Ook ik moet even afgeven op de streamone player...
Is er een mogelijkheid dat de videoplayer direct naar de kwaliteit gaat wanneer je het kiest of gewoon vanaf het begin van het filmpje? ik vind het zo jammer dat ik erg lang naar een super laag kwaliteit filmpje moet kijken voordat ik 1080p krijg. mijn verbinding is snel genoeg en dat is ook een reden dat er al een redelijke buffer is. Maar zelfs dan, hij laadt rustig door in lage kwaliteit totdat die zelf denkt, nu wil ik wel naar hd gaan, zie het onderstaande plaatje
hij staat vanaf het afspelen al op 1080p, maar duurt toch nog 1 minuut en 39 seconden voordat die echt naar hd springt. de eerste buffer is tot een seconde of 20 tot 30 en daarna laadt die nog rustig meer dan een minuut in lage kwaliteit. en niks wat je doet werkt om het op hoge kwaliteit te krijgen. Dat is toch serieus wel echt slecht in mijn mening.
Al dat moois waar veel moeite in is gestoken, wordt nu gewoon een gedrocht om naar te kijken en voor mij een reden om die filmpjes over te slaan op de site. Als dit niet verbeterd kan worden, zet er dan AUB een link naar de youtube versie, daar kan ik het wel vanaf seconde 1 in hd kijken.
en ja, reclame wordt wel op minimaal 720p geshowed vanaf seconde 1...
dit alles op een pc waar youtube 4k met 2 vingers in de neus wordt afgespeeld.
Dit is nog redelijk te overzien vergeleken met de android versie, daar moet ik soms wel 10 keer proberen om het filmpje helemaal af te kunnen kijken. Als ik daar probeer om de instellingen te veranderen loopt die vaak vast of gaat die naar de streamone site (het is bijna niet te doen om de videoinstellingen te raadplegen of je nou 240p kijkt of 480p en proberen om 1080p te krijgen). Op android 6 tot android 8.0 heb ik dezelfde problemen, zowel in firefox als chrome.
Ik las ergens dat iemand het niet terecht is dat google verdiend aan de filmpjes van tweakers, maar als google verdiend die inkomsten meer dan terecht naar mijn mening, omdat je de filmpjes kunt bekijken zoals ze editor het bedoelt heeft. Alle tijd die ze erin hebben gestoken voor het filmen en editen en uitdenken ervan is allemaal weggegooid geld als je het op 240p of met geluk 480p kan kijken. Op deze kwaliteit kan je beter het geld besparen en gewoon de foto's bij de geschreven review bekijken, want dat geeft een veel realistischer beeld. Ik heb geen abo en daarom vind ik het ook niet meer dan terecht dat ik reclame er vooraf moet bekijken, maar als dat wel ALTIJD in minimaal 720p kan, dan kan ik niet meer zeggen dan dat tweakers zich laat bedonderen door streamone. Want na ruim 2 jaar zijn de problemen nog steeds niet beholpen en ik vind dat ik na 2 jaar toch ook wel 'recht' heb om te klagen over de kwaliteit (nieuwe implementaties hebben altijd tijd nodig om de nodige onverwachte bugs te pletten, maar Tweakers weet wat voor een aantallen er zo'n stream (zullen) bekijken en streamone zou daar dus (zeker gezien de kwaliteit van de reclame filmpjes) ook minimaal vanaf het begin 720p kwaliteit moeten kunnen aanbieden, dan wacht ik maar 2 seconden langer voordat ik moet kijken).
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.