StreamOne Player waardeloos, graag youtube player gebruiken

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Dark Angel 58
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 13:41
Beste tweakers.net,

Ik vind StreamOne Player helemaal niet zo'n fijne player...
Het is onstabiel op Windows en ook Macbook Pro. Het beeld bevriest en dan reageert het niet meer.
Het heeft heel beperkte opties. Soms crasht het.

Daarom vraag ik dat jullie een optie voor ons willen toevoegen, zodat we zelf kiezen welk video player we willen gebruiken, StreamOne player of Youtube. Bij mij wil ik Youtube, omdat... ik ben doodmoe van je brakke en buggy videoplayer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Spijtig dat je problemen ervaart. De problemen met de speler zijn echter bekend. We zullen een update geven over dit onderwerp zodra de redactie hier iets over te delen heeft. Ondertussen embedden we ook regelmatig YouTube-video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30
Ik heb er ook problemen mee, het probleem is dat ik geen hd stream kan krijgen, maar wat lijkt volgens mij de laagste kwaliteit. Soms schiet ie even naar 1080 om vervolgens weer terug te gaan naar de lage kwaliteit. Vreemd genoeg, of ook niet gezien de problemen bekend zijn, heb ik geen problemen met internet explorer, maar met chrome of firefox krijg ik gewoon geen hd stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Is het zo erg dan? Ik merk op mijn lappie en deskie niets daar van.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Kom hier om hetzelfde te zeggen.
Die player is echt waardeloos.

Ik zag hier laatst steeds meer embedded YT videos, dus ik dacht dat jullie definitief over waren, maar helaas is dat niet het geval merk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Stravincy schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:46:
Kom hier om hetzelfde te zeggen.
Die player is echt waardeloos.

Ik zag hier laatst steeds meer embedded YT videos, dus ik dacht dat jullie definitief over waren, maar helaas is dat niet het geval merk ik.
Ik neem aan dat je als abonnee wel verwacht dat filmpjes op Tweakers zoveel mogelijk reclamevrij zijn, toch?

Dat is typisch zo'n ding dat we met de Streamone-player triviaal konden uitwerken en met YT een stuk lastiger is... Dus hoewel we Youtube interessant vinden, is het niet zo simpel als wellicht gedacht wordt om zo'n overstap volledig te bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ACM Nou we het toch over de StreamOne player hebben maak ik even van het moment gebruik om een gerelateerde vraag te stellen waar ik nergens antwoord op kan vinden.

Ik maak gebruik van een gedeelde internetverbinding en zit nogal ver van de router. Toch is de verbinding prima stabiel en haal ik nog zo'n 15Mbit/s downloadsnelheid. Genoeg voor 1080p60 Youtube content. Video's op Tweakers daarentegen kan ik maximaal streamen in 720p. Meestal wil dat zelfs niet en moet ik terug naar 480p....

Mijn vraag is hoe komt dit? Ik neem toch aan dat jullie 720p stream niet boven de 15Mbit/s uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Vermeld er wel bij hoe je kijkt: Pc, tablet, foon. Via wifi neem ik maar aan. En heb je de download tegelijk aan staan?

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 14-03-2018 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vermeld er wel bij hoe je kijkt: Pc, tablet, foon. Via wifi neem ik maar aan.
Excuus. HP Elitebook 8460p (vrij oud beestje). Chrome 64.0.3282.186 64-bits. Windows 10 Pro v10.0.16299 64-bits. Intel Centrino Advanced-N 6205 netwerkadapter. Deze maakt verbinding met een Fritzbox Fon Wlan 7360. Misschien relevant: Ik gebruik een ad blocker, maar die staat uit voor Tweakers. Er draait ook een VPN plugin op de achtergrond, maar die is ook niet actief.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2018 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mixp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 17:00
Ook ik kom speciaal naar het forum om dit melden. Graag hoge prio aan geven, ik ben echt helemaal klaar met die speler:
- vastlopers (vooral na buffering)
- resize naar max screen niet op alle beeldverhoudingen zichbaar
- kleine knoppen
- kwaliteit instelling ontbreekt geregeld (hoe wel ik niet weet of dat dat aan de speler ligt, maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Ik probeer nu het interessant te artikel te kijken over de drone build, maar de player stopt soms gewoon. Geluid loopt soms door zonder beeld. Als ik doorspoelen naar een positie pakt hij het niet op.

Dit allemaal op mijn Chrome browser op mijn android toestel met Android 7.1. lijkt me geen exotische setup. Komt deze video nog op YouTube?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:14
MsG schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:28:
Ik probeer nu het interessant te artikel te kijken over de drone build, maar de player stopt soms gewoon. Geluid loopt soms door zonder beeld. Als ik doorspoelen naar een positie pakt hij het niet op.

Dit allemaal op mijn Chrome browser op mijn android toestel met Android 7.1. lijkt me geen exotische setup. Komt deze video nog op YouTube?
Jazeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wat is de reden dat er geen JS-video o.i.d. wordt gebruikt? Die kan prima overweg met mp4'tjes en Youtube-video (met plugin). Verder is het open-source en het eenvoudig aan te passen met hooks en plugins.

Of zouden de buffers waar anderen het over hebben soms in platform van Tweakers zelf zitten?

Ik snap dat de inbouw van dit niet even iets is wat over één nacht ijs gaat, maar toch ben ik benieuwd naar de keuze voor StreamOne als player.

[ Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 17-03-2018 14:14 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@AW_Bos StreamOne hebben ze een compleet distributieplatform zoals Google dat heeft op eigen hardware in het eigen netwerk:
reviews: Tweakers' serverpark anno 2013
reviews: Tweakers' serverpark anno 2015
plan: Het vernieuwde videoplatform van Tweakers
https://www.streamone.tv/tweakers/
@Verwijderd

[ Voor 86% gewijzigd door PcDealer op 17-03-2018 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
MsG schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:28:

Ik heb nog nooit zo veel problemen gehad met de player als vandaag. Auto video kwaliteit = dramatisch maar het meest vervelende is dat de player steeds vast loopt met de melding "A network error caused the media download to fail part-way" en vervolgens verschijnt er een reload playlist knop (wat niet eens klopt, want ik bekijk geen playlist). Het zou fijn zijn om een link naar de Youtube file toe te voegen onder de video als je weet dat playback op dit moment zo veel problemen veroorzaakt.

PS. Wat een lekkere en leuke video. Hulde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Vandaag de video bekeken en werkt uitstekend op mijn lappie met dual core Celeron, IGP, up to date Windows 10 Home en FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik baal ook van de StreamOne player. Vooral mobiel, waar mijn browser in portrait mode staat, wil ik de stream gewoon kunnen openen in een media player, die wel in landscape mode kan. Ik wil niet steeds auto-rotate gaan aanpassen om een videotje te kunnen kijken. Op anders sites kan ik de stream gewoon in een 'andere app' openen (VLC in mijn geval).

