverkeer tenslotte gratis, wat bij vrijwel elk ander videoplatform - en dat van StreamOne - het leeuwendeel van de kosten veroorzaakt.

Verder hebben we nog gekeken om mee te draaien op het platform dat ons moederbedrijf gebruikt (Ooyala) maar het bleek al gauw dat ze daar niet erg tevreden mee waren. De nieuwe oplossing die zij aan het uitwerken waren zou nog wel een jaartje duren en het was dan natuurlijk alsnog de vraag of dat wel een verbetering zou geven (op stabiliteit vast wel, maar ook functioneel?).
Het enkele feit dat ik deze open deur met mijn 134,5 kilo in moet trappen is genoeg om per direct mijn Elite op te zeggen.

Hoe dik kan de plaat gewapend beton zijn?

Dikke lul, drie bier, maar niet hier.
Het feit dat we niet onze volledige historie op dit vlak delen, zegt nog niet dat we alleen maar naar YouTube hebben gekeken.
We vonden - en vinden - het vooral ook niet erg netjes om dat uit de doeken te doen.

Je trekt wel heel dramatische conclusies zo :/

Als jij desalniettemin je abonnement wilt opzeggen omdat je zo vreselijk tegen het inzetten van YouTube bent, dan is dat uiteraard je goed recht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Loopt het contract nog of is dit een vergissing?
StreamOne nog aanwezig

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-09 16:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Die code weghalen staat voor deze iteratie geplanned :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

En hier begint het gedonder dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qaQhl1cDXp9oxLOMWbsW0orl/full.png

Embedded is Youtube een 'third party' en beperkt in welke cookies ze kunnen zetten. Dus wordt er een volkomen arbitraire beperking verzonnen die geen enkel ander doel dient dan jou de video in een apart window te laten openen zodat ze een first party cookie kunnen zetten.

Zal ik je een geheimpje verklappen? YouTube gebruikt niet alleen cookies en local storage onder het youtube.com-domein. Ze zetten ook gecachde content op ytimg.com. En de laadtijd voor resources in dat domein kan gebruikt worden als methode om het weggooien van al je youtube-cookies ongedaan te maken. Met 8-10 elementen in de cache kun je zo ongeveer iedere aardbewoner tracken. Na twee pagina's youtube heb ik 16 elementen in de cache van ytimg.com.

Misschien moet ik maar eens overleggen met de Autoriteit Persoonsgegevens over of Youtube embedden acceptabel is voor een als privacy-beschermende-dienst verkocht Tweakers-Elite product.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:03
@burne waar staat dat Tweakers elite abonnement bedoeld is als privacy beschermende dienst? Ik zie het als het Steunen van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

burne schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 00:13:
Embedded is Youtube een 'third party' en beperkt in welke cookies ze kunnen zetten. Dus wordt er een volkomen arbitraire beperking verzonnen die geen enkel ander doel dient dan jou de video in een apart window te laten openen zodat ze een first party cookie kunnen zetten.
Browsers en plugins kunnen fullscreen ook echt blokkeren. Weet je zeker dat youtube die beperking zelf verzonnen heeft ipv daadwerkelijk door een van je plugins/settings opgelegd heeft gekregen?
Ze zetten ook gecachde content op ytimg.com. En de laadtijd voor resources in dat domein kan gebruikt worden als methode om het weggooien van al je youtube-cookies ongedaan te maken. Met 8-10 elementen in de cache kun je zo ongeveer iedere aardbewoner tracken. Na twee pagina's youtube heb ik 16 elementen in de cache van ytimg.com.
Dat het kan is vast zo, maar het vereist wel een behoorlijk complexe opzet. Dus doen ze dat ook?
Misschien moet ik maar eens overleggen met de Autoriteit Persoonsgegevens over of Youtube embedden acceptabel is voor een als privacy-beschermende-dienst verkocht Tweakers-Elite product.
Vziw zijn er voor een 'privacy-beschermende-dienst' geen specifieke extra strenge regels in de AVG. Dus hoe de AP daarop reageert is op zich sowieso wel interessant om te weten, maar vziw hebben wij het abonnement niet als zodanig verkocht?

