Nee hoor daar ben ik niet mee in de war. Ik bedoel gewoon de limiet van v die naar C gaat in die formule, en die is netjes gedefinieerd..oisyn schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:07:
[...]
Ik denk dat je in de war bent met lim(x/y, y -> 0) = ∞. Dat werkt alleen als x > 0. Als x < 0, dan kom je uit op -∞. Maar wat is het antwoord als x = 0? Ongedefinieerd.
Het is een beetje moeilijk hier dingen versimpeld uit te leggen. Je doet de waarheid een beetje geweld aan. Dan zet ik tussen haakjes nog in mijn eerste post dat het eigenlijk een limiet gaat, als je dat dan negeert en uit gaat leggen dat mijn versimpeling niet helemaal juist is en ik wel in de war moet zijn is dat jammer.
Nee. Dat ik heb het niet over een limiet van X/X met X naar 0 dat heb jij er van gemaakt. Ik heb het over v gaat naar C..oisyn schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:07:
[...]
Als het oneindig is, dan vind jij dus dat jij op een willekeurig moment waarbij je stil op je stoel zit, ook oneindig snel beweegt?
Punt dat ik maak is niet uit te leggen waarom C precies dat getal is, maar dat net als bij absoluut 0 er iets speciaals gebeurt.
Ik Kan heel best met 800000km/s gaan in mijn frame of reference. Omstanders zullen mij echte < C zien gaan. Om over C heen te gaan voor omstanders moet ik in mijn eigen frame over oneindig gaan. Dat geeft mooi aan waarom C de grens is.