Daarnaast is de buffering inderdaad hopeloos, zelfs op een 400/40-verbinding van Ziggo. Misschien moet de pre-buffer wat uitgerekt worden?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Room42 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 13:07:

Daarnaast is de buffering inderdaad hopeloos, zelfs op een 400/40-verbinding van Ziggo. Misschien moet de pre-buffer wat uitgerekt worden?
Ik zit op 40/4 via Ziggo en ook nog eens op wifi. Dus buffering a.d.h.v de verbinding kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Dank je wel voor de video :)
Bij mij laat streamone player me ook in de steek,
Zowel als de pc en ziggo verbinding ligt het niet aan,
4k videos laadt probleemloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
De video in dit bericht (reviews: Bouw je eigen racedrone - Onderdelen selecteren en monteren) stapt enorm vaak terug in kwaliteit en als ik skip, loopt het geluid out-of-sync. Dit is een beetje mijn algemene gevoel bij deze player. Het is het gewoon allemaal net niet.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dial_Up
  • Laatst online: 06-09 06:57
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:51:
@ACM Nou we het toch over de StreamOne player hebben maak ik even van het moment gebruik om een gerelateerde vraag te stellen waar ik nergens antwoord op kan vinden.

Ik maak gebruik van een gedeelde internetverbinding en zit nogal ver van de router. Toch is de verbinding prima stabiel en haal ik nog zo'n 15Mbit/s downloadsnelheid. Genoeg voor 1080p60 Youtube content. Video's op Tweakers daarentegen kan ik maximaal streamen in 720p. Meestal wil dat zelfs niet en moet ik terug naar 480p....

Mijn vraag is hoe komt dit? Ik neem toch aan dat jullie 720p stream niet boven de 15Mbit/s uit komt?
Ik moet jullie helaas een gelijkaardige ervaring delen.
De connectie is niet gedeeld, is op piekuren nog steeds een vlotte 90Mbps, 8ms latency, 3ms jitter. (die laatste moet ook naar nil). Connectie via UTP. Ik surf in BE maar best dicht bij de verdeelkast op straat. Op zich meer dan voldoende voor 1080p.

Bij het afspelen van video's zie ik dat het laden minder vlot loopt dan vroeger het geval. Zeker de pre-loading is beperkt. Deze stokt ook sneller, zodat het afspelen een korte onderbreking heeft.
Eveneens is het downscalen best opmerkelijk. Slechts bij uitzondering krijg ik nog de scherpte van 1080p of 720p die ik instel. De pagina en de video herladen brengen weinig soelaas.

Ik steun met veel plezier het idee om een player te gebruiken te houden waar jullie zelf meer controle over hebben (dus hoeft YT niet), en als abbo ik geen reclame op zie. Maar de zaken hierboven deden me al bijna mijn provider opbellen om mijn glasvezelkabel op te poetsen :9 .
Laat me maar weten als ik mee kan helpen aan het testen van een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 09:23
Alsjeblieft geen YT zeg, gaat Google verdienen aan content van Tweakers. Zonde!
Maar een oplossing is wel gewenst. Misschien overstappen op de JWplayer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Angel 58
  • Laatst online: 15-09 13:41
Youtube versie is wel handig voor de dove tweakers, want ze kunnen ondertiteling inschakelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Dark Angel 58 op 19-03-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dial_Up schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:26:
[...]
Eveneens is het downscalen best opmerkelijk. Slechts bij uitzondering krijg ik nog de scherpte van 1080p of 720p die ik instel.
Ik heb dat vaak bij YT: handmatige instelling geeft scherper beeld dan automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
PcDealer schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:50:
[...]

Ik heb dat vaak bij YT: handmatige instelling geeft scherper beeld dan automatisch.
In de (Android) App vooral, die begint vaak op 480p. Desktop heb ik altijd een hoge resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Room42 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:54:
[...]

In de (Android) App vooral, die begint vaak op 480p. Desktop heb ik altijd een hoge resolutie.
Ik heb het over de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
PcDealer schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:01:
[...]

Ik heb het over de desktop.
offtopic:
Heeft dat dan misschien met je bandbreedte te maken? Je gaf aan dat je 40/4 hebt. Bij mij gaat iet altijd automatisch naar 1080p.

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 19-03-2018 15:41 . Reden: Even tussen [ot]-tags gezet :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Room42 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:40:
[...]

offtopic:
Heeft dat dan misschien met je bandbreedte te maken? Je gaf aan dat je 40/4 hebt. Bij mij gaat iet altijd automatisch naar 1080p.
Lijkt mij sterk:
https://www.homecinemamag...r-het-streamen-van-video/
https://help.netflix.com/nl/node/306
Wikipedia: 1080p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Room42 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:40:
[...]

offtopic:
Correctie: 50/5 zie ik in mijn huidige gegevens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dial_Up
Beste Redactie,

Ik keer terug op het punt van de StreamOne Player. Het video-materiaal van 'A way out' heb ik gisteren gewoon opgegeven: Stukken die niet geladen werden, het laden dat pas voortgang vond als de video stil stond, slechts enkele seconden die ingeladen worden.. Ik ben na enkele pogingen gewoon gestopt. Erg jammer.
En dan heb ik het niet over het downscalen/upscalen van de video die de pret van de stukjes die ik dan binnen had ook teniet deed.
(switchen van browser veranderde niets aan de zaak, bandbreedte was voldoende)

Of ik op de player zelf moet schieten, of op een ander euvel, kan ik moeilijk bepalen. Maar de mate van de voorbije weken heb ik het nog nooit gehad. Ik hoop dat dit snel van de baan is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:22
Net de video review van Far Cry 5 proberen te kijken. Begon eerst aan mijn verbinding te twijfelen (wifi op laptop met 100/100), maar een 4K Youtube ging prima, waar zelfs een 720p stream van jullie videoreview met horten en stoten gaat.
Hopelijk snel verbetering.

Stay safe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

reviews: A Way Out - Bijzonder en filmisch avontuur voor twee schokt en staat stil meerdere seconden bij mij nu ook vanwege bufferproblemen. Ik kan ook niet de resolutie instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 30-03-2018 10:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dial_Up
Jurassic World Evolution Video : 4-5 minuten om de eerste 35 sec te zien.
Dit in horten en stoten van 5 seconden, geen pre-load, in verschillende resoluties waardoor tekst niet leesbaar is, etc etc.