En als we dat wel hadden, dan zou dat eerder iets voor het privaat recht zijn (contractrecht bijvoorbeeld).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:51

crisp

Devver

Pixelated

Welke video is dat?

Ik kwam het net ook tegen bij de video in reviews: Assassin's Creed Odyssey - Prachtige trip naar Griekse Oudheid maar dat was geen Tweakers video en om een of andere reden is de embedcode zonder 'allowfullscreen' gebruikt. Dat is misschien iets wat we met de redactie even moeten kortsluiten om te voorkomen dat dat vaker gebeurt.

Het wel of niet accepteren van 3rd-party cookies zou in ieder geval geen belemmering moeten zijn (en is het ook niet voor zover ik kon testen) voor bijvoorbeeld fullscreen play.

Edit: blijkbaar doen we zelf iets fout met het embedden van onze eigen video's. Daar is een fix voor onderweg :)

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 02-10-2018 09:36 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:51

crisp

Devver

Pixelated

@burne het fullscreen probleem zou nu opgelost moeten zijn. Het wel of niet accepteren van 3rd-party cookies zou daarvoor geen belemmering mogen zijn :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik blijf daar een beetje over doorzeuren, en wel hierom:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N3Y9f1u5hDoozUP887VDsA3T/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s3lHMiH0IithrAor7InmwnDd/full.png

Zie je het verschil? En begrijp je waarom het uitmaakt? Voor Ars heb ik precies één cookie en dat bevat een geldige session-id, wat ik kreeg na het inloggen. Voor T.net heb ik negen cookies en vier of vijf trackers die ik block.

Goed dat jullie het geen-fullscreen-in-embedded opgelost hebben, maar voor een goede advertentie-vrije ervaring hebben jullie nog wel een paar stappen te gaan.

(voor de zeurkousen: 3 van de 4 trackers zijn extern. Ook al laten ze mij geen ads zien op tweakers.net, ze tracken desondanks wat ik zie op tweakers.net, en passen dus aan wat ze me aan advertenties laten zien op andere domeinen.)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Volgens mij heeft die opmerking niks meer te maken met dat Streamone player niet goed genoeg werkte en we 'm zouden moeten vervangen door - bijvoorbeeld - Youtube...

Verder gebruikt Tweakers inderdaad meerdere cookies, daar is de hele techniek nou eenmaal voor gemaakt. Dus er is geen noodzaak alles alleen in een sessie te stoppen en net te doen of je niks anders dan dat bijhoudt :)

Maar...
burne schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 00:24:
en passen dus aan wat ze me aan advertenties laten zien op andere domeinen.
Nee, dat doen ze niet. Die domeinen hebben niks met advertenties te maken.

Je ziet:
  • google-analytics.com, het zal wel nooit (door ons) te bewijzen zijn, maar Google claimt dat die cookies uitsluitend voor het beoogde doel van analytics worden gebruikt.
  • scorecardresearch.com, dit wordt inderdaad gebruikt om 'audience' te testen (dus om te bewijzen dat Tweakers een bepaalde hoeveelheid bezoekers heeft), maar voor zover ik weet niet voor 'echte' tracking en/of targetting van jou op andere sites.
  • (cijfers.)tweakers.nl (voorheen webtrekk.de), dit is een analytics omgeving met stuk strengere garanties dan Google Analytics.
  • visualwebsiteoptimizer.com, dit is een A/B-testomgeving die geen relatie met advertentienetwerken heeft
Zie jij er nog meer?

Als je naar een pagina met een youtube-embed gaat, dan wordt het helaas wel een ander verhaal.

[ Voor 8% gewijzigd door ACM op 03-10-2018 21:02 ]

Pagina: 1 2 Laatste