:/ Ik geef het op en bekijk wel de video's als deze terug werken zoals op een Tweakers.net site hoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 20:01
Ik kwam hier ook om te melden dat videos helaas ook bij mij erg slecht afspelen. Buffering is te laat waardoor de video terug schaalt naar de laagste kwaliteit en veranderen naar hogere settings lijkt niet eens te willen werken. Het kan niet mijn internet verbinding zijn. YouTube werkt goed, 100 mbit/s tot me beschikking welke ook gehaald wordt in speedtest dus daar kan het niet aan liggen.

Irritant genoeg werkt de advertentie voor de video (als ik blijkbaar aan de beurt ben om weer een advertentie te zien) wel goed. Ik snap dat jullie om commerciële redenen een eigen player willen, geen probleem! Toch kies ik de komende tijd even voor jullie videos via YouTube.

Een kleine suggestie/vraag. Is het misschien mogelijk om zolang de StreamOne player het zo slecht blijft doen onder elke video een link te zetten naar de YouTube variant van de video? Zeker aangezien jullie toch alle videos daar ook uploaden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Video bij productreview: Google Home review door PaPi36 heeft ook bufferproblemen met deze keer mijn desktop via 100Mb naar het firewall>modem.

reviews: Far Cry 5 - Vermakelijke jacht op gestoorde sekte werkt dan weer wel naar behoren.

[ Voor 30% gewijzigd door PcDealer op 30-03-2018 23:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:39

TradeMarkNL

Videoproducer
markg85 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 22:45:
Een kleine suggestie/vraag. Is het misschien mogelijk om zolang de StreamOne player het zo slecht blijft doen onder elke video een link te zetten naar de YouTube variant van de video? Zeker aangezien jullie toch alle videos daar ook uploaden.
Dit doen we sinds kort al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor wat het waard is: hier nog iemand waarbij de video's via Youtube 100% van de tijd goed werken, en de player op de tweakers.net-pagina iedere paar seconden lang aan het bufferen is. Zowel bij Far Cry 5 video als Jurassic World.

Dank voor de (tijdelijke) oplossing door de video's ook op Youtube te zetten, dan zijn ze tenminste te zien zonder dat ik de haren uit m'n hoofd trek :)

Idee misschien om de video's 2x te uploaden op Youtube? 1x voor non-abo's met de link zoals die er nu is, en eentje voor abo's op een niet-publieke/hidden link en die dan non-monetized?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dial_Up
Enkele dagen verder in de video-episode, vraag ik me toch af:

1. Is dit een issue die mits wat tweaks op te lossen valt, of is de speler gewoon niet gepast voor het doel?
(of deze is gepast, maar de issue speelt enkel bij enkele boomzagers op het forum :) )

2. Is er dan nergens een oplossing te vinden ipv YT? Qua advertentie income is YT toch niet de holy grail wat Tweakers betreft, en een solide alternatief (open source?) moet toch wel op te sporen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dial_Up schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:49:

1. Is dit een issue die mits wat tweaks op te lossen valt, of is de speler gewoon niet gepast voor het doel?
(of deze is gepast, maar de issue speelt enkel bij enkele boomzagers op het forum :) )
Als je goed hebt gelezen, zag je dat ik geen problemen had en laatst wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WoutF
  • Laatst online: 07:29

WoutF

Hoofdredacteur
Dial_Up schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:49:

2. Is er dan nergens een oplossing te vinden ipv YT? Qua advertentie income is YT toch niet de holy grail wat Tweakers betreft, en een solide alternatief (open source?) moet toch wel op te sporen zijn?
Lang niet iedereen ondervindt problemen, maar het is duidelijk dat de speler bij veel mensen niet goed werkt. Wij zijn ook niet tevreden met de huidige situatie en werken achter de schermen aan een oplossing. Wat we willen/moeten doen is duidelijk, maar vereist developmentcapaciteit. En dat hebben we helaas nooit in overschot ;) Wanneer de oplossing er is kan ik dus niet zeggen. In de tussentijd raad ik je aan de YT-link onder de video aan te klikken of je gewoon te abonneren op ons kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dial_Up
Klinkt super!
Ik begrijp best dat een oplossing niet zo 1-2-3 uit de lucht komt vallen, dus de dev tijd neemt iedereen er graag bij vermoed ik. Sterkte aan het team :)

Ik wou enkel al meedenken als de issue user-dependent was, welke software dan mogelijk stokken in de wielen stak, en hoe ik dit hier had kunnen testen.
Anderzijds aanmerken voor mede-reaguurders dat YT niet zaligmakend is, want dan geef je de sleutel van je advertenties uit handen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

WoutF schreef op maandag 2 april 2018 @ 19:19:
[...]

Lang niet iedereen ondervindt problemen, maar het is duidelijk dat de speler bij veel mensen niet goed werkt. Wij zijn ook niet tevreden met de huidige situatie en werken achter de schermen aan een oplossing. Wat we willen/moeten doen is duidelijk, maar vereist developmentcapaciteit. En dat hebben we helaas nooit in overschot ;) Wanneer de oplossing er is kan ik dus niet zeggen. In de tussentijd raad ik je aan de YT-link onder de video aan te klikken of je gewoon te abonneren op ons kanaal.
Gefeliciteerd!

Maar ik dacht dat de software wordt ingekocht bij StreamOne? Waarom kost het jullie tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

PcDealer schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 00:45:
Maar ik dacht dat de software wordt ingekocht bij StreamOne? Waarom kost het jullie tijd?
Het kost hun tijd - en ons ook wel een beetje - om de player te verbeteren. Maar dit topic suggereert dat we over zouden moeten stappen op een concurrerend platform, dat behoort uiteraard niet tot hun dienstverlening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Onder de video in plan: Philips Monitor Testpanel - Lees alle reviews staat geen Youtube-linkje. Hier trouwens een screenshot van wat 1080p zou moeten zijn: :'(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HDJLFhl.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 04-04-2018 00:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

reviews: Surviving Mars - Goed, maar ook wat saai

Video doet het niet. Kan wachten tot je een ons weegt. Alleen maar een draaiend cirkeltje. Sorry maar als tech site is dit alleen maar beschamend.

En geen YT-link.

[ Voor 20% gewijzigd door Wim-Bart op 04-04-2018 04:13 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Surviving mars werkt bij mij redelijk goed op mijn smartphone. Vanaf 1 minuut zeer lichte stotteringen door iets trage buffering.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 20:21
De DJI Mavic Air Review is een hel om naar te kijken. 1080p buffert en audio verliest de sync. Ik klaag niet vaak maar deze player/backend is toch wel erg slecht geworden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 08:42

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Als ik thuis met een 500 Mbit lijntje nog issues heb met een videoplayer is het bij mij vrij snel afgelopen met de interesse. Ergo: ik kijk geen videos meer op tweakers. Het is gewoon zonde dat dit duidelijk geen prioriteit krijgt.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 17:22
Heb hier ook regelmatig dat de video stopt met afspelen. Geluid loopt soms wel nog verder.
Als ik dan opnieuw begin kan ik niet doorspoelen naar het moment waar ik reeds was.
Zeer vervelend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hier ook slechte ervaring met de player mbt plan: Philips Monitor Testpanel - Lees alle reviews

Heb de video aangezet op 720p, maar hij kwam niet voorbij 270p, schat ik. Na een minuut raakte ik in gesprek voor ongeveer 10 minuten en in die tijd heeft hij maar 30 seconden oid aan 720p content kunnen bufferen. Drama, welke zeker niet aan mijn verbinding ligt. Jammer, want vroeger ging dit wel gewoon allemaal goed. Durf niet te zeggen wanneer het fout is gegaan want ik kijk de laatste tijd weinig video content van tweakers.

edit: mocht er interesse in zijn, ik kan wel een video maken van hoe ruk de ervaring voor mij is?

[ Voor 7% gewijzigd door Gropah op 06-04-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

reviews: Sea of Thieves - Heeft te weinig leuke momenten
Film doet het ook niet. Wel in Chrome, maar uit principe gebruik ik liefst geen Google producten. In Firefox stopt ie iedere 2-5 seconden.

[ Voor 23% gewijzigd door Wim-Bart op 08-04-2018 07:46 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:59
vote voor YouTube embedding , hier ook niets als problemen met StreamOne

K wil nu de blockchain bijeenkomst bekijken maar voor elke minuut ben ik een 10 minuten verder of meer :( :(
Niet echt waar tweakers blij van worden,als dat al niet werkt.

[ Voor 55% gewijzigd door scorpio op 08-04-2018 08:48 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ook via de Chromecast stotteren de "blockchain" video's er vrolijk op los. Eerder nooit gedoe mee gehad. Dit bericht niet perse om te klagen (het is mooi weer, ik probeer het later wel weer) meer om Tweakers.net succes te wensen met het verbeteren van het videoplatform.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:14
scorpio schreef op zondag 8 april 2018 @ 08:47:
vote voor YouTube embedding , hier ook niets als problemen met StreamOne

K wil nu de blockchain bijeenkomst bekijken maar voor elke minuut ben ik een 10 minuten verder of meer :( :(
Niet echt waar tweakers blij van worden,als dat al niet werkt.
Chris.nl schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:08:
Ook via de Chromecast stotteren de "blockchain" video's er vrolijk op los. Eerder nooit gedoe mee gehad. Dit bericht niet perse om te klagen (het is mooi weer, ik probeer het later wel weer) meer om Tweakers.net succes te wensen met het verbeteren van het videoplatform.
Voor de Blockchain meetup heb ik even de YouTube linkjes erbij geplaatst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Wat gaat er nu concreet gebeuren? Jullie hebben alleen tot nu toe "een oplossing" gecommuniceerd, maar dat zegt volgens mij erg weinig.

[ Voor 60% gewijzigd door PcDealer op 08-04-2018 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
PcDealer schreef op zondag 8 april 2018 @ 14:28:
Wat gaat er nu concreet gebeuren? Jullie hebben alleen tot nu toe "een oplossing" gecommuniceerd, maar dat zeg volgens mij erg weinig.
De plannen voor een betere videospeler liggen er, maar vereisen developmenttijd. Net als een heleboel andere plannen die we hebben, en we kunnen helaas niet alles tegelijk doen. Video staat gelukkig hoog op de roadmap en de devvers zijn er ook al mee bezig, maar het duurt nog even voor alles up and running is. In de tussentijd plaatsen we zoveel mogelijk linkjes naar YouTube als we de video daar ook hebben. Niet ideaal, dat besef ik mij heel goed, maar we roeien nu even met de riemen die we hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@WoutF Ik zou het omwisselen; Het is al mogelijk om Youtube te embedden. Tot de nieuwe/gerepareerde player er is, zou ik primair Youtube embedden en wellicht een link naar de StreamOne player erbij plaatsen. Tweakers staat met StreamOne een beetje voor gek, natuurlijk.

Overigens top dat je reageert op zondag, ik had voor morgen geen reactie verwacht :)

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 08-04-2018 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

WoutF schreef op zondag 8 april 2018 @ 14:48:
De plannen voor een betere videospeler liggen er, maar vereisen developmenttijd.
Dus de StreamOne speler wordt aangepast, of is het achterliggend dat niet in orde is, dit terwijl het al jaren in werking is? Het ligt ook niet aan de player zelf, anders had StreamOne het wel op kunnen lossen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

WoutF schreef op maandag 2 april 2018 @ 19:19:
Lang niet iedereen ondervindt problemen, maar het is duidelijk dat de speler bij veel mensen niet goed werkt.
De player haalt 'chuncks' met data op. Op het moment dat het slecht werkt mislukt 50% van de requests naar het CDN (ik denk met een Connection Reset) en mis je dus de helft van de videostream.

plaatje

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

burne schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:38:
[...]

De player haalt 'chuncks' met data op. Op het moment dat het slecht werkt mislukt 50% van de requests naar het CDN (ik denk met een Connection Reset) en mis je dus de helft van de videostream.

[afbeelding]
Holy sh#% wat een overhead en beroerd geprogrammeerde speler is dat. Ik weet niet welke devver hiervoor verantwoordelijk is maar dit had nooit geïmplementeerd mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-09 16:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Wim-Bart schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:08:
[...]

Holy sh#% wat een overhead en beroerd geprogrammeerde speler is dat. Ik weet niet welke devver hiervoor verantwoordelijk is maar dit had nooit geïmplementeerd mogen worden.
Dat is exact hou youtube het ook doet hoor 8)7

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

burne schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:38:
[...]

[afbeelding]
Maar het CDN is van tweakers zelf, zoals ik verwachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QwfWBDR.jpg

reviews: THEC64 Mini - Kan de kleine Commodore bekoren? Goed bezig!
Geen idee of het terecht is, maar ik zal hiervoor wel de credits nemen O-) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
Room42 schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:24:
@WoutF Ik zou het omwisselen; Het is al mogelijk om Youtube te embedden. Tot de nieuwe/gerepareerde player er is, zou ik primair Youtube embedden en wellicht een link naar de StreamOne player erbij plaatsen. Tweakers staat met StreamOne een beetje voor gek, natuurlijk.

Overigens top dat je reageert op zondag, ik had voor morgen geen reactie verwacht :)
Maar de mensen die een abonnement bij Tweakers hebben krijgen dan ook ads. En dat is ook niet eerlijk voor die mensen. Beide zijn geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@loki504 Daar heb je dan toch weer uBlock Origin (of andere adblocker) voor?

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 15-04-2018 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
Room42 schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:53:
@loki504 Daar heb je dan toch weer uBlock Origin (of andere adblocker) voor?
Niet iedereen gebruikt die. En voor de mensen die problemen hebben kunnen toch ook zelf naar YouTube gaan? Voor beide is een omweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

PcDealer schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:02:
[...]

Maar het CDN is van tweakers zelf, zoals ik verwachte.
Dat hoeft niet. Ik host websites van overheden en grote bedrijven en die hebben bijna allemaal door derden beheerde machines in hun racks voor specifieke doeleinden. Ondanks de hostname kan dit prima door een externe partij geleverd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vandaag kwam ik uit op de video op reviews: Phoenix Point - Van de bedenker van Xcom. Opnieuw wordt de StreamOne player gebruikt, zonder link naar YouTube, maar soit.

De StreamOne player default naar 1080p (wat prima is op mijn resolutie). Maar de beeldkwaliteit is echt om te huilen, het lijkt wel alsof ik naar een 480p video zit te kijken (Firefox 59, OSX 10.13.4).

Het spelen van de video ging overigens wel zonder haperingen of buffering :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Haha, ja hier ook gewoon nog 360p terwijl de player op 1080p ingesteld staat. :') En bij mij haperde die wel, zeker na het skippen in de tijd heeft ie daarna heel veel moeite om weer op stoom te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaJens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-09 09:20
Zijn de problemen nog steeds niet opgelost? (Aangezien dit topic uit maart dateert) Ik probeer een video te kijken die in het tijdperk zit dat ze de video's niet naar YouTube uploadde (eind 2014), en mijn god het is echt een drama. De video buffert gewoon niet, en zodra hij buffert is het in 360p en valt het niet te bekijken.. Drama gewoon! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-09 22:43

Electrowolf

Mod met Liefde!

Het valt me op dat sinds een half jaar of zo iets dergelijks ik geen 1080p meer kan krijgen via de stream one player. Dit terwijl de player zelf zegt dat hij vrolijk op 1080p staat. Als ik de zelfde video via youtube afspeel ik wel prima 1080p gaat.

Ook viel me op net op dat als ik de streamone player embedded in de pagina wel 1080p weergeeft, maar zodra je fullscreen gaat de gedownload nieuwe data niet meer 1080p is. Het daarvoor gebufferde deel wel. Alsof hij vindt dat zodra hij fullscreen is niet meer 1080p aankan en dan maar downsampled ipv gaat bufferen (wat niet nodig is...).

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, zeg maar een beetje precies waar dit topic al sinds maart over gaat ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-09 22:43

Electrowolf

Mod met Liefde!

Room42 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:48:
[...]

Ja, zeg maar een beetje precies waar dit topic al sinds maart over gaat ;)
Tja, ik gebruik alleen liever geen YT player ;).

En wellicht heeft meet aandacht ook een hogere waardering op de sprintplanning tot gevolg. :)

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
WoutF schreef op zondag 8 april 2018 @ 14:48:
[...]

De plannen voor een betere videospeler liggen er, maar vereisen developmenttijd. Net als een heleboel andere plannen die we hebben, en we kunnen helaas niet alles tegelijk doen. Video staat gelukkig hoog op de roadmap en de devvers zijn er ook al mee bezig, maar het duurt nog even voor alles up and running is. In de tussentijd plaatsen we zoveel mogelijk linkjes naar YouTube als we de video daar ook hebben. Niet ideaal, dat besef ik mij heel goed, maar we roeien nu even met de riemen die we hebben.
Misschien verstandig ook bij deze video een linkje naar YouTube te plaatsen. Niet het minste product dit toch?

reviews: New Nintendo 2DS XL - Geen 3d, maar prima prijs

Ik krijg op mijn computer een foutmelding (ik heb gewoon MacOS + Safari alles uptodate) dus ik kan nu de video niet bekijken...

/edit: na 3x refreshen laadt de video opeens wel 8)7 ik kreeg eerst een hele regel van video playback not supported ofzo. Maar sowieso handig bij deze link ook een youtubeversie te plaatsen, betreft een groot product.

[ Voor 9% gewijzigd door CyberMania op 20-06-2018 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
CyberMania schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 17:25:
[...]

Misschien verstandig ook bij deze video een linkje naar YouTube te plaatsen. Niet het minste product dit toch?

reviews: New Nintendo 2DS XL - Geen 3d, maar prima prijs

Ik krijg op mijn computer een foutmelding (ik heb gewoon MacOS + Safari alles uptodate) dus ik kan nu de video niet bekijken...
Hier kun je hem vinden: YouTube: New Nintendo 2DS XL - Geen 3d, maar prima prijs

We gaan niet handmatig linkjes toevoegen bij oude artikelen, maar zodra we over zijn op ons nieuwe videoplatform zullen alle oude video-embeds in artikelen automatisch omgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Yero Zou hier de Youtube-versie van de video geplaatst mogen worden?
reviews: Zestig keer zoom voor de zomervakantie - Vier betaalbare bridgecamera's (pagina 5).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LukevanDrie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 16:47

LukevanDrie

Teamlead Mediateam
As you wish! Ik hoopte op een werkende StreamOne-player... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
LukevanDrie schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 13:49:
[...]

As you wish! Ik hoopte op een werkende StreamOne-player... 8)7
Die is er bijna! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:19

jdh009

FP ProMod
WoutF schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 17:27:
[...]

Hier kun je hem vinden: YouTube: New Nintendo 2DS XL - Geen 3d, maar prima prijs

We gaan niet handmatig linkjes toevoegen bij oude artikelen, maar zodra we over zijn op ons nieuwe videoplatform zullen alle oude video-embeds in artikelen automatisch omgezet worden.
Komt daar toevallig ook een achtergrond artikeltje over met welke tech/software gebruikt is voor dit platform? Of stelt het niet zo heel veel voor?

[ Voor 5% gewijzigd door jdh009 op 23-06-2018 21:13 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
jdh009 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 21:12:
[...]

Komt daar toevallig ook een achtergrond artikeltje over met welke tech/software gebruikt is voor dit platform? Of stelt het niet zo heel veel voor?
Als we eenmaal overgaan zullen we daar vast wel wat tekst aan wijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
WoutF schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:25:
[...]

Als we eenmaal overgaan zullen we daar vast wel wat tekst aan wijden :)
En wordt er dan ook uitgeweid over wat er nu misgaat? Hoe kan het zo stroef lopen zoals het doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Room42 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:29:
En wordt er dan ook uitgeweid over wat er nu misgaat? Hoe kan het zo stroef lopen zoals het doet?
Stream One is een commerciële club, dus vergeet dat maar. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azbest
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 18:47
Ik neem aan dat het belang van controle over eigen content zwaarder weegt dan eventuele bugs en ongemakken.

Op Linux zijn er trouwens nog andere zaken die verkeerd gaan, in Palemoon bijvoorbeeld kun je geluid vergeten zodra het streamen van de content begint (ik vermoed omdat ik alleen alsa heb geïnstalleerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Azbest schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 23:53:
Ik neem aan dat het belang van controle over eigen content zwaarder weegt dan eventuele bugs en ongemakken.
Waarom neem je dat aan? Onze devvers zijn nu juist lekker op stoom met omgooien van de video-code zodat we over kunnen naar een ervaring zonder bugs en ongemakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03
Ik snap niet dat Tweakers na die zee van klachten nog steeds werkt met die brakke StreamOne player. Getracht de DJI Mavic Pro review te kijken, maar dat kan alleen in lage resolutie (stabiele 200mbit verbinding hier). Met veel moeite kan ik hem even kort op 1080p krijgen, maar even later valt die weer terug naar lage resolutie. Het filmpje even pauzeren om te wachten totdat deze volledig is gebufferd werkt ook niet. Het bufferen werkt waarschijnlijk maar tot een bepaald (klein) percentage en stopt dan gewoon. Waarschijnlijk een restrictie.

Met YouTube nooit problemen.. Tweakers, loos die brakke player!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Azbest schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 23:53:
Op Linux zijn er trouwens nog andere zaken die verkeerd gaan, in Palemoon bijvoorbeeld kun je geluid vergeten zodra het streamen van de content begint (ik vermoed omdat ik alleen alsa heb geïnstalleerd).
Ik kan me niet voorstellen dat de S1-player uberhaupt met Alsa of Pulseaudio zou kunnen communiceren. Ik heb relatief weinig ervaring met de combinatie van browser, linux en geluid, maar dat komt ook deels omdat het gewoon een gedoe was dat ik niet aan de praat kreeg en het opgegeven had... Zeker als je Alsa wilt kunnen gebruiken omdat Pulseaudio niet voldoet (7.1 geluid 'raw' via hdmi doorsturen naar een receiver bijvoorbeeld), maar wel de standaard is en je daardoor ook moet hebben :/

Doet geluid in Youtube en andere videoplatformen het wel??

Hoedanook, zoals Wout al aangeeft zijn we er al mee bezig. Dus klagen over Streamone heeft gewoon geen nut meer, sneller dan we nu werken gaan we niet :)
Interstellar schreef op zondag 29 juli 2018 @ 16:48:
Met YouTube nooit problemen.. Tweakers, loos die brakke player!
Daar zijn we dus mee bezig, maar het is om allerlei organisatorische en technische redenen niet een kwestie van even een andere player aanzetten en dat het dan werkt.

Een aantal hebben te maken met onze bestaande bibliotheek; we hebben in de loop der jaren bijna 13.000 video's geplaatst. Die kunnen we echter niet allemaal zomaar migreren. Dat komt onder andere omdat een deel al bij YouTube staat en we die niet dubbel willen krijgen. Daarnaast heeft YouTube wat meer geautomatiseerde zaken rond auteursrechten; we weten niet precies wat er zoal kan gebeuren, dus willen daar voorzichtig mee zijn. Zo hebben we o.a. diverse game-trailers en een aantal andere video's waar we in principe een herdistributierecht van hebben (hoewel vast vaak niet als zodanig expliciet vastgelegd), maar die video's bij YouTube uploaden is dan natuurlijk in theorie vragen om problemen omdat die van de echte rechthebbende er vaak ook al opstaan.

Daarnaast willen we natuurlijk alle video's met terugwerkende kracht vervangen en hoewel we al een eigen 'video tag' in artikelen embedden, moet die embedfunctionaliteit dan natuurlijk wel aangepast worden om de video vanaf het moment supreme vanuit YouTube te laten spelen.
Tegelijkertijd is het met 13.000 video's (of hoeveel er ook maar over blijven) niet iets dat je in een paar seconde of zelfs een paar minuten upload. Dus dat moet voor de livegang al geregeld zijn, maar dat betekent wel dat onze code tijdelijk beide platformen aan moet kunnen...

Daarnaast zijn er nog wel meer zaken waar we rekening mee willen en/of moeten houden.

Al met al is dit dan ook een aanpassing die bij ons geclassificeerd is als 'project', wat inhoud dat we verwachten er meerdere sprints mee bezig te zijn. Aangezien we nog maar net echt technisch van start zijn gegaan, zal je dus toch nog wel een paar weken of maanden moeten wachten (afhankelijk van of we nog tegenvallers krijgen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

Ook ik moet even afgeven op de streamone player...

Is er een mogelijkheid dat de videoplayer direct naar de kwaliteit gaat wanneer je het kiest of gewoon vanaf het begin van het filmpje? ik vind het zo jammer dat ik erg lang naar een super laag kwaliteit filmpje moet kijken voordat ik 1080p krijg. mijn verbinding is snel genoeg en dat is ook een reden dat er al een redelijke buffer is. Maar zelfs dan, hij laadt rustig door in lage kwaliteit totdat die zelf denkt, nu wil ik wel naar hd gaan, zie het onderstaande plaatje
videoplayer 'feature'

hij staat vanaf het afspelen al op 1080p, maar duurt toch nog 1 minuut en 39 seconden voordat die echt naar hd springt. de eerste buffer is tot een seconde of 20 tot 30 en daarna laadt die nog rustig meer dan een minuut in lage kwaliteit. en niks wat je doet werkt om het op hoge kwaliteit te krijgen. Dat is toch serieus wel echt slecht in mijn mening.

Al dat moois waar veel moeite in is gestoken, wordt nu gewoon een gedrocht om naar te kijken en voor mij een reden om die filmpjes over te slaan op de site. Als dit niet verbeterd kan worden, zet er dan AUB een link naar de youtube versie, daar kan ik het wel vanaf seconde 1 in hd kijken.

en ja, reclame wordt wel op minimaal 720p geshowed vanaf seconde 1...
dit alles op een pc waar youtube 4k met 2 vingers in de neus wordt afgespeeld.

Dit is nog redelijk te overzien vergeleken met de android versie, daar moet ik soms wel 10 keer proberen om het filmpje helemaal af te kunnen kijken. Als ik daar probeer om de instellingen te veranderen loopt die vaak vast of gaat die naar de streamone site (het is bijna niet te doen om de videoinstellingen te raadplegen of je nou 240p kijkt of 480p en proberen om 1080p te krijgen). Op android 6 tot android 8.0 heb ik dezelfde problemen, zowel in firefox als chrome.

Ik las ergens dat iemand het niet terecht is dat google verdiend aan de filmpjes van tweakers, maar als google verdiend die inkomsten meer dan terecht naar mijn mening, omdat je de filmpjes kunt bekijken zoals ze editor het bedoelt heeft. Alle tijd die ze erin hebben gestoken voor het filmen en editen en uitdenken ervan is allemaal weggegooid geld als je het op 240p of met geluk 480p kan kijken. Op deze kwaliteit kan je beter het geld besparen en gewoon de foto's bij de geschreven review bekijken, want dat geeft een veel realistischer beeld. Ik heb geen abo en daarom vind ik het ook niet meer dan terecht dat ik reclame er vooraf moet bekijken, maar als dat wel ALTIJD in minimaal 720p kan, dan kan ik niet meer zeggen dan dat tweakers zich laat bedonderen door streamone. Want na ruim 2 jaar zijn de problemen nog steeds niet beholpen en ik vind dat ik na 2 jaar toch ook wel 'recht' heb om te klagen over de kwaliteit (nieuwe implementaties hebben altijd tijd nodig om de nodige onverwachte bugs te pletten, maar Tweakers weet wat voor een aantallen er zo'n stream (zullen) bekijken en streamone zou daar dus (zeker gezien de kwaliteit van de reclame filmpjes) ook minimaal vanaf het begin 720p kwaliteit moeten kunnen aanbieden, dan wacht ik maar 2 seconden langer voordat ik moet kijken).

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dxue schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 23:17:
Ook ik moet even afgeven op de streamone player...
Zoals je in dit topic kunt lezen, zijn we bezig met de overstap naar YouTube. Dat betekent automatisch ook dat we in principe niets meer aan de huidige StreamOne-opzet gaan doen.

En een link naar YouTube staat er als het goed is tegenwoordig standaard al bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkert278
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06-2024
Kan het toevallig zo zijn dat de mensen met problemen (waaronder ik) een Adblocker/Disconnect achtige add on draaien in hun browser? Ik heb ook altijd problemen gehad met jullie videospeler maar nu ik net met een schone Windows Tweakers (met Chrome) heb gebruikt had ik nergens last van. Net weer alle add ons geïnstalleerd, ben super benieuwd of de problemen nu weer terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-02 18:36
Bedankt voor de updates en de open discussie.

Ik heb zelf wel altijd bedenkingen om alles op YouTube te gooien en daarvan afhankelijk te zijn. De macht van Google hiermee wordt ook weer een stuk groter, en dan heb je inderdaad het gedoe met advertenties en abonnees en weet ik veel (ik heb er zelf in dit geval niet bijzonder veel problemen hoor, wellicht anderen wel).

Maar goed, uiteindelijk moet ergens de knoop doorgehakt worden natuurlijk en YouTube is wel een prima werkend platform.

Wilde dit nog gewoon even meegeven in de discussie

Oja en de huidige player is echt waardeloos, kwam hier terecht nadat ik een video wilde bekijken op meer dan 3GP kwaliteit uit 2005. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Twieeker op 08-09-2018 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

rikkert278 schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:08:
Kan het toevallig zo zijn dat de mensen met problemen (waaronder ik) een Adblocker/Disconnect achtige add on draaien in hun browser? Ik heb ook altijd problemen gehad met jullie videospeler maar nu ik net met een schone Windows Tweakers (met Chrome) heb gebruikt had ik nergens last van. Net weer alle add ons geïnstalleerd, ben super benieuwd of de problemen nu weer terug komen.
Ik heb het niet. Ik blokkeer niets, behalve wat obscure websites in de firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ACM schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:22:
[...]

Zoals je in dit topic kunt lezen, zijn we bezig met de overstap naar YouTube. Dat betekent automatisch ook dat we in principe niets meer aan de huidige StreamOne-opzet gaan doen.

En een link naar YouTube staat er als het goed is tegenwoordig standaard al bij.
Da's jammer, want dan worden ook betalende reclamevrije abonnee's weer meegesleurd in Youtube's beleid van kaalgrazen en maximaal uitmelken en heel veel reclame overal tussendoor gepropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

burne schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:30:
[...]

Da's jammer, want dan worden ook betalende reclamevrije abonnee's weer meegesleurd in Youtube's beleid van kaalgrazen en maximaal uitmelken en heel veel reclame overal tussendoor gepropt.
Dan haal je toch die whitelist van Tweakers?

Blokkeer je weer alles hier.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 16:04

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Touchdomex schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:32:
[...]

Dan haal je toch die whitelist van Tweakers?

Blokkeer je weer alles hier.
Dat is inderdaad een goeie optie.

Wij begrijpen heel goed dat Youtube ook zo zijn nadelen heeft, maar StreamOne had veel meer problemen. Plus dat Google schijnbaar volgend jaar komt met de mogelijkheid komt om voor een bepaalde groep geen advertentie's te plaatsen, hebben wij hiervoor gekozen.

Hier liefste hadden we een mix van beide players, maar dat is helaas niet mogelijk.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik mis in plan: Tweakers stapt over op YouTube - Win een oled-tv ter waarde van 1999 euro! een link met dit topic. Ik zie wel het volgende staan:
Van jullie kregen we daarna steeds vaker de vraag of we diezelfde speler ook binnen de website konden gebruiken.
Dat voelt niet dat daarmee de klachten hier eer worden aangedaan.

Dit lijkt een sneer naar StreamOne die jaren met plezier is gebruikt:
De laatste jaren werd ons overduidelijk dat YouTube ver aan kop ging in de race om het gebruiksvriendelijkste en meest geavanceerde videoplatform.
Kortom: gedeeltelijk overdreven en anderzijds onderbelicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

PcDealer schreef op woensdag 26 september 2018 @ 00:08:

Plus dat de privacy van iedereen, inclusief de betalende abonnees, verkocht wordt aan youtube.

Misschien moet ik dat elite-abonnement nog maar eens heroverwegen. Bah.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

PcDealer schreef op woensdag 26 september 2018 @ 00:08:

Volgens mij hebben we die klachten uiteindelijk meer dan een jaar gehad; ze waren er vziw al voor dit topic, dat inmiddels ruim een half jaar oud is. Dus de jaren met plezier zijn helaas niet pas gisteren geëindigd, maar al wat eerder :/
Kortom: gedeeltelijk overdreven en anderzijds onderbelicht.
Allicht, maar het feit dat YouTube een stabiel videoplatform en een functioneel completere player aanbiedt waren wel degelijk belangrijke redenen om over te stappen. Het feit dat we de video's sowieso ook al op YouTube zetten omdat ze nou eenmaal een van de grootste platformen daarvoor zijn hielp ook mee.

We kunnen dan wel in zo'n .plan belichten dat video's met onze S1-opzet bij veel kijkers stotterend binnenkwamen, maar dat lijkt me juist een sneer naar StreamOne. Toch?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Origineel:
Je kon onze video's de laatste jaren al vinden op YouTube, maar op de site gebruikten we nog een andere videospeler. Vanaf nu gebruiken we de YouTube-speler ook binnen de site, zodat je overal verzekerd bent van dezelfde kwaliteit en hetzelfde gebruiksgemak.

Sinds we een kleine tien jaar geleden met video begonnen, hebben we verschillende videoplatforms gebruikt. De laatste jaren werd ons overduidelijk dat YouTube ver aan kop ging in de race om het gebruiksvriendelijkste en meest geavanceerde videoplatform. Vandaar dat we sinds enkele jaren ook al onze video's op YouTube zetten. Van jullie kregen we daarna steeds vaker de vraag of we diezelfde speler ook binnen de website konden gebruiken.

[...]

Zowel technisch als strategisch zaten daar enkele haken en ogen aan, waardoor dat lange tijd geen optie was. Gelukkig zijn die hindernissen eerder dit jaar weggenomen, waardoor we enige tijd geleden zijn gaan bouwen aan de integratie van YouTube binnen Tweakers. Als tussenstap kwam je de YouTube-speler in de laatste maanden al tegen als embed in bijvoorbeeld reviews, maar losse video-items op de site liepen nog via onze oude speler. Om volledig over te kunnen, hebben we de videobackend in ons cms herschreven en aan YouTube-gekoppeld, en video's uit het archief overgezet van onze eigen servers naar die van YouTube.

De overstap betekent dat de video's snel geladen worden, waar je ook bent, en we nu veel sneller kunnen aanhaken bij nieuwe ontwikkelingen. Denk daarbij aan ondersteuning voor betere codecs zoals vp9, ondertitels, hoge framerates, hoge resoluties en nieuwe formats zoals 360-gradenvideo. In het verleden moesten we dat soort features zelf samen met partners ontwikkelen. Daarnaast heeft YouTube een speciaal programma ontwikkeld voor mediatitels die zijn technologie willen gebruiken, waardoor we meer controle krijgen over de implementatie van de speler en ook invloed kunnen uitoefenen op de ontwikkeling van nieuwe functies.
@ACM dit lijkt mij meer op de waarheid berust en minder marketingachtig overkomen.

Verwijdering mijnerzijds
Aanvulling mijnerzijds
Je kon onze video's de laatste jaren al vinden op YouTube, maar op de site gebruikten we nog een andere videospeler en tot nu toe ook enige tijd naast elkaar. Vanaf nu gebruiken we de YouTube-speler ook binnen de site, zodat je overal verzekerd bent van dezelfde kwaliteit en hetzelfde gebruiksgemak.

Sinds we een kleine tien jaar geleden met video begonnen, hebben we verschillende videoplatforms gebruikt. De meeste tijd, vanaf 2010, gebruikten we de player van StreamOne. Hierdooor hadden wij de video's in eigen beheer en op eigen servers. Ook konden we onze abonnees tegemoet komen zodat ze geen reclame zagen wanneer zij dit hadden uitgeschakeld in hun instellingen. De laatste jaren werd ons overduidelijk dat YouTube ver aan kop ging in de race om het gebruiksvriendelijkste en meest geavanceerde videoplatform..

Waar vroeger harde datalimieten heel gewoon waren en 4k nog niet aanwezig, had een eigen platform nog meer voordelen zoals het beperken van de bitrate en de video's eenmaal uploaden om automatisch naar verschillende formaten te kunnen coderen. De opmars en het marktaandeel van YouTube is jullie vast niet ontgaan. Vandaar dat we sinds enkele jaren ook al onze video's op YouTube zetten. Van jullie kregen we daarna steeds vaker de vraag of we diezelfde speler ook binnen de website konden gebruiken. Hoewel er ook in 2010 problemen waren met de player en evengoed mensen die geen issue's hadden, is sinds dit jaar duidelijk naar voren gekomen dat veel gebruikers problemen hebben met de player. Dit heeft ons toen besluiten serieus naar een alternatief te kijken.

[...]

Zowel technisch als strategisch zaten daar enkele haken en ogen aan, waardoor dat lange tijd geen optie was. Gelukkig zijn die hindernissen eerder dit jaar weggenomen, waardoor we enige tijd geleden zijn gaan bouwen aan de integratie van YouTube binnen Tweakers. Als tussenstap kwam je de YouTube-speler in de laatste maanden al tegen als embed in bijvoorbeeld reviews, maar losse video-items op de site liepen nog via onze oude speler. Om volledig over te kunnen, hebben we de videobackend in ons cms herschreven en aan YouTube-gekoppeld, en video's uit het archief overgezet van onze eigen servers naar die van YouTube.

De overstap betekent dat de video's snel geladen worden, waar je ook bent, en We kunnen nu hierdoor veel sneller kunnen aanhaken bij nieuwe ontwikkelingen. Denk daarbij aan ondersteuning voor betere nieuwere codecs zoals vp9, ondertitels, hogere framerates, hogere resoluties en nieuwe formats zoals 360-gradenvideo. In het verleden moesten we dat soort features zelf samen met partners ontwikkelen. Daarnaast heeft YouTube een speciaal programma ontwikkeld voor mediatitels die zijn technologie willen gebruiken, waardoor we meer controle krijgen over de implementatie van de speler en ook invloed kunnen uitoefenen op de ontwikkeling van nieuwe functies. Ook het al dan niet inzetten van reclame wordt in de toekomst mogelijk zoals op het oude platform.

[ Voor 21% gewijzigd door PcDealer op 26-09-2018 23:36 ]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ACM schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:27:
[...]

Volgens mij hebben we die klachten uiteindelijk meer dan een jaar gehad; ze waren er vziw al voor dit topic, dat inmiddels ruim een half jaar oud is.
Is het ooit bij jullie opgekomen om de (aanwijsbare) problemen op te lossen?

Het enkele feit dat ik deze open deur met mijn 134,5 kilo in moet trappen is genoeg om per direct mijn Elite op te zeggen.

Hoe dik kan de plaat gewapend beton zijn?

Dikke lul, drie bier, maar niet hier.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

We zien je graag terug als abonnee!
;w

Pagina: 1 2 Laatste